GEMPAR TAHAP VAVi! Senarai Syarikat Kroni Yang Diberikan Kontrak Lantikan Terus Oleh Kerajaan Selangor!

Apabila mengambil alih pemerintahan Selangor 2008, PKR menerusi Khalid Ibrahim selaku Menteri Besar Selangor membuat pengumuman bahawa kerajaan mereka akan menghentikan sebarang pemberian projek secara lantikan terus (direct nego).

Bagaimanapun berdasarkan senarai yang dibekalkan kepada kami oleh seorang kakitangan pejabat MB mendapati apa yang diungkapkan oleh Khalid Ibrahim itu adalah satu pembohongan.

Pada tahun pertama mereka memerintah Selangor iaitu tahun yang sama Khalid Ibrahim mengungkapkan kata-kata di atas sebanyak RM 80 juta projek lantikan terus telah dikeluarkan. Tahun 2009 pula sebanyak RM 30 juta, dan tahun 2010 juga RM 30 juta.

Pemberian projek-projek lantikan terus ini membuktikan mereka cakap tidak serupa bikin dan mereka juga mengamalkan kronisme dimana semua projek-projek tersebut dibolot oleh kontraktor yang mempunyai kepentingan dengan pemimpin pakatan di Selangor.

Berikut adalah senarai antara nama-nama syarikat yang dibekalkan kepada kami dan selepas ini kami akan berusaha mendedahkan satu persatu siapa dibelakang syarikat-syarikat berkenaan.

Tarikh lulus : 14 Julai 2009
Projek: Kelulusan untuk percetakan akhbar Selangorkini
Kontraktor: Syarikat Media Sdn Bhd
Nilai : RM 307,480.00

Tarikh lulus : 1 September 2009
Projek: Membekal kad raya, sampul raya serta mereka bentuk banner hari raya MB Selangor
Kontraktor: D’Macriz Communication
Nilai: RM 53,050.00

Tarikh lulus : 18 Feb 2009
Projek: Penyelenggaraan E-Perkhidmatan gerbang mesra Selangor
Kontraktor: Evera Solution Sdn Bhd
Nilai: RM 91,200.00

Tarikh lulus : 14 Mei 2009
Projek: Peralatan ICT
Kontraktor: Datamini Sdn Bhd
Nilai: RM 800,000.00

Tarikh lulus : 7 Jan 2009
Projek: Sewaan perlatan ICT
Kontraktor: BSO Technologies
Nilai: RM 300,000.00

Tarikh lulus : 2 Mac 2009
Projek: Perkhidmatan urusan publisiti sambutan satu tahun pemerintahan Selangor
Kontraktor: Luk Resources dan D’Macriz Communications
Nilai: RM 160,260.00

Tarikh lulus : 20 Mac 2009
Projek: Pembekal urusan program karnival sempena sambutan satu tahun pemerintahan Selangor
Kontraktor: Ursyahdu Entertainment dan Nasyeed Edtainment Sdn Bhd
Nilai: RM 127,880.00

Tarikh lulus : 20 Mac 2009
Projek: Memasang sistem pencegahan kebakaran Bangunan SSAAS
Kontraktor: SK Securesafe Sdn Bhd
Nilai: RM 135,298.00

Tarikh lulus : 12 Feb 2009
Projek: Juruperunding rancangan terbatan banjir Sungai Bangi
Kontraktor: Team Associates Consultants Sdn Bhd
Nilai: RM 214,492.15

Tarikh lulus : 28 Okt 2009
Projek: Barang-barangan komputer untuk pejabat SUK
Kontraktor: Blue Lane Sdn Bhd dan Teras Solution Sdn Bhd
Nilai: RM 1,443,610.00

Tarikh lulus : 9 Apr 2009
Projek: Kerja pemasangan penutup longkang di kawasan Tmn Sri Manja PJ
Kontraktor: Mirazat Murni Resources
Nilai: RM 420,000.00

Tarikh lulus : 7 Mei 2009
Projek: Kerja pemasangan penutup longkang di kawasan Tmn Sri Manja PJ
Kontraktor: Mirazat Murni Resources
Nilai: RM 420.00

Kerja diatas dipecahkan 2 kali kepada syarikat yang sama supaya jumlah kelihatan lebih kecil dan tidak perlu dilakukan tender. Dilakukan begitu untuk menghalalkan pemberian kontrak kepada kroni. Syarikat berkenaan difahamkan ada kaitan dengan ahli majlis MBPJ.

Sumber: sel13.com

House PK: Khabarnya ahli majlis ni selalu terKOYAK puki*nya.....u know who i mean kan?

36 Responses to "GEMPAR TAHAP VAVi! Senarai Syarikat Kroni Yang Diberikan Kontrak Lantikan Terus Oleh Kerajaan Selangor!"

  1. Adesssssss.....koyakla berita ini....

    Lu xtakut kena jerkah dgn vavi neh...manyak galang wooooooooo...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia jerkah..aku gelak cai!!!GA GA GAP!!!

      Delete
    2. Bagis..bagus..fakta dah ada..macam ni la kita mau bila blog ni jadi blog propembangkang lepas PRU13 nanti..

      Delete
    3. VAVI BERAPI!KERAJAAN SELANGOR MENGAMALKAN KRONISME!WAJIB GAGAP!

      Delete
  2. Dedah & Lapor Penyelewengan Tidak Beretika, Rompak Harta Rakyat Itu Beretika!

    Kuching - Tindakan kumpulan aktivis antarabangsa, Global Witness cuba menyerang Ketua Menteri Sarawak Tan Sri Abdul Taib Mahmud melalui penghasilan video bertajuk 'Inside Malaysia's Shadow State' adalah tindakan tidak beretika, kata Timbalan Speaker Dewan Rakyat Datuk Dr Wan Junaidi Tuanku Jaafar.Beliau berkata lebih buruk, tindakan kumpulan berpangkalan di London itu dilihat satu cubaan pihak asing untuk campur tangan dalam hal politik tanah air."Apa yang mereka lakukan tidak sesuai, satu tipu helah, tidak gentleman, tidak beretika dan tindakan tidak bertamadun... politik sedemikian tidak sepatutnya ada di Sarawak."Apa yang mereka lakukan juga jelas cubaan campur tangan pihak asing, sedangkan Malaysia tidak pernah campur tangan dalam soal politik mana-mana negara," katanya kepada Bernama di sini hari ini.Beliau berkata umum juga sudah mengetahui sejarah Taib dengan keluarga Norlia Abdul Rahman, bahkan kerajaan pernah menarik balik konsesi balak yang diberi kepada Norlia pada tahun 1987 atau 1988.Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas video perbualan Norlia dan Fatimah Abdul Rahman, kedua-duanya anak perempuan Tun Abdul Rahman Yakub, bekas ketua menteri Sarawak yang juga bapa saudara Taib, dalam rakaman video Global Witness mengenai satu urusniaga tanah.Video yang dirakamkan dengan kamera tersembunyi itu memaparkan seorang lelaki menyamar sebagai 'pelabur asing' yang ingin membeli tanah untuk mengusahakan ladang kelapa sawit. - Bernama

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg tidak beretika cai!!!!harap lu buat laporan polis dan sprm agar tidak berpanjangan!!!
      jgn hanya main dlm blog jer!!!lapor..aku sokong penuh!!!pastikan ko anak jantan pi buat laporan esok!!!!jgn jadi bacuuuul!!!

      Aku tanpa parti

      Delete
    2. undi PR. confirmed

      Delete
  3. Dari Anas r.a dia berkata, bersabda Rasulullah saw., “Akan berlaku pada akhir zaman, ahli ibadah yang jahil dan ulama yang fasik.” (HR. Ibnu Hibban

    Dalam kitab "al-Mathla' 'ala abwabil muqni", karangan Syamsuddin Ba'ly, "fasik" didefinisikan : orang Islam yang banyak berbuat maksiat, meninggalkan perintah Allah, keluar dari jalan benar dan agama.

    Fasik kalau kita sandarkan kepada seseorang bermakna orang yang mengekalkan dosa besar dan meremehkan dosa kecil.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kafir bermakna engkar, enggan dan menolak utk mentaati, bersikap menyombongkan diri serta tidak menerima perintah dan ajaran Islam. Kata lawannya adalah Islam, membawa makna menerima, bersedia utk taat, tunduk patuh dan menyerah diri kepada Allah swt, dan mentaatinya..
      Fasik ditafsirkan ulama' sbg tidak bertaubat dr dosa besar atau mengekalkan dosa dosa kecil atau spt disebut di atas meremehkannya. Kebnykn ulama' berpendapat org fasik boleh jadi masih Islam, tp adakah mrk beriman dlm erti kata yg sebenarnya.
      "Apakah sama org beriman dgn org yg fasik ? Mrk tidak sama" As Sajdah 18.
      Dlm surah Al Hasyr, fasik disebutkan sbg org yg melupakan Allah swt dan perintah perintahnya dan melupakan dirinya sendiri bahawa dia adalah hamba Allah swt yg wajib taat kpd Nya.
      "Dan jgnlah kamu menjadi spt org org yg melupakan Allah (swt), lalu Allah (swt) menjadikan mrk melupakan diri mrk sendiri. Mrk itulah org org yg fasik" A Hasyr 19.
      Org fasik adakah beriman ? Tlh dijawab Allah swt spt di atas ayat 18 surah As Sajdah. Cuma ulama' Ahli Sunnah menafsirkan maksud beriman iaitu dgn iman yg sempurna.
      Jadi org fasik mungkin masih Islam tp sebenarnya tidak termasuk dlm golongan org beriman dlm erti kata iman yg sebenarnya, kerana mungkin saja seseorg itu Islam tp iman belum ada.
      "Org org A'rab itu mengatakan 'kami tlh beriman', Katakanlah 'kamu belum beriman', tp katakanlah 'kami tlh Islam', kerana iman itu belum lg dimasukkan ke dlm hati hati kamu,..." Al Hujurat 14.
      Kesimpulan ringkas jgn jadi kafir dan jgn jadi fasik, kedua duanya tak selamat, kedua duanya akan ke neraka, cuma kekal atau tidak saja. Mungkin dilain kesempatan boleh dijelaskan apa itu zalim, munafik dan apa yg dimaksudkan dgn taqwa.

      Delete
  4. Salam..tuan moderator...mohon link blog wak...tq

    http://nyiorkering.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. Komen blog papagomo dh kena approve dlu. Hehe

    ReplyDelete
  6. malaikat maut umngokMarch 21, 2013 at 11:06 PM

    kah kah kah aku gelak guling guling dgn video terbaru papagomo
    ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha............

    Pangkalan Data Pesalah Rasuah

    No Pengenalan Diri : RF 142863
    Nama : Wan Muhammad Azri bin Wan Deris
    No Kes : B-06B-68-2011
    Mahkamah :
    Hakim : Y. A. Linton Albert [HMR], Y. A Datuk Wira Mohtarudin bin Baki [HMR] & Y. A Datuk Mohad Zawawi b
    Pendakwaan : TPR Nik Azrin Zairin bt Nik Abdullah
    PeguamBela : Samsul Sulaiman
    Kesalahan : Seksyen 10(a)(bb) dan seksyen 11(a) Akta Pencegahan Rasuah 1997 (Akta 575)
    Jantina : Lelaki
    Warganegara : Malaysia
    Negeri : Selangor
    Kategori : Penjawat Awam
    Majikan : Polis Di Raja Malaysia
    Jawatan : Koperal
    Tarikh sabitan : 06/09/2012
    Pertuduhan : "Pertuduhan Pertama: Bahawa kamu pada 29.11.2004, di antara jam 1.00 petang dan 3.00 petang, di Pandan Indah, di dalam Daerah Ampang, dalam Negeri Selangor, sebagai ejen kerajaan Malaysia iaitu anggota Polis Trafik yang bertugas di Balai Polis Trafik Ampang, telah secara rasuah telah meminta suatu suapan untuk diri kamu iaitu wang tunai RM1000.00 daripada seorang yang bernama Mohd Rahyudi bin Mokhtar sebagai dorongan bagi melakukan suatu perbuatan berhubung dengan hal ehwal prinsipal kamu iaitu tidak mengambil tindakan undang-undang terhadap Mohd Rahyudi bin Mokhtar yang dikatakan memiliki jarum suntikan untuk menagih dadah dan dengan itu kamu telah melakukan satu kesalahan yang di bawah seksyen 10(a)(bb) Akta Pencegahan Rasuah 1997 (Akta 575) dan boleh dihukum di bawah seksyen 16 Akta yang sama. Pertuduhan Kedua: Bahawa kamu pada 30.11.2004, di antara jam 11.40 pgai di lorong tidak bernama di belakang sebuah Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil Ampang, di dalam Daerah Ampang, dalam Negeri Selangor, sebagai ejen kerajaan Malaysia iaitu anggota Polis Trafik yang bertugas di Balai Polis Trafik Ampang, telah secara rasuah telah menyetuju-terima suatu suapan untuk diri kamu iaitu wang tunai RM400.00 daripada seorang yang bernama Mohd Rahyudi bin Mokhtar sebagai dorongan bagi melakukan suatu perbuatan berhubung dengan hal ehwal prinsipal kamu iaitu tidak mengambil tindakan undang-undang terhadap Mohd Rahyudi bin Mokhtar yang dikatakan memiliki jarum suntikan untuk menagih dadah dan dengan itu kamu telah melakukan satu kesalahan yang di bawah seksyen 11(a) Akta Pencegahan Rasuah 1997 (Akta 575) dan boleh dihukum di bawah seksyen 16 Akta yang sama. "
    Hukuman : "Keputusan Hakim Mahkamah Sesyen Pertuduhan pertama: Penjara 5 bulan dan denda RM10,000 (tidak bayar, penjara 8 bulan) Pertuduhan kedua: Penjara 5 bulan dan denda RM10,000 (tidak bayar, denda 8 bulan). Hukuman penjara berjalan berasingan. Keputusan Mahkamah Tinggi: Mahkamah telah menolak rayuan Perayu terhadap sabitan. Keputusan Hakim Mahkamah Sesyen dikekalkan. Mahkamah Rayuan: Rayuan OKT ditolak. Mahkamah telah mengurangkan hukuman penjara dari 5 bulan kepada 14 hari dan denda RM10,000.00 id 8 bulan penjara adalah dikekalkan bagi kedua-dua pertuduhan. Hukuman penjara adalah berjalan secara serentak"

    ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha
    patut la bekas penjenayah memang tetap akan jadi penjenayah.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dok tergelak gelak mcm bodoh pon ada ko nih. Benda tak lawak mana pon. Gelak mcm setan yg direjam.

      Delete
    2. papagomo ...kaki rasuah...... memang hati busuk & kaki fitnah.... ciri2 orang munafikin..... mana kenal dosa-pahala! manusia bebal rsukan setan

      Delete
    3. MANA KAU TAU KAU ADA BUKTI KE YG SAHIH KE, TAK BAIK MENUDUH SEBARANGAN PADA PAPAGOMO ITU.

      Delete
    4. Ini cut n paste ni...ada betui ka? Sapa pun papagomo tu, aku x de masalah pun, dia bukan nak jd pm pun. Apsal ko yg sebuk?

      Delete
  7. malaikat maut umngokMarch 21, 2013 at 11:12 PM

    KUALA LUMPUR: Businessman Shazryl Eskay Abdullah is being offered “any amount” to retract his previous allegation implicating Opposition Leader Anwar Ibrahim in a sex video, claimed Rahim Thamby Chik.
    Rahim, who together with Eskay and Perkasa’s Shuib Lazim, had revealed the sex video in 2011.
    The former Malacca chief minister claimed that the offer was made to Eskay via a man believed to be Anwar’s runner.
    “First he was tailed, then he was contacted and given such a offer. All he needed to do was to sign a statutory declaration and make u-turn on his previous allegation. In return, he would receive any amount that he wanted,” Rahim told a press conference.
    Eskay was however absent and Rahim said this was due to security reasons.
    The video in question showed a man resembling the opposition leader having sex with a woman. Anwar has since denied that he was the one in the video.
    Rahim said today that unlike Eskay, Shuib and him had not been approached by anyone thus far.
    He stressed that regardless of any lucrative offer, the group would stand firm by the allegations that the man in the video was Anwar.
    “The Dato T’s struggle for truth is not for sale,” he said.
    “Anwar can save his time approaching us. I am not that kind of person who would make about turn half way,” he added.
    The former Malacca chief minister said he had not had the chance to showcase detailed forensic evidences that prove Anwar to be the man in the video.
    “He once said should I repeat the allegations, he will sue me for RM100 million. Now I am repeating it, and if it is found true I shall file a counter claim against him for RM100 million,” he said.
    Meanwhile, when asked about the latest photos showing a man resembling Anwar with another man in compromising positions, Rahim said he had yet to see the photos and would let people judge it
    Asked whether he think Saiful Bukhari Azlan’s father was approached in a similar fashion to make favourable statements on Anwar, he said he do not know.
    Saiful’s father, Azlan Mohd Lazim had dropped a bombshell by saying that Anwar did not sodomise his son and he was a victim of vile political conspiracy.
    In a related matter, Rahim also urged the authorities to probe into Yuktes Vijay’s statement several Datuks had been funding Anwar in his defence of the Sodomy Trial II.
    Yuktes wrote to FMT last week and accused the Datuks of footing bill for several experts including Brian Macdonald and Dr David Wells to defend Anwar during the trials.
    Rahim said it is the government duty to find out whether the Datuks were Anwar’s local proxies or overseas funders and how they operated.

    kah kah kah sorang lagi mamat pencen kes rogol budak ngan rasuah macam mana la agaknye kah kah kah

    malangnya najib dikelilingi mamat mamat pencen yg banyak dosa kah kah kah.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak tanya sikit sedara, ada bukti ke Rahim Thamby rogol budak? Ada gambar? Ada video ke? Ada bukti ke? ish, Anwar main china doll, siap liwat dan macam 2 lagi ada bukti video korang tak nak caya...pelik la, aku tak nak la sokong pakatan kalau mereka berfikiran macam ni, tobat aih, makin menjadi-jadi pulak penipuan mereka ni...

      Delete
    2. Ade org perasan die tak bnyk dose.

      Delete
    3. Gelak bessaq , awat suka sangat tu..tulong katup mulut tu aih..

      Delete
  8. Visit Freemalaysiakini2.com No subscription needed.

    ReplyDelete
  9. Seriously, this blog is nothing but a piece of crap. Wasted 5 minutes of my life thinking it would be worth surfing, ended up reducing my IQ level by a few notches. The kind of slander in this blog is so vile, it makes Hitler's propaganda looks like My First ABC Book. Keep up the bad work, pal. Your undying support towards Barisan Nasional is all what is needed to convince a fence-sitter like me that Barisan Nasional has gone too far in their game of politics, and they don't deserve my vote. Have a nice day.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...pndi lu baca dlm bahasa melayu wlupun lu tak tau tulis melayu...iyalah nti org tau lak nama lu junid kn...hahaha punya nk tunjuk standard tinggi utk merasa terhina...

      Delete
    2. Your stupidity to the highest order... urgently needed by Anus lover as strategic mopping boys..please register soonest.

      Delete
  10. Migrant act..migrant thaught..migrant attitude..go back to your homeland moron

    ReplyDelete
  11. Replies
    1. Apa masalah ko dgn papagomo...aku tabik dgn dia lah wei sbb dia berani kerana benar

      Delete
  12. Pukimak punya org mmg tak blh bt keja...mmg bagang....bla je bg umno je yg jaga selangor abis cite

    ReplyDelete
  13. jahanamlah macam ni kalau pakatan yang berkuasa kat selangor semua projek melantak kat kroni dia je..

    ReplyDelete
  14. Biasa la bro... kerajaan negeri dah tukar... tak kan nak bagi kt kontrektor UMNO...

    ReplyDelete
    Replies
    1. faggot. missing the point la kau ni

      Sebelum pru-12 pakatan berjanji buat tender terbuka, transparent, berdasarkan merit la bagai. tengok apa dah jadi, nampak benor nipunye

      Delete
  15. Cuba senaraikan tender terbuka kerajaan negeri selangor sejak PKR memeeintah. Ada ke? Pastu bg data tender terbuka kerajaan selangor bwh BN sebelum Tu. Ha tgk sapa yg benar. Hehehehe tau dah selangor skunk tak telus kot. Hehehe

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!