KING LEGEND H20! DARI POPULIS KEPADA MENTERI AMARAN!


Seperti ada yang tidak kena apabila berita sampai bahawa terdapat segerombolan lanun Filipina yang mengaku sebagai tentera Kesultanan Sulu mendarat di Kampung Tunduo 9 Februari lalu.

Di laman laman sosial ramai yang bertanya dan juga ramai yang secara sinis mengkritik kegagalan system pertahanan negara untuk menghalang penceroboh penceroboh dari mendarat dengan mudah dan memasuki Malaysia. Sasaran kritikan sinis tidak lain dan tidak bukan terarah kepada Menteri yang menjaga keselamatan dalam negeri, tak lain tak bukan Menteri Dalam Negeri Hishammuddin Hussien Onn.

Di laman sosial dan juga blog blog di internet Hishammuddin memang terkenal sebagai seorang ahli politik yang suka kepada populariti. Beliau punyai pengikut yang beratus ribu di facebook, twitter dan sentiasa mengupdate tweeternya dan gemar bergambar.

Namun sebagaiman dia berusaha untuk menambah popularitinya, peristiwa silam yang beliau lakukan sentiasa akan menghantui beliau ke hari ini. Beliau dilabel sebagai populist atas tindakan beraninya mencium keris di Perhimpunan Agung UMNO hingga dikritik hebat oleh pihak yang tidak suka dengannya. Bimbang popularitinya akan jatuh dikalangan bukan Melayu, beliau dengan pantas meminta maaf atas tindakan mencium keris tersebut. Maka semua mata melihat, bagaimana seorang pemimpin politik tidak mempunyai pendirian tegas dalam perjuangan politiknya.

Semasa dilantik menjadi Menteri pelajaran antara 2004-2009 terlalu banyak masalah yang timbul di Kementerian tersebut terutamanya tentang pembinaan makmal komputer untuk sekolah sekolah. Sehingga kini, masalah tentang makmal sekolah masih tidak dapat diselesaikan.

Hishammuddin dilantik sebagai Menteri Dalam Negeri pada April 2009 dan sehingga kini mengetuai kementerian itu sehingga kini. Terlalu banyak kontroversi yang timbul kerana Hishammuddin dilihat terlalu banyak mencampuri urusan dalam agensi yang berada dibawah kementeriannya. Secara terbuka Hishammuddin dilihat tidak sebulu dengan Mantan Ketuan Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan. Sehingga kini Tan Sri Musa Hassan masih tetap menyatakan bahawa Hishammuddin sebagai menteri Dalam Negeri terlalu banyak mencampuri urusan Polis DiRaja Malaysia.

Menurut Tan Sri Musa Hassan, Menteri yang punyai pengaruh politik tidak sepatutnya mencampuri urusan PDRM. PDRM hanya patut mendapat arahan dari Ketua nya iaitu Ketua Polis Negara. Disebabkan tidak sebulu dan banyak halangan kepada Hishammuddin, Tan Sri Musa Hassan tidak disambung kontraknya sebagai Ketua Polis Negara.

Hishammuddin mungkin bertambah popular dan dilantik sebagai salah seorang Naib Presiden UMNO, tetapi sebagai Menteri Dalam Negeri beliau telah gagal bertindak tegas. Didalam BERSIH 2.0 kepimpinan beliau hanya mengambil tindakan untuk memberi amaran demi amaran supaya penyokong BERSIH 2.0 tidak meneruskan demonstrasi jalanan. Beliau kelihatan terlalu berlembut dan lembik sehingga ahli politik pembangkang langsung tidak takut kepada PDRM mahupun amaran beliau. Bila BERSIH 2.0 berlaku banyak pihak melihat kegagalan pihak PDRM adalah kerana terlalu mengikut telunjuk Menteri Dalam Negeri dari Kepimpinan Ketua Polis Negara bawah Tan Sri Ismail Bin Omar.

Perkara yang sama berlaku dalam Bersih 3.O. Dan apabila kekecohan berlaku dan pertempuran antara Polis dan pendemonstrasi, ternyata Menteri Dalam Negeri telah gagal untuk bertindak sekali lagi. Ramai melihat bagaimana BERSIH, dan pemimpin pembangkang seperti Azmin Ali dan Anwar Ibrahim yang dengan jelas memprovokasi untuk kekecohan BERSIH 3.0 tetapi Hishammuddin tidak dan gagal bertindak. Anwar melihat ini sebagai satu kelemahan dipihak Hishammuddin dan Anwar telah mencuba taktik yang sama beberapa kali tanpa rasa takut.

Maka tibalah kita dimasa sekarang, diisu Lahad Datu. Selama 3 minggu Hishammuddin dilihat berbincang dengan para penceroboh dan penceroboh langsung tidak hormat mahu pun takut kepada pihak berkuasa negara. Ditambah pula kenyataan dari Menteri Dalam Negeri sendiri yang memperlekehkan penceroboh itu sendiri dengan kenyataan :

Dengan jelas Hishammuddin mengisytiharkan bahawa penceroboh Filipina itu bukan pengganas.

Maka dengan kegagalan untuk mengenalpasti lebih awal akan ancaman ini walaupun sebagai Menteri Dalam Negeri, punyai kemudahan risikan dan juga pengalaman, maka Hishammuddin sepatutnya bertanggung-jawab sepenuhnya keatas kegagalan ini. Kegagalan beliau telah menyebabkan 8 nyawa pegawai polis PDRM telah terkorban dengan tragiknya.

Jelas kepimpinan beliau hanya berlandaskan populariti dimana kenyataan untuk PDRM yang sepatutnya dibuat oleh Ketua Polis Negara, Hishammuddin lebih kedepan. Ramai pihak bertanya siapa sebenarnya Ketua Polis Negara? Ismail Omar atau Hishammuddin Hussien Onn? Hishammuddin juga dilihat tanpa henti hanya memberi amaran demi amaran kepada pelbagai pihak tanpa sendiri mengambil apa apa tindakan untuk membuka jalan penyelesaian.

Moral pihak PDRM adalah amat penting dan dalam keadaan sekarang dengan 8 anggota gugur PDRM ternyata perlukan kepimpinan yang tegas dan berwibawa. Selepas segala episod dan masalah yang dihadapi oleh PDRM, adakah Hishammuddin sebenarnya berwibawa sebagai Menteri Dalam Negeri untuk menjadi pemimpin yang diharapkan tersebut? Jika tidak mampu, sudah tiba masanya PM Najib Razak, fikirkan calon baru untuk jadi menteri di Kementerian Dalam Negeri.

Nukilan Didi Mazril!

57 Responses to "KING LEGEND H20! DARI POPULIS KEPADA MENTERI AMARAN!"

  1. Mantap ulasan Parpu. Hishamudin mangkok berambus la segera

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko tu yg boleh berambus! baru menang main Counter Strike ada hati nak ajar Hishamudin Menteri KDN strategi perang!

      hidup Hishamudin. strategi 'rundingan' sebelum 'attack' nampak cukup berkesan. tahniah!

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. Ko ni mangkok mohamed ular dua kepala, sekejap sini, sekejap sana. Ko pi berambus la bersama mentri pondan tu.

      Delete
    3. Bhai...pada pendapat aku..mmng seseorg perlu bertanggungjawap diatas kelemahan dlm menangani isu di lahat datu...septtnya rundingan dijalankan secara proaktif bg mencapai objektif..mereka tidak perlu diusir ttp mesti menyerah diri...atas apa alasan dan tujuan pun,golongan ini ttp penceroboh.mereka mesti ditangkap dan didakwa...

      Kenapa perlu dapatkan persetujuan kerajaan filipina...sabah adalah malaysia jd malaysia hnya perlu memberi laporan kpd filipina...dan filipina hnya boleh campurtangan setelah mereka diberkas samada secara serah diri atau dipaksa..
      Apa yg kita nmpk...anggota keselamatan kita under estimation terhadap kumpulan ini,apabila kdn meletakkan kumpulan ini bukan penganas...

      Setelah polis kita terkorban,baru lah kita nmpk kdn lebih serious menangani masalah pencerobohan ini...bhai kita telah berkali2 hadapi rusuhan samada diasrama pekerja asing mahupun di kem tahanan...apa tindakan drastik yg kdn lakukan..suraikan dan bincang dan bincang...sebab itu PATI atau pekerja asing yg memiliki pas tidak lansung rasakan mereka diawasi...malahan kebebasan yg mereka dapat melebihi dari negara mereka sendiri...

      Apa tindakan kdn terhadap majikan yg gagal mengawal atau disebabkan tindakan mereka maka pekerja asing merusuh??? Denda yg tak seberapa...itu saja yg paling teruk dikenakan...sepattnya kdn perlu ber tindak lbh tegas tergadap majikan serta pekerja asing yg sesuka hati utk buat rusuhan...apa tindakan kdn terhadap pekerja nepal dan vietnam yg merusuh di asrama di negeri sembilan yg mengakibatkn kereta polis dimusnahkan...

      Siapa yg harus dipertanggungjawabkan? Jika kdn rasakan tindakan kementerian ini betul dlm setiap tindakan...sila berikan laporan terperinci kepada rakyat..agar kepercayaan rakyat tidak goyang...apa tindakan kdn terhadap demontrasi jalanan..mana yg lebih baik...tindakan populis hnga keselamatan dan keamanan jd taruhan hnya atas nama kebebasan hak individu...dan bagaimana pula dgn hak rakyat yg sukakan keamanan.

      Bhai...pada aku tun m jarang melakukan tindakan populis semasa beliau menjadi pm dan tan sri megat junid jadi menteri kdn..
      Ttp setelah mereka tinggalkan kabinet kita dgn jelas merasakan tindakan tegas serta drastik lebih menyelamatkan malaysia dari diperlekehkan oleh rakyat sendiri, pendatang,jiran serta negara asing...negara perlukan ISA demi keselamatan dan keamanan...lu kata ..lu suka ..lu fikirlah

      Delete
    4. Aku orang umno tapi nenyampah tengok h20 sbb dia lembikkkkk dia ingat dan perasan semua orang umno suka dia. tanye orang kampong dh muak dgn isu PATI

      Delete
  2. HAHAHAHA GUA SAYANG SAMA LU PARPU KIRAM !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parpu Kiram? hum..

      jebat

      Delete
    2. Mat Sabu Tabung Memali, mana lesapnya duit anak yatim yang korang rompak tu?

      Nik Aziz Projek Lebuh Raya Mintak Sedekah, apa dah jadi dengan projek tu?

      Pakatan Rakyat Perosak Masyarakat, sedarlah semua rakyat Malaysia. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      UMNO Terus Mara, Untuk Rakyat Malaysia.

      Barisan Nasional Terus Maju, Untuk Rakyat Malaysia.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  3. lantik parpu ajer sebab dia lagi mahir ilmu perang ini.

    ReplyDelete
  4. Menteri pondan patut dah lama disingkirkan. Beliau bukan tahu politik.

    ReplyDelete
  5. Difahamkan pengganas SULU boleh bolos ghaib dr 3 lapis kepungan sebelum ini ada kaitan dengan unsur ilmu hitam dan sihir. Lihat foto ini
    http://l2.yimg.com/bt/api/res/1.2/YCv0xIJIgc19Z_4SDbx2Ww--/YXBwaWQ9eW5ld3M7Zmk9aW5zZXQ7aD0xMDI0O3E9Nzk7dz0xNjE1/http://media.zenfs.com/en_us/News/ap_webfeeds/77550ea77d140e072b0f6a7067009a13.jpg

    http://l1.yimg.com/bt/api/res/1.2/crQqn3akd2FmUakOom3qwA--/YXBwaWQ9eW5ld3M7Zmk9aW5zZXQ7aD0zMDI7cT03OTt3PTQ1MA--/http://media.zenfs.com/en_us/News/Reuters/2013-03-01T123410Z_4_CBRE9200C9C00_RTROPTP_2_PHILIPPINES.JPG

    Apapun semoga Allah SWT gagalkan sihir mereka..dn diberikan pertolongan pd PDRAM ATM utk tembak/tumpaskan mereka smpai habis!

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa yang kau mengarut ni. orang tengah berdoa kau kata sihir. kau ni none muslim barangkali,

      Delete
    2. Bodohh oii..ko ni wakil Kiram SULU ke bangang? DLm Islam berdoa mana ada pakai asap2.. mana pakai lilin bongok.. apesla yg ko bela sgt Kiram haram Jadah tu?

      Ko kapir ke?

      Delete
    3. umbara bara umba omego..

      pakai tok bomoh ke? sama la dgn set umno...umno dan bomoh tidak dapat dipisahkan, jika berpisah, mampus lah dia..

      jebat..

      Delete
    4. Jebat, itu mentera cari jam omega yg hilang
      tu ke????? Ahak ahak ahakkkss.

      Delete
    5. tak la..tu lagu umno..

      jebat

      Delete
    6. UMNO TERUS MARA,
      UNTUK BALUN KEPALA PENGKHIANAT....





      adik Jebat.

      Delete
    7. salah lirik tu, adikku..

      UMNO TERUS MARA,
      ROMPAK RAKYAT MALAYSIA....ni yang betul

      sapa nak ic free, duduk la kat sabah,,nanti umno bagi ic hokey, tak caya tanya tun det

      jebat

      Delete
    8. PAS rompak tabung memali apa cerita?

      Duit sedekah orang ramai untuk buat Lebuhraya Mintak Sedekah itu apa cerita, tak tahu hujung pangkal.

      Sebenarnya PAS adalah perompak, tapi si Kitol berangan jadi Jebat ni tak sedar diri, biasalah jenis pengikut jahiliyah, mana tau berfikir menggunakan akal dan iman, pengikut syaitan seperti Kitol ini hanyalah mengunakan nafsu serakah untuk memuaskan kepuasan nafsu sesat dia itu sajalah.

      Biasalah golongan sesat macam dia ni mana sedar diri, golongan sesat dan jahiliyah, dasar komunis, jenis zionist, memang akan sesat sebeginilah. Rakyat Malaysia perlu sedar akan hakikat ini dan jangan ikut perangai sesat si Kitol itu untuk keselamatan kita semua. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      UMNO Terus Mara, Untuk Rakyat Malaysia.

      Barisan Nasional Terus Maju, Untuk Rakyat Malaysia.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    9. PKR membohong kanak-kanak tadika apa cerita? Mana dia RM 50.00 sebulan sejak tahun 2008, puluhan ribu kanak-kanak tadika dibohongi. Begitu jijik Pakatan Rakyat ini hingga sanggup menindas kanak-kanak tadika pula.

      DAP pula menindas peniaga bumiputera dan india, kedai-kedai jualan makanan dirobohkan, tapi pusat hiburan tak berlesen yang ada perniagaan maksiat termasuk maksiat songsang di Penang dibiarkan berleluasa.

      Eloklah sangat, PAS merompak duit anak yatim, Pakatan Rakyat menipu kanak-kanak tadika, DAP pula bersekongkol membiakkan maksiat sambil menindas peniaga kecil.

      Memang Pakatan Rakyat ni golongan mungkar, dasar perangai syaitan yang tak sedar diri. Biasalah golongan sesat macam dia ni mana sedar diri, golongan sesat dan jahiliyah, dasar komunis, jenis zionist, memang akan sesat sebeginilah. Rakyat Malaysia perlu sedar akan hakikat ini dan jangan ikut perangai sesat si Kitol itu untuk keselamatan kita semua. Sekian, terima kasih.

      Sedarlah semua rakyat Malaysi sekalian.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      UMNO Terus Mara, Untuk Rakyat Malaysia.

      Barisan Nasional Terus Maju, Untuk Rakyat Malaysia.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  6. Saya amat bersetuju dengan saranan tersebut demi kebaikan negara .Isu keselamatan negara harus ditangani oleh orang yang mahir dan arif mengenainya seharusnya sebagai pemimpin politik perlu mendapat nasihat dan pandangan dari Ketua Polis Negara atau Panglima Angkatan Tentera kerana itu adalah tugas mereka kerana dalam apa situasi pun bak kata pepatah "Politician will come and go but General still remain"

    ReplyDelete
  7. Memang Patut pun Menteri KDN Pondan tu Letak Jawatan atau PM kena Pecat lagi baik.... Dari Mula Pengganas Kiram lengkap senjata perang ( mengalahkan Kominis ) mendarat serta sampai berkampung kat Kg Tanduo Lahad Datu pun masih kata bukan pengganas.... Peluang yang diberikan untuk berunding begitu lama sehingga masa tersebut diambil oleh pengganas Kiram untuk mengatur strategi. Liputan Telco dikawasan tersebut tidak disekat menyebabkan Pengganas dapat berhubung dengan pihak luar serta rangkaian pengganas Kiram lain.... Sepatutnya Menteri KDN mesti mempunyai pengalaman dalam keselamatan bukan cuma hero dalam politik, kalau tidak pandai cara serahkanlah kepada PDRM kuasa penuh selesaikan. Akibat runding dan minta serah diri sehingga 8 nyawa anggota melayang....Pengganas Kiram bukan rakyat Malaysia perlu diberi masa runding-runding. Seapatutnya hari pertama lagi sudah hantar segala kelengkapan bala tentera ATM dan PDRM ke lokasi Pengganas biar Pengganas Kiram nampak sebagai perang saikologi. Ia juga sebagai Moral support kepada anggota keselamatan serta meyakinkan rakyat... Kereta Perisai perlu digunakan semasa mengepung pengganas juga sebagai perlindungan anggota, Penembak Tepat ( Sniper ) perlu diguna sebab dari jauh dah boleh tembak pengganas yang bersembunyi....Menteri KDN kena tengok movie perang banyak-banyak supaya tahu taktik gempur.... Oleh Ex-PPH PDRM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerismuddin...oh...kerismuddin....

      Delete
  8. entahlah... lu fikirlah sendiri mana yang lebih penting populariti atau keselamatan negara.... kalau takut dilambung ombak jangan berumah ditepi pantai...

    ReplyDelete
  9. sepupukerismudinMarch 6, 2013 at 3:46 PM

    Bg aku xpyh la hina Kerismudin sgt.. sian dia. dia bkn jahat.. cuma WEAK je.
    Yg plg jahat dan setan berkepala manusia ialah Anuwar, Tian Chua dan PASpig.. mereka2 ini punca lahirnya rakyat2 yg bebal dan menjadi jalan pengganas masuk..

    SO.. fokus lah isu pd org yg jahat.. cukup2 le duk kutuk Kerismudin.. untung dia dpt pahala banyak dr kutukan korang.

    Just for peace.. be focused!

    Wslm

    ReplyDelete
    Replies
    1. oooooooooooooo....geng2 moooooooooooooooo gak la ni...

      ekceli, yg menjadikan rakyat bebal adalah umnu, dr dulu sampai le ni nak membodohkan rakyat je keje..

      tapi skrg tak dapek la..maklumat di hujung jari,,,orang tak pegang dah pada berita dari utusang/tv3suku..

      jebat

      Delete
    2. Blog ini bukan blog pengampu pemimpin politik. Yang salah, kita kena suarakan. kalau tak suka, berambus dari blog ini.

      Delete
    3. wakakakakakaka.prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrfffgfht....geng mudah tersentap di sini...wakakaka

      Jebat

      Delete
    4. Tersentap sangatlah, jadilah kau pengikut syaitan, kelakuan kau itu adalah kelakuan syaitan, nanti di akhirat kau pergilah jumpa syaitan dan pergi berambus ke neraka bersama syaitan itu, bercakap maca orang tak siuman dan tak beragama, tak malu ke? Mana iman kamu Kitol yang berangan sebagai Jebat? Dasar tak sedar diri, mengaku Islam, tapi kelakuan sebijik jahiliyah zionist, tak tahu malu punya manusia. Sedarlah diri tu. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      UMNO Terus Mara, Untuk Rakyat Malaysia.

      Barisan Nasional Terus Maju, Untuk Rakyat Malaysia.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    5. Orang jahat lawanya orang yang kuat nangis ke. Agaknya dia menetek ibunya sampai darjah 6 kot tu dia kuat menangis

      Delete
  10. In battlefield, when u lost your men, it was not due to the bad soldiering. U lost your men due to bad leadership!!!

    The is no such thing as bad soldiers, only bad generals.

    People failed to plan but this beloved, popularity and tweeting mad minister planned to fail!!!! Big time? The price that had to be paid? The lives of our 8 bravest and finest blue bloods of policeman.

    This is the results when we did allow PEMANDU to dictate the terms of references for the IGP and his blue bloods policeman. Those craps invented by the lab rats of PEMANDU called NKRA were not really about policing!!! It was only about seeking popularity and political mileage!

    As such, we can't put anymore faith on this minister to take care of the nation's security and this goes beyond any political views and partisan.

    He had failed the nation and those 8 precious men that we once had and because of that he has to step down gracefully and giveway to the more capable person to handle the nation's security.

    As far as his NKRA is concerned, those flowery statistics produced do not mean anymore. How are we gonna tell this to the families of those fallen men that we have achieved the NKRA stats invented by the lab rats of PEMANDU, agreed by the Minister??????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib: ‘Are you ready For Psy?
      Penonton: Yes

      Najib: ‘Are you ready for BN’
      Penonton: ‘No’

      Najib: ‘i want to cry’ waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

      Jebat.

      Delete
    2. Kitol yang berangan sebagai jebat ni dah mereng gamaknya, merapu yang bukan-bukan sajalah. Bawak-bawaklah bertaubat.

      Kau patut tulis macam ini:

      Rakyat: Nik Aziz, apa dah jadi dengan Tabung Memali?

      Nik Aziz: Lantaklah, ambo dok peduli, dengan gelaran tok guru, semuo oghe percayo, bohong pun oghe percayo, tengok ni, modal ambo jubah dengan mempergunakan agamo saja.

      Sedarlah diri. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      UMNO Terus Mara, Untuk Rakyat Malaysia.

      Barisan Nasional Terus Maju, Untuk Rakyat Malaysia.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  11. MASIH TUNGGU AMARAN DARIPADA MENTERI PONDAN TU HARI INI. AGAK BILAKAH DIA NAK MUNCUL DALAM TV?

    ReplyDelete
    Replies
    1. samapi sudah dia tak muncul...balik2 IGP dgn PAT..Dorang je la..terkumat kamit mulut IGP nak bercakap...pening kepala dia minggu ni..

      harapkan bos Menteri KDN, tah ke mana menghilang..PM lak tak abis2 kempen Jelajah Dicapati..tengok la keadaan semasa ngoknya PM ni..negara sedang dicerobohi, anggota keselamatan dah terbunuh, ko dok sebok dgn kempen PRU...harap orang Pekan tolak la PM bibir pink ni..

      Jebat

      p/s..di manakah nenek nurgayah dan kakbedah?

      Delete
    2. Mungkin dia ada planing dia sendiri kot ataupun mungkin dia taknak besar2kan lg hal ni dia nak cuba selesaikan dgn cara yg baik kot

      Delete
  12. ORANG NO 2 WANITA UMNO(CARI LA SENDIRI SAPA)

    " KAMI DIPANGGIL LEMBU" WAKAKAKAKAKAKA

    khas utk nenek nurgayah dan kakbedah...nak duduk dalam kondo lembu ke kondo rakyat..buka lah otak..kalau berfikir spt makcik2 yg hanya dapat info dgn baca utusan dan tgk tv, jadi la spt orang no 2 kat bgtau..wakakaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pujimak aq tak jentik telur ko dah ckp bgs tau sial...jgn kaco aq klu tak nnt puki bini ko aq pecahkan paham sial

      Delete
    2. Aq ingat kan org no2 mak ko kot...tp dia tak mengaku ko anak dia sbb tu ko angin kan babi

      Delete
    3. Alahai Anon 4.21 PM... Kan dah kena maki dgn kakbedah... hahahaaaaa... padan muka anda sebab suka kacau org...

      Delete
  13. Mngikut prjanjian konvensyen Geneva yg turut ditandatangani krajaan mlysia bhwa setiap pkara yg mlibatkn soal ktenteraman awam maka pihak polis mrupakn pihak prtama yg akan mgambil tggjwb dn jika x brjaya mgatasinya maka barulah dibenarkn brgabung dgn pihak tentera dn sekiranya tdk brjaya juga barulah pihak tentera dibenarkn mgambil alih spenuhnya operasi tersebut dn sekiranya pihak tentera yg trlebih dahulu mgambil tindakan mendahului pihak polis maka undang2 antarabgsa scara automatik akan mgiktiraf kesultanan sulu. Oleh itu brsabarlah dn marilah kita beri spenuh kprcayaan kpd krajaan utk mghapuskn semua penceroboh itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salah tetap salah. Tu je yang aku nak cakap.

      Delete
  14. mantop bro....setuju sgt. Menteri perlu bersikap tegas!!

    ReplyDelete
  15. ahahahhaa nice one bro
    sumpah lawak
    kami ker ko
    ahahaha
    apa pun mari kita sedekahkan al fatihah kpd wira negara
    yg telah gugur dan syahid di sana.amin

    ReplyDelete
  16. Parpu Bhai,
    Tulisan yg amat baik.tepat berdasarkan peristiwa dan rakaman sejarah...LETAK JAWATAN sajalah...tapi sepupu PM wooooo.....apa blh buat...minta maaf saja lah Bhai...

    ReplyDelete
  17. Manila dan Kuala Lumpur telah bersetuju menegaskan bahawa INTRUDER SULU diisytihar sebagai PENGGANAS SULU ( SULU TERRORIST ).....

    Maka aku mengisytiharkan bahawa penama2 dan penyokong2 serta gang taik dibawah adalah PENGGANAS SULU ( SULU TERRORIST )

    1. JAMALUL KIRAM 111 @ PUKIMAK SULU

    2. NUR MISUARI @ PUKIMAK MORO TAK SEDAR DIRI

    3. ANWAR IBRAHIM @ PELIWAT@ SI KITOL @ PENGKHIAMAT MELAYU

    4. TIAN CHUA @ PUKIMAK CINA BABI

    5. JEBAT @ PUKIMAK SULU

    6. PENYAMAR MOHAMAD @ PUKIMAK SULU @ PESAKIT MENTAL HOSPITAL TANJUNG RAMBUTAN.

    7. GANG2 TAIK PKR, PAS DAN DAP @ GANG PENJILAT JUBOR

    Adalah disaran tidak mendekati, menghubungi dan bersubahat dengan pengganas Sulu di atas.

    Sekian Terima Kasih.


    HANAFI VALE. FIRE !! K.O. PR !!!

    ReplyDelete
  18. Sepupu PM ataupun tidak, beliau mesti meletakkan jawatannya sebagai Menteri KDN. Ini bukan masa untuk berpolitik. Ini masanya untuk bertindak membersihkan imej Malaysia yang tercalar kerana ketidakmampuan beliau membuat keputusan yang betul. Jadi, satu-satunya perkara yang betul perlu dilakukan adalah MELETAK JAWATAN. Titik.

    ReplyDelete
  19. Asal lah hisamudin nak buat keja mcm pondan...tgg2 apa lg nak tgg semua mampos baru bg askar kita ambik tindakkan ke....aq rasa dia tak layak lah jd menteri byk lg yg perlu dia belajar utk menjadi seorg menteri yg bertggjwb

    ReplyDelete
    Replies
    1. MENTERI KDN DI MALAYSIA MESTI TEGAS, KERAS DAN BERANI BERTANGGUNGJAWAB..MENTERI KECUT, LEMBEK, DAN PLAYSAFE AMAT TAK SESUAI DENGAN KEADAAN MASYARAKAT PELBAGAI KAUM DI NEGERA INI. MENTERI YANG BERSIKAP PLAYSAFE HANYA SESUAI UNTUK MENANG BERPOLITIK SAJA...

      BUDAK KENCING BERAK ATAS GAMBAR PM, BOLEH KETAWA GULING2 ATAS JALAN, BUDAK NAK TUKAR BENDERA MALAYSIA PUN BOLEH POSING TERSENYUM LEBAR, BUDAK BANTAI POLIS HAMPIR MATI PUN MASIH BOLEH MAKAN SEDAP SEDAP. SEOLAH OLAH, SUDAH MENJADI PERKARA BIASA DENGAN SYARAT BERSEDIA TERIMA AMARAN DAN MINTA MAAF..AMARAN DEMI AMARAN HINGGA UNDANG2 DAN PERATURAN NEGARA SUDAH MULA DIBAKUL SAMPAHKAN.

      RAKYAT DAH JELAK DENGAN MENTERI KDN SEKARANG..APA JUA KESALAHAN DAN KEGANASAN YANG ADA UNSUR POLITIK SEAKAN AKAN DIRESTUI TANPA TINDAKAN TEGAS UNTUK MENDAULATKAN UNDANG2 NEGARA...

      ALLAH MAHA MENGETAHUI..KRISIS LAHAD DATU BYK HIKMAHNYA..KEMUNGKINAN AMARAN KEPADA MENTERI AMARAN DAN PERDANA MENTERI SUPAYA JANGAN TERLALU PLAYSAFE. AMBIL TINDAKAN TEGAS DAN BERANI SUPAYA RAKYAT DAPAT HIDUP DENGAN SELESA....

      Delete
  20. Setuju hisyam letak jawatan kalau nk jd menteri pun menteri tak berfotfolio(sbb sepupu najib@naib presiden umno(tak mkn ubat yg undi dia masa prhimpunan umno) jaga opis pm je)

    ReplyDelete
  21. Hisyam tido ker???? klo nk stakat popular kat dunia.. pigi da!!!
    Allah tak pandang ar darjat kat dunia neyh..

    ReplyDelete
  22. Agaknye kalau hisyam kene sergah dgn si nuar laknat tu mcm mane ye

    ReplyDelete
  23. Assalamualaikum....
    kesian...negara di ceroboh pun masih lagik nak berpuak puak....nak sgt jadik pelarian ka....nak sgt huru hara ka....syukur haku andalusia....dpt anak cam kowang mereng jadiknyer....xleh kew bersatu hati menetang penceroboh dan dalangnyer....adoiiiii...tolong lah tolong lah berenti menyokong membabi buta membutetuli..kowang xder hati nurani kew....ceit...

    ReplyDelete
  24. selagi dilindungi sepupu, boleh lah cari makan biar selembik mana pun...yang mati anak orang lain, simpati dan takziah kepada ahli keluarga para pejuang negara. Politikus cari populariti, yang korban wira sejati ....

    ReplyDelete
  25. Najib takkan berani ambik tindakan apa2 kat Hishamuddin lembik ni..Depa ni kan sepupu sepapat.

    ReplyDelete
  26. Favourite words frm Hishamuddin lembik ni..Kita tidak akan berkrompomi..Kita akan memberi amaran..Dlm konteks..

    Memang dasar tak cukup ilmu nak jadi pemimpin negara konon..harapkan popularity bapak dia Tun Hussein Onn jer.

    Otak udang mcm kau ni Hishamudin shud just stay at Ahli Parlimen jer.

    ReplyDelete
  27. Najib pun lembik gak?kalau dah sepupunya Hishamuddin..darah lembik tetap ada. Sebab bangangnya Hishamuddin, Zahid Hamidi yg asyik nak berkenyit tu pulak yg jadi popular..next TPM on line.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!