PANAS BERAPI! NIK AZIZ LEBIH SAYANGKAN ZIONIS ISRAEL DARI USTAZ NASHA?

“Itu dia (Nasharudin) punya pasal. Ikut kata dialah. Bila orang kena cerai, dia akan menangis atau apa, itu dia punya pasal,” – Nik Aziz Nik Mat, Kota Bharu, 4 Februari.

Begitulah kata-kata dan pandangan seorang Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat yang kononnya dikatakan memiliki akhlak yang sangat “molek” dan setaraf dengan “nabi” serta para “aulia”.

Keangkuhannya tiada tolok bandingnya apabila dia tidak lagi mengambil kisah tentang bekas Timbalan Presiden PAS, Ustaz Nasharudin Mat Isa, yang baru dipecat dari Majlis Syura PAS baru-baru ini.

Bila ditanya wartawan mengenai Ustaz Nasharuddin, dia menjawab seolah-olah bekas Timbalan Presiden PAS itu adalah musuh ketatnya dan tiada lagi sifat kasih sayang di dalam perkataan yang dirujuk kepada Ustaz Nasharuddin.

Saya tertanya-tanya di manakah sifat ukhuwwah Islamiyyah di dalam diri Nik Aziz terhadap Ustaz Nasharuddin? Bukankah Rasulullah SAW menganjurkan agar umat Islam itu hidup di dalam suasana berkasih sayang di antara satu sama lain?

“Cubit paha kiri, paha kanan terasa”, begitulah sifat yang sepatutnya ada pada Nik Aziz sebagai seorang yang kononnya mirip “nabi”, bukan?

Saya mendapat tahu bahawa Ustaz Nasharuddin sebenarnya sangat memuliakan Nik Aziz sebagai “Tok Guru” dan “ahlul kibar” (yang lebih tua dan berpengalaman), serta tidak pernah menyimpan dendam terhadap Mursyidul Am itu.

Baca seterusnya di Perak Today

19 Responses to "PANAS BERAPI! NIK AZIZ LEBIH SAYANGKAN ZIONIS ISRAEL DARI USTAZ NASHA?"

  1. Warga emas nie dah nyanyok... sepatutnya kerajaan beri bantuan BR1M, DAN rawatan diklinik satu malaysia...Dengar cerita dia nie telah bercerai dengan Isteri kedua kerana Isteri pertama yang hensem telah kenakan minyak cenuai kepada beliau...Semakin teruk orang tua nie....

    ReplyDelete
    Replies
    1. macha lu punya sindir kelakar giler, mesti cai cai bernanah telinga

      " from taiping with love "

      Delete
    2. Kesian gak kat nik aziz ni. . Tua dah pun. . Tahap umur camni biasa nye buat amal ibadat ingat Allah sokmo. . . 80 dah ni. . Biasa la Allah kalau org camni mmg bg lambat sampai ajal . . Terpulang la kat dia sama ada nak tambah dosa tau. Bertaubat. . U all semua tgk la kalau org yg byk menyusahkan org tak kira la dalam komuniti kg tau taman mmg liat nyawa dia. . Org kata susah nak mati . . Semoga Allah membimbing dia kejalan yg lurus. . Kapal singh ka lim kit siang ka mmg liat kan nyawa dia. . Nasib baik mahatir sedar. . . Senang kamu kenal setan dr kamu kenal alim ulamak yg tak betul. . Setan mmg dah tau musuh kpd org yg beriman. . Alim ulamak susah nak kenal . . Benar tau tidak . . . Bg saya alim ulamak tak kejar dunia. . Jgn cinta dunia . . Ambil yg perlu sahaja. . Ketentuan Ditgn Allah swt. . Bersederhanalah kamu di dalam segala hal. . . Apakah nafsu kamu sederhana?

      Delete
    3. Kepada ahli ahli pas sy memohon agar melihat berpandukan Alquraan dan hadis. . Bukan buku jingga. . . Bukan juga. . Kata nista. . Walaupun nik aziz dan hadi awang guru kamu. . . Pimpinan kamu. . Mereka hanyalah manusia seperti kamu. . Setiap kata harus la berlandaskan alquraan dan hadis. . . Setiap manusia pasti ada salah silapnya. . Adakah kamu tidak di beri akal dan fikiran? Alquraan dan hadis di wajibkan untuk umat muhammad saw. . Setiap org islam di wajibkan mengaji , mengkaji. . Bukan bergantung pada guru sahaja? Siapa yg berpegang pada alquraan dan hadis itu lah jalan yg lurus. . . Sama sama lah kita cari guru sebanyak yg boleh. . .

      Delete
  2. Nik Aziz, baik ko berundur.. orang tua nyanyuk!

    ReplyDelete
  3. Dlm apa apa isu , kena rujuk pimpinan. Keputusan pimpinan tak boleh dibantah. Menyanggahi pimpinan spt mengeluarkan diri dr ketaatan kpd jama'ah. Mengeluarkan diri dr jama'ah spt " melepaskan Islam dr tengkoknya".
    Skrg siapa pimpinan tertinggi mrk ? So, sesiapa yg tak setuju dgn pimpinan, sendiri ingatlah ! Thats what happen to our Dr Hassan Ali and presently Ust Nasha, beserta dgn kritikan pedas mrk terhdp kedua insan berprinsip ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jemaah ? Jgn lah kamu tolong menolong dalam keburukan. . Tolong menolong lah kamu dalam kebaikan. . . Saya melihat ustaz nasha lg berprisip dr hadi dan nik aziz. . . Bg saya prisip nik aziz dan hadi skrg ni. . Cinta dunia. . Taubat lah kamu aziz dan hadi juga diriku. . Amin. . . Jgn kamu kejar dunia nescaya ia akan pergi meninggalkan kamu. . .

      Delete
  4. Nik Aziz dah terlebih syok. Terlepas laku sangat. Semua orang tunduk dan takut. Nak buat gane peminat setia ramai.

    ReplyDelete
  5. ..parpu.. minta tolong tukarkan font tajuk2 article di blog ni.. dah la warna merah lepas tu pintal2 mcm tulisan hindu.. bepinau mata nak baca.. thanks

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haaa jaga jaga la kau...baik kau ngucap
      cepat.istighfar banyak2. Mintak maaf
      pada org yg kau maki hamun dan buat
      salah.Ini jumaat pertama.ada 2 kali
      jumaat lagi kalau sempat.Dah nak mati
      le kau tuu.Dah ada tanda2 tu.Orang lain
      boleh nampak tulisan elok,warna elok.
      Kau sorang aje yg nampak lain.
      Memang tanda nak mati la tu.

      Delete
    2. ..semua pun mampos jugak la.. yg pasti moosidol keramat idop segan mati & resign takmau mampos dulu.. silap2 sebelum pru13.. hehe.. taqbir!..

      Delete
    3. alamat pok nik si-setan tua kutuk yg direjam nak mampos.

      Delete
  6. dah nabi mereka.. cakap apa sahaja tak salah, taraf maksum katakan..
    kelakuan? apa tuh?? N.Ajis bongkak ke, cakap sedap mulut ke dorang tetap boleh terima.. itukan hak N.Ajis!!
    Jika ada sebarang penentangan siap la orang berkenaan N.Ajis kerjakan, diktator pun kalah!!

    ReplyDelete
  7. Org pas sperti syiah yg taksub kan pemimpin mereka...

    ReplyDelete
  8. penganut pas ni tak betol, us nasha dipecat, terus dimaki hamun org pas sendiri, aku terpikir kalau harun din dipecat, kena maki hamun juga ke, gila pumya org

    ReplyDelete
  9. Dah puas kena kencing anugay n dapig...inilah jadinya.Mereka ni silap pilih kwn.Sikap berdendam mrk ni punca org isle berpecah..sifat tak rasional langsung..munafik

    ReplyDelete
  10. Cakap pasal isteri laa murtad laa teruk betul n.ajis ni. Peribadi tak melambangkan Islam. Nasha dlm Bicara TV3 nampak cool ajer. Itulah tanda2 orang yg benar2 beriman.

    ReplyDelete
  11. Patut Majlis Syura pecat Nik Aziz dan Hadi Awang sebab pernah mengeluarkan amanat kalmah Allah digunakan dalam bible Melayu.

    ReplyDelete
  12. Harun din . . . Buat mn yg benar. . Ingat lah kita ini pasti akan pergi. . Semoga kita diberi hidayah. . . . Petunjuk oleh Allah. . Swt.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!