KUNYIT BERAPI! ADAKAH KEMATIAN PI BALA PERBUATAN SI ANWAR???

Balasubramaniam a/l Perumal telah dimasukkan ke Pusat Perubatan Subang Jaya pada 5 Mac lalu kerana masalah jantung tetapi dibenarkan pulang pada 12 Mac. Hari ini dia diserang sakit jantung lagi dan dalam perjalanan ke hospital, Balasubramaniam a/l Perumal meninggal dunia. Kematiannya telah disahkan pada jam 2:30 petang tadi.

Bagaikan ada satu pertalian halus yang menghubungkan babak demi babak. Sebelum ini sudah terdengar khabar-khabar angin tentang MANUAL yang digunakan oleh Pakatan Rakyat, khususnya PKR untuk mendapatkan undi masyarakat Malaysia. Salah satu kaedah mujarab untuk tujuan tersebut adalah menerusi kematian dan huru-hara.

Selepas insiden kereta Wan Azizah sengaja dirosakkan, Anwar Ibrahim merempuh pintu kaca dan kemudian berlakon macam dah nazak sangat dan kemudian berbalut lehernya, insiden pengawal peribadinya dikatakan melindungi Anwar Ibrahim daripada cubaan membunuh, insiden pengawal peribadi Wan Azizah yang dikatakan telah dicucuk dengan jarum beracun, dan pelbagai insiden lain termasuklah insiden terbaru di Lahad Datu dan Semporna melibatkan lanun-lanun Sulu yang dikaitkan dengan Anwar Ibrahim, kini kematian Balasubramaniam a/l Perumal pula turut berada dalam senarai.

Apakah kematian Balasubramaniam ini merupakan KEMATIAN SEMULAJADI atau disebabkan pengkhianatan bagi tujuan mendapatkan undi simpati dan menaikkan sentimen kemarahan terhadap Najib Abdul Razak dan Barisan Nasional?... TERUSKAN BACAAN DI KEDAHAN69ERS.COM

House PK: Hmmm, nampaknya Anwar punya game makin kasar beb.Sebab nak raih simpati puny ahal Anwar sanggup buat apa saja. Aku memang yakin Anwar punya kerja ni. Sebab masa Bala hidup depa angkut pi sana sini orang tak au dengar dah, orang tau Bala Paria adalah penipu.

Akhirnya Anwar and the gang dapat idea untuk hapuskan Bala dan tuduh BN! Bayangkan masa Balak Paria kena serangan janung pertama Chegubad yang bebal ni kata ini perbuatan sihir Rosmah? Sialnya Bard bebal ni, ada ke sakit jantung pun boleh main sihir-sihir?

Kalau betul la Rosmah ni power sangat sihir dia, dah tentu Pembangkang semua dah lama mampos kan? Apa punya bodoh la statement dari seorang yang digelar pemimpin dalam Pakatan ni? Kita tunggu dan lihat drama apa lagi Anwar nak main..

122 Responses to "KUNYIT BERAPI! ADAKAH KEMATIAN PI BALA PERBUATAN SI ANWAR???"

  1. daripada nk santau bala, baik santau anwar terus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. santau tak kena mat liwat sebab ada tok garu nik ajis lindung dia.

      Delete
    2. Lindung ngan kawan dia setan mmg tak kena huhuhu

      Delete
    3. raye katak la umn0 besar2an.....

      Delete
    4. Bhai 04.07 sedey nmpknya bhai...lu tntu meraung sakan hari tanam si paria sekor ni.. Antara wira yg terkorban di lahad datu dgn bala lu sygkn si paria ni kn...bhai lu ambik le keluarga paria utk jd keluarga lu...

      Delete
  2. ...aman dunnia

    ReplyDelete
  3. ingat kita pun akan mati

    ReplyDelete
  4. Sebenarnya aku pun ada terfikir benda yang sama ... cubaan mendapat simpati oleh aljobori dengan 'mematikan' salah satu catur nya ... , ada kemungkinannnya .. cuma aku tulis dalam bahasa 'ringan' iaitu Bala ni mengalami tekanan yang melampau oleh pemimpin2 PR itu sendiri ... dulu aku bayar ko kat luar negara rilek2 beberapa tahun , sekarang balik malaysia lu kena kerja cukup2 ... memang la orang tu tertekan sampai effect jantung...

    ReplyDelete
    Replies
    1. TERINGAT CERITA "ARSENIC" DAHULU.......

      Delete
  5. uiiih mmg kita ingat yang satu masa kita akan mati kerana telah ditentukan oleh ilahi...tapi Bang Nuar kita tu ingat ker???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia ada pelindung taraf wali....n.ajis!!!! Cuma klu n.ajis mati dulu barulah mat liwat ada gabra sikit!?

      Delete
    2. yang penting bagi mat liwat ialah menjadi perdana menteri

      Delete
  6. Jangan hina orang yang telah mati

    ReplyDelete
    Replies
    1. cai...lu ikut pi smbhyg jenazah cai?

      Delete
    2. Bukan nak hina atau apatapi ingat setiap agama ada kepercayaan masing2 jangan lupa bala ada bersumpah dengan menggunakan kitab hindu mungkin ini adalah balasan bagindia kerana mempermainkan sumpah dan mungkin juga Allah nak tunjukkan kepada anwar akibat dari bersumpah...........

      Mungkin aku kata......

      Kita islam percaya hanya pada Allah, Nabi, Malaikat dan Alquran serta adanya harimkiamat

      Delete
    3. Bhai...mana lbh mulia kematian bala atau wira negara dilahad datu...sekadar pertanyaan!!!

      Delete
    4. Jgn hina org hina mati? Ntah la aku pon confius!!

      Delete
  7. R.I.P Bala,

    utk familynya takziah.

    untk yg lain2, kite tunggu laporan perubatan.
    jgn buat spekulasi apa2, takut termakan hati ahli keluarga.

    yang masih hidup teruskan kehidupan anda.
    Yang baik datangnya dari Allah dan yang buruk itu adalah kelemah diri kita sendiri..

    salam dari selatan

    ReplyDelete
    Replies
    1. *kelemahan diri kita sendiri

      Delete
    2. Kematian yg sia2....hanya krn perjanjian setan dgn mat liwat....kesihatan diri tidak dijaga..Akhirnya kematian tiba tanpa gagal dihalang oleh mat liwat.
      Tak sempatlah aku mendengar 'kisah sebenar' yg ingin dibawa oleh bala nie..Harap kematian bala tidak mndtgkan bala kpd pr..

      P.I. p.u.k.i

      Delete
    3. Mati utk seorg peliwat tua mmg sia-sia..Kesian dgn famili simati...

      Delete
  8. Kepada Macai lembu umguk yang diingat,belajar2lah atau bertukarlah jadi manusia kembali yang mati itu pasti memjemput kamu semua itu janji Allah,cukuplah kita sebagai orang melayu diperbohohkan oleh gerembolan mamak berdukang ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cai...aku heran sungguh..Dah jadi pelakon bogel video besi msh ada jugak manusia pi puja sikote bengkok tu.
      Nampak sgt dah korang diperbodohkan.Hebat sungguh kemampuan alat sulit anwar nie sampai ada yg sanggup jadi bodoh dan dungu.!!!!hahaha wahhahaaaa

      Delete
    2. pembetulan bukan berdukang BELUKANG...

      Delete
    3. betul, betul, mamak belukang... dari keturunan mat main jubor dari kecik sampai nak mampos masih lubang taik jugak yang dia cari!

      Bodoh 44x bodoh! Cai lembu pasNGOK jangan tengok nonok abby jee. ambil iktibar dari kejadian lepas kejadian yang Allah tunjukkan kepada lembu lembu pasNGOK.

      OH ya, jangan kasi bontot kat Anwar Babi anak mamak tu... kelak rabak jubor... tak stim lagi!

      Delete
    4. Bukan nk menghina tp.. Kalau ada musibah yg nrnimpa puok umno laju je puok puok mu mrngatakanitu adalah bala
      Daripada allah.. Kalu puok mu?

      Delete
    5. Bhai 05.07...adakah lu dah cukup dan sempurna sebagai manusia hingga lu begitu bangga dan riak memanggil manusia ciptaan Allah itu binatang... Bhai klu lu sndiri tak tahu menilai ciptaan Allah itu seperti ciptaanNya.. Dgn tak malu lu berhujah tntng janji Allah...bhai jgn jadi munafik klu lu sndiri tak pasti siapa dan apa taraf lu di dunia..

      Delete
    6. Anon 5:07! Lu nyer alim ni lain mcm la . Ada sikit2 alim2 taik kucing. Komen cam binatang!

      Delete
  9. Lepas ini mayat Bala akan di usung ke seluroh pelusok kampong dan dijaja buta roadshow. Seolah lah nyawa bacul macam Nuar Jubor lebih mulia da berharga dari anggota 2 polis dan tentera yg mempertahankan kedaulatan negara. Ini lah akal Yahudi Zionist Neocons untuk membuat negara huruhara dan prak peranda kerana Nuar Jubor dan pemimpin2 hamprak Fuckaton haramjadah tahu PRU13 mereka memang sudh harus gulung tikar, kerana rakyat naik mauak melihat muka pokemon2 jembruit mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam saudara...maaf sy mencela...rakyat naik muak? Perhimpunan kebangkitan rakyat 2 apa ye? Lagi satu hal..sape durjana pengkhianat bangsa yg bersekongkol dgn yahudi laknattullah? Bukan Madey ke? Kalau tak..tak kan bukan main banyak jenama buatan yahudi ada di Malaysia? Yg saudara dah xde iman nk jubor2kn org? Anwar di fitnah..saudara tahu atau tahu tapi dungu? Nama pun UMPORNO...fitnah porno memang wajib..dalam buku perjanjian umno pun najib dah sebut...lakukan fitnah terhadap pembangkang...kalau dah bapqk cakap itu macam. ..Macai2 pun bikin fitnah la...porno sana sini... Anak sndri tongeng arak x mau crita..sng crita... Smua pemimpin umnno nk ikut cam pmimpin syiah..ngaku islam..tp munafik..

      Delete
  10. tamat sudah riwayat hidup seorang PARIA Kelas 3.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haaarrkk.... ptuiiii......

      Delete
  11. Anwar panggil dia balik untuk kacau Najib.Bala hidup tertekan........apa nak diharap pada yang kuat merokok dan minum.Anwar seronok dan dia akan kata Bala mati UMNO yang bunoh.Rancangan Anwar senang dibaca......ramai lagi lepas ni menjelang PRU..........tujuannya supaya lepas PRU ni negara akan lingkup. Kita tengok siapa yang kena.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak heran aku..rakyat juga tak heran klu mat liwat lakukan apa shj utk mng pru13..Dah meroyan tahap giler!!!!

      Delete
    2. agaknya satu lagi konspirasi mat liwat untuk UMNO

      Delete
  12. Ada otak letak kat lutut, blog ni memang khas untuk orang menambah dosa, akhir zaman camtu lah....makin lama makin bongok ...tak taula bila nk sedar diri....sejarah menunjukkan org yang suka memfitnah memang hidup x senang dan hati tak tenteram...ko tunggu je la....giliran akan tiba juga.....Allahu akbar!

    ReplyDelete
    Replies
    1. abis lu plak xnak cite...tang BN lu dok kata mcm2 tang lu nak tazkirah org...hoi fak...lu xnak amik iktibar lak ker? mungkin petunjuk dr allah ker? mungkin sumpah die dah mkn diri ker? ooohhh tang saiful yg x sakit pun korang bleh cakap dah nak mati di timpa bala akibat sumpah...ni yg da mampos nie ape citer lak?
      puiiihhhhhhhhh la hamPAS....

      Delete
    2. cai, blog pakatan liwat lagi tambah dosa, kuat fitnah, kuat kencing, ko pun sama bongok....giliran ko pun akan tiba...tunggu je la...

      Delete
    3. Bhai 05.29 aku sokong apa yg lu hujah..lu nmpk seorg yg bijak bhai...tak seperti soh cai pr yg suka sngt buat fitnah...apalh nk jadi dgn diaorg ni bhai...kerana anwar nk jd pm diaorg snggup jadi pendusta,pemfitnah dan juga munafik...

      Allahu akbar bhai...semoga soh cai pr dpt baca komen lu tntng diaorg bhai...klu dia org takda pasti takda fitnah dan bagainya lagi...diaorg tak tahu ke blog ni blok ilmiah dan bukan blok fitnah...isskk isskk bhai klu diaorg tak peduli ckp lu,aku pun tak tahu nk ckp apa bhai...boleh macam tu bhai...

      Delete
  13. Berita terbaru Pok Nik telah mengeluarkan fatwa yang Bala telah mati shahid berpandukan kitab PAS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mati sahip!!!

      Delete
    2. Kena tanam cam tu jelah... mati syahid lah katakan... terus masyuk syurga nikajis, sebab siapa sokong PasNGOK masyuk syurga.... waaaaaaaaa..... ekekekekekekekekekekekeeke

      Delete
    3. syurga mana nak masuk tu? syurga tawaran nik ajis ke?

      Delete
    4. pork nikki ajis kata masuk syurga dia,dia dah sign gate pass!!

      Delete
    5. Astaga...munafik sungguh mu ni... Bnda xde di tambah..tahu apa hukum mengadu domba?

      Delete
    6. Hhaaaarrrkk.... ptuiii...

      Delete
  14. Biasalah tu, Siapa tak kenal Anwar? Apa saja sanggup dibuat asalkan dia dapat apa yang dia nak. Dia bukan kesah pun kalau bala ni mampos. Semua orang tahu bala ni penipu. Itu lah Bala,cakap bukan main besar lagi kononnya Altantunya tak izinkan dia mati lagi lah apa lah, Sekarang? Altantunya sudah izin kan ka? he he he.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAAA ELOK LAH TU, kurang sikit penipu kat malaysia ni, BALA dah pergi, Anwar bila lagi? HAHAHA pucuk dah mati dia tak mati2 lagi en. haish

      Delete
    2. Anwar byk sgt dosa tuhan pun xnak ambik dia.......

      Delete
  15. Kami macai2 pr berkabung dan akan menaikkan bendera parti 3suku tiang.Mjlis pgebumian diketuai peliwat agung saudara anugay berahi..Sebarang sumbangan dimasukkan ke dlm tin2 milo...harap maklum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. err tin2 milo suam ker??? hehehe

      Delete
    2. Kami macai2 pr juga mengingatkan masing2 jangan lupa bawak lilin banyak2 dan pakai baju kuning bersih ketika menghadiri di majlis pengebumian nanti...harap maklum.

      Delete
    3. .dia ni hindu dia d bakarkan tak. Habu mayat d buang d laut jaga baik2 ada ikan yg mcm rupa bala...eeeiiii na'uzubillah..

      Delete
  16. Jngn terkezot kalo lepas Yahudi Zionist Neocons akan melalukn ala2 911 dalm negeri. Mereka dgn pakar2 bom dari Filipina dan luar negaea akn dbawa msuk bagi membantu Nuar Jubor melakukan agenda jahat dan terkutok untk membuat negara huruhara. Nuar jubor tidak teragak agak mengorbanka sesiapa saja waimaj anak isteri pun kerana yg penting hanyalah kote bengkok dan nafsu vavi beliau yg lain pergilah mampos.
    KDN harus berjaga jaga kerana klihatan Nuar Jubor blendiir dgn fuckaton haramjadah sudah desperado nyawa2 ikan krrana tahu pru yg akan datang mreka gulung tikar krrana rakyat semua bencikan muka2 pokemon pmimpin2 mreka. Muka jembruit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayat cam bukan orang islam..mungkin anda lah suku sakat apco umno zionist x? Hahaha kesian...2 lah telebih sangat mkan taik najib..haaha

      Delete
  17. Allah swt maha berkuasa.......yang lain dajjal...tunggu giliran anda. memang mati pasti pada setiap makhluk Allah swt..tapi mati nya seksa didunia....berlain setiap orang.....jadi yang mana sering membuat onah fikir fikirkan lah....bagimana cara mati nya anda....

    ReplyDelete
  18. America telah memberi altimum kepada Anwar beliau mesti menjadi PM "by hock or by crook". Masa terlalu singkat. Pengkalan Laut Armada Amerika mesti di adakan dalam masa tiga tahun baik di Lumut atau Langkawi. Ekonomi China akan berkembang dalam masa 5 tahun dan sekiranya tak disekat, China akan menjadi kuasa ekonomi terbesar didunia dan boleh mengugat Amerika. Sekiranya pengakalan diadakan, minyak ke China menerusi Selat Melaka boleh dikurangkan kepada 10% hingga 15%.

    Tahukah anda Anwar tidak pernah menjejakan kakinya ke China?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu nyer theory ni paling masuk akal. Pada US economy China adalah priority.

      Delete
    2. Anon 9:15 Theory lu lagi bangang.. Bila China dominasi ekonomi, trade guna Reminbi dan tak guna US Dollar. Stok duit US yang lu tolong print banyak2 tu nak buat apa? Lap najis lu?

      Delete
  19. Hadi tak istihar Bala mati syahid ke? Dia berjuang kerana PKR, DAP dan PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha tgg lah tak lama lg keluar lah fatua mcm tu pun..pas kan sesat..sbb yu duk mkn diri skrg ni

      Delete
  20. Dahlah beri Bala mati dengan aman. Sekarang kena jaga jika Anwar Ibrahim buat bodoh untuk meraih sokongan daripada peminat Private Investigator Bala.

    ReplyDelete
  21. ►Kalau betul kena sihir baik sihir semua Puak Palat Pembangkang ni sekaligus.Senang sikit kerja yer tak.Apa punya lancau Chegu Bard Tart Taik ni sedap mulut jer cakap kena sihir.Tengok perut bala dan badan dia pun dah tau ada penyakit.

    ►Taktik politik JuburTaik seperti biasa akan menggunakan nilai-nilai sentimen dan emosi untuk membangkitkan kemarahan dan kebencian rakyat.

    ►Akan ada kemungkinan JuburTaik terpaksa menggunakan senjata terakhirnya untuk menghuru-harakan negara kita dan mungkin akan melibatkan pertumpahan darah dan akan menjadi tragedi buruk dalam lipatan sejarah negara.(mungkin 13 May Versi Millenium)

    ►Sebagai rakyat Malaysia kita perlu bersatu hati untuk menentang Agenda Jahat JuburTaik dan Lucifer.

    Sekian,

    Harap Maklum

    ReplyDelete
  22. Orang sudah mati pun kena hentam.

    Sopan sikit lah

    Melayu apa ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pandai ckp. Yg org pr tak sensitive dgn kematian penyelamat d LD tu. Melayu apa korang ni?

      Delete
    2. Sial....korang gelar perwira negara anjing...tak sedar!!!!

      Delete
    3. ADATLAH MASA HIDUP BUKAN MAIN GAH DIA MEMFITNAH ORANG, BILA MATI TAKKAN ORANG NAK SANJUNG KOT!!

      Delete
  23. Biasa la tu... blog pro UMNO kata Anwar... Blog Pro PR kata Najib....Biar la depa..Allah MAHA Mengetahui.. Nanti adalah pembalasannya...Kusas yg ada pada tangan utk amanah bukan utk khginat...

    ReplyDelete
  24. Siapa tergugat dengan pendedahan Bala?, Siapa tarik nafas lega dengan pemergian beliau?. Who benefits from his death? fikir sendirilah

    ReplyDelete
    Replies
    1. RANCANGAN JAHAT UNTUK MEJATUHKAN MARUAH DAN PENTADBIRAN DATO SERI NAJIB TIDAK KESAMPAIAN, HERO SEGALA PEMBOHONGAN SUDAH JALAN, TERBUKTILAH BAHAWASANYA ALLAH TIDAK AKAN MENGANIAYA ORANG YANG TIDAK BERSALAH..ERRR SAPA PULAK NAK PUSING MALAYA LEPAS NIE???

      Delete
    2. Ds najib tak pernah gabra dgn fitnah bala...cukup sekali beliau bersumpah!Yang macai pr bersusah payah jaja dan canang sana sini tapi tak dibuat laporan di balai polis.
      Respect dgn ds najib...tak pernah melatah dan terus dgn janjinya dgn rakyat.Kenapa? Ds najib percaya yg paling berkuasa bukan n.ajis..mat liwat mahupun kapla seng..Yang paling berkuasa adalah Allah swt..
      Maka mainan kotor pmbangkang terpalit balik pd muka mrk sendiri!!!Jika pr ada seorg pemimpin tenang..bijak dan tidak melatah spt ds najib...aku rasa bn blh tergugat...So macai2 pr perlu tukar pemimpin berjiwa mat liwat dan cari pemimpin yg lbh hebat dpd ds najib utk aku nilai balik prestasi korang....

      Aku tanpa parti

      Delete
    3. Baik ko jd org thailand je..jd pgundi hantu.. Nt najib kasi i.c aku sokong najib sebab dia bapak munafik..

      Delete
    4. harrkk...ptui....

      Delete
  25. Baguslah si bala ni dah mati, kalau tidak menghuru harakan rakyat malaysia dengan statemnt berkenaan altantuya, kesian ko bala, dah bagus ko duk sana pastu balik maalaysia balik semata mata nak memenuhkan poket ko dengan hasil kerja haram menabur fitnah skrip anwar ibrahim aljuburi. Yup betul tu, akalu datin rosmah ni hebat dengan ilmu hitam sudah tentu pakatan rakyat dah lama berkubur. tak perlu la memfitnah orang sehingga begitu bro, rakyat semakin membenci pakatan apabila tembelang pakatan terbongkar setiap hari. kesian ko bala... hahahaha

    ReplyDelete
  26. bala mati akibat disihir ... versi cikgu bard ...
    bala mati kerana najib yang bunuh ... versi milo suam ...
    bala mati akibat dimakan sumpah kerana bersumpah dusta ...
    bala mati akibat serangan jantung ...
    bala mati akibat tekanan oleh puak=puak pkr ... seterusnya menerima serangan jantung ...
    mana satu versi nak dipercayai ni ...
    tubuhkan suruhanjaya diraja ... cadangan nwar berahi dan dipersetujui oleh tun abdullah ...

    ReplyDelete
  27. U ULANG I SAMAN
    PUNDEK TU BUKAN DAH MAMPOSSS
    TAPI SEMUA ITU SANDIWARA UMNO..

    TANYA PADA NUAR
    NAPA PUNDEK MAMPOSS
    NANTI NUAR JAWAB
    (tolong sambung kawan2)

    ReplyDelete
  28. Dari tahun 1998 hingga kini, macam2 cara diguna pakai oleh pemimpin tertinggi hingga ke macai UMNO untuk melingkupkan anuar ibrahim yang tak ada satu apa pon.....tetapi masih belum membuah kan hasil....
    Ini jelas lemah dan daif nya UMNO....

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg lemah dan daif adalah pakatan harami bukan nyer umno dan yg suka menabur fitnah adalah pemimpin2 pakatan harami bukan nyer pemimpin2 umno...hanya pencacai2 mcm ko sajer pecaya apa yg anwar ckp sbb pencacai2 mcm ko mmg tahap pemikiran rendah.....lain kali bila berhujah pakai otak bukan nyer pakai kepala lutut.....bodoh punyer pencacai...

      Delete
    2. 8.34pm sudah byk kali saya berpesan kpd kamu. Biar berendah hati sesama manusia dan berendah hati kpd Allah. Kamu cuba cara ini dan cahaya Ya Nur akan menyerap dln hati dan akan mula nampak betapanya ketidak eloknya perangai boss kamu. Cuba la tak rugi dapat pahala ada lagi. Goes the same for everybody here. InsyaAllah hidayah datang dariNya.

      Delete
  29. inilah nama nyer sumpah makan tuan...tu pasal la anwar sampai skrng x berani nak bersumpah sbb dia tahu akan makan diri dia...muahahaha....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah pasal...cash allah balas kan....tgg lah kita tgk apa lg pencacai2 anwar nak pusing lg lps ni

      Delete
  30. Dia sokong israel org pah tersentak. dia main cinadoll lg org pah terkejut berok. tp bile dia jmpo pok nik semua jd senyap agaknya apa ilmu dia guna.......(ilmu duit daa-bisik gondoruwo)

    ReplyDelete
  31. Ke Mana Melayu/Bumiputera Dan Islam di Malaysia ?

    Lu nak baca, kata maki, cacian lu punya hal. Wa nak bagitau pada yang nak tau fakta. Wa bagi bahasa yg mudah bukan teknikal supaya lu mudah hadam tak sakit perut naik ke kepala.Yang nak meroyan dengan komen provokasi banggang, lu gi tempat lain.


    Asas tertinggi penubuhan Negara Malaysia adalah perlembagaannya. Asas mengamalkanya “Rukun Negara”. Apa kebendanya tu?

    BAHAWASANYA NEGARA KITA MALAYSIA mendukung cita-cita hendak:
    • mencapai perpaduan yang lebih erat di kalangan seluruh masyarakatnya;
    • memelihara satu cara hidup demokratik;
    • mencipta satu masyarakat adil di mana kemakmuran Negara akan dapat dinikmati bersama secara adil dan saksama;
    • menjamin satu cara liberal terhadap tradisi-tradisi kebudayaannya yang kaya dan berbagai corak; dan
    • membina satu masyarakat progresif yang akan menggunakan sains dan teknologi moden.
    MAKA KAMI, rakyat Malaysia, berikrar akan menumpukan seluruh tenaga dan usaha kami untuk mencapai cita-cita tersebut berdasarkan atas prinsip-prinsip yang berikut :
    • KEPERCAYAAN KEPADA TUHAN
    • KESETIAAN KEPADA RAJA DAN NEGARA
    • KELUHURAN PERLEMBAGAAN
    • KEDAULATAN UNDANG-UNDANG
    • KESOPANAN DAN KESUSILAAN
    Kenapa di gelarkan “Rukun Negara” dan bukan “Perkara wajib bagi Negara” “ atau “Dasar Negara” ? Begitu cantik disusun oleh pemikir bangsa dan Negara dan juga pemimpin awal kerana amat-amat faham dan nampak ianya berkait rapat dengan ‘Melayu dan Islam” sesuai dengan keadaan dahulu dan akan datang.
    Inilah asanya yang dah jauh dari kita semua kerana tak mengamalkanya.
    Politik kaum adalah politik bangkrap. Cantiknya statement, sampai terdiam semua2 ahli komentar dan ramai lagi. Kenapa? Tersentak? Tak tau nak komen apa? Nanti komen takut kena maki? Wa bagitau dengan lu la, puak-puak Anugerah Tuhan ni bijak. Bijak sangat dalam ilmu ghaib memesongkan fokus akal kepada emosi. Tun Mahathir dah kata “Melayu mudah Lupa” . Wa setuju separuh je sbb ramai lagi yang tak lupa. Kenapa? Kerana faham sangat perkara2 yang disebut terawal (diatas).
    Semasa penubuhan Malaysia yang ada adalah kaum Melayu, Bumiputera, Cina, India dan Campuran (Cth : Benggali etc). Sebab Brtitish… Wa ulang ni... Sebab British x nak angkut bangsa Cina, India dan selebihnya tu maka dibuat mcm “barter trade” – kemerdekaan dan penerimaan mereka ini sebagai warganegara. Warganegara istilah untuk rakyat Negara Malaysialah tu. Kalau dolu2 dikata Semenanjung Tanah Melayu ataupun Persekutuan Tanah Melayu. Tak pernah ada pun ada disebut Semenanjung Tanah Melayu Cina India Dll. Tunku Abdul rahman pernah kata lu x akan jumpa bangsa lain kat dunia ni yang bertolanrasi sebagaimana bangsa melayu.
    Pendek ceritanya, semua pakat setuju termasuklah majority… wa ulang… majoriti org melayu. Bukan majoriti mudah di parlimen lu tau. Ini majoriti kaum melayu setuju. Tak jadi hal wa cakap lu, meh la duk kat Persekutuan Tanah Melayu ni. Mas tu Malaysia namanya x ujud lagi kita “kira adik beradik” (Cina slalu guna ayat ni) dengan syarattttttt…..
    Syarat apa tu? Syarat yg sgt2 la mudah… Agama islam di letak yg paling tinggi sebagai agama rasmi. Wa ulang.. agama rasmi negara Persekutuan tanah Melayu ni. Hak keistimewaan org Melayu dan bumiputera yang termaktub dlm perlembangaan. Soryy la “No Nego”.. faham? Tak boleh di pertikaikan. Untuk memelihara dan menjaminnya maka ditubuhkan pasukkan ASKAR MELAYU DIRAJA... Lu jgn main2... ini dalam perlembagaan yg tuk yah, tuk nek lu semua tak kira itam ke putih yg jadi rakyat Malaysia setuju. Dan byk lagilah... Lu baca sendiri, wa nak sebut yg penting je kat sini supaya lu buka mata dan akal.

    Sambung..../

    ReplyDelete
  32. sambungan....

    Atas dasar persefahaman tu maka kita ni pun hidupla aman damai sampai jadi tragedi 13 May 1963. Sebab apa? Sebab puak2 angkatan atileri Anugerah Tuhan yang duk selindung kat belakang ni. Selesai masalah ni dengan menendang kluar Singapore masa tu. Sebab apa? Siapa yag ramai duk kat situ? Lu tak tahu g buka buku. Lepas tu kita pakat tubuh Malaysia dgn sabah dan Serawak maka kepentingan penduduk asal disana dimasukkan.. Timbulah bahasa kaum bumiputera sbb kalau nak panggil satu2 banyak benar lak bangsanya tu.
    Pendek cerita, Malaysia aman sampai 1998. Lu sebut je apa? Lu nak berpolitik, Lu nak meniaga, Lu nak buka sekolah guna bahasa yg lu suka dan faham, Lu nak jadi kartunis... x de hal. Ramai yang datang menadah rezeki disini. Yang kaya2 top ten dari majoriti dari kalangan bukan melayu pun x de hal.
    Tapi masalahnya kenapa lu puak2 Anugerah tuhan mula meroyan pertikai segala macam yg penting dalam perlembagaan tu. Dan startegi puak2 ni senang je wa kata lu... ‘Org Melayu Politiknya berdasarkan emosi”. Ini sebab utama puak2 ni mula main tembak2. bagi orang melayu Agama dan bangsa tu yg paling dekat dihati. Mula2 tak berani nak sentuh agama takut nanti kena parang panjang mcm 13 mei atau kena bom mcm kat negara arab tu, tapi bila lama2 main isu melayu ni makin tak puashati pulak puak2 ni. Bila kita pertikai jgn bagi sekolah guna bahasa yg Cuma lu je faham lu meroyan rujuk perlembagaan. Bab kita ni, orang melayu yang terletak di baris2 atas perlembagaan pulak dia nak main khianat. Siapa yang mulakan? Kerajaan? Puak2 Anugerah Tuhan la yg mulakan sebab nak bagi melayu huru hara. Lu tgk la berapa kerat muka org yg bukan asal melayu kat demo atau langsung x de masa berguling atas jalanraya halang kereta raja? Sbb puak2 ni x nak buat keje banggang. Puak2 lu yg melayu banggang yg buat. X paham lagi. Jadi la ni guna isu agama lak. Lagi la panas... Ada pulak la puak2 yg taraf atas Nabi ni yg jadi keta kebal. Nak menegakkan agama kononnya. Selama ni tak tertegak. Mcm dalam cerita Kassim Selamat...”Mengapakah engkau ini dilahirkan sebagai manusia, lebih baik sekiranya engkau dijadikan tuhan sebagai haiwan”... Puak2 ni nak tegakkan alat sulit dalam sluar puak2 lu je. Ingat Malaysia ni sgt2 unik.. Melayu itu islam? Ada sesiapa dalam Malaysia ni yg x nak mengaku dia islam? Ada juga wa cakap lu.. tapi berapa kerat. Sebab apa mula mempersoalkan hal kaum? Sebab agama islam diusik, sebab agama islam dikeji, agama islam dibawa meniaga kat mana2. Sebab melayu itu hidupnya islam. Mungkin ada yg tidak mengamalkan kesluruhanya dan dianggap berdosa. Itu urusan dia dgn Allah. Tetapi tanyalah setiap org melayu di Malaysia ini, Adakah engkau percaya pada Allah dan Rasul? Jawapannya semua org tahu. Bukan macam bangsa cina yg ada ni, sbb x yah nak kata lah Tun M tu asal dari Kerala.. Cuba baca dan faham buku ni :
    “Professor C.P. Fitzgerald says in his book, “A Short Cultural History of China” (600+ pages) – he lived in China for 5 years to research and gather material for that book: a. Fukienese (Hokkien), “a separate stock, mixed with immigrants from the north and the Yangtze Valley” and speaking “a peculiar dialect”. a.
    Fukienese (Hokkien), “a separate stock, mixed with immigrants from the north and the Yangtze Valley” and speaking “a peculiar dialect”.
    b. Cantonese, also speak a somewhat alien language, a form of old Chinese – the south was colonized by the northerners, colonization completed in the 7th Century – some 800 years after China was formed as a political entity by Chin Shih Huang Di.”
    Sebahagian la… ada byk lagi… Jadi nak panggil apa tu? Ini kajian ilmiah terbukti dibukukan, klu x betul dah lama mamat ni kena sue dgn org Cina sebab fitnah mcm kata Anugerah Tuhan.
    Jadi, duk diam2 jgn jadi banggang pelampau berhaluan lubang najis Anugerah Tuahan.

    sambung..../

    ReplyDelete
  33. sambungan.../

    Pada wa : Tun Musa Hitam patut tukar statement kepada “Politik Hasutan Politik Bangkrap” bukan “Politik Kaum” kerana setiap kaum mahu memperjuangkan kesinambungan mereka. Perjuangkan lah berlandaskan “Perlembagaan Malaysia” yang telah dipersetujui dari awal2 lagi. Klu tak setuju, esok pegi lah JPN dah serahkan kewarganegaraan lu tak kiralah lu melayu ke.. cina ke.. india ke.. dan lu pilihlah negara mana lu rasa lebih aman, adil, dapat ikut citarasa lu. Tak kira lah kat benua mana pun. Wa tak ambil hati bab ni, klu lepas tu lu meroyan kata Malaysia negara haprak pun, tak adil, tak ikut “human right”, apa saja lah yg lu nak kluarkan samaada dari mulut atas atau bawah.Wa klu boleh nak minta jadi orang pertama nak ucapkan “Terima Kasih” cepat berambus.. supaya wa dan yg lain boleh hidup aman damai tanpa lu puak2 banggang ni.
    Kalau nak hapuskan ini semua. Boleh? Boleh Tun Musa.. pergi daftar jadi Warganegara Amerika Syarikat. Kat sana semua sama rata dan sama rasa termasuk kaum2 munculan Anugerah Tuhan ni. Kaum2 LBGT atas dasar hak asasi manusia ikut kepala piang mak pak kaum2 tu. Jgn duk senang lenang mentekedarah apa saja yg lu suka lepas tu lu membebel mcm lu burung kakak tua katun “RIO”. Dah berenti politik sbb bab memali duk diam2. Gaji lu pun dah cukup untuk lu nak tukar selera makan kasut 365 pasang “Prada” hari2. Klu nak tukar selera la. Sebab lain2 semua lu dah rasa. Tu sebab dah x boleh pikir benda lain dah.
    Lu buat hal kat Memali masa Tun M ada kat China pun Tun M jugak kena getah. Lu duk kat SD hilang duit billion2 pun Tun M jugak kena getah. Selama lu ada kat dlm kerajaan pun wa puas cari2 apa lu buat. Rupanya haram tak ada mcm Anugerah Tuhan jugak. La ni jgn nak berlagak mcm org piang..
    Lagi satu wa nak bagi tau lu la Tun Musa, pembangkang ni bijak ek? Takkkk Kaannnn lah pembangkang nak bagi negara bankrap. Isk... sapa punya fitnah ni? Tak patut... tak patut... Sepatutnya Tun Musa, fitnah ni disebut sebagai papa kedana bukan bankrap. Sbb klu bankrap boleh cari sumber kat CIA utk bayar Insolvensi supaya ok balik. Ini Papa Kedana maknanya hacus. Sebab? Puak2 ni pasti nak tanya fakta sebab puak2 bukan guna fakta untuk berhujah, Cuma guna bahan buangan mereka sendiri nak berhujah. Tak caya? Lu tengok Norul Izzzjah bagi fakta utk PDRM dan PPH. Alahai mak... Weiiii...

    Lu tengok la contoh2 pendek je wa nak bagi tau... klu tak nanti wa kena buat buku lebih tebal daripada Tun M nak jelaskan secara terperinci lak... Kerajaan penang diwar-warkan mempunyai cash flow terbaik (ada juga blog Anugerah tuhan yg post diri duk depan kaabah doa bg jahanam kat blog pro kerajaan), bukan ke tu duit pusat bagi yg lu simpan jadi FD pastu lu buat apa kat rakyat disana. Bagi pelingkup jual tanah kat singapore? , sombong lak mcm org baru dapat gigi palsu, tu org nak nak beli balik. Lu pulak main jongkang jongkit.. ceh bawa duit letak deposit dulu baru cerita kata lu. Bangsat gila lu ni.

    Kat Kedah... MB kata Lu bagi wa RM100 juta wa x potong balak. Macam siot bebal gangster chelop. Tadahan air rakyat nak guna pun lu kebas untuk buat lot jamban lu nak berak. Kat selangor, Dalam sejarah dari zaman kesultanan melaka lagi belum ada lagi Menteri Besar bergelar Khalid Air yg nak guna duit zakat. Wa nak tanya lu kat negeri selangor ni keseluruhannya jatuh asnaf kategori mana nak bg Khalid Air guna wang zakat? Cuba bgtau..

    sambung..../

    ReplyDelete
  34. sambungan..../Bab Serambi Mekah ni duk situ je lah..Duit hasil cukup bayar gaji Nabi dgn puak2 dia je..Lain2... Pandai2 lu org lah nak buat.. Merempatlah puak2 lu ni kluar dari sana utuk cari makan kat luar. Nasib duk sebelah ”Sawadikap” byk barang org suka beli, jadi banyak la org luar datang berbelanja untuk mengerakkan ekonomi mikro setempat. Cuba tutup sempadan apa pun x leh masuk dan x leh jual apa pun barang2 dari sama. Mampus keras (org sana kata) la peniaga kat sana sebab lu nak g sana wat apa? Cuba bagitau. Nak tgk patung tidur terbesar di dunia? Ini tak masuk cari hasil mcm kedah juga.. jual balak utk buka lot jamban bagi puak2 ni nak berak. Lain apa lu buat. Tarbiah? Tarbiah lu la.. bab maksiat, HIV duk carta no 1 carta popular setiap minggu tanpa gagal sejak dulu kini dan... tak tahu la wa. Puak2 lu tarbiah apa? Cuba bagitau ckit.... Puak2 lu nak makan pun kena ikut sarkis pentas lu usung tin milo dgn jual agama...
    Puak2 ni klu memerintah Malaysia, mampus la lu dgn wa sekali. 5 tahun handle negeri tak de satu negeri pun yang boleh aku kata yg terbaik sekali pemerintahannya. Huru hara x habis2 sebab lu main politik mcm lu mkn 3 kali sehari supaya tak lapar untuk lu hasilkan bahan buangan lu nak bagi org tengok. Lain... kosong mcm tin milo sebelum lu usung minta sedekah atas dasar perjuangan agama.
    Cukup-cukup lah saudara-saudara ku. Jangan kita berpecah. Tuk nek kita dah ajar klu kita berpisah maka hancur. Tinggalkan Anugerah tuhan lu tu. Tinggalkan puak2 lu yg nak mati bersama Anugerah Tuhan tu. Banyak perkara yg utama kita perlu buat daripada berpecah. Ingat bila melayu berpecah maka pihak ketiga akan menang. Dan ingat sekiranya Melayu tergugat maka yang lain akan berkeringat sebab tiada tempat puak2 nak berselindung macam pengganas sulu di Lahad Datu.
    Lu pikir2 la sendiri dan ikut suka lu la sapa lu nak ikut.... Wa pilih Cool n The gang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terbaik der.....
      apa lg yg xcukup kat negara ni......
      suma ada.....
      just sit back relax and enjoy.....

      Delete
    2. menyesal baca .... ingatkan fakta....rupanya auta...

      Delete
  35. malaikat maut umngokMarch 15, 2013 at 9:29 PM

    kah kah kah kah ha ha ha ha...terguling guling aku gelak.....kan aku dah kata cai cai umngok ni apa saja pasti kaitkan dgn anwar bala mati sebab anwar....najib tak dak teloq sebab anwar lulog.....kak mah tersenyum girang pasai anwar urut teloq....kah kah kah.....

    sebenaqnya dimana letaknya kekuatan umngok........salah salah salah....tok sah dok teka la......kekuatan umno hanya terletak di nama anwar saja ha ha ha......

    kah kah kah kah........

    bala mati sebab dah ajal dia......org nak syak apa sebab kematian dia tu persepsi masing masing la...tp yg dok pi kait ngan anwar apa kejadah...nampak sangat takut ngan anwar lebih dari takut dgn tuhan....ha ha ha.....



    hari ni sorang ustaz berdemo depan masjid negara...ustaz ni la dulu dok kata demo ni tak dak dlm islam haraaaammmmmmmmmmmmmm...tp dia sendiri harammmmmmmm juga...pasai apa pasai anwar........

    najib terpaksa menimbunkan hutang negara sebab apa sebab anwar
    parpukari terpaksa buat fitnah sebab apa sebab anwar.....
    lepas ni parpukari kaya jadi tokey gel sebab apa sebab anwar......
    kerajaan yg tak dak mandat rakyat la ni sebab apa sebab anwar
    cincin terlepas dari jari sebab apa sebab anwar.....
    tok det terpaksa mengaku bg asing kat warga asing sebab apa sebab anwar

    yg untung sapa .....rakyat yg untung kerana anwar la rakyat dapat macam macam..
    kalau tak kerana mamat ni apa yg rakyat ada la ni....gaji mesti masih lagi skim lama...bonus tentu takat 1/2 bulan.....polis tentera mesti masih kelas ketiga....duit BR1M apa apa saja berkaita 1M tentu masuk kat permata saja.....jadi dalam dok kutuk berterima kasih la juga untuk anwar.....kerana tanpa seorang yg bernama anwar agaknya la ni rakyat malaysia tetap mcm tu juga tunggu disuap tunggu harga barang naik tunggu diperah keringat.......

    bravo anwar baravo.......

    kita boleh mengulas apasaja tp sejarah tetap tak boleh dipinda bahawa anwar telah mengubah landskap politik negara kearah lebih adil dan telus

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cai...aku tahu ko sedih sangat atas kematian bala cai...Baik ko pegi berkabung dpd ko asyik salahkan umno...Apa2 pun aku mtk ko jgn lekas melatah atas kematian bala....Cadangan aku baik ko pegi ganti bala dan pusing malaya pegi sambung balik tugasnya.Dengan cara itu..dia mungkin akan lebih tenang...

      Delete
    2. CHITTT..TTUUUIIIHHH...KAAHHAKKK...

      POOOOOOODDAAAHHHHH!!!!!

      Delete
    3. Anwar leh ubah landskap politik Malaysia ????? burit la....dah nak mampos macamana nak kejar populariti Najib dan BN ???? Boleh kejar ke atau terus tertinggal atau terus terkubur lepas PRU 13 ???

      aku gerenti BN menang besar....


      HANAFI VALE. FIRE !! K.O. PR !!!

      Delete
    4. Bhai melekat mangkok...kali ini aku sokong hujah lu...apalh lu org ni tak respect lansung dgn mendiang bala...kan ke kemampusan dia tu dah AJAL dia...buat apa nk DIPOLITIKKAN...sama jew dgn kematian S.KUGAN..TEOH BENG HOCK SERTA ALTANTUYA.dah AJAL bhai buat apa nk kecoh...boleh cam tu melekat mangkok!!!

      Dia malaikat maut,dia tahu lah mana mati sebab AJAL...mana mati boleh buat ISU... Mana mati boleh buat DUIT..mana mati boleh TUKAR pm...

      Delete
    5. 9.29. Haaa gelak la besaq sampai hujung pipi yg tiada gigii tu. Nanti isteri kau klau meninggal pon kamu salahkan pm dan kak mah. Eletrik tak da pon salahkan pm. Motor tak da minyak pon salahkan pm.sebenarnya sendiri yg malas nak usaha. Bkn saja umno tak suka pada kamu Allah pon tak suka kamu.

      Delete
  36. Biasa lah macai2 pembangkang mmg tak blh terima ke yataan.......sekor2 dah mampos mmg terbaik lah..

    ReplyDelete
  37. Tuhan dah pesan, jgn sesekali mati kalau tak Islam. Tp mati jugak dia, kesian dia. Kita pun sama berdosa tidak mendakwahkan mrk mrk yg tidak Islam ni, ingat ingatlah !

    ReplyDelete
  38. Klu lah dgn sihir org blh mati..dah lama aq sihir anwar kaki jubur tu bagi mati....mmg kolot pemikiran pembangkang sial ni semua lah..klu aq jumpa drd aq jentik telur drg bg hancur

    ReplyDelete
  39. kak bedah muka jantanMarch 15, 2013 at 9:43 PM

    Cerita Rakyat...

    Pada zaman dahulu ada dara cantik bernama Sabah, berkahwin dengan jejaka tampan bernama Brunei, kehidupan mereka sangat bahagia, aman tenteram, perkahwinan mereka menghasillan ramai anak bumi yang gagah perkasa, mereka kesana kemari menakluk, membuka kota baru dan membesarkan keluarga mereka.

    Sabah sangat sayang laki dia yang gagah dan berani. Setelah masa berlalu, kehandalan Brunei semakin kurang, apatah lagi dengan kedatangan jejaka mata biru yang gagah dari luar, si Sepanyol dan si British. Isteri Brunei bernama Amanilah dirampas Sepanyol, ditukar namanya jadi Manila.

    Brunei bergaduh dengan kerabatnya, perang saudara bertahun tahun, Brunei meminta bantuan saudaranya yang bernama Sulu, jika dapat menewaskan kerabatnya maka Brunei menjanjikan menyerahkan isterinya Sabah kepada Sulu. Sulu mengaku Sabah adalah isterinya, walaupun dia tidaklah membantu dalam perang saudara, oleh kerana kekuatan Brunei semakin lemah, perkara ini didiamkan sahaja. Jadilah Sabah mempunyai dua laki dalam masa yang sama.

    Kemudian British datang, ingin menyunting Sabah dari Brunei, Brunei mengizinkan dengan hantaran 12000 kepada Brunei, British juga menyunting Sabah dari Sulu, melihat Brunei dapat wang 12000 setahun, maka Sulu juga ingin menyerahkan “isterinya”, dapatlah ia 5000 setahun.

    Begitulah nasib Sabah, walaubagaimanapun Sabah gembira dengan laki baru dia British, duit makin masuk, ekonomi makin stabil, anak-anak ramai yang bekerja, makan minum hidup gembira. Sehinggalah datang pemuda mata sepet, Jepun. Jepun datang tidak menyunting, tidak merisik, tidak meminang. Ambik terus bini orang, British dihalau jauh dari Sabah.

    Kerana cintanya kepada Sabah, British datang kembali bersama suku sakatnya, menuntut Sabah dari Jepun. Tidak lama kemudian Jepun yang handal sudah mengalah, British kembali dengan isterinya, namun British sudah miskin, susah untuk mengatur keluarganya. British ingin menceraikan Sabah.

    Sabah dipinang oleh jejaka Malaya, bermadu dengan Sarawak & Singapura tinggal dalam rumah kecil bernama Malaysia. Tidak lama selepas itu Singapura diceraikan, selepas jantinanya tidak diketahui samaada jantan atau betina, dan menyusahkan lakinya. Alhamdulilah, rumahtangga kali ini rukun damai dan tenteram, asalnya miskin dan sekarang senang.

    Brunei memandang dari jauh bekas isterinya yang bahagia, tidak apalah, Brunei juga bahagia walau menduda. British semakin melupakan percintaan lama, Jepun langsung tidak peduli….

    TETAPI SULU..laki Sabah yang dulu, nampak nya ingin merampas kembali bekas isterinya yang semakin harum, semakin cantik dan bergaya. Kepada Sulu, lelaki gila talak, tiada anak-anak Sabah inginkan bapa tiri macam kamu..Adakah ya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau dah gila talak apa pun sanggup

      Delete
  40. kah kah kah....parpu kata PKR ni macam dah ada MANUAL untuk uat huruhara, provokasi, lakonan sedih pilu, sakit, terkejut beruk dan macam2 taktik menagih simpati...

    Apa dah jadi dgn PKR Ni ???

    HANAFI VALE. FIRE !! K.O. PR !!!

    ReplyDelete
  41. Sedih la semua ni terjadi..macam mana Malaysia nak maju nih?

    ReplyDelete
    Replies
    1. senang jer...sokong BN

      Delete
  42. CIA sdh lama mempunyai kaedah membunuh musuh kelihatan seperti serangan jantung. Fikir2kan siapa yg menarik nafas lega apabila Bala meninggal dunia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak jah rasa lega...kurang dosa suaminya membunuh secara zahir dan batin....

      Delete
    2. ALLAH MELINDUNGI PM DARI FITNAH
      YG SANGAT JAHAT.

      Delete
    3. You? Obama? George bush? Anwarrrr? Isteri Bala? Sebab dah tak larat nak jaga dia lagi.

      Delete
  43. la...tau pulak nak bawak mayat tu ke hospital kerajaan....macam xde hospital pembangkang...bimbang nanti dikatakan konspirasi kerajaan..ayooyooo karipelek...

    ReplyDelete
  44. Gambar Anugerah Tuhan rawatan sakit pinggang.Lu tengok jgn x tengok utk 18SX sahaja (http://www.rajagoyang360.blogspot.com). Tengok apa Anugerah Tuhan nak pusing pas ni.

    ReplyDelete
  45. bala mati bersih atau mati syahid..nik aziz kena ulas ckit..

    ReplyDelete
  46. nampaknya kisah Altantuya sudah sampai kepada kesudahannya dengan kematian Bala yg knonya dakwa PR individu yg paling TAHU tentang kematian altantuya..jika kita lihat sebelum ini Deepak pada mulanya bertindak bagus dan memainkan peranannya dengan betul namun di pertengahan jalan deepak mula hilang konsentrasi dengan membuat kenyataan berbelit2,Anwar terus gelisah...Pencerobohan di Lahad Datu amat mengejutkan kita semua rakyat Malaysia dan lebih mengejutkan lagi apabila laporan perisik Filipina yg mengaitkan Anwar dan gambar2 pertemuan anwar dengan Nur Misuari yg telah terdedah..rakyat mula membuka mata dan dapat melihat kejahatan yg tersembunyi di balik perwatakan baik anwar yg knonya manusia zuhud..sterusnya kepulangan Bala yg mengejutkan ramai pihak kononya hendak mendedahkan kematian Altantuya dan bersumpah sambil memegang kitab agama hindhu..akhirnya kepulangan Bala menjadi BALA kepada diri sendiri apabila sumpah dia mula memakan dirinya sendiri..Anwar sudah tidak mempunyai apa2 sekarang ini dan seperti biasa selepas kehilangan watak2 penting dia nama Rosmah akn mncul kembali utk menjadi senjata utama ataupun meriam PR utk meledak BN....semestinya mereka akan menggunakan isu2 lama utk memfitnah rosmah...jika kita lihat kepada kronologi2 kejadian yg berlaku semuanya mengikut plan dan amat terancang sekali...deepak,bala dan lahad datu..dan kalau sesiapa yg masih ingat sebelum terjadinya kes di Lahad Datu pihak pembangkang ada mempersoalkan tindakan Tun M yg memberi Ic kpd warga asing di sabah yg knonya dakwa PR sbgai semberono dan untk meraih undi...pada aku PR terutama sekali Anwar sanggup melakukan apa sahaja demi memenuhi nafsu politik dia hinggakan sanggup menggadaikan agama,negara dan bangsa....agama-isu kalimah Allah,Bangsa-TPM dari kaum cina(kalau PR menang),negara-pencerobohan di Lahad Datu...kita semua generasi IT,kalau korang boleh mengeluarkan pendapat2 yg bernas di ruangan Blog ini semestinya korang semua jugak boleh pikir apa yg cuba aku sampaikan di sini..jangan ikut nafsu politik,tapi ikut pemahaman dan logik akal korang sendiri....

    ReplyDelete
  47. weiii caii sumaaa seantero alam x gi perarakan mayat ker ? jangan lupa bawak lilin, colok ,gendang ,tisu ,pampers dan tuala wanita sekali hahahaah...

    ReplyDelete
  48. wuaaaa...!!! wuaaa..! bala dah mati sedih aku..kata anugerah tuhan.

    ReplyDelete
  49. ingt sihir blh ke smpai membunuh ha..? itu semua kuasa Tuhan lah... tak payahlah nak kolot sgt pemikiran tu wahai pembangkang oii!!

    ReplyDelete
  50. sekadar nak bg tau kat macai2 pr..
    Kebykan yg menulis blog atau komen yg pro umno skrg ini ada lah bekas penyokong anwar yg pernah terlibat dgn reformasi dan lari lintang pukang disembur air gatal dari heli..sy salah seorg dr mereka.. Tujuan kami anti anwar bukan kerana upah tapi kami dah tersedar siapa dia dan kami lebih sygkan negara kami.
    Sy lihat kebykan yg pro pr kat sini masih muda dalam politik. Mgkin masa reformasi anda semua masih kat sekolah ataupun sekadar mendengar melalui ceramah atau media cetak/masa. Tapi kalau anda benar2 org 'politik' yg sentia membontot anwar semasa dia masih tpm sehinggalah dia di pecat sy rasa anda2 semua tak akan sokong anwar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syukur alhamdulillah sudah ada kesedaran Semoga Alla buka pintu rahmat untok kamu. Dulu saya ada rasa belas terhadap beliau tetapi memerhati perangai dan '''loud mouth''' dia membuat saya "turn off". Saya tidak mahu ketua negara bersifat rakus yg dia perolehi. Zaman kita sedang mengalami fitnah dari merata dalam dan luar negara. Tentu skali jika dari dlm negara lagi sedih. Dan dari melayu yg berjiwa lemah membuat dan mencari kelemahan orang lain. Nampak sgt. Benar BN ada buat salah sebelum ini dan mahu membuat improvement which they hv bit by bit. Dan mereka sudah minta maaf tetapi dari ai saya langsong tiada kedengaran yg dia minta maaf dari baik segi apa pon. Pada anak isteri ke kawan2 ke rakyat ke. No nothing. Dia terlalu sombong dan bongkak. Tiada humblemness. Macam mana nak jadi ketua negara klau begini perangai rakus beliau. Not good for the country. Jadi anda sudah buat terbaik untok diri sendiri, agama bangsa dan negara. Syabas. Semoga Allah beri keberkatan hidup selepas ini. N stay strong inside out.

      Delete
    2. Sebelum ai d tedang keluar dari office tingkah laku bisexual tiada siapa ketahui. Selama itu dia terlepas tetapi sampai bila. Dia tidak sangka boss dia selidik latar belakang dan mujur la boss dia pasang spy klau tidak ai sudah jadi pm kita habis semua dia luluskan e.g. lgbt etc..he expose his own character. Allah buraikan perangai buruk dia sikit demi sedikit. Demi masa.

      Delete
    3. Bala pnya bala dah smp..tu lah tabur fitnah lg...

      Delete
    4. Bala pnya bala dah smp..tu lah tabur fitnah lg...

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!