CILI KASI TARUK! DIBAWAH PEMERINTAHAN DAP PUSAT HIBURAN MAKIN BANYAK!

BN mula memerintah Selangor sejak pilihan raya pertama tahun 1955 melalui parti Perikatan yang kemudiannya ditukar nama kepada Barisan Nasional pada tahun 1973.

Umum mengetahui BN kehilangan kuasa di Selangor pada PRU ke 12 pada tahun 2008 selepas 53 tahun memerintah. Sepanjang 53 tahun memerintah jumlah lesen pusat hiburan yang dikeluarkan oleh kerajaan BN sebanyak 409 buah.

Apabila Selangor diperintah gabungan PKR, DAP dan PAS pada tahun 2008 hingga akhir 2011 jumlah lesen hiburan yang ada bertambah kepada 654 buah daripada yang ditinggalkan BN 409 buah. Ini bermakna sepanjang tiga tahun pemerintahan mereka sebanyak 245 buah lesen baru dikeluarkan.

Jika dikira secara purata bermakna sepanjang 53 tahun pemerintahan BN mereka mengeluarkan lapan lesen setahun. Manakala dibawah pemerintahan gabungan PKR,DAP dan PAS pula mereka mengeluarkan 82 buah lesen setahun. Peningkatan sebanyak 10 kali ganda daripada apa yang dikeluarkan BN sebelum itu.



Itu adalah pusat-pusat hiburan yang berlesen. Belum lagi dikira yang tidak berlesen yang tumbuh bagaikan cendawan selepas hujan apabila Ronnie Liu dilantik sebagai pengerusi jawatankuasa kerajaan tempatan.

Dalam satu mesyuarat jawatankuasa kewangan negeri pada 5 Julai 2011 MB Selangor ada membangkitkan mengenai kewujudan pusat-pusat hiburan, SPA dan rumah urut yang begitu banyak dan menjadi rungutan masyarakat. Dalam mesyuarat itu juga pegawai-pegawai kerajaan berkata ianya sukar dibendung kerana pengusaha berselindung di belakang Ronnie Liu.

Setelah mendapat penjelasan Ronnie ,MB terpaksa menutup sebelah mata kerana beliau diberi penjelasan tentang tanggungjawab Ronnie yang diamanahkan oleh DAP pusat agar mencari wang sebanyak mungkin sebagai bekalan untuk menghadapi pilihan raya umum ke 13.

Sumber: Sel13.com

32 Responses to "CILI KASI TARUK! DIBAWAH PEMERINTAHAN DAP PUSAT HIBURAN MAKIN BANYAK! "

  1. Visit Freemalaysiakini2.com No subscription needed.

    ReplyDelete
  2. klu ketuanya peliwat tua yg dihalalkan oleh n.ajis...tak heran aku!!!!sama jenis cium mulut dan raba kote...hancur pengikutnya!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ketua maksiat negeri maksiat

      Delete
    2. tak lama lagi rakyat selangor majoritinya golongan lgbt

      Delete
  3. TAK ADA PUN SUSAHKAN RAKYAT. BUAT APA BERI UMNO KUASA. DUIT RAKYAT DIBAHAM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko tengok...kroni nuar kaya raya...blm jadi pm...klu jadi pm...??!!!termasuk juga ko mungkin....

      Delete
    2. GAGAP BERAPI! SELANGOR NEGERI TUMPUAN PENGURUT DAN CHINADOLL! WAJIB TOLAK DAP!

      Delete
    3. Jangan marah...tujuan utama kami buat pusat hiburan bnyak2 utk keperluan bapak liwat kami..Dgn banyaknya pusat2 hiburan itu...bapak liwat tak bazir wang rakyat langgan pelacur dan gay boy di luar negara!!!!

      Delete
  4. tak sushkn ko sbb ko dh senang ms zaman bn. ce pk org yg sush dok mengharap bantuan utk cr kehidupn lebih selesa. ko dh senng tu ko lupa diri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Brim kan dpt?ape lagi nak.x bersyukur lngsung puak pnyokong lgbt nih.bila nak bertobat deme ni?

      Delete
  5. kami rakyat selangor tidak akan.menyerahkan negeri ini kpd puak umno harbi..ahli umno harbi adalah penyamun wang rakyat selangor dan akan menyusahkan rakyat..kami gembira dibawah pr dan menentang umno harbi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. klu ko rasa gembira tepuk tangan!!!! hahahaaaaaa.CAI....Kenapa sampai menyaman keraxxxx slgor klu rakyat gembira???lucu sungguh cai!!!baik ko pi tonggeng depan mat liwat jer!!!!2x5

      Delete
    2. kami rakyat selangor tidak akan.menyerahkan negeri ini kpd mat liwat dan pencacainya....pemimpin pr adalah penyamun wang rakyat selangor dan akan menyusahkan rakyat...kami susah hati dibawah pr dan akan mengembalikan selangor di bawah pemerintahan umno....

      Delete
    3. Kami rakyat selangor yg pandai bukan mcm anjing2 penyokong peliwat yg cacat otak akan menyokong bn utk rampas balik selangor.bye2 puak nabi luth?

      Delete
  6. CILI KASI TARUK! DIBAWAH PEMERINTAHAN DAP PUSAT HIBURAN MAKIN BANYAK!

    ______________________________

    Aku suka BN perintah malaysia.....sebab ada kilang arak.
    Aku suka BN perintah malaysia.....sebab ada pusat judi tertinggi.
    Aku suka BN perintah malaysia....sebab banyak pusat hiburan.
    Akun suka BN prrintah malaysia....sebab banyak rumah urut.....

    Tak kira lah sapa pon ysng perintah malaysia....semua benda tu tetap ada....

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulilah...oleh itu bangkang PR

      Delete
    2. Ya bagus ! Yang suka mari hibur yang tak suka hibur sendiri....manusia tanpa hiburan akan mcm seperti Afghanistan....

      Delete
  7. malaikat maut umngokMarch 19, 2013 at 8:38 PM

    Vide anwar meliwat kini berlegar ke serawak pula


    KUALA LUMPUR 19 MAC: Satu siasatan oleh sebuah NGO antarabangsa mendedahkan bukti video yang mendakwa bagaimana ahli keluarga Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Abdul Taib Mahmud dan rakan perniagaan terlibat dalam penyalahgunaan lesen pembalakan untuk memperkayakan diri mereka.Dua sepupu Taib, ahli keluarga kepada rakan kongsi utama Taib, dan seorang peguam yanKlg mewakili kerajaan negeri Sarawak telah dirakam dalam video, didakwa menjelaskan mekanisme untuk mengelakkan undang-undang yang sedia ada bagi memperolehi keuntungan daripada skim itu.


    Mengikut Malaysiakini, video itu direkodkan secara tersembunyi oleh seorang penyiasat dengan Global Witness, sebuah NGO yang berpangkalan di London yang menyiasat dan berkempen menentang pencabulan hak asasi alam sekitar dan manusia.


    Penyiasat itu telah dihantar ke Sarawak tahun lepas, dengan menyamar sebagai “pelabur asing” yang ingin membeli tanah untuk mengusahakan ladang kelapa sawit.


    Penyiasat itu menemui Lembaga Pembangunan Koridor Wilayah (Recoda), badan kerajaan negeri yang mengendalikan pelaburan asing, dan terus dibawa kepada ahli-ahli tertentu keluarga Taib yang menjual sebuah syarikat yang dilesenkan untuk membalak dan membersihkan tanah untuk perladangan di Sarawak.


    Lesen ini dikeluarkan oleh Kementerian Perancangan Sumber dan Alam Sekitar Sarawak, yang diketuai oleh Taib.Pertemuan dengan ahli keluarga dan ejen lain syarikat itu telah dirakam secara tersembunyi oleh Global Witness dan dihasilkan menjadi filem selama 15 minit yang disiarkan di laman webnya.


    Turut didedah video itu, penglibatan adik ipar Perdana Menteri dalam urusniaga tanah berkenaan.Untuk tonton video tersebut

    ReplyDelete
  8. malaikat maut umngokMarch 19, 2013 at 8:43 PM

    Najib Altantuya DALANG Video Taib Mahmud Kantoi?

    Pagi tadi heboh disiarkan di beberapa laman sesawang mengenai pendedahan eksklusif bagaimana sebuah video berdurasi 15 minit menceritakan segala-galanya aktiviti curang Ketua Menteri Sarawak, Taib Mahmud.

    Cukup serius hingga Pakatan Rakyat mendesak Perdana Menteri, Najib Altantuya supaya bertindak ke atas Pek Moh dengan kadar segera atau berdepan dengan dakwaan jenayah antarabangsa.

    Tetapi apa yang kita semua tidak tahu, ia sebenarnya berpunca dari kalangan yang ada kaitan dengan Najib Altantuya sendiri.

    Mengapa?

    Kerana semasa pilihanraya negeri April tahun lalu, Najib Altantuya berjanji akan menggantikan Taib dengan pemimpin baru yang boleh selari dengan aspirasi transformasinya, kebetulan Taib sudah terlalu lama memerintah, 31 tahun dan masih bernafsu di puncak kuasa.

    Bagaimanapun Taib dengan tergesa-gesa mengangkat sumpah jawatan buat penggal kelima berturut-turut menyebabkan Najib Altantuya marah dalam diam.

    Hematnya, Taib sudah membuatkan Najib Altantuya malu besar kerana memungkiri janjinya sendiri.

    Pendedahan berterusan kekayaan keluarga Taib Mahmud yang dipaparkan dalam beberapa portal seperti Sarawak Report dan sebagainya jelas menunjukkan lagi tembelang Taib yang selama ini tersimpan kemas dalam genggaman.

    Namun ia tidak disertakan bukti kukuh termasuk video bagi menunjukkan betapa Taib dan ahli keluarganya merompak terang-terangan seperti apa yang dibuktikan oleh NGO yang berpangkalan di London, Global Witness.

    Bukan sahaja penyalahgunaan lesen pembalakan oleh keluarga dan rakan niaga Taib, modus operandi haram mereka untuk mengelak daripada cukai dan syarat supaya 51 peratus daripada saham terdiri daripada pegangan tempatan turut didedahkan.

    Penyamaran yang dijalankan mereka menyiasat dan berkempen menentang pencabulan hak asasi dan dalam sekitar, merakam video secara rahsia – menunjukkan dua orang sepupu Taib serta peguamnya yang menjelaskan mekanisme tersebut.

    Dengan menyamar sebagai "pelabur asing" yang berminat untuk membeli tanah untuk tanaman kelapa sawit, penyiasat yang dihantar oleh Global Witness itu mengunjungi satu badan kerajaan negeri yang bertanggungjawab menangani pelaburan asing dan terus dirujuk kepada anggota keluarga Taib yang tertentu.

    Ahli keluarga ini berhasrat untuk menjual syarikat mereka yang diberikan lesen oleh Kementerian Perancangan Sumber dan Alam Sekitar Sarawak – juga diketuai Taib – untuk menebang balak dan membersihkan tanah untuk perladangan.

    Salah satu syarikat tersebut ialah Ample Agro Sdn Bhd, yang mana enam pemegang sahamnya ialah sepupu-sepupu Taib dan kesemua anak perempuan kepada bekas ketua menteri Sarawak, Abdul Rahman Ya'akub.

    Individu berkenaan termasuk ahli parlimen Tanjung Manis, Norah Abdul Rahman serta Khadijah, yang juga merupakan ipar kepada Najib Altantuya.

    Enam beradik tersebut mengawal syarikat RM2 tersebut melalui satu syarikat pegangan dinamakan Sateras Holdings Sdn Bhd.

    Hematnya, dengan membiarkan seluruh dunia melihat bagaimana gelagat Taib anak beranak mengaut kekayaan negeri, Najib Altantuya dapatlah bernafas seketika daripada pendedahan terbaru peguam mendiang PI Bala, Americk Singh Sidhu yang mendedahkan bahawa SD2 diarahkan oleh Najib Altantuya sendiri.

    Beberapa sumber turut mengakui bahawa Najib Altantuya sudah tidak mampu bersabar lagi dengan Taib lalu terhasillah apa yang kita saksikan hari ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai kt mana nk tngk bukti yg lu ckp... Buang masa aku baca lu punya copy n paste...lu pakar copy n paste...senang buat duit bhai...

      Delete
    2. malaikat maut umngokMarch 19, 2013 at 9:06 PM

      juragan ko asyik tgk utusex je ngan TV 3 suku....dlm you tube tak tengok ka.....tu la asyik tgk video blue je

      ni alamat aku kasi kat bawah ko tgk puas puas ha ha ha.....

      http://youtu.be/_1RRNggnM6A

      Delete
    3. Hahaha....sorry bhai takda masa aku nk layan citer blue...video anwar pun aku tak prnh tngk A-Z...pada aku ini menjijikkn utk lihat org lain berjimak... Whatever thanks bro for the address...

      Delete
  9. malaikat maut umngokMarch 19, 2013 at 8:47 PM

    Shahrizat pertahan pembelian kondo di S'pura
    Malaysiakini
    2:27PM Mac 19 2013


    Bekas menteri Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil mempertahankan pembelian kondominium mewah di Singapura oleh anggota keluarganya, didakwa menggunakan dana kerajaan yang sepatutnya dilabur dalam projek National Feedlot Centre.

    Beliau yang disoal balas semasa perbicaraan kes samannya ke atas pengarah strategi PKR Rafizi Ramli dan ketua Wanita PKR Zuraida Kamaruddin berkata, keluarganya menggunakan nama mereka untuk membeli kondominium berkenaan memandangkan syarikat terbabit – National Feedlot Corporation – tidak dapat membuat pinjaman.

    "Saya difahamkan bahawa, disebabkan NFC satu syarikat yang baru dimulakan, mengikut undang-undang Singapura ia tidak boleh memohon pinjaman di negara itu.

    “Maka mereka terpaksa melakukannya (membuat pembelian) menggunakan nama peribadi,” katanya di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini.

    Shahrizat bagaimanapun tidak mengesahkan sama ada wang yang digunakan untuk membeli kondominium tersebut adalah daripada pinjaman mudah NFC sebanyak RM250 juta dari kerajaan, walaupun pelaburan itu dibuat untuk syarikat tersebut.

    Beliau juga tidak pasti berapa banyak kondominium di Singapura yang dibeli dengan nama keluarga berkenaan untuk NFC namun mengesahkan bahawa sekurang-kurangnya sebuah kondominium telah dibeli.

    PKR pada Disember 2011 mendakwa suami Shahrizat Datuk Seri Mohamad Salleh Ismail dan anaknya Wan Shahinur Izran dan Wan Izzana Fatimah Zabedah membeli kondominium mewah seluas 2,282 kaki persegi di Anthony Road, Singapura.

    Rafizi seterusnya mendakwa keluarga Shahrizat membeli dua lagi kondominium bernilai RM34.6 juta di Marina Bay Suites.

    [Baca berita penuh]


    Ok.. semalam dia jawab kat mahkamah ia tak tahu langsung hal berkaitan NFC ni, baik beli kondo ke semua ia tak tahu...

    Tapi hari ini tengok punya jawab,,, steady aja jawapannya, tau undang-undang Singapura dan sebagainya... ni apa punya mamak ni..belit jangan tak belit...

    ReplyDelete
  10. Padan Muka PapagomoMarch 19, 2013 at 9:02 PM

    PAPAGOMO JAWAP SAMAN ANWAR IBRAHIM DENGAN KATA-KATA "ITU BUKAN BLOG GUA BEB"... KAH KAH KAH !... Itu lah jawapan yang akan BANGSAT UMNO ni bagi sebaik saja SAMAN tersebut disebut di MAHKAMAH beb... ini bukan perkara PELIK beb... sebab SEJARAH dan menceritakan bagaiman beliau TIDAK MENGAKU yang blog PapaGomo adalah blog beliau bila sebutan di MAHKAMAH ekoran SAMAN Exco Kerajaan Negeri Kelantan Datuk Husam Musa sedikit masa dulu... beliau lah CONTOH antara MANUSIA BANGSAT yang kebanyakan nya ada kat dalam UMNO tu beb... gua rasa jugak beliau lah MANUSIA yang PALING BANYAK menerima SAMAN kat atas DUNIA ni... kah kah kah !.

    ReplyDelete
  11. Bhai Juragan ni samalah species dengan En. Mohamad yang terlebih UMNO dari UMNO kerana jadi balaci UMNO dari ex-PKR spt tokoh-tokoh dari ngo-ngo upahan UMNO GAPS, JMM, JATI, PERKASA yang dok belasah PR macam orang gila sebagai agen provokateur.

    Hari ni bekas Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Dato’ Seri Ahmad Said Hamdan bersetuju untuk memohon maaf kerana mengeluarkan kata-kata berunsur fitnah berkenaan salah guna kuasa yang melibatkan pembelian 46 ekor lembu bagi majlis korban di Bandar Tun Razak pada 2009. Kita masih ingat bagaimana Hamidzun GAPS begitu naik minyak masa berarak dengan kepala lembu dulu depan SUK Shah Alam. Tahu-tahu, Hamidzun ni ex-PKR yang ada kes pecah amanah CBT guaman dengan PKNS. Macam mana nak jadi calun winnable UMNO diSelangor?

    Apa hal pulak AG arah ROS drop case saman SUARAM sebagai NFA (No Further Action)? Terkantoilah Azwanddin JMM yang beria-ria bela Najib dalam kes rasuah Scorpene dan bunoh Altantuya. Azwanddin dan Zamil KITA ni jugak ex-PKR yang jadi ejen pau wakil-wakil MP PKR lompat bebas. Bayangkanlah operasi takda resit ni satu lompat UMNO bayar 3-4 juta, ejen mesti collect tol baik punya!! Sibarua ni kata SUARAM tak berdaftar, abis GAPS, JMM, JATI, PERKASA yang yang dapat direct funding UMNO itu semua daftarke?



    ReplyDelete
    Replies
    1. Eee...ko batu lepas kena jubo dgn penjubo hebat negara ye?

      Delete
    2. Bhai...lu tak perlu mnjadi pawang atau ahli nujum negara utk menuduh aku x pkr..bhai sejak aku joint umno nasa umur aku 20 tahun...smpi skrg aku tak pernah keluar dari parti ini...cuma semasa pak lah jd pm aku langsung tidak aktif didlm aktiviti umno ttp setelah ds najib mnjd pm, baru aku kembali mngikuti kembali umno...

      Bhai aku tidak lagi bergerak aktif didlm umno secara langsung...aku hnya melontar pendapat aku didlm blog atas dasar syg kpd bangsa,agama dan negara...aku bukan sesiapa didlm umno bhai...!!! Ketua cawangan pun tak kenal siapa juragan 69...
      Aku hnya harapkan keamanan dan kestabilan negara utk kelangsungan hidup ini...kesian lu bhai,

      Delete
  12. Nak buat mcm mana dah RAJA GOYANG ada dalam pakatanhanjeng. Dia wujudkan la bnyk2 sbb nanti senang nk cari china doll. Pegi ceramah kawasan pedalaman pun nanti ada tempat penyedap dia jugak...

    ReplyDelete
  13. Ada hiburan baru bagus... Tak da hiburan orang akan menjadi fanatik, suka cari hal, gaduh, fikiran sempit....BAGUS DAP !!!!!!

    ReplyDelete
  14. 'malaikat maut umngok' ni lagi bodoh kalo nak dibanding dgn budak tingkatan 6 yang ambik subjek ekonomi.

    Begitulah taraf kedangkalan dan kebodohan malaikat maut umngok tu...

    Kalo tanya budak tkt 6 mereka lebih baik dan memahami nilai perbelanjaan GNP dalam negara. Tunjuk la negara mana tak keluar duit untuk menjana ekonomi ???T
    Di USA, Japan, South Korea, Taiwan dan negara2 Eropah mempunyai beribu ribu senarai penggunaan wang dan perbelanjaan untuk projek pembangunan ekonomi, sosial dan ketenteraan.

    Pembangkang di Jepun, Taiwan,South Korea, USA dan negara2 maju di Eropah juga memahami situasi penggunan dan perbelanjaan wang yang banyak.

    Sebab tu negara mereka maju, makmur dan kuat dalam pelbagai bidang.

    Adakah Malaikat Maut Umngok ni nak jadi Malaysia bergerak perlahan dan berpatah belakang menjadi sebuah negara seperti Timor Leste ??

    Sedangkan seluruh dunia bergerak pantas dalam era globalisasi terutamanya persaingan ekonomi..

    Maaf la ...ko seperti dok di perkampungan Orang Asli Gombak ynag tak memerlukan apa apa pembangunan ekonomi..


    HANAFI VALE . FIRE !! K.O. PR !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. maleikat gay cuma tahu cium ketiak dan raba butuh jer...mcm peliwat tua tu!!!!

      Delete
  15. "UNDILAH AMNO, KAMI JAMIN JUBUR ANDA SELAMAT". WAKAKAKAKAKA

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!