CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Wednesday, March 13, 2013

ISU LAHAD DATU! WIKILEAK MENGESAHKAN ANWAR DAN NUR MISUARI MEMANG ADA HUBUNGAN!

Satu komunikasi dari Embassy USA di Manilla ke State Department di Wahington bertarikh 11 Mei 2007 telah didedahkan oleh Wikileak.

Dalam komunikasi tersebut adalah mengenai perkembangan terbaru mengenai Nur Misuari. Ketika itu, dia sedang mendapatkan perintah mahkamah untuk membenarkan ia bertanding untuk kerusi Gabenor Sulu. 



Wikileak ini mendedahkan hubungan Nur Misuari dengan Anwar Ibrahim dan kemarahannya terhadap Malaysia kerana menyerahkan dia kepada pihak Filipina ketika ditangkap pada tahun 2002.

Dia juga masih menaruh harapan untuk ambil kemabli Sabah termauk perancangan untuk menakluki secara military.

Baca sepenuhnya petikan dari komunikasi sepenuh SINI yang mana tersebut rancangan menyerang Sabah dan hubungan kembali dengan Awnar:



--------------------- 
Dreaming of Sabah...? 
--------------------- 
 
6.  (C) MNLF Attorney Ombra Jainal described Misuari as a 
 
MANILA 00001534  002 OF 002 
 
 
strong advocate for the recovery of Sabah from Malaysia and 
as still bitter toward Malaysia for arresting and turning him 
over to Philippine authorities in January 2002.  Misuari once 
commented to MG Dolorfino that when the timing was right, 
"the MNLF could invade Sabah at 5 a.m. and control it by 7 
a.m."  Misuari has also reportedly claimed that he personally 
was a legitimate claimant to Sabah by virtue of his "royal 
blood," and has blamed "Malaysia's agents" for stirring up 
trouble in Sulu. 
 
7.  (C) Self-proclaimed Sulu Sultan Fuad Kiram granted 
Misuari the hereditary rank of "Datu" (Royal Prince) of the 
Sultanate of Sulu and North Borneo (Sabah) at Misuari's 
detention house on March 14.  Kiram attended the March 18 
MNLF Freedom Day Anniversary Celebration at Malik's then-camp 
in Bitanag as guest of honor, where Malik called him the only 
"true and legitimate" Sultan of Sulu and Sabah, according to 
Kiram's chief advisor, Omar Kiram. 
 
8.  (C) MG Dolorfino commented that Malaysia is not only 
concerned about Misuari's intentions toward Sabah, where 
Misuari apparently still has hundreds of followers, but also 
about his recent contacts with Malaysian opposition figure 
Anwar Ibrahim, described as an "old friend" of Misuari's. 
Over the past several months, Malaysian officials have held 
at least three meetings with Misuari and/or Misuari's wives, 
according to Jainal and Dolorfino.  During an April 10 
meeting, a special envoy from Malaysian Prime Minister 
Abdullah Ahmad Badawi told Misuari not to meddle in 
Malaysia's domestic politics, Dolorfino said.  According to 
Jainal, Misuari promised Badawi's representative that he had 
no intention of getting involved in Malaysia's internal 
affairs. 
 
9.  (C) Dolorfino opined that Malaysia would likely seek 
stronger assurances that Misuari would not pursue the Sabah 
claim.  He added that Malaysia had promised to facilitate an 
eventual power sharing agreement between the MNLF and Moro 
Islamic Liberation Front (MILF) after the GRP-MILF Peace 
Panels reached an ancestral domain agreement. 
 
Sumber: The Unspinners 

82 comments:

  1. Anwar bin Ibrahim....KO DAH KENA CHECKMATED YO!!!!!!!
    Tak heran sana sini org dah makin benci dgn korang cai...gali kubur...tanam diri sendiri.....
    weka weka wei wei

    tuah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwar ni aku tgg dia berambus je dr malaysia sbb aku dah benci giler dgn permainan2 bodoh dia yg suka menyusahkan org ni semua

      Delete
  2. so what. ??? nie bukan bukti kukuh nak sabitkan dia....
    aku rasa baik mu g rajin solat sikit...aku rasa mu nie jenis tak dekat n solat dgn allah.... tiang agama tu.... ingat ok

    zul kulim

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kasihan....sumber luar tak mampu disaman...Nape cai?Takut makin terbogel mcm video besi rahsia bapak lanun ko tu?????Muhasabahkan diri lah cai...klu dia dgr nasihat karpal seng spy bertaubat....dia mgkin tidak sanggup khianati negara sendiri!!!!

      Delete
    2. Puak babi haram nie cukup terdesak!!!!Nak menang dgn fitnah.....mrk sanggup jadi penyamar...kesian!!!Tanda2 org yg takut dgn bayang2 sendiri...Kalah sblm pru13 tiba!!!!
      CHECKMATED YO!!!!
      weka weka wei wei

      tuah

      Delete
    3. cai, bagi bukti banyak mana pun, kalau otak tu dah tahap tin milo tak jugak bole terima...ko sendiri pun takde bukti nak tuduh orang lain tak rajin solat main rasa2 je.....

      Delete
    4. Bukti kukuh mcm mana lg ko nak anon8.37 oi...dah bg video cinadoll yg ada gambar anwar pun korang blh kata tu bkn anwar...korang mmg sial lah..aq rasa nk jentik telur ko bg hancur

      Delete
  3. Lepas satu satu media asing mendedahkan hubungn misuari dengn anwar, kalau dah fitnah knpa media ni semua beria ia korek hal hal tntang anwar nie, msti ada sebab, cer pkir ckt?? Pusing pi mai pi mai pun, memg jawapan dia anwar jugak, nasib korang la!

    Salam Gelombang Biru

    Nana nurgaya

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAH SAH!!RAKYAT ZAMAN MAT LIWAT TIDAK MUDAH DITIPU OLEH MANTAT(MANTA) PAK SHEIKH!!!!! Hahahahaaasa

      Delete
    2. Dah memang anwar dalang kan, apa nak dikata lg!! Harap anwar saman media asing yang mengaitkan nama beliau, saman saman saman!

      Delete
    3. Harap nuar jubor memikirkan jumlah yang berpatutan untk saman media antarabgsa, stakat 100 juta tue ckt sangt la, ni media luar beb! Takkan 100 juta jugak!!

      -Penyokong Tegar PKR

      Delete
    4. kali ni jelas mat liwat yang berkonspirasi main belakang2

      Delete
    5. Hahaha...Aku nak jadi sultan sabah...dgn gelaran sultan anu berahi aljuburi liwatun wal bapak lanun III suku....Sebab tu aku jadi dalang.....kah56x

      Delete
    6. Anwar mmg mat liwat yg terhandal aq nk nasihat kan dia supaya berhenti cite2 nak jd menteri n jd pelakon prono mesti meletop...

      Delete
  4. hahaha...dah nak kena saman..trus buang kes tian chua...trloq trus masuk dalam perut...hhahahahaha

    ReplyDelete
  5. malaikat maut umngokMarch 13, 2013 at 8:55 AM

    Tun Musa Kenen Sapa Plak Ni

    Antara kenyataan bekas Timbalan Perdana Menteri, Tun Musa Hitam dalam 'Bicara Minda ‘Survival Ekonomi Melayu’ di Kompleks Karangkraf' yang perlu difikirkan menggunakan otak oleh macai-macai UMNO ialah..

    Pertama - “Jika sekali pun pembangkang memerintah negara mereka tidak akan sebegitu bodoh mahu membiarkan ekonomi negara muflis seperti yang lain sangkakan.

    Kedua - "Kita dalam suasana pilihan raya umum (PRU) pada pendapat saya dulu, baru ini dan sekarang, barang siapa yang menggunakan perkauman sebagai isu politik adalah ahli politik yang bankrap,"

    Ketiga - Ketika ditanya bagaimana untuk mengubah minda Melayu dan gerak kerja yang berasaskan perkauman, Musa, 78, berkata "Itu yang saya duka cita, jika kita bergantung pada akedemik senang sikit kita boleh belajar dan proses semula jadi. Tetapi dari segi mentaliti nak ubah, sukar jika kita ada sistem politik begitu terbuka, misalnya di Malaysia.

    Ayat kedua tu.. dia sindir Mahathir yang lebih Melayu dari Melayu sedangkan dia datang dari Karala. India dan juga lain-lain macai UMNO yang sering melaungkan HIDUP MELAYU!! yang sekapal dengannya..

    Ayat yang ketiga tu mungkin macai-macai UMNO kurang faham.. tak apa aku tolong permudahkan, kalau kita cerdik ianya tak susah untuk mengubah minda yang berasaskan perkauman.. tapi kalau bodoh macam macai-macai UMNO yang ada sekarang ni.. susah sikitlah... ha.. ha.. ha..

    Tun Musa pertahan dasar Buku Jingga PR




    ReplyDelete
    Replies
    1. Cai....kirim salam dgn tun musa cai...Dia mungkin terkejut gaban krn korang dah cukup terdesak dah cai!!!!!hahahaaa

      Delete
    2. Buku jinggay ialah buku nak mempluralkan islam di Malaysia.....nak promote gaya hidup LGBT....nak menrepublikkan Malaysia....DAPigs yang untung lebih.....cai bodoh kat atas ni hanya tau gelak...mulut pun serupa jubor....agama dan bangsa tergadai pun masih gelak bangang....citer panjang2 tapi isi standard tin milo.....

      Delete
    3. Malaikat Maut?? hahaha..nama gempak, mesti orgnya hampeh..ko gi percaya si musa tu buat apa? dia dah tua la dol..78 kut umur dia, campur plak dengan dosa2 dia masa dia muda..kaki betina, minum arak n judi semua, mmg la skang ni dia kuat mengarut..ko plak leh caya n copy paste kat sini..nama jer malaikat maut, otak koman..

      Delete
  6. malaikat maut umngokMarch 13, 2013 at 8:57 AM

    Tun Musa VS Mahathir

    SHAH ALAM: Bekas Timbalan Perdana Menteri Tun Musa Hitam menepis dakwaan bahawa ekonomi negara akan bankrap sekiranya Pakatan Rakyat mengambil alih pemerintahan Pusat selepas pilihan raya umum ke-13 (PRU 13).

    Musa berkata, perkara itu tidak akan berlaku sekiranya Pakatan Rakyat mampu menjaga kestabilan sektor pelaburan yang menjadi asas dalam struktur ekonomi negara.

    Katanya, spekulasi itu hanya kenyataan politik berkepentingan sebelah pihak sahaja yang sengaja dijaja untuk menakutkan rakyat.

    “Jika sekali pun pembangkang memerintah negara mereka tidak akan sebegitu bodoh mahu membiarkan ekonomi negara muflis seperti yang lain sangkakan.

    “Saya tak fikir ekonomi negara akan musnah, sama seperti apa yang pernah saya jelaskan kepada beberapa sektor perbankan dan pelabur asing.

    “Perkara asasnya kita kena menjaga komuniti pelaburan,” katanya kepada pemberita di sini hari ini. selepas menghadiri Bicara Minda ‘Survival Ekonomi Melayu’ di Kompleks Karangkraf.

    Wujud spekulasi

    Wujud beberapa spekulasi yang meramalkan hutang negara akan bertambah sehingga menyebabkan muflis sekiranya Pakatan mengamalkan dasar ekonomi yang dijanjikan dalam Buku Jingga.

    Antaranya penghapusan tol, pengurangan harga minyak, pendidikan percuma serta menurunkan harga kereta.

    Musa berpendapat tidak ada pihak yang sanggup dan sengaja membiarkan ekonomi jatuh kerana ia tanggjungjawab selepas diberi mandat oleh rakyat untuk memerintah negara.

    “Hasrat mereka (Pakatan) sama seperti yang lain iaitu untuk berkhidmat kepada rakyat.

    “Sebab itu mereka bersaing untuk menang dalam PRU dan untuk membuktikan siapa lebih layak,” katanya.

    Bekas Menteri Dalam Negeri itu juga berkata, semua pihak perlu menerima hakikat tidak mustahil perkara ini akan berlaku dalam realiti dunia politik demokrasi.

    Enggan ulas lanjut

    Beliau bagaimanapun enggan mengulas lanjut mengenai perincian dasar ekonomi yang ditawarkan Pakatan Rakyat.

    Pakatan Rakyat kini giat turun padang memberi penjelasan kepada rakyat tentang tawaran dasar ekonomi yang dirangka bagi meraih sokongan undi semasa PRU 13 nanti.

    Manakala di pihak Barisan Nasional (BN) termasuk pemimpinnya menganggap tawaran Pakatan itu mampu menggugat kestabilan ekonomi.

    Malah, wujud perang siber di media sosial yang menyiarkan video dan menggelarkan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai ‘Mr Mansuh’.

    Sementara itu, Musa dalam ucapannya menyelar sikap sesetengah ahli politik yang gemar memainkan sentimen perkauman sebagai modal politik.

    Beliau menyifatkan tindakan tersebut sebagai langkah terdesak yang akhirnya boleh memusnahkan negara.

    Bangkrap politik

    “Barang siapa guna isu perkauman dia adalah ahli politik yang bankrap.

    “Banyak isu yang boleh dibahaskan untuk pembangunan negara selain hanya nak takutkan rakyat dengan isu perkauman,” tegasnya.

    Sementara itu, beliau yakin Dasar Ekonomi Baru (DEB) berjaya mencapai matlamat apabila kemiskinan tegar semua kaum dapat dikurangkan.

    Malah beliau berpendapat 30 peratus penglibatan Bumiputera dalam sektor ekonomi juga turut tercapai.

    Musa yang juga bekas Pengerusi Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (Suhakam) itu turut menepis persepsi survival ekonomi Melayu kini terancam.

    Katanya, perasaan rendah diri boleh berubah sekiranya pemimpin tidak menyalahgunakan peluang yang ada untuk kepentingan politik ~ Free Malaysia Today

    Kenyataan yang kedua dan ketiga di atas di petik dari Sinar Harian di ( SINI )

    Buat macai-macai UMNO tu.. fikir-fikirkan.. kenyataan di atas adalah kenyataan dari seorang pemimpinUMNO yang juga merupakan bekas Timbalan Perdana Menteri.. bukannya Ketua Cawangan atau Timbalan Ketua Cawangan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah kah kah....aku dah kata dah hanya macai macai umno saja yg tak dapat terima perubahan yg bakal berlaku......

      Delete
    2. Kesian sungguh sama lu, lu post artikel, kenyataan apa pun, siapa pun, tak dak org ambk peduli dngn artikel sampah lu. Cuba lagi dan lg,,wakakaka, penat copy paste je lu.

      Delete
    3. citer panjang2 tapi isi standard tin milo

      Delete
    4. Hahahaaaaa hanya dalang puaka yg sangap sgt nak buat cerita sedih tagih simpati mcm tu....rakyat dah muak kena kencing bapak lanun korang cai..!!!!

      Delete
    5. eh betul ke apa yang MMU tulis ni.....aku selalu gak baca tulisan en mohamad dan kadang kadang juragan tapi tak de pula terbaca macam ni.....berita berita blog ni elok kena tapis dulu.....tp kalau betul najib bayar....memang sah le kata pecacai PR yg umno dan upco tu sama je......apa apa pun aku nak tengok dulu apa kata kawan kawan lain....

      Delete
    6. Cai aku x kisah klu pkr perintah msia pun.. Tp aku x sggup nt aku sbg org melayu dianjingkan oleh dap. Dan yg aku x bole terima klu anwar jd pm, bole klu pr nk perintah tp tolong la letak calon pm yg bersih..aku xnk biseksual yg jd pM.

      Delete
    7. upin ipin malaysiaMarch 13, 2013 at 10:12 AM

      najib bersih ka cai....
      ada pernah dia menafi setiap tuduhan yg dibuat deepak dan bala
      kalau itu fitnah ada ka pernah beliau menyaman kedua dua penfitnah tersebut.......
      bini dia lagi karut...kejab duit simpanan la kejab untuk display la......apa citer bhai.......
      jd bini pm ni kaya sangat ka.....kalau berniaga pun setahu aku ahli politik mana boleh terlibat dgn perniagaan....kecuali la kes lembu.....memang rakyat dilembukan......

      Delete
    8. Org yg bijak tak perlu layan manusia bodoh...Cukup sekali pm bersumpah depan rakyat!!Klu nuar..... dah mcm cacing kepanasan diasak mcm tu...TAPI pm kita relaks jer dan dia pun sedar hanya buang masa melayan gelagat kuncu2 mat liwat...
      Aku tahu korang melatah dan geram krn PM buat selamba jer dgn fitnah korang....!!!
      hahahahaaaa

      Delete
    9. Bhai...adakah tun musa kembali menyumbang apa2 kepada umno slps insiden beliau dan ku li menentang tun m.. Bhai..lu agak2 penyokong umno boleh terima ke ckp tun musa...dan lu agak tun musa ada kisah ke pada umno..

      U&U klu setiap pm di malaysia ambik kesah dgn fitnah dan tohmahan dari pmbgkng tak buat kerja apa lah pm kt malaysia..mana2 rakyat nk jumpa pm sila ke mahkamah,sbb hari2 pm duk kat mahkamah saman..bicara saman..bicara , saman..bicara...bhai lu prnh dngr komen yg bagus dari pr kepada pm.. bhai pembangkang berpolitik 24jam,365 hari setahun...hari raya pun takda PH pada diaorg...lu kata ..lu suka ..lu fikirlah

      Delete
    10. habis lu ingat DSAI ambik kisah ke apa saja yg korang dok fitnah kat sini....dia ntah baca ka dak blog ni ha ha ha....gua nak tanya lu juragan lu pernah dgr ka komen yg bagus tetang PR ni dari kerajaan......aku pernah dgr tp dari semua yg dah pencen ngan kerajaan lah.......masuk dok dlm kerajaan mana boleh bhai mestila kena peluk cium......bn tak berpolitik 24 jam ka....sampai org serang sabah pun salah PR juga ha ha ha.....bhai bhai....ye na da.....apa pun tak boleh apa pun tak boleh......

      Delete
    11. Bhai U&U...ada sapa kesah idol lu nk baca blog mana..aku pasti bhai klu anwar ada baca blog pro kerajaan maka dia akan faham inspirasi rakyat kepada negara..lu punya idol akan tukar attitude dia yg suka meraban dan buat kerja tak berfaedah...

      Bhai klu pmbangkang tu baguzzzz sesngt maka dia bukan pmbangkang tp dia dipilih utk memerintah...bhai lu yg dh berpuluh tahun duk kt malaysia...apa yg lu rasa lu di zalimi oleh kerajaan...bhai kita wajib bersyukur kpd Allah kerana kita dipilih utk menjadi rakyat malaysia...lu rasa warga indon,thailand,india,china mahupun usa lbh baguzz dari kita ke...

      Bhai bn bukan berpolitik 24jam tp berkhimad 24jam kepada rakyat...ialah dah di pilih oleh rakyat...lain lh pembangkang yg bnyk masa utk berpolitik,org takda tngung jawab cam tu lah..kes sabah tu..bukan saja2 nk tuduh pkr(pas dan dap x terlibat)sbb penganas tu tak dtg suka2...klu rasa tak terlibat,apa nk takut...ada video pun lu org tak caya kn kn kn...betui..betui...betui tak gitu U&U...

      Delete
  7. Tanya sama pokok apa sebab Nuar goyang,nanti jawab pokok Misuari dah kene goncang..apa bukti Anwar bersalah..takda bukti,,ini salah umnu,,ManU kalah pon sebab umnu..kakakh..memperbodoh bodohkan rakyat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu bg sejuta bukti pasal anwar pjn tak guna gak...sbb penyokong anwar sume dah mkn nasi kangkang anwar kaki jubur tu....sbb tu dh siap bg bukti video cinadoll pun penyokong jubur blh yak nak caya...ataupun bt2 tak percaya lah

      Delete
  8. malaikat maut umngokMarch 13, 2013 at 9:22 AM

    PENDEDAHAN BAYARAN TERHADAP KONSULTAN PERHUBUNGAN AWAM AMERIKA UNTUK MENYERANG ANWAR: KERAJAAN DIAM MEMBISU.

    Pada minggu lepas, Joshua Trevino, bekas penulis ucapan presiden Amerika Syarikat George W. Bush memfailkan rekod kepada kerajaan AS yang mengesahkan beliau dibayar oleh kerajaan Malaysia menerusi APCO Worldwide di dalam kempen mempromosi pentadbiran Datuk Seri Najib Razak dan menyerang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

    Rekod tersebut mendedahkan Trevino dibayar AS$389,724.70 oleh kerajaan Malaysia, parti pemerintah UMNO-BN ataupun kepentingan yang berkaitan.

    Pada Ogos tahun lepas, Trevino dipaksa meletak jawatan sebagai kolumnis di akhbar UK, the Guardian.

    Ini berikutan beliau tidak mengumumkan peranannya sebagai konsultan kepada FBC Media, di mana beliau menulis memuji tentang ciri-ciri 'kesederhanaan' Najib.

    Pada 2011, Najib mengakui bahawa kerajaan membayar RM94 juta kepada FBC Media antara 2007 hingga 2010.

    FBC turut membayar AS$70,000 kepada APCO Worldwide untuk melobi kerajaan AS mewakili pentadbiran Najib.

    Apabila skandal pembayaran dan pengaturan berita ini didedahkan, BBC dan CNBC menamatkan kontrak FBC kerana melanggar etika kewartawanan.

    Ironisnya, ketika UMNO-BN terus-menerus menyerang Anwar sebagai pro-Israel di dalam propaganda dalam negara, Trevino dan konsultan-konsultan lain bekerja keras untuk menggambarkan Anwar sebagai anti-Israel di luar negara.

    Najib perlu menjawab persoalan-persoalan berikut yang timbul daripada skandal ini:

    a) Berapa banyakkah wang rakyat yang dibayar kerajaan kepada konsultan perhubungan awam, khususnya luar negara untuk menulis bahan-bahan anti-Pakatan Rakyat dan Anwar Ibrahim?
    b) Selain daripada APCO di AS dan FBC di UK, di manakah lagi BN melantik konsultan untuk menyerang pembangkang?

    c) Siapakah yang terlibat di dalam perlantikan dan koordinasi konsultan-konsultan ini?

    Apakah arahan yang diberikan kepada konsultan-konsultan ini mengenai bahan-bahan berkaitan Anwar Ibrahim memandangkan kebanyakan kerja yang dibuat adalah menyerang Anwar semata-mata?

    e) Adakah kerajaan sedar bahawa ramai konsultan yang dilantik terkenal dengan pandangan ekstrem dan anti-Islam mereka, yang menghina Islam, Ikhwanul Muslimin dan umat Islam di Amerika?

    f) Adakah kerajaan sedar bahawa konsultan-konsultan yang dilantik adalah penyokong tegar Israel yang menentang hak rakyat Palestin?

    Najib mestilah menjawab perkara ini dengan pilihan raya yang bakal tiba. Meskipun Najib terus membelanjakan jutaan ringgit wang rakyat bagi tujuan propaganda dan fitnah, beliau terus menolak gesaan Anwar untuk perbahasan polisi bagi kepentingan rakyat Malaysia.


    NIK NAZMI NIK AHMAD
    PENGARAH KOMUNIKASI
    PARTI KEADILAN RAKYAT

    kita nak tau apa komen cai cai umngok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cai...ko kirim salam jer dgn sidalang lanun tu cai....Rakyat tak mudah dikencing mantat pak sheikh tu cai..Cukuplah...rakyat selangor dah serik ditipu bapak liwat tua korang cai....

      Bekas ahli pkr kota

      Delete
    2. Yg fanatik sokong PR ni ler yg byk sekali ambil kemudahan yg gvmt kasi,lepas tu duk kutuk kerajaan mcm2..

      Delete
    3. Bhai sapa nik nazmi tu...anak nik aziz ke..
      Sapa lantik dia utk mngalas tngungjawap keselamatan dan ekonomi malaysia...bhai ckp kosong...kita sembang kedai kopi le.. Aku cabar lu...selama lu jd rakyat malaysia apa kekejaman dan kezaliman kerajaan kpd lu secara individu dan keluarga lu...

      Delete
    4. malaikat maut umngokMarch 13, 2013 at 4:27 PM

      banyak oooooo keluar pintu ruma aku kena cas cukai pintu ....keluar padar rumah aku kenas cas cukai kereta....start kereta aku kena cas cukai minyak....sampai simpang aku kena tembak aes walaupun bawa 1 km sejam.....singah makan aku kena cas cukai makanan....beli gula aku kenas cas gula....singgah petronas beli minyak ron 95 yg katanya ada subsidi kerajaan tp harga lebihkurang sama ngan ron97 yg tak dak subsidi kerajaan....dah kena cukai lagi.....itu baru bab hidup harian aku tak masuk lagi bab gaji ....dapat gaji bulan bulan dah kena potong cukai....kwsp aku kerajaan senang senang ambik aku nak wak keluar tak boleh......tak kejam ke namanya tu......aku sakit pi spital....kena tunggu cai lama cai.......aku yg sakit sket boleh dapat penyakit krikal sebab tunggu lama.....last last kena pi hospital swasta...kena cas cukai lagi.....tak kejam ka cai......lu tak pa la lu kan kawan ngan ngok org wat apa lu terima ha ha ha......

      aku nak tanya lu cai...sebagai kerajaan apa yg perlu kerajaan lakukan....aku pasti lu mesti cakap kerajaan dah buat semua....memang betul cai itu namanya tanggung jawap kerajaan....so aku nak tanya lu apa pasat lu suruh gua kasi tau apa kekejaman kerajaan pada gua....memang la tak dak kekejaman sbb kerajaan kena jlnkan tanggung jawabnya......tp sebagai penguna hak aku la nak minta apa kat kerajaan sebab apa bro sebab aku pembayar cukai kpd kerajaan......jgn bodoh la bro dgn soklan soklan budak tadika ni.......

      Delete
    5. Hahaha jawapan zalim dan kejam dari budak terencat akal...bhai lu jd sultan pun lu tak akan dpt semua keistimewaan...bhai klu lu bawak 1km/jam bukan kena aes bhai tp lu kena tendang...pr akan buat satu hospital utk 5 org ke..byr singgit nk layanan vip..bhai statement lu bkn zalim dan kejam tp org yg mngada2...malaikat lu ingt dunia ni serupa syurga...hahaha

      Delete
  9. Cai cai, korang kalau kena tang nuar bukan main mintak bukti, dah bg segunung bukti pun masih tanya mana bukti!! Masih menafikan bukti yang ada!!tp bila kena tang DATO SERI NAJIB, DATIN SERI ROSMAH, satu bukti bertulis pun korg tak bagi, stakat ckap lisan pong pang pong pang, org gila pun boleh cakap, bersumpah dengan al quran pun orang masih tak percaya, inikan pula junjung kitab hindu..ambk la kitab hindu tu buat pegangn, nasib baik jugak la anak hindu pelarian tu brani jugak bersumpah, nak harap nuar bersumpah, hempeh!!

    Salam Gelombang Biru

    Nana nurgaya

    ReplyDelete
  10. Alahai nik azmi.....sian kau ni..tin milo kosong pong pong je la

    ReplyDelete
  11. MALAIKAT MAUT BONGOK, SILA SERTAKAN ATAU PRINSCREEN KENYATAAN BERTULIS SERTA BUKTI SAHIH YANG MEMBABITKAN PEMBAYARAN YANG DIBUAT OLEH KERAJAAN MALAYSIA KEPADA KONSULTAN PERHUBUNGAN AWAM AMERIKA UNTUK MENYERANG ANWAR!!

    ReplyDelete
  12. Mereka yang patriotik akan turun demo untuk mempertahankan solidarity dan kedaulatan negara. Juga menyuntik semangat kepada perwira kita yang sedang berjuang sekarang. Ayuh... JOM kita turun beramai-ramai untuk sertai perhimpunan ini, bawa bendera Malaysia. Difahamkan waris keluarga anggota keselamatan yang terkorban juga akan turut sama.
    TARIKH : 15 Mac 2013 [Jumaat]
    TEMPAT : Masjid Negara Kuala Lumpur
    Selepas solat Jumaat..... Hadirlah beramai-ramai, sebaarkaaan...!
    Jadikan perhimpunan ini yang pertama di dunia yang menunjukkan kebangkitan rakyat menyokong kerajaan dan angkatan bersenjata demi kedaulatan negara. Hidup Malaysia!

    ReplyDelete
    Replies
    1. subhanallah!! Harap ALLAH membantu dan mempermudahkan!! Sewajarnya kita rakyat malaysia menyokong usaha untuk memartabatkan kedaulatan negara!!

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
  13. Aku tengok macai umno buat demo depan pejabat PKR.....carz demo tu lebih kurang macam macai pembangkang...dengan maki hamun nya...dengan isyarat lucah nya...memsng sama..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat bila dah sakit hati tak peduli fahaman politik cai!!!!
      Terkini 10 org trkorban gara2 konspirasi anwar..tian chua..sivarasa dan nur misuari!!!!
      Ko nak cakap alasan apa dgn waris mangsa dan rakyat cai.....
      Bodoh dan kejam politik korang cai...

      Aku tanpa parti

      Delete
    2. aku pun tak berpartiMarch 13, 2013 at 10:20 AM

      alasannya mudah je.
      1. pasai kerajaan tak buat pembersihan dari awal puak puak pemberontak masuk malaysia...ada udang sebalik batu ke
      2. pasai apa bg ic percuma kat puak puak ni..
      3. puak puak yg ditangkap ni kebanyakan ada ic....malah ada yg menjadi ahli umno....mcm mat bom.....org yg mendapat kontrak membakel baja pada felda....org anwar ke tu.....
      4. pasai apa hishammudin kata puak puak ni bukan penganaz bila dah jadi perang baru kata penganaz......
      5. apa pasai ramai sgt ahli umno bergambar dgn kiram tu......nak pingat ke......

      Delete
    3. Nak bersih mrk awal?Ngok btl cai pr nie!!! Aku tak nak layan nukilan dongeng ko cai...TERDESAK SGT NAK SELAMATKAN KOTE BENGKOK A.K.A BAPAK LANUN..!!!!!!.
      Nyanyilah lagi tanya pokok tu?
      Makluman utk ko cai...sana sini org tahu anwar ibrahim adalah dalang utama termasuk rakan2 pr aku cai...

      Aku tanpa parti

      Delete
  14. malaikat maut umngokMarch 13, 2013 at 9:47 AM

    SHAH ALAM, 11 MAC: Menghairankan. Walaupun konflik berdarah di Lahad Datu terus dimanipulasi media kawalan UMNO-Barisan Nasional (BN) mengaitkannya dengan pimpinan Pakatan Rakyat (PR), tetapi semakin ramai pula mantan jeneral tentera menyertai PR.

    Terkini ialah penyertaan Ketua Turus Angkatan Tentera Darat, Jen (B) Tan Sri Md Hashim Hussein bersama PKR pada 6 Mac lalu, sebelumnya Lt Jen (B) Datuk Abdul Ghafir Abdul Hamid, Brig Jen (B) Datuk Abdul Hadi Al-Khatab, Laksamana Pertama (B) Imran Abd Hamid dan Brig Jen (B) Datuk Najmi Ahmad secara terbuka mengisytiharkan sokongan mereka kepada PR.




    Fenomena ini sudah tentu memberi gambaran jelas wujudnya krisis keyakinan yang parah terhadap pentadbiran BN berhubung isu pertahanan dan keselamatan negara.

    “Siapa dua tahun lalu terfikir bahawa lima orang Jeneral (tentera) termasuk yang berpangkat tertinggi memilih untuk menyokong Pakatan Rakyat? Siapa dua tahun lalu yang terfikir Datuk Mohd Yusof Zainal Abidin, pendakwa kes saya pada 1998 dan ketua pendakwa kes pada 2008 sekarang menjadi peguambela saya?

    “Siapa yang menjangka bapa Saiful (Azlan Lazim) tiap hari keluar masuk mahkamah sekarang memohon maaf kepada saya, Azizah dan keluarga, dengan menyatakan ada konspirasi yang melibatkan pegawai pejabat Perdana Menteri dalam kes Liwat II. Semua ini tidak akan berlaku tanpa iringan doa dari rakyat,” ujar Anwar.

    Mengulas isu pencerobohan bersenjata di Lahad Datu, Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, pertumpahan darah boleh dielak jika kerajaan bertindak segera menghantar pasukan tentera.

    “Mana boleh kita biarkan (pencerobohan), ini soal maruah dan kedaulatan rakyat dan negara yang kita kena pertahankan,” tegasnya ketika berucap pada Majlis Sambutan 5 Tahun Kerajaan Negeri Selangor, malam tadi.

    Menurut Anwar, seperti yang dijelaskan kepadanya oleh seorang daripada bekas jeneral angkatan tentera, kerajaan lewat menghantar pasukan tentera sehingga menyebabkan pertumpahan darah.

    Sehubungan itu, Anwar kecewa apabila isu keselamatan negara terus dijadikan mainan politik media kawalan UMNO-BN dengan memberi gambaran buruk sehingga lagu “Tanya sama Najib” yang sering dinyanyikan beliau di majlis PR dikaitkan dengan pencerobohan gerombolan bersenjata ‘Sultan Sulu’ di Lahad Datu.

    “Dalam lagu itu, saya maksudkan rakyat Sabah nak tolak BN pada pilihan raya dan bukannya nak bagi Sabah kepada kumpulan penceroboh. Itupun (lagu) ditayangkan tidak habis,” jelas beliau di hadapan lebih 5,000 orang.

    Justeru itu pada 8 Mac baru-baru ini, beliau memfailkan saman berjumlah RM100 juta terhadap Utusan Melayu Bhd dan TV3 berikutan laporan fitnah yang mengaitkannya dengan pencerobohan bersenjata di Lahad Datu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yer ker?Bagaimana dgn bekas2 anak buah dia cai?Bagaimana perasaan mrk bila mengetahui rakan2 mrk gugur krn perbuatan khianat korang cai?Yang aku tahu...perasaan geram dan marah mrk dah meluap krn sipukimak dalang korang cai!!!!

      Delete
    2. Bhai...lu swing sana sini panjang2 buat apa.. Klu dah masuk..maka masuklah,yg lu terpaksa perkuatkan sbb diaorg nk joint pkr tak perlu kot...sbb jawapan dia pendek jew bhai...semua tu adalah pegawai tertinggi yg dah bersara bhai...yg kenal mereka anggota tntera...berapa juta tntera kt malaysia ni..

      Semua tu pastikah akan memberi undi kpd ex boss dia??? *memberi undi!!! Disitu ada jawapan nya...bhai anwar mnjanjikn apa saja kpd sesiapa yg mmpu merelialisasikn impian dia...klu lu betul2 malaikat..anwar juga boleh jnjikn jawatan baru...'malaikat rezeki kpd kroni' tp itu pun klu lu malaikat real lah...klu tak lu ttp pencacai di blog!!!

      Delete
  15. Anwar lu sudah terkena lh beb...mana lu mau lari lg...apa yg lu mau pusing lg lps ni wahai anwar kaki jubur....sudah2 lh tu jgn lah jadi dajjal negara lg...

    ReplyDelete
  16. Wikileaks juga ada mendedahkan bahwa perintah Singapura dan Australia ada matlumat bahwa Hero Tamil pare pundek berkecimpung dalam aktiviti jubor menjubor. Itu sebab dalam pergulongan kes Liwat II dia mengaku liwat atas dasar suka sama suka. Hanya pencacai2 najis vavi dan penjilat2 jubow blendir Hero Tamil pare pundek yg dok menggila vavi tidak dapat menerima kenyataan yg idola mereka, anukera tuhan, imam mahady PgayR adalah peliwat terkutok yg ketagih lobang taik,lobang najis, lobang jubor dan berapa ramai mangsa beliau yg kita ketahui dari adik terangkat Sukma, Munawir, Azizan, Meor, Saiful, dan lain2 yg kita tidak tahu sudah tentu lebih ramai lagi. Selagi Hero Tamil terkutok tidak bertaubat selagi itu lah pencacai2 san penjilat2 mendapat saham menjobor sama. Nantikan azab dari Allah akibat bengap nak mampos dan terlalu mendewakan jantan Keling pariah terakhir bernama Nuar Jubor dan gumbiralah hendaknya.

    ReplyDelete
  17. MALAIKAT MAUT, TERUSKAN UNTUK COPY PASTE ARTIKEL ARTIKEL SAMPAH YANG DIPETIK DARI SUMBER SUMBER FITNAH SEMATA MATA, TERUSKAN USAHA YANG TIDAK BERBALOI ANDA!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. malaikat maut umngokMarch 13, 2013 at 10:23 AM

      kah kah kah sejak bila plak bee ennddd percaya wikileak ni ha ha ha......
      ingat malaikat maut sentias meratikan kamu ha ha ha ha.......

      Delete
    2. kesian dgn ko cai...kirim salam dgn dalang pujaan hati ko tu...

      Delete
    3. Malaikat maut bongok!! Sekurg kurangnya ada bukti,ko ada????

      Delete
    4. itu la tugas cai malekat bengkok....bawak macam2 sampah kat sini lepas tu gelak bangang....betul2 standard tin milo

      Delete
  18. Replies
    1. laki kak bedah jandaMarch 13, 2013 at 10:26 AM

      kakbedah hai kak bedah....jgn marah marah dah monopaus ni tak baik marah marah tau........ala kak bedah la keciii keciii keciiiiiimeh mamam meh......ala keciii keciiii

      Delete
    2. cai laki kak bedah, jangan tunjuk stim ko kat sini.....takde sapa nak tengok lendir ko....

      Delete
    3. W.ini harta sapa yg punya kah kah kah......
      BN.itu harta yg punya lepas pru ka sebelum pru
      w. kalau sebelum ?? kalau selepas??
      BN. kalau sebelum aku yg punya la
      BN. kalau selepas aku yg punya juga ha ha ha....kan aku dah kata biar darah bergelimpangan akan ku pertahan putrajaya ha ha ha.....
      w. aik mcm anwar je...mcm lagu tanya sama pokok je....
      BN. opppp sori terkantoi la plak........

      Delete
    4. Bhai 01.14 lawak ke der...

      Delete
  19. Heran?utusan dan tv3 nak saman tp media asing tak pula disaman..ada double standard ler pulak..belum apa2 dah tunjuk betapa hipokritnya al kote bengkok ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pecah telor kote kalau nuar jubor saman media antarabgsa, dlm msia ja tnjuk brani semata mata nk ttp kesalahan, konon2 saman tu nk bela diri tak besalah, ingt org bodoh ka???taktik saman dah basi, tak da makna dah skrg nie!

      Delete
    2. kalau dia saman media asing, takut kena buat tour mintak maaf kat amerika lagi skali

      Delete
    3. Hahahaaa...jaguh kat dalam jer nuar tu bro.....Tu lah...org dah muak melayan cerita dongeng dan fitnah dia...Sana sini kempen sejak 2007 dan sampai tahap boring rakyat melayan tipu janji nuar nie....
      Cakap berdegar2 tapi cuma taik.....

      Delete
    4. http://www.smh.com.au/world/rare-earths-move-for-anwar-but-only-if-proved-safe-20130306-2fle1.html

      Sekarang dia tgh jilat teloq Australia. Hari tu gerenti nak tutup Lynas kalau menang. Sekarang kata nak benarkan operasi kalau selamat.

      Kalau dah International Atomic Energy Agency kata selamat. Jadi Anwar kena la biarkan Lynas beroperasi.

      Penat apek2 tu jalan kaki dari Kuantan.

      Delete
  20. aku tgk apa yg malaikat maut tulis agak bagus ada fakta.....tapi apasal ramai yg bantah tp tak sertakan bukti untuk melawan malaikat maut......aku bukan apa takut ada yg termakan hasutan MMU ni........
    aku harap ada kawan kawan boleh sertakan bukti untuk menyangah malaikat maut.....
    biru selama lamanya......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf sedara/sedari, dia bukan tls berfakta, tapi copy paste artikel auta entah dari mana sumber dan rujukan tersebt, kalau stakat haprakahdaily, keldaian dan blog bangang pembgkang. Tak ble pakai, dan tak laku di sini, sbb tue dia tak puas hati, terus post benda merapu, org pandang pn x nak!!

      Delete
    2. Bhai lu kena bezakan mana fakta mana copy n paste...yg dia copy tu bukan fakta bhai...tp komen yg biasa di blog lain atau didlm on line news...

      Delete
    3. Khas buat MMU உங்கள் நாய்

      Delete
    4. 4:09.... தமிழ் அதிர்ஷ்டசாலி குழந்தை விபச்சாரி

      Delete
  21. Betul ke Anwar dan Amerika terlibat dlm Lahad Datu? - baca kat sini

    @http://mahamissa.blogspot.com/2013/03/kapal-perang-us-di-laut-sulu-apa-cerita.html

    Kalau betul, harap kerajaan Malaysia siasat betul2 dan sangat betul2 kerna ini melibatkan maruah kita.
    Doalah sama2 semoga Malaysia selamat. Amin.

    ReplyDelete
  22. Dulu aku dah kata makin banyak Anwar Ibrahim dan gang2 taik PR nak uat spin makin banyak kemunafikan terbongkar...Apa lagi semua datang daripada pihak media asing seperti Wikileaks, Philippines Inquirer and so on...

    Ooooiiii puak PR!!! mana mau lari ???

    Bagi aku setakat bekas2 jenderal tentera, Tun Musa Hitam, dan lain2 bekas staff kerajaan yg mengkritik kepimpinan dan pemerintahan kerajaan BN di bawah DS Najib tak banyak beri kesan terhadap sokongan rakyat malaysia kepada BN.

    Biasanya golongan seperti bekas2 jenderal tentera, Tun Musa Hitam, Tamrin Ghaffar, Dato Kadir syed Fadzir dll sebagai golongan " Aku Frust " je...tak dapat apa kepentingan dalam projek atau kesenangan material. Dah memang dasar tamak !!!

    HANAFI VALE. FIRE !! K.O. PR !!!

    ReplyDelete
  23. Astagfirullahalazim.ape nk jd le anwar ni....npak sgt chy gelap d wjah insan laknatullah ni...tlg le igt mati nuar...berjuta dose ko dh pkul dh...liwat,zina,bnuh org gan sengaja(perwira2 trkorban d lahat datu),ko pcah blahkn umat melayu Islam,pesenda kalimah Allah..jom kita doa rmai2 mtak Allah cpatkn le si nuar kembali ke rahmatullah...hrap2 ko sempat le btaubat ye...idup lame pun xguna kalo asyik buat jhat je kt dunia ni....renung2kn kt2 aku ni...dh fdup sgt tgok game jhat si nuar ni.

    ReplyDelete
  24. I must thank you for the efforts you have put in writing
    this site. I'm hoping to view the same high-grade blog posts by you later on as well. In fact, your creative writing abilities has motivated me to get my own, personal site now ;)

    Here is my homepage; stretch mark creams

    ReplyDelete
  25. Incredible points. Great arguments. Keep up the great spirit.


    My homepage ... http://info.wgbh.org/

    ReplyDelete
  26. Thanks for finally writing about > "ISU LAHAD DATU! WIKILEAK MENGESAHKAN ANWAR DAN NUR MISUARI MEMANG ADA HUBUNGAN!" < Loved it!

    Review my blog post - laser
    stretch mark removal

    ReplyDelete
  27. Valuable information. Lucky me I discovered your website accidentally, and I'm surprised why this accident did not took place earlier! I bookmarked it.

    Also visit my weblog :: stretch mark lotion

    ReplyDelete
  28. I am curious to find out what blog system you're using? I'm experiencing some small security problems with my latest site and I would like
    to find something more safeguarded. Do you have any recommendations?


    my web-site ... stretch mark creams

    ReplyDelete
  29. My partner and I stumbled over here from a different page and thought I might as well check things out.
    I like what I see so i am just following you. Look forward to exploring your web page again.


    Here is my page ... read more

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!