PANAS BERAPI! MUSLIMUT PAS SIAL YANG BIKIN KACAU DI UKM SEMASA PROGRAM DATIN SERI ROSMAH TERBONGKAR!




Inilah produk kelahiran PAS yang semakin melampau dan kurang ajar, ini minah-minah yang sepatutnya belajar kat U tapi sibuk nak jadi muslimut PAS dan biadap pulak tu, muka sudah ada, apa lagi, kasi ajar la lahanat ni semua, oh ya mari baca apa yang telah mereka lakukan semalam.

Tindakan sekumpulan mahasiswi UKM yang membuat ‘Perhimpunan Aman’ di perkarangan Dewan Canselor Tun Abdul Razak petang tadi semata-mata untuk menunjukkan betapa besar kepalanya mereka yang baru setahun jagung dalam dunia politik negara.

Lebih memalukan, kira-kira 10 orang mahasiswi terbabit yang menggelarkan diri sebagai kumpulan AKSIS UKM kononnya cuba meraikan kedatangan Isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor yang datang ke institusi berkenaan bagi menghadiri Majlis Legacies of Women Forum dengan cara yang amat biadap.

Inilah masalahnya apabila wujudnya sesetengah golongan mahasiswi yang hanya pandai bercakap tetapi tidak tahu berfikir. Menuduh pihak lain dengan 1001 macam fitnah dan meminta pihak itu untuk memberi jawapan mengikut acuan mereka sahaja.

Kedengaran mahasiswi ini meminta Rosmah supaya menjawab persoalan mengenai isu pembelian cincin serta barangan jenama yang digunakan oleh isteri pemimpin nombor satu negara itu sedangkan perkara itu telah lama dilakukan oleh Rosmah.

Selepas isu berkaitan pembelian cincin berlian serta barangan jenama lain, bukankah Rosmah sudah menjawab persoalan ini berulang-ulang kali dalam ucapannya. Nampaknya pelajar-pelajar ini tidak membuat sebarang persediaan sebelum melontarkan suara.

Salah seorang mahasiswi berkenaan yang difahamkan ketua kepada perhimpunan aman tersebut kemudiannya membuat laungan kononnya kumpulan itu hanya berhimpun untuk melontarkan pandangan mereka.

Namun, apa yang peliknya apabila salah seorang pensyarah institut terbabit mencadangkan mereka mengadakan pertemuan bersama Rosmah selepas majlis yang dihadirinya lantas lain pula yang dijawab.

“Isu ini sudah lama, mengapa baru sekarang Rosmah nak jawab.

“Kami mahu Rosmah turun ke perkarangan dewan ini untuk berjumpa kami dan membuat sidang media,” kata salah seorang wakil Aksis UKM.

Tidakkah permintaan ini menunjukkan kebiadapan seorang pelajar terhadap seseorang yang boleh dianggap sebagai ibu apatah lagi wanita itu adalah isteri pemimpin negara.

Kalaupun tidak mahu menghormati Rosmah sebagai isteri Perdana Menteri maka hormatilah wanita itu sebagai orang yang lebih berumur.

Dimanakah hilangnya adab menghormati orang tua di kalangan pelajar-pelajar ini.

Sudahlah tidak ada adab dengan orang tua, bertambah teruk mahasisiwi ini menambah lagi keangkuhan mereka terhadap Rosmah dengan membuat fitnah kononnya beliau lari dari menemui pelajar itu melalui pintu belakang.

Berikut adalah antara artikel dari AKSIS UKM yang PerakToday.com temui:

Selanjutnya baca di Perak Today

158 Responses to "PANAS BERAPI! MUSLIMUT PAS SIAL YANG BIKIN KACAU DI UKM SEMASA PROGRAM DATIN SERI ROSMAH TERBONGKAR!"

  1. APA NAK KATAKAN DAH MASUK BELAJAR BERDASARKAN KUOTA,BAGITULAH MENTALITINYA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya Allah...sejuk mata tgk anak2 gadis kita menutup aurat. semoga Allah bg hidayah kepada pemimpin kesayangan kita iaitu Rosmah Mansor utk tutup aurat. beliau dah banyak kali pegi Mekah tp belum tutup aurat lagi.

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. Ya. Tutup aurat dah elok.Tapi kenapa fitnah
      orang.biadap pulak pada org lebih tua.
      Kadang2 tak leh percaya gak dgn org tudung
      labuh ni...ada kes ustazah kena tangkap
      berkhalwat dgn jantan, tau.Ada juga pelajar
      sek agama beranak kat tandas asrama, tau.

      Btw gunalah nama lain.Kita tau lah cara encik mohamad yg asli menulis.....

      Delete
    3. menutup aurat tak semestinya mengamalkan rukun islam 5 perkara... saya juga perempuan yang menutup aurat... ramai kawan-kawan yang menutup aurat tp tidak menjaga solat dan adab... tidak menutup aurat tidak bermakna tidak bersolat dan menjaga adab... ALLAH Maha Berkuasa.. esok atau lusa dibukakan hati beliau untuk menutup aurat...sejuk mata memandang tidak semestinya sesejuk hati yang dipandang...

      Delete
    4. tutup aurat bknlah tiket utk membenarkan mereka melakukan sesuatu yg biadap. Tutup aurat bukanlah segala-galanya. Walaupun bertudung, namun perkara yg biadap masih dilakukan. MEMALUKAN!!!

      Delete
    5. kepada anon 9:50AM...mu yang bengong!

      anon 9:38AM...aku setuju dengan mu...itulah realitinya yg dok ada....aku lebih menghormati orang yg belum menutup aurat(pakai tudung) tapi mempunyai budi pekerti dan tingkah laku yang mulia drpd orang yg pakai tudung labuh tapi mempunyai sikap yg biadap dan busukkss...

      Delete
    6. anon 9:26....doakan skali supaya bebudak muslimut tu lebih berakhlak dan beradab........tapi ko ni pun keje asyik memfitnah nama orang lain je.....doa kejadahnya....

      Delete
    7. tutup aurat + tak jaga solat = bodoh
      tak tutup aurat + tak jaga solat + peluk laki2 bukan muhrim = astahgfirullahalazim....

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    8. siapa tu yg tak tutup aurat danpelik lelaki bukan muhrim boleh beritahu aku siapa dia,oh semah rupanya

      Delete
    9. Menyamar lagi!!

      Delete
    10. Salam

      Anon 9:26 am.. UNTUK RENUNGAN

      Menurut ustaz ofis saya, Selain dari menutup aurat zahir kita juga diwajibkan mnutup aurat 'BATHIN, iaitu dengan cara menghindari dari segalasifat2 ujub, riak , MEMFITNAH dan perkara2 keji lain. Menurutnya lagi sesiapa yang tidak menja aurat bathin mereka SEUMPAMA SEBATANG TUNGGUL BURUK YANG DISALUTI DENGAN BAJU KURUNG DAN BERTUDUNG..sampai
      masanya tumbang dan menimpa orang lain..


      Anon 10:09 AM

      tutup aurat + lindung PELIWAT = MUNAFIK
      tak tutup aurat + suka meliwat + peluk laki2 dan cina doll bukan muhrim = astahgfirullahalazim....

      Delete
    11. Tak habis-habis BABI peliharaan fuckatan ni menyamar jadi Encik Mohamad lagi. Kesian, dah takde jati diri langsung penganut fuckatan BABI tu...

      Delete
    12. Bhai yg duk sibuk ttng aurat...berapa % hukum ttp aurat didlm islam...sdgkn pas kata hukum hudud 0.001 didlm islam...bhai hukum seorg isteri yg tidak menutup aurat adakah tangunggan mak bapak,adik beradik jiran...mnkn rakyat yg tanggung.

      Ds rosmah tidak ttp aurat...biarkan dia dgn suaminya yg menentukan,dan pasti Allah lbh mengetahui...ttp kpd kita yg cuba mainkn isu ini bukan berdasarkn ikhlas ttp lbh kepada politic interest,maka Allah jua maha mengetahui...berubahlah bhai utk lbh fokus kepada yg lebih haq!!!

      Jika kepada kafir pun Allah melarang kita dari bersikap biadap...inikn pula kepada sesama muslim,serta org yg lebih tua dari stupid...opps student u...mnkin diaorg adalah pelajar yg pandai,ttp belum mnjadi manusia yg bijak lg sempurna...lu kata ..lu suka ..lu fikirlah

      Delete
    13. Ddikan pas tak ada yg sempurna.kenapa tak pg tanya badrul amin.dan mat sapu sapu bini org.dan arahkan buat kenytaan media

      Delete
    14. Alhamdulillah aurat tertutup...SUBHANALLAH "hati" tertutup....

      Delete
    15. Jawapan Rosmah sebab menabung dari kecil. Orang bodoh aje yang percaya.


      En Mohamad
      Nasionalis Melayu.

      Delete
    16. Makhluk sengal, tak payah nak tunjuk sengal sangat la menyamar sebagai En Mohamad, ingat ada orang nak pecaya ka? Melihat dari penulisan pun org dah boleh tahu la sengal ni bukan En Mohamad, dah la menyamar, tunjuk pulak diri kurang cerdik, lain kali kalau nak menyamar tue, letak skali la ayat keramat yang selalu En Mohamad guna..meh sini nk habaq sikit, len kali nk komen sebagai En Mohamad, letak ayat nie sama k, bru tak nampak bodoh!!

      Biru Tetap Biru,Dacing Tetap Dacing,Barisan Nasional Pilihanku,Demi Agama,Bangsa dan Tanah Air.

      En Mohamad
      Nasionalis Melayu

      Berani ka tulis macam ni sengal???

      Nana nurgaya

      Delete
    17. Yang kau orang sebok nak tegur Rosmah tak pakai tudung apa hal, punya pasal dia la. Tuhan suruh menutup aurat bukan pakai tutup kepala (tudung). Kau kena jaga diri kau lah apa kekurangnya. Kau ingat kau dak ada buat dosa ke? Kau tengok lah yang pakai tudung labuh tu, perangai serupa jalang. Jangan suka jaga tepi kain orang nanti diri sendiri bodoh tak tahu.
      M

      Delete
    18. Saya sentiasa tertarik untuk membaca penulisan En Mohamad, padat dengan isi, hujah, fakta yang jelas, tepat, bernas dan mudah untuk difahami, inilah nasionalis melayu yang sebenar, berhujah dan menulis dengan matang,bijak dan yang penting fakta bukan Auta, point semuanya mantap! Saya kagum dengan anda En Mohamad..

      Nana nurgaya

      Delete
    19. Terima kasih Nana nurgaya sebab suka gaya penulisan saya.. apapun undilah PAS!

      En. Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    20. Dah la perangai BURUK,, RUPA pun BURUK ehhhhhh...tak bernafsu aku tgk bebudak pompuan ni.. mesti bau badan masam... nonok kat bwh tu mesti hamisss gilerrrr (dpt kt bng nuar dia sebat gak)... Wanita yg menjaga aurat x mcm ni..

      anwar ibrahim

      Delete
    21. BETUL KATA ANON TU. INILAH PRODUCT KALAU DPT MASUK U IKUT QUOTA. PATUTNUA MEREKA NI TAK LAYAK MASUK U SEBAB DARI ZAHIR DAH NAMPAK KEBODOHANNUA. MEREKA SENANG DIPENGARUHI. MCM ANAK JALANAN LAGAKNYA. TAK NAMPAK PUN CIRI WANITA SRIKANDI. APA PASS AJAR WANITANYA JADI MCM SAMSENG KE

      KALAU NAK JADI SAMSENG JGN BELAJAR KAT U LAH. KAMI RAKYAT YG BAYAR CUKAI TAK RELA UTK MENYARA DUIT BIASISWA DARI TAX DAN ZAKAT YG KAMI BAYAR.

      PEMBANGKANG TLG JGN ASYIK KATA DUIT RAKYAT SBB RAMAI RAKYAT TAK SETUJU DUIT MEREKA DIBERI PADA PENCACAI ANAK BERANAK SUKU SAKAT. KALAU ADA YG BERI ITU UTK PELAJARAN BUKAN UTK LAWAN KERAJAAN. JGN RASA BANGA AWAK JADI SAMSENG BETINA PASS. MALAN PUN KERAJAAN TANGGUNG MELALAK SANA SINI MAKI HAMUN KERAJAAN. MCM LEPASKAN ANJING TERSEPIT. DIBERI MADU DIBALAS TUBA. MALU JADI SAMSENG BETINA DI U MILIK KERAJAAN.

      Delete
    22. Perasan jugak si sengal penyamar nie. UNDI PAS, oh ko silap org nie, pas tu apa ya??? Aku cuma tau barisan nasional dan UMNO ja,dari undi pas lebih baik bagi undi rosakkk!!!

      Nana nurgaya

      Delete
  2. siswi macamni harus anta belajar di INDIA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btl br mereka akn sedar betapa bagus nhlye malysia ni

      Delete
  3. dah kenalkan muka dia orang!!? apa lagi..jalankan lah tugas yang sepatutnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Drg ni bangsa yg suka busukan nama islam ptt busng nefara je..tak respek org baik mampos lg bgs

      Delete
    2. Kakbedah, depa ni penakut sebenarnya, nk buat kacau, tapi siap tutup muka dengan kain rentang buat apa? Dah tue ada yang pusing blakang pulak, dah berani buat, berani la tanggung, takut malu ke????

      Nana nurgaya

      Delete
  4. Bodoh!!! Udah dapat masuk u tu fokus kat study je laaaaa, ni bangsa lain sibuk menelaah pelajaran anak2 bangsa aku (bukan semua, cuma sebahagian yg x sedar diri!) sibuk menelaah hal2 politik, bodoh!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. puak2 ni biasanya yang belajar lulus cukup makan saja....sebab tu tak cerdik bagaimana nak menghormati orang yg lebih tua....hinguspun belum kering dah nak tunjuk hebat...

      amal ibadat seseorang hanya Allah yg dapat menilai keiklasannya...

      Delete
    2. Betul tu. Yang bodoh masuk umnuuu, yang cerdik masuk PAS.

      Delete
    3. Cerdik msk pas kepala butuh ko lah babi...ni semua jd setan disbbkan ajaran sesat pas lah

      Delete
    4. Ha ni satu lg pemikiran yang jelas dan nyata menampakan akal letak kat lutut, ko sesat sorang dah la..

      Nana nurgaya

      Delete
  5. Sdih aku tgk begitu bongkak student2 malaysia nie....dah dpt puna lah bnyk subsidi kerajaan dlm belajar kat Uni Awan msih lagi boleh menentang kerajaan dgn terbukanya.....apa mslh korang? dah kaya sgt? aku nk tgk klu anwar amik janji2 kosong die kotakan x....mcm selangor je dlu smbng nk trn cukai pitu...tolong jande la....bagi unisel free...ape jd? haprak....smua nie POYOOO!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. depa ni anak2 puak2 pembangkang...mana tahu erti bersyukur...sejak lahir lagi mak pak depa dah asuh membenci kerajaan BN...so inilah product yg kita dapat bila depa dewasa...jadi manusia yg tak ada adap dan budi bahasa....dalam otak depa dah ditrain asalkan BN mesti bangkang...buduss...

      Delete
    2. orang indon berpusu-pusu nak duduk di Malaysia, yg hidup di Malaysia nak hancurkan...baguslah.

      BERHENTIKAN SAJA MUKA2 AGEN PENGKIANAT NI!! SURUH DIA ORANG NI BELAJAR DI UNIVERSITI OF PORK NICK.

      Delete
  6. Agak-agaknya,
    budak2 inilah ibarat binatang yang lebih teruk dari ayam, lembu Nikki Aziz.
    Inilah yang dikatakan :
    MELEPASKAN ANJING TERSEPIT.

    ReplyDelete
    Replies
    1. budak2 ni dapat masuk U pun result bukan la hebat sangat...confirm!
      bila dapat masuk macam merak buih perasannya....bukan depa belajar sangat..dok jadi penghasut kat U untuk tentang kerajaan...

      Delete
    2. Belajar u setakat nak cr jantan baik tak yah...lps tu bt perangai mcm babi

      Delete
    3. Ni la golongan yang lord ried slalu cakap tue kan!! Sekutu dia jugak rupanya..

      Nana nurgaya

      Delete
    4. AMBOI HEBATNYA KO HINA ULAMAK?? TERUK

      Delete
  7. Ini semua pelajar bodoh dan dungu tak tahu diuntung. Belajar belum habis dah bertindak macam orang dewasa. Dah diberi peluang belajar tu, kau orang belajar sajalah. habiskan pengajian dulu. Dapatkan kerja dan bantu ibubapa yang penuh dengan pengharapan. Kau orang ni memang lahanat. Ini semua kerana pengajaran dan hasutan PAS yang sudah tidak relevan lagi. PuteraNS

    ReplyDelete
  8. Kebiadapan pelajar ini menunjukkan betapa rendahnya mentaliti mereka.Dapat dilihat pemikiran mereka benar benar telah diresapi oleh perasaan benci dan meluahkan kebencian mereka semata mata tanpa mengambil kira samada benar atau tidak isu yang mereka timbulkan.Ini lah cara anwar mendidik pelajar dan masyarakat negara ini demi kegilaan untuk ke putrajaya.Mereka akan cipta isu yang panas sebanyak mungkin tanpa menghirau ianya benar atau tidak ,yang penting imej kerajaan bangsa melayu dan lain lain mesti dicemarkan supaya akan wujud rasa benci masyarakat,apabila perasaan telah dikuasai oleh rasa benci maka fikiran tidak lagi rasional ,pelajar-pelajar ini adalah contoh sebahagian dr masyarakat yg telah dikuasai oleh perasaan benci .Kalau sudah benci fakta sudah tidak berguna lagi....

    ReplyDelete
  9. Peh ade dri drng nie dpt biasiswa pun msih nk menentang kerajaan? gle sial la drng nie....ape lgi korang x puas hati? mcm2 dh kerajaan bagi korang nk ape lgi dri kerajaan? jgn jadi setan bertopengkan manusia....nie sbb muslimah2 zaman skrng sukar dipercayai

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni lah contoh2 budak yg dibesarkan oleh org2 pas

      Delete
  10. isu disini bukan kebiadapan...isu di sini adalah.....ramai orang termasuk pelajar sudah MUAK dengan perangai isteri NAJIB.....tidak sepertimana isteri2 PM yg lalu....BONGKAK....tanye orang UMNO pun tak suka dia lah.....kalau orang UMNO tak suka si Rosmah ini, ini kan orang bukan UMNO....fikir-fikirkan lah....dan renung2kan lah secara terperinci

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa2 pun, kebiadaban tetap wujud dan dalam hal ni sememangnya satu isu yang serius. Ia melibatkan soal akhlak dan maruah. Kalau tak puas hati, gunakan saluran yang betul. Jumpa dengan tuan badan dan dapatkan penjelasan. Bagi aku, kawalan dan teguran terhadap mereka yang setahun jagung ni perlu dan jika tidak di tangani boleh menyebabkan rusuhan besar-besaran sehingga berjangkit di mana-mana universiti dan seterusnya merebak.

      Delete
    2. Tanya orang umno, konon.Engko pernah
      berjumpa dan bercakap sendiri ke dgn
      ds rosmah.Tak payah lah nak menyampaikan benda2 yg engko sendiri
      tak tahu.

      Delete
    3. memang ramai yang tak suka isteri PM... tapi mungkin juga ramai yang menyampah dengan isteri awak.. suami awak.. mak awak.. ayah awak.. adik beradik awak.. anak-anak awak.. so tak payah la nak pikir masalah yang sekecil tu.. pikir la kehidupan dengan skop yang lebih besar.. BONGKAKnya DS Rosmah tu mnghalang awak cari rezeki ke? mnghalang awak beribadat ke? menghalang awak hidup aman damai ke? satu jari menuding pada orang lain.. 4 jari menuding pada diri sendiri.. jangan asyik nampak keburukan orang lain sedangkan diri sendiri pun banyak lagi yang tak betulnya...

      Delete
    4. saudara, boleh jelaskan kesalahan ape yg besar sgt Rosmah dah lakukan sampai tahap benci kpdnya begitu tinggi?

      Delete
    5. Sebab rusmahlah aku benci sangat dengan umno.

      Delete
    6. Sebab ko jeles bini ko muda lagi tapi tak
      lawa berbanding rosmah yg dah dekat 60
      tapi masih lawa, kan?

      Delete
    7. Aw setuju sgt ramai yg dengki dgn rismah sbb tu drg tak suka dia..padahal dia sgt baik byk kebaikan yg dia bt utk negars kita

      Delete
    8. Betul tu kakbedah, Datin Seri Rosmah ni memang berjiwa rakyat, tengok la bila ada majlis turun padang, selalu dia ada, dan satu lg Datin Seri ni selalu tersenyum, manis dan berseri, tak macam isteri si nuar tue. Memanjang ja mcm cuka, bnyak masalah kot, atau dah x da nikmat senyum!

      Nana nurgaya

      Delete
    9. Simpati dgn nasib kak wan jijah tu...harapan dia mggunung dgn pak sheikh tu...tapi disebabkan skandal yg nyata...dia dah tak mampu nak angkat muka...kasian.
      Sebab tu lah aku sgt meluat tengok muka mat liwat n pelayan pelacur tu..munafik

      Bekas ahli pkr kota

      Delete
  11. Bila tengok gelagat budak-budak mentah berhingus ni, teringat saya ketika bertugas sebagai seorang guru di sebuah sekolah agama tidak lama dahulu.

    Tahun 1992, persatuan dibawah naugan saya bercadang untuk buat lawatan sambil belajar ke Haadyai. Pekan tu kan ada konotasi tak elok jadi ada la sorang budak (yg jenis radikal macam siswi2 ni la) membantah cadangan lawatan tersebut.

    Saya sendiri memang tak setuju dgn pemilihan lokasi tu tp sebab yang nak bawa pelajar2 adalah sorang ustaz yg berasal dari Haadyai juga, takkan la saya nak kata, "Ustaz, saya tak benarkan sbb hometown ustaz tu penuh dgn pelacur"... takkan la saya nak kondem kg halaman orang gitu. Jadi saya dok cuba fikir la camna nak selesaikan isu ni dgn baik tapi budak radikal tu (baru 18 tahun!) terus mendesak saya untuk ambil tindakan. Cara dia pun sama dgn siswi2 biadap ni laa... dipanggilnya saya datang mengadap dia, siap di ajar cara nak ambil tindakan. Sakit hati betul. Alhamdulillah... Allah tolong beri jalan keluar, ditakdirkan berlaku rusuhan di selatan Thailand tahun tu, so dapatlah cancel program tersebut.

    Dan... budak radikal tu.. 2 tahun lepas masuk Univ., dia kena tangkap masuk ISA sbb radikalnya menjadi-jadi... dia terlibat dgn JI.

    Siswi2 ni... kalau takde orang dewasa yang cuba 'perbetulkan' pemikiran mereka akan terus jadi radikal...dan melahirkan lebih ramai radikal lg.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sistem pembelajarn peringkat menengah perlu diperbetulkan, kalau diperhatikan ramai pelajar tidak berminat isu2 semasa, Pergaulan tertutup hanya diantara puak mereka..Kanak2 diperingkat tadika telah di braiwash kan dengan berbagai fitnah....tak pelik mereka ini akan jadi kurang ajar jika dewasa nanti...Silap2 ibubapa mereka sanggup dihantar kerumah orang tua.

      Delete
  12. terajang keluar ja dari terus belajar kt U..klu simpan pn jadi barah je..pelajar mcm ni x perlu d simpan..nk muntah ja tngok dia owg ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju sangat . Pihak U mesti bertindak tegas bukti gambar dah jelas. Jadikan mereka ini...buat gambar mereka BESAR BESAR gantung sekitar U ... tulis ayat ..
      MEREKA INI TIDAK DIALU2KAN BERADA DI SINI TELAH DI BLACKLIST. Hantar lapuran ke penjaga n penaja mereka.

      Cikgu Pencen Malim Nawar

      Delete
    2. Kesilapan di pihak kerajaan adalah ramai dari golongan ini tidak didekati dari awal...sepatutnya 6 bulan selepas melaporkan diri di IPT, mereka yang bermasalah telah dikenalpasti terutamanya dari keturunan pembangkang..seterusnya kerajaan tubuhkan satu TASK FORCE yang bersifat mentor bagi menerangkan apa jua Isu yang dibangkitkan, pastikan mereka dapat maklumat yang jelas dengan segera,, akhir sekali jauhkan mereka dari sumber2 fitnah.

      Delete
  13. PAS adalah kambing, lembu, ayam & firaun yang kutip dedak, rumput, wang rakyat (mintak bantuan derma) daripada rakyat.

    PAS adalah parti yang mengutip wang rakyat daripada tangan rakyat. PAS ada tangan yang meminta-minta daripada rakyat & terlalu kedekut untuk bantu rakyat.

    Sebaliknya, PAS lebih suka mintak wang rakyat.

    Apa bezanya PAS dengan ayam, lembu, kambing & firaun?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas muka tak tau malu...tadah duit rakyat kononnya tujuan berjihad...kesian makcik2 yang terpedaya habis segala gelang rantai ditabur dalam kantung Pas..duit yg dikutip tu hentah kemana lesap sapapun tak tau...akaun tak dak audit pun tak dak...jawab...

      Delete
    2. Masuk poket la jawabnya...ada jugak puak yang tak boleh fikir masih lg hulur wlau dah tahu hasil kutipan ntah ke mana!!! Dah buta hati gamaknya..

      Nana nurgaya

      Delete
  14. ..UKM TAK MALU KE ADA "PENUNTUT " MACAM INI... ????

    ReplyDelete
  15. tengok muka pun tau masuk uni sbb belas kasihan UPU aje

    ReplyDelete
  16. Anon 28 Feb 2013,08.59am
    Saya minta maaf ya saudara.Pertamanya komen saudara tu tak betul untuk tajuk ini. Apa kena mengena orang lain ke , org UMNO ke nak benci DS Rosmah dengan bebudak tu? Apa yang DS Rosmah dah buat kepada mereka?
    Sebaiknya saudara menasihati mereka untuk beri tumpuan pada pelajaran dari berdemo tak kena gaya. Anak2 bangsa lain menumpukan perhatian penuh pada pelajaran kerana mereka sedar situasi....Tp mereka2 itu budak akal cetek patut memberi tumpuan penuh agar pinjaman PTPTN atau MARA dapat diubah kepada biasiswa kerana dapat cemerlang.
    Apa DS Rosmah nak beli tu hak dia, apa yang mereka nak bising dan sibuk.Pegi le belajar agar dapat jadi pelajar cemerlang.

    ReplyDelete
  17. Apa nak buat... kepala2 mereka semuanya tak beradab...

    ReplyDelete
  18. seeloknye pelajar terbabit dibuang universiti kerana perbuatan biadap begitu.. kite maklum sgt dgn pemimpin kite yg sedia bertemu dan berbincang dgn sesiapa bg mengatasi masalah dgn ade keikhlasan..
    tindakan biadap begitu memang diatur dan disukai pembangkang bg menghidupkan suasana tidak tenteram dimana2.

    ReplyDelete
  19. Salam ..

    bebudak lgbt semua nie jenis tak sedar diri SELUAR DALAM dan PAMPERS haid dia pun kerajaan tolong bayarkan melalui pelbagai bantuan...

    Cuba perhatikan awek lgbt digambar pertama tu macam perempuan tak bermaruah.. agak2 berapa sewanya satu malam....

    ReplyDelete
    Replies
    1. lgbt yang kulit cerah tuu, RM 80 dan yg kulit gelap RM 20 jeer.

      Delete
  20. UKM, tolong ambil tindakan terhadap pelajar pelajar yang kurang ajar ni......orang2 macam ni patut dikeluarkan dari universiti, ramai lagi yang memerlukan tempat tu untuk belajar...

    ReplyDelete
  21. imej buruk dan mulut cabul.. tidak layak di gelar muslimat pas.. ubah dan tukar kepada malaun pas..

    ReplyDelete
  22. Ini lah SYAITAN yang di latih oleh Parti PAS kononnya ISLAM, ISLAM Pas ni lah yang mengajar student kurang ajar mulut LONGKANG, HANYIR dan SEBUSUK NAJIS. Woi mahasiswi tajaan PAS tu...kepala bertudung, aurat di lindung tapi perangai macam SETANNNN.........!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  23. Mereka munutup aurat cara setan.tutup atas buka bawah.bunting lepas dalam tandas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KO CAKAP MACAM KO BUAT JE

      Delete
  24. alamatnya ramai graduate ukm tak dapat kerje ler..dah dicop kaki demo. nanti kalau tak dapat increment, naik pangkat dan bonus, tindakan mereka berdemo..camni mcmnana majikan nak ambik kerje?

    ReplyDelete
    Replies
    1. REZEKI DTG DARI ALLAH... JGN JDI SYRIK

      Delete
  25. seperti kata si kafir nik aziz, kat mekah pun ada pelacur.
    agaknya pelacur tu pakai tudung mcm siswi ni kot.

    patuttt la belakang ofis si kafir nik aziz ada rumah pelacuran
    serooopa mcm kat HQ.

    pelacur dan nik aziz berpisah tiada.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh tahan n.ajis nie...kota mekah abis dia terokai sampai jumpa pelacur...hebat.Sayang negeri sendiri pun tak terjaga...

      Delete
  26. Bebudak U ni bnyknye bukan tau ape pun, emo je lebih, ikut ikut. Org cakap die pun cakap, org tuduh die pun tuduh, org demo die pun demo. Tak tau ape bukti, sahih ke tak, fitnah ke ape ke, mudah terpengaruh. Kalau dilayan pun ape hasilnye, ape baik yg die org dapat. Cif cif die org pulak masing masing nak tunjuk hebat, tunjuk berani, cari glamer , supaya yg lelaki senang dpt awek, yg pompuan pulak senang dapat gewe. Itu je la.
    MPP seharusnye lebih berperanan merancang dan melaksanakan aktiviti non akademik pelajar. Banyak aktiviti boleh buat drpd demo yg kalau dilayan pun tak de hasil baiknye. Berkaitan politik negara, boleh buat sesi dialog dgn pemimpin dr pelbagai peringkat, tp jgn emo lah. Dialog dgn matang. Mase kite org dulu macam macam aktiviti kite buat, bakti siswa, anak angkat, kuliah agama mingguan, ceramah, forum, dialog, program kerjaya, sukan, konsert nasyid pun kite buat, mcm mcm lagi lah. Kalau di isi dgn aktiviti aktiviti berfaedah, takde mase lah nak demo demo ni, bukan ade pekdah pun. Silap silap kene buang U.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku setuju ngan hang...akupun bekas budak U jugak...tapi sepanjang aku belajar di sana aktiviti2 berfaedah macam tu jugak yg kita sibuk selain belajar...demo2 mengarut ni langsung tak ambil tau...buang masa dan tak dak faedah untuk pelajar...

      aku malu tengok muslimah2 UKM tu...memalukan..tak dak adap langsung!

      Delete
  27. Aku hnya pemerhati - bila ada perhimpunan,mempersoalkan suatu pihak (x kira la BARISAN atau PR) psti akan ada ayat sumbang mgatakan : Oh..dia ni hasil didikan 'dia' tu smbil kluar la kata2 maki.
    Tidak bolehkah mempersoalkan sesuatu perkara yg dilakukan pemimpin yg telah rakyat pilih? Mereka2 tu bukannya maksum! -Terpelihara dari melakukan dosa.! Remaja2 skrg dah boleh cari sdiri maklumat,infomasi di hujung jari..Boleh berfikir sdiri, dan rasanya boleh buat pertimbangan,jadi bila berlainan pendapat, tak perlu emosi, minta semua orang sokong pihak,yang selama ini didukungnya.
    Tolonglah lihat dari mata burung, jgn lihat dari bawah tempurung..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 10:08 ..

      Saudara yang bijak sana, memberi pendapat dengan FAKTA yang benar adalah yang semolek2nya,tetapi dengan memberi PENDAPAT KOSONG serta 'copy - paste' dari sumber2 meragukan itu adalah FITNAH yang memudaratkan UMMAH. Tanyakan pelajar ini apa sumber2nya..Buktikan mereka itu seorang bakal graduan terpelajar..cuba lihat pada rakaman YOUTUBE atau media2 lain cara mereka berbicara, adakah mereka ini layak menjadi Graduan atau hanya menjadi seorang JALANG yang hina..

      Tolonglah melihat dari Al Quran dan Sunnah sebelum melihat dari mata burung.

      Delete
  28. Tidak ada kena-mengena dengan PAS atau UMNO. Hanya keegoan pelajar-pelajar itu tak bertempat. Baguslah pelajar-pelajar tu tutup aurat tetapi yang keluar dari mulut mereka meruntuhkan segala kebetinaan mereka. Tidak layak gigelar siswi. Menutup aurat bukan menghalalkan sesaorang itu memandang hina terhadap muslimat lain yang tidak bertudung.Banyak kali berlaku perkara-perkara yang tak sepatutnya dilakukan oleh bertudung/menutup aurat. Apa nak dikata.
    Pehak UKM harus bertindak segera dan mengambil tindakan. Kita tunggu saja apa tindakan yang akan dijatuhkan kepada mereka.

    ReplyDelete
  29. Informasi fitnah dihujung jari yg dipercayai tanpa menyelidiki benar atau tidaknya?

    ReplyDelete
  30. Cer tanya bebudak tu cahaya deflect x oleh gravity? Banyak nua ilamu di luar sana...politik sempit gak nak dijoin...cis...sudah gatal mungkin...dpt kat mat sabu baru tau

    ReplyDelete
  31. Cer tanya bebudak tu cahaya deflect x oleh gravity? Banyak nua ilamu di luar sana...politik sempit gak nak dijoin...cis...sudah gatal mungkin...dpt kat mat sabu baru tau

    ReplyDelete
  32. Cer tanya bebudak tu, berani tak angkat sepanduk tanya mana Hudud dalam Manifesto PR. depa tak sedaq tiada lagi Negara Islam, Hudud dan kepimpinan ulama sebab Negara Islam dah jadi kebajikan, Hudud dah dibakulsampahkan PR dan Ulama dah jadi Ular dalam semak yg diam membisu bagaikan ulama bisu bila peranan mereka diganti ulama seperti Mat Sabu, Mahfuz, Abby, Aishah, Bob, Yassin, Hairee dan seumpamanya.

    ReplyDelete
  33. Anehnya Bn yg zalim masih membiarkan mereka hidup aman sejahtera tanpa ditangkap, disiksa, dicabul atau diperkosa macam kekawan mereka disesetengah negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju sgt !

      Delete
    2. Ya betul.. betapa zalimnya BN sampai pembangkang buat apapun tak dak tindakan..alahai..apa makna zalim pada puak2 pembangkang lunyai ni sampai sekarang aku tak dapat jawapan...yg depa tau copy paste dari jenerasi ke jenerasi...

      Delete
  34. Sekurang-kurangnya nanti mereka tak perlu ke luar negara jadi bibik untuk cari rezeki.

    ReplyDelete
  35. saya pun hanya pemerhati.tengok gelagat anak2 muda yg diheret dlm politik kepartian kdg2 amat mendukacitakan.memang mereka ini mahasiswa tp apabila bercakap cuma seumpama burung tiung sahaja.bkn faham sepak terajang politik kotor ini.sebagai org tua saya amat faham jiwa anak2 muda. mereka perlu dibimbing lagi, tumpukan pada pelajaran dan kuliah. apabila dah berjaya mendapat ijazah berpolitiklah semaunya. diuniversiti gali ilmu semaksima yg boleh. keluar dgn ijazah kelas pertama. bkn asyik mengikuti usrah politik tp apabila tamat cuma setakat tamat sahaja. bkn graduan yg dibanggakan. persoalannya kenapa anak2 melayu . bkn anak cina atau india yg membuat kerja2 begini. fikirkan...

    ReplyDelete
  36. Manifesto Nicky Ajis dan Hadi Besi
    PAS adalah

    PAS - Parti Ajaran Sesat
    PAS - Parti Ajaran Setan
    PAS - Parti Akidah Songsang

    Setelah satu bendera dengan Anwar Aluburi
    PAS - Pengikut Anwar Setan
    PAS - Pengikut Amat Sapu

    Setelah sekaki dengan Pariah Ambiga Sial
    PAS - Pengikut Ambiga Sial

    Setelah buat rusuhan pada Bersih 3
    PAS - Parti Anak Samseng

    Sejak tunduk dengan DAP
    PAS - Parti Anjing Suruhan

    Dan sekarang anak2 PAS jadi
    PAS - Pelajar Akal Sempit


    Pemerhati dari Singapura

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untuk selamanya....
      PAS - Parti Asobiyyah Semalaysia

      Delete
    2. PAS adalah kambing, lembu, ayam & firaun yang kutip dedak, rumput, wang rakyat (mintak bantuan derma) daripada rakyat.

      PAS adalah parti yang mengutip wang rakyat daripada tangan rakyat. PAS ada tangan yang meminta-minta daripada rakyat & terlalu kedekut untuk bantu rakyat.

      Sebaliknya & hakikat yang nyata, PAS lebih suka mintak wang rakyat. tapi tak pernah nak bantu rakyat. dok mengepau duit rakyat mmg kepakaran PAS.

      Apa bezanya PAS dengan ayam, lembu, kambing & firaun?

      Pas mintak duit rakyat = pas ayam, lembu, kambing

      Delete
  37. kesian kat makbapa ingat anak blajar rupanya jadi barua pembangkang...anak bangsa lain tengah dapat degree first class, anak bangsa kita dpt yang corot...bangganya blh menjerit tengah padang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. MENTOR DEPA SI ANWAR TU PI LA TANYA DIA DEGREE CLASS APA DIA DAPAT....MAI AKU NAK HABAQ... SI ANWAR TU DAPAT IJAZAH AM SAJA DLM PENGAJIAN MELAYU...MASA BELAJAQ KERJA DIA BUAT DEMONSTRASI SAJA NAK POPULAR...TAPI BELAJAQ HAMPEH.....LA NI NAK TUNJUK TERA..PIIRAAHHH...

      Delete
  38. pilihanraya yg lalu dtg 3 org mahasiswi kerumah diampang, kononnya nak buat kajian isi rmh. saya bertanya dari mana. u sekian2. soalan pertama kat saya uncle xmau sokong pembangkang ke. saya cuma senyum je. tp saya minta butir2 bdk ini. akhir sekali saya tunjuk lah kad pekerja saya. terperanjat dia . uncle kerja kat jabatan perkhimatan awam ye. saya cuba bg tau kad jpa kerajaan telah membuat segalanya untuk anakanak melayu seperti adik2 ini. dari biasiswa kpd lantikan pegawai perkhidmatan awam. terlopong mulut bdk2 ini. itu yg saya katakan belajar dahulu. jd graduan kelas pertama. lps tamat berpolitik dgn akhlak dan adab muslim,,,

    ReplyDelete
  39. BEBUDAK COURSE APE NIH? ADA SESAPE BOLEH BAGITAU?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diaorang nie amik course Urutan Tradisional tak pun kursus tarian, itu sebab kalau bercakap tangan mesti nak gerak jugak

      Delete
    2. ni bakal-bakal penari tiang utk mat sabu.

      mat sabu suka bau b***t
      mat sabu suka bulu b***t lekat di kerongkong

      Delete
  40. DIAORG NI BANYAK BACA HARAMKAH LAH NI..PASTU DIBRAINWASH LAGI..KAN ELOK MASA TU WAKIL PRO ASPIRASI BERSEMUKA DENGAN DIORG NI..BUDAK2 NI BUKAN ADA INFO PUN BANYAK PROPAGANDA JER...BUANG MASA DAN NAK KAN PERHATIAN...

    ReplyDelete
  41. BIADAP!!!! malukan nama ibu bapa yang telah mendidik dengan ajaran agama tapi kini mengikuti ajaran sesat........kesian kalau ibu bapa tgk ini mesti sedih.....inilah anak yang telah kalian bela selama ini.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. AKU RASA MAK BAPAK DEPA LAGI BANGGA ANAK DEPA BUAT MACAM NI.......SAH2 MAK BAPAKPUN MENTALITI MACAM NI....PEMBANGKANG YANG HAPRAK!

      Delete
  42. mak aih.. belum habis belajar lagi dah pandai main politik.... kot ye pun habiskanlah study tu dulu.... inilah anak2 muda skang yg dah terpengaruh dgn ajaran pembangkang........ ish2

    ReplyDelete
    Replies
    1. ntah ler, seluar dalam pun mak bapak masih belikan lagi..inilah yang dikatakan bodoh tak boleh diajar bijak tak boleh diikut.

      Delete
    2. Kita yang sah sah bijak nie jangn ikut mcm depa! Ayuh kita semua melangkah bersama kepimpinan Dato Seri Najib dan pemimpin UMNO,terus melakukan TRANSFORMASI untuk kehidupan yang lebih baik. Hentikan Reformasi!!

      Nana nurgaya

      Delete
  43. ha..utk pengetahuan kau ini lah yang dikatakan bebal dan bodoh@nak tunjuk pandai tak kena tempat...nampak semua pakai tudung labuh,nampak mcm berakhlak tapi biadap!!tak sedar diri punya budak..isu cincin rosmah ko pertikaikan kenapa kau tak pegi tanya jijah mana jam omega anwar..hari tu rosmah dab bagi keterangan berkenaan dengan isu cincin dan dia siap bersumpah lagi yang dia tak pernah memiliki cincin tersebut...ini lah yang org cakap belajar tinggi2 tapi bodoh nya bertingkat-tingkat...

    ReplyDelete
  44. Inilah manusia yang tidak tahu bersyukur. Pelajar dapat macam2 bantuan dan yuran sangat rendah berbanding IPTS. Apa bila tidak tahu bersyukur, serba serbi tak cukup. Semua hendak dan apabila tak dapat maka pihak ketiga disalahkan. Dalam perkara ini kerajaan jadi kambing hitam. Apabila tak bersyukur maka Allah hadkan peluang kamu untuk dapat yang lebih baik. Maka susah dapat kerja, gaji kecil dll. Maka kerajaan sekali lagi disalahkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Bro, gua setuju. Gua penah mohon tapi tak dapat masuk yang dapat semua haram jadah yang tak reti bersyukur.

      Delete
    2. Tu lah akak kata budak2 ni mmg tak sedar diri...

      Delete
  45. nasib bukan adik-adik aku..kalau tak dah lama kau penyepak..bodoh tongong..belajar pun tak habis lg..duit pun mak bapak tanggung ada hati nak tunjuk bijak politik...dasar budak hingusan..dpt masuk u pun atas ehsan kuota bumi ja..kalau tak bawah jambatan la ko blaja....tubuh ja bertutup tapi hati busuk mcm bangkai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian kat mak bpk drg ni ingat ank g belajar blk jd manusia...rupa2nye balik jd binatang...

      Delete
  46. Mahasiswa Melayu Malaysia sekarang dah tak ada kualiti sebagai mahasiswa yg benar2 terpelajar dari segi ilmu pengetahuan, kekurangan motivasi untuk meningkat kebolehan yang terpuji dalam pengajian. Mereka malas membaca buku ilmiah yang bermutu tinggi berkaitan dengan bidang pengajian masing2. Sebaliknya mereka lebih mudah dan cenderung budaya'copy and paste'.

    Hasilnya mereka mudah terpengaruh budaya fitnah daripada bahan bacaan ringan bertaraf sampah contohnya Haramkahdaily,Keldaiandaily, Roketkuno dll bacaan sampah. Buktinya mereka lebih mudah menyesuai diri dengan budaya politik anti establishment, menongkah arus dan lain2 aktiviti yg tidak memerlukan perah minda dgn berat. Majlis2 ilmu berkaitan dlm bidang pengajian ditolak ketepi.

    Amat menyedih mahasiswa Melayu Malaysia tak setaraf dgn Maahsiswa bukan Melayu dari segi pencapaian akademik tahun demi tahun.Inilah akibat mau melibatkan diri dengan aktiviti2 yg tiada kena mengena degn bidang pengajian contohnya Himpunan Bershit 1,2,3 dan Himpunan Lynas, menghadiri majlis ceramah politik songsang. Sebab apa ? Sebab aktiviti2 tadi tak perlu berfikir banyak tapi menggalak mahasiswa macamana nak jadi kaki pukul, belasah polis dan kaki maki hamun terhadap pihak kerajaan BN.

    Sekarang eloklah kita tukar panggilan mahasiswa kepada mahabodoh@mahasewel.

    Wahai mahabodoh@mahaasewel !!! Kembalilah ke pangkal jalan dan tumpu perhatian dalam bidang akademik semoga ko betul2 jadi mahasiswa kembali...

    HANAFI VALE. FIRE !! K.O. PR !!!

    ReplyDelete
  47. "Sebahagian dari keelokan / kebaikan seseorg Islam ialah meninggalkan apa yg tiada kena mengena dengannya (tidak berfaedah baginya)". HR Tarmizi.

    ReplyDelete
  48. Ni lah bangsa pukimak yg busukan nama org islam..atas pskai tudung bwh bukak puki bg org tengok..klu aq kt sana aq jentik puki drg lps tu amta g menyundal kt bukit bintang

    ReplyDelete
  49. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  50. Malu akak tgk budak2 ni punya perangai bjn main baik lg penampilan tp perangai tak respek org tua..klu ye pun tak puas hati jgn lah biadap sgt ingat ckit dia tu isteri pemimpin kits dlam islam pun ada ckp kita perlu respek pemimpin kita...kenapa perlu buat kecoh?buruk nampak tau

    ReplyDelete
  51. Motif??? Asik tanya benda sama berulang kali??? Dah takde keja lain ke...klu time belajar tu study je lah tak yah lah nk bodohkan diri tu bt perangai bodoh...pengetahuan tu blm cko lg tp perangai dah mcm babi

    ReplyDelete
  52. setuju dgn anon 1.44pm..aku ada pengalaman belajar di luar dan dlm negara.. masa dlm negara masa buat matrik dulu thn awal 90an mana ada hp, internet tidak digunakan dgn luas, laptop pun tak de.. nak pinjam buku di library pun kena berebut , begitu juga masa nak fotostat.. nak call ibu bapa pun kena beratur panjang di booth.. begitu juga masa di oversea, nak guna komputer pi computer lab, buku pun sama aku kena berebut dgn mat salleh, nak call ibu bapa sebulan sekali sbb ingatkan bil.. mana ada skype, e-mail kat m'sia masa itu mak ayah aku tak pernah dengar.. tapi aku tak fikir mende lain masa itu , penting aku belajar sungguh2 sampai berjaya.. budak melayu sekrg naik lemak, terlalu manja byk kemudahan sbb itu daya pemikiran keintelektual kurang, tak reti nak fikir, tekan 'click' , copy n paste terus dpt jwpn..

    ReplyDelete
  53. memalukan..ssungguh memalukan!! mcm ni anak muda didikan PAS?? kalau setiap generasi anak muda dipengaruhi sebegini oleh PAS cuba bayangkan kualiti siswazah yang akan kita lahirkan?? sedih melihat semua ini... Aku doakan PAS KO PRU nanti

    ReplyDelete
  54. ptuuuuuuuuuuuih! mcm ni aku tak nak jadikan depa tu awek aku la...hahahaha..PAS itu anjing DAP! Ini mesti nak jilat DAP ni...

    ReplyDelete
  55. bijaknya pakatan sendiri dah tak mampu lagi so dorang upah pulak minah2 nie dengan ntah dengan berapa je upahnya...
    kurang ajar pulak tu wanita sebaya umur ibu mereka boleh mereka bercakap dengan biadap..
    bila nak pru korang sibuk apa pergi lah belajar bina hidup dan praktis jadi isteri solehah bukan merepek dekat luar

    ReplyDelete
  56. UMNO semakin bacul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa kurangnya pas n pgayr..

      Delete
    2. PAS semakin jadi ANJING DAP

      Delete
    3. PAS = Parti Anjing Suruhan

      Delete
  57. BUDAK2 INI SEMUA BODOH SEBENARNYA YG MEREKA MASUK UNIVERSITI PUN KERAJAAN PUNYA TAPI NAK HINA ROSMAH KENAPA, PAKAI TUDUNG BUKAN MAIN LABUH LAGI TAPI PERANGAI MCM SIAL AJE PUN TAK GUNA JUGA. SEKURANG-KURANGNYA ROSMAH TAK TUTUP AURAT TAPI BANYAK KEBAIKKAN YG TELAH DIA LAKUKAN UNTUK RAKYAT. BAGI AKU KALAU DAH JADI STUDENT BAIK DRG INI TUMPUKAN PERHATIAN AJE DLM PELAJARAN MEREKA TAK PERLU NAK SIBUK HAL POLITIK.

    ReplyDelete
  58. Pangkah PASDAPPKR untuk masadepan yang tidak menentu (ada 3 ketua). Pangkah BN dah tahu Najib ketua. Pangkah kita menentukan masadepan kita untuk 5 tahun dan mungkin tidak akan berubah lagi. NAUZUBILLAH...

    ReplyDelete
  59. FREE DOWNLOAD GOD OF WAR-2 PC GAMES IN HIGHLY COMPRESSED MEDIAIFRE PARTS FULL VERSION DOWNLOAD FROM HERE-->>>> www.supersonicgamez.blogspot.com

    ReplyDelete
  60. Kenapa lari . budak2 ni bukan bawak c4. Dgn budak berhingus pun takut ke?
    Berani kerana benar. Takut kerana salah.

    ReplyDelete
  61. Kenapa lari . budak2 ni bukan bawak c4. Dgn budak berhingus pun takut ke?
    Berani kerana benar. Takut kerana salah.

    ReplyDelete
  62. ..bakal jadi gundek hadi boroi ni.. hehe.. taqbir!..

    ReplyDelete
  63. Belaja pon mintak duit mak bapak lagi...ade hati nak berdemo..belaja la pandai2..jadi engineer , doktor boleh la nak demo2..nie kes mcm anwar la nie..masuk um ..asik demo je terus jadi gay..kan susah

    ReplyDelete
    Replies
    1. btl3 apa yg anon 7.24 pm ini katakan, aku rasakan mereka baik tak perlu belajar tinggi2 kalau nak berdemo.

      Delete
  64. Bodoh, Rosmah bukan pun ahli politik macam Wan Azizah.

    ReplyDelete
  65. tak tau lah apa nak jadi dengan pelajar2 nie... belajar je dgn universiti kerajaan tapi kerajaan yg ditentang!! apa pny bangsa lah depa nie ha??? harap je nampak alim bkn main bertudung labuh sume tapi perangai......beringat2 lah sikit...

    ReplyDelete
  66. DASAR TAK TAHU DIUNTUNG. KALU BERANI CUBA TEST KALU DAP YG PEGANG MALAYSIA NI..UNIVERSITY MANA ORANG MELAYU DAPAT MASUK??

    SEKOLAH KEBANGSAAN HAPUS, UITM HAPUS, HAK MELAYU HAPUS...LAST2 SEMUA MELAYU MAMPUS.

    ReplyDelete
  67. Mak Bapak ko suruh masuk u bukan untuk berdemo atau menentang kerajaan, ni apa benda lah ko buat samdol, apasal ko dengki sangat dengan datin rosmah ?? ada dia kacau hidup ko ke?? dasar tak sedar diri punya budak, bodoh !! Muda muda dah jadi pencacai anwar !! bape sen sangat la ko dapat upah buat semua ni, jijik sial perangai muslimah macam ni, ni bukan muslimah !! tapi musibat !!

    ReplyDelete
  68. Amboi Angkuhnya Rosmah

    Mungkin kerana saat ini orang yang paling berkuasa di Malaysia adalah suaminya selaku Perdana Menteri, maka inilah yang menyebabkan Rosmah tidak merasa risau dengan kritikan dari rakyat. Begitu hebat Rosmah beserta rombongannya mengelilingi dunia sehingga mendapat liputan yang begitu meluas dalam media cetak mahupun elektronik, dalam negara dan juga luar negara, meninggalkan suaminya berseorangan yang sudah pasti ”merindui kepulangannya”, konon kerana membawa tugas yang besar untuk negara. Persoalan yang ingin rakyat ketahui ialah, wang siapakah yang beliau berserta rombongannya gunakan untuk ekspedisi ”hebat” itu? Begitu nyata nampaknya sandiwara yang dimainkan oleh para pemerintah sekular negeri-negeri umat Islam termasuklah Malaysia saat ini untuk terus memperbodohkan rakyat. Memanglah kritikan rakyat Malaysia ketika ini tidak sebagaimana kemarahan dan kebangkitan rakyat di Tunisia yang mengakibatkan runtuhnya kerajaan sekular pimpinan Ben Ali. Namun apa yang jelas, negeri kaum Muslimin kaya-raya dengan hasil bumi yang melimpah ruah namun para pemimpinnya hidup bersenang-lenang, boleh ke sana dan ke mari  menjelajah keseluruh dunia, tetapi rakyat jelata menderita terbeban dengan tekanan dan desakan hidup yang semakin menghimpit. Apakah kita akan hanya berdiam diri atas apa yang berlaku? Apa yang kita perlu adalah figur-figur hebat sepertimana yang pernah ditunjukkan oleh generasi sahabat Rasulullah SAW; golongan Muhajirin dan Ansar yang bergerak di atas landasan Islam, yang berani untuk memikul tugas melakukan muhasabah kepada pemerintah sekular umat Islam hari ini dengan memberikan isyarat kepada para kelompok sekular itu bahawa kerakusan dan kekuasaan mereka itu tidak akan kekal selama-lamanya. Ini adalah tanggungjawab kita sebagai kaum Muslimin. Kitalah yang harus menjadi figur-figur ini. Seperkara lagi yang perlu difikirkan oleh Rosmah ialah, apakah Rosmah sedar bahawa kelak dia akan dihisab di hadapan Allah SWT atas setiap perkara yang dia lakukan dan adakah beliau tidak risau untuk menghadapi keadaan itu kelak? Kalau saat ini kamu tidak risau dengan rakyat namun apakah kamu juga tidak risau dengan hisab Allah SWT di hari akhirat kelak? Hanya Rosmah sahaja yang boleh memberikan jawabannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rosmah pergi mana mengelilingi dunia?
      Rakyat mana yang sangat dihimpit dan terhimpit tu?
      Ya rosmah akan dihisab...tetapi awak, saya, mereka semua akan juga dihisab....apesal mcm nampak ..rosmah ja akan dihisab?

      Delete
    2. Rosmah pergi mana mengelilingi dunia?
      Rakyat mana yang sangat dihimpit dan terhimpit tu?
      Ya rosmah akan dihisab...tetapi awak, saya, mereka semua akan juga dihisab....apesal mcm nampak ..rosmah ja akan dihisab?

      Delete
    3. Tanya hizbut tahrir....www.mykhilafah.com

      Delete
  69. takmau tanya nuwar berahim plak ke?

    kenapa dia takmau sumpah dan tunjuk jam omega....
    kenapa takde gambaq dia pi haji....
    kenapa lari mencicit pi duta turki bila sepol buat report polis dulu...
    bila nik ajih nak letak jawatan...

    ReplyDelete
  70. ..aljuburi nak bersumpah?!.. hehe.. wait long long la.. mmg dasar munapig sungguh juburi sekoq ni.. dlm court yg secular pun aljuburi takut bersumpah.. taqbir!..

    ReplyDelete
  71. yg byk cakap tu nama Emy Farhin bt Aman. sebelah dia yg tak berapa reti nak ckp tu nama Nur Aqilah bt Baharin.

    harap pihak UKM jgn berdiam diri dan ambil tindakan disiplin.

    kepala dibelakang siswi2 ni adalah Mohd. Azan Safar yg pondan tu. Guna awek2 utk buat demo. duk blkg watpe. ke suka main blkg mcm idola dia jugek.

    ReplyDelete
  72. ini lah bodoh pelajar...tuan siap bertudung dan warok katakan...tapi tak pakai otok dah kena liwat oleh anwar kot..mak bapak hantar u untuk belajar dan menerima ilmu bkan buat bantahan bodoh...

    ReplyDelete
  73. Aku lebih berahi dan cpt naik stim bila tengok minah2 yg bertudung litup ni..krn aku tau mereka ni nafsu mereka sgt besar dan kuat..bau badan pn amat kuat..perrgh

    ReplyDelete
  74. Aiseh..budak2 nih..muka dah leh tahan cun dah..tapi otak rosak lak..haih..kerana politik yang bodoh, bangsaku turut bodoh..adehh..balik la umah tolong mak masak lagi banyak pekdahnya dari buat keje bodoh macam nih..memalukan umat islam je. Kalo ikut perangai aku masa jahil sangat dulu, aku toron ja budak2 ni...senyap la nanti.

    ReplyDelete
  75. Jawapan Rosmah sebab menabung dari kecil. Orang bodoh aje yang percaya.


    En Mohamad
    Nasionalis Melayu.

    En Mohamad.. itu bukan jawapan Rosmah...surat khabar utusan yang En Mohamad tengok dlm internet tu tipu...tak ada pun utusan keluar kenyataan itu...nak kat En. ni bo... x baik pulak???

    sepatutnya penuntut ni tuntut Anwar untuk tunjukkan jam omega dan jawap video dia naik lif dengan Eskay yang jelas muka Anwar???

    ReplyDelete
  76. Kami sokong Hajah Rosmah yang jelas terserlah kebenarannya.Beliaulah idola ikutan anak isteri kami & kami sentiasa berada dibelakang Hajah Rosmah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. IDOL XTUTUP AURAT... KATA USTAZ IDOL=BERHALA

      Delete
  77. INILAH PRODUK HILIRAN PAS YANG AMAT MEMALUKAN BANGSA SERTA MAK BAPAK.......SISWAZAH HINGUSAN YANG TIDAK MENGENANG BUDI, BIADAB SERTA TOLOL....SEANDAI NYA INSAN INI BUKAN BUMIPUTERA DAN KUOTA ITU DIBATALKAN NESCAYA BUDAK HINGUSAN INI HANYA LAYAK DUDUK DI KAMPUNG SAHAJA MENUNGGU LAKI DATANG MEMINANG....KALAU TAK LAKU JADI LAH ANAK DARA TUA, PERCAYALAH SELEPAS TAMAT BELAJAR NANTI PEREMPUAN DAN BETINA INI JUGA YANG AKAN TERHEGEH-HEGEH DI PINTU PEJABAT KERAJAAN SEBAB NAK CARI KERJA NAK KERJA SWASTA TAK LAYAK SEBAB KELUILUSAN TAK SEBERAPA.......

    ReplyDelete
  78. Aku rasa budak-budak ni kera sumbang kat Universiti tak bercampur orang ramai dan mereka hidup di bawah tempurung ciptaan mereka......kalau dilihat dari muka mereka ni mereka sebenarnya tak berapa cerdik, tak berapa lawa malahan kurang ajar dan biadab pula....cukup pakej..malang dan memalukan mak bapak.

    ReplyDelete
  79. tutup aurat + hati busuk + jual agama = PR

    ReplyDelete
  80. Insaflah student, tugas anda mencari ilmu, jangan dijadikan alat untuk jatuhkan bangsa sendiri. Masyaallah.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!