ISU SELANGOR! SUDAH-SUDAH LA PAKATAN PENIPU MEMERINTAH KAT SELANGOR NI! MASA UNTUK TUKAR!

Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak mengingatkan rakyat Selangor terutama di kalangan masyarakat kaum India supaya tidak membiarkan diri tertipu sekali dengan janji-janji yang diberikan kepimpinan Pakatan Rakyat di negeri itu.

Katanya, selama beberapa tahun Pakatan Rakyat mentadbir Selangor masyarakat kaum India seolah-olah dipinggirkan malahan terus ditipu oleh pemimpin parti berkenaan.

Beliau menambah, sebelum ini pemimpin Pakatan Rakyat menyatakan bahawa manisfesto yang dikeluarkan oleh mereka bukanlah satu janji oleh pemimpin parti itu.

“Kalau manifesto bukan janji, maka apa nilai manifesto pembangkang…tak ada nilai, semuanya kosong dan penipu sahaja.. sebab itu kalau mereka janjikan apa-apa janganlah kita tertipu.

“Jangan biarkan kita ditipu sekali lagi,” katanya ketika berucap di Perhimpunan Barisan Nasional (BN) Pilihan Rakyat di Padang SMK Meru, petang tadi.

Menurut Najib lagi, dalam tempoh 5 tahun beliau memimpin negara dibawa parti Barisan Nasional tidak ada mana-mana kuil pun yang diruntuhkan.

Sebaliknya jelas beliau, kepimpinan BN sehingga kini masih meneruskan usaha-usaha untuk membantu dan membangunkan masyarakat kaum India dalam pelbagai aspek.

“Kita tidak meruntuh mana-mana kuil dalam negara ini sepanjang saya mentadbir, malah kita bagi peruntukkan untuk kuil, NGO dan persatuan yang melibatkan masyarakat kaum India.

Baca seterusnya di Perak Today

60 Responses to "ISU SELANGOR! SUDAH-SUDAH LA PAKATAN PENIPU MEMERINTAH KAT SELANGOR NI! MASA UNTUK TUKAR!"

  1. Dasar peliwat tua yg suka menipu...anak bini ditipu..apalagi rakyat!!!Tak heranlah!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku ingat ka samy vellu dah sebelah PM ghupa ghupanya oppa ganam style kah kah kah kah........

      salah tu bang anon 8:55 bukan anak bini ditipu sebenaqnya dia dgn anak bini org yg gambor nye terpampang diatas suka menipu rakyat malaysia.....dia bukan kaki liwat tapi kaki pompuan....sat monggol sat artis sat china tua ha ha ha ha.....patut la bini kasi nasi kangkang kah kah kah ......tak heran la teloq kecut......

      Delete
    2. Bukan setakat pemimpin2 PR dan manifesto je yang takde nilai dan menipu malah pencacai2 PR pun banyak yang penipu, takde nilai, bengap dan bangang macam cai 9:16 kat atas.

      Delete
    3. Dah tu dia asik sibuk meliwat je mcm mana dia nk jaga rakyat.....sendiri pun tak btl ada hati nak jadi pm...hak tui

      Delete
  2. Pada suatu malam yang hening dalam sempadan perairan Malaysia di suatu lokasi berhampiran Pulau Pemanggil. Gua yang sedang khusyuk dan penuh tawaduk memancing ikan jerung yang selalu bermasalah... tiba2 member sebelah berbisik... listen... listen... listen... sampai sebelas kali ulang listen.... kemudian gua menyampuk...

    "Wooiii... berapa banyak listen daaaa...." sambil buat isyarat jari di bibir... perlahan dia cakap listen... listen..., gua diam2 dengar pasang telinga... dari kejauhan gua nampak macam ada lampu siren polis lip lap lip lap... kemudian gua dengar perbualan yang suaranya agak sayup2 kejauhan.... jadi gua andaikan bot yang ada lampu siren polis tu sebagai Bot Polis Maritim (PM) dan orang dalam perahu yang gua dengar macam bahasa Indonesia tu sebagai PATI.





    PM: Mahu ke mana....???
    PATI: Mahu masuk Malaysia pak....!!!
    PM: Untuk apa masuk Malaysia...???
    PATI: Kami mahu serang Malaysia pak... (sambil menunjukkan bazooka, M16, grenad dan pelbagai senjata berat)
    PM: Kamu mahu serang Malaysia.... kamu 5 orang mahu serang Malaysia... (di iringi gelak ketawa guling2 secara beramai Anggota Maritim yang lain... hahahaha... muakakakaka...).
    PATI: Betul pak.... kami berlima orang terakhir dalam perjalanan ke Malaysia... yang lainnya sudah ada dalam Malaysia pak.... 3 juta orang semuanya pak... apa tak bisa kami menyerang Malaysia...????
    PM: Gulppppp.... (terkedu semua anggota Maritim yang sebelumnya kelakar gileeeerrr.... dengan Mat Indon tadi....)




    Maka Anggota Maritim yang tadinya berseronok sakan syok sendiri... yang selama ini makan gaji buta... mulalah kelam kabut dan bertindak tegas terhadap PATI yang bersenjata dan bersemangat nak menyerang Malaysia.

    Dalam keadaan kecoh tersebut... tiba2 batang pancing gua menjerit.... krriiiittttttttt.... perghhhh... sudah mengena jerung yang bermasalah nih.... puas gua berentap... berjam... jam... sampai keletihan beb.... layan punya layan... sampai ke subuh tak naik2 jugak.... masalah betul jerung tuuuu....!!!!

    Akhirnya... berjaya jugak gua menimbulkan jerung tu ke permukaan, dalam samar2 gelap pagi... sekali member gua jerit... "bro... itu bukan jerung bro....", gua pun ushar punya ushar.... sekali yang terperangkap kat mata pancing gua.... Scorpene rupanya.....!!!!

    Patut laaaaa..... ramai pendatang asing senang2 jer... bolos masuk dan bolos keluar Malaysia, yang Polis Maritim makan gaji buta main poker tengah lautan, lepas tu boleh sembang pulak dengan PATI sambil hisap rokok kretek.... si Scorpene pulak menyelam tak timbul2 seronok bermasalah di dasar lautan.

    Lepas tu salahkan Parti Pembangkang jika suatu hari nanti Indonesia buat huru hara dalam Malaysia...!!!! Takan nak salahkan umno/bn laknatullah... wooiiii... diorang cekap memerintah Malaysia beb... dah nak masuk 56 tahun diorang jaga malaysia woooiiii... respeks la sikit....

    Tu yang berlambak Indon, Pakistan, Myanmar pelbagai kat chow kit, bandar klang... semuanya kerja Anwar Ibrahim, Lim Kit Siang dan Haji Hadi.... kalau lu orang tak percaya apa yang gua cakap nih... lu orang pergi tanya dengan penchachai dan pemimpin umno laknatullah....!!!!

    Nama yang paling top untuk dipersalahkan... sudah tentu Bung Anwar Ibrahim laaaa.... siapa lagi kannnn....??? Inilah makhluk paling jahat dalam Malaysia jika nak dibandingkan dengan Rosmah Mansor yang suci walaupun berdebu... hahahaha....!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yang cuba nak disampaikan oleh cai 9:11am, aku tak berapa nak paham. Mungkin banyak sangat part yang menipu dan memfitnah ataupun aku terpaksa turunkan IQ aku ke tahap yang paling bawah untuk memahaminya.

      Delete
    2. Bhai...lu ingt blok ni blok karangan dgn tajuk 'khayalan gila semasa ting tong' lu ckp direct le...lu nk pusing roundabout 14 kali buat apa...hahaha lu mseti mat skema kn...bhai setakat nk complain, budak taska pun boleh...bhai solution dia apa...???

      Klu lu nk komplen dan kutuk tanpa ada apa2 cadangan yg bagus,yg ada cuma jom tukar kerajaan...tak payah buang masa bhai...kerajaan pr pun tak bukti apa2 di selangor dan pp..kelantan tk payah sebut sbb mana ada kerja kt sana. Bhai..kurangke pati kt dua negeri ni...sbb kerajaan pusat masih bn,pr tak boleh buat apa...alasan lapok bhai..!!! Lu simpan citer mancing ngan scorpene bg anak lu baca ok...

      Delete
    3. manyiak bolo punyia wolangMarch 19, 2013 at 10:09 AM

      lu olang baca ini pun talak paham ka.....
      aku cina pun paham ma....

      senang saja nak paham....

      dia kata pasal itu kelajaan kasi mudah olang masuk malaysia itu sebab olang sinang selang itu malaysia.....

      sebab itu mamak karala kata melayu mudah lupa ha ha ha ha......

      aku mahu belak lulu la.....kasi cilit.....

      bodo punya olang ngaji tinggi tinggi sampai cucur atap....tapi kina kencing sama mamak karala......

      Delete
    4. Asalkan tak kena kencing dgn cina kapir
      dah leeee..
      Teringin sgt melayu haprak nak jadi cina.

      Delete
    5. Bhai 10.23...biasalah bhai org melayu sngup kena tipu ngan cina wlupun tingal spender.. Bila kena tipu ngan cina,melayu ni rasa bangga kot...

      Delete
    6. wa punya bapak liwat wo bikin video liwat..wa tanya lia apa pasal bikin? lia kata org bikin...dia tilak dpt kawal olang bikin...
      AIYAA!itu seks pun lia tidak dpt kawal...mcn mana mau kawal olang masuk ma..?
      kasi lia punya butuh mengkok kawal kah?wo...gila punya liwat wo!!!!

      Delete
    7. manyiak bolo punyia wolangMarch 19, 2013 at 12:06 PM

      ala lu manyak cakap saja julagan.....lu lokok pun lu beli kelai cina
      lu mau payung bini pun kondom lu beli kelai cina....
      lu beli minyak keleta pun lu pi kelai cina.....
      lu guna telepon pun lu beli kelai cina....
      lap top lu pun kelai cina
      keleta lu pun kelai cina......
      lu beli spendar cap otomen pun kelai cina juga.....
      lu beli pil pelancang untuk bini lu ka awet lu ka pun kelai cina....
      cuba lu celita mana tempat yg bukan kelai cina punya supply ha ha h....cuba lu citer.......sejadah beli kat mekah pun made in china la........silap silap lu kerja cina punya tempat lo patut lu manyiak songeh......

      Delete
    8. Ye lah bnyk bodoh punya olang...lu le tu!!! Simpan jelah kebodohan lu utk anak bini dan keturunan lu utk nilaikn siapa lu...maruah melayu lu yg merelakan cina mnjadi tuan kpd bangsa lu... Jgn melawan jgn menentang seperti yg rashid maidin buat...bhai wlupun ada setengah kita takda pilihan...ttp pilihan itu ditangan kita...lu boleh bangga utk mnjadi bangsat cina dan lu boleh turunkn pada keturunan lu...

      Delete
    9. 9.11. Kamu suka ye penyelamat2 kita mati d medan perang d LD? Tiada ke saudara mara yg bekerja d bhg polis atau tentera atau yg ada mati terkorban? Klau ada tlg ceritakan bagaimana keadaan keluarga yg sudah kehilangan tempat bergantong? Klau tidak ada keluarga yg hadapi keadaan begini kamu pergi cari atau jumpa keluarga penyelamat yg sudah gugor tak kesah la polis, security guard, askar, navy etc.... lepas tu sila datang balek ke blog ini dan cerita sikit pengalaman anda. Kita luangkan masa untok membaca pengalaman anda dgn keluarga ini. Tk.

      Delete
  3. mamat kedah piaurMarch 19, 2013 at 9:22 AM

    Panas ! Pertembungan Mukriz-Bashah tak terbendung lagi...




    Dua foto di atas... antara 300 orang dan 30,000 orang, terpulang nak letak jumlah pada foto mana

    Tanggal 16 Mac, hari di mana Bongkar 403 Juta mengadakan Himpunan Kebangkitan Rakyat Kedah yang berjaya menghimpunkan kira-kira 30 ribu orang, UMNO Kedah dari team Datuk Mukhriz Mahathir turut mengadakan himpunan anak Kedah di perantauan di Stadium Juara, Bukit Kiara.

    Sangat mengejutkan UMNO, himpunan yang mensasarkan 5,000 anak Kedah dengan cabutan bertuah sebuah Peugeot 205 rupanya tidak berupaya menarik kedatangan anak-anak Kedah yang di sana. Sebenarnya tidak sukar untuk difahami mengapa anak Kedah di sama tidak ‘terliur’ langsung dengan UMNO BN. Mereka yang bekerja di Lembah Kelang kebanyakannya adalah golongan terpelajar yang sentiasa mendapat maklumat terkini mengenai perkembangan politik di Malaysia, masakan golongan seperti ini sanggup hadir untuk mendengar propaganda murahan dan penipuan UMNO BN.



    Di sebalik perhimpunan yang tak dapat sambutan itu tersirat satu lagi cerita yang mungkin anak-anak Kedah penyokong Kedah di Lembah Kelang tidak tahu. Kalau mereka tahu hal ini, rasanya himpunan 300 orang itu akan dihadiri kira-kira 150 orang sahaja. Himpunan itu sebenarnya ialah untuk menaikkan imej Mukhriz sebagai persediaan untuk jadi MB jika BN menang di Kedah, lalu mereka mengheret bapanya Tun Mahathir untuk turut sama beri sokongan moral.

    Kelmarin Pak Dee sempat berbual panjang dengan sorang rakan UMNO dari team Datuk Ahmad Bashah. Dia mendedahkan segala-galanya... bahawa Mukhriz memang seorang yang gelojoh dalam usaha menyingkirkan Ahmad Bashah. Dia buat secara terang-terangan, tak ada cover cover lagi.. sehingga Mat Bashah pun sedar permainan Mukhriz. Antaranya, menurut cerita rakan UMNO tadi, Mukhriz gunakan semua NGO Melayu seperti Perkasa dan Pekida untuk dapatkan sokongan dan terbaru Mukhriz gunakan KCS.

    “Sepatutnya Mukhriz pulun bagi BN menang dulu di Kedah, lepas tu baru pulun angkat diri nak jadi MB pun,” kata rakan UMNO tadi. Dalam hati Pak Dee kata, “Ptuihh macam laa BN boleh menang sangat.”

    Usaha terbaru puak Mukhriz (kalau ikut cerita rakan UMNO tadi) ialah nak lobi Najib gugurkan Mat Bashah dari jadi calon Bakar Bata sebab kononnya dah jadi liability BN Kedah. Tudia aih sampai tara tu sekali.
    Pak Dee dan kawan2 punpun main isu Bongkar RM403 tapi tarak sapa sorang pemimpin BN berani jawab buat masa ini depa dok tengah pulun pejatuh antara satu sama lain. Semoga berjaya. ~ Pak Dee Jantan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai mamat kedah blur...klu dah tak suka...lu ngan pak dee lu tak payah amik tahu tntng sapa nk jd mb dari umno...lu org yg ckp 'macam umno boleh mng' baik lu amik tahu berapa kem yg ada kt dalam pas kedah...pkr lu lupakan!!! Dap ttp berkuasa wlupun pas atau pkr jd mb..

      Delete
  4. mamat kedah piaurMarch 19, 2013 at 9:35 AM

    Guang Eng Semakin Biadap....wajib war war kan kepada semua Melayu PP

    Tuesday, March 19, 2013Biadap sungguh cina Guan Eng neh...
    Laki Mak Long hang: Pak Long Din

    Salam semua...

    Biadap betoi, tu ja yang Pak Long boleh kata... Mendidih dada Pak Long, menggelegak darah panglima Pak Long bila terbaca email dari kawan Pak Long neh. Dia yang memang anak jantan asli merayu sungguh-sungguh bantuan dari semua masyarakat Islam Malaysia khasnya. Dia dah sampai maqam melugai, menyampah, meloya dan meluat nak mampuih dengan cina-cina DAP terutama sekali si Guan Eng tuh...

    Kesian jugak Pak Long baca rungutan dia neh... Hangpa baca sendiri la, Pak Long pun tak tau nak cerita lelebih. Siap la sapu tangan ka atau tisu buang sekotak dua habuan nak lap ayaq hidung... kesian...!!

    Salam Pak Long Din,
    Sebagai sorang warga bumiputra Islam Pulau Pinang yang perihatin, saya amat berharap sangat Mak Long ngan Pak Long tolong cheq war-warkan kat semua warga Islam Malaysia khasnya tentang kesengsaraan masyarakat Islam Pulau Pinang yang kini merana ditindaih oleh cina-cina DAP yang menguasai kerajaan negeri sekarang neh...

    Wahai orang-orang Islam di seluruh Malaysia khasnya puak-puak yang perasan perkasa dalam Perkasa, tolonglah kami dan bantulah kami... Kami sedang di tindaih oleh DAP/PR di Pulau Pinang... ca hangpa tengok apa yang kerajaan Umno/BN bantu kami dulu.... dan bandingkan pulak dengan apa yang kerajaan DAP/PR buat sekarang...

    DAP telah dan sedang menindaih kami masyarakat Islam Pulau Pinang tanpa belaih ehsan langsung...

    1. PERUNTUKAN BERKAITAN HAL EHWAL AGAMA ISLAM
    Tahun 2008 (BN) ............. RM25.7 juta
    Tahun 2009 (PR)............... RM33.2 juta
    Tahun 2010 (PR)............... RM38.9 juta
    Tahun 2011 (PR)............... RM45.7 juta
    Tahun 2012 (PR)............... RM64.03 juta

    2. SAGUHATI TAHUNAN GURU KAFA
    Tahun 2008 (BN).............. RM659,000.00
    Tahun 2009 (PR)............... RM879,000.00
    Tahun 2010 (PR)............... RM913,200.00
    Tahun 2011 (PR)............... RM900,000.00
    Tahun 2012 (PR)............... RM900,000.00

    3. PERUNTUKAN TAMBAHAN TAHUNAN UNTUK SEKOLAH AGAMA RAKYAT (SAR)
    Tahun 2008 (BN).............. TIADA
    Tahun 2009 (PR)............... RM1.50 juta
    Tahun 2010 (PR)............... RM1.75 juta
    Tahun 2011 (PR)............... RM1.75 juta

    4. SUMBANGAN DAN PENGIKTIRAFAN AL-HUFFAZ
    Tahun 2008 (BN).............. TIADA
    Tahun 2009 (PR)............... RM75,000.00
    Tahun 2010 (PR)............... RM100,000.00
    Tahun 2011 (PR)............... RM130,000.00

    5. SUMBANGAN EKYA' RAMADAN (KEPADA SELURUH MASJID)
    Tahun 2008 (BN).............. TIADA
    Tahun 2009 (PR)............... RM213,000.00 setahun bermula tahun 2008 selepas ambil alih pentadbiran negeri...

    6. PROGRAM BULANAN AL-QURAN
    Tahun 2008 (BN).............. TIADA
    Tahun 2009 (PR)............... RM100,000.00 setahun...

    *FAKTA SEDIH DARIPADA JABATAN HAL EHWAL AGAMA ISLAM PULAU PINANG

    Sedihkan...

    Wassalam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Langsung cek tak percaya.....takat tulih,
      sapa pun boleh,aaih.
      Hang pun dok dengak karut orang, jaa.

      Delete
    2. Pembangkang mmg bodoh kenyataan tak blh terima...siap bg bukti pu drg tskkan terima jugak sbbb drg bodoh.....

      Delete
    3. manyiak bolo ini wolangMarch 19, 2013 at 10:13 AM

      aku pun talak picaya la....ini auta punya wolang.....
      aku balu balik penang ma
      sana milayu sinang lenang ma......

      yg susah melayu umno saja sibab talak masyuk macam lulu lulu....
      sikalang mana main uloq uloq.....

      Delete
    4. Lu mmg senang sbb lu kan selalu jilat bontot guan eng sbb tu lah lu hidup senang lenang..lain kali mada lu jilat dia punya jubur lu jgn lupa jentik ckit dia punya telur tau

      Delete
    5. Hahaha mamat kedah ngan pak long dia sama jew ngan melayu dap yg snggup kipas khalifah umar al gureng...semoga lu org bahagia di dunia dan akhirat...manusia spti lu org lh yg bnyk bantu cina dari zero kepada hero ekonomi...ialah melayu klu cina panggil boss,sanggup jd anak derhaka sbb nk jual harta mak bapak...

      Mamat MBIW...bhai tak yah nk buat slang cina bhai...lu nk jd cina terus pun takda bawa masalah kepada yg masih bangga menjadi melayu...sbb apa yg lu buat skrg mmng itu yg cina anggap org melayu bodoh....jd tak perlu lu tunjukkn bodoh lu pada org melayu yg lain...sbb lu ttp hina dimata cina...

      Delete
    6. cai, nick 'manyiak bolo ini wolang' sesuai la ngan ko...

      Delete
    7. MKP 9:35...Bila buat shorform nama glamer hang ni tgk mcm nama majlis perbandaran mana agaknya...? Biaq pi lah no.. janji hang glamer dan redho..

      Takbir!!! takbir!! takbir!!... hang takbir utk apa pun x tau lah. Nak sebut nama tuhan ni bila2 masa ja boleh.. x yah tunggu waktu2 terbit fakta2 kosong dari puak2 lu je.Fakta yg hang bagi ni nak sahkan kesahihanya pun secara bukti penyata kewangan negeri atau audit pun x dak. Tapi beginnilah, Selalu x setuju dengan puak2 hang ni nanti hang kata fitnah. tak mau terima kenyataan. Jadi untuk ni kira wa bersangka baik lah dengan lu.

      Jom kita tengok kerajaan kalipah bayangan Umar ni. Apa yang nak hang gambarkan disini? Kalipah hang ni letak islam kat atas? kalipah hang kira mengembangkan agama islam sesuai dgn peranan dia? Apadia cuba hang bagitau. Lu kalau nak cerita bab duit ni, aduh hai...dari dulu sampai la ni dan berbillion dah diberi utk kebaikan dan juga pengembangan islam disemua negeri pelusuk malaysia ni. Uihhh... besaq blanja no, kalipah hang bagi, berapa pusat tahfiz , sekolah agama,surau atau masjid yg depa duk bina ni? apadia x berapa nak dengaq? Ada? Uih... tang mana tu? Surau MPP kat padang kota ka?

      "Hari ini di bawah pemerintahan Kerajaan DAP sebuah surau pertama dibina di Padang Kota Lama bersebelahan bangunan Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP). Surau yang berkeluasan 160 meter bernilai RM175,200 dibina dari hasil wang caruman surau. Ia bakal menempatkan 70 jemaah sekali gus iaitu 40 jemaah lelaki dan 30 perempuan.
      Exco Agama Islam, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna Negeri Pulau Pinang, Datuk Malik Kasim bersama Yang DiPertua Majlis Agama Islam Pulau Pinang (Maipp), Datuk Saleh Man telah membuat lawatan tapak.
      Datuk Malik Kassim berkata tidak lama lagi masyarakat Islam yang datang bersiar-siar di tepi pantai bersama keluarga atau ingin menghirup udara senja tidak lagi tergesa-gesa mencari surau bila sampai waktu solat.


      Uih.. baguih no.. dapat buat surau. Riak sungguh sembang exco agama hang ni

      "Ini adalah kejayaan PAS yang bersuara melalui MPPP. Setelah 50 tahun baru sekarang ianya jadi kenyataan. Di waktu Umno berkuasa dulu mereka tidak berfikir untuk melaksanakanya maklumlah parti itu lebih condong pada hiburan mana ada masa lontarkan ideal ke arah martabatkan Islam," kata beliau"

      takbir!! pergh...terbaik wa cakap lu..surau hasil caruman... hang tau ka apadia tu? hasil kutipan orang ramai la. Jgn la jadi sombong bebal mengaku puak2 hang ni buat. Sombong badak la puak2 hang ni...

      Hang tau sbb apa kalipah hang blanja duit lebih sikit bg jabatan agama Islam penang tu. kalipah hang ni mana boleh bagi percuma semua... mesti ada tujuan... dan tujuan dia tu yg buat dia x mau jumpa org penang yg nak tunaikan tuntutan umat islam di penang dengan menolak perjumpaan bersama pemimpin2 ni melalui surat bertarikh 8hb Nov 2012 rujukkan PSUKPP/21/0784/78 (3275/2012).

      Sebabnya adalah 20 perkara ni.

      1.Undang-undang Jenayah Syariah yang mengandungi hudud,qisas,diyat dan ta'zir yang termasuk di dalamnya pencegahan murtad hendaklah digubal dan di laksanakan dengan segera.

      2.Mewujudkan Pusat Pemulihan Aqidah di negeri-negeri.

      3.Menubuhkan unit khas menyelamatkan aqidah di Jabatan Agama Islam Pulau Pinang.

      4.Mewujudkan Polis Syar'ie untuk mengawal Islam sebagai Agama Negara.

      5.Menyelamatkan orang-orang Islam gelandangan dari terus menjadi sasaran pemurtadan dengan menyediakan makan minum dan tempat tinggal untuk mereka.

      6.Membatalkan Majlis Antara Agama yang ditubuhkan Kerajaan Negeri Pulau Pinang yang dipengerusikan oleh Ketua Menteri sendiri.

      7.Menarik balik larangan membaca Al-Quran sebelum subuh dengan menggunakan pembesar suara di masjid-masjid.

      8.Mewujudkan rancangan Membaca Kitab Aqidah yang memfokuskan kepada bahaya murtad dalam televisyen untuk membendung gejala murtad dari berleluasa.

      9.Menghalang dan jangan membenarkan sama sekali 14 tuntutan IFC (Inter Faith Commission) diterapkan dalam mana-mana undang-undang atau polisi kerajaan negeri atau persekutuan.

      Sambung.../

      Delete
    8. sambungan..../

      10.Menghalang gerakan mana-mana kumpulan ke arah liberal Islam dan pluralisme agama demi menjaga kesucian agama Islam.

      11.Menghalang semua usaha menghalalkan homoseksual dan LGBT yang bercanggah sama sekali dengan Islam , undang-undang dan Perlembagaan Negara.

      12.Membendung judi dan mengurangkan pengeluaran arak ke arah membasmikan judi dan arak dalam negara.

      13.Menuntut agar orang-orang politik yang tidak Islam agar tidak mengusahakan ke arah merobek kontrak sosial yang sekian lama termeterai demi menjaga keharmonian antara kaum dan agama.

      14.Menuntut agar wang zakat tidak di simpan sebaliknya diberikan kepada asnaf yang berhak menerima seperti yang ditetapkan dalam Al-Quran serta menghalang sebarang usaha orang-orang politik bukan Islam yang memperalatkan wang zakat untuk kepentingan politik mereka.

      15.Mendesak dan menuntut kerajaan negeri menghormati dan mengutamakan bahasa kebangsaan dalam semua urusan rasmi termasuk dalam penggunaan papan-papan tanda , nama-nama jalan dan papan-papan tanda kedai.

      16.Mendesak dan menuntut kerajaan negeri Pulau Pinang agar meminda Enakmen Pentadbiran Agama Islam Negeri Pulau Pinang 2004 berhubung dengan kuasa perlantikan Mufti dan YDP Majlis Agama Islam dan 5 lagi yang berkaitan dengan agama Islam yang memerlukan nasihat dari exco kerajaan negeri supaya diserahkan kepada Yang DiPertuan Agong.

      17.Menuntut supaya kerajaan negeri melalui majlis agama mengkaji semula arahan pemilihan Jawatankuasa Masjid agar pelaksanaannya tidak memecah belahkan umat Islam dalam rumah-rumah ALLAH.

      18.Membendung dan mencegah hiburan melampau (hedonism) untuk mengurangkan kadar keruntuhan akhlak terutamanya di kalangan remaja Islam di negeri ini.

      19.Menuntut kerajaan negeri menarik permit yang diberi majlis perbandaran sekiranya premis berkenaan dikenal pasti gagal menghormati kesucian agama Islam serta tidak mematuhi undang-undang negeri dan negara.

      20.Menuntut agar umat Islam dapat bersatu padu dengan mengenepikan fahaman serta ideologi politik masing-masing dan mendesak PAS dan UMNO yang mewakili majoriti umat Islam dalam negara agar dapat berunding , mencari titik persamaan , melupakan segala perselisihan dan perbalahan demi mengembalikan perpaduan umat dengan menjadikan Al-Quran dan Al-Hadith sebagai panduan perundingan.

      Ni test market ja... Nak tgk sifat kalipah lu ni. memang hampeh..

      Pendek cerita apa yg hang gembar-gembur macam lah kalipah lu tu berkhatan masuk islam la ni tgh buat umrah. Jgn riak sgt sedangkan apa pun x dak. Ada mee sebalik udang tau... Apa yg kerajaan buat utk agam islam kalau nak banding dgn apa puak2 lu buat mcm bukit bendera dgn taik idung hang. Faham?

      malas tul nak berhujah dgn puak2 lu ni.. sbb lu dah tetap pendirian dgn fakta2 nampak sebelah mata lu je...

      Delete
    9. Woi kau tak payahlah nak bodohkan orang.dengan angka-angka karut marut semua.Kerajaan BN lah membantu sar buku teks, gaji ustaz/ustazah selama ini .kalau kata PR yang beri dari mana PR dapat duit begitu banyak.jawab jangan tak jawab.kalau Anwar bagi maknanya itu semua duit rakyat yang dirompaknya ketika beliau dalam kerajaan dulu.

      Delete
  5. AKU, MATI IDUP BALIK.MATI LAGI. IDUP BALIK.
    MATI BALIK. IDUP BALIK.
    YANG NAMA DAP MEMANG HARAM AKU TAK
    PERCAYA.
    DAP NI SELAGI TAK DAPAT PEGANG KUASA
    PALING TINGGI DLM MALAYSIA SELAGI TU LE
    CUBA BUAT BAIK PD MELAYU(ya ke dap ada buat
    baik pada melayu¿¿¿¿)
    KALAU BERJAYA DAPAT....TTUUIIHHH
    MASA TU MELAYU BARU TAU LANGIT TINGGI KE
    RENDAH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul ..PAP tahun 1960an dulu Lee Kuan Yew masuk kpg Melayu kempen di geylang, aljunid dan semua tempat melayu sambil pakai songkOk dan memberi salam..kalau saya menang u orang semua mesti senang.dah menang melayu semua jadi arang.sampai sekarang.

      Delete
  6. Selangor dah jadi mcm sampah skrg ni teruk giler dgn mslh air..mslh kotor n mcm2 lg lah..mmg org3 selangor semua dah tobat tak nak pkr lg kat selangor ni sbb pkr ckp tarak serupa bikin...katakan tidak pada pkr dan pas

    ReplyDelete
  7. Apa pun aq yakin lps ni umno akan mena g kat selanhor sbb aq dah dgr ramai org selangor yg mengadu pasal pkr yg cakap tarak seruoa bikin tu....mmg sekali je lah dia dpt menang kat selangor lps ni jgn nak mimpi lagi lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di KL pula aku banyak kawan Cina.mereka bersyukur kerana wilayah diperintah oleh BN kalau tak macam nasib rakyat Selangor lah..darul sampah.

      Delete
  8. Nak tawan selangor?....senang je letak rosmah bertanding...dijamin selangor boleh dirampas.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kenapalah kau ni anon 10.48 am bodoh nak mampos rosmah tu bini kpd pm kita bukan menteri yg blh masuk bertanding, lain kali belajar dulu sebelum nak cakap apa ye adik.

      Delete
    2. Bhai klu dlm PR boleh le...laki bini,mak bapak anak bertanding...hmmm nk buat camana parti PR kurang pemimpin yg ramai...macai,sohcai,pencacai dan hamba abdi yg fikir sejam kedepan jew..

      Delete
    3. cai, ko dengki sangat dengan Rosmah ni apsal?

      Delete
    4. wa punya bapak liwat..punya bini presiden pgayr..?!manyak bodoh...sana sini cali itu jam omegay...sampai dia pantat sendiri tilak jaga...!!!itu bapak liwat saya ma...sukati kasi pancut...lubang amoi ...lubang taik...asal lubang ma..!!!
      Jgn lu org helan klu bapak liwat saya pegi suntut lu punya lubang ekzos keleta lu ma!!!Gila lo!!!!

      Delete
    5. Wei..Rosmah bukan macam bini aljuburi .dia tidak mencampuri politik suaminya lebih2 lagi nak bertanding pilihanraya.dia hanya buat kerja sosial n amal sesuai sebagai isteri PM. ramai pemimpin luar negara juga mel;akukan perkara yang sama. yang diakui oleh dalam/luar negara.kau katak bawah tempurung hanya kakatua apa yang bos kau kata.

      Delete
    6. Ada taroh hati pd rosmah. Boleh jadi oyang kamu. Cari la sebaya yg boleh nasihatkan kamu mencari kebenaran bukan nak menang saja.

      Delete
  9. Kak bedah pedahah hang pegi hisab kotel parpu lagi bagus yang nak menyibut kat sini kami ahli umguk geli tengok muka kamu soh...soh main jauh2 boleh tak

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 10:48
      lagi bagusss kalau ko yang blahhh dari sini.. pencacai PgayR mangkuk hayun tunggu komen bodoh ko kat blog pro pencacai nuar jubor!!

      Delete
    2. Kau biasa hisap kote Azmin sudahlah nak suruh orang buat perkara bodoh. cis.

      Delete
    3. Kak bedah nih ada mamat syiok kat u. Rindu ke? Silap haribulan kena pelempang dgn kak bedah. Huhuhu.

      Delete
  10. aku setuju...kita TUKAR...KITA TUKAR SAMPAI PUTRAJAYA....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai lu ting tong ke...

      Delete
    2. Anon 10:59
      Jangan banyak berangan, nanti hajat tak kesampaian, kecewa tak sudah..

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    3. Kita tukar pembangkang negara ini kepada pembangkang yang boleh bawa kebaikan, kemakmuran dan constructive.dan bukan macam pembangkang sekarang destructive.

      Delete
    4. Pembangkang dari longkang.cis busok.tak basuh lepas main lap dengan tisu pakai seluar.belah.

      Delete
    5. Destructive? Sbb mereka benci lgbt? Sbb pertahankan kalimah Allah? Sbb beri freedom of speech? Sbb bubar ISA (big mistake)? Sbb pertahan LD? Sbb bagi kau merokok sampai mati? Sbb bagi peluang ambiga dan ai buat demo jalanan? Sbb beri peluang pd ai pertahankan semasa kes mahkamah saiful? Sbb sediakan lrt untok rakyat mudah buat urusan harian? Sbb dahan patah himpap motor kau? Ulang lagi aku sekeh kepala hotak kau....

      Delete
  11. MMG HARAM JADAH PUNYA PAKATAN APA YG DIA BUAT SELAMA SELANGOR DI BAWAH KUASA ANWAR CELAKA INI, JANJI BAGAI KAN NAK RAK TAPI HABUK PUN TAKDE. JANJI TINGGAL JANJI TAKDE SIAPA YG AKAN SOKONG PKR LAGI PERCAYALAH CAKAP AKU NI, PKR MMG DAH BLH BUNGKUS SEBELUM DIA MALU TERUK NANTI. AKU BENCI PARTI YG SUKA MENIPU RAKYAT DAN BODOHKAN RAKYAT.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mrk cuma tahu main lubang jer!!!!khasnya lubang taik!!!!

      Delete
    2. BN akan menang PRU13 dengan majoriti besar di Johor, NS, Melaka, Selangor, Perak, Kedah, Kelantan, Terenganu, Pahang, Sabah dan Sarawak. P.Pinang 50/50.Kalau cam ni macam mana nak masuk Putrajaya.Pi makan angin di Tasek Putrajaya bolehlah.naik feri pusing-pusing.pas tu sapu ponggong balek rumah.ok lah dah masuk PUTRAJAYA.ambil bau saja.

      Delete
  12. aku pasti pkr kalah kali ini di selangor kerana sudah ramai org tidak percaya lagi pada pkr yg suka menipu dan memperbodohkan rakyat.

    ReplyDelete
  13. Hoi Juragan n umguk silembu hang pegi berkubang kat jubur hj jib lah kalau selangor kalah ngan bn hang tau tak yang sibadak ngan tg karang tengoh bertumbuk sekarang mari kita ketawa kan kat gerembolan lembu2 kat selangor ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. selalunya kalau orang nak kalah nie dia akan bebal, marah marah, macam ko buat sekarang ni lah tanda orang nak kalah!!terima hakikat yer walau pun kadangkala perit!

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    2. Bhai yg aku faham hnya 'juragan'...yg lain aku tak faham bhai...kt selangor ada org sulu ke...

      Delete
    3. Dia selalu naik marah lebih-lebih lagu kalau reporter tanya soalan yang talk syok ..U DARI AKHBAR MANA?? tanya lagi sekali I samaN u..tak tau lah kalau PR perintah negara habis semua jadi kuku besi.wartawan kena tulis apa yang PR suka saja.tiada kebebasan akhbar.walaupun mereka laungkan freedom of speech.freedom of the press.last sekali jadi freedom of the kote.

      Delete
  14. betul apa yg ds najib katakan selama beberapa tahun Pakatan Rakyat mentadbir Selangor masyarakat kaum India seolah-olah dipinggirkan malahan terus ditipu oleh pemimpin2 pakatan harami...katakan tidak pada pakatan harami pada pru akan dtg nie...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan di Selangor saja di Penang pun serupa jangan lupa kpg buah pala.semua orang india mesti ingat ini semua bila tiba PRU13.sekarang 80% kaum India sudah kembali kepada MIC.SYABAS.

      Delete
  15. sudah sudahlah pakatan rakyat selangor, setiap hari ada je cerita tentang pentadbiran pakatan rakyat selangor yang kucar kacir, rakyat semakin mengenali p=siapa pakatan rakyat dengan pendedahan yang dibuat oleh berbagai bagai pihak, kepada rakyat selangor ushalah kali ni nak mencuba nasib pentadbiran kerajaan pakatan seperti pru12 2008, sudah tiba masanya kita menukar sistem pentadbiran yang lebih baik dan hanya kerajaan barisan nasional yang mampu mentadbir selangor dan malaysia dengan terbaik !!

    ReplyDelete
  16. My friends semua... tak boleh bagi semua pada BN mampos kita nanti..selepas PRU 11 dan PRU 12 mana korang paling suka? aku rasa korang semua tau jawapannya...

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!