KEBEBASAN MEDIA DIMATA PAKATAN HARAM! #UUlangISaman #ManifestoBukanJanji #TolakPR

Kalau dulu kita selalu didaykyah oleh puak-puak harami ni bahawa Malaysia tidak mengamalkan kebebasan media, kini kebebasan media yang mereka war-warkan dan melalak dulu memakan diri sendiri sampai mereka tak tahan dan mula saman menyaman!

Dulu puak ni bukan main lagi kondem akhbar arus Perdana kununnya tak bagi mereka peluang langsung. Macam-macam la mereka buat cerita pasal kebebasan media ni, sampai satu masa tu nak tukar kerajaan hanya semata-mata takde kebebsan media kata mereka.

Hari ini media mereka bebas buat fitnah baik yang bercetak mahupun yang elektronik. Mereka boleh fitnah ikut suka kepala mak bapak depa. Takdak siapa pund ari puak BN kata apa, takpa la depa berhak nak bersuara.

Tapi bila ada pihak yang tak setuju dengan golongan depa ni dan bersuara maka mula puak-puak hanjeng ni start saman semua orang. Asal dedah sikit je mereka saman, asal dedah sikit je mereka saman. Ini kira sudah jadi macam senjata makan tuan la ni kan?

Dulu puak haram Pakatan ni boikot Utusan, TV3, Berita Harian dan bermacam lagi akhbar arus Perdana dengan alasan berita beerat sebelah dan banyak fitnah. Hari ini, bila merkea pulak menjadi kerajaan dibeberapa negeri dan kita bongkar kelemahan mereka maka mereka pun mula start saman.

Korang perhatikan bagaimana Anwar yang memperjuangkan kebebasan media hari ini melayan media macamana? Rafiz si gay jamban tu pun sama! Mereka tak hormat media, mereka hanya hormat media man ayang mereka mahu saja. Guan Eng di Penang pun sama. Dalam bayak majlis mereka tidak dibenar Utusan masuk buat coverage.

Sedangkan UMNO dan BN di merata tempat membiarkan saja, Malaysiakini si penjilat Pakatan dan Malaysian Insider si Agen Singapork untuk masuk dan buat coverage? Hari ni aku cakap UMNO BN lebih telus dari Pakatan Bangsat ni, belum jadi kerajaan beb depa dah buat macam ni.

Esok mereka ni, Nauzubillah kalau jadi kerajaan, mahu wartawan dan pengamal media yang tak seiring dengan mereka ni akan HILANG begitu saja...maka fikirkan-fikirkan la wahai rakyat Malaysia. Jauhi parti hipokrit tahap bangsat sang Pakata Durjana ini..

101 Responses to "KEBEBASAN MEDIA DIMATA PAKATAN HARAM! #UUlangISaman #ManifestoBukanJanji #TolakPR"

  1. Suka cita dimaklumkan bahawa blog parpukari telah dinaik taraf ke blog 18sx.Oleh yang demikian segala cerita sex dan video blue amat dialu alukan.Sekian terima kasih.

    Cerita stim seterusnya

    Ketika mula-mula pindah ke Taman K aku tidak mempunyai kawan. Jadi aku sering sendirian di rumah. Untuk menghilangkan rasa bosan aku selalu melukis , membaca buku atau menonton bf. Keluarga ku selalu sibuk dengan urusan masing-masing. Isteri jiranku pula (kak irene) seorang yang cantik dan menggoda. Suaminya selalu ke luar negeri.Pada suatu hari sedang aku leka melukis, tiba-tiba pintu rumah ku diketuk orang. Aku pun segera membuka pintu.Adik tolong akak kejap , paip pecah. Rupa-rupanya kak irene, jiranku yang di dalam keadaan basah meminta aku tolong repair paip di rumahnya pecah dan bocor.Aku pun segera ketempat yang ditunjukkannya.Walaupun aku tidak tahu betulkan paip, tapi aku cuba dan akhirnya berjaya. Aku lihat dapur rumahnya habis basah. Dia begitu gembira kerana aku telah menolongnya. Jika tidak, pasti rumahnya dipenuhi air. Selepas itu baru aku perasan baju yang dipakainya nipis dan basah serta menampakkan bentuk badannya. Walaupun aku basah juga dan ..........mula bangun kerana terangsang tapi aku cuba buat biasa aje dan tanya dia ada apa-apa lagi yang boleh aku tolong.Kak irene nampak seluar pendek yang aku pakai mula terangkat-terangkat.Tapi cepat-cepat dia pandang ke tempat lain.(Bah.II iyo66@ ) Dia kata ada, tapi nanti dia buatkan air kopi dan minum dulu. Kami pun duduk dimeja dapur sambil minum air yang dihidangkan. Aku buat-buat tanya dia kak irene seorang saja ke? Mana suami dan anak-anak. Dia kata suaminya outstation 2 minggu. Minggu depan baru balik. Dah 3 tahun kawin tapi belum dapat anak tambahnya. Tinggal seorang di rumah tidak sunyi? Aku tanya lagi. Memang sunyi dan sepi tapi dah biasa, lalu dia menuang lagi air kopi ke dalam cawan aku. Sesekali aku menjeling melihat bra dan lurah di dadanya. Bentuk buah dadanya memang menggiurkan. Rasa-rasanya mahu saja aku terkam. Tapi aku masih malu dan mentah ( malu-malu kucing)Adik Lan buat apa dekat rumah, seorang saja? Lan sedang melukis gambar potrait tadi. Kak irene nak tengok tak? gambar-gambar yang Lan sudah lukis. Oh! jadi Lan pandai melukislah. Nanti boleh lukis gambar kak irene, pintanya. Boleh!, asalkan dapat upah. Aku tersenyum memberi jawapan. Kak irene tersenyum sambil ketawa mendengar penjelasan dari aku. Apa kata kita mandi dulu sebelum melukis. O.k jawab ku ringkas tanpa menduga rancangan kak irene. Lan mandi dibili air sebelah sini. Pinta kak irene. Aku macam terpukau dan mengikut saja.Rupa-rupanya kak irene pun sama masuk. Mula-mula kami main siram-siram air saja di dalam bilik mandi. Menampakkan lagi buah dada kak irene. Putih melepak, dada membengkak membuatkan aku punya _________ bertambah keras. Tapi kak irene buat tak tahu saja. Tiba-tiba kak irene membuka kain yang dipakainya didepan mata aku. Berderau darah aku sekejap.Hai lepas ini entah apa pulak. Aku punya dah stim tak tahan ni... Pehanya fullamak putih melepak, gebu pulak tu. Yang tinggal cuma seluar dalam warna pink dan baju nipis warna putih.Lan bukalah baju, jangan malu-malu. Bukan ada orang di sini. Cuma kita berdua saja...Kak irene mengarahkan aku membuka pakaian. Aku pun segera menanggalkan baju dan seluar kecuali seluar dalam berwarna putih.Kak irene menghampiri aku. Digosok-gosok tangannya dekat aku punya__________. Ohh!.. kerasnya. Bisik kak irene. Aku mula mencium kak irene. Mula-mula dekat pipi. Aku tengok dia tak marah, aku pun cium dimulut sambil menyedut-nyedut lidahnya. Argh!! lembut dan sedap. Kak irene pandai memain-mainkan lidahnya. Di ajarnya aku supaya lebih sedap lagi. Aku terus romen kak irene. Tangan aku merayap-rayap diluar bajunya mencari sesuatu. Lehernya ku jilat-jilat dan ku sedut. Nampak kak irene kegelian dan kesedapan di buat begitu. Semua bahagian muka, mulut, telingga, leher aku cium. Dia bertambah sedap.Aku punya batang bertambah keras. Kak irene menanggalkan baju dan coli serta mencampakkannya ketepi. Wow!..... cantiknya payu dara kak irene.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha...apa kejadah ni..? Terdesak sangat puak pakatan jamban ni nak menang...sebenarnya kebebasan media yang hendak diperjuangkan oleh mereka telah mengakibatkan kebebasan melancap dan beraksi stim di kalangan pemimpin dan pencacai mereka walau di mana jua.....sambil bertugas sambil tu stim melancap...

      Delete
    2. Ada peminat Backstreet Boys?

      Backstreet Boys kini telah kembali untuk anda...................

      BACKSTREET BOYS akan menyambut ulang tahun ke-20 mereka pada 20 April ini dengan melancarkan album terbaharu.

      KUMPULAN Backstreet Boys satu nama yang cukup gah pada penghujung tahun 90-an dengan 130 juta unit album terjual di seluruh dunia. Tanyalah kepada mana-mana wanita yang membesar pada zaman itu, pastinya mereka cukup mengenali lima jejaka kacak, A.J McLean yang kini telah berusia 35 tahun, Howie Dorough, 39, Brian Littrell, 38, Kevin Richardson, 41, dan anggota termuda mereka, Nick Carter, 33.

      Selepas 20 tahun, mereka berlima masih lagi berdiri di pentas menghiburkan peminat tanpa jemu. Bagaimanapun, peningkatan usia jelas kelihatan pada wajah mereka ketika berkunjung ke Malaysia atas undangan persembahan di Konsert Twin Tower @Live 2013 yang berlangsung pada Sabtu lalu.

      Empat daripada mereka telah berkahwin dan mempunyai anak dengan pasangan masing-masing, manakala Nick telah bertunang dengan kekasihnya selama empat tahun, Lauren Kitt pada Februari lalu.

      "Ya, kehidupan kami telah banyak berubah sepanjang 20 tahun. Kebanyakan daripada kami semuanya telah berkahwin dan mempunyai anak dan tidak lama lagi Nick akan menyertai kami (ketawa).

      "Sekarang kehidupan kami lebih stabil dan lengkap. Memang kami seronok bergelar bapa dan menghabiskan masa bersama anak-anak tetapi minat kami pada muzik tidak pernah pudar sehingga ke hari ini. Mungkin sebab itu Backstreet Boys tidak pernah bubar dan terus berada di atas pentas menghiburkan peminat," kata Howie.

      Bercakap tentang muzik Backstreet Boys yang telah melalui perubahan seiring dengan peredaran waktu dan penambahan usia anggotanya, Brian mengatakan dia cukup bersyukur kerana Backstreet Boys diterima dan terus diminati selepas 20 tahun.

      "Tidak sangka dan sangat bersyukur kerana kami mempunyai peminat yang setia serta sentiasa memberi sokongan di mana sahaja kami berada. Saya akui Backstreet Boys banyak mengalami perubahan bukan sahaja pada kehidupan peribadi sahaja tetapi secara keseluruhannya.

      "Muzik kami juga telah berubah ke arah lebih dinamik dan matang sesuai dengan usia kami ketika ini. Namun, semua itu tidak mengubah identiti kumpulan Backstreet Boys, kami tetap sama seperti dahulu cuma komitmen kini lebih besar memandangkan masing-masing sudah berkeluarga," balas Brian.

      Disoal bagaimana mereka bersaing dengan kumpulan dan penyanyi baharu yang muncul, balas Howie, mereka tidak perlu bersaing kerana Backstreet Boys mempunyai pengikut yang setia.

      BACKSTREET Boyz teruja untuk kembali bertemu peminat mereka pada masa akan datang.

      "Kami tidak perlu bersaing, sebaliknya kami menyokong penyanyi dan kumpulan generasi baharu. Apa yang penting kami harus sentiasa menghasilkan lagu-lagu berkualiti dan juga persembahan yang terbaik untuk peminat," ujar Howie.

      Sungguhpun begitu, akui Nick perasaan berada kembali di atas pentas dan mengadakan persembahan di seluruh dunia cukup mengujakannya.

      "Saya rasa seperti kembali ke masa dahulu, di mana kami mengadakan konsert jelajah. Cukup seronok dan bersyukur apabila kami kembali di atas pentas persembahan selepas senyap seketika daripada industri seni.

      "Bagaimanapun pada usia kami sekarang, kami harus bekerja lebih kuat untuk mengekalkan stamina di atas pentas," tuturnya yang pernah muncul dengan program realiti House Of Carter bersama adik-beradiknya.

      Delete
    3. Ini antara 'kebebasan' media yg cuba mereka praktikkan...bhai 09.00 & 09.27 semoga ada sedikit iman dihati lu org andainya akidah lu islam...jika tak,moga2 ada moral kemanusiaan yg pnyai ibubapa utk kita malu pada kehidupan ini...inikh perjuangan utk rakyat...sedangkn berjuang secara bacul dan pengecut...

      Bhai...tidakkah lu org berasa malu,jika apa yg lu org hidangkn ini dijamah oleh org yg hampir dgn lu org...melainkn lu org meletak kn mereka juga bangsat seperti lu...aku fikir kn perjuang reformasi dan islam ini hebat...
      Rupa2nya perjuang yg pr miliki adalah bangsat dan pengecut...kemon bhai be gentle...bukan semua yg ada dlm blog penyokong bn atau pr...ramai lg yg tidak berparti malah ramai yg dibawah umur 21 tahun....malulah atas prinsip prjuangan yg lu org perjuangkn...

      Delete
    4. Wa minat gak ngan Backstreet Boys tapi wa tak minat ngan Backside Boys. Bahaya ...

      Delete
    5. Anda peminat Backstreet Boys?

      Backstreet Boys kini telah kembali untuk anda...................

      Delete
    6. juragan 69,

      umno ada prinsip kah? ada moral kah ? lu cermin diri dulu bhai.

      hahahahahahahahaahah

      Delete
    7. ADA PEMINAT SEKS BEBAS & SEKS LUAR TABII?MASUK PKR (PARTI KONGKEK RAKYAT)..PENJILAT PUNGGUNG ANWAR DH MASUK SINI WEI..HAHAHA..

      Delete
    8. Maknanya lu rela utk mnjadi bacul dan pengecut dlm perjuangan dgn mengunakan pelacur politik seperti cai 09.00 & 09.27..
      adakah pr yg bermoral dan berprinsip??? Dimana prinsip dan moral yg pr tunjukkn
      Pada tiada hudud dan negara islam???
      Perlakuan tak bermoral yg dibuat oleh mat sabu,badrulamin,azmin,anuwar dn lain personaliti dlm pr...
      Prinsip perjuangan benci melayu oleh dap seperti pap..
      Prinsip ahli melayu yg tidak perduli nasib bangsa sendiri dan harapkan dap yg perjuangkan..
      Siapa dhong zhong yg kuat bersikap chauvinist dlm pendidikan...
      Kenapa perlu adanya perjuangan CHINA TOWN dan LITTLE INDIA
      Bhai berapa bnyk perkongsian harta antara cina penang dgn bumi di pp dibawah dap
      Kuota melayu dan ketuanan melayu akan di hapuskan oleh dap..apakata melayu pr
      Kalimah Allah juga hendak direbut oleh kristian didlm dap....

      Delete
    9. malaikat maut umngokMarch 29, 2013 at 11:28 AM

      Kah kah I like....citer bab kebebasan media ha ha...citer sex salah satu drp nya..jgn marah juragan...bukankah parpukari pengamal sex media...so ini la makannya ha ha ha.....doa la cai cai ko tu insaf...ha ha ha

      Delete
    10. Bhai melekat thanks atas pengakuan lu yang suka kn sumber pembacaan yg camana.. Semoga rahmat Allah buat lu...

      Delete
  2. ENGKO ANAK GAMPANG, KAN!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Backstreet Boys kembali

      BACKSTREET BOYS akan menyambut ulang tahun ke-20 mereka pada 20 April ini dengan melancarkan album terbaharu.

      KUMPULAN Backstreet Boys satu nama yang cukup gah pada penghujung tahun 90-an dengan 130 juta unit album terjual di seluruh dunia. Tanyalah kepada mana-mana wanita yang membesar pada zaman itu, pastinya mereka cukup mengenali lima jejaka kacak, A.J McLean yang kini telah berusia 35 tahun, Howie Dorough, 39, Brian Littrell, 38, Kevin Richardson, 41, dan anggota termuda mereka, Nick Carter, 33.

      Selepas 20 tahun, mereka berlima masih lagi berdiri di pentas menghiburkan peminat tanpa jemu. Bagaimanapun, peningkatan usia jelas kelihatan pada wajah mereka ketika berkunjung ke Malaysia atas undangan persembahan di Konsert Twin Tower @Live 2013 yang berlangsung pada Sabtu lalu.

      Empat daripada mereka telah berkahwin dan mempunyai anak dengan pasangan masing-masing, manakala Nick telah bertunang dengan kekasihnya selama empat tahun, Lauren Kitt pada Februari lalu.

      "Ya, kehidupan kami telah banyak berubah sepanjang 20 tahun. Kebanyakan daripada kami semuanya telah berkahwin dan mempunyai anak dan tidak lama lagi Nick akan menyertai kami (ketawa).

      "Sekarang kehidupan kami lebih stabil dan lengkap. Memang kami seronok bergelar bapa dan menghabiskan masa bersama anak-anak tetapi minat kami pada muzik tidak pernah pudar sehingga ke hari ini. Mungkin sebab itu Backstreet Boys tidak pernah bubar dan terus berada di atas pentas menghiburkan peminat," kata Howie.

      Bercakap tentang muzik Backstreet Boys yang telah melalui perubahan seiring dengan peredaran waktu dan penambahan usia anggotanya, Brian mengatakan dia cukup bersyukur kerana Backstreet Boys diterima dan terus diminati selepas 20 tahun.

      "Tidak sangka dan sangat bersyukur kerana kami mempunyai peminat yang setia serta sentiasa memberi sokongan di mana sahaja kami berada. Saya akui Backstreet Boys banyak mengalami perubahan bukan sahaja pada kehidupan peribadi sahaja tetapi secara keseluruhannya.

      "Muzik kami juga telah berubah ke arah lebih dinamik dan matang sesuai dengan usia kami ketika ini. Namun, semua itu tidak mengubah identiti kumpulan Backstreet Boys, kami tetap sama seperti dahulu cuma komitmen kini lebih besar memandangkan masing-masing sudah berkeluarga," balas Brian.

      Disoal bagaimana mereka bersaing dengan kumpulan dan penyanyi baharu yang muncul, balas Howie, mereka tidak perlu bersaing kerana Backstreet Boys mempunyai pengikut yang setia.

      BACKSTREET Boyz teruja untuk kembali bertemu peminat mereka pada masa akan datang.

      "Kami tidak perlu bersaing, sebaliknya kami menyokong penyanyi dan kumpulan generasi baharu. Apa yang penting kami harus sentiasa menghasilkan lagu-lagu berkualiti dan juga persembahan yang terbaik untuk peminat," ujar Howie.

      Sungguhpun begitu, akui Nick perasaan berada kembali di atas pentas dan mengadakan persembahan di seluruh dunia cukup mengujakannya.

      "Saya rasa seperti kembali ke masa dahulu, di mana kami mengadakan konsert jelajah. Cukup seronok dan bersyukur apabila kami kembali di atas pentas persembahan selepas senyap seketika daripada industri seni.

      "Bagaimanapun pada usia kami sekarang, kami harus bekerja lebih kuat untuk mengekalkan stamina di atas pentas," tuturnya yang pernah muncul dengan program realiti House Of Carter bersama adik-beradiknya.

      Delete
    2. mereka adik beradik gampang kau ke?

      Delete
    3. Anda peminat setia Backstreet Boys?

      Backstreet Boys kini telah kembali untuk anda...................

      Delete
    4. Jelajah Backstreet Boys ke seluruh negara adalah gerakan Kempen Secara Besar-besaran berasama Barisan Nasional.

      Pencacai Pakatan Haram yang berminat untuk menghadiri konsert jelajah ini adalah tidak dibenarkan melainkan mereka memberikan undi kepada BN pada PRU-13 nanti.

      Sekian dan terima kasih.

      Delete
    5. Anda peminat Backstreet Boys?

      Backstreet Boys kini telah kembali untuk anda...................

      Delete
    6. Benar apa yang dikatakan oleh Papa Gomo iaitu antara 13 perkara yang akan berlaku ialah UMNO dan BN diharamkan (perkara no. 12).
      Nampaknya Papa Gomo ni memang rapat dengan pucuk pimpinan negara.
      Kita pun ada dengar macam tu. Jadi calon BN kenalah guna logo Bebas seperti kunci, payung dan lain-lain kecuali apa juga jenis dacing.
      Khabarnya puncanya UMNO dan Utusan terlibat dalam mencetak akhbar haram (tanpa permit) Warta Parlimen Permatang Pauh pada pilihanraya kecil Permatang Pauh Ogos 2008.
      Dalam buletin tu pulak ada macam-macam artikel fitnah pasal DSAI termasuk SAH ANWAR KAKI LIWAT!
      Khabarnya lagi pihak PR ada banyak dokumen seperti surat menyurat UMNO-Utusan, inbois, log percetakan dan sebagainya berkaitan buletin itu.
      Tetapi PM dah arahkan ROS, KDN dan Suruhanjaya Sekuriti (BSKL) jangan ambil tindakan terhadap UMNO, BN mahupun Utusan.
      Tambahan pula dah nak dekat PRU13 pulak...
      Apa lagi kejutan selepas ini?

      Delete
  3. PECAH BERITA! Apa Nazri Fikir Rakyat Malaysia BODOH MACAM DIA?


    Kadang-kadang sesuatu kenyataan yang dikeluarkan pemimpin Umno dan Barisan Nasional (BN) untuk menghalalkan apa saja tindakan mereka sebenarnya menghina intelek rakyat Malaysia.

    Terbaru, menteri di Jabatan Perdana Menteri, Mohamed Nazri Aziz menempelak Pakatan Rakyat kononnya sudah tidak sabar takut untuk berdepan dengan pilihanraya umum paling sengit pernah disaksikan sejak kemerdekaan 1957.

    Nazri berkata, bosnya Najib Altantuya tidak melakukan sebarang kesalahan kerana terus menggunakan mandat yang ada sehingga 28 April ini untuk mengeksploitasi keadaan tegang yang dicetuskan presiden Umno itu.

    Sambil terus yakin bahawa BN akan menang pada tarikh tersebut atau lebih awal, Nazri dengan nada separa takut mengakui apa sekalipun keputusan pilihanraya nanti akan mengubah lanskap politik negara buat selama-lamanya.

    Jika 28 April BN dikatakan sudah bersedia bak kata Nazri yang juga ahli parlimen Padang Rengas, mengapa terus mahu memuatkan seluruh rakyat Malaysia terhenti pergerakan mereka kerana menantikan tarikh pilihanraya yang tak kunjung tiba?

    Sekiranya Nazri menganggap BN sudah bersedia sejak setahun lalu dan mampu menang, mengapa sehingga ke hari ini Najib Altantuya masih tak berani nak umumkan tarikh pilihanraya?

    Mengakui tradisi kali ini berbeza dari keputusan bekas perdana menteri terdahulu yang tidak menunggu genap lima tahun mandat untuk mengadakan pilihanraya, Nazri tidak pula menjelaskan mengapa Najib Altantuya tidak mampu menjadi anak jantan bertarung dalam pilihanraya?

    Apakah Nazri menganggap rakyat Malaysia boleh diperbodohkan sebagaimana yang dilakukan pemimpin mereka ke atas ahli mereka sejak 56 tahun lalu?

    Projek pembodohan yang Nazri dan rakan-rakannya lakukan terhadap ahli mereka sedikit sebanyak menerima tempiasnya kepada rakyat yang bukan ahli Umno termasuk segelintir golongan muda yang senang terpengaruh dengan imbuhan yang diberikan Umno untuk mendapat sokongan.

    Saya juga hairan mengapa Nazri enggan menasihatkan Najib Altantuya supaya terus mengadakan pilihanraya kerana tanggapan bahawa BN yang sebenarnya takut untuk berdepan dengan Pakatan Rakyat semakin jelas kelihatan.

    Nazri fikir rakyat Malaysia senang ke dibodohkan seperti ahli Umno?

    Dengan teknologi, maklumat sepantas kilat menerusi Facebook, Twitter dan Instagram sudah cukup untuk 'membodohkan' Nazri kembali, pada tahap maksimum!

    Sebenarnya rakyat Malaysia sudah sebulat suara menolak Umno dan BN dan itulah kebodohan Nazri yang tak pernah dilihatnya sendiri sehingga ke hari ini.

    Ayuh Nazri, cakap kat Najib Altantuya... BOOO BAAARRR!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesian....aku dah kata dah...korang makin sasau dan meroyan memikul bewak gay hidup tu cai!!!!
      tulis pjg2 serupa lubang taik pun tak guna...rakyat dah hilang simpati dgn bewak hidup tu!!

      Delete
    2. Anda peminat Backstreet Boys?

      Backstreet Boys kini telah kembali untuk anda...................

      Delete
    3. Kalau pembangkang yakin menang kenapa mesti tunggu Najib bubar parlimen. Bukan kah empat negeri mereka kuasai. Kenapa tak bubarkan dulu dewan undangan keempat empat negeri tersebut kalau yakin menang. Tak payah lah sibuk sibuk tentang pembubaran dalam dua bulan akan datang PRU tetap akan dilangsungkan. Maka gigit jarilah si Anwar Aldubur nak jadi PM.

      Delete
    4. Anda peminat Backstreet Boys?

      Backstreet Boys kini telah kembali untuk anda...................

      Delete
    5. Semakin dilambatkan pebubaran parlimen akan semakin kedapatan pembohongan dan fitnah pembangkang kepada rakyat.

      Sebenarnya sesuatu isu fitnah tidak mampu untuk bertahan dalam jangka masa yg panjang, fitnah hanya berkesan dalam satu tempoh yg singkat, jika ingin dipanjangkanpun maka fitnah itu perlu diulang-ulang. Tetapi jika terlalu kerap diulang akan menjadikan pihak pendengar atau rakayat menjadi muak atau fitnah itu akan menjadi hambar. Fitnah juga tidak boleh bertahan lama kerana ia akan terjawab dengan sendirinya (pembohongan terbongkar). Oleh kerana pihak pembangkang menggunapakai cara fitnah ini maka mereka sangat tidak selesa dengan tempoh pembubaran yg panjang ini.

      Pembangkang juga akan kehabisan isu yg "ada umph.!" untuk diputarbelitkan ataupun dijadikan fitnah. Terlalu sukar kepada pihak pembangkang untuk mencari kelemahan baru pihak kerajaan untuk dijadikan fitnah yg ada kesan besar. Jadi apa yg berlaku sekarang disaat-saat akhir menjelang PRU-13 pihak pembangkang terpaksa berhempas pulas menimbulkan fitnah yg remeh temeh atau yg boleh dianggap "bodoh punya spin" dan fitnah ini boleh dijawab dgn mudah oleh pihak pro kerajaan. "akibat terlalu terdesak" pihak pembangkang akan semakin menampakkan kelemahan dan kebodohan sendiri dimata rakyat dan sudah pasti rakyat tidak akan memilih pembangkang pada PRU-13.

      Delete
    6. Anda peminat Backstreet Boys?

      Backstreet Boys kini telah kembali untuk anda...................

      Delete
  4. Koordinator Umno Nak Letak Jawatan?


    Barangkali inilah yang dikatakan, masuk tak dipelawa, pergi pun tak ada jasa!

    Nampaknya Umno Bandar Tun Razak terus dirunding malang apabila seorang lagi pemimpin kanan bahagian itu berhasrat untuk meletak jawatan dalam semua peringkat termasuk di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur.

    Zaharin Mohd Yasin yang merupakan veteran Umno bahagian membuat keputusan melalui satu kiriman di akaun Facebook miliknya yang dihantar semalam.

    Jelas Zaharin:

    Kepada rakan fb saya, Sukalah saya maklumkan bahawa fb saya akan tidak di aktifkan lagi. Kemungkinan saya juga akan berhenti menjadi Setiausaha Korditor Barisan Nasional satelah saya buat keputusan muktamad. Tidak ada faedah kerja saya siang malam untuk kemenangan Barisan Nasional yg hanya mendapat sokongan dari ahli parti di Bandar Tun Razak, yg banyak berikan sokongan kepada saya tetapi tidak pucuk pimpinan parti peringkat Bdn Perhubongan dan Ibu Pejabat. Saya hanya mahu menjadi pengundi sahaja.terima kasih semua


    Jelas dengan kenyataan Zaharin di atas dapat menggambarkan betapa kecewanya dengan tindakan Barisan Nasional (BN) Wilayah Persekutuan yang seakan tidak menghargai jasa dan sumbangannya sejak menyertai rejim itu pada 1972.

    Setiausaha Koordinator BN Bandar Tun Razak ini juga kesal dengan pimpinan Umno yang diketuai menteri wilayah persekutuan dan dan kesejahteraan bandar, Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin kerana tidak menyokong parlimen tersebut memastikan kemenangan BN dalam pilihanraya umum kali ini.

    Dipercayai antara sebab utama mengapa Zahain bertindak sedemikian adalah kerana perdana menteri sendiri.

    Najib Altantuya bersetuju calon MCA diletakkan sekali lagi menentang ahli parlimen yang juga Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim.

    Malah, Umno bahagian dikatakan memboikot pelancaran jentera MCA di sebuah sekolah di Bandar Tasik Selatan semalam kerana tiada wakil yang hadir dalam majlis itu.


    Sambil memberitahu juga akaun Facebook miliknya juga akan dipadamkan, Zaharin juga turut memanjangkan perkara tersebut kepada Setiausaha Agung Umno, Adnan Mansor dan Setiausaha Kerja Umno, Ab Rauf Yusoh.

    Beberapa posting semalam dan kelmarain juga menunjukkan bahawa Umno bahagian tidak dapat menerima keputusan Najib Altantuya yang kekal meletakkan Tan Chai Ho yang tewas dengan majoriti 2,215 undi kepada Khalid disenaraikan semula.

    Tahniah lah kalau sudah membulat tekad meninggalkan Umno dan BN tetapi jangan lupa jika Zaharin yang sememangnya berdendam dengan Anwar kerana memecatnya dari Umno pada 1996, ia tidak memberikan apa-apa keuntungan kepada Pakatan Rakyat malah tindakannya itu hanya akan ditertawakan kerana bersifat flip-flop.

    P/s - Perhatian buat Pakatan Rakyat Bdr Tun Razak: Seorang ketua cawangan Umno Kg Malaysia Raya, Zainuddin Amran sedang merekrut beberapa orang ahli Umno cuba menyusup masuk untuk menjadi ejen KEADILAN bagi mendapat maklumat strategi Pakatan Rakyat di parlimen itu.

    Umno akan cuba memberikan tentangan walaupun MCA yang bertanding sekali lagi yang mengecewakan mereka.

    KEADILAN dan Pakatan Rakyat harus berhati-hati dengan pengkhianat ini kerana musuh akan melakukan apa sahaja hatta mengedar video seks palsu pemimpin Pakatan Rakyat untuk mendapat undi.

    Bagaimanapun dalam posting terbaru beberapa jam lalu, nampaknya Zaharin terus menghentam Pakatan Rakyat dan tiada tanda-tanda akan berhenti setakat ini.

    Satu lagi Janji Dicapati?

    ReplyDelete
    Replies
    1. eleh!!!!pjg bukan main tapi habuk pun tarak!!!!yg peliwat tua tu takut nak bertanding di permatang pauh..apa kejadah??!!!bacuul ker!!!!
      lain kali humban jer bewak gay tu ke tong sampah jer!!!

      Delete
    2. Anda peminat Backstreet Boys?

      Backstreet Boys kini telah kembali untuk anda...................

      Delete
    3. Untuk makluman semua, Backstreet Boys adalah jentera kempen BN. Maka sesiapa sahaja pencacai Pakatan Harami dilarang hadir.!!!

      PUKIMAK....HANTU PENGACAU..!!!

      Delete
    4. Aku sangat heran puak pakatan haram ni...masih nak guna gelaran najib altantuya padahal tiada buktipun ds najib terlibat dan semuanya telah terjawab bahawa semua itu palsu.

      Sedangkan anuar jelas kelihatan dalam video dalam gambar menyondol jubo lelaki dan wanita mereka tak nak percaya pulak.!!

      Apakah pencacai Pakatan Haram ini buta mata dan buta hati.. atau memang bodoh sejak azali.!!

      eeeeeeeh ek ek.!! Tak heengeeen aku masuk golongan tu.!! .khaak..pthuiiii...!!!

      Delete
    5. Anda peminat Backstreet Boys?

      Backstreet Boys kini telah kembali untuk anda...................

      Delete
  5. Mengapa Daim TAKUT SANGAT Anwar Jadi PM?
    Share

    Daim Zainuddin didakwa takut dengan kemungkinan Pakatan Rakyat akan mentadbir Putrajaya selepas pilihanraya ke-`13 kerana bekas Menteri Kewangan itu adalah antara kroni terbesar Umno yang akan hilang kekayaan yang mereka.

    Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim berkata Daim telah menyalahgunakan kuasanya sebagai menteri apabila mengaut keuntungan dan kekayaan saham Bumiputera bernilai ratusan juta ringgit untuk diagihkan kepada kroni dan keluarganya.

    Anwar mendakwa, beliau mempunyai rekod yang membuktikan salah guna kuasa Daim semasa memegang jawatan sebagai Menteri Kewangan dari tahun 1984 hingga 1991.

    “Daim itu bimbang dengan kekayaan yang diambil secara haram daripada negara. Apa yang saya tidak setuju ialah ekonomi negara itu digunakan untuk memperkayakan keluarga dan kroni.

    “Daim sendiri tahu ratusan juta wang Bumiputera miskin diagihkan kepada kroni beliau.

    “Saya tahu dan faham rekod yang ada kerana saya menggantikan tempatnya sebagai Menteri Kewangan selepas itu,” katanya dalam satu sesi temuramah bersama radio dalam talian yang dipancarkan dari London, Radio Free Malaysia (RFM) malam tadi.

    Dalam wawancara dengan akhbar kawalan rejim Umno New Sunday Times, Daim berkata Anwar kononnya bukan calon yang tepat untuk menjadi Perdana Menteri.

    Daim mendakwa Anwar akan mengucar-kacirkan negara dengan memimpin dengan nasihat Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF) dan Bank Dunia.

    Beliau turut mendakwa, tiada suatu idea signifikan datang daripada Anwar selaku Penasihat Ekonomi Kerajaan Selangor.

    Anwar menegaskan, semasa beliau dilantik sebagai Menteri Kewangan, ekonomi negara membangun pesat antara 9 hingga 10 peratus setahun di samping hutang dan defisit negara dikurangkan.

    Anwar berkata beliau yakin ekonomi negara akan bertambah lebih baik sekiranya Pakatan Rakyat diberi mandat untuk memerintah kerajaan persekutuan dalam pilihanraya umum akan datang.

    “Soal ekonomi negara saya yakin ia dapat ditambah baik seperti yang dilakukan Kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor dan Pulau Pinang yang jauh lebih baik pengurusannya.

    “Jadi bagaimana kita katakan pengurusan ekonomi Pakatan Rakyat itu lemah berbanding Umno-BN sebelum ini?” soalnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MMG BENAR TUN DAIM TAKUT DGN ANWAR???!!!!!
      Dah tahu peliwat tua tu mmg bodoh bab pntadbiran dan ekonomi..sebab itulah tun daim takut peliwat tua tu memiskinkan negara!!!!
      Parti sendiri pun kacau bilau...pgayr selangor asyik kena saman dan sampah menimbun...mmg buruk!!!baru negeri..blm lagi negara...
      cai...org cina yg hebat dlm ekonomi dah menolak IQ peliwat tua klu bab ekonomi...hampas cai!!!!!!

      Delete
    2. Anda peminat Backstreet Boys?

      Backstreet Boys kini telah kembali untuk anda...................

      Delete
    3. Aku pun cukup takut dengan Anwar yang pantang nampak dubur. Lebih lebih aku takut kalau Si penjubur ini jadi PM sebab negara pun pasti diliwatnya....muahaaaaaaaa

      Delete
    4. Anda peminat Backstreet Boys?

      Backstreet Boys kini telah kembali untuk anda...................

      Delete
    5. Bhai...dah takda idea ke utk buat duit..
      Satu cerita lu nk ulang berapa belas kali...be gentle bro...!!!

      Delete
    6. dapat duit ke buat komen banyak kali?takde pon..apsal, tensen ke?hahahah

      Anda peminat Backstreet Boys?

      Backstreet Boys kini telah kembali untuk anda...................

      Delete
  6. Beranikah Mahathir Cabar Anwar Di Permatang Pauh?


    Bekas pemimpin kesatuan sekerja hari ini mencabar Mahathir Mohamad, yang didakwanya sering memburuk-burukkan Anwar Ibrahim, supaya bertanding menentang bekas timbalannya itu dalam pilihanraya umum (PRU) akan datang.

    Bekas presiden Kesatuan Guru-guru Melayu Malaysia Barat (KGMMB), Nordin Mahmood berkata ketua umum KEADILAN itu "telah lama dizalimi" oleh bekas perdana menteri tersebut dengan pelbagai cara dan patut dibela.

    "Mahathir mendakwa beliau banyak berjasa kepada negara termasuk bangsa Melayu.

    "Untuk memastikan sama ada benar beliau seorang yang banyak berjasa kepada rakyat terutama orang Melayu dan negara ini, dan masih mendapat sokongan daripada rakyat, wajarlah Mahathir bertanding dalam pilihanraya umum ke-13 ini menentang Anwar," katanya di sidang akhbar di Kuala Lumpur hari ini

    "Saya yakin rakyat akan menjadi hakim yang adil dalam pertandingan ini," tambah Nordin, yang pernah menganggotai majlis ekonomi negara pada 1990.

    Selain itu, Nordin berpendapat, mantan perdana menteri itu juga kini semakin kuat menyerang Anwar walaupun telah bersara daripada politik.

    Tambahnya, pertandingan dua tokoh politik itu juga dapat menguji kekuatan dan populariti Anwar untuk mengambil alih kepimpinan negara.

    Nordin juga turut mencadangkan agar Mahathir dan Anwar bertanding di Parlimen Permatang Pauh.

    "Takdirnya, kalau Mahathir kalah (di Permatang Pauh) tidaklah beliau berasa rendah diri kerana kawasan ini adalah kubu kuat Anwar.

    "Kalau bertanding di Kubang Pasu dan Mahathir kalah, maka jatuhlah status ketokohan beliau.

    "Kalau tak setuju juga, mereka boleh bertanding di mana-mana kawasan atau di Kuala Lumpur. Saya yakin Anwar di mana-mana akan diterima rakyat," katanya lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lucu dan lawak!!!!nak bertanding di mana2 pun anwar tu rakyat tak hingin bersalam dgn tangan yg raba butuh jantan gay tu!!!
      hanya golongan yahudi dan lgbt jer yg sanggup salam dan cium ketiak!!!!
      hahhaaaahaaass

      Delete
    2. Anda peminat Backstreet Boys?

      Backstreet Boys kini telah kembali untuk anda...................

      Delete
    3. Muahaaaaaa bagaimana Mahathir nak bertanding dengan Anwar di permatang pauh kalau si Anwar pengecut dah umumkan nak lari dari permatang pauh...

      Delete
    4. Hahaha terdesak sngt PR nmpknya..lu org kekadang buat lawak yg teramat bodoh..
      Dulu masa tun m jd pm luorg gak meroyan suruh tun m bersara...smpi ada tuk guru cabar tun m dgn beliau juga bersara...tun m bersara,tp tuk guru masih kekal wlupun dah tak mampu...

      Skrg nk cabar org bersara utk bertanding... Hahaha lawak2 klu anuwar menang dgn tun m, secara otomatik anuwar jd pm ke...klu buatnya tun m menang...cmfm anuwar ikut bala..klu betul anuwar hebat dan bnyk penyokong nya diseluruh malaysia...kenapa tak cabar ds najib,ds muhiddin atau ds shafie afdal di semporna...dah tentu ngan kiram dan tiram dtg mengundi...

      Delete
    5. Anda peminat Backstreet Boys?

      Backstreet Boys kini telah kembali untuk anda...................

      Delete
  7. ADALAH LEBIH LEBIH LEBIH LEBIH AFDHAL KITA
    MENDENGAR NASIHAT PAKAR EKONOMI TUN
    DAIM...INSYAALLAH SELAMAT NEGARA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada peminat Backstreet Boys?

      Backstreet Boys kini telah kembali untuk anda...................

      Delete
  8. Krisis Umno Kedah Makin Meruncing!


    Menentang Mukhriz ibarat menempah kubur sebelum mati!

    Itulah perumpamaan paling tepat bagi menggambarkan bagaimana dilema yang dihadapi ADUN Bakar Bata yang juga pengerusi badan perhubungan Umno Kedah, Ahmad Bashah Md Hanipah walaupun jawatannya lebih besar dari timbalannya itu.

    Mengapa?

    Kerana keputusan untuk memilih calon pilihanraya di negeri Kedah ini khususnya Umno bukan ditentukan Ahmad Bashah sebaliknya Mukhriz lebih berkuasa kerana bapanya, Mahathir Mohamad adalah dalang di sebalik semua ini.

    Semua orang tahu Mukhriz masih belum dapat keluar dari bayang-bayang bapanya hinggakan ada yang menyindir sampai bila hendak duduk di bawah ketiak bapak kalau imej dan kepimpinannya pun lemah.

    Ahmad Bashah yang juga dalam keadaan tertekan kerana pelbagai skandal yang berjaya dibongkar nampaknya lebih menumpukan masanya untuk menangkis serangan yang dilakukan terhadapnya dan tidak mustahil kem Mukhriz sendiri yang membocorkannya.

    Kedudukan Ahmad Bashah sendiri yang seakan 'diikat kaki dan tangan' mengurangkan lagi pengaruhnya dan dalam masa yang sama, Muhkriz pula bernafsu besar menjadi menteri besar!

    Pun begitu, Umno negeri yang sebenarnya mempunyai tiga kem termasuk kem bekas menteri besar, Mahdzir Khalid tidak mampu untuk bersatu menentang Pakatan Rakyat terutama PAS walaupun parti itu juga sedang mengalami konflik dalaman.

    Seorang rakan Umno dari kem Ahmad Bashah mendedahkan bahawa Mukhriz memang seorang yang gelojoh dalam usaha menyingkirkannya.

    Tindakan Mukhriz dilakukan secara terang-terangan, tanpa selindung atau pun rasa takut sama sekali.

    Hinggakan Ahmad Bashah sedar permainan licik Mukhriz.

    Antaranya, menurut sumber itu tadi, Mukhriz mengeksploitasi kesemua NGO Melayu pro-Umno seperti Perkasa dan Pekida untuk memperoleh sokongan dan terbaru Mukhriz gunakan KCS.

    Tujuannya hanyalah untuk menaikkan imejnya sebagai 'calon MB BN negeri' dan bukannya untuk menaikkan imej parti jauh sekali BN.

    Projek tersebut diketahui Ahmad Bashah namun ahli kemnya juga akan bertindak balas dan perancangan ke arah itu giat dilakukan siang dan malam hingga pentadbiran BN negeri kucar-kacir kerananya.

    “Sepatutnya Mukhriz pulun bagi BN menang dulu di Kedah, lepas tu baru pulun angkat diri nak jadi MB pun,” kata rakan Umno itu tadi.

    Usaha terbaru dari kem Mukhriz ialah melobi presiden Umno, Najib Altantuya supaya menggugurkan Ahmad Bashah dari jadi calon DUN Bakar Bata sebab kononnya dah jadi beban BN Kedah.

    Keadaannya, Mukhriz bersungguh-sungguh hendak menjatuhkan Ahmad Bashah kononnya BN akan kembali berkuasa di negeri jelapang padi itu, tetapi lupa BN negeri pun tidak terurus kerana mengharapkan fulus yang entah bila kunjung tiba.

    Kesilapan Ahmad Bashah adalah membiarkan Mukhriz bermaharajalela dan terus melakukan kesilapan bodoh seperti mengisytiharkan 71 ahli PAS menyertai Umno walaupun sebenarnya mereka diupah supaya 'keluar Umno masuk Umno'.

    Najib Altantuya sudah diberi amaran, sekiranya dia tersilap memilih siapa yang akan menjadi menteri besar, bukan setakat Umno bungkus malah Putrajaya pun boleh terlepas!

    Belum pasti kesemua 15 kerusi parlimen boleh dimenangi kerana beberapa kerusi sedia ada seperti Kubang Pasu pun belum tentu selamat.

    Dengan 36 kerusi DUN bakal menjadi medan tempur, rasanya pertarungan Muhkriz dan Ahmad Bashah lebih hebat diperkatakan di sana sini berbanding peluang Umno dan BN untuk merampas Kedah yang semakin pudar.

    Tidak mustahil jika untuk mendapat undi, malam ini mereka bergambar berdua tetapi esok sudah masam muka!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak adalah yg sampai buat gambar superimposed nurul dan tayang kemudian salahkan umno!!!!!
      udahlah cai...aku tahu ko mmg menyesal memikul bewak gay tu cai!!!!

      Delete
    2. Anda peminat Backstreet Boys?

      Backstreet Boys kini telah kembali untuk anda...................

      Delete
    3. Samdol yg cerita pasal backstreet boys ni ada masaalah down syndrom ke. Kenapa dia ni..

      Delete
  9. PENDEDAHAN BERSIRI: Umno Parti HARAM (Bahagian Pertama)


    Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) dengan kerjasama team Revolusi 13 dan aktivis penggerak massa kini menampilkan sebuah pendedahan bersiri yang wajib dihebahkan kepada umum – Umno Haram!

    Sedar atau tidak, negara ini sebenarnya telah ditadbir oleh sebuah organisasi yang tidak sah?
    Nantikan pendedahan susulan, di bawah adalah episod pertama siri pendedahan. Sila ke page Facebook #UmnoHaram dan sila like untuk kita sama pastikan hebahan maklumat bersiri ini akan memberi kesedaran yang maksimum kepada rakyat Malaysia.


    Umno bukan sahaja membiarkan parti mereka dulu haram,malah sehingga hari ini parti umno adalah HARAM.

    Pada Jun 1987, satu guaman sivil telah difailkan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur oleh 11 orang ahli UMNO (yang asalnya 12 orang tetapi seorang menarik diri, kumpulan ini kemudiannya dikenali sebagai UMNO 11) di mana mereka telah memohon suatu relif termasuk suatu pengisytiharan bahawa pemilihan calon yang menang semasa Perhimpunan Agung UMNO April 1987 sebagai bertentangan dengan perlembagaan parti, tidak sah dan dianggap terbatal, serta tidak mempunyai kesan.

    Fakta-fakta yang telah dipersetujui menyatakan 30 cawangan tidak diluluskan dalam empat bahagian dan lain-lain. Satu perkiraan yang mudah menunjukkan bahawa jika perwakilan daripada 30 cawangan yang tidak diluluskan dalam empat bahagian tidak diambil kira dalam Perhimpunan Agung, keputusan pemilihan akan mewujudkan suatu jurang undi yang amat tipis antara pemenang dan calon yang kalah[1].

    Pada tahun itu, Dr Mahathir Mohamad menang tipis sebanyak 43 undi ke atas Tengku Razaleigh Hamzah (Ku Li), iaitu 761 berbanding 718 undi untuk jawatan Presiden UMNO.

    Selepas beberapa siri perbicaraan yang mengambil masa selama tujuh bulan, kes tersebut telah dibicarakan di hadapan Hakim Harun Hashim di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 4 Februari 1988. Harun telah memutuskan bahawa di bawah undang-undang, beliau tiada pilihan melainkan mengisytiharkan UMNO sebagai pertubuhan yang tidak sah kerana wujudnya beberapa cawangan yang tidak didaftarkan dan dianggap tidak sah di bawah Akta Pertubuhan 1966.

    Pengharaman UMNO

    Menurut salah seorang UMNO 11, Abdul Rahim Abdul Rahman, keputusan hakim pada masa itu memeranjatkan mereka. Ini kerana UMNO 11 bukan bertujuan hendak mengharamkan UMNO[2] tetapi hanya mahukan supaya keputusan pemilihan dianggap tidak sah dan diadakan semula.

    Abdul Rahim berkata mereka mengambil keputusan untuk membawa kes tersebut ke Mahkamah Agung kerana rayuan mereka supaya pemilihan diadakan semula tidak dilayan[3].

    Mereka sebaliknya dituduh oleh Dr Mahathir dan Setiausaha Agung UMNO pada masa itu Tan Sri Sanusi Junid sebagai pengkhianat yang bertanggungjawab mengharamkan parti.

    Menurut Datuk George Seah, Ketua Hakim Negara pada masa itu, Tun Salleh Abas, sudah membuat keputusan untuk melantik sembilan orang panel hakim untuk mendengar rayuan UMNO 11.

    Arahan ini diberi pada 24 Mei 1988 tetapi pada 27 Mei 1988, Tun Salleh Abas berkata beliau telah digantung dari tugasnya bermula pada 26 Mei 1988[4].

    Antara arahan Tun Salleh Abas yang diberikan kepada Pembantu Kanan Registrar dan disaksikan bersama Datuk George Seah dan Allahyarham Tan Sri Hashim Yeop Sani adalah untuk mendengar kembali kes UMNO 11 pada 13 Jun 1988.

    Dengan penggantungan tugas beliau sebagai Ketua Hakim Negara, kes rayuan UMNO 11 tidak dibicarakan oleh mahkamah yang dijadualkan pada 13 Jun 1988[5].

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahu jugak ko sejarah umno cai!!!???
      ko pun tahu yg umno pernah buang anwar krn kegiatan meliwatnya kan??!!
      tengok!!!!umno tak takut dan tak bacul humban kluar bewak gay tu!!!!
      korang pulak??!!walaupun ada cium mulut..cium ketiak..raba butuh...bogel ..pakai ihram dan video mgayat jantan gay hd....msh jugak simpan peliwat tua tu!!!!
      tu sebab parti korang dan korang sekali makin sial krn bewak gay tu mmg sial memanjang!!!!tak insaf2

      Delete
    2. Anda peminat Backstreet Boys?

      Backstreet Boys kini telah kembali untuk anda...................

      Delete
    3. Umno haram tapi Anwar ada anak haram bernama Afifa Bte Azmin Icecream. Heran ye kenapa tak bte Anwar.

      Delete
    4. Anda peminat Backstreet Boys?

      Backstreet Boys kini telah kembali untuk anda...................

      Delete
  10. Daim Tertekan Dengan Pendedahan Anwar?


    Bekas menteri kewangan, Daim Zainuddin mengatakan dirinya tidak mempunyai masalah dengan Anwar Ibrahim sehinggalah pemimpin KEADILAN itu menuduhnya sebagai ketua konspirator yang menyebabkan dirinya tersingkir dari kerajaan.

    Menurut Daim lagi, sebelum Anwar mengeluarkan kenyataan tersebut, beliau agak rapat dengan ahli parlimen Permatang Pauh itu dan pernah bertindak memberi tunjuk ajar kepadanya tentang hal ehwal pengurusan ekonomi.

    “Baiklah, jawapan saya kepada Anwar — saya bukan Cassius. Saya mungkin kurus tetapi saya bukan kemaruk. Pastinya saya juga bukan Brutus,” kata Daim dalam satu wawancara bahagian kedua bersama New Straits Times yang disiarkan hari ini.

    “Apabila Anwar mendakwa yang saya adalah konspirator, beliau tahu hal sebenar bahawa saya tidak memainkan peranan, apa juga peranan pun,” tambah beliau lagi.

    Daim juga menafikan tuduhan Anwar beliau membawa keluar RM2 bilion wang tunai dengan pesawat.

    “Tentulah saya seorang yang bodoh dan berapa banyaklah wang tunai RM2 bilion? Mungkin memerlukan beberapa buah lori untuk mengangkutnya,” tambah Daim lagi.

    “Bagi penyokongnya, biarpun jika beliau memang melakukan apa yang beliau dituduh, walaupun di depan mata mereka, mereka tetap tidak akan percaya. Bagi mereka semuanya konspirasi,” katanya.

    Daim merupakan Menteri Kewangan dari 1984 hingga 1991 dan sebagai Menteri Tugas-tugas Khas pada 1998 sebelum dilantik semula sebagai Menteri Kewangan dari 1999 hingga 2001.

    Anwar merupakan bekas timbalan perdana menteri dan menteri kewangan sebelum dipecat oleh Mahathir Mohamad pada tahun 1998.

    Beliau meninggalkan Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) untuk menyertai Umno yang dipimpin oleh Mahathir pada 29 Mac 1982 sehingga menjawat jawatan timbalan presiden Umno pada 1996 sebelum dilucutkan jawatan dan keahlian Umno pada tahun 1998.

    Persoalan yang timbul adalah, mengapa baru sekarang semuanya mahu dibongkar sedangkan Anwar sudah lama mendedahkan Daim adalah antara tiga pemimpin Umno yang berusaha keras menyingkirkannya semasa fitnah liwat pertama pada 1997.

    Apakah niat Daim hanya untuk mempertahankan diri atau terpaksa menjadi 'pencacai atasan' kerana sudah mengetahui BN akan kalah dalam pilihanraya umum nanti?

    Mengapa Daim tidak menafikan satu transkrip yang bocor semasa mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) Umno pada 5 November 1998)?

    Cukuplah Daim, jangan kamu terus menabur fitnah kerana tiada apa lagi yang tertinggal bila Umno hilang kekuasaan di Putrajaya!


    ReplyDelete
    Replies
    1. (Ini adalah transkrip ucapan Mahathir kepada beberapa orang ahli Freemason di dalam UMNO termasuk beberapa orang ahli Majlis Tertinggi iaitu Daim Zainuddin, Sabaruddin Chik, Sanusi Junid, Ibrahim Ali, Mohamed Rahmat dan Rafidah Aziz. Turut hadir ialah Rahim Tambi Chik dan Ghaffar Baba. Tempat pertemuan ialah di Sri Perdana pada hari Khamis, 5 November 1998. Transkrip ini bocor menerusi saluran di Pejabat UMNO)


      Nota: Anwar Ibrahim dipecat dari jawatan Timbalan Perdana Menteri pada 2 September 1998 dan dipenjarakan pada 14 April 1999.

      "Saya nak memaklumkan kepada tuan-tuan yang hadir pada malam ini beberapa perkembangan yang berlaku di negara ini dan langkah-langkah yang perlu kita ambil untuk mengatasinya.

      Pertama tentang sokongan terhadap Anwar oleh orang-orang UMNO.

      Daripada maklumat yang saya terima, banyak orang UMNO di peringkat cawangan semakin menunjukkan tanda-tanda memihak kepada Anwar.

      Banyak kali saya dimaklumkan yang ketua-ketua cawangan yang menjadi ahli Pas. Mereka berkempen memburuk-burukan pemimpin-pemimpin UMNO. Setiap hari saya menerima laporan daripada UMNO Bahagian tentang isu ini.

      Dalam hal ini saya ingin meminta kerjasama tuan-tuan supaya membendung perkara ini daripada terus berlaku. Kita kena faham dalam isu ini, ahli-ahli UMNO sebenarnya marah dengan pimpinan UMNO yang kononnya menurut pendapat mereka, pimpinan parti telah menganiaya Anwar. Sebab itu mereka marah.

      Saya tak nafikan mereka ini penyokong Anwar sejak dulu lagi. Mereka keluar UMNO sebab mereka nak tunjuk protes. Dengan berbuat demikian mereka harap mereka dapat menyampaikan sesuatu signal kepada pucuk pimpinan parti. Kita kena faham mereka ini tak boleh bersuara cara lain.

      Saya fikir hal ini mudah kita atasi. Kita sejukkan hati mereka. Kita buatlah apa-apa muslihat supaya mereka ini dapat lepaskan geram dan marah mereka kepada UMNO dalam UMNO.

      Sebelum ni kita larang mereka dengan alasan menentang parti. Sebab itu saya meminta supaya Ketua-Ketua UMNO peringkat bahagian kena ambil tanggungjawab ini.

      Dengar mereka marah, sabarlah dengar dengan protes mereka. Kalu mereka boleh bersuara nanti lembutlah sikit. Kemudian kita tabur janji pada mereka nak sampaikan kepada pucuk pimpinan parti bila ada kesempatan. Saya ingat mereka cepat sejuk cara macam ni.

      Jangan kita takut-takutkan mereka dengan ancaman atau tindakan disiplin parti sebab lawan Presiden. Sebab itu saya tak setuju dengan keputusan Jawatan Kuasa Disipln UMNO yang diketuai oleh Datuk Najib dan Datuk Abdullah dalam isu tindakan yang dikenakan kepada ahli-ahli UMNO yang diberi surat tunjuk sebab kerana ini akan menjadikan UMNO parti yang tak disayangi oleh ahli-ahli. Nanti mereka sabotaj UMNO.

      Saya mahu keputusan itu ditangguhkan supaya mereka itu ada reserve terhadap UMNO. Kalau kita pecat mereka, mereka akan masuk parti lawan. Nanti pengikut-pengikut mereka pun akan turut masuk parti lawan. Susahlah kita nak hadapi pilihanraya.

      Isu kedua tentang bagaimana kita nak hadapi orang UMNO yang terus memberi sokongan kepada Anwar. Saya fikir soal ini masih belum dapat kita cari penyelesaian yang sebaik-baiknya.

      Dulu kita arahkan jentera parti supaya berkempen hentam Anwar. Kita kata macam-macam tentang keburukan Anwar. Ada banyak yang kita tambah pun. Nampaknya dari laporan yang saya terima strategi tu tak begitu berkesan.

      Mungkin kerana bila kita hentam orang jadi simpati pada Anwar. Orang Melayu ni mudah simpati, itu kita mesti ingat. Dulu kita tak teliti soal ini sebab tiba-tiba saja Anwar tak nak letak jawatan. Sebab tu saya akuilah bahawa saya bertindak pada masa tu lebih banyak ikut emosi.

      Delete
    2. HAAA HAA!!! SUDAH TAKUTTTTTT SAMA
      TUN DAIM?

      Delete
    3. Anda peminat Backstreet Boys?

      Backstreet Boys kini telah kembali untuk anda...................

      Delete
    4. ramai dah org2 kanan anwar yg dulunya umno dah blah dpd pgayr!!!
      yg tinggal...lgbt!!!!

      Delete
    5. Anda peminat Backstreet Boys?

      Backstreet Boys kini telah kembali untuk anda...................

      Delete
    6. Bhai....09.35 utk berckp dgn beberapa org pun tun m perlu berckp seperti berckp dlm perhimpunan agung ke...hahaha sukahati lu lah bhai...apa pun boleh...

      Delete
  11. Umno Cuma Menang DUA Kerusi Di Pulau Pinang?

    Dengan angin bayu berpuput, tetiba satu berita panas nun di utara masuk.

    Apa lagi, satu lagi peincian tentang perkembangan politik semasa di Pulau Pinang.

    Nampaknya, Umno negeri kini serba tak kena dibuatnya kerana menurut risikan terbaru, hanya dua kerusi parlimen selamat di negeri itu.

    Kedua-dua kerusi tersebut adalah Kepala Batas dan Tasik Gelugor.

    Bekas perdana menteri, Abdullah Badawi yang mewakili Kepala Batas sejak pilihanraya tahun 1978 diramal tidak mahu dicalonkan semula, walaupun beberapa pemimpin Umno di Kuala Lumpur merayu supaya dia terus bertanding.

    Manakala kerusi Tasik Gelugor yang diwakili menteri di jabatan perdana menteri, Nor Mohamaed Yakcop boleh dianggap selamat walaupun analisis terbaru menunjukkan majoriti yang diperolehinya pada 2008 akan terus menurun.

    Pak Lah dan Nor Mohamed hanya mempunyi kira-kira 20 hari lagi untuk membuat keputusan sama ada bertanding atau menyerahkan kerusi mereka kepada muka baru.

    Di Kepala Batas, sekiranya Pak Lah tidak mahu bertanding, nama panas seperti Exco Pemuda Umno, Reezal Merican Naina Merican akan dicalonkan.

    Bagaimanapun Reezal (gambar bawah) tidak disenangi penduduk Kepala Batas kerana tabiat berpoya-poya dan jarang turun ke masjid atau surau sebaliknya banyak masanya dihabiskan di Kuala Lumpur.


    Pengundi Kepala Batas mahukan seorang pemimpin yang beragama dan merendah diri dan ini merupakan masalah besar buar Reezal yang langsung tiada ciri-ciri sedemikian.

    Pemimpin Umno bahagian pun kurang senang sekiranya Reezal dicalonkan kerana PAS yang mewakili Pakatan Rakyat akan menurunkan calon berlatar belakangkan agama dan mesra dengan pengundi parlimen itu.

    Itulah sebabnya pemimpin Umno bahagian mahu mencalonkan seorang ustaz dari kawasan itu dan secara senyap-senyap menolak Reezal yang bukannya Melayu tulen pun.

    Berbanding Kepala Batas, di Tasek Gelugor agak tenang dengan perkembangan bahawa Nor Mohamed akan mempertahankan kerusinya buat penggal ketiga berturut-turut setelah menewaskan calon PAS, Ismail Salleh dengan majoriti sederhana, 4,547 undi.

    Walaupun kedua-kedua kerusi tersebut dianggap boleh menang, malangnya kerusi lain yang ditandingi Umno nampaknya tidak berubah nasib.

    Namakan saja, Nibong Tebal, Bayan Baru, Balik Pulau atau Permatang Pauh, kesemuanya masih kerusi kelabu tanpa menunjukkan sebarang perubahan.

    Contohnya di Nibong Tebal, kerusi yang bakal ditandingi pengerusi perhubungan Umno negeri, Zainal Abidin Osman, setakat ini masih dalam kedudukan 45 peratus sahaja untuk menang.

    Jika KEADILAN meletakkan calon pilihan rakyat, Chegu Bard atau nama penuhnya Badrul Hisham Shahrin, kerusi tersebut pasti akan terus dikuasai Pakatan Rakyat berdasarkan cakap-cakap di akar umbi.

    Manakala di Balik Pulau pula, walaupun penyandangnya, Yusmadi Yusoff masih belum disahkan sebagai calon, namun pergolakan dalaman Umno sendiri yang menyebabkan peluang untuk menang cuma 43 peratus berbanding calon KEADILAN itu sekitar 55 peratus.

    Mesejnya di sini, jika hanya dua kerusi sahaja yang tinggal untuk Umno, bagaimana mahu mempertahankan Putrajaya di saat parti sehajatan lain seperti MCA dan Gerakan masih belum bangun dari tidur panjang?

    Dalam tempoh 20 hari lagi sebelum pembubaran parlimen, apa sahaja boleh berlaku dan Umno negeri sudah tidak banyak masa untuk bertelingkah sesama sendiri kerana Pakatan Rakyat tidak mampu menoleh ke belakang lagi selepas ini!

    ReplyDelete
    Replies
    1. yea lah....ambiklah kerusi tu!!!dgr jerlah cakap2 akar umbi korang!!! bergembiralah dulu sblm kecewa!!!

      Delete
  12. Punca Parlimen Tak Jadi Bubar Terbongkar!


    Ekoran kekalahan teruk pada pilihanraya umum lalu, rombakan besar-besaran dipercayai telah dilakukan dalam senarai calon Barisan Nasional (BN) kali ini.

    Dua tokoh utama parti komponen BN juga dikatakan tidak tersenarai sebagai calon pada Pilihanraya Umum ke-13.

    Menurut sumber, hanya tiga presiden parti komponen utama BN di Semenanjung Malaysia iaitu Presiden Umno, Najib Altantuya; Presiden MIC, G. Palanivel dan Presiden PPP, M. Kayveas yang akan bertanding dalam pilihanraya akan datang.

    "Mesyuarat kelmarin masih belum ada keputusan lagi. Masih ada pembahagian, parti mana ambil berapa kerusi," kata seorang sumber yang mahu namanya dirahsiakan.

    Keputusan itu dicapai dalam pertemuan perdana menteri bersama ketua-ketua komponen BN kelmarin.

    Dengan itu, nama-nama besar seperti Chua Soi Lek dan Koh Tsu Koon tidak akan bertanding dalam pilihanraya umum kali ini.

    Soi Lek merupakan Presiden MCA dan Tsu Koon mengetuai parti Gerakan.

    BN terdiri daripada 13 parti komponen semuanya.

    Tsu Koon yang merupakan bekas Ketua Menteri Pulau Pinang turut kalah pada pilihanraya umum yang lalu.

    Beliau telah pun mengumumkan tidak akan bertanding beberapa bulan lalu.

    Menurut sumber itu lagi, mesyuarat bersama Najib Altantuya akan bersambung lagi hari ini dan beliau yakin akan ada beberapa pertemuan lagi bagi memuktamadkan pembahagian kerusi BN.

    "Tak akan selesai esok (hari ini). Ada banyak perubahan sebab kalah dulu," katanya.

    Laporan Bernama semalam menyebut bahawa Soi Lek enggan menafi atau mengesahkan dakwaan yang beliau akan meletak jawatan jika bekas presiden MCA, Ong Tee Keat dipilih sebagai calon BN.

    Soi Lek berkata, tindakan berkenaan bagi menghormati segala maklumat perbincangan antara beliau dan Perdana Menteri kerana ia sepatutnya tidak dikongsi dengan pihak lain.

    Sementara dari segi penyandang kerusi pula, ahli parlimen Kuala Kangsar, Rafidah Aziz paling awal mengucapkan selamat tinggal kepada kerusi kesayangannya.

    Selain Rafidah, bekas perdana menteri, Abdullah Badawi juga hampir pasti tidak mempertahankan kerusi Kepala Batas manakala ahli parlimen Pengerang, Azalina Othman Said dijangka kekal untuk membawa misi memberi penerangan terhadap projek RAPID bernilai RM60 bilion.

    Tan Chai Ho nampaknya sekali lagi dicalonkan BN bagi menghadapi ahli parlimen Bandar Tun Razak, Khalid Ibrahim walaupun Umno menuntut agar kerusi itu diberikan kepada mereka.

    Keputusan sudah dapat dijangka kerana majoriti pengundi mahukan calon Melayu dan menolak Chai Ho, sekaligus memastikan Khalid bakal memegang kerusi tersebut buat dua penggal berturut-turut.

    Akhbar The Star juga melihat menteri besar Pahang, Adnan Yaakob bakal digantikan dengan pemimpin muda Umno kerana dianggap gagal dalam isu Lynas di Gebeng dan masalah tekanan air rendah di Kuantan dan Indera Mahkota.

    Selain masalah kepimpinan, isu terbaru membabitkan ketua pemuda Umno negeri juga memalapkan impian Adnan yang bakal dikerat telinganya jika BN tewas di parlimen Bentong yang ditandingi timbalan presiden MCA, Liow Tiong Lai.

    Di Melaka pula, pengunduran ketua menteri Ali Rustam kini 85 peratus dipercayai Najib Altantuya mahukan dia bertanding di parlimen Jasin.

    Bagaimanapun penggantinya masih menjadi teka-teki antara tiga nama yang disenarai pendek termasuk ahli parlimen Tangga Batu, Idris Haron.

    Terengganu pula menyaksikan kedudukan Ahmad Said kini menjadi tanda tanya apabila dikatakan ramai penyokongnya dicantas kali ini, sekaligus kedudukannya sendiri sudah tidak selamat sebagai menteri besar.

    Perkembangan menarik ini akan terus menjadi topik hangat dan keputusan muktamad akan dapat diketahui beberapa hari lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul..betul...betul!!!!mcm abg nuar ko tu msh tercari2 lubang taik yg sesuai krn sedar dah ditolak di prmtg pauh!!!

      Delete
  13. Kenapa Muhyddin Tak Berani Tunjuk Dokumen ITU?


    Timbalan Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin mendakwa hari ini bahawa daripada maklumat beberapa dokumen yang boleh dipercayai, pembangkang dipercayai merancang untuk menggagalkan pilihanraya umum ke-13 dengan mewujudkan keadaan porak peranda kerana gementar dengan sokongan rakyat kepada BN yang sudah mula meningkat.

    "Macam (penasihat KEADILAN) Anwar Ibrahim sebut, kalau dalam pilihanraya ini dia kalah maka tentulah kekalahan itu (mengikut dakwaannya) disebabkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) buat kerja kotor, tipu rakyat.

    "Bila dia menang, dia tak pernah kata SPR tipu rakyat, tapi bila nak kalah, nampak-nampak nak tumbang dan impian untuk jadi perdana menteri tak akan menjadi, maka dia dah mula buat telahan," katanya ketika berucap di majlis sepetang bersama masyarakat di kawasan Parlimen Hulu Selangor, di Bandar Bukit Sentosa dekat Kuala Kubu Baru.



    Nota:

    Tuduhan Muhyiddin sesuatu yang sangat berat, mendakwa kononnya dia mempunyai dokumen sulit yang boleh dipercayai bahawa Pakatan Rakyat akan bertindak sekiranya kalah dalam pilihanraya umum akan datang.

    Persoalannya, dari mana datangnya dokumen tersebut dan apakah isi kandungannya yang menyebabkan Muhyiddin mempercayai bahawa musuh BN itu akan melakukan huru-hara?

    Muhyiddin harus jelas bahawa tanpa perlu dokumen murahan yang boleh direka sesiapa sahaja itu, Pakatan Rakyat boleh menewaskan mereka tanpa perlu mencetuskan huru-hara sebagaimana yang dibuktikan oleh BN terutama penyokong Umno sendiri.

    Apakah dia LUPA bahawa baru kelmarin samseng upahan Umno sendiri yang berselindung di sebalik pertubuhan NGO iaitu Gabungan Anti-Penyelewengan Selangor (GAPS) dan Jaringan Melayu Malaysia (JMM) melempar telur dan objek ke arah ibu pejabat KEADILAN kononnya Anwar dalang di sebalik isu Lahad Datu?

    Mengapa dia tak berani komen tindakan penyokongnya yang TERBUKTI GANAS malah polis langsung tidak bertindak mengikut lunas undang-undang?

    Sekiranya Muhyiddin GAGAL membuktikan dokumen tersebut datangnya dari mana-mana pemimpin Pakatan Rakyat terutama Anwar Ibrahim, maka wajarlah dia DITOLAK sama ada menggantikan Najib Altantuya sebagai perdana menteri atau presiden Umno kerana jelas berbohong kepada rakyat Malaysia.

    Saya CABAR Muhyiddin sendiri dedahkan dokumen tersebut (yang asal dan sah dari mana-mana pemimpin Pakatan Rakyat) atau berdepan dengan kuasa Allah SWT yang akan menentukan nasibnya selepas ini!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ingat jugak ko kuasa Allah....akibat buat fitnah memanjang...sumpah palsu!!!si Bala dah kena bala cai!!!
      mcm peliwat tua ko tu!!!!sana sini menafikan aktiviti nodanya...akhirnya dpt tengok juga dlm video..!!!
      sumpah laknat!!!???jgn haraplah krn dia takut kena laknat!!!!!

      Delete
  14. http://ikutsukaakuisa.blogspot.com/2013/03/samseng-umno-samseng-taik-anjing.html
    wakakakakakaa samsing taik anjimg partai setan umno udah kayak tahi kucing kerna dipukul warga nepal , kakakakakakakakak i ni kalo pegi perang bagemana sih kakakakakaa hanya omomg gede aja ya

    ReplyDelete
    Replies
    1. wa tak faham lu . . .

      Delete
    2. Anda peminat Backstreet Boys?

      Backstreet Boys kini telah kembali untuk anda...................

      Delete
  15. Najib umno atau BN gerenti pasti kalah sekalah kalahnya di PULAU PINANG,KELANTAN,KEDAH,PERAK,SELANGOR DAN KUALA LUMPUR,manakala sebilangan besar pengundi Cina atau bangsa lain serta bumiputra bukan muslim tidak akan mengundi BN.Najib dan BN hanya mengharapkan undi simpati drpd PATI berMyKad Suluk,Pakistan dan Indonesia di Sabah.Kekalahan BN di Malaysia Timur akan melingkupkan peluang najib untuk terus berkuasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. YA LAH TU, KERA!

      Delete
    2. Anda peminat Backstreet Boys?

      Backstreet Boys kini telah kembali untuk anda...................

      Delete
    3. Hello Anon 9.59 AM... Meroyan nampak...Jangan terkejut nanti bila BN menang besar diPRU 13... awak pergi kejambatan PP dan terjun pulak nanti... banyak2 kan beristigfar dan bersyukur dgn keamanan yg awak dah/sedang kecapi sekarang...

      Delete
    4. Saudara dan saudari adalah dijemut untuk menyaksikan acara gilang-gemilang anjuran PAKATAN RAKYAT seperti ketetapan berikut:

      ACARA : Cai-cai Paktan Haram akan Terjun Beramai-ramai.
      MASA : Selesai keputusan rasmi PRU-13
      TEMPAT : Jambatan Pulau Pinang

      Tiada bayaran akan dikenakan kepada pengunjung.
      Pengunjung dinasihatkan supaya membawa tombak untuk mencucuk jubor cai-cai pakatan haram yg pengecut untuk terjun.

      Sekian dan terima kasih.

      Delete
  16. hahaha.. tu pasal najib takut bubar parlimen. tahniah di atas kehebatan hujah-hujah anda. akhirnya 1 kesimpulan yang dapat aku simpulkan. kita akan ada PM baru selepas PRU ini. PM yang amat berani sehingga akan menoron lubang depan dan belakang dengan penuh keberanian kerana akan ada pembela yang hebat seperti mangkuk di atas yang hebat berhujah ni membela dia. senang je Tun Daim cakap. kalau dia hebat sangat bab ekonomi, kenapa Selangor je yang ambil dia jadi penasihat. negeri PR lain tak ambil dia lak apsal. yang ni tak pulak mangkuk kat atas ni nak ulas ek

    ReplyDelete
  17. panjang2 pon buat ape...syok sendiri je! kehkehkeh!!!!!!pkr bergelumang dgn tahi yg busuk lg membusukkan....daripada ketua hingga pencacai giler seks!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anda peminat Backstreet Boys?

      Backstreet Boys kini telah kembali untuk anda...................

      Delete
  18. Kem Tajol Rosli Bersemangat Singkirkan Zambry?


    Kemelut dalaman Umno Perak kini bukan lagi rahsia parti malah kini menjadi bualan umum hampir di setiap daerah.

    Apatah lagi, kepimpinan Pengerusi Badan Perhubungan Umno negeri, Zambry Kadir kini makin kuat dipersoalkan.

    Walaupun dilantik secara haram oleh mahkamah, Zambry tidak berasa malu jauh sekali merasa dirinya bukan dilantik rakyat tetapi sebab keputusan tiga ADUN Pakatan Rakyat yang keluar dan menjadi mesra-Barisan Nasional (BN) hampir empat tahun lalu.

    Zambry yang diketahui dari kem perdana menteri, Najib Altantuya kini berdepan dengan seribu satu ancaman untuk menyingkirkannya dari jawatan nombor satu negeri.

    Kem bekas menteri besar, Tajol Rosli dikatakan cukup bersedia untuk meminggirkan Zambry, malah mereka dikatakan mendapat sokongan timbalan presiden Umno, Muhyiddin Yassin.

    Biarpun Tajol Rosli tidak berminat untuk menjadi menteri besar lagi, juak-juaknya akan melakukan kejutan terhadap Zambry tidak lama lagi.

    Daripada 24 bahagian Umno di negeri itu, 12 sudah tidak lagi disenaraikan sama ada ahli parlimen atau ADUN dalam pilihanraya umum akan datang.

    Zambry merasakan perlu untuk menggantikan mereka dengan orang-orang kepercayaannya dan inilah yang menyebabkan mereka yang tidak tersenarai mula beralih kepada kem Tajol.

    Ini dibuktikan apabila Tajol sendiri menghantar faks kepada Speaker DUN yang sah yang juga ADUN Tronoh, V Sivakumar pada 28 Mac 2010, setahun selepas kerajaan Pakatan Rakyat tumbang pada 4 Februari 2009.


    Dengan pengiktirafan ini, Zambry dan Ganesan serta BN negeri menerima tamparan hebat apabila anggota BN bahkan bekas Menteri Besar Perak turut mengiktiraf Sivakumar sebagai Speaker yang sah.

    Adalah mustahil Tajol Rosli tersalah hantar surat jawapan, kerana surat panggilan sidang DUN Perak tersebut jelas menggunakan nama dan ditandatangani oleh Sivakumar.

    Malah mereka juga mahu agar Menteri Pertahanan, Zahid Hamidi atau Menteri Kewangan II, Ahmad Husni Hanadzlah menjadi calon menteri besar sekiranya kembali menguasai negeri ini.

    Bagaimanapun, kedua-dua mereka enggan menerima tawaran yang diberikan atas alasan mementingkan kedudukan masing-masing di peringkat pusat.

    Sebenarnya, ia hanyalah helah untuk memberi kedudukan Zambry sedikit selesa, tetapi beberapa nama lain disenaraikan sebagai back-up untuk menggantikannya.

    Kini perhatian mereka tertumpu kepada Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Nazri Aziz yang menjadi harapan terakhir untuk menggulingkan ADUN Pangkor itu.

    Belum lagi perbalahannya dengan Presiden MIC, G Palanivel yang berkeras mahukan Speaker DUN Haram, R Ganesan dicalonkan di DUN Hutan Melintang berakhir, Zambry dikatakan keras kepala tidak mahu menerima cadangan tersebut.

    Alasannya Ganesan yang tewas di DUN Sungkai sudah tidak lagi relevan dengan kehendak pengundi di DUN tersebut.

    Ini menyebabkan BN negeri dalam keadaan lemah untuk menentang Pakatan Rakyat yang dipercayai sudah menyiapkan calon-calon mereka bagi pertandingan satu-lawan-satu yang pastinya memberi masalah buat BN.

    Zambry yang mendokong ideologi Najib Altantuya meletakkan calon 'winnable' kini seolah memancung kepala sendiri kerana kredibilitinya sebagai menteri besar haram makin dipersoalkan.

    Apakah Zambry akan terselamat sekali lagi atau DUN Pangkor sendiri yang majoritinya anggota tentera laut akan beralih angin mengundi Pakatan Rakyat kali ini?

    Yang mustahak, Umno dan BN negeri kini berada dalam keadaan bahaya untuk kembali berkuasa, malah tidak mustahil akan terlepas sekali lagi kepada Pakatan Rakyat yang sudah meletakkan Nizar Jamaluddin sekali lagi sebagai calon menteri besar mereka.

    Apa yang pasti, BN negeri kini boleh bersedia dengan sebarang kemungkinan kerana 59 kerusi DUN yang akan dipertandingkan pasti lebih sengit berbanding pilihanraya umum ke-12 lalu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cai...dlm umno dah tak ada kem2 lagi cai!!!yg ko cerita tu zaman peliwat tu dlm umno!!!sekarang budaya tu dia dah semai dlm pr!!!!rakyat tahu pr sekarang dah haru biru oleh peliwat tua tu!!!
      tengok...utk bn pulih semula...humban bewak gay tu ke tong sampah dan bn skrg dpt sokongan moral balik...tak mcm korang...tak berani menegur salahlaku moral peliwat tua tu!!!biar jer sampai korang jadi hina dan sial sepanjang masa!!!!hihihihiii

      Delete
  19. Inikah Petanda Zambry Bakal Tumbang?

    "Jangan berbohong. Jangan jadi orang yang tidak jujur. Saya juga akan menuntut keadilan untuk mak saya," kata Tan Yu Sing - anak wanita warga emas yang maut dilanggar trak Hilux yang digunakan oleh Umno di sebuah jalan raya di Manjung.

    "Sebenarnya tidak ada orang bertatu pun. Dan di dalam kereta itu ada tiga orang selain pemandu.

    "Selepas kemalangan, dua orang telah mencabut logo dacing dan gambar Zambry. Selepas itu, pemandu pergi dan yang tinggal dua orang tu je di tempat kejadian," kata ketika dihubungi semalam.

    Sementara itu, menurut anak lelaki wanita berkenaan, Tan Yu Sing, meminta pihak polis mengambil tindakan sewajarnya terhadap pemandu terbabit.

    Beliau juga meminta agar pemimpin Umno tidak lepas tangan berhubung kejadian itu.

    "Sebagai pemimpin Umno, anda tidak sepatutnya lepas tangan. Orang yang melanggar itu harus dihukum.

    Tan berkata demikian ketika ditanya mengenai kenyataan Ketua Pemuda Umno Lumut, Mohd Shahril Yahya yang mengaku anggotanya terbabit dalam kemalangan tersebut tetapi menafikan dakwaan pemandu kenderaan itu melarikan diri.

    Sebaliknya, Mohd Shahril dilaporkan berkata, pemandu itu beredar dari tempat kejadian kerana kononnya takut dengan beberapa orang bertatu yang berada di lokasi kemalangan itu.

    Sementara itu, ADUN Sitiawan, Ngeh Koo Ham ketika dihubungi berkata, keluarga mangsa yang mengadakan sidang media di pusat khidmatnya semalam, tidak puas hati dengan kenyataan Mohd Shahril itu.

    Selain itu, Ngeh juga meminta agar pemimpin serta Ketua Umno bahagian Lumut yang juga menteri besar haram, Zambry Abdul Kadir bertanggungjawab serta memohon maaf kepada keluarga mangsa.



    "Anak-anak wanita itu menyatakan rasa tidak puas hati dan marah dengan Pemuda Umno yang menipu itu.

    "Dalam sidang media yang dihadiri empat anak wanita itu, mereka kata tiada orang bertatu. Tetapi menurut anaknya, hanya ada pasukan RELA sahaja.

    "Ketua pemuda tu pula kata mereka tak cabut logo, tapi anaknya kata, ada dua penumpang yang telah turun dan cabut logo sebelum pemandu itu lari," katanya.

    Ahad lalu, akhbarChina Pressmelaporkan, wanita itu menunggang motosikal berasingan bersama suaminya yang berusia 78 tahun dalam perjalanan pulang selepas menoreh di sebuah estet, dilanggar di sebuah jalan raya di Lekir.

    Menurut Facebook cucu mangsa, Joanne Lim, datuknya menunggang motosikal kira-kira enam meter di belakang neneknya sebelum secara tiba-tiba sebuah kereta Hilux dengan logo BN dan Umno meluncur laju dan merempuh belakang motosikal neneknya.


    Semalam, pihak polis berkata, mereka telah memulangkan semula trak tersebut selepas menyiasat saksi dan kenderaan terlibat dan kini masih menunggu laporan teknikal Puspakom untuk melengkapkan siasatan.

    Sehingga kini, Zambry atau wakilnya enggan memberi sebarang kenyataan jauh sekali menziarahi keluarga mangsa kerana sudah merasa bersalah tetapi takut hendak meminta maaf secara berdepan.

    Inilah sikap dan perangai yang ditunjukkan pemimpin Umno laknatullah yang cuma berani menabur fitnah tetapi membisu apabila kroni atau pencacai mereka melanggar undang-undang negara yang kononnya mereka sanjung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. settle di balai polis jer cai!!!wbgmana pun..mb perak mmg terbaik!!!lbh baik dpd peliwat tua tu!!!tu yg diakui oleh rakyat perak!!!
      mcm korang...dah tahu peliwat tua tu main dgn jantan gay tapi msh sembah dan kulum pelirnya...kenapa cai????
      sebabbbb...korang lgbt ataupun tak berani dan bacuul nak menyuruhnya bertobat!!
      malu lah sikit dgn karpal si kafir harbi tu berani menyuruhnya bertobat!!!
      klu dlm umno...dah kena tegur dan disingkir oleh MT umno.!!!

      Delete
  20. Apa Sebenarnya Hubungan Antara KETUA POLIS NEGARA Dengan PAPA GOMO??
    Share

    WORLD BREAKING NEWS!

    Kira-kira jam 2.47 pagi tadi (Jumaat 29 Mac 2013), saya menerima sekeping gambar dari sumber yang boleh dipercayai menunjukkan dua individu sedang bergambar bersama dalam sekeping gambar, tanpa gambar tersebut dipinda atau menggunakan teknologi cantuman antara dua gambar berbeza.

    Setelah meneliti keseluruhan gambar tersebut, saya mempercayai bahawa ia adalah sekeping gambar tulen tanpa sebarang imej kabur, terselindung atau meragukan sepaerti yang biasa dilakukan blogger upahan rejim Umno dalam pengetahuan dan ilmu saya.

    Daripada gambar ini, timbul beberapa persoalan penting yang perlu dijawab oleh Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar (kiri) (selepas ini dirujuk ganti nama Tuan) bagi mengelakkan sebarang persepsi negatif masyarakat terhadap pasukan Polis Diraja Malaysia (PDRM).

    1: Apakah Tuan kenal dan mengenali individu yang bergambar dengan Tuan dalam gambar ini?

    2: Apakah Tuan tahu individu yang bergambar dengan Tuan ini ialah Wan Muhammad Azri Wan Deris aka Papagomo?

    3: Adakah Tuan tahu bahawa Wan Muhammad Azri Wan Deris aka Papagomo ialah Bekas Anggota Polis yang telah dibuang kerja kerana kesalahan Rasuah?

    4: Benarkah gambar ini diambil di Kediaman Tuan?

    5: Apakah hubungan antara Tuan dengan Wan Muhammad Azri Wan Deris aka Papagomo?

    6: Adakah hubungan istimewa Tuan dengan Wan Muhammad Azri Wan Deris aka Papagomo menjadi sebab utama mengapa Wan Muhammad Azri Wan Deris aka Papagomo tidak pernah dikenakan sebarang tindakan atau pertuduhan walaupun berkali-kali mengeluarkan artikel lucah dalam blog beliau?

    7: Adakah Tuan pernah menerima ARAHAN POLITIK dari mana-mana Pihak Pimpinan Tertinggi Negara supaya mengabaikan semua Laporan yang dibuat oleh pelbagai Pihak ke atas Wan Muhammad Azri Wan Deris aka Papagomo atas Pelbagai pertuduhan?

    8: Adakah Tuan tahu siapa ahli politik yang menjadi dalang mengupah Wan Muhammad Azri Wan Deris aka Papagomo menjalankan fitnahnya melalui blog yang dikendalikannya sejak beberapa tahun lalu tanpa sebarang tindakan dari pihak Tuan walaupun laporan polis sudah dibuat?

    9: Apakah dalam pengetahuan Tuan, Wan Muhammad Azri Wan Deris aka Papagomo sebenarnya diberikan keistimewaan oleh pemimpin kerajaan untuk menaiki kapal selam Scorpene milik Kerajaan Malaysia sedangkan dia bukanlah anggota mana-mana pasukan keselamatan yang tidak mempunyai autoriti terhadap aset dan rahsia pertahanan negara?

    10: Mengapakah Tuan sebagai penjawat awam antara yang paling berkuasa di negara ini tidak mengetahui latar belakang Wan Muhammad Azri Wan Deris aka Papagomo atau tidak menyelidik terlebih dahulu maklumat berkenaan dirinya melalui sumber risikan?

    Saya tidak menuduh Tuan tetapi gambar di atas boleh menceritakan jutaan maksud yang tersirat hingga menyebabkan gambar tersebut diambil dengan kerelaan hati Tuan (berdasarkan raut wajah Tuan yang setuju gambar tersebut diambil).

    Untuk mengelakkan Tuan dari terus menerima imej tidak baik serta nama baik PDRM, ada lebih baik Tuan menjelaskan hubungan Tuan dengan Wan Muhammad Azri Wan Deris aka Papagomo kerana jika Tuan terus membisu, jangan salahkan rakyat bila PDRM tidak lagi dihormati malah lebih buruk kepercayaan rakyat terhadap Tuan dan PDRM akan terjejas teruk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. eleh gambar skeping jadi isu....filem china doll,gambar Asmin jamban, filem Saharudin Hamid, filem Nuar Ngan Mahasiswa boleh menceritakan bukan jutaan maksud malah billion maksud .....dok tunggu episod seterus nya

      Delete
    2. sedara nyer kot!!!???mcm anwar dgn chinadolll...mgkin madu kak wan kot!!??? hahahahahaaaaaaaaaa

      Delete
  21. Satu dunia tahu kebebasan media di Malaysia berada pd rangking 40 ke atas.Segala hal ehwal yang pro kerajaan boleh saja seratus persen dibenar siarkan di mana mana pakai apa saje,tapi kalau bahan bahan pro rakyat tapi tak mesra kerajaan,awas,tunggu saman di bawah akta hasutan,akta komunikasi multimedia dan akta akta lain yang sewaktu dengannya.Memang BEBAS,bebas keluar masuk mahkamah dan penjara kalau anda mahu kebebasan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahaaaaaa!!!!sapa yg banyak hantar saman cai!!!!tak lain tak bukan..anwar braheem...si peliwat tua tu!!!!
      ptuiiiih....bebas konon!!!!!

      Delete
  22. PGayR is sex maniac party. Party yg hanya mengamalkan kebebasan sex, liwat, gay, isteri2 orang, jantan2 dgn jantan2, melancap dalam ofis, aiskrim dalam jamban, kauseling isteri orang. PARTY KEADILAN tetapi keadilan dan kebebasan hanya untuk ketua umum melalukakan apasaja muntahkedarah. Keadilan dan kebebasan kepala kote bengkok si gay tuo kutok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anda peminat Backstreet Boys?

      Backstreet Boys kini telah kembali untuk anda...................

      Delete
  23. PGayR is sex maniac party. Party yg hanya mengamalkan kebebasan sex, liwat, gay, isteri2 orang, jantan2 dgn jantan2, melancap dalam ofis, aiskrim dalam jamban, kauseling isteri orang. PARTY KEADILAN tetapi keadilan dan kebebasan hanya untuk ketua umum melalukakan apasaja muntahkedarah. Keadilan dan kebebasan kepala kote bengkok si gay tuo kutok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anda peminat Backstreet Boys?

      Backstreet Boys kini telah kembali untuk anda...................

      Delete
  24. Kesian
    Terpaksa post artikel2 bangang ni kat blog pk sebab blog ko xde org nk tgk
    Teruskanlah adu domba kat sini ye
    Boleh jugak gelak2 bace post2 bodoh korg tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anda peminat Backstreet Boys?

      Backstreet Boys kini telah kembali untuk anda...................

      Delete
  25. Akibat berleluasa penyakit kronik si Gay tuo kutok, ibu bapa pada hari ini bukan saja harus menjaga gerak geri anak2 perempuan mereka tetapi anak2 lelaki juga harus djaga rapi kerana sifat peramah ketua Umom PGayR yg bole membawa sampe ke bilek hotel. ibu bapa harus menjaga kerana berdua dua an, walaupun sesama jenis bole menjadikan anak teruna pecah dara akivat dtoron ole sang Vavi hutan yg tak mengenal lobang taik dgn lobang cipap. Malah dia lebih suka kepada lobang najis, lobang jubor.
    Jangan biarkan anak teruna anda menjadi mangsa buas Giler vavi si Gay tuo kutok. Jauhi dan nasihati anak2 teruna anda dari si anukera Gay tuo kutok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anda peminat Backstreet Boys?

      Backstreet Boys kini telah kembali untuk anda...................

      Delete
  26. Bro PK tolong detect IP spammer backstreet boys. Lepastu terus block.. Serabut aku tengok budak ni. Nak baca komen pun rasa terganggu.

    ReplyDelete
  27. BRO PK PLEASE KASI HAMBAT,IKAT POTONG POTONG KASI MASAK KARI ITU IP PARASIT SAMPAH BACKSTREET BOYS,BANYAK KACAU LAH ITU BARANG,POTONG STIM BETUL...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pminat backjubo gay boy..saycon boy ,nuar brahem..

      Delete
  28. Muka Nuar kat video ni sebijik ARIEL SHARON lah...yang tengah jadi mayat hidup now!!!! ALLAHUAKBAR...

    ReplyDelete
  29. You actually make it appear really easy with your presentation however I find this matter to be actually one
    thing which I think I might by no means understand. It seems too complex and extremely wide for me.
    I am taking a look forward to your subsequent publish, I'll attempt to get the grasp of it!

    Also visit my webpage creative group

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!