CILI KASI TARUK! SEMAKIN RAMAI YANG MEMBUAT LAPORAN PIOLIS TERHADAP TIAN CHUA HARAMJADAH!

Mampos lu Tian Chua sudah main ramai yang membuat laporan polis pasal mulut cibai lu! Seluruh negara ahli BN membuat laporan polis. Rakyat yang tak berminta pasal politik pun dah mula marah dengan kenyataan Tian Chua ni.

Mari kita baca apa yang dilaporkan oleh Perak Today kat bawah ni:

Barisan Nasional (BN) Taiping hari ini tampil membuat laporan polis terhadap Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Tian Chua berhubung kenyataannya menyebut insiden tembak-menembak di Lahad Datu, dekat Sabah adalah konspirasi terancang UMNO dan Barisan Nasional (BN).

Ketua UMNO Bahagian Taiping, Datuk Ahmad Shalimin Ahmad Shafie, berkata kenyataan Ahli Parlimen Batu itu juga amat biadap dan berniat jahat kerana boleh menggugat kestabilan negara.

Sehubungan itu, pihak polis katanya, perlu menyiasat kenyataan wakil rakyat pembangkang itu dengan segera agar ia tidak dipermainkan atas retorik politik.

“Hari ini, saya bersama wakil parti Barisan Nasional (BN) yang lain tampil membuat laporan polis terhadap Tian Chua di atas kenyataannya yang menyebut kejadian pencerobohan di Lahad Datu, Sabah adalah sandiwara UMNO dan BN.

“Tuduhan yang dikeluarkannya itu amat berat dan berniat jahat dengan tujuan untuk menggugat kestabilan negara. Oleh itu, kita mahu pihak berkuasa mengambil tindakan segera supaya isu ini tidak dipermainkan atas retorik politik pembangkang,” katanya kepada pemberita selepas membuat laporan polis terhadap Tian Chua di Ibu Pejabat Polis (IPD) Taiping, sebentar tadi.

Sebelum itu, hampir 200 penyokong yang terdiri ahli UMNO, MCA dan MIC menyertai perarakan dari Pejabat UMNO Taiping ke IPD Taiping sambil melaungkan “Mati Tian Chua’ selain membawa kain rentang tertera perkataan ‘Tian Chua Pengkhianat Negara’ dan ‘Tian Chua Haram Jadah’.

Baca seterusnya di Perak Today...

102 Responses to "CILI KASI TARUK! SEMAKIN RAMAI YANG MEMBUAT LAPORAN PIOLIS TERHADAP TIAN CHUA HARAMJADAH!"

  1. Mahathir harus bertanggungjawab dalam bab ini. Kasi tangkap Mahathir dan gantungkan sampai mati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa pulak nama The Doktor yang keluar dalam posting ni?. Contoh terbaik, juak pakatan yang pendek akal, bodoh dan membabi buta. Bila tak dapat buat arguament balas yang logik, hantam apa saje yang boleh.
      Weiii, negara dah merdeka lebih 50 tahun laa. Kerajaan dah buka taian internet ni dah lebih 15 tahun laaa, lu sampai sekarang tak pernah nak jadi cerdik!!!

      Delete
    2. lepas berhimpun ramai2 tu alangkah baik kalau dapat buat solat hajat mintak Allah selamatkan pejuang2 negara kat Sabah tu. time2 mcm ni pon sibuk buat laporan polis lagi. orang kat sana tgh bertarung nyawa hidup mati nak kekalkan keamanan negara!

      kadang2 nak nampak bodoh pon biarlah bertempat

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    3. Gerakan Gantung Mahadey Sampai MatiMarch 3, 2013 at 5:39 PM

      Projek IC Mahadey adalah contoh Pengkhianatan kepada negara... Kerana kerakusan untuk berkuasa, soal keselamatan negara telahpun diperjudikan oleh Mahadey

      Sekarang beratus Ribu Pendatang Asing memegang Kad Pengenalan Malaysia... bebas bergerak ke mana-mana sahaja... jadi Kalau Ratusan ribu warga negarsa asing yang telah diberikan kewarganegaraan Malaysia secara HARAM & TERKUTUK oleh Mahadey, adakah kita pastikesetiaan mereka kepada siapa? Mereka mungkin bangkit membantu militan Sultan Sulu.. atau Kalau peperangan tercetus di anatara Filipina atau Indonesia dengan Malaysia, musuh Malaysia akan dapat bantuan dalaman daripada PATI berkad Pengenalan Malaysia!

      Ini jelas menunjukkan Mahadey adalah Pengkhianat Bangsa dan Negara..

      UMNO dan mahadey umpama PAK KADOK..... menang pilihanraya, KESELAMATAN DAN KEDAULATAN NEGARA TERGADAI

      Delete
    4. Orang Sabah, jaga mulut kau. Jangan babitkan Tun Mahathir.
      Engaku yang punya angkara bersebahat dengan Anwar, Tian Chua dan Jeffrey Kittingan.

      Delete
    5. Penduduk sendiri dah bunuh sorang pengganas Sulu tu. Dah takde perbincangan2 dah. Bila nyawa sendiri & keluarga jadi taruhan, dah takde masa nak buat perbincangan dah.

      Hidup Hishamuddin. Teruskan perbincangan dengan tentera Sulu!

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    6. huh..takutnya.ingat kerismudin pondan tu pulak yang nak bagi amaran sampai blog jamban ini...........

      Delete
    7. di Malaysia ni ada dajjal yg membawa kerosakan, hanya orang yg beriman saja yg diberi petunjuk oleh Allah untuk mengenalnya, sama-samalah kita berdoa selepas solat supaya negara kita terselamat dari fitnah dan kerosakkan yg dibawa oleh dajjal.

      Delete
    8. yang tentera Sulu ni pon bengap satu hal. dah kerajaan Malaysia bagi peluang buat permintaan tu, mintak lah up duit BR1M rm500 jadi rm1000 ke. pastu pandai2 lah cau balik Sulu!

      Ni sibuk nak berperang. Last2 Anwar jugak kena..

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    9. main cina doll punya salah nuar..
      kote bengkok pun salah nuar..
      baham karipap selepas hentam bon pun anuar juga..
      maun jd pm itu macm pun anu juga
      jam omega hilang itu anu juaga..
      tak sumpah itu kalu pun anu x mau juga..
      itu video belasah cina doll anu juaga..
      ketua umum tanpa bertanding pun anu juga..

      apa la bengap dan jijiknya hardcore anu nie
      sampai tahap dewa anu diagungkan..
      takde secalit dosa pun si anu tu..
      Anugerah tuhan katakan

      Delete
    10. 2 minggu buat perbincangan sekali tentera Sulu bantai main tipu angkat bendera putih. sial jek!

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    11. Wahai Syaitan PR,

      Bodoh pun agak2 la...syaitan macam kau memang suka kristian yang perintah Sabah, sebab kau syaitan macam boss kau kaki liwat negara. kalau bos kau jd PM, Malaysia akan lebih dikenali sebagai syurga GAY...

      Delete
    12. Penyokong PR pekat mana ler pulak ni ngigau tiba-tiba marah Tun Mahathir?
      sesetengah yang penyokong pekat tu memang melekat betoi benih benci yang ditanam Nuar

      Delete
    13. KALAI DAH PAPER FILIPINA KATA ORG KAU YG JOLOK APA HAL TUN PULAK YG SALAH. APA DIA DAH BUAT KAT KAU. DIA USIK BINI KAU KE. KAU PATUT TERTAHAN ORG MELAYU BUKANNYA BABI SIAL KAFIR LAHANAT NI. NANTI KALAU ORG MELAYU DAH BETUL2 HILANG AKAL DGN ENGKAU SEKALI KENA. INGAT MARAH ORG MELAYU ADA HADNYA. BAIK KAU INGATKAN BABI NI.

      Delete
    14. mmg tak patut mahathir bagi ic kat mangkuk hayun zuraidah mak lampir azmin ali dan bnyk lagi. nak tuduh agak2 la. klu mereka ada ic takkan la dia nak serang sabah. dah tntu dia jadi org sabah. bodoh piang tahap tak ingat btul

      Delete
  2. Ape ape je puak umno ni nak salahkan pembangkang.......ptuihhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. nanti Najib tak dapat berak pon salah Anuar jugak

      Delete
    2. Itulah akibatnya bila pemimpin hanya ada kemahiran memfitnah dan kemahiran meludah..Yg mereka tahu, tuduh Anwar sbg dalang. Nak selesai masalah jauh sekali..

      Delete
    3. -Rosmah batuk pun salah Anwar Ibrahim,
      -topup mahal salah Anwar,
      -tersadung batu salah Anwar,
      -beli cendol santan tak pekat salah Anwar,
      -lupa tutup suis lampu salah Anwar, -
      -pergi Tesco hari Sabtu tak bawak beg plastik sendiri salah Anwar,
      -Bumbung bocor salah Anwar,
      -Barcelona kalah semalam pun salah Anwar,
      -9/11 salah Anwar,
      -Anwar dalam penjara orang terpijak lopak air pun salah Anwar.
      -Coach Herbalife Anwar
      -Main PES 2013 kalah lawan Santos pun salah Anwar.

      Akan datang apa benda masalah macai2 semua akan salah Anwar..puii macai!

      Delete
    4. org duk sibuk bertarung nyawa nak pertahankan negara, puak2 bodo ni pulak sibuk buat demo!

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    5. Haha..

      Marah pulak bewak Pakatan Rakyat bila kes lahad datu di calit kat muka anwar ibrahim.


      Cuba renung sejenak, bukan style Anwar Ibrahim ker apa apa pun salah umno. Betui x bewak bewak pakatan? Sekarang terkena batang kote sendiri. Padan muka.

      Delete
    6. so tangkap je la Anwar Ibrahim. ni dah kira mengancam keselamatan negara. awat Anwar relax je boleh pi ceramah sambil isap rokok.

      LIMA 2013 ni toksah tayang la kapal perang, kapal selam, jet, heli jadah semua tu. tayang tote Pak Cham sudey! kah kah kah

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  3. Setakat 200 lanun yg darat dekat Sabah pon kerajaan nak handle, fikirkan la korang jika negara Singapore serang Malayisa, camane Najib nak pertahankan kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KLau singapork srg suruh anuwar keluar kan kote bengkok die je....x yah susah2

      Delete
    2. Keeke...

      Singapore serang? Takkan diorang nak serang Malaysia. Kat sini ada kit siang, guan eng, tian chua dan lain lain bangsa khinzir.

      Delete
  4. Heran aku macam mana penceroboh ini boleh suka-suka nak masuk Sabah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah ada dalang bawak masuk dan buat perjanjian setan dgn mrk...mana tidaknyer!!

      Delete
  5. Perkara ini sebenarnya boleh diselesaikan dengan baik jika kerajaan Najib ambil tindakan awal untuk menggemburkan puak lanun ini. Bukannya nak tunggu sampai dah nyawa warga Malaysia tergadai baru nak take action.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ajal maut ketentuan Allah. Semua sudah tertulis hanya Allah Maha Mengetahui. Cara Islam mesti ada rundingan bukan seperti cara penyerang cara mereka seperti kafir. Pengganas. Islam tidak begitu. Walau bagaimanapon kita sama2 berdoa langkah berjaga2 bagi pihak pertahanan. Semoga Allah lindongi mereka. Sekarang mereka sudah tahu penyerang ini mmg very ganas jadi sudah tidak boleh lagi berkompromi. Easier said than done.

      Delete
    2. Ingat bro...waris mangsa dan rakyat tak akan lupa si dalang yg bawak lanun tu ke sabah..

      Delete
  6. mudah nya org asing mendarat di pantai malaysia. mana tahap keselamatan negara ni.. dah mendarab baru dpt tahu.. ????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang merancang mrk masuk sapa?Tentulah dalang yg pecah rahsia ttg keselamatan negara.Betul tak?

      Delete
  7. Yang menceroboh depa tak berani tangkap......depa nak tangkap tian chua dgn anwar pulak.

    Nampak sangat......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah nyata mrk adalah pgkhianat dan peliwat negara.Nak buat mcm mana?Rakyat sedar dan sekarang bukan lagi zaman pak sheikh...sekarang zaman peliwat dan lanun puaka.

      Delete
  8. wakaka... puak haramjadah umngok ni memang takde telor....berani report polis je ajak berdebat sesuatu isu lari masuk dalam seluar pak polisi....pooodah pondan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu debat gerenti korang tak nak mengaku kalah...mcm kes lanun ni..Sah peliwat yg bawak masuk tapi korang spin benda lain...
      Umno mmg bacul...mrk tak akan berdebat dgn org yg takut dgn bayang2 sendiri...

      Delete
    2. kalau kau berani mari kita lawan satu dengan satu...sign mati...ada berani

      Delete
    3. Anon 8:11...pukimak ko la...bagus ko pi lawan bapak liwat ko yg bawak lanun tu..Sekurang2nya ko dihargai membunuh bapak lanun tu...

      Delete
  9. Najib, tunggu apa lagi?? takkan nak tunggu sampai KAK ROS kene tembak dengan askar sulu baru nak bertindak....??? kenapa takut nak lepaskan kuasa pada tentera? takut rahsia terbongkar ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu ler bila tak tahu diplomasi politik dan prosedur keselamatan....main hentam jer..
      Nak senang...suruh peliwat yg jemput lanun2 tu pi bawak mrk balik ke sulu....
      Bodoh dan dangkal...patut senang jer kena kencing oleh mat liwat...

      Delete
    2. Cakap macam ada niat lain je? Puak-puak penyokong Nuar ni kekadang jangan mudah kita percaya.

      Macam penceroboh di Lahad Datu tu jugak. Walau nampak angkat bendera puteh macam setuju tetapi menipu. Hujung-hujung tembak, jadi kena awas semua.

      Delete
  10. ni krj umno, nk cari sokongan rakyat. kes ni sama kes al-maunah, sandiwara yg diarah oleh apco israel

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malas dah aku nak menyumpah lanun babi mcm ko nie..yg mati sandiwara ker?
      Sapa yg jemput lanun2 tu dtg ke sabah?
      Atau ko buat2 tak tahu krn ko tak sanggup bapak liwat ko digelar lanun yahudi.?

      Delete
    2. anon atas ni...mesti kuncu puak sulu yg dijemput oleh al jub

      Delete
    3. klau dh ada si kitol yg bukak gare, mmg senang la lanun nak masuk. bagi tembak sampai habis dgn pengomen2 busuk ni sekali. takkan berani pergi berhimpun bersih je. korang pun kurang hajar tendang terjang polis. klau polis malaysia sama mcm uk punya dah habis korang kena tembak bagi mampus

      Delete
  11. Lu orang suport PR lu orang cakaplah apa nak cakap ... Wa letih sama lu orang PR yang berhasad berdendam irihati kecewa dan serupa gasing takda paku..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Skrip yg sama..watak jer berbeda...al manah..al lahad datu.....berlatih balik pada soalan asas...bagaimana militan bole masuk dgn begitu mudah?

      Delete
    2. jawabnya senang. dah ada org bukak gate. tgok la bekas2 tentera yg bersara pun terang2 sokong pembangkang. tak mustahil mereka bocorkan rahsia negara. anwar kan manipulator

      Delete
  12. Ceh..!! dah UMNO yg melakukan konspirasi dgn membawa pendatang dari Filipina utk diberi IC... akibatnya dirasai sekarang...akibat dari kesilapan lampau, rakyat kini menanggung akibatnya.. so betul kata kenyataan Tian Chua.. tak silap langsung....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu umno bagi ic masa mat liwat jadi tpm.
      Patutnya dia bawak balik lanun2 yg nak ic tu balik krn dia yg jemput...

      Delete
    2. KALAU DAH TONGGONG SSGT BAIK DIAM. CAKAP MCM MAMAT LONGKANG. KAU ADA KELULUSAN APA. CARA KAU BERBICARA MCM ORG INDON TEPI JALAN. TAKDA ISI LANGSUNG.

      Delete
    3. tu la dia. balik balik ic. aku ni yg susah payah nak dptkan ic malaysia begitu bersyukur dan bangga jadi rakyat malaysia. kalau boleh aku tak nak buat apa2 pun yg boleh mencemarkan nama negara naungan ini. kalau dia dah dpt ic buat apa dia nak jadi lanun . BODOOOOOOOOOOOOOOOOOHHHHHHHHHHHHHHH. lebih baik dia duk diam2 dapat brim. jadi nelayan pun dapat elaun. sekolah pun free. hadoi, kebodohan tahap melampau

      Delete
    4. YANG SERANG MALAYSIA TU ADLAH MEREKA YANG TIDAK MEMPUNYAI IC... ITU SEBAB MEREKA MINTA BANTUAN ANUAR BABI BAGI MENDAPATKAN IC BARU.....KAEDAHNYA ,, MATLAMAT MENGHALALKAN CARA...

      Delete
  13. saya juga marah dengan Tian Chua dlm hal ini, kenapa Kerajaan Malaysia tidak hantar Skuad Elit PERKASA yang nak mempertahankan negara hingga titisan darah terakhir begitu juga dengan Kumpulan Elit Skuad SENAMAN PUNGKOK. In adalah antara pejuang-pejuang yang boleh menyelamatkan Malaysia. Disebabkan mereka tak ada kat sanalah Lahad Datu di ceroboh. Kalu mereka mempunyai kapal selam (yang tak boleh selam) saya gerenti Kumpulan Sultan SULU tak berani hampir ke pantai Malaysia.. Pecayalah kata saya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berpada2 lah buat komen jgn sampai mghina kami tentera dan bekas2 tentera yg mendaulatkan negara..

      X-Renjer

      Delete
    2. kalau boleh saya pun nak ikut serta berperang, tapi pengomen diatas ingat ini pergi bercuti ke. ingat ni sandiwara ke. baik ko doakan anggota keselamatan kita selamat lagi berfaedah. sensitif la ckit dgn mereka yg sedang berjuang. ko pun sama jugak mcm tian chua jahanam. jgn smpai ada org tembak mati si tian chua kurang ajar, ingat yg gugur banga melayu

      Delete
  14. Projek IC UMNO adalah contoh Pengkhianatan kepada negara... Kerana kerakusan untuk berkuasa, soal keselamatan negara telahpun diperjudikan oleh UMNO

    Sekarang beratus Ribu Pendatang Asing memegang Kad Pengenalan Malaysia... bebas bergerak ke mana-mana sahaja... jadi Kalau Ratusan ribu warga negarsa asing yang telah diberikan kewarganegaraan Malaysia secara HARAM & TERKUTUK oleh UMNO, adakah kita pastikesetiaan mereka kepada siapa? Mereka mungkin bangkit membantu militan Sultan Sulu.. atau Kalau peperangan tercetus di anatara Filipina atau Indonesia dengan Malaysia, musuh Malaysia akan dapat bantuan dalaman daripada PATI berkad Pengenalan Malaysia!

    Ini jelas menunjukkan UMNO adalah Pengkhianat Bangsa dan Negara..

    UMNO umpama PAK KADOK..... menang pilihanraya, KESELAMATAN DAN KEDAULATAN NEGARA TERGADAI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa bezanya dgn Paas dan PKR menang piliharaya DAP yg berkuasa.

      Delete
    2. ramai rakyat malaysia dah agak...rancangan al-jub tawar puak sulu ke sabah...supaya terjadi pertumpahan darah...lalu anuar arahkan semua pencacai sial yg sentiasa kolom pelir bengkok anuar untuk menyalahkan umno....kita orang dah tahu rahsia kau wahai pengkianat...sesungguhnya kau lahir dari hasil bapak kau main jubur emak kau dan baru main puki sial emak kau...dan baru lahir sial macam kau...ada faham...kalau malaysia huru hara...aku pasti cari kau...sial

      Delete
  15. Dulu masa peristiwa Sauk, puak pembangkang kata sandiwara juga,tak lama kemudiaan berkata fitnah mereka Presiden Pas jalan tak sempat memohon maaf kepada Tun Mahahtir yg selalu di hinanya.Sekarang Tian Chua sekali lagi tuduahn sandiwara ni timbul dgn peristiwa yg hampir sama,harap aeda pulak pemimpin pembangkang yg jalan.Mungkin kah Pok Nik atau Anwar al Jubori?.

    ReplyDelete
  16. Sepatutnya UMNO ni di hantar ke Lahad Datu untuk memerangi penceroboh, sekurang-kurangnya ada juga gunanya bukan cakap pung pang..pung pang macam cipai UMNO ni tak lebih macam tin kosong dan hanya pandai menangguk di air keruh. Blahhh lahh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan buat lawak bodoh sini cai..yg bawak mrk ke sabah wajib bawak mrk balik....
      Ingat...org tetap ingat sejarah ini dan org sabah dah cukup meluat dgn politik kotor puak korang...

      Aku tanpa parti

      Delete
  17. Isytihar DARURAT tak jadi le pilihan raya maka boleh le bn terus berkuasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodo pnya komen...

      Delete
    2. 5:58pm...cuma orang bodoh je yang tak faham komen aku.

      Delete
    3. darurat ke tak darurat ke. ko ingat pr boleh menang. buat kempen pun dah selalu kena halau, perasan

      Delete
  18. RM0.00 3/3: Penduduk Kg Senallang Lama, Semporna, Sabah memukul sehingga mati seorang penceroboh bersenjata M-16-Bernama

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaga2 ko dalang...takut ko menerima nasib mcm lanun yg ko bawak masuk ke sabah tu....

      Delete
    2. Yang bersekongkol...pandai2 lah bawak diri ke sabah...

      Delete
    3. syabas penduduk kampung tersebut. jangan bagi pluang org kurang ajar dgn kita. kita bagi lunyai sapa2 mulut celupar. takut mulut tian chua rabak sampai ke telinga

      Delete
  19. Ha ha haaa tak sangka puak babi nak alihkan cerita sebenar.
    Bapak liwat ko yg bawak lanun2 tu masuk sabah dan dia WAJIB bawak mrk balik ke sulu...
    Mudah kan...itu sahaja cara supaya mat liwat dpt balik namanya yg jatuh dlm lubang taik...

    Bekas ahli pkr kota

    ReplyDelete
  20. Penduduk Kampung Di Samporna,Sabah Belasah Penceroboh M16 Hingga Mati!!!!!!


    Rakyat biasa lagi berani drpd dua mangkok Najib dan Hisap Puting.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dua ekor tu tahu bagi amaran je........masa bersih cam tu, sekarang pon sama jugak

      Delete
    2. Dalang...berhati2 lah ke sabah....rakyat sabah dah marah....sama dgn babi2 kuncunya....

      Delete
    3. Bukan x berani. Buleh ajer tarik picu senapang tu. Kjap jer.

      Tapi mengenangkan yg bakal mati tu saudara se Islam. Mampu ker bro?

      Kasi pujuk la dulu menyerah diri.


      Kalau ikut akal bewak bewakpakatan rakyat abis haru biru. Nak membunuh jer kerja diorang nieh.

      Delete
  21. Assalamualaikum....
    hanya org yg bermasaalah dgn diri sendiri akan selalu cari salah org lain...tibai/hadi ajis/tokong eng/taik cua...
    hanya org bodoh stupid menggong bengong banggang dayus yg rela dilembukan oleh
    ketuktua pas/pkr/dap......upsss....terlebey suda...hangin 2 badan.....

    ReplyDelete
  22. betul tu..msalhnye sbb kc ic..lepasni kne batalkn sume ic yg selain melayu..termasukle cina2 yg perangai komunis tu..ini tanah melayu..!!!

    ReplyDelete
  23. selagi ada manusia yang berperangai seperti LGBT selagi itu malaysia tak aman. Hidup nuar yang suka tikam belakang

    ReplyDelete
  24. Lagu khas buat perwira tanahair yg sanggup mempertaruhkan nyawa agar kita dan anak-anak kita boleh bermain, berlari berkejar-kejaran dihalaman rumah... sedangkan anak-anak mereka hanya mampu menanti kepulangan ayahnya dgn selamat. Doakan keselamatan mereka semua dan sedekahkan Al-fatihah buat putera negara yg telah gugur.

    http://www.youtube.com/watch?v=NlYbRccqcR8

    Lautan luas banjaran gunung
    Rezeki nan melimpah
    Bawah langitnya kami bernaung
    Rasa kasih tercurah…

    Tanah airku bumi bertuah
    Tiada bandingannya
    Rela bersatu ganding tenaga
    Mendaulatkan tenaga

    Dengan… sepenuh keazaman
    Semangat mu nan waja
    Keranamu rela berkorban
    Engkaulah pertiwi yang tercinta

    Darah satria.. Darah satria.. berkobar didada

    Tinggalkan ibu tinggalkan ayah
    Serta sanak saudara
    Membuktikan kesetiaan kita
    Pada bumi Malaysia…

    Darah Satria….

    ReplyDelete
  25. ..aljuburi peliwat tua tegar negara cukup sayang dgn cina kapiaq lahanat sekoq.. hes untouchable.. kulup sekoq ni bakal jadik timb perdana menteri kalau juburi menang..

    ReplyDelete
  26. MANA TIAN CHUA BABI INI TAK KUTUK SEBAB ANWAR PUNCA ANGKARA SEMUA INI BERLAKU APA, TIAN CHUA LANGSUNG TAKDE PERASAAN BELAS KASIHAN PADA MANGSA YG TERKORBAN. ORG MCM TIAN CHUA MMG BAHAYA UTK NEGARA. BAIK JGN SUPPORT DIA LAGI NANTI NEGARA TERGADAI KERANA DIA.

    ReplyDelete

  27. "muhasabah & iktibar lahad datu"

    pdrm, senarai tugas ko orang aku respect

    tapi mungkin ni kifarah dari Allah kerana ko orang menyeleweng dari tanggungjawab asal terutama diera mahathir,.. dan era selepasnya sehingga kini...

    alatan politik sempit umno,
    fitnah rekacipta sb,
    isa kan yg tak bersalah,
    pembunuhan memali,
    peristiwa prebet adam,
    peristiwa ma'unah,
    fitnahkan anwar sehingga hari ini,
    rasuah yg berleluasa,
    pegawai2 polis subahat dgn pengedar dadah, bapa ayam pelacur, penjudi, segala maksiat...,
    belasah pendemo aman rakyat,
    pembunuhan altantuya,
    subahat dgn umno dlm kerja2 politik kotor, ...
    projek IC,
    dan macam2 lagi semua rakyat tahu...

    INSAFlah... polis dan rakyat Malaysia .... setan sebenar dalam negara ni ialah pemimpin2 & pegawai2 yang korup dan zalim....

    jika kita ingin pertolongan Allah, maka kembalilah kepada ajaran dan amalan hidup Islam sebenar dalam semua aspeks ibadat khusus, fekah muamalat, fekah politik, fekah kesultanan, dsbnya..... wadah politik baru bersama KEPIMPINAN ULAMAK insya Allah kita mampu mengubah, berubah kearah kemakrufan & keadilan!

    jika penuhi kehendak syarak, insya allah... setiap urusan kita adalah JIHAD dan mati kita adalah SYAHID! ameen!

    PRU13.. KITA SAMA2 TOLAK KORUPSI, TOLAK ZALIM, TOLAK UBN...KITA UNDI PAS & PR.. UNTUK PERUBAHAN & REDHA ALLAH


    ReplyDelete
    Replies
    1. Cakap byk x guna. Ajak Unit Amal PAS pergi kesana.

      Delete
    2. Mana Unit Amal PAS yg sanggup berjihad? Pergi la kesana. Ni peluang utk mati syahid... Cakap kt Unit amal PAS tu, jgn takut sbb pertolongan Allah bersama dgn mereka, krn mereka dipimpin ulama. Skrg yg aku nampak anggota yg dipimpin manusia korup yg berani ke sana.

      Delete
    3. yer kerrrr ish ish ish.......dulu kami sekeluarga undi pas, tapi bila isu Kalimah Allah, Hadi kata lain Haron Din kata lain, kita baca buku CN Afghani, kita baca kes KUIN, kita lihat filem china dol, kita lihat CCTV Azmin Ali, kita dengar rakaman perbualan Mat Sabu/Normah, kita baca kes Badrul Amin, kita ikuti kes ketua dewan ulamak pas Perlis, ADUN Selinsing dan akhir sekali mana HUDUD dalam manifesto PR, ishh banyak lagi cukup laa tu..sekarang kami sedar ...selamat tinggal PAS

      Delete
  28. apa beza bangsamoro, orang sulu dan kaum bugis? apakah keturunan yg sama?

    sila hurai.... sebab najib tu mengaku sebagai kaum bugis dari pulau sulawesi... SEBAB ITU KONFLIK POLITIK AGAK BERBELIT!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn kaitkan bangsa....yg bawak lanun2 tu patut menerima hukuman yg setimpal..Dalang tu patut mati sama..

      Delete
    2. BETUL YANG BAWA LANUN ITU PERLU DIHUKUM..

      Delete
  29. Setakat buat laporan polis saja.Polis tak akan buat apa pun.Beribu-ribu laporan sebelum ini pasal perhimpunan Bersih dsb tiada tindakan apa pun.

    ReplyDelete
  30. halau je anak cina babi sekor nie balik china

    ReplyDelete
  31. barang siapa dari kalangan org2 melayu yg menyokong tian chua ini adalah pengkhianat bangsa, saifudin nasition pernah menampar cina kurang ajar ini. tp kini dah jd teman sebantal.kami sygkan chong wei, sygkan kim swee. sygkan lim swee tin , sygkan tan sri koo kay khim , tan sri lee lam tye dn lain saudara cina kami yg tidak biadap dan xada jati diri. jgn semua nak dipolitikan. ingat tian chua bkn melayu umno malah rakan2 kami dari semua bansa sdg mengawasi anda.

    ReplyDelete
  32. Berapa banyak laporan polis yang telah dibuat terhadap tian chua ,ada dia kesah kerana dia thau kekebalanya.

    selama ini pernah ke kita dengar tian chua disabitkan dengan apa-apa kesalahan ,maupon puak-puak pakatan yang lain.
    mereka ni kebal.
    Melayu mudah lupa.

    ReplyDelete
  33. Untuk apa buat laporan polis?
    Berbekas ke pepada sikurang ajar Tian Chua?
    Sedih mengingatkan tidak ada lagi Melayu seperti Kiai Arshad!

    ReplyDelete
  34. Bagi je ic padA penceroboh tu....dan bagi kata dua pada dia : mesti sokong dan pangkah BN...settle masalah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pukimak ko anon 10:00...yg mati tu sapa?Klu tak krn bapak liwat ko buat perjanjian setan dgn lanun2 tu...mrk tak akan dtg...Nak selesai dgn mudah...bapak liwat ko tu bawak mrk balik...

      Delete
    2. Anon siyal pembangkang mmg bongok.. Mula mula bangkitkan psal ic.. Lepas tu penceroboh bertindak ganas seolah olah mendpt greenlight dri tangan ghaib berbau jubor.. Kemudian penyokong bongok mula relatekan isu pemberian ic dgn penceroboh tapi berita luar negara yg sahkan dalang siyal ialah pembangkang dia org buat x nampak.. Berita france psal altantuya dan najib mau plak dijaja sana sini.. Nampak sgt siyal punya penyokong pembangkang ni ..

      Delete
    3. ANON 10:00 PM

      YANG ADA IC TIDAK MEMBERI MASALAH KEPADA KERAJAAN KERANA MEREKA BERSYUKUR DENGAN BERKAT KEMAKMURAN NEGARA...MASALAHNYER ADALAH GOLONGAN LANUN YANG TIADAAA IC SERTA DISOKONG OLEH DATUK SERI PELIWAT NEGARA ANUAAR IBRAAHIM ALJUBUURI MENGGANGU KETENANGAN DAN MEMBUNUH ORANG ...

      Delete
  35. Kenapa tak report polis tentang Deepak dan Bala ? Takut ke ?

    ReplyDelete
  36. kenapa tak taboh si cina tu sampai kojol

    penyerang bersenapang m16 pun boleh mati ditaboh orang kampung.
    kalau diikutkan penyerang dah boleh picit m16 membunuh semua orang kampung se islam dengannya.
    nampaknya dia rela mati di taboh dari membunuh orang islam.

    ReplyDelete
  37. TIAN CHUA SPECIES ANAK HARAM JADAH. BEGITU JUGA DGN PENGIKUT2NYA ADALAH ANAK HARAM JADAH JUGA.
    A sal
    B ukan
    A nwar
    I brahim

    ReplyDelete
  38. Tembak saja kepala Tian Chua habis cerita.

    ReplyDelete
  39. Cadangan aku mereka letak senjata dan buat keputusan masuk malaysia. Kepulauan sulu jadi malaysia...aku akan lantik sultan sulu memerintah negeri ke 15 malaysia. Tak perlu tuntut sabah lagi kalau Sulu dibawah pemerintahan Malaysia

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!