CILI KASI TARUK! BN TAK PERLUKAN SKANDAL SEKS LUAR TABI'IE ANWAR UNTUK MENANG BESAR! WAJIB BACA

Sama ada sedar atau tidak, isu skandal seks Datuk Seri Anwar Ibrahim sudah berusia 15 tahun. Bermula pada 1997 apabila terdapat tuduhan yang dibuat oleh Karpal Singh dalam Parlimen, diikuti pemecatan beliau dari jawatan Timbalan Perdana Menteri (1998), reformasi dan kes Liwat Azizan (1998-2003), Liwat II (2009-2012), video klip lelaki menyerupai beliau mengadakan hubungan seks.

Dan sekarang muncul satu lagi skandal beliau atau lelaki menyerupai beliau mengadakan hubungan songsang dengan seorang pemuda “triple A”. Sebenarnya orang ramai sudah letih, bosan dan penat dengan skandal yang mengelilingi Anwar bin Ibrahim ini.

Barisan Nasional dalam keadaan kuat dan bersedia memenangi pilihan raya ini dengan majoriti 2/3 biar pun Pakatan mungkin masih menguasai satu atau dua negeri. Justeru kemunculan gambar dan video terbaru ini tidak memberi sebarang keuntungan politik kepada Barisan Nasional dan UMNO.

Politik Licik Di sebalik Skandal Seks?
Sebaliknya, memahami psikologi orang Melayu dan Asia keseluruhan, penyebaran video-video memalukan ini pada saat-saat menjelang pilihan raya mungkin memberi undi simpati kepada Pakatan dan Anwar Ibrahim. Ini pernah terjadi dalam pilihan raya 1999 apabila terdapat gerak kerja UMNO yang terlalu memburukkan Anwar akhirnya memberi undi simpati kepada pakatan pembangkang.

Justeru ia menimbulkan tanda tanya sama ada gambar-gambar sensasi terbaru ini disebarkan oleh Barisan Nasional atau oleh Anwar sendiri. Perilaku dan peribadi Anwar tidak lagi penting kerana apa yang dipaparkan dan disiarkan sebelum ini sama ada di Mahkamah, di dalam media massa mahu pun ruang siber sudah cukup untuk membantu rakyat membuat keputusan sama ada mahu terus menyokong Anwar atau sebaliknya.

Dengan kata lain mereka yang mengambil kira moral dan perlakuan luar tabie Anwar sudah membuat keputusan untuk menolak Pakatan. Manakala mereka yang mahu terus bergantung kepada Anwar akan terus mempertahankan Anwar sehingga ke tahap video hanyalah besi yang tidak boleh menjadi saksi. Jadi adalah tidak mustahil untuk menyatakan kemungkinan gambar perlakuan seks (dan mungkin video selepas ini) yang baru ini disebarkan oleh pasukan Anwar sendiri menjelang pilihan raya Umum.

Pasukan Anwar menyedari bahawa terdapat perubahan besar sikap rakyat terhadap Barisan Nasional sejak enam bulan yang lalu apabila pelbagai program mesra rakyat, penerangan isu semasa dan akhir sekali kesungguhan kerajaan menyelesaikan isu Lahad Datu mendapat impak yang positif. Pakatan dalam keadaan terdesak apabila beberapa kenyataan pemimpin mereka terhadap insiden Lahad Datu telah menimbulkan kemarahan rakyat.

Untuk mengalih isu sikap kurang ajar pemimpin pakatan terhadap pasukan keselamatan, dengan tiba-tiba sahaja isu skandal seks Anwar kembali hidup. Pasukan Anwar sendiri yang menghidupkannya apabila menggunakan Azlan Mohd Lazim, bapa kepada Saiful Bukhari Azlan (yang mengaku beliau diliwat Anwar), untuk memburukkan anaknya sendiri.

Sungguhpun isu ini kembali menjadi perhatian rakyat namun ia tidak sebesar tumpuan rakyat kepada isu kebobrokan perangai dan perkataan Tian Chua dan beberapa lagi pemimpin Pakatan terhadap insiden Lahad Datu. Pakatan perlukan satu isu sensasi besar untuk mengubah perhatian rakyat daripada isu Lahad Datu. Dalam keadaan tersebut tiba-tiba sahaja muncul satu lagi gambar sensasi mmebabitkan individu yang menyerupai Anwar.

Adalah tidak mustahil gambar ini disebarkan oleh kumpulan Anwar sendiri bagi mengalih isu dan menagih simpati. Malah tidak menghairankan jika dalam sedikit masa lagi akan muncul individu yang menyerupai Anwar Ibrahim mengakui bahawa beliaulah lelaki dalam gambar dan video tersebut. Anwar bukanlah begitu bodoh. Tidak mustahil dalam tempoh setahun yang lalu beliau telah membayar seseorang untuk membuat pembedahan plastik membentuk semula wajah seiras dengan beliau.

Malahan dengan membesarkan isu ini, mungkinkah Anwar mencipta jalan dan skrip untuk mengadakan sumpah laknat selepas Parlimen dibubarkan. Sumpah laknat tidak akan menunjukkan kesan dalam masa yang singkat. Malahan menurut para ulama ia mungkin mengambil masa bertahun sebelum nampak jelas kesannya. Jika Anwar memilih untuk bersumpah selepas Parlimen dibubarkan ia sekadar untuk mengelirukan rakyat.

Kita perlu ingat Anwar telah diminta bersumpah sejak beberapa tahun lalu tapi beliau enggan melakukan. Jika beliau melakukan selepas pembubaran Parlimen itu bermakna beliau berbuat untuk kepentingan politik bukannya untuk kebenaran.

Politik Untuk Rakyat
Pilihan raya adalah soal memilih parti yang mampu membentuk kerajaan yang baik dan stabil untuk masa depan rakyat dan negara ini. Barisan Nasional telah terbukti berjaya mentadbir negara ini dengan baik. Daripada sebuah negara yang miskin, bekas tanah jajahan beberapa penjajah, dihurungi ancaman komunis, pergaduhan antara kaum dan ekstremis agama, Barisan Nasional menukar lanskap perpecaham kaum, mundur, buta huruf kepada masyarakat yang bersatu, ekonomi yang membangun dengan pantas dan menghampiri zon sifar buta huruf.

Barisan Nasional menukar negara ini daripada ekonomi berasaskan pertanian kecil-kecilan, ekonomi sara diri dan bergantung kepada eksport komoditi yang tidak stabil kepada sebuah negara yang mempunyai sektor perladangan antara terhebat di dunia, menempatkan diri dalam negara perindustrian sehingga digelar “Harimau Ekonomi Asia” pada 1990-an, mempunyai lulusan universiti yang melebihi pasaran kerja dalam negara.

Telah beberapa kali, kerajaan Malaysia berjaya keluar dari kegawatan ekonomi dengan jayanya termasuklah kemampuan melepasi ancaman ekonomi paling perit pada 1997 kerana diserang oleh spekulator matawang dan juga dikhianati dari dalam oleh individu yang menganjurkan Asian Renaissance.

Menjelang pilihan raya umum ke 13 ini, rakyat telah menilai dan melihat kegagalan pentadbiran kerajaan negeri di bawah Pakatan di Kelantan, Selangor, Pulau Pinang dan Kedah.

Daripada sebuah negeri terbaik, tersusun dan ditadbir secara cekap sebelum 2008, kini negeri termaju Selangor berada dalam keadaan membimbangkan dan merudum dengan cepat. Jalan berlubang merata-rata, sistem pengurusan sampah kembali seperti awal 90-an, pasir di lombong sesuka hati tanpa kawalan, setinggan sedang menampakkan diri kembali, rumah kos rendah langsung tidak dibina, krisis air dan elektrik menunggu masa untuk berlaku.

Dalam masa lima tahun lagi tidak mustahil Selangor akan kembali kepada keadaan seperti 90-an, dipenuhi setinggan, masalah pengangguran dan jurang pendapatan yang sangat besar antara rakyat.

Rakyat juga sudah melihat dan mengetahui kepincangan dan kedhaifan manifesto Pakatan. Tahun lalu Pakatan melancarkan “Buku Jingga” yang kononnya manifesto mereka untuk memerintah negara. Setelah Barisan Nasional mendedahkan kelemahan ketara Buku Jingga sehingga menyebabkan hampir 80% janji mereka tidak boleh dilaksanakan, Pakatan muncul dengan satu lagi manifesto beberapa minggu lalu.

Sebaliknya Barisan Nasional telah berjaya menguruskan masalah kos sara hidup yang tinggi secara berhemah dan berhemat. BN memperkenalkan sistem petrol dua jenis yang membantu mengurangkan subsidi bahan api kerajaan tetapi tidak begitu membebankan rakyat. BN juga telah melancarkan Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) yang secara khusus bertujuan membantu meringankan rakyat berpendapatan rendah.

Kerana kegagalan kerajaan negeri Selangor membina rumah kos rendah, BN terpaksa mengambil inisiatif memperkenalkan skim perumaham mampu milik untuk rakyat terutamanya di sekitar lembah klang.

Suatu ketika dahulu isu ini diselesaikan oleh kerajaan negeri. Beberapa tahun lalu, rumah kos rendah berlebihan di lembah klang sehingga Menteri Besar Selangor ketika itu mencadangkan agar rumah kos rendah yang tidak dapat dijual setelah beberapa tahun dijual kepada golongan yang berpendapatan melebihi RM 2,500 sebulan. Sekarang Pakatan di Selangor melupakan terus agenda rakyat sebaliknya bersengkongkol dengan Pemaju melupuskan kuota rumah kos rendah.

Justeru BN tidak memerlukan skandal seks Anwar Ibrahim untuk meyakinkan rakyat mengenai kemampuan dan keupayaan meneruskan kepimpinan yang cemerlang dalam pentadbiran negara Malaysia ini. Barisan Nasional hanya memerlukan manifesto yang meyakinkan rakyat menjelang pilihan raya umum ke 13 ini.

Apa yang BN perlukan ialah kesatuan dalaman dan rekod pentadbiran yang cemerlang untuk meyakinkan majoriti rakyat parti mana yang lebih layak memerintah.

Mengenai individu bernama Anwar bin Ibrahim, biarkanlah ia menyelesaikan isu peribadinya. Jika beliau bersumpah laknat pun menjelang PRU ke 13 ini ia tidak membuktikan apa-apa kerana sifat sumpah laknat itu sendiri bukanlah dalam bentuk pembalasan serta-merta. Jika ada individu yang muka seirasnyapun ia tidak membuktikan bahawa beliau tidak terbabit dalam kegiatan tidak bermoral yang didakwa. Jika kita yakin beliau tidak terbabit pun ia bukan alasan untuk meberi undi kepada Pakatan sewenang-wenangnya.

Saya suka menurunkan semula pandangan bekas mentornya Dr. Sidek Baba, (yang lebih kurang berbunyi) “saya tidak boleh menyatakan Anwar terbabit atau tidak dengan kejadian liwat dan zina seperti yang didakwa. Namun pembabitan beliau dengan pluralisme dan liberalisme Islam; hubungan yang akrab dengan tokoh-tokoh Yahudi terkemuka; tingkah laku beliau kebelakangan ini, meyakinkan saya untuk tidak lagi bersama perjuangan politik beliau.”

Kepada mereka yang mahu memilih parti terbaik menjadi kerajaan baca dan nilailah pandangan semua pihak. Kepada mereka yang mengundi Pakatan kerana Anwar bin Ibrahim nilailah pandangan Dr. Sidek Baba, guru, mentor dan penyokong yang membuang segala-gala keagungan material dunia untuk bersama Anwar suatu ketika dahulu.

Nukilan: oleh Ab Jalil Backer (jalil74@myjaring.net)

183 Responses to "CILI KASI TARUK! BN TAK PERLUKAN SKANDAL SEKS LUAR TABI'IE ANWAR UNTUK MENANG BESAR! WAJIB BACA"

  1. Ramai yg jd musuh dlm selimut menggunting dlm lipatan. Konon nuar dh janjikan sesuatu pabila nuar naik tp tunggu punya tunggu habok pun tarak. Tu belum lg suku sakat dan kroni dia. Pernah aku dengar dia orag ni simpan berbilion note 1000 kt oversea tp Tun M cpt hidu so dia batal/tak lakukn note 1000 tu. Tak meroyan sakan dia org

    ReplyDelete
    Replies
    1. syukurrr dengan adanya video seks Anwar sokongan rakyat terhadap beliau makin kuat. ape tak nya, orang UMNO sendiri boleh bagitau tipu sikit2 sudah lah. kalau dah byk sgt org pun curiga.

      perasan tak isu gambar kali ni tak sehangat video dulu.

      Delete
    2. Alhamdulillah, pendedahan video ini memang sangat kena pada masanya - PRU-13 dah dekat! Masa beberapa bulan sebelum PRU 1998, Anwar dikaitkan dengan kes liwat I, kesannya sungguh buruk apabila PKR (ketika itu bernama KeADILan) menang banyak kerusi walau umur belum genap setahun. Masa seminggu sebelum PRK Permatang Pauh, Anwar dikaitkan pula dengan kes liwat II, kesannya juga sangat buruk apabila Anwar menang dengan majoriti yang sangat besar. Kini ketika hampir PRU-13, Anwar mahu dikaitkan dengan kes liwat III pula. Apakah kesan kepada Anwar akan lebih buruk dari PRU 1998 dan PRK Permatang Pauh dgn mendapat undi yang lebih besar??

      Kata seorang tokoh sejarah RE Carr: "History repeat itself". Cuma manusia yang gila kuasa tak pernah belajar dari sejarah...

      Delete
    3. Anon 11.22... you got the point!

      Delete
    4. Kita kena percaya apa yg orang lain kata tentang Anwar, seperti kita kena percaya bila Balasubramaniam dlm kenyataan bersumpah I nya dulu kata Najib meliwat Altantuya di sebuah hotel di Singapura. Kita kena percaya semuanya tu, tak kira kes liwat Anwar atau kes liwat Najib. Kes tangkap basah Najib dgn seorang penyanyi wanita di PD tahun 1980an dulu lagilah kena percaya, sebab rekodnya ada di Pejabat Kadhi Port Dickson...

      Delete
    5. Semua penyokong anwar sama Gay dgn anwar sbb tu drg tak kisahkan hubungan songsang anwar yg jijik tu...

      Delete
    6. betul2, semua penyokong Anwar sama gay.

      ini je lah standard macai UMNO jwb hujah

      Delete
    7. Pukimak punya jurangan 96 mmg penyokong kuat anwar sbb mlm td dia dah dpt kote be gkok anwar sbb tu dia sokong anwar...hanya penjilat jubur anwar je yg tak reti nilai umno dgn baik

      Delete
    8. juragan lah bodoh! bukan jurangan!

      Delete
    9. Heranla, makin ramai geng pkr keluar parti dan menyertai umno, ish mcm mana nak tawan putrajaya nie kalau makin hari makin hilang penyokong!!!kesian, x pa kalau tak sampai hajat pru 13 nie, harap anwar and the geng cuba lagi pru 14 nant, tapi kena tingkatkan sikit usaha tue, bru rakyat nampak kesungguhan. Ini tak asyik bg rakyat tengok video besi ja. Mana rakyat nak sokong!

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    10. heran jugak aku kat kelantan beribu2 dah penyokong PAS masuk UMNO, tapi tak menang2 jugak kat Kelantan?

      Delete
    11. Eh ye ke beribu ribu, patut la tengok masa DATO SERI NAJIB turun kelantan ke program "JOM TUKAR" ramai sangat!!! Mintak maaf ye, kawan2,ingat kan ratus je. Rupanya ribu malah mencecah puluh ribu. Nasib baik juragan 96 buat pembetulan, cayalah anak kelantan!!

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    12. tu yang heran tu. ramai macam tu skali pon tak menang2 jgk BN kat Kelantan ni. ish ish ish

      Delete
    13. Bhai juragan 96...pasni momed munafik melayu dh takda lh ya...dh guna imej baru.. Atau lu nk guna 14 imej utk swing semua citer...hahaha bravo..bravo ni yg dipanggil PELACUR blog...

      Delete
    14. Maknanya betullah ye sokongan rakyat kelantan dah beralih pada DATO SERI NAJIB, TAHNIAH DATO SERI, makin hari rakyat makin memberi sokongan pada UMNO, Ini bukan rekaan, tapi diakui sendiri oleh JURAGAN 96, INI BUKAN MAIN MAIN, INI BETUL BETUL, juragan 96,saya berterima kasih atas pengakuan dan pendedahan ini!

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    15. kalau ade video seks Nik Aziz lagi ramai kot rakyat Kelantan masuk UMNO. kah kah kah!!

      Delete
    16. Nik aziz ble goyang lagi ka???tengok jalan pun terketar ketar, nasib ada tongkat!!kalau tak dah tersembam punya, em ok lah nant mintak ckit KY JELLY kat bang nuar,bru bleh goyang goyang, goyang pok nik goyang!

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    17. ramai rakyat Kelantan menantikn video seks Nik Aziz pulak.. kih kih kih

      Delete
    18. Mmg la video kali ni kurang sambutan. Tggu la sampai masa berkempen nanti. Baru suma rakyat msia dapat tengok kerakusan kote bengkok mat juboq...kpd pencacai pakatan penipu...kali ni rakyat tengok video sek mat nuar ke atau x tengok ke sama je....rakyat dah ready PANGKAH BN.....TUNGGU DAN LIHAT. AKU DAH MUAK DENGAN PR

      Delete
    19. pelik ye?! kenapa video lucah kali ni tak berapa dapat sambutan dari macai2 UMNO? dan tak kurang jgk ramai orang UMNO sendiri dah mula fikir tak logik setiap kali nak pilihanraya mesti ada video seks

      Delete
  2. jeritan terakhir UMNo sebelum Mati

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepada macai2 gay/biseksual pgayr...mati peliwat tua tu...matilah pgayr!!!

      Delete
    2. BENGKOK BERAPI! MAT LIWAT DAN PENCACAI SANGGUP UPLOADKAN SENDIRI VIDEO GOYANG UNTUK MENANG BESAR! WAJIB TENGOK!

      Delete
    3. Hahahaha...video China doll dulu perutnya buncit, sekarang sudah slim, agaknya lemaknya sudah disedut oleh bini Najib yg perutnya semakin memboyot itu??? Atau Anwar sudah sedekah lemak perutnya kepada Parpu Kari yang mahu berdiri setaraf dengan bini Najib dalam isu perut boyot??

      Delete
    4. Jeritan akhir anwar lps liwat xde ke?ataupu dah bosan dgr selalu

      Delete
    5. CILI KASI TARUK DALAM JUBOR MAT LIWAT! PR PERLUKAN SKANDAL SEKS LUAR TABI'IE ANWAR UNTUK MENANG BESAR! WAJIB BACA!

      Delete
    6. Tak sabar nak tunggu dan tengok, apa komen nuar tentang video nie!! Takkan nak cakap u ulang I saman lg kot!! Btl kata tuah, nuar ko dah kena CHECKMATE YO!!WAKA WAKA WEI WEI!!

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    7. Haha ai ni sudah jadi badut. Terhibur la jugak...

      Delete
  3. Wlaupn anwar nafi hubungan songsang tu bkn dia...aku ttp kata ye.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buat smbhyg hajat beb..kata harun taib jadi imam.Hanya golongan munafik lgbt jer yg sanggup jadi imam.
      Tuhan nak dgr ker doa golongan peliwat tua nie??!!!!

      Delete
    2. Kalau mat liwat bersumpah pun payah nak percaya sebab video dah ada. Takde jalan lain, mengaku je la.

      Delete
    3. Kita kena percaya apa yg orang lain kata tentang Anwar, seperti kita kena percaya bila Balasubramaniam dlm kenyataan bersumpah I nya dulu kata Najib meliwat Altantuya di sebuah hotel di Singapura. Kita kena percaya semuanya tu, tak kira kes liwat Anwar atau kes liwat Najib. Kes tangkap basah Najib dgn seorang penyanyi wanita di PD tahun 1980an dulu lagilah kena percaya, sebab rekodnya ada di Pejabat Kadhi Port Dickson...

      Delete
    4. Org tuduh anwar ada bukti yg kukuh...yg korang tuduh najib tu semua ada bukti ke?takat sembang kosong tak payah lah bro

      Delete
    5. 9.41. I pon kata iye. Penyokong2 pon pelawak mcm dia juga. Kerana d atas pentas dia dok jadi penghibur jadi penghibur la peyokong2 beliau.

      Delete
  4. Keluhan hati yg nk lingkop(PAH DAP PKR) pas pru 13

    ReplyDelete
  5. Tanpa video raja goyang...pgayr mmg dah kalah sblm pru13....Ramai org paling kanan peliwat tua nie dah blah dari pgayr.Tu blm lagi pengikut2 spt aku yg pernah terlibat secara lgsung dan tidak langsung sejak zaman reformis 1998.
    Yang ada dlm pgayr adalah golongan lgbt yg tak pernah peduli ttg isu moral dan penfitnah peliwat tua nie.
    Cuma aku tekankan di sini adalah aku dan keluarga aku tidak sanggup pm aku seorg peliwat atau biseksual serta sanggup bersubahat dgn para lanun sulu membunuh perwira negara dan menyebabkan rakyat ketakutan.
    Kekejaman peliwat tua ini sukar utk aku dan rakyat ampunkan dan aku percaya dia akan berusaha utk menjejakkan kaki ke putra jaya at all cost.Jadi jika ada fitnah lama atau baru yg dia cuba mainkan ...kami dah tak heran hatta terkorban rakan atau lawan politiknya sendiri demi mndapat kuasa.
    Cukup aku katakan...kedudukan bn tidak akan goyah dan sokongan semakin bertambah dari hari ke hari..termasuk ahli2 pas yg kecewa walaupun tidak isytihar keluar parti angkara sikap peliwat tua ini..Yang ada dlm pgayr adalah kosong...yg ada para kroni dan lgbt saja.

    Bekas ahli pkr kota

    ReplyDelete
  6. Semua yang ditimbulkan oleh Anugerah Tuhan dan puak2 suku-sakatnya untuk apa? Cuba cari sebab apa? Senang je wa cakap lu sebab sekarang dah dekat benar nak pilihanraya. Kena buat melayu dgn melayu bergaduh, baru puak2 yg nak sangat ke putrajaya ni boleh menang. kalau tak jangan duk mimpi la...

    Sebab-sebab utama cerita2 bangan ni kluar kerana nak tutup... wa ulang.. nak tutup cerita besar yg ada, bab cerita kecik tu toksah nak cakap la, hari-hari ada :-

    DAP :
    - Nak tutup cerita bersih dan isu pemilihan anggota CEC dlm DAP, yg konon nya nak pilihanraya bersih. Kerajaan buat apa pun x bersih bagi puak2 makan khinzir ni. Bersih tuk nek puak lu la kapiaq.. Pilihanraya parti lu pun x bersih sampai la ni pun x bg apa2 pd ROS.
    - Nak tutup cerita tanah yg kerajaan sediakan utk bangunkan perumahan rakyat la ni dah jual pada kapiaq singapork.
    - Nak tutup cerita statement bangang kalipah Guano Eng bab persamaan penggunaan Kalimah Allah.
    - Nak tutup scandal Kalipah Guano Eng kena baling dgn terompah oleh Betty Chuah sebab berstubuh dgn setiausahanya.

    PAS :
    - Nak tutup cerita Mursyidulam hina Nabi.
    - nak tutup cerita persamaan penggunaan kalimah allah.
    - Nak tutup cerita tebang balak utk buat lot jamban di kedah dan kelantan.
    - Nak tutup cerita seleweng tabung memali yg puak2 ni joli sakan dari bagi pada anak yatim.
    - Nak tutup cerita rakyat kelantan lama x mandi sbb air x dak.
    - Nak tutup cerita tanah 10,000 ekar kat lahanat kembar khinzir tak seiras DAP supaya Nizar lilin jadi MB ikut telunjuk salib.
    -nak tutup cerita tanah melayu bg cina utk 999 tahun.

    PKR :-
    - Nak tutup cerita China Doll.
    - Nak tutup cerita Azmin bg anak yatim makan aiskrim.
    - Nak tutup cerita dalang insiden lahad datu dgnbawa Jeneral pengkhianat yg expired.
    - Nak tutup cerita naib presiden bangang yg hina pejuang2 negara yang gugur.
    - nak tutup cerita kerajaan selangor bg duit kat syarikat cina (talam).
    - Nak tutup cerita kes saman rakyat kepada manifesto bukan janji.
    - Nak tutup cerita Elizabeth Wong pakai jubah masa tido.
    - Nak tutup cerita Teresa Kok x suka dengar azan.
    - nak tutup cerita masjid bg khinzir masuk buat tazkirah.
    - Nak tutup cerita rumah kesihatan Ronnie Liu yg berlambak2.
    - dan byk lagi...

    yang paling2 utama dan baru terhangat dipasaran...

    nak tutup cerita "Raja Goyang" Anugerah Tuhan bagi tazkirah penggunaan selimut ganti kain ihram buat tawap lubang kunyit.

    kalau semua melayu dalam Malaysia x sedar2 lagi.. Samalah lu orang semua dgn puak2 Anugerah Tuhan yang tinggal sedikit sgt ni dan semoga lu selamat di hari akhirat. Yang ini dah nyata sebab? Sebab terdesak nak menang PRU 13 supaya boleh menjahanamkan bangsa melayu islam dan negara malaysia...terdesak sebab 5 tahun memerintah di 4 negeri x ada contoh apa pun yg boleh diikut melainkan bagi pelingkup lebih teruk lagi danh terbukti.

    Cina support cina... melayu dengki melayu... cina kaya raya.. melayu jahanam.. Ini lah keje puak2 pakatan rakyat ni. nak bersatu konon, bersatu pak dia la.. sampai la ni x boleh duk satu pasukan dgn berdaftar. "Pakatan rakyat" tu samalah dengan tanda "TANDAS" je x membawa apa2 erti sebab hanya sebutan semata2. Antara puak2 ni pun x boleh setuju langsung dgn benda yg kecil2 inikan benda yg besar2. Macam sesumpah yg x de pendirian langsung. PPuak lebai kata babi.. Puak mata separuh kata kambing... Puak roket bahan dua2 x de hal sebab memang makan dia... Faham!!!

    Lu pikir lah jgn jadi bangang macam puak2 ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tutup kote anwar dulu baru cerita yg lain lah bro

      Delete
    2. malaikat maut umngokMarch 18, 2013 at 12:25 PM

      bukan nak tutup citer c4 ka
      bukan nak tutup citer felda ke
      bukan nak tutup citer rasuah ke
      bukan nak tutup citer ic ke
      bukan nak tutup citer praq anak dara orang ke..
      bukan nak tutup citer pau rakyat ke..

      kata PR tak bawa apa apa erti tp apasal tiap tiap hari tulang asal asyik citer ttg pakatan....berminat ke.....atau nak promote PR...tq la sebab sokong PR.....

      yg penting Asal Bukan Umno

      Delete
    3. Nampaknya orang orang PgayR yang minat dengan UMNO nie, kalau tak, masakan hari hari bleh ada kat blog nie, ambik berat betul dengan blog pro kerajaan!! Kalau tak join blog nie panas pungkoq ker?????

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    4. MM 12:25... Lu lah contoh puak islam yg terbaik di tarbiahkan oleh nabi kelantan. Lu kata "ASAL BUKAN UMNO" ek? UMNO ni semuanya melayu. Melayu di Malaysia ni islam macam puak2 lebai lu. Tapi x de lah UMNO sokong puak2 LBGT, kesamarataan pengguna nama Allah, kafirkan saudara sendiri, nak rosakkan hak melayu sendiri, tak bakar lilin sembah org bunuh diri dan yg berkenaan lah... byk nor wa nak tulis.. Yg ini fakta bukan auta mcm lu selalu copy paste tu..

      Baguslah MM, lu dah bulatkan tekad nak tukar selimut jadi kain ihram buat tawap lubang kunyit wa x leh cakap apa sbb itu pilihan bangang lu.

      Semoga Allah beri rahmat pada lu.. Amin.

      Delete
  7. Dari Malysiakini:-

    Kenyataan Ghafir ini sebetulnya menaikkan lagi semangat suarapakatanrakyat.com untuk mengkritik cara dan pendekatan yang digunakan tentera dan polis dalam menghadapi krisis di Lahad Datu.

    Bak kata seorang bekas Laksamana TLDM yang menyertai PKR baru-baru ini,

    “lebih baik menyokong musuh dari membantu mempertahankan kerajaan yang zalim dan korup”.

    Pada wa la sbb zalim dan korup ni la lu "laksa man" ni jadi Laksamana. Bangang lu ni cakap guna lobang kunyit. Yg penting nak pikir2kan "lebih baik menyokong musuh" - sapa tu? Statement kluar selepas insiden sulu terjadi... so?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haa...sapa yg cakap mcm tu..cepat jawab. Apa punya sengal..belum ada jawatan dah nak sokong musuh..mcm ni punya mental pun ada. Jgn lah menggadai kan negara. Sekurang2 nya kerajaan yg dituduh korup n zalim ni diketuai oleh rakyat Malaysia sendiri. Aman makmur je. Gemilang dan terbilang juga. Semua hidup senang lenang juga. Termasuk lah yg kerja nya membangkang tu. Kenapa suka bercakap tanpa berfikir..otak tu ada..gunalah sebaik nya. Jgn jadi tin kosong lah.

      Delete
    2. Butoh punya Laksamana...

      Musoh lu tak tau hati budi lg Laksamana Butoh ooi....musoh lain objective la...

      Yang lu chakap zalim dan kejam tu sekurang nya lu tahu juga kebaikan dia dan juga kekurangan dia.. mungkin ada rooms boleh improved.

      Jadi lu Laksamana Butoh berhasrat tadah jubok lu kat musoh la...shahih lu LBGT !

      Aku pon ada ticket juga la Laksamana Keledai...

      Sps pokemak bunya Laksamana Butoh...

      Delete
  8. Anon 9.28 yg mati dlu! Bodoh kamu ni! Tak tau bersyukur gan nikmat diberi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu..bersyukur lah..setiap hari mesti panjatkan kesyukuran pada yg Esa. Walaupun LD diserang musuh, kita disini masih boleh bersantai2. Semoga pengganas2 di LD dapat dihapuskan segera. Kedaulatan negara dipertahankan. Guys..our doa is with uols. InsyaAllah.

      Delete
  9. Wpun video besi tak boleh jadi saksi,kami nak tengok jugak.

    ReplyDelete
  10. masuk blog ni macan masuk dalam kampong orang2 jahat yang penuh dengan hantu dan manusia fasik. Klu ade je orang2 baik yg cuba untuk menasihati mereka, pasti akan di maki hamun. bertaubat lah kamu sebelum datang nye ajal kamu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Skrang aku nak maki ko plak.
      Kenapa bongok bengong tolol dtg ke blog ni kalau dah tau blog ni penuh org
      jahat macam ko.

      Delete
    2. Ko siapa nak menjatuhkan hukum pada orang lain. .lain kali sebelum komen membabi buta, tolong cermin diri sendiri, tengok atas bawah, kebanyakan komen lucah dan negatif kt sini, kebanyakan dari puak ko yang post, tak puas hati, knpa masuk, siap komen lg, sedar diri k, tak payah tnjuk bgus sangat, len kali masuk blog pro pembgkang yang kuat fitnah tue, tls nasihat kat sana bnyk2.

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    3. Suka hati dia lah mulut dia klu dia nak maki ke apa...yg ko baca sapa suruh ha sial...

      Delete
  11. laki kak bedah jandaMarch 18, 2013 at 11:18 AM

    Menarik! Sebuah laman sosial fb, "Ραкαтαη яαкүαт εlεcтισηs ηεωs's photo" memaparkan bagaimana wajah "seseorang" telah diubah untuk mirip kepada "seseorang yang lain" berdasarkan kepada "video" gambar-gambar aksi songsang yang dituduh oleh puak UMNO Anwar sebagai pelakunya.

    Berdasarkan kepada "analisa" gambar-gambar di dalam slaid video, wajah salah seorang Datuk T yang pernah mengaku bertanggungjawab di dalam penghasilan dan penyebaran video seks edisi 1 satu ketika dulu, iaitu Datuk Eskay Abdullah, telah dibandingkan dengan wajah lelaki yang berada di dalam gambar-gambar berkenaan.

    Dan, ia agak menggemparkan kerana penemuan menunjukkan saiz, kedudukan dan perwatakannya amat seiras.

    Persoalan kini, siapa sebenarnya pelaku itu dan siapakah melakukan kerja-kerja dajal yang mengubah wajah tersebut kepada wajah Anwar?

    Apakah wujud konspirasi yang sama seperti Video Seks lucah yang pertama? Jika Datuk Eskay pernah bersumpah pada 29 April 2011 dulu di Masjid Amru al-As, Bandar Baru Sentul, apakah beliau pada kali ini akan bersumpah lagi samada untuk menetapkan bahawa gambar itu gambar Anwar atau bersumpah bahawa beliau bukan pelaku di dalam gambar berkenaan?

    Ini satu lagi analisa yang hampir serupa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. adakah ini kerja juragan atau tulang asal......kalau tak salah tolong buat sumpah laknat ha ha ha ada berani....ka.....ha ha ha ha

      Delete
    2. Tu yg kapol singh melalak lalak kt parlimen ngate nuar liwat ape cerita. smpai la ni pun xtarik balik. Laki kak bedah janda tolong gune otak bahalul mu

      Delete
    3. Anwar mmg pukimak so apa kata kita ramai2 jentik telur dia..........

      Delete
    4. kak bedah suka sungguh dgn telor bang nuar....nak loloq ka.....kah kah kah......buat es skrem bersos strawberry keh nkeh keh nak sedap lagi kasi taruh KY parpu

      Delete
    5. Dato eskay dngn nuar kembar siam ka??sampai rakyat dah tak boleh beza, sudahlah jangn terus menerus pusing cerita, bukti dah jelas sangat, puak pembangkang sebenarnya mempercayai dan mengakui pelaku video sememangnya anwar, tapi terpaksa putar belit fakta kerana takut hilang undi pru13 nant, inilah politik pembangkang, dah nampak permainan kat sini!!

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    6. Mana ko tau sedap parpukarat ko biasa rasa ke...?

      Delete
    7. Anon 12.02..ko biasa buat cam tu ek?

      Delete
    8. Bhai 11.21....lu kelakar siot...hahaha thanks bro sbb menceriakn aku..hahaha..lu siot punya kelakar...hahaha

      Delete
  12. laki kak bedah jandaMarch 18, 2013 at 11:23 AM

    bukti bukti Video sex terbaru terdedah

    Teknik solekan boleh menyerupai Anwar sama seperti ‘Lincoln’



    Jika pelakon Daniel Day Lewis boleh disolekkan hingga wajahnya saling tak tumpah seperti Presiden ke 16 Amerika, Abraham Lincoln, apatah lagi dalam isu gambar menyerupai Datuk Seri Anwar Ibrahim.

    Pengarah Strategi KEADILAN, Mohd Rafizi Ramli berkata, sama seperti gambar lucah terbaru mirip Anwar, teknik solekan penyamaran juga boleh dilakukan ke atas mana-mana individu untuk menyerupai ketua umum KEADILAN itu.

    Beliau berkata demikian mengulas isu gambar fitnah terbaru yang disebar blogger Umno, memaparkan individu mirip Anwar bersama seorang lelaki.

    Kata Rafizi, bukan sesuatu yang asing dalam industri filem Hollywood mengguna teknik solekan bagi menghidupkan watak dalam sesebuah filem, khasnya filem biografi.

    “Dengan special effect, make up dan teknologi baru dalam filem Hollywood, Lincoln dan Nelson Mandela boleh diklonkan.

    ” Daniel Day Lewis, rupanya langsung tak sama seperti Lincoln. Solekan pada wajah, janggut, latihan berjalan dan lain-lain digunakan untuk menjadikan rupa dan pembawaannya sama seperti Lincoln.

    “Sudah tentu perkara yang sama boleh dibuat oleh mana-mana individu untuk menyerupai Anwar Ibrahim,”

    “Kalau Hollywood boleh hidupkan semula presiden yang sudah mati, bukan lah satu mustahil, malah perkara yang mudah untuk menghasil individu seperti Anwar. Apatah ia dirakam dalam video pendek dan hitam putih yang kualitinya jauh lebih rendah,” kata Rafizi.

    Persoalannya, kata Rafizi, berapakah kos yang dihabiskan oleh musuh politik Anwar untuk menghasilkan individu yang kelihatan sama sepertinya? “Sudah tentu ia memerlukan dana yang besar, disokong dan dibiayai orang tertentu. Dalam video fitnah pertama, ia dikeluarkan individu yang rapat dengan Umno dan Mahathir seperti Rahim Tamby Chik.

    “Memang ada bukti tokoh Umno memainkan peranan yang cukup penting untuk mengeluarkan video fitnah seperti ini,” ujarnya menambah pelakon serupa digunakan seperti dalam video fitnah pertama yang dihasilkan di Thailand.

    Tambah beliau, tidak mustahil lebih ramai lagi pimpinan KEADILAN akan menjadi mangsa Umno, termasuk dirinya sendiri dengan penghasilan video seumpama itu.

    Bagaimanapun kata Rafizi, KEADILAN enggan melayan fitnah berkenaan kerana tumpuan kini adalah kepada isu melibatkan urustadbir negara.

    “Reaksi rakyat akan lebih marah lagi dengan video ini kerana rakyat tidak berminat dengan fitnah peribadi. Hingga satu peringkat ada pemimpin Umno sendiri meminta supaya menghentikan fitnah ini kerana ia menimbulkan kemarahan rakyat,”

    “Umno hanya mahu kita mengalih usaha dan tumpuan daripada isu lebih besar seperti rasuah dan kerosakan pentadbiran negara,” katanya.

    Dalam filem Lincoln, arahan Steven Spielberg, Daniel Day Lewis disolekkan oleh jurusolek, Lois Burwell yang pernah memenangi anugerah Oskar, dan ia bukan sesuatu yang baru dalam industri filem Hollywood.

    Di Malaysia, solekan penyamaran tidak kurang hebatnya. Ia pernah digunakan dalam filem-filem tempatan seperti filem Hingga Ke Hujung Nyawa yang menampilkan Erra Fazira sebagai seorang nenek berusia 78 tahun.

    Dalam filem terbitan Metrowealth Movies Production Sdn Bhd itu, teknologi solekan silikon diguna untuk menghidupkan watak Erra sebagai wanita tua.

    Manakala Cinta Kolesterol pula menggunakan medium latex atau getah khas untuk mengubah fizikal bekas Ratu Cantik Malaysia itu kepada gadis bertubuh gempal. -KD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dlm puak2 lu yg bangang ni kira lu yg paling cerdik... cerdik sbb ikut Tulang Besi makan taik... Setakat komen lu ni boleh masuk jamban la... bagila fakta.. Cuba bagi Steven Spielberg komen lepas tgk aksi raja goyang.. Konpim x de anugerah di oscar atau grammy nak bagi pada video aksi goyang ni. Perfect x de silap... Hollywood pun pening camner nak ikut teknologi Anugerah Tuhan lu ni... Bangang juga rupanya lu ni yg wa ingat cerdik.

      Delete
    2. Haha,nak mengongket pun sempat solek lg ye!! Kelakar betul, pasangan gay tua tu pun disolek jugak ka???nant boleh la panggil jurusolek yang sama, make up orang lain menyerupai najib, kena cri orang orang blakang tabir filem nie lah, nak tau jugak bila penggambaran d buat, bpa jam solek bg nampak real, hebatt! Dah terang2 anwar masih nak pusing, dah pandai sangat, buat video sebijik najib pulak, sama tak hasilnya, wakaka!!!

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    3. Laki kak bedah janda dh pekene ngan nuar kot. Tu yg dia mati matian sokong si nuar. Atau sape2 ade video@gambar laki kak bedah ngan nuar tolong upload kn

      Delete
    4. Biasa lah dah jamda kan..bila rasa kesepian hanya anwar je mampu happykan dia..anwar kan dbkl semua dia sapu...silap2 binatang pun dia layan...

      Delete
    5. ala nana ngko kalau nak ngokek ko buat apa dulu tak kan sapu gel KY je kut mesti nak ringan ringan dulu....kalau nak ringan ringan pun kenala berbedak sket nak best taruh sket ayu zip ke bagi rapat....mekap sana sini lama jd la geng 3 T ha ha ha ha.......tulang asal ko tak bersumpah laknat lagi yg ko bukan salah sorang pelakunnya ha ha ha.....org blakang tabir telah dikenal pasti ha ha ha sorang betina cap ayam yg sedang meligan anugerah top video blue.......ka nak blakun juga ke nana kalau nak aku pun nak joint juga keh keh keh......pungkoq apa klas bang...aku kalau nak taruk aku cari amah indon senang....leh kasi rumah tutup mulut.....tak pun cari artis yg terangkat keningnya tapi bukan the rock la kah kah kah.......the rock kasi kat kak bedah sebab teloq the rock besaq kak bedah leh gengam dan urut pelan pelan kah kah kah.......

      Delete
    6. lkbj 12:11... terang2 ilmu Anugerah Tuahn lu tu dan terturun pada kepala lu. tarbiah ek...? Lingkup malaysia ni dgn puak2 lu ni..

      Klu lu panas..Azmin ada bagi aiskrim utk anak yatim cam lu ni.

      Delete
    7. kah kah kah tulang asal dah jd tulang plastik ......
      Asal Bukan Umno

      Delete
    8. LKBJ, KY JELLY EKSKLUSIF UNTUK ANWAR SORANG, AYU ZIP TUE KAU CALIT JA KAT SEPAT KERING KAK JIJAH, DAH KERING KONTANG SANGT DAH, NANT DUTA KY JELLY TAK PUAS PULAK!!!TAK PASAL PASAL DIA TIBAI BLAKANG LAGI!!

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    9. Bhai setakat bg komen cam budak u tahun pertama buat tesis,tak guna bhai...ngantuk org baca,bila hilang fokus diaorg ttp ckp anu wat yg buat...teori utk kita fikir..praktical atau fakta utk kita percaya...so kita tngu pr nk buat praktikal utk kita percaya apa yg cuba lu smpikn...

      Delete
  13. Pelacuran harus dilesenkan dan dibenarkan untuk semua penganut agama barulah boleh mengelak homosexual pasal jika mereka cari perempuan nanti Jakim tangkap jadi cari lelaki lebih selamat. Manusia sudah dicipta mampu berhubungan sex. Jangan salah mereka harus salah juga sistem perintahan. Hehehe....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan bagi komen bangang.. Boleh ke saudara mara puak2 lu ni apply lesen tu dulu? Sewel gila lu ni..

      Delete
    2. Amboi amboi...

      Kena anak hang ka, anak menakan pompuan ka kalo teringin nak melachor nnt ko bagi ke? Atau pon nenek kau?

      Saja tanya...

      Delete
  14. Diharap jgn timbulkan isu liwat ni lgi tidak ada kebaikan.biarkn sj.lambat laun rakyat akan menilai sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. x de ape2 isu yg boleh dimainkan oleh umno untuk jatuh kan anuar, sebabt itu isu liwat dicipta.

      Delete
    2. yg pelik nye makin banyak fitnah ditabur, makin ramai yg sokong anuar.

      Delete
    3. Kenapa tak boleh terima kenyataan yg anwar tu gay..bukti dah terang2 ada

      Delete
    4. Ok..jgn main isu liwat..sbb kita pun bukan tgk dgn mata kita sendiri kan ? Tapi...aku tetap tolak anwar ni. Say YES to UMNO!!

      Delete
    5. Aku juga say yes to umno, tapi yang menyampahnye isu2 yang di canang sekarang mengarut dan keji. X cerita pasal isu ni pun ramai yg sokong umno... salah kan diri sendiri klu umno tersunkur nanti..

      Delete
  15. Anwar mmg pukimak dah lah kote bengkok lps tu gatai plak tu...aq ckp benci dgn anwar pukimak ni dah lah kotor hina jijik ada hati nak jd perdana menteri..dr ada perdana menteri mcm anwar baik aq lari ddk negara lain sbb comfirm2 negara kita akan ditimpa bala2 besar...klu lah aq jumpa anwar ni aq jenyik telur dia sampai telur dia jd telur babi

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko ni jenis cakap je lebih, fakta takda langsung! konon hebat la boleh maki2 & carut2. blah la weih! buat malu UMNO je org mcm ko. sebab org mcm ko lah UMNO dipandang hina

      Delete
    2. nampak sgt kak bedah dah pernah kena fuck ngan si nuar ni....kalau tak macam mana dia tau kote nuar bengkok......bengkok sedap dak kak bedah.........ni mesti ahmad maslan pernah tgk video kak bedah ngan nuar ni.......

      citer la kak bedah satu malaysia nak tau citer kote bengkok ni....kita kasi taruh tajuk yg best best....Kak Bedah Tersarung Kote Bengkok....sedap tak tajuk tu.....kah kah kah....kak bedah kak bedah....malu ibu bapa mu ha ha ha ha......

      Delete
    3. Juragan 96 minta fakta? hahahahahaha... betul ke ni?... Alhamdulilah klu dah sedar... Amin.

      Delete
  16. Biarkan si nuar ni jgn ambil pusing. Buat baik dibalas baik buat keje songsang akan dibalas songsang. Puok2 ni dapat lesen pok nik sbb tu tak takut balasan Allah. Pok nik cakap ok. Astaga orang tua ni. Patut dia kena byk buat amal ibadat sbb bila2 boleh jalan. Kuasa Allah. Tapi dia dah jual kalimah kat kafir harbi DAPig apo nok dikato. Masyallah enti byk fening.

    ReplyDelete
  17. malaikat maut umngokMarch 18, 2013 at 12:34 PM

    Antara DOSA BESAR UMNO?

    1. kes MITP 200juta
    2. kes PKFZ 12500juta
    3. kes Rumah Khir Toyo
    4. kes Rumah Mewah Satay
    5. kes Perwaja 2000juta
    6. kes Bank Bumi 5000juta
    7. kes Parlimen bumbong Bocoh
    8. kes Pudu bumbong Bocoh
    9. kes Stadium runtuh
    10. kes kapal selam 500juta
    11. kes biji tin Maminco 300juta
    12. kes Bank Negara goreng forex 20000juta
    13. kes MAS 8000juta
    14. kes Altantuya
    15. kes komissen SU30MKM 100juta
    16. kes hospital shah alam 480juta
    17. kes hospital pandan 500juta
    18. kes Petro farm ke Brunei 300000juta
    19. kes Taib tunai 3juta
    20. kes polis pukul Anwar
    21. kes MB Sabah hutang Casino 158juta
    22. kes Bernas tak bayar cukai beras siam 60juta
    23. kes 40juta utk rest house 10org exco S'gor
    24. kes AP 60,000 kos 2400juta
    25. kes Petronas tolong putra Mahathir MISC 1700juta
    26. kes skandal Petronas tanah ampang 600juta
    27. kes Polis ambik gambar nude Hamisa di jail Nov 2005
    28. kes Nor Omah : org luar negeri tak suka, sila balik
    29. kes MRR2 bocoh 70juta
    30. kes Proton RM1 jual Agosta yg bernilai 300juta
    31. kes KJ beli saham ECM Libra 9.2juta
    32. kes jabatan Johor-S'pore 1100juta
    33. kes kos membaiki Proton Perdana di Terengganu 1.17juta
    34. kes bina Pusat Menteri Perdagangan selama 11tahun - 1000juta
    35. kes membaiki sekolah RM30,000 jadi RM3,000- bukit kepong, muar
    36. kes highway gomen bayar upah 38500juta, lebih drpd kos bina!!
    37. kes
    Hindu Rights Action Force, tempat sembahyang diruntuhkan
    38. kes KWSP pakai 15juta utk beli sykt bernilai 700,000
    39. kes mrr2 kos mambaiki 40juta jadi 70juta
    40. kes kos bina dewen university 100juta
    41. kes mb sarawak taib ambik kommissen 32juta
    42. kes mb sarawak taib ambik tanah org asli
    43. kes bumbong makamah KL bocoh
    44. kes vincent tan & lingam beli hakim
    45. kes ex-melaka MB rogol
    46. kes Monsoon Cup & tengku adnan sykt korea 300juta
    47. kes ink SPR 2juta
    48. kes buku rekod SPR ade 8666 org umur lebih drpd 100
    49. kes toll cheras mahkota
    50. kes pak lah melancong 80 negeri di tempoh 4 tahun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...bnyk kerja bhai...

      Delete
  18. malaikat maut umngokMarch 18, 2013 at 12:36 PM

    Antara Dosa Besar Umno

    52. kes facebook cuti-cuti mesia 1.8juta
    53. kes minta komissen pd sykt tourism mesia
    54. kes ng yen yen pergi melancong di NZ dgn suaminya RM244,000
    55. kes Gerakan 1000juta kontrak tukar pelaburan 350juta - Motorola
    56. kes bas statin runtuh di Terengganu
    57. kes sekolah runtuh di Terengganu
    58. kes UMNO hina Sultan natang di Terengganu
    59. kes Khir Toyo bazir wang gomen, sekeluarga melancong Disney land dgn maid
    60. kes buang 1000 bas masih ok, supaya membeli bas baru kat kroni
    61. kes polis Minta DNA Anwar. DNA code nombor shj, kes tahun 1998 dulu, polis dah ade DNA code nombor Anwar. Ape sebab minta sperma Anwar lagi? utk masuk belakang?
    62. kes kapal PSCI 24000juta
    63. kes wira Ahmad Ismail kata Orang cina hanya tumpang di sini, UMNO gantung membershipnya 2tahun!
    64. kes ISA tangkap repoter
    65. kes Perak Umno beli org Dap utk runtuh gomen PR Perak
    66. kes G20 blacklist mesia sebab mahligai lari tax
    67. kes USCRI kata Mesia teruk - World Refugee Survey 2009
    68. kes org mati di bangunan SPRM(MACC)
    69. kes org mati di balai polis
    70. kes-kes polis tembak rakyat
    71. kes F1 bazir 1000juta tapi kalah teruk
    72. kes hospital angkatan tentera 95
    73. kes org filipino dpt IC Sabah
    74. kes projek pakai mykad utk tambah petrol 70juta
    75. kes 7500juta beli kereta perisai yg bernilai 3000juta shj (ikut harga pasaran)
    76. kes NTV7 dpt amaran tak boleh jemput org PR utk program forum
    77. kes Apco dpt projek 76juta
    78. kes email 1 malaysia 50sen utk sebuah email
    79. kes you help me, I help you
    80. kes Utusan hina Islam
    81. kes beli undi org asli di Sibu, Sarawak
    82. kes utusan - Kristian Agama Rasmi?
    83. kes Kuching jail 200juta
    84. kes Sepang F1 Circuit rugi setiap tahun
    85. kes Melaka Eye on Malaysia 23juta
    86. kes Dewan Undangan Negeri Sarawak 300juta
    87. kes Bank Islam banking scandal 700juta
    88. kes Wang Ehsan from Trengganu Oil Royalty – 2004 -2007 7400juta
    89. kes Petronas sponsor Philharmonic Orchestra 500juta
    90. kes Menteri Pendidikan english utk Maths and Science 3200juta
    91 kes SERENDAH INTERNATIONAL ORCHID PARK 15juta
    92. kes skandal Bakun Sime Darby 2000juta
    93. kes pasar dato keramat 38juta
    94. kes Paya Indah Wetlands 88juta
    95. kes bersih Sungai Segget, Bandaraya Johor Bahru 200juta
    96. kes Kota Iskandar 1500juta
    97. kes bina jalan sekenjang 0.5km 92juta
    98. kes Sarawak International Medical Centre 400juta
    99. kes Batu Burok Aquatic Complex 18juta
    100. kes skandal Transmil 227juta

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai melekat mangkok no 51 takda..ter lupa dosa atau dosa no 51 dh xchange ngan pahala...bhai rugi bhai no 51 takda cepat bhai fikir dosa apa nk letak...

      Delete
    2. Dosa no.51 dah diampunkan kot?...hahahaha

      Delete
    3. ha ha ha nampak sangat manusia xde keje...cepat lah cari dosa 51 aku nak tau jgk dosa ape sampai diampun kn pihak pembangkang kah kah kah

      Delete
  19. malaikat maut umngokMarch 18, 2013 at 12:37 PM

    Antara Dosa Besar Umno

    101. kes peminpin minum arak
    102. kes sex skandal ex-menteri drpd MCA
    103. kes istana baru 300juta jadi 800juta
    104. kes sultan johor marah bab alam sekitar johor kotor sangat
    105. kes ex-mb melaka pamelkan sex video di hotel sri cacorsa
    106. kes meteri rogol maid
    107. kes tentera curi enjin jet
    108. kes org kaya beli rumah dpt 15% discount
    109. kes Rasuah SPRM(MACC) : 1 Helai Talileher Berharga RM1,000
    110. kes Asia Petrol Hub 1400juta
    111. kes gomen rugi atau bazir 28000juta setiap tahun
    112. kes peminpin kata pukul org india dulu sebelum pukul ular
    113. kes Allah menyebabkan tempat sembahyang kena bakar
    114. kes rogol di Baram Sarawak, tidak dipeduli
    115. kes sianida di Raub, Pahang
    116. kes nadir bumi di bukit merah, Perak
    117. kes nadir bumi di kuantan, Pahang
    118. kes 66,000 org asli tak dpt IC & tak blh undi
    119. kes projek keretapi kos overrun 1100juta
    120. kes beli 2nd hand keretapi 30juta
    121. kes jalan
    Sapulut-Kalabakan, Sabah 565juta
    122. kes Istana Melawati, Putrajaya 90juta
    123. kes
    Tg Emas Marina, Muar 30juta
    124. kes Kuala Kedah Marina, Kedah 23juta
    125. felda pinjam wang kwsp utk pelaburan yg rugi 5000juta
    126. Negeri Sembilam MB kirim 10juta tunai ke U.K.
    127. Jalan Botanika Melaka 250meter 3.43juta
    128.
    Projek Pulau-pulau Tasik Kenyir 300juta
    129. Putra Jaya Astaka Morocco dan Monumen Alaf Baru 41juta
    130. Bangunan Kompleks Konko, Perlis 2juta
    131. LITAR GO KART DISITA, Air Keroh Melaka. 9juta
    132. Bangunan kanser negara 340juta jadi 700juta
    133. Pintu Botanika Pinang 7juta
    134.
    Wisma Wanita 19juta
    134. Ebara Corporation bakar projek 400juta
    135. Projek e-kesihatan 103juta
    136. Projek PULAU BUNTING,Kedah 70juta
    137. Subsidi gas ke Kilang letrik 19000juta
    138. Maltrade II tanah TTDI kpd NAZA 600juta
    139. Skandal BMF 4000juta Carrian group. Pengurus BMF dibunuh.
    140. Halal Hub 200juta
    141. Boss Sykt Air gaji 6juta
    142. Kolam berenang Terengganu 180juta
    143. Kerusi di Komplek Bukit Jalil RM500 setiap unit
    144. ICT overcharged 100juta
    145. Labuan finance cetre 2000juta
    146. Kes beli keretapi espanol 1800juta
    147. Harga Proton Personal di Saudi cuma RM34,000, sini RM53,000
    148. MB N.Sembilan bazir duit bina Pondok Bas yg terbengkalai di Linggi
    149. MCA ex Boss(Ling) punya sykt Linksun Avenue hutang 2700juta
    150. Hang Jebat Stadium 33juta

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai melekat mangkok...sejak bila lu buat part time kerja 'atiq' ni...lu naik pangkat ke turun pangkat...atau lu ni cuma pembantu am jew...tp gila glamer jawatan...lu agak2 dlm dosa yg ada ni dosa nuar lu kira sekali tak...hehehe sejak bala ditimpa bala...lu kena transfer department ke..

      Delete
    2. bhai juragam, kou setakat dapat rm2500 sebulan je bhai, tengok le berape banyak duit rakyat malaysia yang hilang begitu saja.

      Delete
    3. Bhai...setakat ni...aku bersyukur dgn rezeki yg Allah berikan...tnpa aku perlu bergntung pada umno...yg penting malaysia aman ekonomi stabil...dgn doa anak2 dpt le aku besarkn anak2 seperti org lain...hidup sederhana bhai...itu jew yg Allah tetapkn

      Delete
    4. Anon 2:15
      Kalau pkr memerintah, agak agak brapa bnyak ko dapat????ish ish beruntung ko!! Makan tak habis tue, tp tak yah berangan ye, ko pun anwar x pandang!!

      Delete
    5. Ekonomi stabil apa mangkok.hutang dah 530b.msh kata stabil buta hati ke ko nei

      Delete
  20. malaikat maut umngokMarch 18, 2013 at 12:39 PM

    Antara Dosa Besar Umno

    151. Projek Mykad RM1000juta
    152. Projek LCCT 400juta
    153. Wang penyimpan Tabung Haji dikhianati, rugi stanson bakery 90juta
    154. KWSP rugi 300juta sebab Time cell
    155. KWSP rugi 2000juta sebab RHB
    156. Sime Bank rugi 1800juta
    157. Felda tunai turun 2700juta
    158. Perak 58b projek diserahkan kpd sykt dormant yg bernilai RM100
    159. AP Abdul Gani Patail hapus bukti kes skandal 12000juta
    160. Kantin Tentera Terendak Melaka kasi lauk pauk yg busuk kpd askar
    161. Asrama tentera Lumut tidak dpt lulus QS
    162. Asrama tentera Skulai jadi skandal
    163. Airod ambik kommisen 5.70juta
    164. Skandal kausar Corporation dpt tanah 600juta
    165. RELA beli kain 16.5 juta
    166. Skandal Tanah KTM 200juta
    167. Skandal Amanah Saham Johor 300juta
    168. Skandal curi Balak di Pahang 20juta
    169. Skandal tanah Gerakan di Pinang 40juta
    170. Skandal officer menteri pertahanan jual rasiah negara kpd luar negeri
    171. Lugi hak milik Pulau Batu Putih di Johor kpd S'pore
    172. Skandal sex di port dickson
    173. ex MB N. Sembilan beli undi di undi rasmi UMNO
    174. Harga kapal peronda 870% lebih mahal
    175. Kroni Jual Air Mineral kpd MAS RM38 sekotak
    176. Latihan Khidmat Negara ramai org maut & kena rogol
    177. Kontrak pakaian & makanan Latihan Khidmat Negara jatuh di tangan Kroni
    178. Utusan tulis Kristian Agama Rasmi dimuka pertama
    179. Idris Jala kata Mesia akan bangkrap pd 2019
    180. Anak perempuan MB Sarawak beli rumah mewah 30juta di Kanada
    181. Hee Yit Foong bersalah menyerang Adun Aulong, Yew Tian Hoe dengan penyembur lada sewaktu Dun bersidang pada 7 Mei, 2009.
    182. Perhimpunan sejuta belia - kos sehari 2juta jadi 27juta
    183. Kos MRT 36b jadi 55b
    184. GST akan dilaksanakan supaya rakyat jadi mangsa
    185. Isteri pemimpin beli beg tangan hermes yg bernilai ribu-ribu
    186. Skandal komissen wang kertas - 100juta
    187. PAAB beli hutang bond Syabas sebanyak 6500juta
    188. RM65 juta untuk mengubahsuai Sri Perdana di Putrajaya
    189. Rumah Najib TNB bil RM5,000 setiap hari !
    190. Perkosa kata 513 yg ke-2 akan berlaku pd 9 July 2011 & nak blok jabatan Pulau Pinang pd hari tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. JALANG GILA KE NI???

      Delete
    2. Malaikat maut bongok dah tukar kerjaya ka???sekarang dah catit dosa pulak, makin banyak ko buat list dosa fitnah nie, semakin banyak la malaikat dok catit dosa ko!!ish ish ish ada ker yang pecaya fitnah nie!!

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    3. Mak aii..panjang nya list tu. Tapi kan...sekurang2nya..Malaysia ni tetap aman dan damai..ada melayu berjaya..ada melayu kaya..nasib melayu terbela. Makanya..aku tetap menolak Anwar..say YES to UMNO.

      Delete
    4. fuhhhhh boh lagi lagi lagi ..........yang penting aku dapat BRIM i love PM

      Delete
    5. MM... Ini bukan fakta tapi auta... x yah byk2.. lu bagi 1-2 pun dah cukup fakta dgn butiran komen maut lu ni. Jgn lu lambak mcm x cukup tanah nak kambus najis cair yg kluar dari Lobang saluran najis anugerah Tuhan lu tu. tahan2 la ckit.

      Lu klu panas, wa nasihatkan lu jumpa pergi jumpa Azmin. la ni dia duk bagi aiskrim percuma pada anak yatim dan juga golongan gelandangan cam lu ni.

      Wa ingatkan gempa bumi kat mana tadi, rupanya bunyi angin perut MM dgn Mr.Bean makan taik..

      Delete
    6. MM ni keje mane hah. SPRM kot@nk siapkan theisis Phd nya kot(Phd-palo hotok dungu)

      Delete
    7. 189. Rumah Najib TNB bil RM5,000 setiap hari !

      tidur pasang lampu ni, takut hantu ni

      Delete
    8. dengan ketirisan kewangan sebanyak itu di jangkakan boleh bina satu lagi bandar seperti bandar KL, tapi sayang ianye hilang begitu saje

      Delete
    9. dan aku percaya ini tak sampai pun 1% daripada dosa2 unmo keseluruhan, ayuh beramai2 kita matikan umno dengan dosa2 nye ini dalam pru13.

      Delete
    10. MMBongok, sila sertakan bukti kukuh serta bukti pihak yang terlibat dalam kes yang anda sebutkan dri no 1 smpai kes terakhir, tolong buat huraian lengkap bersama fakta yang jelas supaya fitnah anda tidak diragui, kalau tak da bukti jelas, kita klasifikasikan semua kes ini sebagai fitnah!!!!muktamad!

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    11. dapat br1m 500 dah love pm, bongok sunguh. itu yang dikatakan hampas di tabur pada rakyat, yang pemimpin2 makan kenyang dgn bilion2 wang rakyat.

      Delete
    12. nana nurgaya marah bila pekong umno di bukak, banyak lagi yg belum di bukak tu, sabar ye.

      Delete
    13. Wahai malaikat maut umngok... dah habis senaraikan Dosa Besar UMNO? Awat sikit sangat? Cukupkanlah sampai 1000, baru boleh percaya... hahahaaaa...Lepas nie tolong senaraikan pulak 1000 kebaikan PR... bolehhh????

      Delete
    14. betul kata Tun M, melayu mudah lupa, ape saja kejahatan umno dilupakan begitu saja... nasib baik ade yang tulis dlm dairy, boleh dijadikan sebagai peringatan kepada rakyat seluruh malaysia

      Delete
    15. Anon2:05
      Sory noh ckit pun cek tak marah, tak ambk pusing pun sebab dah sah sah lah fitnah, kes video nuar kongket dah ada bukti pun, puak pembangkang kata fitnah, apalah sangat stakat huraian ni, bukti pun tak da, lg la fitnah namanya, lagipun tak memudaratkan langsung fitnah basi mcm ni, len la ada bukti macam video besi+video kaum sejenis, baru ble caya!!tak gitu anon???

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    16. Bhai 01.55 yg penting tahu bersyukur..jujur klu lu ambik samada layak atau tak...brim tu bawa balik utk keluarga atau lu tolak...bhai lu dah pastikan keluarga/keturunan lu tak ambik brim...klu betul,aku respek ngan lu..

      Bhai 01.33...pergh dasyat gila yg disenaraikn blm smpi 1% perghhh kenapa Allah izinkn umno masih berkuasa sedangkan umatNya bnyk mati tak makan,tak boleh melakukn ibadah dlm keadaan sempurna...yg melayu berjaya tu bukan melayu rupanya...bhai 01.33 dan melekat mangkok tu pun bukan melayu le...klu melayu tak kan pndi main blog klu tngk dari dosa yg dicata hnya 1% jew...

      Bhai 01.28...bukan lg buka satu kl, 3 putrajaya pun boleh dibina...1 untuk pas 1 untuk pkr dan paling besar utk dap...nti lu org takda nk rebut2 putrajaya yg ada...pastu kt putrajaya lu org pakai kuasa solar...mlm pki lilin,takda bil tnb naik tinggi betul tak bhai 01.23

      Delete
    17. malaikat maut umngokMarch 18, 2013 at 3:42 PM

      51. Beli set pengambaran untuk buat video sex dan bayar para pelakon

      Delete
    18. kakakah kakahhh yang bodoh nye gi beli set hitam putih... tulis dlm resit set color... sempat lagi rasuah... asal jadi..

      Delete
    19. Apa yg kau tulis tu semua sudah di buat listing ketika ai dlm ofc so he knows also. Apa dia buat. Dia tetap pergi club sundal dan cari mata sepet. Dia ni suka sepet. Aku rasa dia malu jadi melayu. Aku tetap pangkah umno sbb umno sudah minta maaf. Kau rasa klau pkr naik apa lagi yg dorang boleh buat. The same complains after complains. Ai sampai sekarang tidak minta maaf tetapi lagi makin gah mencari sundal cina jantan baik betinanya. He is behaving like he is untouchable padan la tak nak angkat sumpah laknat. He knows he will be like Bala. Allah sudah makin menyesatkan dia dan kuncu2nya. Tapi dia ingat dia 'got away' dia cerdik TETAPI Allah ada pelan lain untok dia. ALLAHUAKBAR.. there will b more to come. Revealations and retribution.

      Delete
    20. Takder saper yg sempurna beb termasuk UMNO. Salah diperbaiki liwat dijauhi. Walapun takder fakta wa tetap dengan moto politik wa yakni SALAH DIPERBAIKI LIWAT DIJAUHI. MAKANLAH AISKRIM KAT BAWAH POKO JGN DLM JAMBAN.

      Delete
    21. 12000 juta,28000 juta,300000juta mcm x logik je.nampak beno nak menipu.klu nak wat list bia betul skit

      Delete
  21. MM. Jgn meroyanlah.......Ambik bukti kau yg sebakul tu.......pikul pergi putrajaya.Humban
    segala bukti kau tu ke muka najib, bolehh??

    ReplyDelete
  22. baju melayu cekak musangMarch 18, 2013 at 1:18 PM

    kami mengalu2kan video serta bukti2 yg sahih utk dinilaikan kepada rakyat.biar rakyat berfikir dan memberi jawapan serta pandangan mereka.hanya orang2 yg beriman serta cerdik ilmu pengatahuan akan mengatakan video liwat terbaru ini adalah benar belaka.bagi mereka yg menolaknya serta tidak mempercayai video itu,sebenarnya hati mereka dah hitam berkeladak serta masih menyokong ketua LGBT mereka.hati mereka ini harus dicuci dgn klorok dulu sebelum membuat keputusan untk bertaubat kepada allah.percayalah pengikut LGBT ini akan kecewa dikemudian hari apabila diri dimamah usia tanpa zuriat darah daging sendiri serta setelah mendapat sesuatu penyakit keatas diri mereka.SESAL DAHULU PENDAPATAN..SESAL KEMUDIAN TIDAK BERGUNA LAGI..pesanan ikhlas dari insan melayu yg tak pernah malu mengaku melayu..wassalam.

    ReplyDelete
  23. Mana ada puak2 cerdik dalam umat Anugerah Tuhan ni? kalau x bangang semata-mata. Apa benda atau komen yag puak2 ni buat x de lain macam hampas yang kluar dari saluran najis.

    Ustazah terbitan tarbiah puak2 yg hina nabi Muhamad SAW iaitu "Ustazah Mencari Redha Allah" ni yang mengata Tun M pergi Lahad Datu nak bergambar je ke? x tembak sulu?... X nampak bangang lagi ke mcm tu? Bangang kategori apa ni?

    Apa yg ko buat Ustazah "JA3" ni pada Malaysia kesluruhanya nak banding dgn Tun M? Apadia? Ada ke tak de ni? Adalah tu.. yg paling besar duk mengata org semua tak betul...lain? Malas wa nak cakap... lu pikir sendiri.

    Bab lahad datu ni puak2 Anugerah Tuahn buat apa? Buat apa? Buat Apa? Melainkan menghina anggota keselamatan diketuai naib Presiden dan anak perempuan yg bangang gila bila bg komen. lain? apa lagi? X de satu habuk pun, ucap takziah bg statement akhbar je..
    adalah sekor yg dah malu alah tapi masih bangang yg org duk gelar cekgu.. Cekgu apa macam tu... cekgu bangang piang..Musibard sekor ni lah yg terhegeh2 nak pergi sana bawa bantuan..bawa apa? bantuan? bantuan pak dia la... Bawa poster bg kat polis ja.. Apa punya bangang. lain tu ada lah 2-3 paket chikades dlm beg dia buat makan tengah jalan.

    Weii... hitam hitam si Azeez tu tapi hati dia x hitam la mcm puak2 hang. Mcm tu la klu nak tolong bukan pakai ayaq lioq ja..apadia? Tin milo x penuh lagi? dah tau dah...

    mana dia pejuang2 rakyat puak2 "TANDAS RAKYAT" ni.. haram x de kat sana..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro tulang asal, tu belum lagi part nik ajis u turn bela mat liwat dengan tuduh UMNO ....lagi la macai2 tin milo ni jadi bertambah bangang tahap ultra

      Delete
  24. Listen..listen..listen...apa saje yg korang nak goreng lantaklah....video tu dah membantu rakan2 yg baru mendaftar mengundi untuk menilai sape yg patut diikuti dan parti mane yg patut diundi...buat apalah nak bersekongkol dgn org2 yg menyokong yahudi .....lagi pun bukannya susah nak nilaikan sapa yg betul dan sape yg salah ...tgk ajelah apa puak2 Pakatan dah buat terhadap negara ni..tak habis2 dgn demonstrasi jalanan ...org yg suka menghuru-harakan keharmonian negara dan tamakkan jawatan sudah pastinya wajib dicantas dan ditenggelamkan...kesian Selangor..tgk apa dah jadi sekarang...pentadbiran dah mcm carca marba..masing2 nak jaga periuk nasi sendiri..org PAS hanya bantu golongan yg sekapal dgn dia aje..semua benda main lulus...sistem bertarabur.. si ca alif nun ya seronoklah bertepuk tangan sbb kekayaan dah dlm tangan depa..si PKR pula dok berebut jawatan dan rebut apa saja yg ada depan mata...dgn melayu sendiri sebuk berdengki..prongprang prongprang pertahankan boss besar dia...yg ruginya melayu sama melayu bergaduh.....hish, cepatlah PRU13 ni..tak sabar nak tgk PM Najib meneruskan transformasinya...biarlah siluncai tu terjun dgn haprak2nya..mmg bodoh, dah ada byk buktipun masih tak percaya lagi!

    ReplyDelete
  25. hahaha talibarut nuar kata fitnah, tapi yg terang2 buat cerita dan cabar suruh saman kenapa lak tak saman? Satakat saman utusan dan tv3 apa citer. Cuba saman nala dan yg terbaru bekas peguamnya.. Dulu masa reformasi, ckp ada berlori fail yg membuktikan dr m perasuah. So mana fail tu? Hantar je kat mahkamah dan suruh vt jadi hakim..hahaha memang puak pr bangsat, otak pemfitnah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. u ulang i saman. malu i u ckp gitu. u ulang i berang u ulang i dalang tau. PR

      Delete
  26. Hariakkah Daily... menampilkan Ulama Tersohor yg menghina nabi makan LAKSA cara islam tarbiah Guano Eng... Apa nak jadi puak2 ni... Weeiii lu spin mcm mana pun org tau lu jual agama...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bhai jom sembayang zohor dulu bhai... mulut penuh taik cakap nak bela islam, jaga sembahyang kita dulu bhai...

      Delete
    2. Anon 3:37... terimakasih... Awal waktu td. Lu sakit perut x habis lg? Asar x lama lagi. cepat mkn ubat ek.

      Delete
    3. siapakah ulama yang menghina Nabi

      1. Maha death
      2. Maha Jib Altantuyi
      3. Maha Bersolek Al Sexxy
      4. Al Panditan Al korekki.....

      Delete
    4. hadi kata hudud xda sebut dlm quran... satu penghinaan
      nik aziz bilang nabi sama dgn mamat kg ms kecil...satu penghinaan pd kekasih allah.

      mereka d kalanagan orang yang konon paling tinggi d sisi allah x ptt hina allah dan nabi.

      stakat org yg tak ada sek agama tinggi pun tak buat gitu.

      guna akal dgn telinga yg d beri. jgn guna kepala lutut

      Delete
  27. Masalahnya Nuar Jubor dan penjilat2 barua juboq blendir beliau bila kena tang batang hidung, mula2 lagi dah naik sawan juboq blendir, melalak lalak kata fitnah dan salahkan orang lain semua dan tengking2 wartawan. Kalo pemimpin UMNO atau BN wow! Dia kutuk melalak lalak pagi sampe malam 24jam, tergolek golek, tak mandi badan hamprak pun takpe, asalkan djadi modal sampe dijadikan pusaka
    keturunan turun temurun kutok sampe lumat. Inilah perangai dan gelagat ahli2 syurga yg dijamin masyukk sebab syurga neraka mak bapok Fuckaton dah booking.

    Yg peluk loving cintan sayang nya jantan gay siapa yg paksa? Yg comolot sampe stim main2 lidah macm couple merpati dua secoli siapa yg paksa? Yg tangan dok gatal pi raba2 dan gentel2 kote jantan gay siapa yg suruh? Semua fitnah kah? Semua DS Najib yg suruh ka? Semua konspirasi BN kah?
    Kote sendiri yg gatal, sendiri yg garuk beruk, sendiri yg kesedapan, orang lain yg nak disalahkan. Isss ishh ishh ishh ishh gay tuo kutok tak sedor diri. Bacul punya barua lahanat Yahudi Zionist Neocons. Bengap nak mampos punya penjilat2 juboe blendir dan pencacai2 najis vavi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tengok guna mata pikir pakai otak dan jana tafsiran dgn akal. itu aje beza manusia dan binatang. sama ada otak tapi tidak berakal.

      Delete
  28. Video baru ni dah tak panas sebab dah tahu ya dulu tu pun betul. PKR u dikuburkan Bye

    ReplyDelete
  29. Tahniah malaikat gay maut....Pembongkaran ko tu cai nampak jer benar tapi penuh kesangsian..Yg aku tahu melaka dan swk ada km bukan mb...?Main tulis jer ko ni cai...fitnah belaka...
    Kenapa tak bawak ke mahkamah atau buat laporan polis cai?Mana kekuatan peliwat tua ko cai...nazak ker sejak gambar cium mulut raba butuh tu kluar...
    Cai...itu yg korang nak jaja waktu kempen?Klu ko jaja sblh peliwat tua...rakyat akan kata cerita lubang taik cai....Hanya setelah peliwar tua tu angkat sumpah laknat...ada kemungkinan org caya...Klu dlm keadaan semasa ni...lubang taik jer cai...lubang taik!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan nampak benar
      tapi memang benar
      sebab tu sampai sekarang parlimen tak bubar bubar
      tak percaya
      tanyalah Najib

      Delete
    2. 12billion utk gani patail hapus bukti?Melekat gay maut...bukti apa sampai 12billion tu cai?

      Delete
    3. Meleikat gay....ko buat dongeng ko akan disumpah kena Bala cai?

      Delete
  30. laki kak bedah jandaMarch 18, 2013 at 4:57 PM

    Amaran dari siapakah ribut di tanah merah

    Semua orang dah tengok video pendek ribut yang berlaku di Tanah Merah ketika Najib berfatwa tentang 7 dosa besar di Kelantan. Memang menakutkan apabila bumbung khemah tercabut.


    Syukur tiada siapa yang dikhabarkan cerdera.


    Ribut terjadi apabila suatu pusat tekanan rendah terbentuk dengan dikelilingi oleh suatu sistem bertekanan tinggi. Kombinasi daya yang berlawanan ini dapat menghasilkan angin dan menimbulkan pembentukan awan ribut, seperti awan kumulonimbus. Kawasan kecil tersetempat yang bertekanan rendah dapat terbentuk dari udara panas yang naik dari permukaan yang panas, yang akan menimbulkan gangguan yang lebih kecil seperti pusar debu atau puting beliung (Wikipedia).


    Ahli sains alam sekitar berpendapat kepanasan global boleh menjadi punca ribut semakin ganas.


    Oleh kerana punca ribut boleh dikesan, Jabatan Kajicuaca boleh meramal dan memberi amaran bila ia akan berlaku. Ini kerana bencana alam memiliki ciri-ciri yang sama yang mungkin berulang.


    Allah Maha Pengasih. Kita hanya perlu mempelajari rahsia ribut. Lepas itu dengan izin Allah kita akan dapat membuat ramalan sama ada ribut akan berlaku atau tidak, lokasi, bila, tahap kekuatannya dan lain-lain. Jadi, kita boleh membuat persediaan bagi mengelakkan risiko teruk akibat bencana alam.


    Jabatan kajicuaca telah mengeluarkan amaran ribut, pada 14 Mac 2013 dan 16 Mac 2013 untuk Semenanjung Malaysia dan untuk Sabah dan Sarawak dikeluarkan pada 13 Mac 2013. Baca di sini.



    AMARAN RIBUT DI SEMENANJUNG MALAYSIA

    AMARAN RIBUT DI SABAH DAN SARAWAK


    Maklumat dari facebook Jabatan Kajicuaca tidak meramalkan berlakunya ribut di Pantai Timur, termasuk Kelantan. Ini bermakna ribut berlaku di Tanah Merah tanpa ramalan/amaran daripada Jabatan Kajicuaca.


    Lalu, bencana ini AMARAN daripada siapa?


    Takkan semua bencana yang berlaku di Malaysia ini datang dari Anwar Ibrahim, kot?


    Fifir-fikirlah.


    JOM UBAH
    TOLAK FITNAH
    TOLAK UMNO
    TOLAK BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu spin mcm ribut la bro. Mcm lu kata la bro ramalan cuaca. Ramalan je jgn la percaye sgt2. Sakit jiwa nanti percaya ngan ramalan cuaca.

      Delete
    2. Tapi video tu wa gerenti bukan ramalan tapi amalan puak2 LGBT.

      Delete
    3. Tu tanda kemarahan tuhan atas dosa2 besar yg dilakukan oleh pelacur agama.!!!!

      Delete
    4. Apakata tolak dengan hang sekali

      Delete
    5. mamat kedah piaurMarch 18, 2013 at 8:48 PM

      kah kah kah kalau kena kay cai cai umngok macam macam spin kah kah kah......masa PR buat ceramah kan main depa dok baling batu ngan teloq tu tak kira cat lagi ha ha ha........dah 2 kali Allah bayaq cash apa citer ni.....tu la len kali jgn dok fitnah banyak sangat ...... tu baru ribut kecil dlm cawan saja....belum dlm mug lagi ha ha ha ha........

      tiap kali najib buat ceramah kutuk PR Allah terus bayaq cash ha ha ha ha ha....aku nak gelak sat ha ha ha ha.....gelak gelak gelak........hantu tuya do pangey dah nu ......mai la bang jib i rinduuuuuuuu kat bang jib ha ha ha ha ha.........ghasa mengilaini mcm ziana zain la plak....keh keh keh..........

      Delete
    6. Bhai2 jgn amik ati ngan mamat kedah ni... klu smbang berdepan cmfm aku tak faham apa dia ckp...isi ntah kemana,gelak jew lebih
      Klu selangor tak cukup air suh mamat ni gelak depan dam,cmfm dam tu penuh...

      Delete
  31. HIDUP UMNO...
    HIDUP BN


    SELAMANYA GELOMBANG BIRU DENGAN
    IZIN DAN BELAS IHSAN ALLAH SWT.
    INSYA'ALLAH..

    ReplyDelete
    Replies
    1. CAI CAI PEMBANGKANG, KUTUK LAH SELAGI MAHU,FITNAHLAH SELAGI MAMPU, PUTAR BELITLAH SELAGI TERDAYA,MAKI HAMUNLAH SESEDAP RASA!

      Ini semua takkan mengubah apa apa!! Kerana dulu, kini dan selamanya, aku tetap bersama UMNO/BN.

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    2. betul 3x. nabi tak mengaku umat kalo dh songsang. kaum nabi lut hancur kerna kaumnya yang songsang. kalo nabi pun tak ngaku umat. so jahil sgt kalo masih nak dia jd pemimpin. sy kata pd sape yg songsang la. sape2 makan cili dia rs pedas. kok sampai buat press c nnti sbb rs d kata sdg x d sebut pun.

      Delete
  32. CILI KASI TARUK! BN TAK PERLUKAN SKANDAL SEKS LUAR TABI'IE ANWAR UNTUK MENANG BESAR! WAJIB BACA

    ____________________________________

    Kamu boleh berbuat apa saja wahai BN.....cuma satu je yang kamu takut nak buat.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. .....takut nak meliwat,

      Delete
    2. takut PRU
      takut kalah
      takut segala dosa
      takut kena penjara
      takut kena siasat
      takut rakyat tahu segala auta
      takut hilang segala galanya
      takut terbongkar segalanya
      takut diri sendiri

      Delete
    3. Takut nak bubar parlimen....

      Delete
  33. Aku sokong peliwat tua jika dia dah mampuih!!!
    Jijik dan meloyakan...amalan sunah pgayr..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku rs depa memang dh pening dgn mcm kes yg terkena btg hidung sendiri. so kena create sesuatu yg bikin sedih dan simpati. so org BN tak yah nak amik pot pasal ini stori bikin serabut aje. bila kita tak amik hal dia pun diam sendiri la.depa dh mati akal. kalo tak serong nape kak jijah nak jeles bang nuar dgn jantan. sampi si jantan siap buat repot polis. kalo kata bang nuar dgn bini dia aku x heran tp dgn si jantan, ini memang kes pelik. bila org PR sendiri nak serang kak jijah. sesuatu d luar kotak minda ku untuk terima sbb terlalu luar biasa.

      Delete
  34. Syaitan ujud hanya dengan satu matlamat - membawa kebinasaan. Syaitan akan melakukan apa saja demi untuk memperdaya ummat manusia. Syaitan dapat merubah diri dalam sebarang bentuk dan rupa yang dikehendaki mengikut suasana dan keadaan bagi mempengaruhi ummat manusia.
    Syaitan sudah pasti mengenali dirinya sebagai syaitan. Sesetengah ummat yang berilmu dan beriman sudah tentu dapat mengenali Syaitan ini biarpun datang nya dalam bentuk atau rupa apa sekali pun. Malangnya ramai yang gagal untuk mengenali syaitan ini kerana mereka samada berilmu tapi tidak beriman atau beriman tapi tidak berilmu yang sudah pasti kesudahannya akan menerima bala dan kebinasaan.

    ReplyDelete
  35. Apa pun janganlah antara kita mengamalkan perkara yang songsang sebegitu kerana jika sudah terbiasa melakukannya, akan menyebabkan perlakuan itu sukar untuk berhenti....

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul 3x. sy rs ini mmng keja PR gak so kata BN main kotor, BN tak perlu nak kotorkan tangan dgn org yg memng dh kotor.

      Delete
  36. Penagih dadah kalo dah ketagih. Taik lembu tak dapat bila dah ketagih taik vavi pun dia ciumlepaskan gian. Macam si gay tuo kutok comolot dgn jantan gay. Dah gian lobang taik. Itu sebab peluk romantik sayang giler you. I lap u, u lap me. Lepas itu kiss kiss comolot. Tangan gatal raba2 n gentel2 kote gay boypren. Lepas tu aku gosok engko lipat. Ishhh inilah kalo barua lahanat Yahudi Zionist Neocons semua jijik lagi terkutok dia lakukan. Spesis keparat bangsat Nuar Jubor

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama jugalah dgn kaki melahap harta rakyat
      sekali melahap mana boleh lepaskan
      ghasa ketagih ja.......
      kalau boleh nak melahap banyak banyak
      org melahap cincin 1 ribu ja depa melahap 24 juta.....

      mcm tu juga degan kaki fitnah
      sekali fitnah bab sex kalau boleh tiap tiap hari nak fitnah bab sex
      ha ha ha ha.....
      habis fitnah 1 mai fitnah 2 tak jalan fitnah 2 dia boh fitnah 3
      siannya kat bee ennnnddddd

      patutnya bee end ni bukan pangey bee ennnddd tp party fitnah kah kah ka

      cukup cukup lah fitnah oiiiii......

      Delete
    2. ABU : Nasihat yg bgus untuk juboq kaw sendiri yg dah belendir kena toron sampe koyax rabax Idola kaw kerjaka. Itu sebab kaw pin dah ketagih masuk blog ini buat comment mcm pokemon.

      Delete
    3. A B U HE HE HE malu ker nak jawab Aku Bersama UMNO. itu ko yg sebenar kan. dont shy la...Umno tak kotor mcm PR. penuh dgn s_ _ _ s so shy with ur pemimpin dlm bilik dalm bilik dalm bilik dlm bilik air...cehhhh pencabul betul.

      Delete
  37. malaikat maut umngokMarch 18, 2013 at 9:03 PM

    Sultan Selangor Bangga Dengan Usaha dan Pencapaian Kerajaan Negeri

    SHAH ALAM, 16 MAC: DYMM Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah berasa bangga dengan integriti dan kecekapan Menteri Besar dan barisan Exco Kerajaan Negeri yang telah bersungguh-sungguh mentadbir Selangor dengan jayanya.

    Menurut Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, pujian tersebut dititahkan kepadanya sendiri dalam satu pertemuan sedikit masa dahulu.

    “Ada masanya, kami berbual ringan dan dalam perbualan kami Baginda kata bahawa Baginda bangga dengan ‘team’ Kerajaan Negeri sekarang,” kata Abdul Khalid dalam Majlis Penyampaian Cek Sekolah-sekolah Tamil Negeri Selangor malam tadi.

    Menurut Abdul Khalid, penghargaan Sultan Selangor itu tidak pernah diceritakan kepada mana-mana ahli Exco supaya mereka tidak riak dan lalai dengan pujian tersebut.

    Dalam ucapan sama, Abdul Khalid turut menyelar Timbalan Perdana Menteri (TPM), Tan Sri Muhyiddin Yassin yang sebelum ini mendakwa pentadbirannya gagal mentadbir Kerajaan Negeri dengan baik.

    Sedangkan prestasi Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor jauh lebih baik daripada prestasi pentadbiran Umno-BN selama 11 penggal sebelum ini.

    Kejayaan tersebut termasuklah peningkatkan rizab negeri daripada hanya RM 400 juta yang tinggalkan pentadbiran Umno-BN kepada RM 2.6 bilion semasa PR Selangor.

    Selangor turut mencatatkan jumlah pelaburan sebanyak RM 49.75 bilion sepanjang 2008 ke 2012 sekaligus mengekalkan prestasi negeri itu sebagai destinasi pelaburan utama Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...bhai melekat mangkok..are u ok..dah mkn ubat penenang ke...bhai lu lawak le...aku ingt sultan selangor yg ckp dgn wartawan....rupa2nya kha kha khalid yg ckp...bhai lu fikir sendiri lh bhai...apa yg kha kha khalid tak boleh ckp...tu pun sebab gagap,klu tak mau dia bgtau presiden obama respek ngan dia...

      Bhai...lu kira copy n page jew berita... Bhai lu agak2 le sikit yg lu copy tu ada faedah atau tak...hahaha kha kha khalid yg cakap...lu kelakar bhai...klu lu dah malas buat kerja ni...lu pakat2 dgn LKBJ ke jantan kak bedah ke utk tlg buat kerja lu...hahaha kha kha khalid cakap...

      Delete
    2. Juragan! Wa nak war war war warning lu. Ja ja ja jangan hi hi hina khalid k. Last war war war warning. Agaknya camner Sultan berbual ngan dia ni. Lu boleh bagi clue sikit tak?

      Delete
    3. Bhai...aku agak mesti disebalik tirai...sebab yang pertama.baginda segan nk gelak depan mamat nama kha kha khalid ni.
      Yg kedua...baginda boleh buat kerja lain,sbb bosan dia nak tunggu kha kha khalid habiskn satu ayat...tu baru satu ayat...klu sekali jumpa 5-600 ayat perghh.
      Yg ketiga baginda menyampah tngk muka sponge bob kha kha khalid tu....

      Delete
    4. MM 9:03.. Wa x boleh nak salahkan lu yg cuma makan apa saja termasuk taik yg disuap ke mulut lu.

      Pergh..."“Ada masanya, kami berbual ringan dan dalam perbualan kami Baginda kata bahawa Baginda bangga dengan ‘team’ Kerajaan Negeri sekarang,” kata Abdul Khalid"

      Wa tabek kat MB ni yg masuk bakul angkat sendiri macam puak2 dia jugak. kalau ye pun biarlah KBDYM Sultan yg titah. Biarlah org lain yg kata daripada lu.

      Wa nak tulis panjang pun puak2 ni kategori yg wa kata kat atas ni. jadi lu amik masa belek2, tengok2, baca2 dan hadamkan "Laporan ketua audit negara Penyata Kewangan Kerajaan Negeri Dan Pengurusan Kewangan Jabatan/Agensi Negeri SeLANgOr Tahun 2011" Terutama bab 4.0 m/s 14 berkaitan sebab2 punca2 perubahan hasil dan juga punca2 penurunan yang berkaitan. nanti lu dapat jawapan yg sebenar "Manifesto bukan janji"

      Tabek juga kepada tan Sri Amrin Buang yg menjalankan tugas tanpa berpihak. Memang terbaeklah... Prestasi kewangan dalam keadaan baik sebab....???

      Lu pikirlah sendiri...



      Delete
  38. malaikat maut umngokMarch 18, 2013 at 9:06 PM

    Shahrizat mengaku beli 2 buah kondo mewah guna dana NFC.
    Kantoi, isu lembu umno yang sedang dibicarakan di mahkamah atas saman malu Shahrizat Jalil kepada Rafizi telah makan diri sendiri...
    Walaupun Shahrizat dengan nada marah nya yang belum padam,, namun terpaksa mengakunya 2 biji kondo mewah untuk lembu menginap dibeli dengan dana NFC...


    RAFIZI ATTACKS SHOW FEAR OF WANITA BN STRENGTH, SAYS SHAHRIZAT



    KUALA LUMPUR, March 18 — Datuk Seri Shahrizat Jalil accused PKR strategy director Rafizi Ramli in the High Court here today of attacking her over the National Feedlot Centre (NFC) scandal because he feared the strength of Wanita Barisan Nasional (BN).
    Shahrizat, a former Cabinet minister and current Wanita Umno chief, disagreed that Rafizi was attacking Prime Minister Datuk Seri Najib Razak and Minister of Agriculture and Agro-Based Industry Datuk Seri Noh Omar in his statements accusing Najib and Noh of lying to Parliament in 2011, on the RM250 million government loan to the National Feedlot Corporation (NFCorp).
    “Your client was gunning for me as Wanita BN chief because he’s afraid of the strength of Wanita BN,” Shahrizat(picture) told Rafizi’s lawyer Ranjit Singh in court, gesturing angrily.
    “You sued my client on words he said in the press statement. Reading this, would you agree that my client was going after the prime minister and the agriculture and agro-based industry minister?” asked Ranjit at the hearing of Shahrizat’s RM100 million defamation suit against Rafizi and PKR Wanita chief Zuraida Kamaruddin.
    “He was coming after me... it was always Shahrizat’s family (that Rafizi mentioned),” Shahrizat replied.
    Ranjit said Rafizi’s press statement was in response to Najib and Noh, who told Parliament in October and November 2011 that the RM250 million government loan was not fully disbursed to NFCorp.
    He added that Rafizi had said NFCorp’s financial statements filed with the Companies Commission of Malaysia (SSM) showed that the company had drawn down RM250 million by March 31, 2009.
    Questioned further, Shahrizat accused Rafizi of mala fide, or acting in bad faith, prompting Ranjit to say in a soft voice: “You must really contain yourself.”
    Shahrizat also said she was unaware of the two luxury condominiums purchased using NFCorp funds.

    MORE TO COME

    Apa kata cai-cai umno... yang turut sama jadi lembu kut....

    ReplyDelete
    Replies
    1. MM 9:06... Wa x leh nak salahkan lu klu lu suka makan rojak. Sebab tu lu punya selera. Tapi bila wa tegur lu janganlah makan rojak campur taik lu meroyan kata wa x reti menilai makan sedap. camtu lah puak2 lu ni.

      Lu tulis "Shahrizat mengaku beli 2 buah kondo mewah guna dana NFC." pastu lu tempek lak "Shahrizat also said she was unaware of the two luxury condominiums purchased using NFCorp funds". Bangang la lu ni.

      Ini kes saman. Lu tau ke kes saman mcm mana tu? Kes saman antara Sharizat dgn rafizi. Bukannya BN lwn "Tandas Rakyat". Bukan Menteri lawan Pengarah Strategy "Tandas Rakyat".

      Kes ni pun masih berjalan. Jadi bawak2 bertenang jgn nak melompat buat kenduri KY Jelly. faham.

      Bab NFC pun kes tgh berjalan yg tak de kaitan dngan kes saman Sharizat. Klu lu nak campur semua dalam satu x de la Anugerah Tuhan lu kena 9 tahun kes "Penyalahgunaan Kuasa" dan Lepas kes liwat Azizan. Mesti dapat extra..

      Walaupun lepas darpada kes tu, kena baca juga sebab penghakiman. Dalam penghakiman 3 hakim yg bersidang sebulat suara mengesahkan bahawa mereka percaya kes liwat itu berlaku, tetapi 2 hakim tidak mahu mensabitkan kesalahan kerana butiran tarikh yg diberikan Azizan bercanggah. Itu je... bab tarikh. X pe lah bab tu tapi kawan baik Anugerah Tuhan lu yg taja video lu nak salahkan org lain buat apa. mana dia sentimen kejantanan Anugerah Tuhan lu nak saman kawan baik dia sebab memfitnah klu x benar? sampai la ni habuk pun tak de.

      macam semua org tau, lu dan puak2 lu berani terpilih je... samalah cam org bangang... bawa fakta kelabu najis doggy je...

      Delete
  39. mamat kedah piaurMarch 18, 2013 at 9:13 PM

    Bekas KP SPRM akan mohon maaf kepada MB Selangor
    SITI AZIELAH WAHI
    18 Mac 2013
    KUALA LUMPUR - Bekas Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Datuk Ahmad Said Hamdan akan membuat permohonan maaf secara terbuka kepada Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dalam kes saman berkaitan dakwaan salah guna kuasa menteri besar itu, empat tahun lalu.

    Permohonan maaf itu dijangka direkod di Mahkamah Tinggi di sini esok di hadapan Hakim Lau Bee Lan.
    Abdul Khalid semalam berkata kepada media, pihaknya bersyukur ekoran persetujuan pihak berkenaan untuk memohon maaf secara terbuka ekoran kenyataan yang dikeluarkan mereka berkaitan penyelenggaraan kereta peribadinya, dan pembelian 46 ekor lembu untuk sambutan Hari Raya Korban bagi kawasan Bandar Tun Razak pada tahun 2009.

    Menurutnya, permohonan maaf secara terbuka itu sekali gus menamatkan kes saman terhadap Ahmad Said, SPRM dan Kerajaan Malaysia.

    Menteri besar berkata, tuduhan salah guna kuasa itu tidak berasas dan mencemarkan nama baiknya sebagai seorang Muslim dan menteri besar.

    "SPRM dan pihak polis perlu jalankan tugas secara profesional kerana sebagai menteri besar saya amat menitikberatkan integriti dan ketelusan," katanya.

    Menurutnya, sepanjang lima tahun pentadbiran pemimpin Pakatan Rakyat, tiada seorang pun pegawai kanan kerajaan dan Exco Selangor dikaitkan dalam kes rasuah.

    "Saya percaya ia akan menjadi elemen pertama kepada rakyat dalam pilihan raya umum tidak lama lagi," katanya.

    ReplyDelete
  40. Melayu Pulau Pinang Di Tipu PR wajib baca

    Monday, March 18, 2013
    Adakah Melayu P.Pinang sedar isu ini?
    MELAYU Pulau Pinang paling rugi apabila Kerajaan Pulau Pinang era Umno Barisan Nasional gagal membina 947 rumah kos rendah di Telok Kumar, Bayan Lepas sejak tahun 2004 lagi.
    Kegagalan itu berpunca oleh dua syarikat pemaju lantikan Kerajaan Barisan Nasional Pusat.

    Umno Pulau Pinang jangan bersikap munafik dengan menuduh Kerajaan Negeri (Pakatan Rakyat) sekarang gagal membina rumah kos rendah di Pulau Pinang, khususnya di sebelah 'pulau'.

    Penduduk Melayu majoritinya di Teluk Kumbar, tetapi Melayu 'pulau' seakan tidak dihormati oleh pemimpin Melayu sendiri apabila dua projek (perumahan) ini terbengkalai sampai sekarang walaupun pelan perancangan pembangunan perumahan di Teluk Kumar Height diluluskan sejak 8 Mac 2004 lagi.

    Di bawah skim Tabung Pusingan Perumahan Kos Rendah (TTPKR), syarikat TPPT Sdn. Bhd. diberi projek dan dilaksanakan secara bersama dengan pemaju Southdowns Corporation Sdn. Bhd..

    TPPT Sdn. Bhd. sebuah syarikat di bawah pengawasan Bank Negara Malaysia...jika mengikut pelan asal pembangunan bercampur berkenaan mengandungi 2,212 unit, iaitu termasuk 712 unit rumah (pangsa) kod rendah

    Kenapa sudah hampir sembilan tahun janji tuan tanah (TPPT) untuk membina satu blok rumah pangsa kos rendah (setinggi) 19 tingkat yang mengandungi 712 unit dengan keluasan 650 kaki persegi berharga RM35,000 seunit tidak dapat dibangunkan?

    Satu lagi projek pembangunan bercampur di atas tanah berkeluasan 62.7 ekar di Jalan Teluk Kumbar juga, iaitu keluasan yang boleh diguna pakai daripada keseluruhan 105 ekar.

    Tanah itu asalnya milik I&P Development Sdn. Bhd. dan pelan pembangunan diluluskan sekitar tahun 2005.

    Pelaburan Hartanah Bumiputera Berhad (PHBB) kemudiannya didedah membeli tanah serta pelan yang diluluskan itu .

    Malah, PHBB didedah turut syarikat Mutiara Premier Sdn. Bhd. sebagai tuan tanah yang baru, iaitu sebuah syarikat yang turut mempunyai hubungan dengan I&P DevelopmentSdn. Bhd..

    PPHB kemudiannya melantik MRCB sebagai rakan kongsi Bagi tujuan pembangunan serta urus tadbir projek tersebut.

    Konsep asal, membina dahulu 235 unit rumah pangsa kos rendah dengan kekuasaan 700 kaki persegi dengan harga seunit RM35,000.

    Amat malang sekali, hampir lapan tahun berlalu, keadaan tapak projek samalah seperti 'padang jarak padang terkukur'.

    PPHB ditubuhkan untuk memajukan tanah-tanah kerajaan untuk kepentingan penempatan orang Melayu.

    Justeru, Melayu terpaksa berputih mata disebabkan kegagalan kepemimpinan Umno sendiri melantik pemaju yang tidak berwibawa, hatta mengakibatkan projek 947 rumah kos rendah di Teluk Kumbar terbengkalai hingga sekarang.

    Jika bertanya pada umporno? Apa jawabnya..Jawabnya video lucah palsu jer yg mereka tahu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 9:16 X habis2 puak2 lu ni nak spin apa yg patut tanpa fakta sebenar.

      Statistik pemilikkan tanah orang Melayu di negeri Pulau Pinang yang diwarisi turun temurun semakin terhakis dan sehingga kini hanya tinggal 20.41 peratus, akibat dijual atau bertukar tangan. daripada jumlah itu 1.16 peratus membabitkan tanah milik Melayu di Daerah Timur Laut, Balik Pulau (15.07 peratus), Seberang Prai Utara (- 44.20 peratus), Seberang Prai Tengah (- 23.55 peratus), Sebarang Prai Selatan (- 20.41 peratus) juga mendapati 60 kelompok perkampungan orang Melayu dengan penduduk 7,000 orang akan kehilangan tempat tinggal kerana rumah mereka dibina di tanah milik orang.

      “Kita menjadi tuan hanya apabila rumah adalah milik kita, terbina di atas tanah milik kita, maka tidak ada siapa yang boleh menghalau kita.

      Sapa yg jual?. Sendiri yg jual jgn nak salahkan kerajaan.

      Bab Kg.Mangis yg milik kerajaan diwartakan utk perumahan rakyat di tengah2 georgetown puak2 lu jual kat KLIDC cina singapork nak buat spital tu apa cerita?

      bab tanah milik persendirian lu bising kerjaan x buat rumah... bab tanah kerajaan sendiri lu x kata apa? Siapa yg buat "Manifesto bukan janji" ni?
      Akai ada ka...

      Delete
  41. atwa PujanggaKita ada dengar Ustaz Najib Razak membuat kenyataan politik tentang 7 dosa besar pakatan rakyat.

    Saya ingatkan ada berita yang menggegarkan bumi dan alam dari Najib. Rupa-rupanya tidak ada apa2 signifikens.Walaubagaimanapun, rakyat mesti bersyukur kerana ada PM yang maksum menyenaraikan dosa orang lain.

    Kepada rakyat Kelantan khususnya dan rakyat Malaysia am nya, bagaimana agak nya kalau kita bandingkan kebersihan Najib dengan Nik Aziz?

    Saya dapat dengar carutan para pembaca dan gelak hilai sebahagian dari mereka. Tentu mereka kata, Najib lebih bersih dari Nik Aziz. Hoho.

    Bolehkah kita pautkan apa-apa signifikens kepada orang yang tidak tahu memberi contoh mugallazah ini? Sejak bila PM yang paling terpalit dengan pelbagai lumpur ini, memperolehi status maksum dan kemudian boleh pula naik saksi keatas orang lain?

    Oh ya- saya lupa; ini dia pemimpin parti Melayu yang terbesar yang menyuruh orang Melayu menjadikan prinsip wasathiyah sebagai pedoman hidup mereka. Rakyat disuruh wasathiyah, pemimpin UMNO tak perlu wasathiyah kerana mereka dapat 30% sabsidi dari Tuhan. Yang demikian pemimpin UMNO boleh lakukan rasuah, penganiayaan, merompak khazanah rakyat, mencuri kekayaan negara. Pemimpin tak perlu ikut wasathiyah.

    Jawab nya, kita tidak letakkan apa-apa signikens kepada kenyataan2 Najib. Satu dunia sudah tahu Najib kaki temberang dan auta. Semua kenyataan nya sudah tidak releven. Rakyat hanya menanti PRU13 untuk membuktikan nya. Kita menanti tarikh untuk menterjemahkan mimpi ngeri Najib kepada reality.Rakyat tidak sabar menterjemah kepada realiti kesukaan Najib pada nombor 11 yang melambangkan natu nisan di perkuburan itu. Kita mahu talqinkan pemimpin UMNO yang semua nya korap dan membuang budaya rasuah yang di wasathiyahkan oleh UMNO.

    Apa sudah jadi kepada konsep 1 Malaysia selain dari orang ramai berhimpun sana sini, menunjukkan jari telunjuk? Orang Islam menunjuk jari telunjuk dalam tahayyat, Najib ajak rakyat menunjuk kepada mimpi ngeri yang dia rancangkan.

    Dimana dia perpaduan semua kaum dan usaha perangkulan (inclusiveness) semua kaum dalam menikmati faedah kemajuan negara? Rakyat di pingirkan, pemimpin didahulukan! Golongan bangsawan dan putera2 orang atasan mendahului mengambil kekayaan, rakyat bumi ketinggalan dibelakang.

    Pemimpin UMNO bersekongkol dengan cukung2 Cina, rakyat dibawah disuruh berkelahi dan bermusuhan dengan orang Cina.Jadi apa ada pada 1Malaysia? Apa yang ada ialah penaklukan 1 Malaysia dibawah hegemeony UMNO. Itulah maksud sebenar 1Malaysia- 1 Malaysia tunduk kepada pemerintahan UMNO.

    1Malaysia tidak lain suatu seruan untuk meletakkan negara ini dibawah telunjuk pemimpin UMNO yang mahukan kuasa mutlak. Orang UMNO mahu jadi diktator dan fascis. 1 Malaysia adalah seruan untuk memusatkan semua kausa dalam tangan UMNO. Pemusatan kuasa hanya dilakukan oleh pemerimtan facist dan kuku besi.Hakikat nya, rakyat sudah tidak percaya kepada Najib dan UMNO. Penjara Sungai Buloh menanti para pemimpin UMNO yang korap dan rasuah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 9:37...pandai kau mengarang essay...tapi sorry la hujah kau ni spin juga...kau lupa pas pis pus mengkafirkan org umno..byk la benda bodoh bangang fuckatan rakyat ni buat...sudahlah korang bakal bkubur dlm lobong taik mentor anuwar juburi..hahahahahahaha...
      aku yakin n pasti sokongan rakyat jelata yg marhain dan yang kaya raya akan setia pd Najib...
      parti bangang kau org xde org yg ada kaliber n karisma nak jadi pemimpin..setakat jadi tukang karut mmg terbaik..hahahahahah...pui fuckatan rakyat...

      Delete
    2. Bhai melekat mangkok...shahrizad ckp dgn lu yg dia beli condo dgn duit nfc ke...dan dia juga ckp pada lu condo tu utk lembu....sory bhai aku tak pandai ckp omputeh...yg mana ya yg dia ngaku tu...unaware tu apa bhai...
      Atau dia ckp secara personel dgn lu...

      Bhai mamat kedah...klu dah bekas buat cara bekas...dia nk mnta ampun ke..minta maaf ke...itu masalah dia. Bhai itu menunjukkan kelemahan dia masa pegang jawatan...hmm eloklah dia dah bersara pun...tp bhai yg tak bestnya yg ckp kha kha khalid yg ckp dan bukan bekas ketua persuruhjaya..kha kha khalid ni lone ranger ke...

      Bhai 09.16...apa tndakan khalifah umar al gueng...tngk saja ke!!!knp rakyat penang tak saman...tp aku yakin khalifah boleh settle asalkan projek rumah rm35,000 tu dinaik taraf kpd rm400,000...fuyoo org melayu penang dpt rumah rm400,000 utk cina jd tuan rumah...org melayu dpt tengok je lah..
      Bhai lu tlg dapatkn fakta sepanjang 5 tahun berapa rumah kos srderhana yg dap buat utk org penang...rm400,000 tu kira kos sedrrhana ke???

      Delete
    3. Anon 9:37... Bab ni lu x de lagi dah ujud, cuma bila PM lihat puak2 lu dah lupa pada asa penubuhan malaysia ni nak bagi negara huru hara maka di ingat kembali perkara ni dgn 1 malaysia sebab puak2 lu walaupun g sekolah bertahun2 dan puas mengadap "Rukun Negara" kat buku sekolah tapi bab perlembagaan hancus, buka buta hurup tapi buta kayu...

      Asas tertinggi penubuhan Negara Malaysia adalah perlembagaan negara.

      BAHAWASANYA NEGARA KITA MALAYSIA mendukung cita-cita hendak:
      • mencapai perpaduan yang lebih erat di kalangan seluruh masyarakatnya;
      • memelihara satu cara hidup demokratik;
      • mencipta satu masyarakat adil di mana kemakmuran Negara akan dapat dinikmati bersama secara adil dan saksama;
      • menjamin satu cara liberal terhadap tradisi-tradisi kebudayaannya yang kaya dan berbagai corak; dan
      • membina satu masyarakat progresif yang akan menggunakan sains dan teknologi moden.
      MAKA KAMI, rakyat Malaysia, berikrar akan menumpukan seluruh tenaga dan usaha kami untuk mencapai cita-cita tersebut berdasarkan atas prinsip-prinsip yang berikut :
      • KEPERCAYAAN KEPADA TUHAN
      • KESETIAAN KEPADA RAJA DAN NEGARA
      • KELUHURAN PERLEMBAGAAN
      • KEDAULATAN UNDANG-UNDANG
      • KESOPANAN DAN KESUSILAAN

      Klu x tahu bertanya... Klu x pandai blajar.. Klu berlagak pandai.. Jd bangang cam lu dgn puak2 lu... nak buat huru-hara x boleh orh nak hidup aman damai..

      Yang duk suruh berkelahi tu puak2 lu.. Kerjaan suruh tolak puak2 chauvanis...x kiralah bangsa apa pun.. tak faham tanya la bangang..

      Delete
  42. Berita yang menggemparkan....

    Pengendali Blog SuaraPakatanRakyat telah membuat pengakuan bahawa beliau tidak kisah PM Malaysia seorang gay.

    http://suarapakatanrakyat.com/2013/03/kalau-anwar-gay-sekalipun-so-what

    ReplyDelete
  43. Pihak yang benar akan menang pada pru13...
    Pihak yang berbohong dan memfitnah akan ditimpa bala..
    Pihak yang mendekati rakyat dan menepati janji akan dikasihi rakyat dan dirahmati Allah...
    Pihak yang derhaka kepada ulul amri akan dilaknati Allah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pihak yang meliwat kotenya akan di-bakar api neraka jahanam.

      Delete
  44. Orang melayu kelantan lagi rugi . Sejak2 ROKET sampai bulan , BULAN serah 10 ribu ekar kat Angkasawan Roket .Terpaksala orang2 BULAN ni menjelajah keluar ramai2 . Klu x caya gi lah buat tinjauan di flat2 PPR di bandaraya KL .
    Selepas berbelas2 tahun dok bawah bulan , apa ada ngan Siti Wan Kembang ?

    !. air telaga yg mula tercemar sebab terlupa nak rasuah tukang paip utk menyambung brkalan air terawat yg belum ada .
    2. Pembawa penyakit HIV paling ramai ( ngapa bolih gitu ? )

    ReplyDelete
  45. 'malaikat maut umngok' ni lagi bodoh kalo nak dibanding dgn budak tingkatan 6 yang ambik subjek ekonomi.

    Begitulah taraf kedangkalan dan kebodohan malaikat maut umngok tu...

    Kalo tanya budak tkt 6 mereka lebih baik dan memahami nilai perbelanjaan GNP dalam negara. Tunjuk la negara mana tak keluar duit untuk menjana ekonomi ???T
    Di USA, Japan, South Korea, Taiwan dan negara2 Eropah mempunyai beribu ribu senarai penggunaan wang dan perbelanjaan untuk projek pembangunan ekonomi, sosial dan ketenteraan.

    Pembangkang di Jepun, Taiwan,South Korea, USA dan negara2 maju di Eropah juga memahami situasi penggunan dan perbelanjaan wang yang banyak.

    Sebab tu negara mereka maju, makmur dan kuat dalam pelbagai bidang.

    Adakah Malaikat Maut Umngok ni nak jadi Malaysia bergerak perlahan dan berpatah belakang menjadi sebuah negara seperti Timor Leste ??

    Sedangkan seluruh dunia bergerak pantas dalam era globalisasi terutamanya persaingan ekonomi..

    Maaf la ...ko seperti dok di perkampungan Orang Asli Gombak ynag tak memerlukan apa apa pembangunan ekonomi..


    HANAFI VALE . FIRE !! K.O. PR !!!

    ReplyDelete
  46. Puak pakatan Haramjadah PR ni tau ke sistem elektrikal untuk pembekalan elektrik rumah rasmi PM Najib ???

    Rumah rasmi tu terdapat macam2 bahagian pengurusan dan pelbagai staff termasuk anggota keselamatan seperti polis, SB dll..

    kalo PM kita tidor...bil elektrik tetap berjalan...Maksud aku ada penggunaan elektrik berterusan 24 jam..so memang la bil tu tinggi..

    Kalo orang kaya dok banglo pun paling banyak guna elektrik sehari dekat RM 900 ikut tariff kediaman 3 phase.

    Jangan la bodoh sangat dan hipokrit pasal bil elektrik rumah rasmi kerajaan Malaysia..

    Kalo pembangkang jadi PM...dok rumah rasmi lepas tu bil harian mencecah beribu-ribu RM..ko bising tak ??

    Kalo tak bising ertinya KO PUAK PR ADALAH MAKHLOK 'PLANET OF THE APES' YANG PALING BANGANG DAN PALING HIPOKRIT..


    HANAFI VALE. FIRE PR !! K.O. PR !!!

    ReplyDelete
  47. You are on the spot hanafi. Pykong pr ni lupa dia ingat bila ai atau dap naik ke jadi pm mereka masih akan berseronok dgn apa yg sudah sedia ada. Tambah lagi sudah tentu. Gud info.

    ReplyDelete
  48. tak de siapa nak bagi undi simpati pada pgayr

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!