ALHAMDULILLAH! BR1M AKANDIBERI SETIAP TAHUN! TQ NAJIB!

Baru saja tadi Najib umumkan bahawa BR1M akan menjadi pemberian tahunan kepada rakyat Malaysia. Walau pM tak sebut berapa yang akan diberi, tetapi aku percaya nilai dia akan meningkat kepada 1000 setahun! Alhamdulillah. Tq Najib! Ur the man! \

Wahai pakatan hanjeng, dah 2 kali kasi BR1M. Tak bangkrap pun negara? Anwar makin panas...muahahahahahaha

63 Responses to "ALHAMDULILLAH! BR1M AKANDIBERI SETIAP TAHUN! TQ NAJIB!"

  1. piiiirah mab00kk..stakat brim nak riuh 1 dunia mcm la bley kayaa..yg buat aku pecah perut plak smpai tg0lek2 internet free 30mnit..kahkahkah umgokk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baru pagi tadi aku daftar jadi ahli UMNO SEUMUR HIDUP Bahagian Baling. Malam ni dah dapat durian runtuh....ANNUALLY BR1M.......HOREY.....TQ ALLAH.....Hidup NAJIB....HIDUP NAJIB.....HIDUP NAJIB....HIDUP UMNO.....HIDUP UMNO.
      HIDUP UMNO....HIDUP BN....HIDUP BN....HIDUP BN.....


      Delete
    2. Takpa bhai...mnkin pada lu rm1k atau lebih mnkin tak beri kesan dlm hidup lu...dan kita pun faham org yg kategori yg mana tak layak...tp tak semua org bernasib baik macam lu...jd bersyukur jew dgn apa yg Allah berikan pada lu...dan yg tak berkemmpuan akan bersyukur dgn brim yg mereka dapat...siapa yg mereka nk undi itu hak mereka,kerajaan tak letakkn syarat pun.

      Delete
    3. Walau apa pun jumlah BR1M yang UMNO bagi kat rakyat setiap 365 hari sekali tu baru bersamaan pendapatan tiga jam majoriti bangsa Cina yang diberi keistimewaan oleh UMNO turun temurun tu. Kesian org Melayu, parti bangsa depa sendiri kencing depa sampai haring.

      Delete
    4. Syukurlah...daripada tabur janji mcm2 tapi semuanya lubang taik jer!!!!
      Tak payahlah korang jeles cai...Mcm pemimpin korang..ckp bukan main tapi sempat buat video biseksual...mcm manalah dia ada masa nak bagi broom ker...bram..bus ker!!!!!

      Delete
    5. sekurang-kuranya najib tak janji tinggal janji mcm anwar haram jadah tu.

      Delete
    6. dapat salah, tak dapat salah, semuanya serba salah...lagu pgayr

      Delete
  2. Mat liwat kalau jadik PM, dia bagi bantuan percuma KY Jelly untuk golongan lgbt. Siap jadik duta produk lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. btl3 apa yg kau katakan ini anon 10.01 pm.

      Delete
  3. yes.yahoo.com.el

    ReplyDelete
  4. Jika kita tidak bersiap sedia untuk akhirat SEKARANG, jadi BILA lagi ? (Al-Ghazali)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai carilah kejayaan dan kekayaan seperti kita akan hidup 1000 tahun lagi... Beramallah kita seperti kita akan mati keesokkan hari...tak perlu mnjadi hipokrik dgn hadis dan al quran...pilihan ditangan kita bhai...

      Delete
    2. Jurangan 69....ada masalah ke?

      Delete
    3. Weii Wak Kantoi.!!
      Saper yg lu maksudkn belum brsedia utk akhirat SEKARANG.?!
      X payahlh ko nak susah2 pasal org yg PASTINYA ko x tau citer sbnar &
      di mana duduk hujung pangkalnya...

      YG PENTING, LU CHECK DIRI SENDIRI DULU..DOK DEPAN CERMIN.!!!!
      Diri sendiri x tenta arah, ADA HATI NAK GERPAK2 ORG.!!!

      Delete
    4. 1:23am...anda juga ada masalah?
      Apa yg tak kena kata2 al ghazali tu?

      Delete
  5. Macai2 parti kecohkan rakyat(PKR)parti ajaran sesat(PAS)Dapig's(DAP)=Pakatan Rusuhan(PR)kalau part mencacai NO1...tapi muka2 dia orang yg awal2 sebelum terbit matahari dah berbaris nak ambil BRIM...pegiiiii dah!!!

    ReplyDelete
  6. nampak apa yang kerajaan laksanakan adalah sesuatu yang teratur untuk menafat kesemua

    ReplyDelete
  7. cai2 ameno mcm lembu..bodo..depa makan isi hampa makan kuah saja..tu pun dh syok nk mampus...BRIM xkn selesai masalah kenaikan kos sarahidup yg tggi la bodo..akai ada ttp letak kat pungkoq lembu...jnji PR lebih munasabah dan praktikal utk jangka panjang...tgu nk kena sembelih la cai2 ameno ni...bodo piang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni kan TONGONG TAHAP JIN ELFRED! BRIM tu mmg la x selesai kan masalah kos sara hidup. Tapi sekurang kurangnya boleh membantu. Ko ni mmg malas bekerja. Keje nak menkedarah benda free je. Ko ingat abang goyang ko nak bagi isi kat ko dan dia dapat kuah???? bila dia jadi PM nti???? Jangan harap la.... Hari ni lebih baik dari esok bhai.... Rakyat tak bodoh mcm kauu!

      Delete
    2. Bhai jnji pr mmng praktikal...jika tak ditunai kn..!!! Cukup2 apa yg org selangor dan pp dapat...manisfesto bukan janji maaaa...jd lu nk yakinkn praktikal tu dari mana...

      Delete
    3. tu jenis cakap lubang taik...ada kes...pegilah lapor...Bodoh dan dungu...Cakap mcm ko tanpa bukti mmg lubang taik dan fitnah jer...Nak kena Bala...silakan!!!!

      Delete
  8. Apa PKR janji, hampas. BRIM ni banyak membantu kerana mereka bershukur ada juga kerajaan membantu.

    ReplyDelete
  9. teman ni hairan sungguh chai pr ni...bagi duit percuma pun marah, tak bagi lg marah. agaknya chai pr ni kena hantar ke lahad datu. bir dia org rasa mcm mana susahnya mempertahankan negara. bukan asik nak komen negatif je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu....keling/cina pon mesti kena kerah jugaknuntuk pertahan negara...

      Delete
  10. Puak2 bangang Anugerah Tuhan.

    Pada persidangan Dewan Rakyat hari ini DS Najib telah mengumumkan sebanhyak RM1.92 Billion telah diagihkan sehingga 1 Mac 2012. Selangor adalah negeri tertinggi penerima bantuan iaitu hampir 13 peratus dari kesulurahan wang yang telah diagihkan. Manakala Kelantan mencatatkan peratusan isi rumah tertinggi yang menerima bantuan iaitu hampir 84 peratus.

    Isk... x caya wa... Ulang balik...

    Pada persidangan Dewan Rakyat hari ini DS Najib telah mengumumkan sebanhyak RM1.92 Billion telah diagihkan sehingga 1 Mac 2012. Selangor adalah negeri tertinggi penerima bantuan iaitu hampir 13 peratus dari kesulurahan wang yang telah diagihkan. Manakala Kelantan mencatatkan peratusan isi rumah tertinggi yang menerima bantuan iaitu hampir 84 peratus.

    La betul rupanya... Negeri yg majoriti memeilih puak2 Anugerah Tuhan berduyun mai amik BR1M.. Apa cerita ni? nak kata apa ni? Munafik?...

    ReplyDelete
  11. Replies
    1. YES!...benar tu,kat malaysia memang ada kilang arak!

      Delete
    2. Dah tu duit rakyat. Bukannya duit najib atau umno. ambil Le apa lagi. Ini pun nak jd isu. Pangkah tetap PR kahhh.... kah... kah....

      Delete
    3. Mmg bodoh....br1m pun nak jadi isu besar..dengki memanjang pgayr nie..

      Aku tanpa parti

      Delete
    4. Wahai Anon 9.40 AM... Asyik2 cakap "duit rakyat.. Bukan duit Najib atau UMNO"... Itulah modal BODOH penyokong PR...Kalau dah tak tahu malu tu, ngaku ajelah... Kalau ada maruah diri, ucapkan terima kasih dan bersyukur, itu pun susah sangat ke?

      Delete
  12. Bagi yang tak layak dapat BRIM...jangan la kecewa...

    Macamana nak dapat BRIM tu ??? kalo anda berpendapatan melebihi seperti yang disyaratkan oleh Finance Ministry...minta la majikan anda turunkan gaji anda supaya mencapai sysrat tu tak kirala bekeluarga atau bujang..He he he he jangan marah ye...

    Apa2 pun bagi yang berpendapatan tinggi serta membayar cukai dan zakat tetap dapat manfaat dari BRIM tu...

    Ya anda mendapat ganjaran pahala yg amat tak ternilai disisi ALLAH SWT yang mana segala cukai dan zakat yang anda sumbang secara tak langsung membantu golongan yang amat susah, miskin dan lain2 golongan yg layak melalui BRIM...


    HANAFI VAKE. FIRE !! K.O.PR !!!

    ReplyDelete
  13. Kawan ko, papagomo dah cabut lari lepas letak gambar lucah terakhir dlm blog bodonyer...hala siam kottt...takut masuk jel x mampu bayar saman..
    Parpukari, standby saman....bohong, menipu sifat yang tercela, di dunia lagi terima balasan nyaa. run parpu, run.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai utk apa war2kn lu perjuang islam tp menipu ttp menjadi budaya...

      Delete
    2. yang tak mengaku si peliwat tua...hebat!!!!
      kena Bala baru nak menyesal!!!

      Delete
    3. papagomo...tabik sama lu!dulu cuma cakap dengar je kesah meliwat ni...sekarang sah dlm bentuk gambar...Video bila pulak..?
      tak perlu lagi aku tulis dsai atau anwar...skrg aku boleh guna mat liwat @ peliwat tua.....akan aku copy dan jadi bukti sejarah kpd generasi akan datang siapa itu anwar bin ibrahim....klu boleh...tunjuk depan cucu cicitnya siapa atuk moyang mrk.!!!!! hihihihiiiiii

      Delete
  14. Yang tak dapat BR1M tu boleh lah apply personal loan dimana2 cawangan "BANK RAKYAT" 1 MALAYSIA yg terdekat... kahkahkahkah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi BR1M itu bukan duit umno/bn dan bukan duit bapak dia.....

      Delete
    2. Ya betul, dan semestinya bukan duit PKR atau pun Pas apatah lagi DAP dan juga bukan duit bapak awak

      Delete
    3. mmg tu bukan duit umno...bodoh!!!
      sekurang2nya rakyat merasa sedikit nikmat....tak mcm pgayr...baru 5 tahun pegang slgor...wakil rakyat boleh tinggal rmh mewah...kereta besar2...

      Delete
    4. Berapa kali aku dah ckap masih tak faham faham...
      Kalau duit UMNO itu rasuah namanya...
      Memang itu duit rakyat.
      Cuma kerajaan yang jujur dan amanah aje yang akan berkongsi
      kekayaan negara dengan rakyat.
      Masa krisis kewangan tahun 1998....siapa menteri kewangan pada masa itu??
      apa jadi pada duit rakyat? Negara hampir bankrap.
      $3 billion duit rakyat berada dalam akaun luar negara...siapa punya kerja??

      Delete
  15. Yelah..duit bapak die la kate kan...

    ReplyDelete
  16. Bg rakyat rm500 sthn sorang. Bg kroni rm589 juta sorang. (Tajudin ramli ). Rakyat lps d beri rembat blk beribu ribu. Kroni lps d br diam mcm tenuk. Silap2 mintak skt plak lg. Hari hari kena tipu kahhhhhh.... kah... kah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bodoh....mana si rafizi gay yg korang kata hebat itu...dedahkan dan buat laporan polis dan sprm...ada aku kesah!!!!

      Aku tanpa parti

      Delete
  17. Lps nei erase komen aku ya parpukari. Ko sama je dgn pm ko X DE TELUR. KAHHHHH... KAH... Kah.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko dgn peliwat tua kutuk ko tu tak ada telur...dah sah cium mulut jantan..cium ketiak..pegang butuh...pakai ihram...!!!!Tapi bacuuul nak mengaku...Sumpah laknatlah klu ada telur...Ko pi tarbiyahkan dia klu ko berani..Ada tulur ka????????!!!

      Delete
    2. Anuar ada telur. Sbb tu dia dah saman fitnah terhadap papagomo. Najib pelbagai tuduhan dah d buat napa x saman fitnah? X de telurkah? takut terburai ka?

      Delete
    3. peliwat tua tu berani saman papagomo? saman....aku nak tengok aksi goyangnya!!!!ada aku kesah!!!!!!

      Aku tanpa parti

      Delete
    4. Najib klu dia ambik kesah hal fitnah terhdpnya...tak bergerak kerajaan...
      Klu dia ambik peduli...ada yg kena Bala.!!!
      Lagipun najib lebih bijak dan tak bodoh mcm peliwat tua tu!!!!Kerana najib tahu kuasa peliwat tua..n.ajis..lim babi tak setanding kuasa Allah swt...

      Delete
  18. Parpukari x de telur kahhhhh... kah.... kah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2x5...mengata org...tapi sendiri mcm peliwat tua...sudah bunuh wira negara tapi tak mengaku!!!!!sial babi!!!!!!tulur masuk lubang taik...!!!!!

      Delete
  19. ALHAMDULILLAH INILAH PM YG SELALU PRIHATIN TERHADAP RAKYAT JELATANYA. AKU DOAKAN SEMOGA ALLAH SWT MEMBERI RAHMAT KE ATASNYA.

    ReplyDelete
  20. aku dapat BR1M aku rembat je...Pangkah tetap PR..

    ReplyDelete
    Replies
    1. dalam buku jiggay PgayR ada tak dimasukkan sekali BR1M ni, ada tak kalau PR menang BR1M akan diteruskan malah lebih dari UMNO bagi, ehh tak da ka???tak da lebih baik diam!

      Delete
    2. Aku punya suka la aku nak pangkah sape.... Dapat sapu... pangkah tetap PR...ABCD.........

      Delete
    3. betul...aku sokong....Hijau menuju putrajaya............

      Delete
    4. Ha..ha...masih ingat tak PRU 11 lepas PRU kita tak dapat apa, dapat minyak naik 70 sen adalah...tapi lepas PRU 12 kita dapat macam - macam 1M'sia jadi lebih elok jangan bagi 2/3...ABCD..ABCD........

      Delete
  21. Itu la bagus nya bila sesuatu kerajaan tak dapat 2/3 kerusi parlimen... rakyat jadi raja.... ABCD..ABCD......

    ReplyDelete
    Replies
    1. A=ASAL
      B=BUKAN
      C=CHINA
      D=DOLL

      Delete
    2. Psttt.. bukan la bro..ASAL BUKAN CAP DACING...

      Delete
    3. ASAL BUKAN CHINA DOLL!
      ASAL BUKAN CHINA DOLL!
      ASAL BUKAN CHINA DOLL!

      Delete
    4. Hahaha...sian ngan bhai 01.47 ttp cuba betulkn apa yg dh betul...

      Delete
  22. "UNDILAH AMNO, KAMI JAMIN JUBUR ANDA SELAMAT". WAKAKAKAKAKA

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!