PERINGATAN UNTUK RAKYAT MALAYSIA TENTANG NIK AZIZ! WAJIB BACA

SATU ketika dahulu, Nik Aziz ada melarang orang ramai khususnya rakyat Kelantan supaya tidak menggantungkan gambar Perdana Menteri (Mahathir) kerana perbuatan itu menjadikan kita mendewa-dewakan manusia.

Hari ini bagaimana? Di seluruh pelosok Kelantan sama ada di bulatan jalan atau di persimpangan, atau di mana-mana sahaja penuh dengan gambar Nik Aziz.

Ada gambar Nik Aziz menangis sedang berdoa, ada gambar Nik Aziz sedang bersolat dan berbagai-bagai lagi. Sakit mata melihat gambar- gambar itu, dan perbuatan itu sebenarnya adalah riak, perbuatan itu juga mengharapkan supaya orang jahil memuji atau mendewa-dewakan Nik Aziz.

Nik Aziz berkata UMNO tolak Islam. Saya ingin merujuk kepada kenyataan Nik Aziz seperti yang disiarkan dalam akhbar Utusan Malaysia Selasa 6 Disember di muka 7 bahawa pihak yang menolak Islam juga adalah kufur. Pihak mana yang sebenarnya menolak Islam? UMNO atau Pas? atau DAP (langkah mayat aku dulu kata Karpal Singh).

Rasulullah SAW ada bersabda bahawa al-Quran itu adalah menjadi hujah atau bukti yang kuat untuk menolong diri seseorang itu pada hari kiamat kelak, atau untuk menyusahkan dan menyulitkannya hingga ditimpakan azab ke atas seseorang itu pada hari tersebut.

Ini memang jelas. Dengan keterangan ini tiada sesiapa pun boleh atau dibenarkan berdusta dengan ajaran al-Quran iaitu wahyu Allah SWT. Sebenarnya kita tiada pilihan, suka atau tidak suka, kita kena ikut al-Quran, bukan al-Quran kena ikut cakap kita. Nik Aziz suruh al-Quran ikut cakap dia. Contoh, ringkas saja, dalam al-Quran banyak ayat yang Allah melarang kita daripada mendekati syaitan, contoh, di surah Faatir ayat 6 bermaksud:

Sesungguhnya syaitan adalah musuh bagi kamu, maka jadilah dia musuh yang mesti dijauhi tipu dayanya. Sebenarnya dia hanyalah mengajak golongannya supaya menjadi penduduk neraka.

Tetapi Nik Aziz kata, kita boleh berkawan dengan syaitan jika syaitan itu mahu membantu kita menubuhkan negara Islam. Syaitan mana? Allah kata tak boleh, Nik Aziz kata boleh. Jadi, sekarang siapa kufur? Pernahkah pemimpin UMNO kata begitu? Jawapannya adalah tidak. Hanya Nik Aziz sahaja yang berani berkata begitu.

Pada tahun 1999 (PRU-10) apabila Pas menang di Terengganu, penceramah Pas kata, Nik Aziz berkata ramai malaikat turun dari langit ke bumi membantu pengundi untuk mengundi PAS.

Kata penceramah itu lagi, Nik Aziz berkata malaikat memegang dan menggerakkan tangan pengundi untuk mengundi Pas. Nik Aziz nampakkah malaikat turun dari langit? Siapa berbohong dan siapa kufur?

Pada tahun 2004 (PRU-11) apabila Pas tewas di Terengganu lain pula kata penceramah Pas, penceramah Pas kata, Nik Aziz berkata ramai pengundi hantu UMNO datang dari Kuala Lumpur dengan berpuluh-puluh bas untuk mengundi UMNO hingga Pas hilang kuasa.

Kata Nik Aziz lagi, ini pilihan raya tidak adil dan pilihan raya tidak bersih. Persoalannya, mana perginya para malaikat di tahun 1999 itu? Siapa berbohong dan siapa kufur?

Dengan hujah-hujah di atas, seolah-olah pada tahun 1999 Nik Aziz nampak para malaikat turun ke bumi, dan pada tahun 2004 Nik Aziz nampak hantu pula sebagai pengundi. Tidak logik langsung.

Nik Aziz ialah manusia biasa. Nik Aziz bukan manusia istimewa. Nik Aziz bukan manusia ajaib. Nik Aziz bukan antara 10 sahabat Nabi SAW yang dijanjikan syurga oleh baginda. Nik Aziz ialah Menteri Besar Kelantan sejak tahun 1990 (22 tahun lalu). Nik Aziz juga seperti manusia lain, Nik Aziz juga terikat kepada ibadat kepada Allah SWT, Nik Aziz juga tertakluk kepada syurga dan neraka.

Namun, Nik Aziz sentiasa bercakap besar seolah-olah dia adalah manusia paling hampir dengan Allah SWT.

Saya masih ingat, menjelang PRU pada tahun 1990, 1995, 1999, 2004 dan 2008 penceramah Pas menggunakan strategi yang sama iaitu mana-mana calon yang diputuskan oleh parti merupakan calon terbaik kerana Nik Aziz mendapat petunjuk setelah bermunajab kepada Allah SWT.

Penyokong tidak boleh menolak mana-mana calon yang diputuskan oleh parti kerana ia telah diputuskan terlebih dahulu oleh Mursyidul Am Pas setelah diperkenankan oleh Allah SWT kata penceramah Pas dengan sombong.

76 Responses to "PERINGATAN UNTUK RAKYAT MALAYSIA TENTANG NIK AZIZ! WAJIB BACA"

  1. parpu
    tak payah cerita lebey lebey. semua rakyat dah tahu betapa zalim dan kafir nya lahanat nik aziz ni.
    semoga allah hancur kan nik aziz dan PAS.
    syaitan PAS bertopikan kopiah je yg akan sokong lahanat nik ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mu ingat mu sapo,nak keji dan hino orghe berilmu...mu sendiri pun ali ba taa kenal..dah buta huruf,buto hati sungguh.gelap masa depan..

      Delete
    2. Laaaaa .... ingatkan Ulamak tersohor nie BIJAK...rupanya bodoh piang sampai kene jual dengan golongan kafiriiin...Orang macam ini keeer nak jadi pemimpin Malaysia... Mintak Allah Jauhkan PAS dari jadi Pemimpin Rakyat Malaysia...

      Delete
    3. Minta Allah berikan hidayah kepada kita semua...

      Delete
  2. Ya Allah, kenapa nak banding dengan jesus dalam gambar??? Beristighfar dalam menyebar berita...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau ni tak paham ke?
      Nik Aziz tu bodo, dia tak tau crossing your finger tu benda yang Kristian buat cam Jesus dalam gambar tu.
      Kenapa tiba-tiba Nik Aziz cross finger?Orang DAP ajar kot, tak ke bodo dia kena tipu idup-idup cam tu?

      Delete
    2. Lawak Gileeer.. Gambar Nik Aziz KENA JUAL dengan dengan golongan Kafir dikalangan Pakatan Rakyat...Demi undi, nik ajiz sanggup ikut cakap kafiiir ... Betullah PAS itu Bermaksud Parti Anjing Suruhan.. PAs semakin teruk semenjak Utz Nasharudin dipecat, tak ada orang yang sanggup menegur Tipu daya peminpin mereka... Bye ..Bye PAS..kami tidak akan menjual harga diri seperti golongan Kamu seperti mana cai cai Pakatan Rakyat dalam blog ini..

      exPAS 2009

      Delete
    3. http://3.bp.blogspot.com/_nL7uf73Yo4o/TL1Bg_pjtbI/AAAAAAAAAe0/caBplhTfub8/s1600/Abjad+Jari.jpg

      Delete
    4. encik/cik onani...eh...anoni 6:34 am. (hehehehe)
      pernah dengar/baca ayat ini? "jika kita menyerupai sesuatu kaum, maka kita akan tergolong di kalangan kaum tersebut". apa maknanya? isyarat jari yg ditunjukkan oleh tok ayah nik aziz yg menyerupai isyarat jesus crist itu menyebabkan tok ayah nik aziz tergolong dlm golongan mereka. kalau kita sayang tok ayah nik aziz, bukan sentiasa kita membela dia, tp kritik dia jika dia silap...

      Delete
    5. usin,
      maknanya org bisu & pekak yg beragama islam yg mempelajari bahasa isyarat telah menyerupai kaum nasrani la yer? maknanya mereka telah menjadi nasrani @ murtad, maka wajiblah kita memerangi oku2 pekak tersebut kerana darah mereka halal. Jihad! Allahuakbar!!

      Delete
    6. Bhai lu nk berjihad ke,nk berjahat ke,nak berjimak ke...yg penting jd cerdik dulu...

      Delete
    7. petanda nik aziz tua kutuk nak jadi bisu dan pekak sepenuhnya.

      Delete
  3. Org xstian babi ni bila d luar negara bila dorang pergi grouping haram kot nak brcakap dgn kita. Sombong. Tugas mereka mmg nak memesongkan umat manusia. Bila d cni kemain lentok lagi. Hipocrate mcm nikki. He can call me which ever pleases his tongue but only Allah knows what lies in my heart.and anybody else's hearts. Dia cerai beraikan umat islam d msia ni jawab la nanti d akhirat. Laknat 3X.

    ReplyDelete
  4. Al Quran dibaca dan dipelajari, kemudian dikesampingkn bila tak sesuai dgn kehndk hati. Nafsu dikehdpnkn, akal merasionalkn khndk hati. Demikianlah kaedah khawarij berhukum.

    ReplyDelete
  5. pengikut2 & totok2 PAS yng dungu aje yang percaya cerita-cerita macam ni...

    ReplyDelete
  6. Kepada mereka yg tampal sticker wajah nik aziz kat kenderaan tanggal lah kerana perbuatan tu memang menyalahi akidah...nauzubillah......

    ReplyDelete
  7. MANUSIA MEMANG BODOH TERLAMPAU PERCAYA KUASA AGAMA. KEPERCAYAAN INILAH MENJADI DUNIA INI TIDAK AMAN. BODOH MANUSIA........heheheheeeeee

    ReplyDelete
  8. AKU ORANG KELATE LA, PADA AKU LA NIK AZIZ NI TAK ADA APA-APA KELEBIHAN DIA SAMA DENGAN NIK AZIZ LAIN YANG BERTEBARAN KAT KELATE,CUMA KELEBIHAN DIA HANYALAH LIDAH NYA YANG JAHAT SERTA BERCABANG, YANG LAIN TAK DE...IDEA, PERCAKAPAN DAN BAHASA MACAM BUDAK-BUDAK TAK MATANG LANGSUNG......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu bro,,,

      Delete
    2. TAPI KELEBIHAN YG PALING HEBAT NIK AZIZ NI IALAH DIA BOLEH MENENTUKAN SYURGA NERAKA SESEORANG...HUHU...HEBAT..HEBAT...

      Delete
    3. Mesti shurga A++++ tu...

      Delete
  9. kalu lah NAjis tuh berambut panjang.... weh!!! sangat sukar dibezakan dgn gambar sebelah kiri tuh!!!

    NAjis mmg Tuan Guru yang tersohor, umpama Nabi bagi penganut2 agama ahLIPAS lah katakan...

    ReplyDelete
  10. Nik Aziz tunjuk pistol tu

    ReplyDelete
  11. Kebelakangan ini Nik Aziz bercakap semakin becelaru. Banyak yang disangkahnya dahulu dia sendiri melakukannya. Allah maha mengetahui

    ReplyDelete
  12. bila umur telah meningkat daya ingatan telah berkurangan, seperti kebiasaanya bila telah menjangkau umur lanjut penyakit nyanyuk dan lupa pun menyapa. memang sudah adat alam begitu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku sambung....
      tapi nafsu masih kuat...tak pernah surut surut....dulu hentam & cabar Tun Mahathir supaya turun takhta...dia pun akan turun juga...tapi dah bertahun Mahathir turun takhta, dia tetap di atas takhta...tak ke itu di namakan kuat nafsu terhadap dunia???

      Delete
  13. Neway...gambar Jesus tu kasi buangla..jgn main agama2..yg bodoh tu biarla bodoh..kita perbetulkan...admin kena tau..even melayu majoriti kat malaysia..kalau berlaku pergaduhan agama...negara luar akan dtg membabtu semestinya menyalahkan melayu dan memenangkan kristian...so akan terjadi campur tangan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tuan, post ini bukan mengkritik jesus crist. kritikan ialah kpd tok ayah nik aziz kerana isyarat jarinya yg menyerupai isyarat jesus crist. ulama apa kalau hukum menyerupai isyarat yg mungkin menjejaskan akidahpun tidak tahu?

      Delete
    2. Butoh la lu orang..lu kata itu gambar Jesus ?

      Mengarut la..aku muslim..ari tu masa intifada aku g baitul laham..visit masjid omar. Lepas tu aku teringin nak tengok tempat lahir nabi isa dln gereja church of nativiti...aku pon beratur masok gereja tu ...ada palang besar tergantong di altar...lantak lah...aku pon jalan turun 3 mata tangga dan jumpa platform dr batu marmar yg dikatakan nabi isa dilahirkan ole siti maryam..

      Aku pegang tempat tu kerana aku respek nabi isa...

      Yang peliknya tak da gambar Jesus dlm gereja tu...

      Fyi, Gambar Jesus tu adalah imaginasi pelukis2 selepas zaman Nabi Isa as tau.

      Lain kali quote elok2 ye..

      Delete
  14. Neway...gambar Jesus tu kasi buangla..jgn main agama2..yg bodoh tu biarla bodoh..kita perbetulkan...admin kena tau..even melayu majoriti kat malaysia..kalau berlaku pergaduhan agama...negara luar akan dtg membabtu semestinya menyalahkan melayu dan memenangkan kristian...so akan terjadi campur tangan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang pas cinta jihad...elok ka tu

      Delete
  15. Kan kata bodoh marah plak.. cuba google bahasa isyarat

    ReplyDelete
  16. simbol R = Royalti

    ReplyDelete
  17. PAS akan terus ditimpa musibah akibat tingkah laku pemimpinya.

    ReplyDelete
  18. kalo org lain mainkan agama Islam, kita marah mcm nak mampus. Tapi kita plak 'halal' mempermainkan agama orang.

    ReplyDelete
  19. jari tengah Jesus kat depan. Nik Aziz kat belakang yakni simbol "R" dlm bahasa isyarat yg diiktiraf antarabangsa & negara ini sendiri. Mana dia unsur sesat tersebut? Korang buat berita mcm ni makin buat PR & PAS benci dgn BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waktu mana Dan masa bila PR & PAS suka dgn UMNO

      Delete
    2. ye ker...yang pasti aku dah aku dah mula meluat ngan PR/PAS

      Delete
  20. wah dasyat propaganda UMNO harbi. Jika nik aziz di umpamakan nabi isa maka baguslah. Nabi isa melawan penzalim yahudi laknatullah. Adakah UMNO akan cuba memberi balasan kebada nik aziz hukuman yang sama bani israel beri kepada nabi isa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko jgn perasaan la bodo..

      Delete
  21. Nik Aziz telah murtad kerana membuat simbol "R" dlm bahasa isyarat. Maka darahnya halal ditumpahkan. Mari kita beramai2x cari Nik Aziz ni. Takbir!

    ReplyDelete
  22. Bro PK kalo nk interview sharifah zohra gua bole aturkn. Dia dh bg green light

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saja buat iklan ni hehe..

      Delete
  23. JuRagan 69 juga telah murtad kerana terdapat huruf 'R' pada namanya. Tak sabar rasanya menumpahkan darah halal Juragan. Eh! Fathul BaRi pun ada 'R' lah. Nampaknya UFB juga telah jatuh murtad. halal! darahnya halal!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikut suka lu lah...kan ke malaysia ni lu yg punya...tp sebenarnya lu terlalu bodoh kerana war2 kn dlm blog dgn sikap taliban yg bangang...bhai yg berkuasa Allah...lu sapa polis dunia@ gestapo...

      Hahaha...rakyat malaysia yg surf blog ini nampak akan kebodohan,bangang, bebal yg tak malu angkat diri sbgi perjuang reformis dan islamis...baru je berhujsh dah terbabas mula nk tunjuk kt org lu paling samseng,lu paling ganas...hahaha

      Bodohnya klu rakyat malaysia memerlu kn org macam lu utk jd simbol keadilan kerajaan pr...bhai jdlah cerdik sikit... hukum Allah bkn ditangan kita...layak kh lu utk menjalankn hukum Allah sdgkn kebodohan lu jelas beb..tidakkah lu berasa malu kpd ketutunan lu yg lu begitu bangang....hahaha...anwar pun R
      Jd jgn berlakon bodoh wlupun lu sememang nya bodoh...

      Delete
    2. X yah nak murtad sana murtad sini...Dah jual nama ALLAH, sokong gay lesbian nak salahkan orang lain...

      Delete
  24. Amenda la lu Parpukari (Mamak) yang TGNA buat tu tanda R dalam bahasa isyarat... kalau bangang jangan la bagi tau orang lu bangang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. R apa? Ronjang? Itu sama ngan Jesus Christ ngong...pukimak lu anon. pasal nak halalkan perbauatn si christ Nicky maka lu boleh pertikai parpu plak ya? Sialan lu wei

      Delete
    2. Amenda lu Nicky Ajis...

      Delete
  25. Dokumen sulit amerika mendedahkan pemglibatan UMNO harbi dalam penahanan umat islam tanpa bicara dan penyiksaan dalam tahanan yang dikenali dengan nama RENDITION. Ianya operasi hitam CIA yang mana suspek di culik dan ditahan dan kerapkali disiksa dengan cruel and unusual method di luar tanah amerika, maka ianya tidak salah di segi undang undang amerika. Kenapakah UMNO harbi yang konon memperjuangkan pembebasan rakyat Malaysia di Guantanamo sebenarnya secara sulit menolong Amerika dan bersubahat menghantar mereka kesana? Itulah muka sebenar kacukan babi anjing UMNO harbi ini. Hipokrasi UMNO jelas kelihatan

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...dan jangan lupa disebalik RENDITION tercatat nama Anuar Ibrahim dan konco konconya...Kalau nak jatuhkan kerajaan sekarang senang sahaja, soal siasat Anuar terlebih dahulu...ade beraniii???? and ade teloor..

      Delete
    2. Bhai...hari tu hj hadi hilang sekejap psl kalimah Allah tu...kes kena culik dan kena seksa ke.tp takkan hj hadi jew boleh kena culik...kerajaan tak nak culik nik aziz,mat syabu atau sapa2 dlm pas ke....ohhh uztaz nasha yg kelihatan di gaza tu...kes kena culik dgn ds najib...ohhh kisahnya.

      Delete
    3. memang terbuk ti UMNO yang tiada telor. rakyat setiap hari menyaksikan kebaculan UMNO. Nak adakan debat atau PRU snytime anywhere. Rakyat bersedia menolak parti harbibabi UMNO.

      Delete
    4. kesian jewragan hanya baca berita propaganda UMNOharbi. Prepared text yang disediakan oleh propaganda dept of UMNOharbi. Sekali Sekala bacalah world news. Bila baca world news kemudian bandingkanlah blog hina meraputahi ni. Pasti gelak pecah perut dengan kebodohan blog ni. Danpasti penyokongnya semua IQ tahap babi terencat. UMNOhancurbabi

      Delete
    5. rakyat kelantan jangan cakap banyak. cari kerja di negeri BN. Kelantan apa ada? ketua2 PAS hidup senang lenang. Mat Sabu sapu bini orang di Hotel Perdana engkau sanjung lagi.

      Delete
    6. X yah nak harbi la...PAS cakap dolak dalik...Sokong LGBT, jual nama ALLAH kat org kafir...malu ar PAS...

      Delete
    7. Bhai. 02.35..takpayah nk cerita worldnews klu akal cerdik lg org kg...propaganda????masalah nya yg worldnews itu lh yg selalunya propaganda...bhai tujuan disiarkan hnya utk pengaruhi org seperti lu..yg pndi membaca ttp tidak pandai menilai dgn apa yg lu baca...bhai adakh lu menerima bulat2 ttng isu 11 sept yg dimainkan oleh kspitalis barat pro yahudi...

      Delete
    8. Hehe saya mmg stju dgn hal rakyat kel ni. Dorang ramai yg syiok sendiri mengaku dorang rakyat kel bukan rakyat malaysia. Tapi d tmpat sendiri kurang kerja tggl d negeri lain buat kacau. Hishhh mcm la bagusss sgt. Sure depan kt dia bckp biasa dgn kita jmpa org dia sendiri dia mula pandang mcm kita ni alien. Dah ramai yg aku kenal tu le perangainya mcm dorang tu lagi 'ISLE' dari kita. Pelik tapi benar sampai la ni kepercayaan aku trhadap dorang nipis skali. Thy think thy r better than others. Thy r so much in love themselves. Nak trgelak ada juga. :-):-):-) macam2 pe'el.

      Delete
    9. UMNo nak cakap pasal propaganda. ka kakaka. cermin diri dulu la wahai kafirbabi UMNO

      Delete
    10. Anuar adalalah bapak segala propaganda..

      Delete
  26. kalu macam tu orang bisu & pekak yang berugama islam tak boleh la guna simbol tu untuk comunicate ha..ha... bangang betul la...

    ReplyDelete
  27. Hadi Awang kene bertanggungjawab dengan Amanat Haram yang dia buat...Jangan nak lepas macam tu jer..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ANNON 2:39
      AMANAT HADI AWANG....APA YANG ENGKAU BOLEH BUAT?
      ENGKAU PON TAK BOLEH NAK BUAT APA.
      NAJIB YANG ADA KUASA TU PON TAKUT NAK APA2 PADA HADI AWANG

      Delete
    2. Bhai...mmng siapa pun tak leh buat apa..ds najib pun takleh buat apa2...amanat tu hnya ungkapan yg tidak bertanggungjawab yg telah diterima oleh pengikut yg hnya tahu mengikut ttp lngsung tidak boleh berfikir, terlalu jumud...mengharap keredhaan Allah dgn jalan mudah....

      Dgn kejumudan pengikutlah yg memberi talian hayat smpi saat ini kpd parti pas...
      Sama seperti al arqam,al maunah,ayah pin dan ajaran sesat lain.jika hj hadi ttp kekal dgn sikap TIDAK BERTANGGUNGJAWAB tidak ada sesiapa yg boleh memaksa...tp yakinlah Allah maha adil...

      Bhai 02.39 hnya menyarankan agar hj hadi bertanggungjawap...tak lbh dari itu...jd adakah lu yg mnkin memegang amanat gila hj hadi,perlukh lu bersikap bongkak dan sombong...inilah perlakuan yg terdidik dgn amanat tersebut....lu fikirlah

      Delete
  28. Korang jangan gaduh2, simbol nik ajis tu maksudnya ambo suko lubang ketat hok ado lo ni doh tok selero ahaksss....

    ReplyDelete
  29. Dah tak ada hujjah sangat ke nak hentam nik aziz?
    Tak kitab ke nsk rujuk untuk carik hujjah, atau satu kitab pon langdung tak kenal?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa nik ajis dan hj haadi jual Kalimah Allah mereka pakai kitab ape? ?...kitab jingga keeer? ? ...Pencacai PAS memang bodoh piang..Sanggup pilih menjadi golongan kafiir dari memilih Islam yg syumul...exPAS 2009..

      Delete
    2. ulama tu pewaris nabi... nik aziz mengaku dia ulamak..tapi perwatakan lidah perkataan pemikiran mcm bagi semak otak komuniti org islam...sampaikan tanda cross finger mcm tu pon boleh buat tanpa tahu asal usul sebenar sign tu(siap tanda tu berdoa kat jesus yg disalib ) ... tapi mungkin Allah nak tunjuk betapa orang orang yg sanggup dan rela kesucian nama Allah dipelihara di bumi tanah melayu di sekutukan , maka perlahan perlahan bala Allah menimpa mereka tanpa disedari..Subhanallah!

      Delete
    3. pok nik pewaris setan laknatullah yg direjam.

      Delete
    4. Nak panggil dier tok guru pon aku rase x layak...nik najis bleh la

      Delete
    5. Memang x layak pun

      Delete
  30. buat anon pakatan bodoh ...sila klik link ni

    http://en.wikipedia.org/wiki/Crossed_fingers

    "To cross one's fingers is a hand gesture commonly used to wish for good luck, with roots in Christian prayers for protection by invoking the shape of the cross"

    gambar contoh dlm wiki sama mcm nikki ajis buat da.. kikikiki



    ReplyDelete
  31. Kita doakan nik aziz supaya segera bertaubat...........

    ReplyDelete
  32. Kan Nik ajis kongsi kalimah allah dgn kristian ..ni la masalahnya..

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!