PANAS BERAPI! KENAPA BLOGGER AMENOWORLD@PUKIMAMAKWORLD MARAH SANGAT KAT FADILLAH KAMSAH NI?

70 Responses to "PANAS BERAPI! KENAPA BLOGGER AMENOWORLD@PUKIMAMAKWORLD MARAH SANGAT KAT FADILLAH KAMSAH NI?"

  1. Alhamdulillah.. Assalamualaikum, sungguh hebat blog ini. mohon pihak tuan untuk linkkan blog saya di sini. terima kasih..
    www.nalurirakyat.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagus la Fadilah Kamsah cakap mcm ini....skrg semua rakyat faham sapa dia ni,,,,rupa2 nya dia pun cai umno jugak.....,,dulu kwn aku beritahu aku....tapi aku xpercaya....skrg aku tahu dan percaya bahawa dia ni pun jenis fathul bari dan hasan ali juga....kihkihkih

      Delete
    2. Wahai Anon 12.36 AM.... Anda kena terima hakikat bahawa yg benar tetap benar walaupun pahit utk diterima... Takkan semua nak sokong pembangkang (walaupun salah), baru anda bersetuju dgn mereka...Bagi anda ulama hanya ada dlm PR saja, bila ulama dari BN beri pendapat, mulalah anda mengelupur mengutuk....semuanya tak betul / benar.

      Delete
    3. Bhai 12.36...nada yg lu gunakan dah tahu apa attitude yg ada dlm pr...bila ada je org cerdik pandai dan berakhlak baik, wlupun kecerdikan dan akhlaknya lebih dari org pr maka dia dihina semata2 kerana menyokong umno...cntoh terbaik ustaz nasha dan dato hassan ali,mereka dicerca wlupun ahli pas tak mampu menzahirkan kejelekan akhlak mereka...

      Sedih bhai,kerana ideologi sempit dan jumud kita sanggup menipi keluarga,jiran, kariah,saudara,rakyat malaysia serta diri sendiri semata2 nk tegakkan perjuangan penipu..bhai kita boleh tipu semua org dalam satu masa...ttp kita takboleh tipu org setiap masa...lu fikirlah

      Delete
    4. 12:36..kalau haron din cakap mcm tu..lu nak cakap apa..jangan taksub sgtla & jgn buta hati..peace

      Delete
    5. sian juga lihat Fadilah Kamsah ni ..

      bn / umno selalu main wayang

      http://relaxkedaikopi.blogspot.com/2013/02/muzakarah-dan-polimek.html

      Delete
    6. Semua salah umno. PR semua betul ! Ish ish ish....

      Delete
  2. Mmng benar dan tepat apa yg diperkatakan oleh dato fadhilah kamsah....doa yg menunjukkan kebodohan dan kejumudan ahli pas...definasi kezaliman yg dicanang oleh puak pas..tnpa dapat membuktikan dlm bentuk apa kezaliman yg mereka tanggung...yg pasti mereka sendiri menzalimi permikiran mereka dan diri mereka di akhirat....insaflah bhai selagi ada kesempatan..

    ReplyDelete
  3. Mintak Laluan...cilikasik taruk lagi..Parpu.

    Best forum...

    ReplyDelete
  4. Pas akan berkubur tak lama lagi...ahli Pas pun ramai yg dh keluar parti...undi Pas pun hukum nya haram!!..ape lagi yang tinggal??..tinggal lah Tok Guru dan Tuan Guru dgn labu labu nya...Hidup UMNO!!..Hidup BN!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. dengan penjilat pungkok anon 12:36..bodo punya anon 12:36

      Delete
  5. Betina mamak buat hal lagi.Dah ckp dia tak da modal nah debat.Masa dulu hadi dpt biasiswa pi obersea.Si khalid mintak tolong abang ts sharil masa nak masuk u kat obersea.Cam na ni blh zalim.Betui lah zalim hanya hayalan dan hulukanasi org yg kecewa dan mudah diresapi syaiton dan menjadi pedendam mcm pok nik.Perasaan jeles akan nasib baik org lain dirasakan org berkenaan rasuah pada hal mereka bekerja dan berusaha merebut peluang tidak kpd setengah menyalahkan nasib dam org lain.Pas menzalimi diri sendiri dan berhayal spti pungguk merindukan bulan.Sbb itu lah lambang parti pas bulan bulat makna nya kosong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lambang pkr mcm mata iblis

      Delete
    2. Diupah angkat lambang lgbt tu aku tak hingin..

      Delete
  6. Pu Ki R...suka puki...hehe

    ReplyDelete
  7. alhamdullillah....ini lah pendapat yang telus dari saorang yang neutral...muga muga pengikut agama PAS sedarlah diri, buka la minda dan hati anda....jika anda sebenar penganut islam....bukannya penganut Agama PAS (penganut Assabiyah saja)

    ReplyDelete
  8. Tuan Guru tak perlu PHD utk jadi seorang ILMUAN malah taraf pendidikan Tuan Guru melebihi segalanya.

    Hanya Datuk Seri Anwar Ibrahim saja yang tau corak kepimpinan Tuan Guru..

    Wahai anak anak kelantan...bangkitlah...Minggu Hadapan...Tuan Guru Nik Aziz akan berada di KL..Mari semua dapatkan RESTU Tuan Guru..

    Kita seru agar Tuan Guru buat SOLAT HAJAT MEGA utk hapuskan segalah kekejaman puak puak ini...

    TAKBIR...TAKBIR...TAKBIR

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awat goyang ke......

      Delete
    2. Solat hajat mega? hati2, nanti apa yang dimintak berbalik ke diri kamu....takut lebih dahsyat nanti

      Delete
    3. Lucu....mintalah restu dpd org yg tunduk dgn pelacur agama....ketaq lutut kena sergah dek kapla sinki..
      HAPPY BIRTHDAY TO BOTH OF U.

      Delete
    4. Daripada buat sembahyang hajat mega.., kan lebih baik buat sembahyang hajat OMEGA jer.. Minta agar jam Omega yang hilang dulu tu dapat balik kat tangan tuanpunyanyer...

      Delete
    5. apa guna buat solat hajat..tapi tak sanggup terima kebenaran dan balasan yang di tunjukkan..puak-puak pembangang JANGAN TAKSUB SGT LA..

      Delete
    6. Bhai lu jemput org dah macam kumpulan ayah pin jew...kenapalah fanatik smpi kehati.mmng benar anwar tahu sngt kepimpinan nik aziz...sbb tu masa dia dipuncak nik aziz lah yg anwar minta restu.. Tu yg kena bala dari Allah...dan ilmu nik aziz berlebih2 ilmu dunia dan langit...bhai percayalah hidup lu takda beza dgn bapak ayam yg mencari pelanggan utk menikmati dosa...solat mega pun dah ada...hmm

      Delete
  9. Ulama cari makan macam Fadilah mana boleh disamakan dengan TGNA. Buat lawak dalam TV boleh la

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makin sesat dah tok guru uturn ko tu.

      Delete
    2. memang tak sama...nik ajis sanggup gadai kalimah Allah tapi Dato'Fadzilah Kamsah tidak

      Delete
    3. Kalo org dh taksub ni toksah buat cmner la...dia tetap kata tok guru dia la segalanya...kalo dh hitam tp tok guru ckp putih pn dia akan kata putih. Solat la Mega ker pe ke itu hak Lu org. Nk doakn kehancuran BN pn doakan la..tp ingat cuba perhatikan apa yg sedang berlaku skg, satu demi satu timbul kekecohan dalaman parti Luorg...itu la dulu syok sgt doakan kehancuran BN..nk sgt jalan mudah ke putra jaya. Tk terpikir ker yg doa kalian dulu tu skg sedang Allah kembalikan kpd korg sendiri. Apa ada dgt nik ajis??? Hebat sgt ker dia nih??? ULAMAK JAHAT.

      Delete
    4. podahhhhlah pas...parti nyanyuk dan sok sendiri

      Delete
  10. Pengikut al arqam kata ostad asahari imam mahadi.Pengikut nuar gay yg nama nya ostad bedroll kata nuar imam mahadi.Gantung gambor dan sembah. Pas bila nak bagi kat pok nik jadi imam mahadi plak.Berapa ramai la imam mahadi kat malaysia.Yg mana satu ni. Kalau nuar lah imam mahadi mati hidup balik ostad asahari akan tergelak sampai mati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mat liwat jadi pengerusi lgbt lebih sesuai

      Delete
    2. Hahahaaaa....seronok auwww.

      Delete
    3. HAHAHAHA....IMAM MAHADI????? Cermin la diri dulu woi lobai. Baik ckp Samsul Iskandar ketua AMK tu Imam Mahadi lagi baik.

      Delete
  11. ..moosidol keremat idop segan mampos takmau.. taqbir!..

    ReplyDelete
  12. Kezuhudan TGNA mengatasi Dr Fadhilah...Itulah bezanya darah orang Kelantan.

    Cerdik...BerILMU...Matang dalam berpolitik.

    Anak kelantan sedang menunggu Kerajaan ini diperintah oleh Pakatan Rakyat.

    Lihatlah berapa ramai Pengarah Pengarah di sektor Awam berketurunan Kelantan.GLC GLC....Perbankan...Perguruan...Pertahanan..

    Kami telah sepakat mendokong penuh menyokong TGNA.

    Takbir...Takbir...Takbir

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa bangang ko ni..banggakan sangat darah kelantan ko tue...BN terus berkuasa sbb adanya doa2 orang soleh yang nk dia terus terajui negara ni..dan akan terus begitu..

      Delete
    2. Zuhud tu aper?Yang melindungi seorg mat liwat dan pelayan pelacur dgn hujah spin agama tu zuhud ker?Mcm mana dgn pemujaan kpd pelacur agama Islam..
      Zuhud tu air dlm bm ker?Dah bertahun-tahun mgidap masalah air pun tak ckp matang nak selesai.kesian..mgkin sibuk menjaga tepi kain org..kain sendiri koyak rabak.

      Delete
    3. ni nk jwb sikit dakwaan ko org kelantan terlebih pandai. ceh!!!! yg betulnya org kelantan sejak dahulu kala pelopor kpd kroni dan assobiyah. asal ada calon org kelantan, entak anak mamat mana dtg dari lubuk mana, terus pilih masuk pelbagai sektor oleh pemilih yg berdarah kelantan. benda ni dh lama berlaku, dh bertingkat2 keturunan. itu pasal masa ni berlambak org kelantan dipelbagai sektor. toksah dok perasan org kelantan terlebih cerdik. kalau bukan kerana kroni dan assobiyah keterlaluan org kelantan, tak merasa org kelantan duduk bersepah2 dlm pelbagai sektor!!! toksah dok nafi la dol. tp tak apalah, dh rezeki org kelantan. cuma kurangkan sedikit perasan tu. satu lagi, siapa 'kami' bila ko tulis "kami telah sepakat mendokong penuh menyokong TGNA". gelombang merah kt kota baru semalam tu termasuk 'kami' jugak ke? satu lagi adegan perasan ko....

      Delete
    4. zuhud tipu buat apa.....kecerdikan nik ajis setakat buat u turn konar baring je...

      Delete
    5. KMalau Nik Aziz tu zuhud sangat, boleh tak dia arah bini dia agar sedekahkan tanah2 yang bini dia beli selama ini.?

      Hey manusia...,

      Orang zuhud tak suka kumpul harta laa, biarpun secara halal sekalipun..

      Delete
    6. Anon 11.49 PM... Dia orang kemain bangga dgn darah kelantan... Tapi depalah yg paling ramai bekerja kat negeri org lain... Kat negeri sendiri tak mau kerja, sebab mundur serba-serbi...Lepas tu tau kutuk aje pemimpin kita... apa khelassssss.

      Delete
    7. Orang Kelantan, kat negeri sendiri malu nak kerja angkat taik, jadi baunser, samseng, jual barang tiruan, kerja kelab malam, gro, perempuan simpanan keling, etc...asal dapat duit.

      Balik kampung setahun sekali melaram tunjuk kaya dan berjaya. Keluarga dan orang kampung tahu tapi buat tak tau saja, sebab bawa balik duit.

      Yang dok kerja baik-baik diluar negeri pun jangan ambil pukul semua sokong Pok Nik. Yang taksub saja yang buta, tapi lagi ramai yang mau orang tua tu berhenti membodoh dan menipu rakyat Kelantan. Dah tua nyanyok, buatlah cara tua. Bertaubat dan minta maaf pada semua fakir miskin, janda dan anak-anak yang ditinggalkan ibubapa disebabkan oleh kegagalan Pok Nik menjalankan tugas sebagai pemimpin yang sebenar, membela rakyat, mensejahterakan rakyat. Ini tidak, hanya menkelentongkan dan mencuri harta rakyat Kelantan.

      Delete
  13. Jangan cakap besar dan takbur ntah esok ke lusa kalau tuhan nak cabut nyawa pok nik apa cite.Tak sempat nak tanding pru Takebeer.

    ReplyDelete
  14. Jika orang umno berasa dizalimi oleh pas, maka berdoalah kepada Allah.
    Jangan bergantung harap pada Fadilah Kamsah, kerana dia mahluk seperti kamu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu...kami tak pernah meletak stiker datuk fadilah di depan blkg keta kami....tanda kami berdoa direct dgn ALLAH.

      Delete
    2. Mcm stiker gambar dewa yg selalu aku tengok kat cermin kereta jer..

      Delete
    3. Itu kena tanya orang yang letak gambar tu.
      Dan janga lupa tanya sekali kenapa dipjabat kersjaan ada letak gambar sultan & permaisuri,

      Delete
    4. Niat dan maksud...
      Hormat atau puja mcm wali...

      Delete
    5. Bhai..12.28 lu org kelantan ke..klu ia pun jgn mengaku bhai...nti malu org kelantan yg lain..bhai lu pernah nmpk gambar agong ngan ds najib kt keta..apalh bangang nya soalan..itu protokol lh bhai...bukan utk disembah..pejabat kerajaan di bawah pr tak letak gmbr sultan dgn mb ke...binggung terus lah lu ni bhai...

      Delete
    6. Bhai 11.52 atas berkat doa org teraniayai lh maka umno masih berkuasa utk memerintah 56tahun...lu baru tahu ke..klu tak tngok klip video dato fadilah smpi skrg le lu tak tau definasi DIZALIMI yg betul... Kesian lu bhai..

      Delete
    7. 11:54pm...orang bijak seperti awak ni yang saya carik mudah-mudahan bertambah ilmu saya.

      Apa dia definasi ZALIM?
      Apa diacdefinasi ADIL?

      sama-sama kita kongsi ilmu....

      Delete
    8. FATWA fadzilah kamsah... inilah contoh ilmuan agama yg jd fitnah akhir zaman.... "penguasa jahat" disokong, dimuliakan, dipuja, disembah kerana takut hilang manafaat duniawi.......... yg terang2an laku penindasan hak & harta rakyat dibela tapi mereka yg jujur pula dimangsakan............. itupun dari lidah2 ilmuan agama yg "duniawi".... yg jahil2 umno semakin teruja, riak, yg amalan cara hidup & budaya politik umnolah yg paling "islam".... kejayaan penjajah yg memisahkan Islam sebenar dengan anak didik sekular mereka!

      sepatutnya ilmuan perjelaskan secara menyeluruh! bukan guna bahasa berbunga2 tapi bimbang takut tak dijemput ditv, radio, pejabat, dll... takut miss 'surruuuuuuuuuu" hheheheehe

      Delete
  15. La terbalik tu.Patut pas la.Ni harap adik pok nik.Dia tu manusia mcm hang la.Duax bodoh.Takebeer.

    ReplyDelete
  16. hahhahahha....mmg betui, cuba klassifikasikan zalim dna mangsa kat sini.. sape yg jadi mangsa dan sapa yg dizalami....aduyai. setakat buat u-turn pandailah TGNA yg dah senile tuh... kesiankan, patutnya bawak2le retire wahai sinyanyuk TGNA sebab rasa2nya physical dan mental TGNA pun dah uzur, semedang je masuk sepital..tuh tanda2 yg baik utk TGNA bagilah peluang kat orang lain sedangkan dulu kan main lagi suh Tun M bersara... dah 3 PM dah selepas Tun M tapi situa nyanyuk nih masih disini lagi tuh sebab semakin mengarut situa TGNA nih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia seronok dipuja dan lupa dia akan ditanam juga akhirnya...

      Delete
    2. Jangan buat patung tidur mengiring macam Ketip Siam Tumpat sudahlah. Atau pun tugu peringatan Tok Guru...haru biru Islam PAS Kelantan nanti. Setakat kebumi macam pemimpin biasa cukuplah.

      Nanti ada pula geng-geng DAP minta ditulis dalam versi Bahasa Melayu Loghat Kelantan, Ini Ketip Tuhan Alah Tidur Mengiring, Tumpat Kelantan... mana tahu biul punya pasal, semua boleh jadi.

      Delete
    3. Semoga tun M akan dipanjangkan usia hingga lebih 100tahun.

      Delete
  17. Susah2 pope nik ngan datuk fazilah berdebat tgk sapa yg benar.Kot baru pusingan 1 pope nik dah semput. Balik2 kot dia cakap celako celako celako.Nampak gaya pru ini kali pas akan merasa akan betapa tuhan akan membalik kan penipuan pas kpd kekalahan yg teruk kerana pope mengharamkan sambutan maulud nabi tp dia merayakan bezdey ngan sing sambil menghenbus lilin sambil menyanyi lagu psy dapig style.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sikit-sikit debat, takder benda lain ke yang lebih cerdik nak buat. Tak cukup kedai kopi, kau nak buat pentas debat pulak. Fadilah tu bukan ulamak, dia tu seorang motivator, tioris, cari makan dengan bercakap. Pok Nik juga bukan ulamak, dia tu politikus, pencari salah orang dan menyembunyi salah sendiri. Cari makan dengan menggunakan ayat-ayat AlQuran pilihan tertentu, mengata orang lain tak betul, fasik, kafir.

      Dulu dia berfungsi untuk mengimbangi keterroran Tun M, sebab tu dia nampak cerdik. Bila Tun M bersara 10 tahun lepas, Pok Nik telah tenggelam punca, telor dia pulak dipicit oleh Anuwar dan Kit Siang. Jadi dah 10 tahun dia menjerit Celako! Celako! Baasooor! Baaasooor!! semata-mata untuk jadi relevan.

      Delete
  18. saya dah nyatakan dr fadhilah pasti akan dimaki hamun oleh org2 pas. pada hal dia cuma ckp adab berdoa. betullah org yg berdoa tu macam paksa tuhan pula bg ko bn. awat org pas ingat allah yg maha berkuasa xtahu apa ada dlm 0tak sipembaca doa tersebut. allah maha mengetahui detik hati setiap insan. cubalah sipembaca doa tersebut fikir dgn fikian terbuka. andailah anak dia minta duit serial siap dg suara macam guruh. dia nk bg.ke. tah dpt penampa je. ni dgn allah mintalah dgn lemah lembut. bg tau pas dizalimi. dah xtahan sangat dah. nk sbyyg xboleh. nk amal ibadat apa pun bn tahan. merayu merinteh dgn allah. xke gitu adab berdoa. xtau lah bagaimana setiap kali kita berdoa lps solat.. keliru dan mengelirukan. apa pun harap sangat dr fdhilah jgn mudah putuus asa. nak selamat saya syorkan dr fahilah pejamkan mata, pekakkan telinga. biarlah pas buat apa saja. kerana org2 pas ingat pas tu maksum. tah laaa

    ReplyDelete
  19. Sedih, org berilmu mcm dato fadhilah bg komen pasal doa pas pun dihentam...apa mentaliti org pas ni...bukannye dia komen ideologi korang...cubalah fikiran terbuke sikit org pas oiii...aku nak sokong pas pun malu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 7:01am....apa yang disebut fadilah bukan lah mutamad. Dan apa yang keluar dari mulut dia bukan lah hadis, sehingga langsung boleh dipertikaikan.
      Adakah anda juga mahu seperti pembangkang yang pemimpin mereka langsung tidak boleh dipertikai?

      Delete
  20. Bagus dan saya pon detuju dengan pendapat fadilah kamsah.
    Apa pulak pendapat dr asri zainul abidin?
    Apa pulak kata ustaz kaxim?
    Apa pula komen UFB?
    Cuba-cuba pulak tanya ustaz azhar idrus?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cari yg tinggi ilmunya bukan tongong ilmunya nanti kena spin utk tutup kelemahan sendiri.

      Delete
    2. kesian umno ... asyik dizalimi oleh pas ..........heheheheeheeeeeeeeeeee

      fadzilah kamsah setuju.... pulak tu alim besar umno katakan....

      Delete
  21. FATWA fadzilah kamsah... inilah contoh ilmuan agama yg jd fitnah akhir zaman.... "penguasa jahat" disokong, dimuliakan, dipuja, disembah kerana takut hilang manafaat duniawi.......... yg terang2an laku penindasan hak & harta rakyat dibela tapi mereka yg jujur pula dimangsakan............. itupun dari lidah2 ilmuan agama yg "duniawi".... yg jahil2 umno semakin teruja, riak, yg amalan cara hidup & budaya politik umnolah yg paling "islam".... kejayaan penjajah yg memisahkan Islam sebenar dengan anak didik sekular mereka!

    sepatutnya ilmuan perjelaskan secara menyeluruh! bukan guna bahasa berbunga2 tapi bimbang takut tak dijemput ditv, radio, pejabat, dll... takut miss 'surruuuuuuuuuu" hheheheehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayat ayat kamu gunakan diatas terbalik kat muka kamu sendiri. Ilmuan ugama yang jadi fitnah akhir zaman kebanyakan dalam PAS. Sebelum cakap rujuk dan selidik dulu AlQuran dan Hadis. IQ setakat kedai kopi tak boleh sampai kemana pun.

      Delete
    2. Antara fitnah paling besar akhir zaman ialah kebangkitan kaum Nabi Lut...

      Siapa yang menyokong kaum Nabi Lot akhir zaman ini ..UMNO atau PAS? Mesej apa yang PAS sampaikan pada anak anak muda kita apabila terus menyokong orang seperti Anwar, Ambiga dan yang seumpama dengan mereka yang memperjuangkan golongan homoseksual, biseksual.

      Siapa yang menyokong agenda kehakisan ajaran Islam yang suci yang diturunkan oleh ALLAH s.w.t melalui Rasulnya yang mulia dengan menyokong plularisme ugama yang diperjuangkan oleh Anwar sekeluarga dan yang seumpama dengan mereka...UMNO atau PAS ??

      Siapa yang menyokong kegunaan kalimah ALLAH dalam bible oleh orang Kristian dengan niat untuk mengelirukan dan manarik anak anak muda kita dan keturunan kita untuk menganuti ajaran yang menshirikkan ALLAH...UMNO atau PAS??

      PERKARA YANG TERSEBUT DIATAS ITU LAH FITNAH AKHIR ZAMAN bukan Datuk Fadhilah Kamsah yang hanya memberi pendapatnya sebagai seorang ilmuan ugama dan seorang Muslim sejajar dengan apa yang diajar oleh ugama Islam kita kerana Allah dan Rasul tidak membenarkan kita mendoakan kecelakaan terhadap sesama Muslim. PAS menghalalkan apa yang ALLAH haramkan. Inilah fitnah akhir zaman!!!

      Delete
  22. fadzilah layan habis hasrat budak macai umno hingusan tuuuuuuu..... fatwa baru ulamak fadzilah .............

    ReplyDelete
  23. pas pis POTTTTTTTTT... semoga ALLAH balaslah korang dengan doa yg korang pohon.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!