PANAS BERAPI! WAHAI MB SELANGOR! WHERE IS YOUR MANNERS?

Kalau ya pun wahai Khalid gagap kau nak masuk rumah orang, bukaklah kasut tu. Aku tau la kau ni free thinker jenis mat saleh celup. Tapi beradab la sikit. Cuba kalau pemimpin UMNO yang buat macam ni, mesti si blogger pukimamak world dah kecoh dan dan blogger tisu terbang si Milo Suam akan kutuk kaw-kaw punya..

Kenapa pemimpin melayu Islam mereka buat macam ni, senyap je mereka? Sampai naik juling la mata si Suhaimi Raja Pasir kat bawah ni dengan perbuatan Khalid Gagap ni...

32 Responses to "PANAS BERAPI! WAHAI MB SELANGOR! WHERE IS YOUR MANNERS?"

  1. Mcm ni lah org x de adab..nak jd baik konon tp bodoh..kafir pun ada adab tau msk umah org bukak kasut ni bangsa melayu sendiri bodoh..khalid gagap ni mmg tak layak jd menteri besar lah...sbb dia terlalu bodoh lps tu ada hati nak menang lg emm lupakan je lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. pakai kasut lebih baik dari x pakai tudung mcm RM...

      Delete
    2. anon 5:01 yang bongok....bukak kasut masuk rumah sebab kotor, adab, itu fokus ceritanya di sini jadi sudah tentu tak betul...isu tudung lain cerita

      Delete
    3. Bhai 05.01...adakah lu begitu yakin dgn diri lu tidak melakukan dosa dgn Allah...
      Dosa ds rosmah ditanggung oleh beliau dgn suami beliau...lu nak rasa bertanggungjwb ke,sedangkn dosa sendiri dgn Allah lu nk bg siapa tanggung...dosa waris lu sapa nk tanggung!!!

      Bhai...tudung melibatkan dosa yg tak memakai dgn Allah...tp biadap dgn org,dosa kita dgn org dan Allah...jika kasut itu kotor dan bernajis lu nk tangung ke... Lu kata ...lu rasa ...lu fikirlah

      Delete
  2. Dr M: Peneroka jangan 'gigit tangan' kerajaan
    Ahmad Fadli KC12:42PM Feb 18 2013 
    Mantan perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad menggesa peneroka Felda agar mengingati jasa kerajaan menganjurkan skim tanah rancangan terbesar dunia itu dan "tidak menggigit tangan yang membantu mereka".Beliau menggesa peneroka agar meneladani peneroka terawal Felda yang terdiri daripada pemimpin Umno setempat yang setia kepada "orang yang memberi nikmat kepada mereka"."Nikmat itu bukan sahaja dapat tambah pendapatan secara berterusan tetapi juga dapat klinik untuk perubatan dan anak-anak mereka dapat bersekolah," katanya.Beliau berkata demikian pada majlis 'Warga Felda Bersama Negarawan Ulung Tun Mahathir Mohamad' di Kuala Lumpur pagi tadi.Tanpa merujuk secara langsung kepada Pakatan Rakyat, beliau menempelak pihak yang tiada jasa kepada peneroka tetapi menghasut mereka untuk menerima bantuan kerajaan tanpa berterima kasih kepada kerajaan."Mereka tiada bukti kejayaan tetapi mereka menyeru kita jangan berterima kasih, (pesan) ambil RM500 dan gigit tangan dia."Kalau kita bagi kehidupan yg baik kepada anak kita, tiba-tiba depa (mereka) tumbuk muka kita, baikkah macam itu?"Kita manusia tak buat macam itu, haiwan lainlah," katanya lagi.

    ___________________________

    Mahathir cakap gitu, pasal dia tak kena.....cuba dia dia yang kena, baru dr haron din sound sikit, dah macam2 dia tibai dr haron din..
    Sebenar nya mahathir nak carik apa lagi, kan semua dia dah ada...atau mungkin dia nak jadi perdana menteri sekali lagi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahai Anon 1.02 PM... Betullah cakap Tun M... Kita dah merasai nikmat hidup atas hasil kerja / usaha berat kerajaan, kenalah bersyukur dan berterima kasih...Awat, anda ingat bila anda lahir aje didunia ni, semuanya dtg bergolek2 ke?

      Tun M dah tak perlu cari apa2 lagi...cuma Tun M menasihatkan pd org2 Melayu amnya dan rakyat Malaysia khasnya supaya pandai bersyukur dan berterima kasih dgn nikmat yg diperolehi... Begitu juga dgn ibubapa, takkan kita nak gigit tangan ibubapa kita setelah membesarkan kita hingga berjaya dlm kehidupan...Bukan susahpun nak ucap terima kasih kan...

      Delete
    2. Anon 1.02pm...apa maksud ko "kena", ke bapak ko kena buang felda sbb pemalas nak urus ladang? Kalau ko bukan peneroka, nah seposen gi main jauh

      Delete
    3. Apa semua orang Peneroka kena tindas semuakah? Orang-orang Felda pada asalnya miskin tak ada harta, ditolong oleh kerajaan dapat tanah kebun 10 ekar, dapat tapak rumah 0.4 ekar beserta rumah, itu zalim ke? Malahan segala bantuan kerajaan selama ini kepada masyarakat Felda termasuk anak-anak masyarakat Felda ini adalah kezalimankah? Tahukah kamu bahawa Felda membiayai pengajian anak-anak Felda untuk belajar di universiti, di kolej untuk mencapai kejayaan dalam kehidupan mereka, apakah ini kezaliman? Tahukah bahawa masa asal pembukaan Felda, masyarakat tak cukup duit, maka Felda beri hutang untuk beli makanan di kantin Felda, hujung bulan bila dapat gaji baru bayar balik, ini kejamkah? Kau tak tahu apa yang berlaku di Felda sebenarnya, malahan kalau kau orang Felda sendiri, maka jelaslah kau tak sedar diri, tak ingat bantuan dan susah payah Felda bantu kamu selama ini. Janganlah memalukan masyarakt Felda dengan membuat tuduhan melulu sedemikian, sedarlah diri.

      Kepada orang luar dari Felda, jangan masuk campur kalau tak tahu apa-apa pasal Felda yang dah banyak berjasa kepada masyarakat Malaysia. Malahan sedarlah bahawa di Felda bukan saja orang Melayu saja, malahan ada orang Cina, orang India, orang Asli, bumiputera di Sabah pun ada dapat tanah Felda dan dibantu oleh Felda, apakah ini kezaliman?

      Inilah kalau sibuk dengan ceramah pembohong dari Mazlan Aliman, Tuan Ibrahim yang suka menghasut masyarakat menentang Felda, fitnah Felda macam-macam, ini ajaran apa hingga sanggup berkelakuan liar sedemikian rupa?

      Sedarlah masyarakat Malaysia sekalian, selama ini Pakatan Rakyat sibuk menghasut orang ramai menghina Felda sedangkan Felda banyak jasanya kepada peneroka, orang-orang lama Felda tahulah pasal hal ini, daripada miskin tak ada harta dapat tanah kebun, dapat tapak rumah beserta rumah, bila susah tak ada duit beli makanan, boleh hutang di kantin Felda, hujung bulan baru bayar, tak apa, Felda bantu peneroka, inilah pengalaman silam warga Felda yang dahulunya miskin, tak ada harta, nak beli makanan pun tak ada duit, tapi kerana bantuan Felda, mereka kini hidup senang lenang, sedarlah akan hakikat ini, jadilah orang yang bersyukur.

      Janganlah ikut ajaran sesat Pakatan Rakyat mengajarkan budaya liar iaitu tak payah bersyukur, tak payah terima kasih, malahan buat khianat kepada orang yang bantu mereka, inilah perbuatan keji dan jahiliyah yang menyesatkan masyarakat. Sedarlah semua, insaflah akan sifat-sifat murni manusia untuk menyelamatkan diri kita dari diperdayakan oleh golong perosak seperti Pakatan Rakyat ini. Sedarlah semua. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    4. Melayu tak lupa........jangan lupa makan ubat.
      Kalau ada masalah aku boleh datang..07 237 3333.M

      Delete
    5. Anon 1.02pm. Alamak hai kamu ni nak buat hapa dr m nak jadi pm lagi. He bow down with grace laa tak buat kacau mcm ai. Dah byk bukti ai (dia tidak denied) berkelakuan kurang sopan. Takan laa kamu tidak percaya ada manusia yg bisexual. Takan laa dah byk bukti kamu nak lantik juga ai sebagai pemerintah. Takan laa dlm perkawinan klau sebelum kita dah ketahui partner kita penghisap dadah nak kawin juga. Maknanya kita lagi byk sakit dari partner yg nak d kahwini itu sbb tak nak brfikir.

      Delete
    6. Melayu memang tak pernah lupa, tapi si kitol 2:41 PM saja yang tak sedar diri, jenis tak ada adab. Nak cabar orang pula, ingat kamu saja yang ada kaki dan tangan? Ingat kamu saja yang tau nak sepak, terajang tumbuk dan sebagainya? Inikah ajaran Pakatan Rakyat bertindak liar sedemikian rupa? Hey kitol, jangan nak tunjuk hebat sangatlah, aku kalau nak berjumpa dengan kamu pun boleh, tak ada hal, kau nak macam mana? Nak kena masuk karung buang dalam lautkah? Memang ikutkan hati saya mau saja jumpa kamu, mau tengok berapa besar kamu punya samseng, teringin benar nak tumbuk muka kau sampai berterabur gigi, tapi kerana mengingatkan undang-undang, ingatkan sudah dewasa, maka tak apalah, biarkan kau melalak seorang diri. Jangan ingat diri kuat sangat kerana semuanya dari Allah Taala, kalau Allah Taala nak ajar kau, kau bertumbuk dengan kucing pun kau boleh kalah, jadi jangan takbur sangat.

      Kamu tu jangan lupa ingat pada agama, jangan jadi manusia yang tak sedar diri. Bertaubatlah. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    7. Kitol 2:41 PM, patutlah kau meracau tak tentu pasal, rupa-rupanya masalah mental, nombor telefon kau nombor telefon Hospital Permai, hospital sakit jiwa. Inilah sampai jadi pesakit jiwa kerana jadi pengikut sesat Pakatan Rakyat ini. Kau tu jangan lupa makan ubat, nanti tak pasal-pasal meracau pula, nak bertumbuk konon, blah la, cakap saja besar, dasar pengecut dan bacul, blah la.

      Sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan kesan dan akibat terpengaruh dengan ajaran sesat Pakatan Rakyat ini, si kitol 2:41 dah masuk ke hospital sakit jiwa pula. Inilah bezanya Pakatan Rakyat yang merosakkan masyarakat hingga sakit jiwa seperti kitol 2:41 PM dengan ramai orang-orang berjaya dalam kehidupan kerana hasil usaha bantuan kerajaan Barisan Nasional selama ini. Sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    8. Tun tak perlu apa lagi...dia pun dah cakap dia hanya tunggu masa untuk kembali kepada Tuhannya....tapi kerana terlalu sayang pada orang Melayu, Tun tak dapat nak diam diri dan biarkan orang Melayu terus diperbodoh bodohkan oleh bangsa sendiri. Cuma orang Melayu yang tak tau nak terima kasih, segalla keselesaan hidup adalh dari penat lelah Tun juga selama ini.

      Delete
  3. Mabuk punya orang kasi tunjuk semua photo la bro
    Tengok Pegawai Bomba pun pakai kasut
    aku rasa ni dewan sekolah bukan rumah
    masa MB buat lawatan mangsa banjir

    CoNFIRM AKU PUNYA POST AKAN DELETED BY BLOG OWNER YANG
    MABUK TODI

    http://www.selangorku.com/wp-content/uploads/2012/03/MB-PIC-BANJIR.jpg?_cfgetx=img.rx:600;img.ry:400;

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang lain tanggalkan kasut, MB Selangor saja yang tak tanggalkan kasut, apa cerita? Dalam dewan sekolah jadah apa ada karpet macam tempat solat saja aku tengok, apa cerita ni? Jangan nak kelentonglah, sedarlah diri. Sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. Bhai...jgn terlampau bnyk RASA nti lu sendiri binasa...whatever bhai,kenapa org lain boleh bukak kasut...atau mb ni jenis pengotor...stokin pakai seminggu sepasang...dan jika dibuka tnggllah mb sorng2 kat rumah tu...susun atur seperti rumah bhai..tp lu suka ...lu rasa ...lu fikirlah

      Delete
    3. Geng munafik penabur janji palsu ni mmg tak beradab..org yg puja mrk nie mmg dungu dan dangkal.

      Delete
    4. malas sangat nak bukak kasut pun mungkin jugak takut kasut hilang

      Delete
    5. memang babi dan kurang ajar punya kalid dh gagap biol pulak. dewan sekolah ker..balairaya ker bukaklah kasut tu siol. nampak sangat dia jijik tak sanggup pijak lantai tempat bebudak tu duduk.

      Delete
  4. Rumah atau dewan kena tanggal kasut la samdol. Tempat orang tidur dan solat.Kalau masa banjir pun mesti jaga kebersihan.Mana si khalid lepas lawat kandang babi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakatan Rakyat mana ada adab, Cina DAPigs pun dibiarkan berkeliaran dalam masjid dan surau sambil berceramah politik. Malahan ada kes di Selangor, Teresa Kok dengan biaDAPnya telah masuk kawasan masjid ikut suka hatinya saja, pakaian tak sopan, malahan Tian Chua boleh berlari-lari dalam masjid jumpa dengan Teresa Kok, kerana Teresa Kok tak puas hati orang Islam di masjid itu melarang dia berkelakuan liar di sana dan tak tutup aurat. Majlis berkenaan dibuat oleh Pakatan Rakyat, macam dah tak ada tempat lain nak buat majlis bersama puak DAPigs tak reti adab ni. Inilah ajaran Pakatan Rakyat, jenis tak ada adab, malahan ajaran sesat mereka yang terbaru pula adalah tak payah terima kasih atas segala bantuan, malahan boleh maki hamun dan buat jahat kepada pemberi bantuan itu. Inilah ajaran sesat Pakatan Rakyat yang sangat berbahaya. Sedarlah rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. malas sangat nak bukak kasut pun mungkin jugak takut kasut hilang

      Delete
    3. Klu dah tahu takut kasut hilang bhai...jgn takut hilang kepercayaan rakyat,hilang undi. Duduk rumah..duk pejabat,yg lain bg kat macai pr yg takda kerja utk buat kerja...tak pun spare guni...

      Delete
  5. 40 tahun dok di felda tak pa per yg menyusahkan.....cukup je mkn.

    ReplyDelete
  6. mungkin kaki khalid ada kudis tu yg malas nk buka kasut..

    ReplyDelete
  7. kalid kaldai ni ada penyakit kuku cagu...busuk campur lemak berkrim sure power dia punya aroma..perhhhh.

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah, banyak peristiwa yang berlaku telah menyedarkan aku, PRU 12 aku telah buat silap tapi bukan pada PRU 13...hidup BN

    ReplyDelete
  9. Superimpose ni geng pr kater....tak pn umno punya pasal.

    ReplyDelete
  10. JWW Birch pun masuk rumah org melayu pakai kasut cakap cikgu sejarah aku dulu la yg juga penyokong Pas tegar. Si kalid nil leh jadi Birch moden hu hu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...lu kelakar lh bhai..

      Delete
  11. Hostas come in a wide variety of colors, shapes and sizes
    and can be found in almost every home landscape. Owning a regular lawn
    mower does not mean you have to give up on mulching
    your yard; you just have to be willing to do some work.
    This same person spread several yards of the mulch around their house before they realized the problem, and it ruined many of their plants.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!