PANAS WEI! SUSAH BETUL HIDUP ORANG CINA KAT MALAYSIA NI KAN? BN ZALIM KAN?

Zalim UMNO ni, racist betul, korang tak caya ke? Ce tengok kubur Cina sikit punya besor ke? Kalau nak dicompare ngan kubur orang Melayu. Dah le masa hidup pun Cina ni kaya dan duduk tempat mewah, dah mati pon disemadikan di atas bukit dalam kubur yang mewah dan besar.

Racist kan UMNO dan BN ni, susah kan hidup orang Cina dibawah pemerintahan UMNO, sebab itu la Cina marah sangat dengan UMNO sebab mereka lebih kaya dari semua kaum lain di Malaysia, Dalam 10 yang terkaya pun Cina 8, melayu 1 dan India 1..

Bangsat la UMNO dan BN, mereka membuatkan hidup orang Cina terlampau susah di bumi Malaysia. Mereka terlampau susah hari ini sampaikan mereka mahukan DAP yang menjadi tuan mereka...kan? Kan? Kan?

29 Responses to "PANAS WEI! SUSAH BETUL HIDUP ORANG CINA KAT MALAYSIA NI KAN? BN ZALIM KAN?"

  1. Cina DAP minta lagi besar lepas kalah PRU13 sebab limkitsiang mengetuai demo bunuh Diri...

    ReplyDelete
  2. Salam Bro, Mohon pautkan blog sy www.aktiviskepayangjr.blogspot.com di blog tuan terima kasih..

    ReplyDelete
  3. angkara perjanjian bulan bintang ditandatangani oleh umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. masa tu PAS pun dlm UMNO

      Delete
    2. Bhai...ANGKARA!!!! angkara apanya bhai??? Inilah sikap melayu subsidi...semua mesti nak kerajaan sediakan...klu nk bisnes mcm cina,kerajaan msti sediakn tapak..barang dan modal..kadang2 customer tak datang pun kerajaan salah...

      Bhai..betul atau salah alibaba yg penting cina cukup cepat sambar peluang...hmmm kita pulak...kerajaan salah.kontraktor cina cekap utk dapatkn tender...kita pulak salah kan kerajaan!!!kedai cina penuh barang bisnes...kedai kita penuh sawang...kerajaan juga salah!!! Taukeh cina tak kisah bawa datsun 120y...tp kita sekurang2nya honda accord 2.0...tak boleh bayar ansuran.. Kerajaan juga salah!!! Cina buka 2-3 bisnes dlm satu masa...tp kita kahwin 2-3 wlu tak mampu...kerajaan yg salah???

      Bhai jgn kita mudah utk letakkan salah itu kepada org yg telah memberi kita peluang... Andai kita gagal jd pengajaran dan bukan kurang ajar...cina berjaya kerana peluang yg ada,serta mereka bersatu biarpun berlawanan parti...kita gagal kerana kita dan bukan kerajaan..tnyalah melayu yg berjaya..adakah mereka bersikap sama seperti melayu yg gagal...lu kata ..lu suka ..lu fikirlah

      Delete
    3. cai anon 1.40 a.m....ntah apa2 la ko...terserlah sangat kebodohan ko

      Delete
    4. bukan ke puncanya dari anwar kote bengkok tu yg menyebabkan bangsamelayu semakin tertekan... nasib baiklah kita ada najib dan rosmah yg membela nasib bangsa melayu nie... klu x dah lama rasanya kita menjadi hamba di atas tanah sendiri.....

      Delete
    5. Memang semua salah anwar.Nasib baiklh ada najib tolong org melayu.Terima kasih kpd najib kerana Naik kan harga barang siap dgn GST lagi.Baik betul hati dia kan?...Ada lagi terima kasih ebab uruskan tanah2 org melayu buat projek yg hnya menguntungkn kroni....sangat2 berterima kasih

      Delete
  4. Mohon pautkan blog baru saya bro....http://tegurkeranasayang.blogspot.com

    Thanks...

    ReplyDelete
  5. UMNO dah tak da modal. 24 jam isu perkauman tapi tak nah menangani isu rakyat.Bacul babi mencuri sahaja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bahasa lintang pukang, sahih ni cybertrooper DAP menyamar lagi.
      Betapa bencinya DAP pada UMNO yek?

      Delete
    2. Boss
      Bagi wa sama sacha. Itu BN ka itu PK ka, lia olang tatak moleh kacau sama kita olang. Manna kita olang luluk,kita olang aler bersatu.Kiter punya bangsa adeler yg terbaek di dunnia wo. Mana mana kita punya bansa peligi, semua olang lespek sama kita wo....luk luk apa ala.

      Even lu tengok tuan Kulu pun tatak kacau sama kita wo.Lia ala cakap sama kita minatang ka. Lia ala cakap lembu sama ayam sacha. Lu olang Milayu ka, India ka, ala suka ayam sama lan lembu. Kita olang aler mila babi pun lia tatak cakap babi wo. Wa manyak suka ini Tuan Kulu, saya punya satu undi sula piki sama lia wo. Halap halap pati Tuan Kulu minang lagi wo. Nanti moleh lapat manyak tanah Tuan Kulu kasi bole bikin plojek tenak babi wo. Manyyak untuk untung wo itu babi moleh supplai itu Singngapor wo

      Tima kaseh Tuan Kulu.

      Delete
    3. DAP yang suka mainkan isu perkauman, bodo.Bacul babi anjing setan komunis menipu sahaja

      Delete
    4. Bhai...umno mainkan isu perkauman no hal bhai,sbb umno di ujudkn berpaksi kepada melayu dan kemudian di tambah kepada bumiputera...ada masalah apa pada lu... Bhai lu kena faham antara tngungjawab umno dan bn...umno utk melayu dan bn utk semua...dap yg dikatakan terlalu demokrasi adakah perjuangkan kaum melayu secara mutlak...atau india jd paksi perjuangan...

      Bhai jujurlah lu tahu apa intipati perjuangan dap sbb dap bukan 2013 baru di ujudkan..
      Bhai kenapa lu mesti takut klu umno rasis.. Tak kira lu melayu atau tak...berapa bnyk org bukan melayu mati ditangan umno berasaskan politik...lu kata ..lu suka ..lu fikirlah

      Delete
  6. Cina kaya sbb pemimpin2 umno tamak haloba. Ali baba. Bangsa sendiri ditekan. Tanah air digadai pd org asing dgn sedikit habuan. Mcm parpukari ni la perosak Bangsa. Pergi mampus umno ngok. Kamu semua umpama Bincang ternak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bincang ternak?

      Gunakan kata-kata yang baik... Bahasa menunjukan bangsa...

      Delete
    2. tu baru pemimpin UMNO ..kalau pemimpin PAS yg super dungu,..hancur negara.stiap masa jd keldai , kuda tunggangan cina kafir harbi. Cina kaya pun salah UMNO ka? diaorg kaya sebb diaorg bersatu dan usaha kuat. tk macam melayu PAS, UMNO seagama pun buat musuh.DAP ckp sesuka hati pasal islam dan melayu, PAS trus bisu. semua tkot ngn cina.At least melayu UMNO ada kuasa pada melayu, tp melayu PAS sebagai tukang maki hamun, kuasa smua kat Cina DAP.

      Delete
    3. Itu belum masuk lagi pemimpin PKR...macam2 kemungkaran...malas nak citer...aku pendekkan je: liwat, lgbt, seks bebas, murtad, pluralisme....banyak pulak.....

      Delete
  7. Masa hidup menyusahkan, dah mampus pon kasi susah juga!! Membazirkan tempat di tanah pusaka datuk aku aje. Kenapa tak gi tanam di tongsang yg terpuji.

    ReplyDelete
  8. Diam la papu, ko ni sakor mamak yg bukan cina, bukan melayu, bukan india. Jadi ko baek duduk diam diam atau berenang balik bangla atau pakistan. Ramai india muslim kat sana.

    ReplyDelete
  9. Kaum Cina yakin parti DAP sebenarnya yang menguasai Pakatan Rakyat, maka pilihan tetap diberikan kepada DAP supaya kepentingan kaum mereka terjaga..
    Berbanding dengan parti BN yg menguasai adalah Umno yg tentunya akan menjaga kepentingan dan mempertahankan hak orang Melayu.. Fikir2 lah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ADA MELAYU MCM DLM PASS YG BUTA MATA HATI TAK FAHAM ERTI. KEBEBASAN MUDAH DIPERDAYA DAN DIPERKUDA. MELAYU MCM NI RAMAI DLM PASSPKR.TGK DLM TV HARI2 ADA BANTAHAN DARI AHLI PASS SENDIRI TAPI MELAYU YG DUNGGU TETAP ENGGAN BERFIKIR DAN SEOLAH2 TIDAK SAYANGKAN ISLAM. KALIMAH ALLAH DI PERMAINKAN PUN PASS DIAMKAN

      Delete
  10. Kaum Cina dan India harus ingat jasa UMNO. Life without UMNO what is the meaning of live ! SOKONG SOKONG SOKONG

    ReplyDelete
  11. Itu ha olang bilang tuan alah kas ulugelah ha wa manyak suka sama dia wo.Lanti ha wa mau sapply sama dia manyak amoi lia molik kasi hantam itu amoi ho.Tuan gulu pun ha tatak malah.Wa pun suka tuan gulu.Itu olang melayu bilang lia punye matang ada sikit mengkok.Ini kali wua mau undi mca. Wua cakap inimatang menkok tatak magus

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu lu sapa? Lu nyangan kacau wa punya bisnis. Lu memang tatak baik punya olang.Kita mawa masuk ini amoi malaysia lalam mau bikin jadi lakyat malaysia. Sula lamai jadi lakyat malaysia moleh suluh undi sama pati kita olang. Lu nyangan kita olang punya amoi sama itu olang. Lu tanya tengok itu olang ini China Doll mau ka. Kita olang moleh kasi flee punnya
      Ini CD ada lalam China sana tungku mau masuk malaysia lalam
      Siapa mau ini China Doll kasi PMsama saya sikalang
      Mau tengok lia olang punya gambar ka?
      Aiyaaa.....okay la, okay la....moleh tengok ini timpat wo. Kasi klik sini aaaa
      http://tinyurl.com/bardru5

      Nyangan lupa PM sama saya aaaa

      Delete
    2. anon 10:40...lia punye matang bukan ada sikit mengkok....tapi memang butul mengkok punye...

      Delete
  12. Cina hidup mewah, di bawah bn....cuma orang melayu je yang daif.
    Walapun perdana menteri dia orang melayu, menteri besar dia pon orang melayu, dan juga menteri-memteri lain juga ramai orang melayu, dan semua sultan di malaysia berbangsa melayu.
    Dari segi kemewahan hidup orang melayu sangat2 jauh ketinggalan.....kenapa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab cina ambik untung dari org yg mcm anwar brahim tue.. yg sanggup jual segala2nya demi nama dan pangkat tapi akhirnya jatuh tersungkur di kandang babi belaan guan eng........

      Delete
  13. KENAPA??? SEBAB MELAYU TIADA KESUNGGUHAN DAN KERAJINAN MACAM CINA TU JER...
    CINA JUAL MEE DARI ATUK DIA SAMPAI KE CUCU, MELAYU JUAL GORENG PISANG, BUKAK 1 HARI COTI 10 HARI...LEPAS TU TUTUP TERUS.

    LAGI SATU ORANG MELAYU SUKA SANGAT KERJA SENANG - MAKAN GAJI KERJA GOMEN ...CER BILANG DENGAN JARI BERAPA RAMAI CINA KERJA GOMEN??




    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!