GEMPAR BERKUNYIT! YUSMADI DAH NAIK HANGIN SATU BADAN DENGAN MANSOR TKM 1 PENANG!

Al kisahnya Yusmadi si Ahlul Parlimen Balik Pulau sudah hangin satu badan la, bukan apa, dengar ceritanya ada orang lain yang akan bertanding kat sana, maka disuruhlah Yusmadi akan balaci-balacinya untuk meletakkan banner di merata tempat di Balik Pulau seperti diatas.

Ahli parlimen balik pulau yusmadi dah pening kepala sebab timbalan ketua menteri 1 pulau pinang hendak di calonkan di balik pulau, yusmadi mengarahkan macai macainya untuk menaikkan banner mengangkat dirinya sebagai ahli parlimen yg berjasa di sekeliling parlimen balik pulau. Wakakakak cara oldskool yang orang tak pakai dah dalam politik di pulau pinang..bodoh sooih orang penang kata.

Laporan dari Persatuan Mukabuku Pulau Pinang.

167 Responses to "GEMPAR BERKUNYIT! YUSMADI DAH NAIK HANGIN SATU BADAN DENGAN MANSOR TKM 1 PENANG! "

  1. Ini tektik zaman sebelum ada IT boleh la bro...kah..kah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekadar pertanyaan. kenapa sampai hari ini Najib takut berdebat dengan Anwar, tapi berani kutuk Anwar mcm2 dlm media?

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. Nak tanya, kenapa Anwar takut nak saman Umi Hafilda, Reuters dan media asing tapi berani saman hanya Utusan dan TV3?

      Delete
    3. sekadar pertanyaan. kenapa sampai hari ni mat liwat tak tunjuk2 pun jam omega? Cakap ada pada kak jijah tapi tunjuk2 jugak?

      Delete
    4. sampai hari ni masih belum ada jawapan bernas dari macai UMNO yg bijak. takpa teruskan mencari jawapan. tu belum tanya lagi kenapa UMNO tolak hudud?

      mau terkincit2 macai UMNO nak jawap. kah kah kah

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    5. hudud agama pas..tak payah le nak bersandiwara lagi dah basi la cerita hudud ni..ikut le perkembangan sket jgn dok bwh tempurong..org pas pun dah humbankan isu hudud ni..satu lagi berani la sket tak payah le nak menyamar..bacol tu..

      Delete
    6. Astaghfirullahalazim. hudud hukum Allah tuan. tidak akan pernah basi. jgn buat main2 dgn hukum Allah

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    7. Bhai...macamana dgn hukum munafik??? Lu ptt isukn 'sekadar pertanyaan ttng hudud' pada blog pro pas...lu tambah lg'knp bila pas bersama dgn dap,bnyk prinsip pas di korbankn...sedangkn tidak ada satu pun prinsip dap dusik atas nama perjuangan rakyat.' lu ada beran ke mamed...atau lu lbh rela mnjadi manusia MUNAFIK...

      Delete
    8. nak sgt juak pr ni....DS NAJIB! SILA DEBAT LA KASI TUTUP INI MULUT BUSUK!

      Delete
    9. sama2lah kita penyokong UMNO mendoakan agar Rosmah Mansur dpt menutup aurat ye. kalau kat Mekah mampu, takkan di Malaysia tak mampu. berapalah sangat harga tudung berbanding harga cincin juta2..

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    10. bhai juragan...mahmed tin milo ni takkan berani jawab hukum munafik sebab memang tu la perangai dia

      Delete
    11. HAI NASIONALIS MELAYU BUAT APA BUANG MASA BERDEBAT. HIDUP MESTI REALISTIK. LEBIH BAIK FIKIR MCMANA NAK AMANKAN NEGARA MCMANA NAK TARIK PELABUR MCMAMA NAK SENANGKAN HIDUP RAKYAT. KALAU SETAKAT NAK BERDEDER DUDUK KEDAI KOPILAH. ORG SURUH BERUSAHA DAN BERFIKIR UTK KEBAIKAN BULAN MENCECEH MCM ORG GILA. FAHAM.

      Delete
  2. Yg aku tau perangai upah org utk bodek diri sendiri tu hanya ada dlm tubuh org Umno. Agaknya Yusmadi ni dulu org Umno tak? Atau penyakit Umno tlh menjangkiti PKR yg 40% ahli2nya merupakan mantan ahli Umno? Bapa (Umno) borek, anak tiri (PKR) rintik????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Erk....tu bukanke prangai bapak Dajjal mantan tpm..sbb dia UMNO mnjadi rosak...bila dia kene tendang jenoh gak merawat penyakit bawaan dia tuh...tapi skrg penyakit tuh dia la yg sebarkan kat dlm pakatan....tgk apa jadi dlm PAS , DAP n pkr....

      money money money n mani priority...

      ekekekekekekekkeekkekekekek

      Delete
    2. cai, yusmadi tu hanya mencontohi mat liwat....bukan salah dia....mana tak bengkoknya kote kalau tak ke mat liwat.....

      Delete
    3. UMNO jugak yang salah.
      PKR lawan PKR aleh2 keluar juga UMNO...
      Hebat betul UMNO.
      Memang sah tak payah pikir2 nak pilih nak undi calon lain.
      Kita undi UMNO UMNO UMNO..
      Dulu kini dan selama nya..

      Delete
    4. Betul..! betul..! UMNO ni hebat hinggakan dapat bayar media asing sampai kat Kanada pun UMNO dapat bayar untuk burukkan Anwar.

      UMNO parti hebat!

      Yg lagi best, UMNO ada Datin Seri Rosmah untuk menerima segala cercaan dan cacian yg ditujukan kpd UMNO. Hinggakan Nurul Izzah buat tohmahan bodoh pasal PGA dan SB pun pentaksub PR balas dengan komen pasal muka Rosmah yg dituduh guna botoks. (.. tak tau macamana muka Rosmah boleh berkait dgn kebodohan Nurul..)

      Orang UMNO sendiri dapat buat kerja dgn tenang sebab Rosmah sanggup terima segala peluru.

      Delete
  3. Siapa x nak jawatan beb masyukkkkk!!! 5 thn Pkr dan Dap tadbir penang masa buat duitt beb masyukkkk!!! Kalu x percaya tengok rumah dan kereta semua besar beb.....masyukkk!! Berjuangan tuk rakyat konon khakkk ptuhhhh!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. PgayR and the geng ni keja ntah kemana,khidmat jangan haraplah, bila rakyat susah batang hidung tak nampak, tapi bab jawatan, pulun!!!!masuk bakul angkat sendiri, perasan bagus, bodek no1.

      Delete
  4. Ikutlah cara orang PAS mereka tak pernahbodek diri sendiri.
    Contohilah TGNA. Kehidupannya zuhud sekali. Makan nasi bungkus. Duduk rumah kampung. Tak pandai pakai dompet, pakai envelop biasa sahaja. Ambil wuduk di anak sungai. Sembahyang tengah padang.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang zuhud sampai orang ambik gambar.....sembahyang mana2 pun ramai orang tengok keliling.....

      Delete
    2. Rumah kampung di depan untuk berlakon dan shooting saja. Yang belakang tu bunglow beb.....tempat relaks dan tido

      Delete
    3. Betul tu aq sokong ko...berlakon je konon ddk umah papan padshal ada banglo

      Delete
    4. Dia memang zuhud dan kereta yang dia naik tu memang taraf "KE20" je. Zuhud sungguh...

      Delete
    5. Zuhud terletak di hati, kalau luaran saja bermakna BANGGANG !

      Delete
    6. Anon 4:12... Lu x cukup prihatin..Ambil skali gambar tandas rumah mursyidul lu tu skali dgn bilik tidur dia. Mungkin x de tu yang g sungai dan tido dlm masjid. Nak buat gempak jangan jual agama la banggang.

      Delete
    7. "Contohilah TGNA. Kehidupannya zuhud sekali. Makan nasi bungkus. Duduk rumah kampung. Tak pandai pakai dompet, pakai envelop biasa sahaja. Ambil wuduk di anak sungai. Sembahyang tengah padang......."

      Kalau ini menjadi kebangaan engkau, kau ni memang pemalas, bodoh hidup macam haiwan. Air sungai yang kotor tu menjadi kebangaan kau, padang yang penoh dengan najis menjadi tempat kau beribadat.

      Sebenarnya contoh yang ditunjukkan oleh TGNA, bukan contoh yang baik. Sekadar contoh bapak pemalas, bodoh, tongon, menutup kelemahannya sebagai pemimpin negri yang tak reti nak buat kerja.

      Delete
  5. bukankah mansor akan diletakkan di parlimen nibong tebal???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mansor ni elok letak kat HUTAN TEBAL jek. Tapi aku rasa monyet je yg undi dia.

      Delete
    2. Hahha.....aku setuju

      Delete
  6. Dalam banyak kes, yang tak layak di minta angkat jadi pemimpin, dalam banyak kes jugak sampai bagi rasuah untuk di angkat jadi pemimpin... ini lah pemimpin yang tiada pegangan agama yang kukuh atau jahil pasal dunia & akhirat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila tak mampu nak jaga kote bengkok dan cinta dgn lubang taik....iblis dah mcm sahabat setia...Bini org pun blh kongsi!Gila dan hancur negara klu ada pm mcm tu....

      Delete
    2. x de kot pemimpin umno yang makan rasuah.... bersih belake tu...

      Delete
    3. Pemimpin umno yg rasuah tak ada yg disembunyikan..Lain lah parti yg menanggap diri suci tapi pengamal rasuah sejati...Rakyat peratilah cai...!!!!

      Delete
    4. xpayah nk bising2.... umat yg pling byak msok nerake dh tentu pemimpin dgn ulamak.... tp byak lg ulamak... sbb brkepntingan....

      Delete
  7. OOOiiiii !!! Banyak penyakit dalam PKR sekarang ni ye....he he he he he tanggung la sendiri..

    Aku dah tak larat nak layan penyakit mung...

    Terbaru penyakit ' puji diri sendiri'...

    HANAFI VALE. FIRE !! K.O. PR !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasa lah pembangkang mmg ada byk penyaki sbb tu lah drg bodoh

      Delete
  8. Apa! Encik Azlan buat u turn? Alhamdulillah.... kebenaran akhirnya terdedah jua.
    Semoga Allah memberi petunjuk kepada Saiful pula. Allah menyebelahi umatnya yg teraniaya iaitu DSAI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dengan ini, saya selaku ketua cawangan umno bersama2x dgn ahli2x yg lain, mengisytiharkan keluar umno dan masuk PKR.

      Delete
    2. Hahahaaaaaa korang nak kluar jadi pecinta lubang taik....pegi lah cai....Tengok muka mat liwat tu aku dah jijik dah cai....Korang pi lah puja dan pi tonggenglah depan dia!!!!
      weka weka wei wei
      CHECKMATED YO!!!!

      tuah

      Delete
    3. Apa! Encik Azlan buat u turn? Astagfirullah....kebenaran akhirnya terdedah jua. Semoga Allah memberi kekuatan kepada Saiful untuk terus beristiqamah. Allah menyebelahi umatnya yg teraniaya iaitu Najib, Rosmah, Saiful dan semua yang telah dianayai dan diburukkan oleh Anwar dan pencacai2nya.

      Delete
    4. Ane 8:28! Syabas tapi dari cawangan UMNO mane ni? Tulung habaq mai!

      Delete
    5. 8.28 dari cawangan orang bunian kot

      Delete
    6. ANON 8:28, TAK TERJEJAS PUN UMNO KO MASUK KE KO KELUAR KA SAMA JA, KALAU
      KO MASUK PKR PUN DIJAMIN KE PKR BOLEH MENANG BESAR..AKU RASA LEBIH BAIK KO ISYTIHAR MASUK TANJONG RAMBUTAN LAGI BAIK, BERTAMBAH LAGI PENGHUNI KAT SANA!!

      Delete
    7. jom ketawa meraikan anon 8:28 pm keluar umno dan masuk pkr. kah!kah!kah!. ketua cawangan umno kampung seri bunian ke dol? boleh la bawak ahli2 bunian kamu tu mengundi pkr masa pru13 nanti. tapi.....jari org bunian tak lekat dakwat kekal. jadi tak dapat jugak la nk mengundi. akhirnya tak menang jugak la pkr nampaknya. kesiannya...

      Delete
    8. dengan ini, saya selaku ketua cawangan umno bersama2 dgn ahli2 yg lain, yang telah mengisytiharkan keluar umno dan masuk PKR sebelum ini, mengisytiharkan kami masuk balik umno sebab gangguan teknikal pada jubor kami

      Harap maklum.

      Delete
  9. Sedang menulis sebuah buku yang bertajuk "Hari-Hari Terakhir Seorang PM".

    ReplyDelete
    Replies
    1. baca tajuk pun dah rasa sedih...

      Delete
    2. Saya juga sedang tulis buku yang bertajuk "Berakhirnya Sebuah Pakatan".

      Delete
    3. Saya juga sedang tulis buku yang bertajuk "LAYAKKAH PM BERSTATUS BANDUAN"

      Delete
    4. Tersungkur di Pintu Putrajaya...heheh tak sempat jadi PM...

      Delete
  10. malaikat maut umngokMarch 13, 2013 at 9:22 PM

    Hanya 10 % dari 100% janji PR di Selangor belum tertunai

    Ke hulu ke hilir media2 milik UMNO mencanangkan kononnya Kerajaan PR tidak penuhi janji di Selangor. Dalam Dewan Undangan Negeri pun dicanangkan perkara yang sama. Kononnya PR tidak tunai janji pilihanraya dahulu.

    Ada seorang tu dengarnya nama dia akan naik jadi MB Selangor. Diangkutnya makcik2 dan orang tua ke SUK untuk menyaman MB Selangor.

    Tulang Besi pun membuat sedikit kajian.

    Rupa-rupanya:
    1.0 90% dari janji PAS-PKR tahun 2008 telahpun ditunaikan.

    2.0 Hanya 7 janji PRU 2008 masih belum tertunai. Janji2 tersebut adalah:
    a. Memberikan pendidikan percuma pra sekolah
    b. Subsidi hantar anak2 ke nurseri RM50-RM100 sebulan
    c. Elaun kepada surirumah dan wanita yang tidak bekerja
    d. Perubatan percuma serta pengangkutan awam percuma kepada warga emas umur 65 tahun ke atas
    e. Mengurangkan cukai pintu 20%
    f. Mengganti sistem rukun tertangga dgn sistem lain
    g. Satu keluarga satu rumah

    3.0 Janji2 tersebut terpaksa diganti dengan 6 program lain yang lebih diperlukan rakyat pada masa ini:

    a. Skim 20m padu air percuma (skim ini telah memakan hasil negeri paling banyak sekali. Terima kasih SYABAS)

    b. Skim mikrokredit untuk miskin bandar dan luar bandar (MIMBAR dan SKIMSEL)

    c. Tabung Anak Pekerja Ladang,
    d. Program Tuisyen Rakyat,
    e. Skim Perumahan Pekerja Ladang
    f. Bantuan pengurusan bangunan.
    g. Program bina insan seperti SPIES dan GEMS untuk rakyat Selangor seluruhnya

    4.0 Adapun program rumah untuk semua rakyat Selangor tergendala kerana di Selangor sekarang ini tanah tidak mencukupi. Waktu BN/UMNO memerintah tanah2 yang berharga ini diberikan kepda kroni dan pemimpin2 UMNO. Hasilnya tanah2 itu menjadi mahal dan tidak mampu dibeli untuk membuat perumahan rakyat. Maka, masaalah tanah ini memakan masa bertahun-tahun untuk diselesaikan.
    5.0 Apa yang dilakukan kerajaan negeri adalah menyiapka projek2 rumah rakyat yang dibiarkan terbengkalai oleh kerajaan dahulu. Misalnya rumah rakyat di Subang Bestari telah terbengkalai selama 10 tahun lebih telah dihidupkan sekaligus menjadikan ramai penduduk2 setinggan kaya raya.

    6.0 Kalau lah pengurusan air ditadbir oleh Kerajaan Negeri secara direct, nescaya kesemua janji2 diatas telah pun dipenuhi, Namun, wang dari kerajaan negeri itu terpaksa digunakan untuk mengkayakan kroni2 yang mempunyai kepentingan dalam penswastaan air.

    Kesimpulannya, halangan terbesar untuk melaksanakan janji2 Pakatan Rakyat adalah kroni2 UMNO itu sendiri. Kalau tidak disebabkan oleh lintah2 darat ini nescaya Selangor cukup wang untuk menyelesaikan semua masaalah rakyat Selangor.

    Juga, semua program2 di atas TIDAK WUJUD sewaktu BN memerintah dahulu. Walaupun hanya 90% janji ditunaikan ianya JAUUHHHHH lebih baik berbanding dengan kerajaan dahulu yang hanya tahu menggunakan kekayaan negeri untuk mengkayakan kroni.

    Lihatlah sendiri. Dalam 4 tahun yang lepas hanya pemimpin2 UMNO Selangor sahaja yang disumbat ke dalam penjara kerana rasuah dan salah guna kuasa. Seorang pun pemimpin PR tidak didakwa.

    TULANG BESI

    ReplyDelete
    Replies
    1. setahu aku pencacai dan pemimpin umno ni zuhud2 belake..

      Delete
    2. geli hati aku... kah kah kah...

      Delete
    3. TAHNIAH PGAYR SELANGOR!!!Tapi heran yek...kenapa sana sini rakyat selangor menyaman kera**** pgayr selangor?Kenapa sampah sarap makin menimbun tak dikutip?Kenapa terlalu ramai gro gundek2 mat liwat dari china di kelab2 mlm yg tumbuh mcm cendawan?Cukuplah...nak tulis bnyak2 nanti si tulang besi akan jadi tulang babi...

      Delete
    4. Perggghhhhh kajian oleh TULANG BESI.¥£#%^£>€
      Siapa???? Tulang besi laaaaaaa paham tak :)

      Delete
    5. pigidaaahhh... aku dok selangor ni tau la,,, tulis berjela jela.. satu pun aku tak rasa apa yg ko listkan tu, termasuk air free tu.. ye la aku miskin dok umah flat kat pj ni ha, rumah murah, mana nak dpt air free,,, org kaya dpt la... kata duit bilion2, tapi ckap selagor tak cukup wang pulak... saya putar halim... wang besar...

      Delete
    6. walaupun pun pedih, terimalah hakikat yang umno akan tumbang... x usahlah nak maki hamun orang lain, kerana ianye melambang akal kamu yang pendek.. lain perkataan cacat akal... lain perkataan sindrom down..

      Delete
    7. 2.0 Hanya 7 janji PRU 2008 masih belum tertunai. Janji2 tersebut adalah:
      a. Memberikan pendidikan percuma pra sekolah
      b. Subsidi hantar anak2 ke nurseri RM50-RM100 sebulan
      c. Elaun kepada surirumah dan wanita yang tidak bekerja
      d. Perubatan percuma serta pengangkutan awam percuma kepada warga emas umur 65 tahun ke atas
      e. Mengurangkan cukai pintu 20%
      f. Mengganti sistem rukun tertangga dgn sistem lain
      g. Satu keluarga satu rumah

      HA MEMANG PATUT LA KERAJAAN SELANGOR DISAMAN YER, DAH NAMA PUN JANJI, TUNAIKAN JER LAH,LAGIPUN MEMANG DAH TERMAKTUB DALAM MENIFESTO PRU12-2008 KAN..LAGI NAK SPIN KER TULANG BESI???DAH TAU BANYAK LAGI KEPENTINGAN LAIN, KENAPA BERJANJI SAKAN, KAN DAH DAPAT HABUAN, JANGAN SALAHKAN RAKYAT SELANGOR OK, MEREKA CUMA MENUNTUT HAK MEREKA SAHAJA..

      Delete
    8. EMMM MENIFESTO PRU13- 2013 NIE, NAK DIGANTIKAN DENGAN PROGRAM APA PULAK YER????

      Delete
    9. Ayat checkmate!!!

      Lihatlah sendiri. Dalam 4 tahun yang lepas hanya pemimpin2 UMNO Selangor sahaja yang disumbat ke dalam penjara kerana rasuah dan salah guna kuasa. Seorang pun pemimpin PR tidak didakwa

      Delete
    10. Klu ada juga yang termakan kajian dasar strategik oleh TB ni ntahlah, puak2 ni bangkang tetap bangkang tapi isi haram tak de serupa macam bahan kumbahan. Cuba bagitau yang 90% tu apa kebendanya?
      Ada ke PERKARA 90% TU disebut dalam manifesto yang terang-terang tulis "TAWARAN KAMI SEKIRANYA DIPILIH DI NEGERI SELANGOR" INGAT TU TAWARAN DLM MANIFESTO TAU... BUKAN JANJI..APA NAK BUAT 2008 MAJORITI RAKYAT DAH KENA TIPU TERANG-TERANG X BERSELINDUNG.

      Credit to Juara Rakyat blog..
      http://peranaksama.blogspot.com/2010/04/manifesto-kerajaan-negeri-selangor-2008.html)

      -Memastikan pemimpin PR bersih dari RASUAH.. dah banyak yang kena cekup SPRM, mereka beri alasan SPRM tak telus dan sebagainya (sampai ada yang terjun bangunan)

      -Menghentikan campur tangan politik dalam perniagaan.. YBK, Talam Corporation, pusat hiburan, hasil pasir dll.

      -Memberi bantuan RM75 sebulan bagi setiap anak-anak yang dihantar ke pusat jagaan.. MANA???

      -Memberi bantuan RM50 sebulan seorang bagi pendidikan pra-sekolah.. MANA???

      -Memberi bantuan kepada golongan muda untuk mendirikan rumahtangga.. MANA?? Dgn syarat, Anu-War ada `share' dengan isteri-isteri pengantin baru tadi.

      -Membuka pusat-pusat sukan mini dan rekreasi bagi belia.. yang banyak dibuka ialah pusat-pusat hiburan yang diketuai oleh Ronnie Liu.

      -Memberi elaun kepada ibu tunggal yang layak.. MANA?? Syarat kelayakannya ... apa??

      -Memberi elaun khas kepada suri rumah yang memilih untuk menjaga sepenuh masa anak-anak kecil mereka.. MANA??

      -Membantu setiap rakyat Selangor untuk mendapat kediaman sendiri..MANA?? BN dah buatpun, berlambak-lambak, tak heboh satu dunia pun...!!!

      -Menyediakan perubatan percuma untuk warga 65 tahun ke atas... MANA??

      -Menyediakan premis perniagaan yang cukup... BN tak buat ke??

      -Memberi bimbingan perniagaan kepada golongan belia dan wanita muda.. MARA tak buat ke??

      -Galakan kepada belia dan wanita muda berniaga...MARA tak buat ke??
      -Mengurangkan cukai pintu kediaman-20% dan cukai premis komersial -10 %... MANA??

      -Program bagi rakyat miskin-petani dan nelayan jana pendapatan yang lebih tinggi diatas garis kemiskinan.. MANA??

      -Menggantikan sistem Rukun Tetangga dengan sistem baru yang lebih berkesan.. perkenal budaya setiap kawasan dipagar dan dijaga dengan security guard..!!

      -Melaksanakan Pilihanraya Peringkat Pihak Berkuasa Tempatan(PBT).. MACAMMANA NAK BUAT??? Bentuk Negeri Selangor jadi Sebuah Negara??






      Delete
    11. Tak sempat nak tangkap puak pakatan. Semua bunuh diri ....... secara sukarela atau paksaan?

      Delete
    12. Lu nak kata apa lu punya hal.. fakta tetap fakta.

      Yang dah terbukti!!! Dan ditunaikan (Mungkin ini yang 90% itu)

      Lu orang sokong dan undi PAS PKR DAP maknanya :-

      - Lu sokong puak yang kata "Melayu Bodoh Balik Kampung" masa 13 mei.
      - Lu sokong puak yang mau LBGT
      - Lu sokong puak mempertahankan pengkhianat yang bersandiwara dalam filem China Doll.
      - Lu sokong puak yang menggadaikan kalimah Allah.
      - Lu sokong puak yang kata Nabi Muhammad SAW adalah mamat2 biasa yg mcm kat kampung.
      - Lu sokong puak yang menggadaikan syurga allah.
      - Lu sokong puak yang beranggapan Lahad datu adalah drama minggu ini.
      - Lu sokong puak yang menghina pejuang yang gugur di lahad datu.
      - Lu sokong puak yg iktiraf Chin Peng sebagai pahlawan.
      - Lu sokong puak yang suka hura hara.
      - Lu sokong puak yang nak mansuhkan hak-hak lu org melayu
      - Lu sokong puak yg nak turunkan raja-raja melayu
      - Lu sokong puak yang bakar lilin bila bukan melayu yang mati bunuh diri tetapi tak buat apa bila pejuang melayu mati di lahad datu.
      - Lu sokong puak yg bising minta suruhanjaya diraja bagi org bunuh diri tetapi bisu bila pejuang melayu mati ditembak.
      - Lu sokong puak yg mengangkat penkhianat yg membunuh polis melayu di bukit kepong.
      - lu sokong puak yg benarkan masjid dan surau di pijak org bukan islam.
      - Lu sokong puak yg kafirkan saudara sendiri.
      - Lu sokong puak yg mempermainkan kata2 Allah mengikut selera mereka.

      Lu buatlah pilihan dan katalah apa juga cacian dan kata makian. Lu pilih PAS PKR DAP semoga Allah swt juga yang memelihara kita daripada kesilapan dan kekufuran kita menanti azab Allah swt kerana bila ianya datang ia tidak mengira parti BN PAS PKR DAP, tua muda, kaya, miskin, ulama atau umara, pemimpin atau yg dipimpin.

      PS: Komen2 MM 9:22 terdahulu sekarang dan mungkin yg akan muncul tak lain adalah bersifat provokasi hampas yang keluar dari saluran najis pakatan yang lebih banyak membawa penyakit dari manafaat.

      Delete
    13. lu sokong, lu sokong... sedih aku dengar mamak ni melalak.. hampassss belake..

      Delete
    14. Sudauh la kau cacai pkr.......korg punya kera..jaan minta sumbangankat co....nak psg tanglong.....dpn pnduduk bela pendudyk...blakg subahat

      Delete
    15. Bhai 10.51 ni bukan org lain pun MELEKAT lah lu...whatever bhai tulang asal lu terbaeek bro...

      Delete
    16. TULANG ASAL, NI BARU KOMEN LEBIH PADAT DENGAN ISI, LEBIH TEPAT DENGAN BUKTI, LEBIH BERNAS DENGAN HUJAH, LEBIH HEBAT DENGAN FAKTA, SUSUNAN PUN CANTEKKK, MANTAPP DAN MENARIK!!!MANA? MANA? MANA? CAYALAHHH!!

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    17. situlang besi AKA pembuli wanita ni kata hanya tujuh(10%) yg belum tertunai, bermakna lagi 90% adalah 63 janji yg dh tertunai? biar betik 63 janji? byk tu... nampak benar mohongnya... hanya berberapa janji yg ditunaikan tu pun berpilih pilih... bak kata MB, manifesto bukan janji, u ulang i saman u pulak... kahkahkah...

      Delete
    18. ada cai kat atas cakap pemimpin pr tak pernah didakwa, camner nak dakwa, dh dpt saksi penting nak dakwa, dia bunuh diri pulak.... takkan spr nak bunuh saksi penting... sendiri mau ingat ler pemimpin pr penuh dgn ketua konsi2 gelap...

      Delete
    19. mamat tulang besi ni boleh jadi calon PKR ni..muka pun jambu...hujah pun mantap...mesti anuar juburi taram jubor dia ni...hahahahahahahhahaha

      Delete
  11. Sedang menulis sebuah buku yang bertajuk 'Hari-hari Terakhir Seorang Peliwat Tua'.

    ReplyDelete
    Replies
    1. malaikat dikiri kanan mu sedang menulis buku segala kebaikan dan keburukanmu......

      Delete
    2. Yang digantung sampai mati krn mgkhianati negara...

      Delete
    3. Bro 9:29! Diorang pakai talian hayat so lu kena tukar tajuk buku la.

      Delete
    4. Dlm sejarah dunia...tali utk hukuman gantung diikat serentak kat kepala dan kepala kote bgkok....hahahahaa!!

      Delete
  12. Laki Kak Bedah JandaMarch 13, 2013 at 9:32 PM

    Pencerobohan Sabah Yg Tidak Kita Ketahui

    Mari kita beri tumpuan pada Isu Lahad Datu :

    1. Pengkhianatan UMNO dengan menabalkan Si Kiram menjadi Sultan Sulu sedangkan Si Kiram bukan waris yang sah..

    2. Kiram diberi IC Malaysia.

    3. Kiram bersekongkol dgn Tun Mahather membawa masuk warga philipinan dari sukul Tausug dan sulu secara berama di Sabah dan diberikan IC Malaysia utk mengundi dan memenangkan BN dalam Pilihanraya Sabah.

    4. Melantik Kiram menjadi Timbalan pegawai daerah Kudat

    5. Kiram menjadi Ahli UMNO Sabah.

    6. Kiram menyandang jawatan Pengerusi PEKIDA Sabah.

    7. Menjadikan Kiram sebagai kroni yg menjadi salah seorang paraih ikan yg terbesar di Sabah.

    8. Rata-rata puak yang memberontak di Sabah (kebanyakannya) adalah Ahli UMNO.

    9. Jika berlaku perbalahan dari kalangan Tausug / Suluk dgn warga tempatan Sabah yg sebenar maka pihak berkuasa lebih memihak puak Tausug dan Sulu kerana mereka dilindungi oleh UMNO Sabah.

    10. Kegagalan Kerajaan UMNO menjaga keselamatan dan Kedaulatan Negara menjaga perairan negara dan lambat bertidak terhadap para pemberontak..

    Sebab tu PM tak berani utk membawa Kes Lahad Datu ni ke meja rundingan sebab akan terbarai dan terburai semuanya...

    Note :

    Kini Kami Rakyat Malaysia mendesak agar Persidangan Tergempar Parlimen diadakan secepat mungkin kerana ianya adalah isu kedaulatan Negara.. Apa yang Najib takutkan jika benar beliau di pihak yang benar.. -sumber:fb Bekas Penyokong UMNO


    Tenaga risikan negara diguna bagi tujuan politik, dakwa Ghafir

    Kegagalan agensi perisikan negara mengesan awal akan pencerobohan di Lahad Datu, Sabah adalah punca utama banyak nyawa telah terkorban dalam insiden berkenaan.

    Menurut bekas Leftenan Jeneral (B), Datuk Abdul Ghafir Abdul Hamid, jika anggota perisikan menumpukan kepada usaha mengesan lebih awal akan kemasukan penceroboh dari negara luar, maka insiden di Lahad Datu dapat dielakkan.

    "Apa yang saya hendak tekankan perisikan tak berfungsi sehinggakan mereka yang masuk ini tidak dapat kita ketahui.

    "Keupayaan mereka dari segi perisikan luar negara, badan dan aset mereka digunakan bagi tujuan operasi politik," dakwa beliau pada sidang media di Ibu Pejabat PKR, di sini, hari ini.

    Malah dakwanya anggota perisikan negara seolah-olah sudah "hilang kepakaran dan aset" untuk menjalankan kerja-kerja perisikan bagi menjaga benteng pertahanan negara.

    Beliau meminta seluruh rakyat Malaysia menggesa kerajaan agar memohon maaf atas kegagalan menangani insiden di Lahad Datu sebelum keadaan menjadi parah dan membawa banyak kematian anggota keselamatan.

    "Apa yang berlaku setelah 23 hari, lebih kurang, barulah kita hendak bertindak," katanya.

    Sementara itu, Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali mendesak kerajaan untuk memastikan waris kepada wira negara yang telah terkorban diberikan jaminan pendidikan, perumahan dan pelan insurans kesihatan sebagai mengenang jasa ketua keluarga mereka yang telah terkorban.

    "Untuk maksud ini saya menggesa rakyat Malaysia untuk bersatu atas prinsip dan pendirian yang jelas demi kemakmuran dan keselamatan rakyat Malaysia," ujar beliau.

    Menurut Azmin, pihaknya turut dapat mengesan isu keselamatan di Lahad Datu dan Semporna ini cuba dialihkan kerana kegagalan kerajaan menanganinya.

    Bersambung


    ReplyDelete
    Replies
    1. Cai...assmin gagal mengawal org ambik video kotenya kena hisap dan mat liwat pulak gagal mengawal org rakam aksi dia memantat china doll...
      Itu baru cerita lucah para individu yg gagal mengawal nafsu yg dirakam...
      Nak selesaikan masalah pganas sulu tu tak semudah memantat china doll cai...
      Jadi guna akai sikit...klu ada macai korang yg pakar...dtg lah membantu bukannya mengutuk mcm yahudi di depan rakyat...Tu tindakan bacuuuuul!!!

      Delete
    2. Lakonan hebat....bawak lanun masuk sabah....lanun jadi kambing hitam....kerajaan gagal halang....kutuk kerajaan....kote bengkok dapat nama dan pujian!!!!!
      Ptuiihh...Pukimak korang...!!!!

      Ahli pas sedih-alfatihah

      Delete
    3. Sidang tergempak olih karpal singh ketua pembangkang liwat aku setuju gak. yg lain buat habis boreh je

      Delete
    4. LKBJ..Nota 1 - 10 cerita "Pak Pandir". Baca boleh percaya lu bangang. Fakta kosong isi hampas semata2 x ada yang boleh dihadamkan jadi zat.

      Desak sidang tergempar parlimen apa barang puak2 ni? Lu boleh buat Bersih 1-2 berarak macam gajah sarkis naik minyak sampai menafikan hak majoriti rakyat yg mencari rezeki, melayan keluarga, meyenangkan hati org tua, darurat kesakitan dengan kekuatan 20 30 ribu org? Lu ingat Malaysia ni 20-30 ribu org lu tu yang suap nasi pada baki 27,970,000 rakyat lain?

      Apasal lu org tak berarak bab ni. Apasal x buat macam himpunan sejuta sarkis tu? Uihhh... nak buat kat Dataran atau Staium merdeka je. Kenapa? Sebab kawasan sempit lu boleh gempak nampak banyak. Buat kat tempak lain yg boleh muat 70-80 ribu orang dan selamat tak mau pulak. Sebab apa? Sebab soal keselamatan ni mak dan bapak lu boleh handle? Camtu? Apa specis la lu ni nak buat huru hara. Ataupun kenapa tak berarak jumpa YDP Agung tulis memorandum yang ditandatangani sejuta ahli sarkis mendesak satu suruhanjaya diraja menyiasat tragedi lahad datu berdasarkan lapuran2 media antarabangsa? Klu suruh media tempatan nanti tak maksum pulak, bab Harakah dgn Keadilan kalau tak pun roket sumber fakta yang sohih al toyiba. Sembang berdegor2, kalau burung tengah terbang siap berhenti dia sekejap dengar lu punya merapu.

      Wah... Lu punya jenderal masa berkhidmat bukan main lagi apa pun ok. Tak ada pun PC ataupun repot ke SPRM. La ni dah lama duk menyapu depan rumah pagi2 tiba-tiba pulak teringat dan pusing kata banyak yang tak betul. kalau betul2 pejuang dan nak tegakkan kebenaran bukalah topi tu masa tengah berkhidmat dan bagi PC apa lu tak setuju. Sekarang ni nak tegakkan apa sebenarnya ni? Yang dalam kain lu tu?

      Bab perisikan wa x boeh komen sbb wa blum lagi jadi jenderal ataupun terbabit dalam unit risikkan seperti MIO. Jadi mungkin kata2 beliau yang tahu sesangat selok belok MIO ini perlu diberikan perhatian dan siasat kebenarannya. ATAUPUN....... JENERAL LU NI TERBABIT MENYALURKAN APA JUA BENTUK MAKLUMAT SENSITIF MIO YANG PERLU KEPADA ANUGERAH TUHAN LU UNTUK TRAGEDI LAHAD DATU DAN KERANA ITU TERPAKSA MENUNGGU SEHINGGA 23HARI UNTUK BERTINDAK BAGI MENANGGANI SUMBER RISIKAN YANG DAH BOCOR? Siasatan sedang dijalankan dan sama-sama kita lihat nanti.

      Bab anak mithali ibu ni yang mungkin suka makan aiskrim tetapi lebih suka aiskrimnya dinikmati oleh org lain daripada isterinya. Lu sembang apa? Belum sempat lu nak pakai sluar kerajaan dah bagitau apa yang akan dan patut diberikan.Lu and the gang buat apa? tengok Anugerah Tuhan karaoke? macam wa cakap la, puak2 lu ni kalau bab sembang, KLCC boleh rukuk mengadap Anugeah Tuhan lu dan puak2 lu percaya macam org Allah haramkan akal ada dalam kepala lu.

      Pejuang ke lu? Pejuang apa? Bab sebegini terus lu main politik dari menyumbang kearah kesejahteraan rakyat dan umat keseluruhannya. Tak ada ke sedikit rasa insaf sebagai manusia? Sudah hilang ke sifat manusia lu tu yang tidak berpuashati dengan apa pun sedangkan semua ada didepan mata lu.

      Wa cadangkan lu kumpul buat perarakan demo kumpul bukan setakat 20-30 ribu puak2 lu nanti x gempak, kumpul lah dalam sejuta berarak ke Lahad Datu supaya puak2 penganas sulu ni terkejut sakan dan menyembah minta ampun kat lutut lu. Lahad datu aman dan kita boleh jalankan proses mengundi untuk kerajaan yang sebenar. Bole?

      Delete
    5. LKBJ,MM BONGOK, SUDAH SUDAHLAH POST KOMEN COPY PASTE, REKAAN DAN FITNAH KORANG NIE,BUAT PENAT JA, TAK DAK ORANG PERCAYA PUN MELAINKAN PUAK PENCACAI KORANG YANG MASUK BLOG NIE JER,LAGIPUN PENGIKUT BLOG NIE BOLEH BEZA KOMEN YANG TEPAT DAN BERFAKTA DENGAN KOMEN FITNAH DAN REKAAN NIE.

      Delete
  13. Laki Kak Bedah JandaMarch 13, 2013 at 9:34 PM

    Pencerobohan Sabah Yg Tidak Kita Ketahui

    Sementara, Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar sekali lagi mengulangi gesaan supaya Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengadakan sidang tergempar Parlimen bagi membincangkan isu keselamatan negara dan seterusnya mencari jalan penyelesaian untuk jangka masa panjang.

    Dalam perkembangan terbaru, polis membuka dua kertas siasatan berhubung insiden pencerobohan di Lahad Datu.

    Pihak polis sudah pun berbincang dengan Peguam Negara bagi menentukan tindakan berdasarkan undang-undang yang akan dikenakan kepada mereka yang ditahan kerana disyaki mempunyai kaitan dengan militan.

    Malah polis juga difahamkan akan mengambil tindakan terhadap pihak yang memperlekeh dan mempersoal tindakan anggota keselamatan yang terkorban dan cedera dalam Op Daulat.

    Bahkan mereka yang menyebar ulasan negatif mengenai tindakan pasukan keselamatan juga akan berhadapan tindakan undang-undang. -SH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ijah nak bincang jangka panjang, Azmin cam biasa la nak menembak memanjang. Kalau betul2 nak bincang amat lah wa alu2kan. Pembangkang to check and balance tapi dgn ikhlas takder kepentingan lain melainkan kepentingan rakyat.

      Delete
    2. hoiyeaaa!!!!Prihatin jugak pelacur agama tu....harap bapaknya mati di tali gantung...

      Delete
    3. Bhai LKBJ tu dah takut le bila polis nak siasat siapa yg mnhina isu lahat datu... Lps ni lu tukar nama DUDA KAK BEDAH JANDA..

      Delete
    4. Juragan 69... hehehehe...Anugerah tuhan suka tu.. x yah operate.. nanti lari spec..

      Delete
    5. Bhai tulang asal...perrgh panazzz nama lu dlm blok TULANG BESI...aku rasa lu pnya komen bnyk kena block...aku punya komen pun tak semua boleh kuar...hehehe

      Delete
    6. Juragan 69 10:08... camtulah nampak gayanya puak-puak ni. Emosi x tentu pasal... bila minta hujah dan fakta dia pulak mengaum macam harimau, bila wa check tengok la hai, rimau sarkis rupanya cuma tinggal nama dengan belang je. Kuku dengan gigi dah gugur kena sakit "Nuar Enciphilitis". Bahaya bro, banyak babi yag mati, tak pun mati ditembak sebab sgt2 mudharat.

      Block x block tu suka dia le bro, malaysia dah lama merdeka. Bersangka baik je lah.. Dia baru bangun tido... kena solat Dhuha dulu sebelum wirid. Agaknya bila dia terima ilham nanti baru dia post komen2 lu tu dan balasan alasan2 kategori banggang tahap Gred 10 mcm kat Kansas City tu.

      Delete
  14. Semuanya Poyo BerlakaMarch 13, 2013 at 9:45 PM

    Sah ini semua Pasal Anwar

    MANILA - Seorang penasihat Jamalul Kiram III hari ini membuat pendedahan bahawa pihaknya mahu menceroboh Sabah seawal Ogos lalu dalam usaha menuntut wilayah Malaysia itu.


    Setiausaha Agung Majlis Hal Ehwal Filipina, Pastor Saycon berkata, Agbimuddin Kiram mula merancang untuk menuntut Sabah ekoran keengganan Presiden Filipina, Benigo Aquino III mengadakan perbincangan dengan Jamalul.


    Saycon berkata, pada awalnya, Agbimuddin merancang untuk menceroboh Sabah, Ogos lalu tetapi rancangan itu ditangguhkan.



    Memetik laman web www.abs-cbnnews.com, penasihat kepada Jamalul itu tidak membenarkan pengikut dan Agbimuddin untuk menceroboh Sabah pada 12 Februari bersama 235 pengikutnya.


    Saycon menambah, pihaknya lebih selesa jika tuntutan Kiram itu dibawa terlebih dahulu ke badan-badan antarabangsa seperti Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu sebelum mengambil tindakan menceroboh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang si bapak lanun jadi dalang dan hasut mrk tu menambah lagi kekusutan dlm kepala sos tiram dan nur misbabi

      Delete

  15. Program Perbualan Bersama Perdana Menteri 'expired date' yg kononnya LIVE malam td rupanya hanyalah rakaman.. 1Malaysia dah kene kencing!

    BUKTINYA...

    1 - Dalam siaran tersebut Najib Razak jawab secara spontan dgn siap data2 lagi bila diajukan soalan... hahahahaha... X guna ipad n tab.. Macam ada server data dlm otak dia.. Tapi soalan kena hantar terlebih dahulu kepada penganjur... Maksudnya soalan kena tapislah tuuu.. Mana ada live main tapis tapis..

    2 - Ada dua kelompok yang berbeza duduk dibelakang Najib.. Maksudnya, kalau siaran langsung semestinya penonton di belakang najib adalah org yg sama.. Ini nampak 2 set penonton berbeza jadi bukanlah siaran langsung tapi rakaman awal.. TV1 dan TV3 tak sama latar belakang.. Ini JELAS bukan siaran langsung.. Cuma rakaman dalam studio yg ada 'waktu rehat'.

    3 - Sape yang menonton tu akan dengar satu ungkapan awal iaitu "SELAMAT PETANG".. Helloooooo, kata live? Takkan jam 9 malam dikata "selamat petang"?

    Heheheheeee.. Dah kantoi dah pun.. Nak wat camne kan.. macai pun nanti cakap la KAMERA BANYAK, ANGLE LAIN LAIN.. SEBAB TU VISUAL LATARBELAKANG X SAMA.. Kah kah kaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahh!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. agak agaknya dia orang ni la yg buat video 3T tu ha ha ha

      Delete
    2. Wa tak caya video besi. Amacam?

      Delete
    3. sekarang dah terang2 guna TV1 2 3 sebagai alat kempen umno, dulu ade jugak malu2

      Delete
    4. Klu aku tak suka pm...tengok muka pun aku taknak...Ni...ada juga macai2 pgayr n pr msh prihatin dgn kata2 pm kita....!!!
      Cuma sayang sikit....nak cari kesalahan jer memanjang...

      Delete
    5. Bhai aku punya suka...eh itu lu punya suka lah ada aku kesah

      Delete
    6. APS 10:05 handal lu beb. Lu prihatin sungguh bab2 rakaman langsung ni. Sebab apa? Sebab lu benci Najib. Sebab apa lu benci Najib? bab ni lu akan bagi fakta hampas yang kluar dari pemimpin anugerah tuhan lu je.

      Lu bukan nak dengar penjelasan dan lontar balik fakta yang perlu di soal balik atau dipertikai secara jujur.

      Wa rasa lu jenis baru dapat sambungan internet dan gian nak berlatih dialam siber ni, tanpa mengira apa lu nak tulis walaupun hampas semata2.

      Delete
  16. Maaf ini bukan parpukari

    Dilahirkan pada tahun 1931 di Kampung Pulau Melaka, Kota Bharu beliau merupakan anak kedua daripada sembilan orang adik-beradik. Hasil perkongsian hidup dengan isterinya, iaitu Tuan Sabariah Binti Tuan Ishak, beliau dikurniakan 10 orang cahaya mata (5 lelaki dan 5 perempuan).

    Sebelum menjadi Menteri Besar, beliau adalah seorang guru agama yang aktif. Beliau pernah mengajar di Sekolah Menengah Agama Tarbiyyah Mardiah, Sekolah Menengah Agama Darul Anwar dan Sekolah Menengah Maahad Muhammadi yang kesemuanya terletak di Kelantan. Maka tidak hairanlah beliau lebih mesra dengan gelaran 'Tuan Guru' di kalangan rakyat Malaysia. Malah sehingga kini, beliau masih lagi aktif menyebarkan ilmu-ilmu Islam kepada masyarakat. Pada hampir setiap pagi, beliau akan menjadi imam kepada Solat Subuh dan kemudiannya memberikan kuliah ringkas di sebuah masjid yang terletak hanya beberapa langkah sahaja dari rumahnya.

    Beliau sentiasa dikenali sebagai seorang Menteri Besar yang paling zuhud dan warak. Pada hampir setiap masa, beliau sentiasa dilihat dalam keadaan berjubah dan berserban. Beliau mengaku bersolat dalam keadaan gelap apabila berada di dalam pejabatnya kerana tidak mahu menggunakan duit kerajaan untuk kepentingan dirinya. Rumahnya pula hanyalah sebuah rumah kampung biasa seperti yang dimiliki oleh rakyat kebanyakan. Rumahnya tidak berpagar sama sekali dan tiada pengawal keselamatan yang diupah untuk menjaganya.

    Pada tahun 2008, Gerakan Rakyat Anti Korupsi (GERAK) telah menganugerahkan beliau sebagai Menteri Besar yang memiliki rekod paling bersih di Malaysia. Anugerah itu diberikan sebagai menghargai usaha beliau menentang gejala rasuah sepanjang mentadbir Kelantan selama hampir 18 tahun.

    Pada tahun 2009, beliau diletakan diantara 50 tokoh Islam berpengaruh didunia dan disenaraikan dalam buku berjudul "The 500 Most Influential Muslims".

    Politik Beliau Yang Menarik yang Perlu Anda Semua Mengetauinya. Pada pilihan raya umum Malaysia kali ke-12, beliau bersemuka dengan Datuk Dr Nik Mohd Zain Omar yang bertanding di atas tiket Barisan Nasional (BN) di kawasan DUN yang sama. Secara peraturannya, Beliau (PAS) sudah boleh menang tanpa bertanding pada hari penamaan calon apabila lawannya itu terlupa untuk menurunkan tandatangannya pada borang penamaan calon. Namun beliau tidak mahu menang dengan cara begitu lalu meminta calon BN itu menandatangani semula borang pencalonan tersebut. Keputusan pilihan raya kali ini menyaksikan Nik Aziz menang dengan majoriti undi yang lebih besar, iaitu 4,249.

    Beliaulah Menteri Besar Kelantan Darul Naim iaitu Tuan Guru Dato' Bentara Setia Haji Nik Abdul Aziz Bin Nik Mat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sape tanye ni?? Dah hilang pedoman@ tak makan ubat lg

      Delete
    2. Cai...aku dari BERGERAK mganugerah beliau pelindung no 1 peliwat dan pelayan pelacur..
      Pialanya seekor biawak hidup bernama mat liwat yg harus dipikul setiap masa...

      Delete
    3. Dia kata undi pah, masuk syurga, kesian mak bapak dia tak masuk syurga, sebab dh meninggal tak sempat undi pah( masa tu pah xde lg)

      Delete
    4. cai, maih kita gi ramai2 kat masjid, dengar kuliah magrib, nak tambah2 ilmu agama sikit... kalau setakat tau alif ba ta je kou x akan faham ape itu syurga dan ape itu neraka.

      Delete
    5. Tak ada maknanya klu mengkafirkan sesama islam, nak bagi syurga kat org mcm hak sendiri dan yang paling-paling-paling-paling dan paling-paling wa benci bila manusia yang mengaku islam menghina nabi Muhammad SAW seperti mamat2 kampung x de beza dgn kita. Allahuakhbar!!!.

      Lu letak manusia yang tak maksum ni lebih tinggi daripada Nabi Muhammad ke? Dan yang wa paling-paling hairan, Majlis Syura PAS tak kata apa langsung. Jadi Majlis Syura PAS in pun kategori hampas bahan buangan. Apa yg selari dengan alasan dangkal puak2 lu... Bereh Boh.. yg tak selari dgn lu semua kafir laknat belaka.

      Jangan jadi puak sesat lagi menyesatkan dalam bab-bab sebegini. Puak2 lu ni sekiranya dibagitau bahawa yang ada didepan mata lu ni kambing dan halal dimakan sedangkan mata lu sendiri terang-terang nampak khinzir. Lu tetap akan khinzir tu siap sembelih lagi (bab ni sebab ajaran islam suruh lu kata) sebab Anugerah Tuhan kepada puak2 lu ni kata itu kambing.



      Delete
    6. Cai 11.22pm aku nk tanye org arab ke @ org islam negara selain malaysia yg x undi pah masuk neraka ke syurga

      Delete

    7. cuba kou baca yang dikata kan oleh Hj Hadi ni.. baca biar faham betul2 maksud dia ni..

      "Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan 'politik suku, agama suku'."

      Delete
    8. Anon 11:38, Bab syurga neraka ni hak Allah. Syurga ni rahmat Allah kepada hambanya.Tak siapa tahu siapa yang akan masuk syurga melainkan org yang disebut oleh Nabi Muhammad SAW melalui hadith2 sohehnya. Yang lain klu lu nak tahu siapa dia kena tunggu di padang masyhar.

      Delete
    9. Anon 11:43.

      Rukun Islam ada lima (5) perkara :

      (1) Mengucap dua kalimah syahadat
      (2) Sembahyang lima waktu
      (3) Berpuasa sebulan dalam bulan Ramadhan
      (4) Menunaikan haji ke Baitullah (Mekah)
      (5) Menunaikan zakat

      Bab mana politik suku, agama suku yg jadi kafir? Suku macam mana? Jgn la tiba2 cukup 6 tahun masuk Universiti. Pergi tadika dulu..

      Delete
    10. Bhai, melayu akan terus melekat kat badan kita sampai bila2 dan walau kemana kemana kita pergi... tapi islam boleh tercabut bila2 masa dari badan kita, walau pun ibubapa & datuk nenek kita islam senadainye kita tida jaga percakapan dan ucapan kita dek kerana kejahilan kita sendiri.... hati2 bhai

      Delete
    11. setiap hari apa yg dilakukan hanya keje2 tok imam, tak lebih tak kurang, imam surau aku pun layak jadi MB kalau camtu...

      Delete
    12. Anon 8:53... Terima kasih atas ingatan.

      Delete
    13. anak murid abdullah saamahMarch 14, 2013 at 4:43 PM

      ada juga ulama umno kata undi umno masuk syurga....amacam ngok ngok semua.....ha ha ha

      Delete
  17. Malaikat maut umngokMarch 13, 2013 at 10:18 PM

    Umno Selamanya Penipu

    HEBAT UMNO P.PINANG.

    Umno kata orang Melayu kena tolak DAP sebab pemimpin DAP Cina. Di P.Pinang Umno ada 11 kerusi DUN. MCA dan Gerakan = 0. Tapi hebatnya Umno kerana lantik Setiausaha Gerakan Teng Chang Yau sebagai Pengerusi BN P.Pinang. TPM Muhyiddin pun dah janji jika BN menang akan lantik Chang Yau sebagai Ketua Menteri ..... Teng Chang Yau ni Melayu Bugis kut ???

    ReplyDelete
    Replies
    1. ABU... ABU.... ABU

      Delete
    2. PR terbakar jadi abu....nak sgt abu...amekau!!!!hahahahaaaaa

      Delete
    3. Bhai melekat...kerusi umno lu dah bg tau.. Aku lupa pas mng berapa belas kerusi..pkr yg diwakili oleh bumi berapa ya...mesti bnykkn...sbb aku tngk bila sebut pp org melayu dlm pr yg over sesngt...pls melekat tlg bg info kt aku tntng kedudukan melayu dlm pr...

      Delete
    4. MM 10:18 dah gua kata awal. Ni semua puak2 hampas. Puak2 Chauvanis DAP tu la yg tolak. Lu nak spin cari fakta lain.

      Delete
    5. malaikat maut umngokMarch 14, 2013 at 10:27 AM

      kah kah kah kah juragan juragan juragan.....bukan aku kat...tp umno yg kata melayu kena tolak DAP...sebab kalau DAP menang cina yg akan jd KM pulau pinang.....

      tapi UMNO cakap lain plak kat china pulau pinang....kalau umno menang dia akan lantik cina juga jd KM pulau pinang....whatsaapppp bro.......malah la ni pu TPM dah namakan penyandangnya.......

      PR tak pernah janji melayu jd KM tp umno janji cina jd KM kah kah kah.......kah kah kah......

      Delete
    6. Bhai melekat..adake selama bn pegang pp.. Km dari umno??? Itu bukan janji bhai.. Dan adakh pas dan pkr melayu,mmpu utk pegang jawatan km???exco agama pun pening nk cari calon...ini lu nk swing sana sini...bhai yg swing sana sini langswey atau penanggal dan bukan malaikat... Lu kenapa tak jwp soalan aku ttng kedudukan kerusi.. Lu kan ke teror dlm menanalisis satu2 senario...pls penanggal tlg le analisis dun penang...

      Delete
  18. Bung anwar banyak duit tapi dia ade penyakit yg tak ade ubat so cara dia nk hilang kan kerisaun tentang penyakit nya dia merapu lh

    ReplyDelete
  19. Pkr sama pkr gaduh pun tuding jari kat umno.


    Sejak kisah mansor mentokong kan guan eng, mansor kena cari port baru utk secure kedudukan dia.

    Agak agak port yang selamat tang mana? Yusmadi senang senang kena tunjal dahi. Well done.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 11:35.. Ad port yang selamat... Parlimen Jambatan Pulau Pinang.

      Delete
  20. Najib dan Mahathir Pensabotaj Utama UMNO Dalam PRU 13?

    Siapa sebenarnya pensabotaj UMNO dalam pilihanraya akan datang? Persoalan ini sentiasa bermain di fikiran banyak pihak. Sementara ada yang berpendapat ia terdiri daripada kalangan pemimpin yang tidak terpilih sebagai calon, lalu merajuk, menutup bilik gerakan dan mengalih sokongan kepada parti lain, ada yang merasakan pensabotaj juga mungkin daripada kalangan ahli yang tidak bersetuju dengan pemilihan seseorang sebagai calon.

    Namun daripada kedua-dua golongan itu, sabotaj daripada kalangan pemimpin yang kecewa dan merajuk adalah lebih besar kesannya kepada parti dalam usaha mencari kemenangan dalam pilihanraya nanti.

    ajib pula, dalam usaha mahu memenangi pilihanraya, nampaknya amat menyedari kemungkinan unsur sabotaj ini menjadi halangan utama kepadanya untuk mencapai kemenangan. Lantaran itu, selain sering mengingatkan pemimpin dan ahli UMNO dan komponen BN lainnya agar mengutamakan parti dan kekal setia sama ada terpilih atau tidak sebagai calon, beliau juga meletakkan pemantau di setiap bahagian yang terdiri daripada perwakilan G7 untuk melaporkan tentang sesiapa saja yang didapati menyeleweng daripada perjuangan parti semasa pilihanraya nanti

    Beliau yang begitu teruja untuk meletakkan calon-calon "winnable" dan tidak mahu terikat dengan kedudukan seseorang dalam parti sebagai asas memilih calon pilihanraya, dalam masa yang sama juga amat bimbang sekiranya berlakunya unsur sabotaj ini. Dengan kedudukan yang kritikal sekarang dan kekuatan antara BN dan PR pula agak seimbang hampir di semua kawasan, adanya perbuatan sabotaj tentu saja memungkinkan calon BN akan menerima kekalahan di tangan lawan.

    Inilah yang sebenarnya yang amat membimbangkan Najib dan menjadi salah satu sebab mengapa tarikh pilihanraya ditangguhkan sehingga kini. Walaupun kedudukan UMNO dan BN amat genting, tetapi keghairahan di kalangan pemimpin dan ahli parti yang "perasan" merekalah paling sesuai sebagai calon pilihanraya, tidak pernah ada surutnya. Dalam sering melaungkan "Hidup UMNO" dan perjuangan sentiasa berteraskan agama, bangsa dan negara, hakikatnya perjuangan untuk kepentingan peribadi sering mendahului segala-galanya di kalangan sebahagian besar pemimpin UMNO.

    Keghairahan mahu menjadi wakil rakyat bukan saja berlaku di kalangan mereka yang baru menjadi pemimpin dan tidak pernah menjadi calon tetapi juga di kalangan yang sudah lama bergelar YB dan tidak lagi dilihat "winnable".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku dah tak nampak di mana kekuatan pr khasnya pgayr....tak ada langsung calon yg betul2 berwibawa....Mgkin kecacatan tersebut disebabkan oleh bapak liwat mrk yg sial memanjang slps meliwat saiful.....

      Delete
    2. Anon 11:43... Lu punya tajuk ni je dah menunjukkan lu jenis makan sampah. So lepas PRU 13 ni Najib dengan Mahathir isytihar masuk DAP?

      Delete
  21. Tetapi sementara Najib melihat unsur sabotaj di kalangan pemimpin dan ahli UMNO, beliau juga harus melihat kepada dirinya sendiri. Keghairahan yang terlampau untuk meletakkan calon-calon yang dianggapnya "winnable" dan di luar daripada lingkungan UMNO, turut memungkinkan berlakunya sabotaj juga.

    Sekarang ini, golongan pelompat-pelompat politik yang berada di sisi Najib amat ramai. Ada yang pelompat jauh, pelompat tinggi namun yang ramainya adalah pelompat katak. Mereka pelompat jarak dekat saja. Antara mereka ialah Ibrahim Ali, Ezam Mohd Nor, Zulkifli Nordin, Nasharuddin Md Isa, Dr Hassan Ali dan ramai lagi.

    Sebahagian mereka ini dilihat begitu rapat dan menjadi "primadona" di sisi Najib. Mereka sering saja berada bersama Najib terutama dalam lawatan-lawatan ke luar negara. Sebahagian yang lain pula menonjolkan diri dengan keaktifan menyerang Anwar Ibrahim, Pas dan Pakatan Rakyat dengan pelbagai hujah dan logik yang difikirkan munasabah.Ada kemungkinan sebahagian mereka ini akan dicalonkan mewakili BN dalam pilihanraya nanti. Dikatakan bahawa pemilihan mereka sebagai calon kerana dianggap "winnable" dan juga kerana telah menyumbang jasa yang besar dalam mengkucar-kacirkan pembangkang melalui pelbagai dakwaan yang dibuat sebelum ini.Ezam, Zulkifli Nordin dan Dr Hassan Ali dilaporkan akan menjadi calon BN di Selangor manakala Ibrahim Ali pula dijangka akan diletakkan di Pasir Mas, Kelantan. Nasharuddin pula dikatakan akan menjadi calon BN di Kedah berdasarkan pengetahuan agamanya. Sementara Ezam sudah menjadi ahli UMNO, Ibrahim Ali, Zulkifli Nordin dan Dr Hassan pula tidak menyertai mana-mana parti dan hanya bergerak melalui NGO Perkasa dan Jati manakala Nasharuddin masih menjadi ahli Pas.Jika mereka ini dipilih sebagai calon BN berdasarkan kritirea "winnable" yang sering dilaungkan Najib, ia sedikit-sebanyak tentunya akan menyebabkan ada pemimpin dan ahli UMNO di sesuatu kawasan itu merasa kecewa dan kecil hati. Mereka akan merasa dipinggirkan dan pengorbanan berhujan, berpanas dan berjaga malam selama ini langsung tidak dihargai. Kebarangkalian untuk melakukan sabotaj juga adalah tinggi.Dalam hal ini, jika berlaku sabotaj ia tentulah berpunca daripada tindakan Najib sendiri.Dalam kes Mahathir pula, walaupun beliau dilihat begitu gigih berkempen mahu memastikan kemenangan BN dan tidak mahu melihat Anwar menjadi Perdana Menteri, tindakannya yang terlalu rapat dan menyokong Perkasa juga merupakan sabotaj kepada UMNO dan BN. Ini kerana Perkasa dilihat tidak begitu disenangi oleh pengundi bukan Melayu, malahan MCA dan MIC yang menjadi ahli komponen BN juga sudah beberapa kali "bertegang leher" dengan Perkasa dalam beberapa isu.Tindakan Mahathir yang terlalu merapatkan diri dengan Perkasa boleh juga menyebabkan pengundi bukan Melayu langsung tidak teringin kepada BN. Ini tentunya menyebabkan ramai calon BN terhalang daripada mendaat kemenangan kerana kekurangan sokongan pengundi bukan Melayu. Mahathir dalam hal ini telah melakukan sabotaj kepada parti.Dalam masa yang sama, tindakan Mahathir hadir dan berucap dalam suatu perhimpunan Perkasa di Pasir Mas baru-baru ini dan seolah-olah merestui agar Ibrahim Ali dipilih sebagai calon BN di kawasan itu juga boleh mencetuskan unsur sabotaj kepada UMNO dan BN. Jika Ibrahim dipilih sebagai juga sebagai calon yang dibenarkan menggunakan lambang BN walaupun beliau bukan ahli UMNO dan pernah menentang UMNO sebelum ini, ini tentunya menyebabkan pemimpin dan ahli UMNO Pasir Mas berasa kecewa dan tidak mahu mengundinya.Jika mereka melakukan sabotaj, ia adalah tindakan yang wajar berdasarkan kesetiaan kepada parti selama ini. Tetapi dalam konteks pilihanraya dan perkiraan Najib, mereka mungkin akan dikenakan tindakan disiplin.Tetapi bolehkah mereka dipersalahkan sepenuhnya? Hakikatnya, sementara Najib berusaha keras mahu mempertahankan kuasa Perdana Menterinya dan Mahathir pula sibuk mahu mengekalkan kuasa BN, tindakan mereka juga kadangkala cenderung kepada tercetusnya perbuatan sabotaj dalam parti. (SH 13/03/2013)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jutaan terima kasih kpd pelompat2 parti nie...Tanpa mrk ...aku akan terus2an dikencing mat liwat...Terpulang pd pm nak letak mrk di mana...jadi senator mcm ezam pun dah cukup bagus atau calon yg winnable utk umno...Jasa mrk amat dihargai!!!

      Delete
    2. Yang aku tahu...dlm pgayr cuma tinggal si pecinta lubang taik jer!!!Buat ceramah pun dah tak laku mcm zaman mantat pak sheikh...berkubur sblm pru13 nampaknya korang...Yang hadir pun kbnyakannya org pas dan dap yg nak jaga maruah mat liwat.

      Bekas ahli pkr kota

      Delete
    3. Aku harap umno jadikan puak pr yg berebut kerusi sesama sendiri sebg iktibar.... wlubgmanapun....kami akan menyokong sesiapa yg winnable candidate sbg wakil kami...Asalkan jgn letak peliwat...pelayan pelacur..pgamal rasuah atau pelacur agama....Dalang lanun forsure tak ada!!!

      Delete
    4. Hasang Jati bercita cita nak jd MB.....Ezam Kotak pun bercita cita nak jd MB....Nih Omar pun nak jd MB.......agak agak sapa la yg sesuai jd MB........

      Delete
  22. Pengkaji Paranormal Pakatan aka "Tulang Besi" mengamuk sakan di blog sendiri tapi camne ek? Pemimpin dia pun wat2 pekak je apa dia kata... Jangan telan bulat2 apa wa cakap.. Lu tengok sendiri ek.. Lepas tu lu nak kata apa lu punya hal.... hehehehe... sayangnya belajar jauh2.. bab ni confirm membazir dana kerajaan.

    ReplyDelete
  23. hukum mencuri

    Kejadian kecurian Helmet antara kes popular di Malaysia walaupun PDRM tidak pernah mengeluarkan kadar statistik kecurian helmet melainkan kadar statistik kecurian motorsikal sahaja. Ini kerana mangsa malas nak buat report polis untuk harga barang RM45 (Helmet jenis MS 88). (betui dak?)
    baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni
    Memahami situasi pencuri. Ada beberapa kemungkinan pencuri helmet terus berleluasa. Antaranya:

    1- Helmet untuk kegunaan sendiri bagi mengelakkan disaman JPJ. 2- Helmet tiada pengawasan dan masih baru. Boleh dijual.

    Seorang alim menangis kerana wangnya di curi, bila ditanya anak murid, takkan duit tak seberapa dicuri menangis sampai begitu sekali, jawab gurunya, aku menangis sebenarnya bukan sebab duit dicuri tetapi aku menangis sebab kasihankan pada pencuri itu. Bagaimana nanti dia mengadap Allah dengan dosa dan kalau dia tidak bertaubat. Sedih dengan duit yang sedikit itu dia akan di azab.

    Definisi Helmet dari WikipediA. Helmet is a form of protective gear worn on the head to protect it from injuries.

    Helmet digunakan untuk melindungi kepala dari kecederaan dan mengelakkan disaman JPJ sekiranya ada 'road block'. Sekiranya helmet yang dicuri untuk kegunaan sendiri bagi mengelakkan disaman JPJ. Semoga helmet tersebut dapat juga 'mengelakkan' azab Allah S.W.T

    Sekiranya helmet yang dicuri untuk dijual duit yang diperolehi tetap haram dan akan mendapat pembalasannya juga.

    kita tengok apa kata hamba Allah yg lain tentang hukum menghina dan memaki hamun dan menfitnah orang.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sendiri tidak mahu bekerja dgn jujur ikhlas dan bekerja keras nak salahkan org. The blaming game. Tak malu ke asyik nak minta tolong dari orang. Klau miskin tegar boleh d beri pertolongan. Ni yg telor berat cari kerja pon bercinta. Buat anak pandai pulak. Allah bagitau kpd nabi mohd saw manusia ramai yg tidak bersyukur hingga Allah tarik semula nikmat sebenarnya milik Allah. Malu la sikit. Mudah menyalahkan Allah dan kerajaan walhal sendiri yg pemalas. Berat bodek. Komplen aje pandai. Korang ingat kerajaan si babi hutan ni naik dorang nak tolong korang. Jgn mimpi la...

      Delete
  24. Cerita Sebenar Di Sebalik Amukan Tulang Besi

    Peristiwa Tulang Besi tinggi suara dengan wartawan2 kangkung pro UMNO telah banyak mengajar Tulang Besi berkenaan mengapa bangsa Melayu di Malaysia mundur dan terkebelakang.




    Misalnya, di pasaran saham Malaysia, bangsa Melayu tidak boleh menguasai walaupun 5% saham2 yg berlegar di pasaran saham. Terpaksa kerajaan mewujudkan tabung2 dan dana2 yang diambil dari cukai2 kaum Cina tapi dikatakan dana Melayu. Barulah kadar ekutiti naik ke tahap 18%.




    Hakikatnya Bangsa MElayu tidak tahu membezakan mana yang penting dan mana yang kurang penting.




    Ramai yang marah dgn Tulang Besi (bukan semua) kerana meninggi suara kepada wartawan2 kangkung dari Agendadaily dan The Star.




    Tapi ramai yang tidak tahu, akibat soalan2 bodoh yang ditanya oleh wartawan2 kangkung ini, sidang akhbar dgn bapa Saiful Bukhari ditamatkan dengan begitu cepat.




    Hasilnya, Tulang Besi sendiri tidak dapat bertanya banyak soalan. Antara soalan2 yang tidak dapat ditanya Tulang Besi adalah"





    1.0 Adakah Dato Najib Tun Razak terlibat secara langsung dalam konspirasi fitnah liwat II ini?

    2.0 Apakah kemudahan2 kerajaan yang telah digunakan untuk menjayakan fitnah liwat II?

    3.0 Selain dari Khairul Annas, siapa lagi dari Pejabat Perdana Menteri yang terlibat dalam konspirasi fitnah Liwat II ini?

    4.0 Ada atau tidak wakil2 APCO bertemu dengan bapa Saiful Bukhari sepanjang kes fitnah Liwat II berjalan?

    5.0 Apa kaitan peguam Zamri Idrus dengan Pejabat Peguam Negara?




    Banyak lagi soalan tidak dapat ditanya kerana PC tersebut dipendekkan masanya akibat wartawan2 kangkung bertanya soalan bodoh.




    Yang lebih menyedihkan soalan2 TUlang Besi adalah berkaitan dengan kepentingan umum kerana wang rakyat telah dibazirkan untuk menjayakan konspirasi jahat ini. Maka, seharusnya rakyat mesti tahu berapa banyak wang mereka yang telah habis.




    Kalau wartawan2 kangkung ini nak tanya soalan bodoh mereka tapi tidak memberi kesan kepada Tulang Besi, confirm Tulang Besi tidak marah.




    Tapi apabila soalan2 bodoh mereka menyebabkan Tulang Besi tidak dapat bertanya soalan, maka secara "natural" nya Tulang Besi pasti marah.




    Jadi, janganlah guna alasan2 tidak cerdik macam "ini adalah hak saya sebagai wartawan untuk bertanya". Kerana soalan2 bodoh kamu saya tidak dapat bertanya soalan saya.




    Kalo nak tanya soalan2 bodoh, pegi ke Chow Kit road dan tanya orang2 gila yang berkeliaran di sana.




    Tahniah kepada bangsa2 Melayu yang tidak boleh bertoleransi dengan wartawan2 yang bodoh dan pendek akal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...alasan TULANG BESI sama seperti alasan budak tadika yg tak dpt minum milo free(milo sponsor)sbb ramai budak lain yg berbaris didepan lori milo, sedangkn si TB hnya menunggu org hntar air milo utk dia...

      Adakah soalan yg nak ditanya itu terlalu berilmiah...klu setakat soalan yg camtu utk dpt lebih info utk buat lbh bnyk fitnah...bhai aku pun boleh tlg jwp soalan TB tu...wlupun aku tak kenal azlan atau saiful...bhai klu azlan buat pc dgn mmbaca a4 paper..maka jawapan kpd TB dah ada dah pun...tnggu nk baca jew...

      Patut kita tnya pada siTB...bhai lu dpt berapa utk satu soalan yg akan lu tnya didepan wartawan dan hadirin yg lain.. Hahaha ..tulang besi aka tukang berlakon...tak payahlh nk panzzz kn lg isu kebiadapan lu...setakat soalan tu lu boleh tnya waktu lepak dgn azlan tu.. Takkan le lu bloggers terhebat PR tak di benar jumpa azlan...hahaha TB lu dgn karekter yg ada lu boleh jadi TUKANG BUAT apa saja...bro

      Delete
    2. Anon 9:18... Soklan 1.0 - 5.0 TB yg mengaum sampai tak sempat mengucap tu klu di tanya akan membuat anugerah tuhan lagi masuk spital balik sebab sakit belakang kronik terjatuh dr katil dan tak akan mengaku TB ni umat2 nya. Puak Anugerah tuhan dah tembak lepas tu nak minta puak2 dia sendiri yang tanya kenapa dia tembak? Puak2 yg tembak ni lagi lah tak nak bagitau fakta yang sahih sebab yang ada cuma fakta bahan buangan. Kena pulak kononnya nak tanya soklan kenapa tembak oleh TB. Wei..TB lu janganlah nak malukan diri lu dgn puak2 lu..jadi cerdik sikit. Org berpolitik lu nak jadi rimau politik tapi yg silap lu jadi rimau sarkis.

      Benda tak de yang Anugerah Tuhan nak adakan jugak... ke laut la wei. Lu g tanya Yuktes Vijay. Sendiri mau ingat Liwat II kes mahkamah blum selesai lagi walaupun puak2 Anugerah Tuhan dan buat kenduri KY jelly.

      Delete
  25. muhyidin Ada Dukumen Rahsia ??

    Timbalan Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin mendakwa hari ini bahawa daripada maklumat beberapa dokumen yang boleh dipercayai, pembangkang dipercayai merancang untuk menggagalkan pilihanraya umum ke-13 dengan mewujudkan keadaan porak peranda kerana gementar dengan sokongan rakyat kepada BN yang sudah mula meningkat.

    "Macam (penasihat KEADILAN) Anwar Ibrahim sebut, kalau dalam pilihanraya ini dia kalah maka tentulah kekalahan itu (mengikut dakwaannya) disebabkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) buat kerja kotor, tipu rakyat.

    "Bila dia menang, dia tak pernah kata SPR tipu rakyat, tapi bila nak kalah, nampak-nampak nak tumbang dan impian untuk jadi perdana menteri tak akan menjadi, maka dia dah mula buat telahan," katanya ketika berucap di majlis sepetang bersama masyarakat di kawasan Parlimen Hulu Selangor, di Bandar Bukit Sentosa dekat Kuala Kubu Baru.

    Turut hadir Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani yang juga Timbalan Pengerusi BN Selangor, Noh Omar, Ahli parlimen Hulu Selangor, P.Kamalanathan dan Pengerusi Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD), Syed Hamid Albar.

    Muhyiddin percaya kenyataan itu dibuat pihak pembangkang kerana sedar bahawa mereka tidak mampu membentuk kerajaan pada pilihan raya umum akan datang.

    "Saya berikan ini sebagai satu peringatan kepada kawan-kawan dalam Barisan Nasional, inilah yang akan kita akan hadapi, tapi saya yakin atas semangat kita yang kuat dan kerja keras yang kita lakukan kita akan dapat atasinya," katanya.

    Dalam pada itu, Muhyiddin yakin BN mampu mempertahankan kerusi Parlimen Hulu Selangor dan tiga kerusi Dewan Undangan Negeri di Parlimen itu dalam pilihanraya umum akan datang.

    "Tidak kira siapa.. calon hitam, putih, biru kita akan pilih sahaja... dan saya pergi ke tempat-tempat lain... gelombang biru menandakan sikongan rakyat sudah mula meningkat," katanya.

    Beliau berkata kerajaan Selangor yang diterajui pakatan pembangkang telah menimbulkan pelbagai masalah kepada rakyat negeri ini dengan pelbagai janji manifesto yang tidak ditunaikan yang sehingga kini tidak dijawab oleh Menteri Besar, Abdul Khalid Ibrahim.

    "Kita tak nak mengulang banyak cerita yang sudah berlaku di sini... saya bukan orang Selangor, tetapi saya tahu apa yang berlaku di negeri Selangor ini...Rakyat Selangor sudah pun marah dengan kerajaan (negeri yang diterajui pembangkang).

    "Ramai yang bawa kes ke mahkamah, ibu tunggal dan orang-orang yang berhak mendapat pembelaan atas janji yang dibuat pada manifesto PRU yang lepas juga tuntut supaya kerajaan Selangor tunaikan janji, sampai hari ini saya tak dengar pun jawapan dari Menteri Besar Selangor apa yang nak dilakukan tentang apa yang telah dijanjikan itu," katanya.

    Justeru, Muhyiddin mencadangkan agar rakyat Selangor tidak lagi terpedaya dengan manifesto PRU-13 yang dilancarkan pakatan pembangkang baru-baru ini yang menurutnya menjanjikan pelbagai perkara yang mustahil untuk dilaksanakan tanpa penerangan yang kukuh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dlm dunia ni ada perbagai jenis penyakit...tapi nabi dah berpesan bahawa setiap penyakit ada ubatnya....cumanya sejak akhir akhir ini para saintis telah dapat mengesan satu penyakit yang tiada ubatnya....tak percaya???? carilah ubatnya dimana manapun pasti tak akan jumpa.Penyakit tersebut ialah

      "Penyakit Bodoh Macam umno laknatullah..."... muakakakaaaa...!!!!!

      Delete
    2. malaikat maut umngokMarch 14, 2013 at 9:36 AM

      Tuduhan Muhyiddin sesuatu yang sangat berat, mendakwa kononnya dia mempunyai dokumen sulit yang boleh dipercayai bahawa Pakatan Rakyat akan bertindak sekiranya kalah dalam pilihanraya umum akan datang.

      Persoalannya, dari mana datangnya dokumen tersebut dan apakah isi kandungannya yang menyebabkan Muhyiddin mempercayai bahawa musuh BN itu akan melakukan huru-hara?

      Muhyiddin harus jelas bahawa tanpa perlu dokumen murahan yang boleh direka sesiapa sahaja itu, Pakatan Rakyat boleh menewaskan mereka tanpa perlu mencetuskan huru-hara sebagaimana yang dibuktikan oleh BN terutama penyokong Umno sendiri.

      Apakah dia LUPA bahawa baru kelmarin samseng upahan Umno sendiri yang berselindung di sebalik pertubuhan NGO iaitu Gabungan Anti-Penyelewengan Selangor (GAPS) dan Jaringan Melayu Malaysia (JMM) melempar telur dan objek ke arah ibu pejabat KEADILAN kononnya Anwar dalang di sebalik isu Lahad Datu?

      Mengapa dia tak berani komen tindakan penyokongnya yang TERBUKTI GANAS malah polis langsung tidak bertindak mengikut lunas undang-undang?

      Sekiranya Muhyiddin GAGAL membuktikan dokumen tersebut datangnya dari mana-mana pemimpin Pakatan Rakyat terutama Anwar Ibrahim, maka wajarlah dia DITOLAK sama ada menggantikan Najib Altantuya sebagai perdana menteri atau presiden Umno kerana jelas berbohong kepada rakyat Malaysia.

      Saya CABAR Muhyiddin sendiri dedahkan dokumen tersebut (yang asal dan sah dari mana-mana pemimpin Pakatan Rakyat) atau berdepan dengan kuasa Allah SWT yang akan menentukan nasibnya selepas ini!

      Delete
    3. melayu umno memang mudah lupa walaupun baru sekajap tadi dia berak, dia dah lupa itu dia punye taik.

      Delete
    4. melayu PKR memang mudah lupa walaupun baru sekajap tadi dia MELIWAT, dia dah lupa itu dia punye LENDIR!

      Delete
    5. Saya CABAR KAK JIJAH sendiri dedahkan JAM OMEGA tersebut (yang asal dan sah milik nuar ) atau berdepan dengan kuasa Allah SWT yang akan menentukan nasibnya selepas ini!

      Delete
    6. MS 9:22 - Anon 9:32 - MM 9:36 - Anon 9:49..

      "Inilah barisan kita, yang ikhlas berjuang..."
      Huh... berdiri roma lu orang.. Bersemangat Lu org nyanyi lagu ni ramai2 masa berhimpun dan berarak ramai2 dlm bersih 1-2 macam gajah sarkis kurang mengawan sampai lu langgar dan rosak apa lu suka sbb tengah berjuang konon la masa tu. lapuran media rasmi dan tak rasmi sibuk melapurkan pejuang2 puak lu yg cedera bertempur. Abah lu la.. Puaka PP dah menjelma merasuk lu org sampai hilang akal. Bila selidik2 rupa-rupanya program tarbiah ketua LBGT. Apa tu? LBGT? Apa? U ulang I sondol...

      DPM dah beri pengesahan khbar yang bertiup kencang kat alam siber puak2 lu,puak puak kerajaan dan juga puak2 PBB (yg menjalankan misi pengaman dan pemerhati, duk atas pagar).Maknanya konpirm ada... Lu gila ke nak mengaku depan media..Ni no.2 dalam negara ni... jgn buat hal bila bagi PC mengaku begitu dan begini bukan boleh buat main.

      Namun begitu perkara ganjil dan pelik di negara lain bukanlah perkara ajaib bagi di Malaysia ni bila puak2 pembangkang pimpinan Anugerah Tuhan lu ni apa pun jadi modal untuk menegakkan syahwat dalam seluar lu tu. Lu tak kiralah apa kebendannya x jadi hal, sondol tetap sondol janji lu geli. nampak? Inilah puak2 yang di tarbiah oleh TG pemilik syurga (Nak no lot, g sign cepat) dgn Kalipah Guano Eng, dan di ijazahkan oleh anugerah tuhan.

      Lu org tak meroyan pun bab Anugerah Tuhan lu yg simpan 36 kotak rahsia yang akan dibongkar untuk menegakkan keadilan bagi kesluruhan rakyat malaysia. Yang terbukti dan mempunyai fakta, Anugerah Tuhan lu memang berjaya menegakkan tiang seri kecondongan 45 darjah barat laut dia je. Mana pergi 36 kotak tu? Di simpan rapi ek? kat celah bedah mana tu?Celah bedah? Isk... Dah masuk 15 tahun la banggang abuk pun tarak, ini fakta.

      DPM dah kata, kita semua tunggu la siasatan yang sedang berlangsung. bawa2 bersabar ckit jgn asyik nak naik syahwat x tentu pasal. Buruk padahnya... X caya? Lu tanya sendiri tanya dgn Penasihat Agama MB Sgor Khalid Air lu tu? Sapa tu? Betul tak tahu? Bederol Swiss Garden la tu.. faham?

      Ewah..malu la wei nak kata bab berak tak mengaku ni. Sebab apa? Sebab puak2 lu ni adalah golongan terpilih. Terpilih macam mana tu? Terpilih untuk dibekalkan dengan alat pengenalan khas macam kunci remote keta lu orang tu.. yang berfungsi bila lu masuk tandas untuk berak maka akan secara automatik terdapat sensor yang mengesan pergerakan bahan buangan lu tu langsung memancarkan signal ke satelit Measat 2 yang akan memancar butiran ke channel astro lu yang dirumah tu butiran2 nama, IC dan alamat puak2 lu yang sedang membuang bahan kumbahan secara terurus dan bertamadun dan menepati piawaian ISO 1609. Tok wan lu la...Apa lu sembang ni. rakyat muak siot dgn game plan lu org ni.. yg lu dan puak2 lu tau nak bagi huru hara je..

      Lu dan puak2 lu la yang bukannya berak tapi cirit beb... cirit!!... merata-rata2 lu sebut la kat mana yg tak de cirit puak2 lu.. Jalanraya, stadium, masjid, surau, sampai lah ke istana negara. Istana Negara? Ya... tempat bersemayam YDP Agung pun lu cirit kat sana.

      JANGAN LA JADI BANGANG gred "AAA" rating terbaik tu..




      Delete
  26. Saya seorang setiausaha dlm parti UMNO. Sekarang ini sedang berkira-kira berniaga sendiri. Hakikatnya ramai ahli-ahli UMNO sendiri sudah hilang keyakinan yang PRU13 ni BN akan menang. Walaupun kami masih menyokong UMNO, tapi dalam hati kami reda walau BN kalah. Rakan-rakan sekalian! Marilah kita berjuang! Walaupun PRU13 ni memang confirm BN akan kalah, biarlah kita gunakan saat-saat terakhir ini untuk berkhidmat kepada parti keramat UMNO. Biar kita menjadi pembangkang berhemah dan jujur selepas PRU13 ini. Semoga kejujuran kita itu akan mendapat sokongan rakyat pada PRU14 nanti. Amin!!


    Penyokong Tegar UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. bodoh arrr ngko. napa bocorkan rahsia sendiri. skrg rakyat dah tau yg kita bakal tumbang.

      Delete
    2. parpukari kuah dalMarch 14, 2013 at 10:38 AM

      oooo ya ka....tapi kan ka kita species bodoh nak mampus....biaq la kalau orang tau pun hahahaha........Apa yg penting drama kita berjalan ha ha ha......

      ceee wahhhh ............cuma nak pesan citer bab kote jgn dilupakan.....sebab blog aku perlukan citer tu kalau tak macam mana nak laku KY aku ha ha ha

      Delete
    3. mohon supaya Penyokong Tegar UMNO disiasat kerana membocorkan maklumat sulit parti sendiri. Walaupun kita confirm kalah PRU13 ni, ia tidak sepatutnya dihebahkan kerana akan membawa panik kpd penyokong BN.

      Mohon supaya Penyokong Tegar UMNO ini diabil tindakan disiplin.

      Delete
    4. Hei 9.41. Nampak benor kamu ni penipu. Ni la dia pengikut2 ai ni tak da kerja lain menyamar saja betul2 macam syiah. Pembunuh. Hypocrates.

      Delete
    5. saya juga sokong supaya Penyokong Tegar Umno dibuang keahlian dpd umno. Beliau membocorkan maklumat sulit bn. saya berharap parpukari padam post Penyokong Tegar umno. Jangan biarkan rakyat tahu yang BN memang confirm akan kalah PRU13 ni.

      Delete
  27. malaikat maut umngokMarch 14, 2013 at 9:41 AM

    Selangor Pasti Jatuh Ketangan BN


    Melayu-nya cakap.... BN nak tawan balik Selangor untuk rakyat.


    Kah kah kah kah...
    Kih kih kih kih kih...
    Wakakakakaka....


    Nak tawan balik Selangor untuk rakyat??


    Mampuih hidup balik aku tak caya cakap PM expired ni. Mereka nakkan Selangor bukan sebab nak bela rakyat...... Mereka nakkan Selangor sebab Selangor kaya dan dapat kembungkan poket dan tembolok mereka. Sebab tu, mereka beriya-iya nak tawan semula Selangor.


    Dapat Selangor kalu.... Projek Langat no problem. Dapat Selangor... tarif air naik ikut suka mak bapak mereka jer. Dapat Selangor.... habis tanah mereka rembat dan jual untuk kayakan diri. Dapat Selangor... segala mak nenek projek itu ini mereka buat untuk tipu duit rakyat. Dapat Selangor... pelbagai cara mereka boleh berjoli sakan dengan anak bini menggunakan duit rakyat. Haisshh.... macam-macam lagi ler penipuan dan pengkhianatan mereka.


    Hallo.... Melayu sekarang ni tak mudah lupa, tau... Rakyat Selangor masih boleh ingat lagi... bagaimana kerajaan UMNO/BN menyongelap duit rakyat seperti yang telah didedahkan oleh Pakatan Rakyat. Bab-bab songlap duit ni.... lanun-lanun UMNO/BN ni very kreatif oooo. Al maklum ler... berotak putar alam.


    Sebab tu... apabila Piem Expired kata mereka nak tawan semula Selangor untuk rakyat.... aku gelak besor, sampai terbesior ler. Dan aku jemput korang ketawa sama-sama. Syok oooo ketawa reramai ni.


    Sebelum berundor... aku nak nasihat sikit Piem Expired ni... Udah-udah ler buat lawak bodoh. Cukup-cukup ler berangannyer. Berhenti ler memalukan diri sendiri. Selangor akan kekal dalam tangan Pakatan rakyat, in shaa Allah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau memang bodoh Penyokong Tegar UMNO. Kenapa bocorkan rahsia sulit ni? Ia tidak sepatutnya diumum kpd rakyat. Memang benar BN bakal tumbang tp jgnlah pecahkan rahsia ni. mungkin kita masih ada peluang menang PRU13 ni walau tipis.

      Delete
    2. aku yakin umno akan menang berdasarkan

      1. Daftar pemilih bertamabah dgn nama baru.....
      2. kes kote bengkok drama terbaru akan main
      3. Yusuf haslam nak buat filem LD
      4. Semua org dapat duit
      5. Tok Moh aku dah nak kasi tarikh PRU yg memang leh menang
      6. Bini PM dah dok belakang tabir.....
      7. Gambar bini PM teriak dapat menarik ramai pengundi ataih pagaq
      8. sokongan makin meningkat la dah 200%
      9. semua ahli PgayR dah masuk umno
      10.Dah ada fatwa baru undi umno masuk syurga
      11.BN dah minta ampun minta maaf atas kesalahan lalu
      12.Cat kaler hijau semuanya dah ditarik balik dari pasaran
      13.fail fail penting tersimpan rapi tak tau mana tempat....

      ada lagi yg meyakinkan aku BN akan menang.....

      Delete
  28. aku paste kan komen dari bekas TPM MUSA HITAM…khas buat samseng umno taik kucing yg malas membaca, bengap dan malas berfikir.

    Antara kenyataan bekas Timbalan Perdana Menteri, Tun Musa Hitam dalam ‘Bicara Minda ‘Survival Ekonomi Melayu’ di Kompleks Karangkraf’ yang perlu difikirkan menggunakan otak oleh macai-macai UMNO ialah..

    Pertama – “Jika sekali pun pembangkang memerintah negara mereka tidak akan sebegitu bodoh mahu membiarkan ekonomi negara muflis seperti yang lain sangkakan.

    Kedua – “Kita dalam suasana pilihan raya umum (PRU) pada pendapat saya dulu, baru ini dan sekarang, barang siapa yang menggunakan perkauman sebagai isu politik adalah ahli politik yang bankrap,”(umno la, sapa lagi yg asobiyah, sebijik perangai macam yahudi)

    Ketiga – Ketika ditanya bagaimana untuk mengubah minda Melayu dan gerak kerja yang berasaskan perkauman, Musa, 78, berkata “Itu yang saya duka cita, jika kita bergantung pada akedemik senang sikit kita boleh belajar dan proses semula jadi. Tetapi dari segi mentaliti nak ubah, sukar jika kita ada sistem politik begitu terbuka, misalnya di Malaysia.

    Ayat kedua tu.. dia sindir Mahathir yang lebih Melayu dari Melayu sedangkan dia datang dari Karala. India dan juga lain-lain macai UMNO yang sering melaungkan HIDUP MELAYU!! yang sekapal dengannya..

    Ayat yang ketiga tu mungkin macai-macai UMNO kurang faham.. tak apa aku tolong permudahkan, kalau kita cerdik ianya tak susah untuk mengubah minda yang berasaskan perkauman.. tapi kalau bodoh macam macai-macai UMNO yang ada sekarang ni.. susah sikitlah… ha.. ha.. ha..

    ReplyDelete
  29. SHAH ALAM: Bekas Timbalan Perdana Menteri Tun Musa Hitam menepis dakwaan bahawa ekonomi negara akan bankrap sekiranya Pakatan Rakyat mengambil alih pemerintahan Pusat selepas pilihan raya umum ke-13 (PRU 13).

    Musa berkata, perkara itu tidak akan berlaku sekiranya Pakatan Rakyat mampu menjaga kestabilan sektor pelaburan yang menjadi asas dalam struktur ekonomi negara.

    Katanya, spekulasi itu hanya kenyataan politik berkepentingan sebelah pihak sahaja yang sengaja dijaja untuk menakutkan rakyat.

    “Jika sekali pun pembangkang memerintah negara mereka tidak akan sebegitu bodoh mahu membiarkan ekonomi negara muflis seperti yang lain sangkakan.

    “Saya tak fikir ekonomi negara akan musnah, sama seperti apa yang pernah saya jelaskan kepada beberapa sektor perbankan dan pelabur asing.

    “Perkara asasnya kita kena menjaga komuniti pelaburan,” katanya kepada pemberita di sini hari ini. selepas menghadiri Bicara Minda ‘Survival Ekonomi Melayu’ di Kompleks Karangkraf.

    Wujud spekulasi

    Wujud beberapa spekulasi yang meramalkan hutang negara akan bertambah sehingga menyebabkan muflis sekiranya Pakatan mengamalkan dasar ekonomi yang dijanjikan dalam Buku Jingga.

    Antaranya penghapusan tol, pengurangan harga minyak, pendidikan percuma serta menurunkan harga kereta.

    Musa berpendapat tidak ada pihak yang sanggup dan sengaja membiarkan ekonomi jatuh kerana ia tanggjungjawab selepas diberi mandat oleh rakyat untuk memerintah negara.

    “Hasrat mereka (Pakatan) sama seperti yang lain iaitu untuk berkhidmat kepada rakyat.

    “Sebab itu mereka bersaing untuk menang dalam PRU dan untuk membuktikan siapa lebih layak,” katanya.

    Bekas Menteri Dalam Negeri itu juga berkata, semua pihak perlu menerima hakikat tidak mustahil perkara ini akan berlaku dalam realiti dunia politik demokrasi.

    Enggan ulas lanjut

    Beliau bagaimanapun enggan mengulas lanjut mengenai perincian dasar ekonomi yang ditawarkan Pakatan Rakyat.

    Pakatan Rakyat kini giat turun padang memberi penjelasan kepada rakyat tentang tawaran dasar ekonomi yang dirangka bagi meraih sokongan undi semasa PRU 13 nanti.

    Manakala di pihak Barisan Nasional (BN) termasuk pemimpinnya menganggap tawaran Pakatan itu mampu menggugat kestabilan ekonomi.

    Malah, wujud perang siber di media sosial yang menyiarkan video dan menggelarkan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai ‘Mr Mansuh’.

    Sementara itu, Musa dalam ucapannya menyelar sikap sesetengah ahli politik yang gemar memainkan sentimen perkauman sebagai modal politik.

    Beliau menyifatkan tindakan tersebut sebagai langkah terdesak yang akhirnya boleh memusnahkan negara.

    Bangkrap politik

    “Barang siapa guna isu perkauman dia adalah ahli politik yang bankrap.

    “Banyak isu yang boleh dibahaskan untuk pembangunan negara selain hanya nak takutkan rakyat dengan isu perkauman,” tegasnya.

    Sementara itu, beliau yakin Dasar Ekonomi Baru (DEB) berjaya mencapai matlamat apabila kemiskinan tegar semua kaum dapat dikurangkan.

    Malah beliau berpendapat 30 peratus penglibatan Bumiputera dalam sektor ekonomi juga turut tercapai.

    Musa yang juga bekas Pengerusi Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (Suhakam) itu turut menepis persepsi survival ekonomi Melayu kini terancam.

    Katanya, perasaan rendah diri boleh berubah sekiranya pemimpin tidak menyalahgunakan peluang yang ada untuk kepentingan politik ~ Free Malaysia Today

    Kenyataan yang kedua dan ketiga di atas di petik dari Sinar Harian di ( SINI )

    Buat macai-macai UMNO tu.. fikir-fikirkan.. kenyataan di atas adalah kenyataan dari seorang pemimpinUMNO yang juga merupakan bekas Timbalan Perdana Menteri.. bukannya Ketua Cawangan atau Timbalan Ketua Cawangan…

    ReplyDelete
  30. malaikat maut umngokMarch 14, 2013 at 12:56 PM

    Gempar Waris Sultan Sulu Kata Draman Antara Najib Dan Aquino

    Jurucakap 'Sultan Sulu' Jamalul Kiram, Jacel Kiram mendakwa "konspirasi sebenar" adalah di antara Najib dan Aquino.Media Filipina siasat dakwaan konspirasi.


    Pemimpin Filipina berkata satu siasatan akan dijalankan ke atas konspirasi di sebalik pencerobohan kumpulan bersenjata Sulu ke Sabah untuk mengenalpasti punca keganasan yang berlaku.Jurucakap timbalan presiden negara itu, Abigail Valte memberitahu stesen radio dzRB bahawa presiden Benigno Aquino III berhasrat untuk menjalankan siasatan itu selari dengan usaha untuk menyelesaikan krisis berkenaan secara aman.


    Portal berita PhilStar juga memetik kenyataan Valte bahawa usaha berkenaan selari dengan tuntutan setiausaha agung Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu Ban Ki Moon agar untuk menghentikanpertentangan dengan segera.


    Laporan hari ini juga menyebut, pegawai istana presiden sebelum ini mempersoalkan keupayaan 'Kesultanan Sulu' untuk membiaya pencerobohan Sabah dan percaya pengikut berkenaan didorong dengan janji untuk mendapatkan habuan sebanyak $600 setiap seorang.


    Ia menyebut, pihak berkuasa Filipina juga menyiasat kemungkinan bahawa ekspedisi bersenjata itu cuba memalukan kerajaan Malaysia dan Filipina dan menggunakannya dalam tuntutan kesultanan itu di Sabah.


    Biro siasatan kebangsaan negara itu dilaporkan melancarakan siasatannya dua hari lalu dengan memanggil penasihat kesultanan itu Pastor ‘Boy' Saycon untuk siasatan, sementara Aquino dijangka akan memaklumkan kepada Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Najib Razak berhubung pemimpin konspirasi berkenaan, seperti yang didakwa.


    Bagaimanapun, jurucakap 'Sultan Sulu' Jamalul Kiram, Jacel Kiram menafikannya dan mendakwa "konspirasi sebenar" adalah di antara Najib dan Aquino.Beliau sepertimana dilaporkan mendakwa, perkara ini adalah untuk membantu rundingan di antara kerajaan Filipina dan militan Moro Independent Liberation Front dan pada masa yang sama mengalihkan perhatian orang ramai daripada keganasan yang berlaku di Sabah.


    "Teori konspirasi ini adalah satu penghinaan kepada rakyat Filipina dan kepada kesultanan Sulu, lebih-lebih lagi kepada Raja Muda (Azzimudie Kiram, yang mengetuai hampir 200 orang pencerobh di Sabah) dan rakyatnya," kata Jacel kepada media Filipina semalam.


    Malaysian Prime Minister Najib Razak, accompanied by Defense Minister Zahid Hamidi, shares a light moment with soldiers at Tanduo village last Thursday. APMANILA, Philippines - An investigation into the conspiracy angle in the Sulu sultanate’s sending of armed men to Sabah is justified and consistent with efforts to end the violence in the territory immediately, Malacañang said yesterday.The Palace made this clear a day after the National Bureau of Investigation (NBI) summoned the sultanate’s adviser Pastor “Boy” Saycon for questioning on Tuesday on suspicion that he was part of a conspiracy to create unrest in Sabah by making hundreds of mostly armed followers of Sultan Jamalul Kiram III sail to the territory and claim it as their own.Saycon is secretary general of the Council for Philippine Affairs or COPA.

    ReplyDelete
  31. laki kak bedah jandaMarch 14, 2013 at 1:19 PM

    Wkileak kata umno menang depa kata umno seri

    Depa cakap Wikileaks dedahkan DSAI ada kaitan dengan pencerobohan di sabah. Dan itula yang depa dok berulang kali jaja. Dan bagi mereka yang faham english mungkin akan terpedaya. Tetapi bagi kita yang faham akan cakap

    WHAT THE HELL IS THAT? SO THIS A THING THAT U NAMED IT AS A PROOF? GET A LIFE LA BRO. EAT BURGER KAW2 LA DUDE. WALAWEI.

    Itu bukan bukti. Bukan. Aku tak berapa nak layan isu bodoh di atas neh. So memang la aku malas nak update. Sah2 ia merepek gile. Tapi nampaknya ada juga yang percaya kat bloggers umno. Walhal aku dah cakap banyak kali. Apa2 benda yang bloggers umno sampaikan ingat macam neh jek

    Ia adalah fitnah sehingga terbukti benar.

    Maksudnya asal dorang update conform fitnah. Ia terpakai untuk bloggers bm la. Yang english version ada hujah. Tapi bukan semua artikel. Kena pandai tengok dan telek.

    Yang sebenarnya apa yang Wikileaks dedahkan tue?

    Yang depa dedahkan ialah ;

    1. Kandungan surat yang diklasifikasikan sebagai sulit mengenai pergerakkan nor misuari. Ia diselidiki oleh amerika.

    2. Rupanya amerika memerhatikan pergerakkan nor misuari.

    3. Dalam kenyataan tersebut menyatakan bahawa nor misuari telah berjumpa dengan dsai. Sabahat lama.

    4. **Nor misuari juga telah berjumpa dengan pemimpin2 dari bn. Ini termasuklah menjadi tetamu rasmi beberapa kali, bagi kerajaan bn juga. Antara yang menjadi topik dalam perjumpaan tersebut ialah melarang misuari campur tangan dalam urusan politik di malaysia. Ini adalah lanjutan dari perjumpaan misuari dengan anwar ibrahim. Ia boleh dirujuk dari statement malaysia isn't only concerned blabla.. Dan misuari cakap dia tidak mahu campur dalam urusan politik malaysia pun.

    5. Dalam kenyataan itu juga mengatakan baahwa misuari mampu tawan sabah. 2 jam je. Dia masih bengang kerajaan malaysia serahkan dia kepada kerajaan philippines suatu ketika dulu. Semua ini dia luahkan kepada seseorang yang dikenali dengan nama MG Dolortino.

    6. Kalau diperhatikan pergerakkan misuari, jelas ia mendedahkan hubungan misuari dengan bn juga sebenarnya. Siapa agaknya misuari ini sehingga bn melayan dia? ** Mereka nak larang dia ceroboh sabah, larang dia masuk campur dalam urusan politik, mereka sanggup berjumpa dan berunding dengan dia beberapa kali.

    7. Kalau kita berkuasa penuh dalam satu2 hal kita tak perlu gunakan kuasa rundingan. Kalau kita nak larang misuari ceroboh, kita larang saja. Kalau dia lakukan apa2 pergerakkan yang menimbulkan syak wasangka kita tangkap saja. Tetapi BN tidak memilih untuk bertindak seperti itu. Mereka memilih pintu rundingan. Mungkin misuari ada pegang rahsia. Yang kita tidak tahu. Jangan2 ada sesuatu dengan misuari disebabkan itu la dia mendapat layanan baik.

    8. Jika gunakan hujah dsai pernah berjumpa misuari = maka dsai ialah dalang. Benda yang sama aku boleh campakkan kepada bn. Adakah bn plan dengan misuari untuk jalankan satu konspirasi? **BN juga beberapa kali pernah berjumpa dengan misuari. Bahkan selepas 2007 pun pernah. Ia boleh diperolehi dengan mudah kalau perhatikan pergerakkan misuari.

    9. Misuari neh aku tak percaya. Dia ialah pemimpin corrupted. Disebabkan itulah MILF wujud. Disebabkan dia taknak lepaskan jawatan walaupun terbukti tidak amanah. Lari dari perjuangan asal. Jangan2 dia jenis talam bermuka2. Dengan dsai dia cakap baiklah saya akan berkempen bagi pr, bawa undi2 orang sulu akan pangkah pr. Dan dengan bn dia cakap baiklah saya akan memperlakukan seolah2 saya menyokong penuh dsai, menyokong penuh pencerobohan itu, supaya mereka boleh kaitkan dsai sebagai dalang.

    Kita tidak tahu. Aku tidak tahu. Apa yang aku tahu kenyataan wikileaks bukan bukti. Jauh sekali hujah. Dakwa DSAI jika kau mahu. Tapi kemukakan bukti terlebih dahulu. Dan bila aku cakap bukti ia bermaksud bukti. Bukan fitnah. Tuduhan rambang yang merepek. Atau kebencian melulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. laki kak bedah jandaMarch 14, 2013 at 1:21 PM

      Tiada sesiapa disini taksub dsai. Yang orang persoalkan, yang aku persoalkan, ialah kaedah yang digunakan untuk jatuhkan lawan. Jika sampai sesuatu kepada kamu, yang kita tahu ia adalah fitnah, adakah aku akan hihi haha dan biarkan saja sebab taknak orang sangka aku taksub dsai? No. Sangka apa yang ko mahu sangka. Lakukan ia dengan sesuka ahti. Ia jiwa kau. Sangkaan kau. Ia tidak mewakili aku. Jauh sekali mengambarkan kebenaran. Apa nak heran?

      Nota.

      ** BN sudah lama mengetahui rancangan misuari [puak2 bersekutu] terhadap sabah.

      ** Ini bermaksud pencerobohan ini dalam pengetahuan mereka.

      ** Ini juga bermaksud mereka sudah sedia maklum pencerobohan ini bukan ada kaitan dengan dsai since mereka [puak2 bersekutu] sudah lama merancang.

      ** Sebab itulah Hishammuddin Hussien nafikan pencerobohan itu pada awalnya.

      ** Untuk memberikan gambaran bahawa pencerobohan itu dalam kawalan mereka. Pada hakikatnya untuk menutup cerita lain.

      ** Untuk alihkan perhatian masyarakat maka mereka sebarkan agenda bahawa dsai ada kaitan dengan pencerobohan tersebut.

      ** Pada hakikatnya mereka telah berunding banyak kali, dalam beberapa pertemuan di beberapa tempat, dalam beberapa tahun dan Lahad Datu adalah kemuncak kepada satu keputusan. Ia mungkin mahu menunjukkan kepada bn bahawa mereka keras dengan tuntutan tidak berasas mereka.

      ** Tindakan bn mempertahankan pendirian mereka terhadap tuntutan penceroboh tidak dipersoalkan. Tetapi tindakan bn menggunakan isu neh untuk mengenakan lawan, dipersoalkan.

      tanya sama najib apa sebab goyang
      nanti jawab najig sg buluh terbayang
      ha ha ha ha

      Delete
    2. laki kak bedah janda, wa tabik lu... teruskan perjuagan anda bro..

      Delete
    3. artikel yang korang post nie tak menjejaskan apa apa pun, semua nie fitnah dan rekaan semata mata, cuba post kat blog pro pembangkang, mesti diorang pecaya habis!!sebab semua komen pembangkang yang masuk sini memang kebanyakan nya berunsur fitnah!!kalau betul post ja kat blog yang korang sokong, komen berjela jela pun tetap tak kan mengubah apa apa!!ada aku kesahhhhhh!!!!

      -Penyokong Tegar PKR

      Delete
    4. berlumba lumba puak cai pembangkang masuk blog nie, sanggup susah payah nak post komen, tapi hampeh!!tak berbaloi, tulis panjang panjang pun, sapa yang peduli ye tak!!ini blog pro bn, apa korang harapkan kat sini, nak tunjuk bukti bagus ka???maaf salah tempat kot!!

      Delete
    5. Artikel terdesak korang nie sedikit pun tidak mgubah apa2 cai...Rangka ceritanya hebat tapi penipuan semata2....
      Rakyat dah tahu teorinya cai....Mat liwat sahabat baik misubabi...Sultan sos tiram nak kan sabah(dia buta sejarah)...
      Jadi mat liwat gunakan mrk berdua utk mghuru-harakan sabah dgn lagu tema 'Tanya Sama Pokok'....
      Biasalah...sapa tak kenal mat liwat...Utk jatuhkan kredibiliti sesebuah kerajaan...burukkan sistem keselamatannya iaitu polis dan tentera.....betul tak?!!!!
      Tak heran bila blog pr tercium taik lanun tu datang....bukan main lagi korang ganyang pm dan kerajaan...Sampai ada yg kata 'Klu anwar dah terkujur 100 mayat penceroboh sulu itu.!!!!Mana aset tentera berbilion2?"
      Teorinya sama mcm altantuya...blog pr lbh tahu jln cerita dpd penyiasat polis yg lbh profesional siap fitnah ds rosmah...
      Mujur rahsia tersebut bocor oleh risikan filipina dan reuters...klu tak..berkumandanglah lagu tema mat liwat tu...
      Jadi mcm nie jer lah cai....ko dgn teori ko...aku dgn teori aku...Biar rakyat yg menentukan!!!!!!!
      weka weka wei wei
      CHECKMATED YO!!!!!

      tuah

      Delete
    6. Tuah...patutlah mat liwat takut nak ziarah keluarga mangsa....Mgkin dia takut kena libas dgn golok...Berani krn benar...Takut krn salah...Mudah teori ko bro tapi padat...Tak heran aku klu mmg benar mat liwat...Klu n.ajis susah sikit aku nak percaya krn bahasa inggerisnya agak lemah...susah sikit komunikasinya....

      Bekas ahli pkr kota

      Delete
    7. kah kah kah aku punya suka la nak masuk blok mana pun.....
      tp memang betoi la ....blok ni la paling hampeh....kebanyakannya semua kaki ampu.....tak dak langsung yg menulih dgn ilmua yg penuh di dade(kata samy) ha ha ha.....sehampeh tuan punya blok asyik menfitnah je khojenye yea.....

      yg paling popular disini semuannya kaki liwat....kaki jilat ledir ha ha ha....yg betinanya asyik citer kote bengkok je....kat ghumeh tak de ke kote bengkok.....

      apa pap pun selagi hayat dikandung badan aka aku copy paste apu yg bperlu untuk melawan....lawan tetap lawan.....tabik kat MMU,LKBJ,AAK,ParpukaratU&I dan yg len len...teruskan usaha mencantas umno........pokok dah reput tolak pun tumbang.....tak pun tumbang sendiri je......ha ha ha ha.....puas hati aku dapat mengegarkan cai cai umnot......

      Delete
    8. Aku dah kata...yg ada dlm pgayr adalah golongan lgbt dan para pesakit mentol..
      Fikiran mrk sempit dan taksub tahap gaban...Jika mat liwat meliwat depan muka diaorang pun...ia tetap 'halal' dan dibenarkan...Hatta isteri2 mrk dikorbankan demi sibengkok mat liwat pun...mrk akankata...tak kesah..Jika rakyat tahu pun....ia konspirasi umno...Aku dah cukup faham dgn perangai buruk macai2 pgayr nie...

      Bekas ahli pkr kota

      Delete
    9. Anon 5:07....cai....'blog' bukan 'blok'...tu istilah IT..

      Delete
    10. Ko lawan ngn sapa kat sini, ko ingt finah ko hebat sangat ka???ada ka org heran ngn ko???x dak kan???so ko nak copy paste bnyk mana pn ikt ko la, ada aku kesahhh!!!wakakakaka kah!!hidup kalau asyk ciplak idea org lama lama jadi bangang!!!

      Delete
    11. kesian macai2 umno... tinggal yang bodoh2 je.. yang ade akal panjang habis dah masuk pakatan.. ape nak kata bhai dah kurnian ALLAH kepada kou. terima jelah ye,,

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!