ZALIMNYA PAKATAN HARAM NI! MEREKA CUBA MATIKAN TADIKA KEMAS DI KELANA JAYA!


Semakin hampir dengan PRU13, Pakatan Rakyat semakin jadi tidak tentu arah. Kejahatan dan kezaliman yang mereka lakukan kepada rakyat, seringkali dilindungi dengan pelbagai cerita-cerita retorik yang membusungkan dada, sedangkan hakikatnya, rakyat menderita kerana dasar pemerintahan Pakatan Rakyat sangat kejam dan tidak mengira sesiapa, walaupun terhadap kanak-kanak.

TADIKA KEMAS ANGSANA USJ 1, Subang Jaya menjadi bukti kezaliman Pakatan Rakyat Selangor yang diterajui oleh Khalid Ibrahim-Teresa Kok. Tadika tersebut merupakan Tadika KEMAS terbesar di Malaysia yang mengandungi 4 buah kelas dan dijalankan dalam dua sesi iaitu sesi pagi dan petang. Jumlah pelajar adalah lebih kurang 100 orang. Murid-muridnya pula terdiri daripada pelbagai bangsa termasuklah Melayu, Cina dan India.

Pada zaman UMNO-BN menjadi Kerajaan Negeri, semua bil tadika berkenaan, dibayar oleh penduduk. Bagaimanapun, selepas Pakatan Rakyat mengambilalih pentadbiran Selangor, semua bil tadika tersebut telah dipindahkan kepada Majlis Perbandaran Subang Jaya.

Sekali imbas, seolah-olah Pakatan Rakyat sangat bertanggungjawab dan enggan membebankan penduduk lagi. Kononnya Kerajaan Tempatan yang Ahli-Ahli Majlisnya terdiri daripada puak-puak Pakatan, lebih bertanggungjawab, prihatin dan lebih telus berbanding Ahli-Ahli Majlis dari kalangan UMNO-BN.

Namun itu hanyalah retorik untuk melindungi niat sebenar Pakatan yang cukup kuat menzalimi rakyat itu.

Awal-awal lagi, Pakatan Rakyat telah mempromosikan tentang gerakan ‘MEMBEBASKAN DEWAN KOMUNITI’. Di sana sini ‘kejayaan’ Pakatan Rakyat mengunci pagar dan pintu dewan komuniti atau dewan masyarakat digembar-gemburkan sebagai satu pembebasan.

Baca seterusnya di SEL13.com

52 Responses to "ZALIMNYA PAKATAN HARAM NI! MEREKA CUBA MATIKAN TADIKA KEMAS DI KELANA JAYA!"

  1. Kalo nak negara hancur dan masa depan kite semua musnah , hidup dalam ngr yg huru hara..undila pakatan haramJADAH....

    Tgk saja YB2 pakatan xkire la PAS, PKR atau DAP,,,xsmp 4 tahun pegang kuasa..hidup mrk kini di selimuti dgn wang hengget dan kemewahan...

    Ada yg buleh amek gambar anak main dgn gumpalan wang yg berpuloh ribu hengget, ada yg punya koleksi keter mewah..ada yg mmbina rumah bak istana..pasai tambah bini/gundek tu lagi hebat smp ada yg halau bini krn betina baru yg kos maintenance tinggi...

    hancur negara kalo pakatan mmrintah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku gembira kerana UMNo akan mampus tak lama lagi

      Delete
    2. Semoga dilaknati Allah kamu berdua jika betul kamu menyokong perjuangan Pas,Pkr dan Dap yg cuba menghuru hara kan agama islam..

      Delete
    3. Umno akan terus hidup dan pr akan mampus tak lama lg..yeaayyyy

      Delete
    4. Pelacur kalimah akan mati sblm pru13 krn suma org isle mendoakam kemampusan mrk.

      Delete
  2. Inilah politik bodoh tahap gaban. Sampai budak kecil pun jadi mangsa. Kalau kita dengar mereka punya manifesto bukan main lagi. Bulan bintang nak dia orang bagi. Macam lagu malik ridwan ' cukup sampai disini...' Cukup satu penggal jer...

    ReplyDelete
  3. Pakatan dah mula tunjuk belang...ni lah rupa sebenar mereka

    ReplyDelete
  4. Mereka nak jadikan kanak-kanak dididik macam mereka. Dari kecil usung kesana kemari buat demo dan rusuhan.

    Inilah bukti Pakatan Pemusnah Negara.

    Dahlah satu kebaikan pun tak buat. Melingkup lagi ada. Baru 4 tahun dah kacau bilau, belum lagi 40 tahun. Pakai cawatlah rakyat negara ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btl aku sokong dgn ko...anak pembangkang semua bodoh nak mampos..dr kecik dah ajar benda bkn2 besar jadi pembunuh bersiri atau perogol...tp kat kepala tu ada kopiah

      Delete
  5. Pakatan dengki dengan rakyat.

    ReplyDelete
  6. Kalu UMNO bercakap tu mesti lah penipuan. Track rekod UMNObabi menunjukan semuanya tipu belaka. Dah dekat PRU UMNO makin takut. PR ready anytime untk PRU tpi UMNO masih dayus dan melambatkan menunggu parlimen bubar otomatik kerana kedayusan mereka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saja lmbtkan utk pembubaran parlimen sebab nk bg lu org riak sepuas2nya sblm lu org menaggis dan hilang maruah diri apabila bn terus menjadi 'pojaan hati rakyat'....hmmm malukan waktu tu

      Delete
    2. Klu umno penipu hari ni malaysia tak maju mcm skrg ni bro...sapa yg penipu ko pikir lah sendiri

      Delete
    3. Aljuburi suka tipu bini dia..puas tipu bini..dia tipu puak fuckatan yg sah bodoh mcm n.ajis dan hadi u-turn..

      Delete
  7. UMNObabi akan Hancurbabi. CONFIRM


    A former federal deputy minister from Sabah is confident that Pakatan Rakyat would win in Sabah and grab 18 parliamentary seats t

    Yahya Lampong who served as Rural Development deputy minister in former prime minister Dr Mahathir Mohamad's cabinet, said thirteen of the parliamentary seats favouring PR are from areas with majorities of Kadazan, Dusun, Murut and Chinese voters, while the remaining five are Muslim majority seats.

    Yahya, among several veteran politicians in Sabah who joined PKR last year, was speaking at a PAS programme in Kuala Lumpur attended by some 300 new members representing different fields and professions.

    "We are convinced that in Sabah, the majority of Chinese voters have already rejectd Barisan Nasional and will give strong support (to Pakatan Rakyat)," he said, while crediting PKR de-facto leader Anwar Ibrahim for successfully bringing all community leaders together for a common goal.

    Prior to this, Yahya predicted that PR would win 118 of the total 222 parliamentary seats, while BN could be left with 104 seats.

    He said that the conclusion was based on what he called the "82+20+16" formula, 82 being the number of seats won by PR in 2008, 20 being BN’s parliamentary seats with non-Malay majorities while 16 being seats from Sabah.

    "Any parliamentary seats from Sarawak will be a bonus,” he told Harakahdaily last year.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaahaha. .banyak makan buah berangan. .

      Delete
    2. Inilah realiti semasa politik di Sabah. Kadazan/Dusun/Murut & Cina (KDMC) beralih arah. Slogan "Ini Kalilah" asyik kedengaran di mana2. Situasinya sama seperti pilihanraya negeri pd thn 1985/6 lalu. Kadang2 lepak di kedai kopi, saya takut membicarakan perkara2 positif dpd BN. Rakan2 KDMC yg dulu penyokong tegar BN lebih byk bercakap soal "kita cuba dulu kerajaan baru". Lebih mengejutkan keadaan ini tidak hanya berlaku di Sandakan, rupa2nya di KK & Keningau, Ranau lebih dahsyat lagi. Di Facebook keadaan yg sama berlaku. kalau BN tidak melakukan sesuatu kpd Sabah, saya khuatir rakyat beralih arah kpd Pakatan/STAR?SAPP. Ingatlah, kekalahan di Sabah boleh menggugat kedudukan BN di Putrajaya.

      Delete
    3. Mungkin BN d bawah Najib byk melakukan pembaharuan yg dapat dirasai di Semenanjung. Tapi ia sgt berbeza di Sabah, masalah2 lama terus2an berlaku & makin meruncing. Pendedahan RCI pula makin menimbulkan sentimen benci rakyat Sabah kpd pemimpin2 lama BN. Memang tidak dinafikan Najib byk bekerja keras selama ini, tapi tidak mencukupi buat rakyat Sabah.

      Delete
    4. Persepsi rakyat Sabah selepas pendedahan RCI: Persekutuan mahu menghapuskan dominasi etnik terbesar Sabah (KDM) dengan mengubah demografinya melalui pemberian kerakyatan express kepada Pendatang yg beragama Islam. Menyokong BN bermakna membiarkan kaum Pendatang menguasai negeri ini & menjadikan KDM kaum minoriti.

      Delete
    5. Bhai...01.36 lu tak payah nk buat2 takut...
      Klu dah nak kalah nak buat camana....
      Hahaha lu mau org semua percaya tmtg propaganda lu

      Delete
    6. juragan 69
      tak caya sudah. tiada siapa paksa pun.

      Delete
    7. K bhai 08.02 aku mohon maaf dari lu

      Delete
  8. 2008 adalah kesempatan terbaik PR.. lepas tu tiada lagi sebab mereka dah tunjukkan bukti bahawa BN lebih baik lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mrk bnyak menipu dan pemimpin nya dari sheikh menjadi peliwat dn pelskon video lucah.
      Hairan....bodoh nak mampus pencacai3 pr nak angkat org mcm tu jadi pm.tak ada makhluk lain yg layak ker dlm pr.
      Nampak sgt dijadikan anjing dapig mcm nizar di perak..bodohnya puak pas nie.
      Carilah org yg tinggi moral dan sederhana..paling tidak pun cerdik sikit dpd n.ajis n hadi u-turn..
      JADI HAMBALAH KORANG DI BWH DAPIG..KAH10X

      Delete
  9. PR BOLEH MENANG KER? MENANG PROPA BOLEH KOT?

    ReplyDelete
    Replies
    1. PR nk menang?...hahaha..... boleh jln la. Skrg ni tanda2 menunjukkn BN akan menang besar.

      Delete
  10. Media Hanjing UMNo kalah lagi. L O S E R


    http://www.keadilandaily.com/utusan-sedia-mohon-maaf-fitnah-azan-ismail/

    ReplyDelete
    Replies
    1. BRO..KO PENJILAT KOTE ALJUBURI MMG PATUT CAKAP MCM TU KRN KO HAMBA KPD DAPIG....
      BAKAL DIPIJAK KEPALA OLEH DAPIG.TAHNIAH..

      Delete
  11. Berita dr cai umno lgsung x leh caya. Jenis keturunan yahudi mabuk mn bleh pakai. Allah laknatkan umno dan konco2nya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai klu lu tak caya yg lu terjah masuk buat apa...lu mesti nk dpt info yg nyata dari blog unno kan...takpa bhai lu sokong pr yg penting undi lu rahsia...

      Delete
    2. anon 1;38pm;para blogger umno x bodoh mcm para blogger pakatan harami para blogger umno mendapat maklumat yg betul bukan mcm blogger2 pencacai pakatan harami yg main hetam jer tu pasal la penulisan blogger pakatan harami mcm sampah x de kualiti nyer hanya pencacai2 bodoh mcm ko jer pecaya apa yg blogger pakatan harami tulis...yg keturunan yahudi tu saper bapak ko ke?????atau mak ko???bodoh punyer pencacai...

      Delete
  12. ini kira ok lagi ni, kat terengganu dulu, tak sempat sebulan selepas PRU, berpuluh bangunan balai raya tempat tadika KEMAS dibuat telah ditutup sehingga budak2 terpaksa usung kerusi belajar bawah pokok.

    ReplyDelete
  13. Kepada Anon2 yg memaki hamun UMNObabi... anda tahu tak yg anda memaki hamun keturunan (datuk nenek) anda sendiri...Cuba kira dah berapa tahun PR memerintah, baru 5 thn bebbbbb... Jadi yg sebelum itu keturunan anda dizaman pemerintahan siapa yekkkk... Guna otak yg Allah beri.. dah lah tak tahu berterima kasih dan bersyukur, yg tahu maki hamun dan kutuk aje...sedih tengok org bermentaliti begini...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang nenak dan atuk aku orang UMNO tapi kalau dia hidup hari ini dia pun akan menyokong Pakatan kerana UMNo dah terpesong dan menyimpang msuk ke haluan neraka lama dah.

      Delete
    2. Atau mnkin dia terus mati bila tngk perangai bebal dan kebodohan cucu dia..dan sebelum mati mesti sound mak bapak lu kerana tersalah didik..ada syurga namun neraka juga pilihan cucunya...

      Delete
    3. Ye ke wahai anon diatas...bukankah kalau mereka masih ada (hidup) mereka akan menasihatkan anda supaya menghargai jasa2 org UMNO serta mengucapkan syukur atas nikmat yg diperolehi...

      Siapakah yg dah terpesong??? UMNO atau PR??? Muhasabah dirilah wahai anon 2.15 PM.

      Delete
    4. Bro...dia tu mabuk minum kencing aljuburi sampai lupa sejarah.lagipun mata dan telinganya dah terlalu asyik nonton vcd lucah aljuburi setiap jam..
      Jgn heranlah sipencacai mcm ni dlm pr..mati hidupnya diliwat dari otak hingga ke lubang najis.

      Delete
  14. mana hilang Juragan 69 ni? Rindulah kat dia. Ohhh mungkin dia baru jer sholat sambil gentel2x biji kelentik bini dia. Lepas tu jimak atas tikar sejadah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia tengak hisap kelenttik kak bedah sambil bedah jentik buahpelir dia sama2 kinzir la katakan

      Delete
    2. Dua2 ekor anon kat atas ni bini dia pelacur.
      Skarang x da kat rumah.jadi anon 2 ekor ni
      gian lah nak main, bini x da sebab tengah
      melacur.anon 2 ekor duk rumah makan
      hasil lendir.

      Delete
    3. Alhamdulillah bhai...semua org tahu betapa biadap dan jahil org yg mengaku perjuang reformis dan islamis ttp yg nyata lu tak lbh seorg komunis...bhai lu nak maki aku...maki lah tp jgn persendakan solat...lu nk babit kn isteri aku sbb lu org ni bebal dan bacul..
      Tp kenapa solat dan sejadah dipersendakn tidak ada kah lnsung perasaan takut kpd Allah...

      Utk ahli2 pas inikah perjuang islam yg lu org doktrinkn...yg takut utk brrhujah ttp seperti seorg bacul...inikah mentaliti ahli pr ckp tak guna akal...yg membaca bkn aku seorg ttp berbagai lapisan masyarakat yg lu org duk rayu undi...malu beb hnya berselindung di balik anon..yakinlah bhai Allah maha mengetahui..dan Dia lbh tahu apa yg terbaik utk aku...fikirlah bhai

      Delete
    4. Pukimak punya anon 2.22..akq tak usik telur ko pun yg ko petik nama aq kenapa sial..dasar pencacai pembangkang yg xde agama...penjual agama sendiri lg mau cite byk..aq kencing dlm mukut ko br ko tau babi

      Delete
  15. Siapa yang babi dan makan babi. Kalau dapat upah dari pakatan pi main jauh-jauh.

    Kalau berani bloq pro pakatan siarkan lah komen kami. Ini tidak asal saja kena komen terus tapis.

    Kenapa takut tembelang pecah. PAS dengan masalah akidah, PKR dengan masalah moral dann rasuah DAP masalah anak beranak.

    Patutlah semuanya kerja dengan Kilang Kunyit Anwar Al Juburi. Mat Sabu boleh jadi CEO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas n pkr mmg bodoh nak mampos tu je aku tau...

      Delete
  16. Pembangkar dah over sgt kku aq jumpa lah sekor babi dr pakatan aq akan jentik telur drg sampai drg jd babi hutan

    ReplyDelete
  17. 38 orang jer komen...tu pun x semua macai penjilat AMENO...Selamat berjuang sampai titisan darah terakhirrr...KO UBN...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai biarpun yg memberi komen itu sedikit...yg penting ramai yg surf blog ini dan mendapat info yg tepat...klu tak takkan penyokong pr terjah semacam utk joint...

      Delete
  18. UMNO bacul memang dayus. Konon dia perjuangakan masa depan anak2 tadika. Ptuih!!

    Masa budak melayu kena bunuh sumbat lam beg gym, menteri bacul UMNo buat tak heran ja. Masa tu bulan puasa aku ingat lagi. Dolah, najis dan sebagainya semua sebuk acara buka puasa sumbat peruk boroi masing2. Bukan pikir tentang jenayah berleluasa samapai anak melayu mati dibunuh di bulan puasa. babikau UMNO. Aku sumpah kamu semua sampai liang lahad

    ReplyDelete
  19. RENTETEAN MASALAH DENGAN BUDAK TADIKA INI BERMULA KETIKA PAS MENANG DI TERENGGANU YANG MANA SELURUH DEWAN ORANG RAMAI DAN TADIKA KEMAS DIKUNCI DARI LUAR, MANAKALA PERALATAN MESIN JAHIT DIHUMBAN KELUAR.....INILAH AMALAN AJARAN ISLAM SEBENAR YANG DIANJURKAN PAS...SUNGGUH MULIA HATI DAN PERUT PEMIMPIN PAS....KALIAN NILAKAN LAH SENDIRI IQ DAN EQ PUAK PUAK PAS...BETAPA RENDAHNYA DAYA FIKIR DAN KEMATANGAN MEREKA HATTA RAMAI DARI KALANGAN MEREKA BERJANGGUT PUTIH......BUKAN SETAKAT SETERU POLITIK DIJADIKAN MUSUH......HATTA KANAK-KANAK HINGUSAN PUN BOLEH DIJADIKAN MUSUH......KASIAN BUDAK-BUDAK YANG TAK BERDOSA TU NAK BELAJAR......KALIAN NILAIKAN LAH JIKA ORANG DEWASA YANG SELURUH BULU-BULU DI BADAN BERUBAN BERBALAH DAN BUDAK-BUDAK KECIK...KAN TOLOL DAN BODOH NAMANYA....AKU TAK HERAN SEMUA ITU SEBAB BERMULA DARI PUCUK PIMPINAN PAS AINYA SUDAH ROSAK APATAH LAGI HAMBA MARHAIN MEREKA.

    ReplyDelete
  20. Kami rakyat sabah tidak akan sekali~kali merelahkan pakatan haram menjadi pemerintah di bumi bayu, biar putih tulang jangan putih mata kami akan pertahankan BN walau hinggah ke hembusan nafas yang penghabisan

    ReplyDelete
  21. Kami rakyat sabah tidak akan sekali~kali merelahkan pakatan haram menjadi pemerintah di bumi bayu, biar putih tulang jangan putih mata kami akan pertahankan BN walau hinggah ke hembusan nafas yang penghabisan

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!