CILI KASI TARUK! AZHAR IDRUS NI BERDAKWAH KE BERDAKYAH NI? MUST READ


Azhar Idrus menjadi popular kerana ceramah agamanya ala loyar buruk dan lawok jenaka. Sekarang beliau sudah masuk ke satu tahap baru – politik dan memfitnah ahli politik lain. Anda nilaikan sendiri beliau pendakwah atau pendakyah!

House PK: Ini aku petik dari MyKMU! Azhar Idrus ni, PAS pun dah naik takut sebab dia dah mula backfire pada PAS akibat dari dia keluarkan fatwa sendiri yang SESAT! So tengok la video ni dan nilaikan siapa dia ni sebenarnya.

Satu benda aku peratikan, orang kita ni kalau ada sesiapa yang ada sikit janggut, baca habdis sikit, cakap arab sikit terus kasi title ustaz walaupun orang tu hanya seorang penjual ubat di chokit! Dulu puak ni naikkan Mawi sebab ingat dia alim! Last-last dia kahwin Ekin, senyap puak ni..kih kih kih

69 Responses to "CILI KASI TARUK! AZHAR IDRUS NI BERDAKWAH KE BERDAKYAH NI? MUST READ"

  1. Cuba fikir secara waras...

    Tahalluf siasi bermaksud 'kerjasama politik' di mana gerakan Islam memilih untuk bekerjasama dgn organisasi lain utk membina sebuah kerajaan. Idea tahalluf siasi dikemukakan oleh Sayyid Muhammad Rashid Ridha yang mengeluarkan kaedah tahalluf siasi: " Kita bekerjasama dalam hal-hal yang disepakati dan berselisih dalam hal-hal yang tidak disepakati." Idea ini kemudian dijadikan suatu strategi oleh Ustaz Hasan al-Banna dalam mengembangkan dakwahnya di Egypt.

    Perkongsian kuasa ialah perkongsian dalam memerintah sesebuah negara jika parti yang memenangi kuasa tidak mampu mentadbir sesuatu negara kerana kekurangan sokongan majoriti (2/3 majoriti) dalam sistem demokrasi.

    Tahalluf siasi yang dibenarkan syara' ialah kerjasama yang tidak menggadaikan prinsip2 utama syara', contohnya akidah dan perundangan (hudud). Dalilnya: Nabi SAW banyak membuat pakatan kerjasama dengan Bani-bani arab untuk menguatkan kerajaaan Madinah dalam menghadapi ancaman berterusan dari Musyrikin Quraisy.

    La ni Guano Eng nak penyamarataan penggunaan kalimah Allah. Majlis katun syura PAS kata x boleh tapi hadi dah setuju dgn Nuar... Camne tu... Karpal pulak x nak hudud "Over my dead body" Ni bukan Tahalluf Siasi ni Tahalluf bangang namanya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu contoh Tahalluf Siasi ini ialah persepakatan di antara Umno-MCA-MIC yang begitu berkesan dah lebih dari setengah kurun. Persepakatan ini sangat menguntungkan Islam dan Melayu, contohnya di Pulau Pinang, ramai Melayu yang terpaksa berhijrah ke Seberang Perai kerana dasar anti-Melayu parti Gerakan terutama ketika era Lim Chong Eu menjadi Ketua Menteri. Umno pula demi menjaga Tahalluf Siasi terpaksa buat2 tak nampak apa yang Gerakan-MCA buat sebab takut hilang elaun Exco dan 10% laba projek. Sebab itu dalam pilihanraya 2008 ramai Melayu menolak BN sebab Tahalluf Siasi yang sangat menguntungkan (baca membinasakan) Melayu dan Islam itu.

      Malangnya bila PR berkuasa di Pulau Pinang, nasib orang Melayu walaupun lebih baik sedikit dari era BN berkuasa, tapi masih tak banyak berubah (berubah ke arah kebaikan sikit sangat, tak sampai 20%..). Mungkin sekarang dah sampai masanya orang Melayu menghanyutkan BN ke Selat Melaka dan PR ke Laut China Selatan....

      Pangkah kedua-duanya dalam PRU-13 adalah jawapan terbaik bagi mengajar pemerintah yang dah menipu rakyat selama lebih setengah kurun (BN) dan menipu rakyat selama baru 5 tahun (PR)..

      Delete
    2. ini semua x penting..yang penting skrg ialah video seks Anwar!

      mcm mana kita org umno nak lawan Anwar klau pakai fakta semata2? matilah kita!?

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    3. Bhai 11.10...knp lu tak direct to the point, jujur dgn hati lu maka jujur dgn perjuangan lu dan jujur juga tutur kata lu...kemon bhai jgn nk jdkn ia berbelit dan terbelit...

      Delete
    4. KUNYIT KASI TARUK!OSTAD MEKDI BERDAKYAH TAHAP NATE!MUST LAUGH!

      Delete
    5. anon 11.10 mac 24, 2013 orang melayu jual tanah salah kerajaan jugak ke bodo, kalu mung jual tanah, kerajaan sekat mung maki ke kerajaan pulak, bengong mung nih

      Delete
    6. Anak haram punya umno, kalau dekat budak bodo bekas polis kaki rasuah macam papagomo bangsat tu berjuta2 umno bagi peruntukan tapi kalau kat lawyer umno, hangpa nak bagi 3K pun terketaq tangan2. Takpa, lepas ni semua lawyer umno dan UMB akan bagi maklumat hang papagomo kat lawyer anwar. Baru padan muka papagomo dan pemimpin umno yang bangsat. (Nota: Pemimpin UMNO bukanlah Parti UMNO, pemimpin UMNO hanyalah individu)

      Delete
    7. Kalau bnr video tu palsu dn satu rekaan da tntulah byk video yg tdk brmoral DS Najib telah direkacipta serta disebarkn tp smpai skrg pn xde cuma yg ada hanyalah gambar yg telah diedit. mgikut pakar dlm bidang video bhwa adalah mustahil utk mlakukn pindahan wajah dlm sbuah filem video yg brgerak. Jd jelaslah disini bhwa semua video yg brkaitan dgn Dsai adalah benar lg tulin dn tdk boleh lagi disanggah,.

      Delete
    8. Hidup United Meleis National Orgasme(UMNO)...

      Delete
  2. tak payah lah... video dia hina hudud tu kau nak kata apa lak?

    ReplyDelete
  3. Gang mamak paria nak berbicara pasal agama???? Nak dekat kan dgn masjid jauh sekali.

    ReplyDelete
  4. Adat maknusia lenih cenderung mendengar yang karut marut daripada ang nyata!!

    Si Pak Janggut ni KAKI MENGARUT DAN YANG MENDENGAR NYA KAKI DI KARUT SAJAK LAH TU!!

    Penceramah2 sekarang ni kebanyakkan nya Entertainer daripada yang benar2 menegakkan Agama Islam!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agama memang mengarut, yang tak mengarut ialah berpakaian dan berfesyen seperti orang-orang tak beragama, jika tak percaya cuba tanya si-sanggul besar bernama Rosmah...

      Delete
    2. Bhai tak perlu utk meletakkan seseorg itu tak beragama hnya kerana tudung...mnkin ds najib menanggung dosa ds rosmah sbb aurat...tp di mata Allah,mnkn ds rosmah lebih mulia dari lu...ini rahsia Allah bhai, selagi kita belum jejak kaki ke syurga maka kita mnkin penghuni neraka...

      Delete
    3. Betul bro ...

      Puak2 PAS ni semua yakin sangat ke akan masuk syurga atau akan diseksa dengan dasyat di dalam neraka. Tanya N.Ajis kalau dia boleh gerenti semua ahli PAS akan masuk syurga.

      Aku bukan ahli PAS tapi aku cuba untuk jadi Muslim yang baik dan aku nak sangat melihat UMNO, PAS dan Melayu parti lain bersatu.

      Kita bangsa dominan tapi kita lemah kerana berpecah. Bersatu teguh bercerai roboh.

      Delete
    4. Cicak mengkarung tidak masuk neraka....sebab xder dosa.

      Delete
    5. Bhai tak perlu utk meletakkan seseorg itu tak beragama hnya kerana tudung...mnkin ds najib menanggung dosa ds rosmah sbb aurat...tp di mata Allah,mnkn ds rosmah lebih mulia dari lu...ini rahsia Allah bhai, selagi kita belum jejak kaki ke syurga maka kita mnkin penghuni neraka...

      __________________________________________________

      Anda perlu bertanggungjawab atas itijhad yang anda nyatakan ini....

      Delete
    6. Juragan69....jika begitu kenyataan anda...maka adik perempuan kamu, saudara2 perempuan kamu, tidak perlu berpakian di khalayak ramai...kerana walaupon mereka tidak berpakaian, tapi masih beragama....

      Delete
    7. kalau masuk bab ni juragan jahil sgt.... klu dah jahil jagan komen ape2... dok diam2... nantikan x pasal2 terkeluar dari islam dek kejahilan sendiri.

      Delete
    8. Bhai terpulang kpd lu org utk tafsirkn yg mana sesuai utk lu org....lu org saja yg beragama dan AHLI dlm beragama...anon 07.13 lu amat ahli dlm beragama hinggakn tudung dan pakaian lu boh sekali...bhai 07.07 kpd siapa aku nk suruh utk bertanggungjwb...

      Lu org mmng bijak utk spin segalanya...aku rasa buang masa aku pertahankn komen aku dgn org2 yg ahli dlm beragama dan lu org pun lbh faham apa yg sebenarnya.. Aurat ds rosmah tngungjawap siapa??? Aku,lu,pk,papagomo,nik aziz,ds najib???

      Delete
    9. apa ke bengom komen awk ni juragan..semoga awk diberi hidayat dan perlindungan dr Allah.

      Delete
    10. anak odeng lah odengMarch 25, 2013 at 9:52 AM

      Odeng 'bengom' kat mana tu,saya pasti juragan tak salah klu dia penyokong pas kan.saya tak nampak dimana salahnya komen juragan...

      Delete
    11. 11.16..agama tidak mengarut. Yg brckp mengarut adala kamu. Lisan dah mula bergulong...

      Delete
  5. Atau yg lebih tepat lagi ialah Ostart2 PAS ni bukan nak menegakkan Agama tapi mengakkan Kotek habis Bini orang di rembat dan paling laknat skali tu menggunakan Agama Suci Islam!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jemu tiap-tiap hari tengok puak-puak PAS memaksa Najib menjerit2 di TV dengan lagu-lagu lama irama Altantuya...

      Delete
  6. puak yg tak suka agama lebih baik kita humbankan ke laut ajer

    ReplyDelete
    Replies
    1. ustat setan yg di-rejam yg bertopengkan ulamak lebih baik kita humbankan ke lubang taik.

      Delete
    2. KAMI BENCI AGAMA PAS!

      Delete
  7. apa yg korg merepek ni? btol UAI ckp kuar mazi xyah mndi junub..so?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lain kali pegi sekolah jgn ponteng... bab mazi tu betul la.. bab fitnah tu mcm mana? Ustaz mekdi ni main sebut je ikut suka dia..

      Delete
    2. fitnah apa lak ni bang? cer cite sikit.

      Delete
  8. DUIT DUIT DUIT...RINGGIT MALAYSIA...KAHKAHKAHKAH..POKOK PANGKALNYA SEMUA KERANA WANG RINGGIT..HARUN DIN..HARUN TAIB..PUN GELONG SEBABKAN DUIT DAN KUASA..STAKAT AZHAR BERUS NI APA LAH SGT..DUIT DAN BURIT SERBAN BESAR MANA PUN TEWAS...

    ReplyDelete
  9. DUIT DUIT DUIT...RINGGIT MALAYSIA...KAHKAHKAHKAH..POKOK PANGKALNYA SEMUA KERANA WANG RINGGIT..HARUN DIN..HARUN TAIB..PUN GELONG SEBABKAN DUIT DAN KUASA..STAKAT AZHAR BERUS NI APA LAH SGT..DUIT DAN BURIT SERBAN BESAR MANA PUN TEWAS...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 11:46....maka apa saranan anda, dengan ustaz/ulama mana yang patut kita belajar agama?

      Delete
    2. haaa...kita semua kena bljr dgn ulamak muda umno tu..UFO..eh..UFB..hehe

      Delete
    3. Bhai odeng adakah ilmu ufb lebih rendah dari lu...hngakan ujud unsur perli..adakh ilmu yg ada pada ufb tidak melayakkan beliau mnjadi ustaz...semoga lu diberi pertunjuk dari Allah..dan kenal islam melalui agamaNya dan bukan kepartiannya.

      Delete
    4. jangan terlalu mengutuk orang brader. UFB ke UAI ke sama je. bagi yang takde ilmu, ambil lah ilmu dari mereka yang lebih pandai. tak perlu nak tunjuk siapa lagi power. kalau diri sendiri mandi junub pun tak lepas lagi tak perlu la nak kutuk2 ustaz sana ustaz sini tak betul.

      Delete
    5. 11.46.. kita wajib belajar agama dari guru2 yang mursyid...apa yang dikatakan guru yang mursyid tu?..itu anda kena belajar bro..

      Delete
  10. http://upsidet.blogspot.com/2013/02/akidah-iktikad-dan-pegangan-islam.html(video)
    ada beza antara terang n serang...

    ReplyDelete
  11. Ostat mekdi dah ternyata memfitnah dan menuduh orang lain menolak perjuangan Islam tapa bukti....bahaya dia ni...satu spesies dengan PAS tin milo....cakap berdegar2 pasal Islam...penampilan macam ustad...tapi kuat menfitnah...

    ReplyDelete
  12. encik mohamad adalah kroni anuar, waktu anuar ada kuasa byk dia dpt projek tapi semua di lelong dan makan duit atas angin. Kini bila anuar dah tak ada kuasa mula dia meroyan tak tentu pasal..letak je nasionalis lubang jubor dan bukannya nasionalis melayu. K

    ReplyDelete
  13. gua tak respect langsung ostaz ni. dari dapat dosa dgr ceramah dia, baik tak yah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ustaz mana yang bagus?

      Delete
    2. Ustad wak lu le yg paling bagusssssss!!!!!

      Delete
    3. 7:12am......kalau yer pon bodoh, janganlah tunjuk sangat...

      Delete
    4. Aku memang suka tunjuk bodoh kpd org
      yg sangat bijak spt engkau 7.20,6.56,6.54,
      7.17 dan 7.07.....

      Delete
    5. Ustaz basit. Ustaz mohd amin. Ustaz ravi. Ustaz sharhan. Ustaz azhar.. Imam2 muda..

      Delete
    6. Correction: Bkn ustaz azhar dari trgganu nih ustz azhar dari sgor yg muda tu dari ukm. Kurang pasti.

      Delete
  14. Ustaz mekdi loyar burok...bergelak ketawa dlm mesjid...apa hukum yg dia pakai...dari dulu xminat..niat dihati dengar ceramah ustaz ni nak cari ilmu..balek rumah xdapat 1 habuk pn ilmu...nyesal....ulamak akhir zaman,tajaan hamPAS

    ReplyDelete
    Replies
    1. nampak sangat saudara tidak mengambil benda yang baik dari ustaz ini. banyak ilmu dan penerangan yang diberikan. kepada golongan yang dah rasa power, tak perlu lagi ustaz azhar, pergi je belajar bertalaqqi dengan ustaz lain. UAI kata dia untuk budak baru nak belajar. so jangan ikut kalau awak tu dah power sangat.

      Delete
  15. ostad ni paling layak ganti mursamdol pas yang akan berhijrah jauh...
    cakap dia jer yg betul...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kih kih, mursamdol tu hangin satu badan
      bila dia dengar ulamak dan org sekolah
      pondok kata haram undi pas..

      Delete
    2. hentikan kutuk mengutuk ustaz/orang alim. kerana mereka telah banyak berjasa pada umat Islam. apa jasa kita nak kutuk orang lain? apa khidmat kita pada Islam hingga nak mencaci orang lain? apa kita nak jawab di hadapan Allan nanti. malunya kita orang Islam mengutuk orang yang akan mengajar anak-anak kita tentang Islam, yang nak mengajar anak-anak kita tentang AlQuran.

      Moga kita bersatu padu, buang perangai suka mengutuk sesama Islam, setiap orang ada salah, tanggungjawab Muslim yang lain menutup aib sesama Muslim dan membetulkan keadaan.

      Delete
  16. BG saya uai adalah maharaja lawak Malaysia 😆

    ReplyDelete
  17. inilah puak2 umno yang x tahu ke hala, nak cerita pasal islam, tapi jahil nak maposs. nak cerita pasal perjuagan islam, tapi sembahyang 5 waktu pun belum tentu cukup, entah2 x sembahyang lagsung. katanye pejuang islam - ke masjid seminggu sekali, entah x gi langsung.. inilah manusia yang merosak kan ugama nye sendiri..

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang alim, ustaz2 jadi bahan cacian mereka..

      Delete
    2. dia orang ni x tahu dosa2 menghina orang2 alim dan ustaz2 ni adalah lebih besar dari menhina juragan.

      Delete
    3. Sendiri komen sendiri reply ka mat?

      Delete
    4. Hahaha...apa pun boleh asalkn lu bahagia..bhai 08.46

      Delete
    5. KUALA SELANGOR: Pekan Ijok mencipta sejarah hari ini apabila lebih 10,000 orang menyertai kuliah yang disampaikan oleh Ustaz Azhar Idrus.

      Turut serta mendengar kuliah dari ustaz selebriti itu adalah Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim.

      Bagi Setiausaha Akhbar Menteri Besar, Arfa'eza Aziz, semua gembira dengan kuliah yang disampaikan oleh Ustaz Azhar, ulamak dari Terengganu itu.

      Kuliah yang bermula jam 8 - 10 malam di Masjid Nurul Iman, Ijok itu mendapat sambutan dari pelbagai pihak.

      Dari segi rekodnya, mungkin inilah kuliah di masjid yang paling ramai disertai di sekitar Ijok ini.

      Turut serta adalah pelakun dan pengarah filem, Pierre Andre.

      Delete
    6. Bhai...baguslah ramai org yg datang utk ceramah agama...lbh bagus lg yg hadir tu semata2 kerana ilmu Allah dan bukan jenaka yg uia hidangkn...tepuk dada tnya iman

      Delete
    7. Ha ha ha ha.. Anonymous 8.43, 8.44, 8.46 (25mac) tu nampak sangat orang yang sama..

      Ini lah modus operandi pembangkang di alam maya. Hantar komen banyak-banyak terutamanya di youtube, nak menunjukkan sokongan dari pihak mereka kuat.. Padahal orang yang sama. Macam Ameno world tu terang-terang cakap gaji dia sebulan RM3k.. Itu belum masuk lagi elaun buat komen banyak-banyak macamm kat atas tu..

      Delete
    8. kenape bhai, kou termasuk dlm golongan anon 8:43 kata ke?

      Delete
    9. Jemput Sos Tiram skali bg ceramah bakar kemenyan sure lagi 100,000 turun..

      Delete
    10. ya btoi tu...orang umno x sembahyang, x pi masjid...ahli PAS ja yang sembahyang, p masjid...
      Baguih la tok guru hangpa ajaq lagu tu...hangpa dok kalut apa? tok guru hangpa dah janji "sorga" kat hangpa.....pthuii..

      Delete
  18. Kita setuju ulama pewaris Nabi dan kita yakin Ulama itu bukan menjadi Mursyidul Am PAS atau Presiden PAS.

    Ulama itu yang berakhlak mulia, menegur dengan hikmah, warak dan tidak menghina Allah menggadai kalimahNYA atau menghina kekasihNYA.

    Rakyat Malaysia hadamkan baik2 ni...

    ReplyDelete
  19. Mula aje tgk dia dlm tv lepas tu boring. Dont find him funny lisan mcn tgna.

    ReplyDelete
  20. Hidup United Meleis National Orgasme(UMNO)...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mati Parti Ajaran Setan{PAS}yg di-rejam.

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!