GEMPAR BERAPI! KENA[A ROSMAH MENGALIRKAN AIR MATA? APA SUDAH JADI?

Perasaan hiba, sebak dan sayu menyelubungi ahli-ahli Badan Amal dan Kebajikan Tenaga Isteri (BAKTI) dapat dilihat ketika pertubuhan itu menganjurkan Majlis Bacaan Yaasin dan Tahlil bagi perwira-perwira negara yang gugur dalam insiden pencerobohan di Lahad Datu.

Yang Di Pertua Bakti, Datin Seri Rosmah Mansor, yang sememangnya dari awal insiden ini berlaku sudah begitu prihatin dan mendalami perasaan ahli keluarga mangsa.

Sebelum ini setiap kali memperkatakan tentang perjuangan anggota keselamatan sama ada PDRM ataupun ATM yang menjadi mangsa kekejaman tentera Sulu, sudah beberapa kali Rosmah mengalirkan air matanya.

Apatah lagi, apabila Isteri Perdana Menteri itu bersua muka dengan ibu, bapa, balu mahupun anak-anak pejuang negara berkenaan sudah pasti perasaan hiba itu tidak dapat dibendung lagi.

Bagi menghargai serta meringankan bebanan ahli keluarga 8 perwira negara yang gugur ketika menentang pengganas Tentera Sulu di Lahad Datu, BAKTI sekali lagi melaksanakan Majlis Bacaan Yaasin dah Tahlil.

Majlis yang bermula di Kompleks Seri Perdana itu turut disertai oleh ahli-ahli keluarga kelapan-lapan pejuang negara.

Dalam majlis yang sama, BAKTI turut menyumbangkan dana bantuan sebanyak RM 20 ribu kepada setiap ahli keluarga anggota keselamatan yang gugur itu.

Kelihatan, setiap ahli keluarga yang menerima bantuan terbabit begitu terharu dan sebak dengan sumbangan yang BAKTI berikan lantas ada diantara mereka yang menangis di bahu Rosmah.

Baca seterusnya di Perak Today

95 Responses to "GEMPAR BERAPI! KENA[A ROSMAH MENGALIRKAN AIR MATA? APA SUDAH JADI?"

  1. Kak wan Jijik aka Ikan sepat kering pun mnangis juga? Tetapi tangisan pelakon murahan mengalah pelakon tamil. Menangis mengenang perangai dan gelagat bang Non yg tuo kutok tak sedor diri masih dgn kerakusan menjubor terkutok. Menangis kerana tak dapat jadi wanita Melayu terakhir. Hanya wanita yg paling terkutok lagi jjijik kerna bsetongkol dgn kelakuan Suami peliwat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak wan nangis taik mata lah bro.... kira ada nangis lah jugak!

      Pak Jubo pulak nangis kat pala yg bawah tu....

      Delete
    2. kote bengkok pun nak nangis ke?...hahahaha....apa2 pun ini semua mat liwat punya pasal

      Delete
    3. Ala mat liwat nangis sbb tak dpt punai je...tp klu rakyat ada mslah dia bt bodoh je

      Delete
    4. sekadar pertanyaan. kenapa Rosmah mampu menutup aurat didalam solat, tetapi tidak menutup aurat di luar solat??

      adakah Islam hanya ketika solat?

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    5. Shhhh bhai...bini org tu bhai...tau le laki dia dgn tanggungjawap dia....sama macam lu dgn tanggungjawab lu pada keluarga lu... Semua dh ok ke bhai...rasa2nya lu tak akan disoal pasal bini org bhai....kecuali bini org macam bini sendiri..tak gitu abg non@ mr mansuh

      Delete
    6. Ni lagi seekor tak habis2 panas... Ada je yang tak betul.. Ni Nasionalis Melayu agak2 agama apa? Islam?

      Delete
    7. Cai 11:39pm tu kafir apa dia tahu pasal Islam pun..
      Nampak sgt cara jawapan mcm cybertropers komtar!!

      Delete
    8. saya seorang Islam & mengucap syahadah. saya berharap sngat pemimpin2 saya seperti Rosmah dapat menutup aurat! sama2 kita penyokong UMNO doakan Rosmah dapat tutup aurat. beliau dah byk kali ke Mekah.

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    9. Bhai mamed nosianalis...agak2 lu klu kita bercakap menipu tak jujur dlm mmberi statement...jatuh munafik tak??? Atau munafik itu hanya kepada satu golongan/kmpulan saja...hnya satu pertanyaan saja sbb lu dah declare status lu....hrp lu dpt respon dgn pertanyaan aku...

      Delete
    10. Tak salah klu kita doakan kebaikan utk rosmah...semoga dia ttp aurat tp tak bermakna klu dia tak tutup aurat tu dia jahat...hati dia baik sgt dia byk bantu org ssh kan kelemahan dia satu je dia tak pakai tudung xpe lah kita sebagai umat islam sama2 lah doakan supaya allah bukak pintu hati dia supaya dia pakai tudung....tp kan nak ckp ckit lah jijah tu dia tutup aurat tp perangai dia mcm setan baik tak yah tutp aurat klu perangai mcm tu....senang cite lah kan jgn menilai sesorg tu dr luaran sahaja

      Delete
    11. Mana bhai mamed nasionalis ni..aku harap lu boleh jwp pertanyaan aku...

      Delete
    12. Jangan jadi macam nurul mulut puaka yang bertudung litup tapi beri kebebasan kepada orang melayu beragama Islam menukar agama.

      Delete
    13. Bai menutup aurat tu wajib bkn aku kata ini hukum allah. Tutup dpt pahala x tutup berdosa. Perkara simple mcm nei pun ko nak persoalkan apa punya manusia ko nei. Sedar skt nikmat yg allah bg kat ko tu kalo Allah charge kat ko satu saat 1sen ko jual telur ko pun x mampu membayarnya. Dlm sembahyang ttp aurat luar sembahyang buka aurat itu dah masuk kategori mempersendakan hukum Allah. Munafik le namanya tu byk ada dlm al quran dan hadis ttg hal nei ko je malas nak cari atau pura2 x tahu. Org yg terang2 membela org yg melangar hukum Allah pun duduk dlm kumpulan munafik byk hadis yg mencrtkan ttg hal ini. Kalo nak menyokong pun agak2 la hukum ttp hukum.

      Delete
    14. Bhai Juragan, nak cakap pasal Islam tapi tada ilmu... sesat nanti bhai... Islam ni bukan boleh pakai logik otak kou je...

      Delete
    15. Bhai di mana salahnya soalan aku pada mamed nasionalis...lu berckp tntng apa bhai....klu lu bagus dlm islam...lu boleh jawapkn soalan aku pada mamed nasionalis ttng munafik...

      Delete
    16. nasionalis melayu 12:20, bab ni wa kena setuju dengan lu sebab perkataan lu ada merit. Sama-sama kita doakan Insyaallah, disamping itu kita sendiri pun kena lihat diri sendiri juga dan tunaikan kewajipan sesempurna boleh.

      Delete
    17. aurat dalam islam itu wajib, sesiapa pun tak boleh menidakkan, tapi yang aku heran tak habis habis isu rosmah tak pakai tudung ja korang nampak?? mana pergi semua kebaikan yang dia dah jalankan kepada rakyat, satu pun korang tak sebut, jauh sekali nak menghargai,nasihat menasihati itu juga bagus, tapi sebelum kita menasihati orang lain, tengok dulu orang orang yang dekat dengan kita, adakah aurat mereka dijaga dengan sempurna??adik beradik, sedara mara, kakak kita sendiri, adakah mereka benar benar menutup aurat atau sekadar berfesyen tanpa mengikut garis panduan cara pemakaian dalam islam???janganlah kita asyik menilai orang lain walhal sebenarnya kita juga tidak sempurna..

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    18. kenapa dalam solat mampu bertudung? tp bila keluar tak bertudung? kenapa ambil Islam separuh2 je?

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    19. Sekadar pertanyaan ttng soalan aku kepada lu tntng munafik...hrp2 lu dpt berikan jwpan.....

      Delete
    20. En mohamed penipu,knp anda tidak memberi respon kpd soalan bro juragan.. Tak perlu pusing sana sini,bila kena dgn hidung sendiri,boleh buat diam cam org bodoh...

      Delete
    21. woi anon 5.10 pm sepatutnya kau ini doakanlah supaya allah swt bukakan pintu hati diautk menutup aurat, mudah-mudahan allah perkenankan doa kau mana tahu kan. hbs tu takkan kau menunaikan solat tak tutup aurat.

      Delete
    22. en mohamed penyamar, cari, baca dan fahami dahulu apa sebenarnya yang dimaksudkan dengan aurat dalam islam, sekurang kurangnya datin seri rosmah masih tahu menjaga adab dan moral beliau,tidak seperti nurul izzah yang sentiasa terjerit telolong macam orang hilang laki, suara itu juga kan aurat perempuan??tak gitu en mohamed penyamar????takkan ambik separuh2 jer??

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
  2. Menangis adalah senjata paling ampuh bagi perempuan untuk lelaki bodoh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betullll. Jijah tak nak menangis sebab Abg Non lelaki cerdik, huhuhuhu

      Delete
    2. Cerdiklah sbb tu dia byk bt video cinadoll kan

      Delete
    3. Allah dah tunjuk tapi kita saja yg tak nampak. Jgn kita mudah tertipu dgn luaran/pakaian semata-mata. Lihatlah dan fikir-fikirkan dgn akal waras keadaan yg berlaku skrg, pakai tudung litup/purdah, pakai serban tetapi mulut mereka masya Allah.!!!.. susah nak cakap. Setiap kata yg kita ucap ianya lahir drpd fikiran/akal dan hati/nafsu sebelum ianya diluahkan dengan mulut. Nilai-nilaikan & timbang-timbangkan.. ambillah yg kurang mudaratnya berbanding yg banyak mudaratnya jika tuan / puan tiada pilihan lain. Walahuallambissawab.....

      Delete
    4. jangan ingat perempuan cuma menangis untuk lelaki sahaja, jelas entri ini menceritakan bahawa datin seri rosmah menangis kerana sebak dan terharu mengenangkan nasib yang menimpa keluarga mangsa,itu perasaan biasa yang sejak azali sudah dikurniakan pada perempuan/wanita, kerana wanita punya hati yang lembut dan mudah tersentuh, mungkin ko bukan perempuan/ wanita atau ibu, sebab itu ko tidak dapat memahami perasaan orang lain, apatah lagi bersimpati dengan nasib mereka..

      Salam Gelombag Biru

      Nana nurgaya

      Delete
  3. Dah lama tak pi shopping kut!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Majlis Bacaan Yaasin dan Tahlil bagi perwira-perwira negara yang gugur dalam insiden pencerobohan di Lahad Datu. Bab ni pun lu nak buat dosa, sudah2 la Anon 9:30

      Delete
    2. Biasa lah pukimak punya pencacai pk bkn tau mana dosa n mana tak dosa..keja drg bt fitnah je...

      Delete
    3. Pencacai pakatan rakyat dah ada tiket ke syurga nik aziz ,fitnah pun tak mengapa

      Delete
    4. anon 9:30 komen bodoh dan bangsatttt!!!

      Delete
    5. aku dah kata dia tak dapat pergi shopping . tu lah sebab dia menangis.

      Delete
    6. anon 6:30 kan aku dah kata komen ko bodoh dan bangsattt!!!

      Delete
    7. 6:58

      aku tau engkau ni tukang kipas. baik punya kipas. ada chan pi shopping dengan dia ke? atau time shopping rosmah tak ada masa untuk kau. kau je perasan. pernah pergi sri perdana? atau bangsat macam kau tak akan d jemput?

      Delete
  4. Bapa Saiful Bukhari sertai KEADILAN

    (Oleh Sidiqin Omar)PETALING JAYA 11 MAC: Bapa Saiful Bukhari, Azlan Md Lazim mengumumkan menyertai KEADILAN pagi ini di ibu pejabat KEADILAN, di sini.Borang keahlian diserah kepada Setiausaha Agung, Datuk Saifuddin Nasution Ismail dan disaksikan Ahli Parlimen (MP) Sungai Petani, Datuk Johari Abdul; MP Kuala Langat, Abdullah Sani dan MP Shah Alam, Khalid Samad.“Saya dah lama menyokong perjuangan KEADILAN, sejak 1998. Tetapi sebagai penyokong akar umbi.“Saya mengikuti dengan penuh minat perjuangan KEADILAN. Saya menyokong penuh kepimpinan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Ketua Umum KEADILAN.“Saya juga mendoakan semoga KEADILAN dan parti komponen Pakatan Rakyat akan mencapai kemenangan yang cemerlang dalam Pilihan Raya Umum ke-13 nanti,” katanya kepada pemberita.Kata Azlan, sebagai rakyat Malaysia, beliau berhak membuat keputusan untuk dirinya sendiri.Justeru katanya, tindakan beliau menyertai KEADILAN dibuat selepas membuat pertimbangan munasabah.“Saya dah fikir sedalam-dalamnya berhubung implikasi. Kita kena fikir secara profesional dalam hal ini. Penyertaan saya dalam sebuah parti politik tidak ada kena mengena dengan kes mahkamah.“Saya mempunyai prinsip jelas. Saya serah kepada tuan-tuan dalam kenyataan saya pada 8 Mac.“Ini penyertaan saya dalam parti politik yang kebetulan dipimpin oleh Datuk Seri Anwar. Kalau saya sertai parti sebelah sana, tentu tak timbul isu,” sinisnya merujuk dakwaan pihak tertentu mengatakan beliau dibiayai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ADA DUA SEBAB KENAPA BAPA SAIFUL BUAT U-TURN...
      1. BAPA SAIFUL TAKUT KAT ANWAR, MUNGKIN ADA YANG DAPAT YAKINKAN DIA YANG ANUAR DAPAT AMBIL ALIH KUASA PADA PILIHAN RAYA AKAN DATANG.DIA TAKUT ANUAR AKAN HUKUM DIA BILA DAH BERKUASA NANTI.

      2. MUNGKIN JUGA TELAH DIBELI OLEH ANWAR....

      ADA PEPATAH ORANG PUTIH YANG MENGATAKAN .... 'CANT BEAT THEM, JOIN THEM.'

      INI SEMUA MANUSIA BACUL, LEBIH TAKUT MANUSIA DARI TAKUT TUHAN. MANUSIA AKHIR ZAMAN.

      WALAU APA PUN, ALLAH LEBIH MEENGETAHUI.

      ALLAH MAHA KAYA, ALLAH AKAN TUNJUKAN KEBENARAN. SABAR...ALLAH SURUH KITA BANYAK BERSABAR. YANG ZALIM TETAP AKAN DIHUKUM OLEH ALLAH s.w.t.

      Delete
    2. Bpk saiful tu dah dibeli..klu btl lah apa yg dia ckp kenapa baru skrg dia nak cakap kenapa dulu dia diam je siap soko g anak dia lg tu...sah2 dia dah dibeli oleh anwar

      Delete
    3. PgayR PENGAMAL RASUAH.!!!!!!!

      Delete
    4. Kekadang org lebih hormat kpd org yg bersalah / musuh yg teguh pendirian, berbanding org yg benar / kawan tetapi tiada pendirian.

      Delete
    5. Bapak sefol lagak mcm pelacur jantan samala dgn ai. Org tahi judi ni la perangainya. Jiwa lemah. Buat comparison dia dgn sefol mana kamu d cni rasa yg berjiwa kental? Dia tgglkan keluarga sendiri ketika sefol umor 4 thn. Konon nak jadi bapak yg ""arsebaik"" muncul semula selepas sefol sebar mengenai dia d liwat oleh ai. Tempat azlan mmg dgn pr kerana perangai yg kurang senonoh sama aeperti ai. Dua2 likes asses so same likings laa. Azlan just rapes the son frm the ass, bloody ass. Hope he rots in hell. All of us must pray for sefol who has been ""jilted"" by supposely people who shud b protecting him. And pray for our beloved country may HE extract this iblisss for gud. Ameen. Hateful.

      Delete
  5. itu la perbezaan rosmah dan jijah omega rosmah menagis terkenang kan wira2 negara kita yg gugur d lahad datu Apatah lagi rosmah bersua muka dengan ibu, bapa, balu mahupun anak-anak pejuang negara berkenaan sudah pasti perasaan hiba itu tidak dapat dibendung lagi...jijah menagis kerana jam omega laki dia x de dlm simpanan dia ...ada ke kita tengok jijah omega dan wakil isteri2 pakatan harami menganjurkan Majlis Bacaan Yaasin dan Tahlil bagi perwira-perwira negara yang gugur dalam insiden pencerobohan di Lahad Datu???kita smua boleh lihat sikap rosmah yg sebenar nyer beliau merupakan seorang manusia yg perihatin dan berhati mulia....hanya pemimpin2 pakatan harami dan para pencacai2 pakatan harami jer yg suka menabur fitnah terhadap rosmah.....

    ReplyDelete
  6. Rusmah menangis pun nak buat modal politik. Wooii nie modal politik tahun 50an nie woiiiii. Bodoooooooo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 10:35 itu pun lu nak panas. Nik Ajis nangis x pe ek? Hipokrit tahap gaban la lu ni...

      Delete
    2. Bhai...sekurangnya rakyat peka apabila ds rosmah menitis airmata atas musibah yg melanda negara...beliau seorg isteri dan ibu jd dia merasai kehilangan...ini bukan politik murahan bhai sbb ds rosmah bukan ahli politik....

      Tp bhai...lbh pelik dgn sikap org yg suka mensensasikn ds rosmah dgn berbagai tohmahan,sedangkn beliau bukan ahli politik...tak macam seperti didalam pkr atau dap yg mana suami isteri sibuk berpolitik...

      Delete
    3. Asal jer ada kematian di kalangan anggota keselamatan...mrk raikan mcm puak lanun2 sulu..siap kutuk2.Tak patriotik langsung...jenis yahudi zionis neraka jahanam.!!!!!

      Delete
    4. Bhai aku kurang jelas dgn maksud lu dgn kurang patriotik???siapa bhai ???

      Delete
  7. Salam bro yul, lu pegi ckp kt rosmah kasi saman itu bloger2 pakatan rakyat sebab menabur fitnah, mcm yg anuar saman kt utusn n tv3, ini kes bule menang wooo, klu bule suh mama ijat saman kt rafizi , dia bnyk kurang ajar kasi kes NFC bocor kt rakyat 1Malaysia. Amacam ada berani?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 10:46, Lu baru balik dari planet pluto ek? kan ke kes mahkamah sedang berjalan.. Lu sembang apa nie...

      Delete
    2. Dia baru balik dari lubang neraka jahannam la...

      Delete
    3. Biasa lah pakatan mmg bodoh nak mampos

      Delete
    4. Memang org pr tidak ikut prkmbngan semasa. Cakappun pkra yg dah berulat. inilah punca mereka sgt mudah terpengaruh ngan fitnah, selalu bertindak terburu-buru tanpa diselidiki trlbih dahulu.

      Delete
  8. sayu hati lihat isteri pemimpin tertinggi berkongsi duka... dlm zaman ini kawan sendiri pun tak akan sanggup berkongsi duka...Ajijah hanya akan menangis tengok video sex anwar ja....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasa lah tu jaijah tu kan suka bt drama time org ssh bayang dia pun tak nampak

      Delete
  9. rosmah menangis sebab naluri keibuan dia tersentuh apabila seorang ibu kehilangan anak mereka,naluri seorang isteri yang kehilangan suami mereka kerana gugur di medan perang apatah lagi dia sendiri pernah berbual dengan salah seorang dari anak wira negara kita yg tidak faham erti pengorbanan yg telah bapa mereka lakukan..kita semua menangisi akan keguguran para wira dan syuhadah yg berjuang bermati-matian demi memepertahankan negara kita..setakat ni aku tgk bnyak program yg dianjurkan oleh BAKTI yg dinanungi oleh rosmah utk mmbntu ahli keluarga wira2 negara kita yang terkorban dan aku masih menanti apakah tindakan isteri2 pemimpin pembangkang terutama sekali Kak Jijah Omega..klau nk defend laki kau yg mmg dh kaki liwat tu boleh pulak kau naik pentas ceramah...mana sumbangan pmimpin2 pmbgkang dalam hal ini??mana????

    ReplyDelete
  10. Aku pon menangis jugak bila tengok rosmah bertelekung.....
    Dengan harapan semoga dia di beri hidayah & taufiq dan diberi kekuatan untuk terus berjilbab.
    Sebelum dia terus menangis......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...jika lu benar2 menanggis atas dasar ikhlas...semoga Allah merahmati lu sbgi hambaNya...ttp jika lu sekadar mensensasikn sesuatu berdasar amarah syaitan maka syaitan jua yg mencelakakn lu...

      Delete
    2. Juragan 69....adakah kamu redha akan perbuatan rosmah yang tidak menutup aurat itu....adakah kamu redha?

      Delete
    3. Bhai itu tanggungjawap suami dia bhai...lu ke yg menanggis tu...baguslah bhai klu datang dari hati yg ikhlas...

      Delete
    4. Ala bro jgn nak jadikan isu rosmah tak tutup aurat tu besar sgt lah...yg anwar tu duk meliwat anak org tu tak dosa ke?

      Delete
    5. Juragan 69....benar itu memang tsnggung jawab suami dia....
      Dan atas dasar sesama muslim, adakah kamu redha atad perbuatan tidak menutup aurat itu?

      Kak bedah....rosmah tak menutup aurat....berdosa.
      Anuar berzina.....ia juga berdosa
      Kak bedah jika rela diliwat....itu juga berdosa.....

      Berdosa tetap berdosa, wahai kak bedah sayang, walau siapa pon pelakunya....

      Delete
    6. Bhai...pada aku itu tanggungjawap suami dia...diri dia(sbb dia dah dewasa)keluarga dia..itu yg paling hampir dgn dia...sdgkn utk kita cari redha atau tak...kita tanya pada diri kita...berapa ramai wanita yg aqil yg hmpir dgn kita yg telah kita tarbiahkn... Keluarga kita..saudara kita..jiran kita..kwn kita...bnyk bhai...sebelum kita bersikap hipokrit,lbh baik kita jujur dgn diri kita dgn tanggungjawab kita yg sebenar...jgn kerana org yg terlalu jauh dari kita...yg hmpir dan wajib pada kita...terabai!!!bhai ini hnya pandangan peribadi aku...

      Delete
    7. Juragan 69.....terima kasih atas syarah nya......tapi masih lagi takut nak jawab.
      Nak jawab pon takut....macam mana nak berjuang?

      Delete
    8. Bhai dlm 'syarah' aku tu ada jawapannya.. Sila fahami pandangan aku maka lu boleh dapat ketetapan dari aku...

      Delete
    9. Juragan...redha kepada kufur, adalah kufur, redha kepada fasiq adalah fasiq...

      Delete
    10. anon 1:30 AM,
      TOLONG HURAIKAN KEPADA SAYA CARA CARA BERPAKAIAN DAN MENUTUP AURAT MENGIKUT GARIS PANDUAN DALAM ISLAM..ADAKAH DENGAN HANYA BERTUDUNG SAHAJA SUDAH SEMPURNA SESEORANG WANITA ITU DARI SEGI AURAT!KERANA AURAT WANITA ITU BUKAN SEKADAR MENUTUP KEPALA YAKNI BERTUDUNG,TAPI LEBIH DARI ITU.

      1. Menutup aurat menurut yang telah ditetapkan
      -Seluruh badan wajib ditutup kecuali muka dan tapak tangan.
      (ADAKAH WANITA ZAMAN SEKARANG SEMUA MENGIKUT APA YANG TELAH DIWAJIBKAN,SEDANGKAN BANYAK WANITA HARI INI HANYA MEMAKAI TUDUNG TAPI MASIH MENAMPAKKAN LENGAN)

      2.Pakaian yang longgar
      -Wanita yang memakai pakaian ketat walaupun menutupi seluruh tubuhnya masih belum memenuhi tuntutan syarak.
      (MAJORITI WANITA YANG KITA BOLEH LIHAT SEKARANG MEMAKAI TUDUNG TAPI MASIH MEMAKAI PAKAIAN YANG KETAT DAN SINGKAT)

      3.Pakaian yang tidak jarang
      -Syarak menetapkan pakaian wanita mestilah tidak jarang sehingga menampakkan bentuk tubuh dan warna kulit.
      (FESYEN BAJU SEKARANG SEMUANYA MENGIKUT POTONGAN TUBUH WALAUPUN DIPAKAI DENGAN TUDUNG)

      4.Bukan pakaian yang menarik perhatian
      -Tidak memakai pakaian yang menarik perhatian orang, contohnya pakaian yang berlainan daripada orang lain sama ada dari segi warna, fesyen dan sebagainya.

      5.Tidak menyerupai pakaian orang lelaki atau pakaian orang kafir
      -Sabda Rasulullah S.A.W. yang diriwayatkan oleh Ibnu Abbas yang bermaksud : “Rasulullah S.A.W. melaknat lelaki yang menyerupai wanita dan wanita yang menyerupai lelaki.”
      (LIHATLAH SEKARANG MAKIN RAMAI ANAK MUDA WANITA KHUSUSNYA GEMAR MEMAKAI JEANS DAN SELUAR FIT, TERMASUKLAH YANG BERTUDUNG, WALHAL SELUAR HANYA BOLEH DIPAKAI MENGIKUT SYARAT TERTENTU BAGI WANITA)

      6.Tidak bertabarruj
      -Tabarruj diertikan sebagai bersolek secara berlebih-lebihan. Selain itu, ia membawa erti memperlihatkan keelokan, kecantikannya yang sepatutnya wajib ditutup.

      Berdasarkan firman Allah S.W.T.dalam surah al-Ahzab ayat 33 yang bermaksud : “Dan hendaklah kamu tetap di rumahmu dan janganlah kamu berhias dan bertingkah laku (tabarruj) seperti orang jahiliyyah dahulu.”

      Sekian semoga menjadi panduan para isteri dan anak-anak perempuan.
      (BUKAN SAHAJA PADA DATIN SERI ROSMAH TAPI PADA KITA JUGA,ADAKAH ANAK ANAK KITA ATAU SEDARA MARA KITA TERMASUK DALAM CIRI ORANG YANG MENUTUP AURAT MENGIKUT SYARIAT ISLAM..TEPUK DADA TANYA IMAN)

      SAYA BUDAK BARU BELAJAR

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    11. Redha kpd lge harbi juga serupa lge harbi.....

      Delete
    12. Bhai 06.39...macamana pula jika redha kpd org yg melakukn maksiat samada dgn pelacur atau secara luar tabiie...redha kpd hak kesamaan dalam beragama serta mensyirikkan Allah..serta redha kepada penghinaan kepada Allah dan rasul demi kerana survival politik...

      Delete
    13. Bhai 06.39...macamana pula jika redha kpd org yg melakukn maksiat samada dgn pelacur atau secara luar tabiie...redha kpd hak kesamaan dalam beragama serta mensyirikkan Allah..serta redha kepada penghinaan kepada Allah dan rasul demi kerana survival politik...

      ________________________

      Juragan.....sesiapa saja yg melakukan apa yang anda nyatakan itu....adalah salah dan berdosa..sama ada yang cenderong, bergabung, berminat, menyokong, meredhai dan segala yang berkaitan dengan nya, adalah salah dan berdosa...

      Delete
  11. Pemikiran org2 pas sgt sempit lah drg asik pk mcm org yg xde pelajaran lsg....menyampah gila semua benda nak kaitkan dgn politik klu lah aq jumpa pukimak2 tu aq jentik telur drg sampai telur drg kecut mcm telur nik ajis

    ReplyDelete
  12. Aku rasa terharu sgt baca berita ni seorg isteri pemimpin blh share duka dgn rakyat biasa bkn senang nk dpt isteri pemimpin yg baik mcm rosmah...org suka mengata pasal dia tp dia tak pnh pun hiraukan tomahan2 tu semua...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rosmah seorang yang tabah dan penyabar

      Delete
    2. 12:55am....benar dia memang seorang tabah dan penyabar.
      Dan dia patut dijadikan idola....

      Delete
    3. U all jgn crt mcm2. Jgn buat fitnah mcm2. I beli cincin 24j tu hasil i menabong dr kecil tau. Kahhhhh....kah..... kah..... menangis kuat membohong pun kuat kahhhh...kah... kah....

      Delete
    4. 10.51dia tak ckp pon mcm tu. Klau dia menabong pon duit dia bkn duit kau. Dia datang dari keluarga kaya mgkin dia ada asset lain. Yg kamu berdengki apasal sbb sendiri pon tak bijak menabong? Ada kemaluan lebih lagi ,,susah sgt? Ketawa kamu mcm keldai tahu apa nabi mohd saw cerita pasal keldai? Tak tau usaha diri pg cari.

      Delete
  13. OFF TOPIC…..

    KEMPEN BANTAHAN PERKUBURAN PENGGANAS SULU DI BUMI MALAYSIA.

    Wahai Rakyat Malaysia !! Marilah ramai2 membuat bantahan kepada pihak kerajaan Malaysia supaya jenazah pengganas Sulu tidak dikebumikan di bumi Malaysia.

    Kita ramai2 hantar nota bantahan kepada DS Najib, DS Zahid Hamidi. DS Hishamuddin Hussein, ketua Polis Negara, Panglima Angkatan Tentera Malaysia, Jabatan Kemajuan Islam Malaysia ( JAKIM ) dan juga kepada Ketua Editor Utusan Malaysa, Berita Harian dan BERNAMA serta RTM, TV3, Astro dan dll media.

    Hantar juga kepada Majlis Raja2 Melayu serta para blogger2 sekalian. Begitu juga panggil TV3 dan RTM supaya menyiar bantahan rakyat Malaysia terhadap perkuburan pengganas Sulu.

    Hantar nota bantahan melalui email, fax, telephone, by hand , facebook, twitter, sms serta apa saja mesj bantahan.

    Teruskan perjuangan kita menentang Pengganas Sulu.
    Kita desak Kerajaan Malaysia supaya hantar jenazah pengganas Sulu ke Filipina.

    Note: Parpu !!! Aku minta tolong ko agar dapat hebahkan kepada semua kawan2 blogger ko…TK

    Anti Sulu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Bro, Wa bangga sangat ada juga rakan dan sedara wa yang begitu bersemangat macam lu. Cuma satu je bro, kerajaan dan anggota keselamatan dan melaksanakan tugas mereka dengan terbaik menghapus dan melumpuhkan mereka sampai banyak yang mati sia-sia. Jadi x payah lah kita terlalu emosi sehingga menaikkan taraf kita sama macam merka2 tu. Dah mati pun, maknanya dosa mereka didunia dah dibalas, sebagai seorang islam sempurnakan jenazah mereka ikut syariat agama tapi x perlulah dibagitau disini atau disana nanti jadi bahan idola bagi puak-puak yang sesat pulak.Jangan susahkan kerjaan dan anggota keselamatan nak mengurus segala macam perkara bagi melupuskan mayat mereka cara lain sebab banyak kerja lain yang lebih berfaedah untuk mereka lakukan.

      Delete
    2. Mereka syahid.

      Delete
  14. sebagai seorang wanita sudah semestinyalah memahami penderitaan yang dihadapi oleh balu2 perwira yang telah mengorbankan nyawa bagi menyelamatkan negara..
    DSR memang sorg yg sangat memahami..
    insyallah sumbangan yang diberikan boleh la digunakan untuk memulakan hidup baru dan juga menjaga anak2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Browse thru zulkifli nordin website n recognize this saifol father character before n now. Manusia tiada gunanya untok anak bini. Shud never came into saifol's life bec he is "trouble".

      Delete
    2. Jangan mudah percaya kepada orang tidak tetap pendirian biarpun orang itu kawan rapat kita.

      Delete
    3. Pendirian beliau sudah tetap itu sebb dia klr dr pr. Dia berani dan ego dia rendah tidak seperti ai. Dan dgn ego rendahnya beliau meminta maaf kpd dr m yg dia mengaku menghina dr m ketika ingin bela tali barut agama bangsa negara anak bini. saya percaya akan dia dan dan bkn kawan rapat saya. Kamu tak percaya ikut suka.

      Delete
    4. Bkn ZN sj yg bercerite pasal bapak saifol is a tahi judi. Org tahi judi mmg boleh jual anak isteri. It is known.

      Delete
  15. SIAPA TAK SEDIH BILA TERKENANGKAN PERWIRA NEGARA YG TLH TERKORBAN DEMI MENJAGA NEGARA DAN RAKYATNYA, ROSMAH JUGA MEMAHAMI AKAN HATI BALU2 ITU SEBAB DIA JUGA SEORANG ISTERI, BUKAN SENANG NAK MENERUSKAN HIDUP TANPA SUAMI DI SISI DAN SEGALA TANGGUNGJAWAB SI ISTERI YG KENA LAKSANAKAN SEKARANG INI.

    ReplyDelete
  16. malulah sikit org2 pembangkang oi artis pun tahu nak buat sembahyang hajat utk perwira negara kita. ini bila cerita sebegini mana si anwar sialtu langsung tak berbunyi ye. mmg org yg gila politik langsung takde hatiperut punya org.

    ReplyDelete
  17. inilah yg dikatan yg rosmah ini berjiwa rakyat dan prihatin akan rakyatnya, sebab tu dia sedih dan mengalirkan air mata kerana dia faham akan keperitan seseorang yg kehilangan ahli keluarga.mmg bagus btl isteri pemimpin no 1 kita ini kan.

    ReplyDelete
  18. U all jgn ckp mcm2 jgn fitnah i mcm2. Cincin 24juta yg i beli tu hasil i menabong sejak dr kecil. Kah... kah... kah... menangis kuat membohong pun kuat kah... kah... kah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang kau sebok pasal kemampuan dia beli cincin apa pasal. Dia datang dari keluarga berduit dan mmg benar dia menabong. Kamu menabong tak? Dia pakai duit tabong kau ke? Kau tau dia menangis kerana apa? Kau tuhan? Allah is closer to us than our jugular veins. Fikir sendiri klau akal tu penoh.

      Delete
  19. hanya org2 yang berjiwa rakyat dan memahami seperti DS Rosmah sahaja yg akan merasa betapa sedih dan sayu nya perasaan mereka yg kehilangan keluarga.. bkn mcm kak jijah tu yang pernah peduli pasal org lain melainkan si nuar dia tu!!

    ReplyDelete
  20. Menangis sebab x lama lg BN nak mampos...tak dapat nak bolot duit lagi...Rosmah la org pertama dlm dunia yg dapat peruntukan dari budget kerajaan...tak pernah lagi dlm sejarah, negara bagi bajet kat individu...biasanya bagi ke kementerian...ape la macai2 BN ni bodo sangat sanjung rosmah tu...dah la tak pakai tudung...pastu pandai berlakun buat2 menangis plak...haktuih!

    ReplyDelete
  21. Bhai aku setuju...yg lu berlagak seperti wali yg ada karamah utk tahu keikhlasan dan lakonan org...tp bila ada karamah ttp kurang iman...maka lu takda beza dgn ayah pin..asyahari...dan yg mngaku mnjadi rasul melayu...

    ReplyDelete
  22. Ini isu pun mau kasi bising ka..?? ok Rosmah tk pakai tudung.. so what..? habih minah2 kat luar tu yg tk pakai tudung amacam..?? Pi bg tazkirah la kalau berani.. pakai tudung tk wajib la.. tutup aurat baru wajib.. kalau dia tk nk tutup aurat, itu urusan dia dgn Tuhan la... Tegur org lain boleh, tp keluarga sindri amacam...? ada bagus ka...?

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!