PANAS BERAPI! BEBALNYA NIK AZIZ, MACAMANA DIA BOLEH JADI MB SELAMA INI?

Ni betul-betul lawak...

Ada ke patut Nik Aziz bagi nasihat kepada PSY Gangnam, penghibur dari Korea Selatan yang bakal membuat persembahan di Pulau Pinang sempena sambutan Tahun Baru Cina dengan tajaan sebuah syarikat korporat, agar menutup auratnya ketika membuat persembahan.

Alahai...

Takkanlah Nik Aziz tak diberikan nasihat oleh para penasihatnya yang ramai di sekelilingnya yang PSY Gangnam tu seorang lelaki dan dia tidak pernah buka aurat pun sepanjang membuat persembahan walaupun jelas, dia bukannya beragama Islam.

Lawak!

Patutnya, sebelum bagi nasihat kepada PSY Gangnam, Nik Aziz bukak dulu mata luas-luas dan cuba tegur Cina-Cina yang buat persembahan sempena Tahun Baru Cina di Kedah dan di Pulau Pinang tu yang terdedah sana sini sekalipun mereka rakyat Malaysia, hidup dengan orang Islam dan terdedah kepada Islam kerana Malaysia adalah Negara Islam.

Tapi berani ker Nik Aziz buat teguran macam tu? Sanggup ker Nik Aziz dengar leteran dan maki hamun puak-puak DAP?

Nak sambut harijadinya pun, di rumah Karpal Singh walaupun pada masa yang sama Karpal Singh bersungguh-sungguh balun Majlis Syura Ulama PAS. Inikan pula nak tegur penghibur-penghibur wanita yang mengambil bahagian dalam persembahan sambutan Tahun Baru Cina di Pulau Pinang dan Kedah?

Tak kena sembur dengan Teo Nie Ching pun dah dikira mujur sangat-sangat!!!

House PK: Bagus artikel Flying Kick ni, Nicky Ajis ni memang bebal orangnya, inilah buktinya. Aduh, macamana seorang bebal boleh jadi MB? Owhhhh Kelantan.... Nik Aziz mengingatkan aku kepada Pak Lah yang suruh Menteri ke China mintak maaf kerana sangka si Tun Dol itu rakyat China alih-alih perempuan bogrl ketuk ketampi tu adalah rakyat Malaysia keturunan Melayu..keh keh keh...

61 Responses to "PANAS BERAPI! BEBALNYA NIK AZIZ, MACAMANA DIA BOLEH JADI MB SELAMA INI?"

  1. Haaa haa ketawa besar aku dgr tun M buat
    lawak pasal pok nik dan kapal tak kan bercerai
    kat buletin utama tadi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Spin je la keje pencacai haprak fuckatan ni. Patut la perangai mereka pun ikut macam pemimpin mereka... sama-sama BAHALOL

      Delete
    2. Eh, cai fuckatan pun tengok buletin utama ke? Nak kene bakar dengan pork nick?

      Delete
    3. Apa masalah kau ni...kalau nak baca komen
      org,fahamkan betul2.

      Delete
    4. Pasbodoh.
      Kau ada tengok buletin utama dari pukul
      8 tadi tak???aku bukan penyokong pr.

      Delete
    5. PAS memang bodoh... hahaha

      Delete
    6. Opss.. sori anon 8:15 aku cukup benci bila nama pok nik dan karpal sebenarnya... hehe. Aku ingatkan pencacai haprak yang selalu bagi komen celaka kat sini yang komen tadi. Sori geng...

      Delete
    7. Sori mu dlm pertimbangan mungkin bole
      diterima, hee...hee
      aku sayang tun M tau.

      Delete
    8. Hahahaha... anon 8:15pm, aku dah tengok balik ape yang Tun M katakan pasal orang tua gayut dua ekor tu. Memang terbaik la Tun M, pork nick dengan nasha dah bercerai tapi dengan karpal tak bercerai la, berdua-dua celebrate haritua pork nick, sama-sama sambut taipusam dengan karpal. Sebab karpal tu handsome man... hehe. Esok pencacai fuckatan akan jadi marah gila babi le tu..

      Delete
    9. Pork nik dan kapal sink merupakan pasangan warga emas yang ideal..walaupun cacat dan berbagai cubaan yg melanda..rasa cinta tetap utuh.. kek harijadi dikongsi bersama...sanggup datang dari kelantan demi pasangannya di penang..mereka ini sesuai jadi role model golongan lgbt..Jika berkahwin maka jadi pasangan 1 Malaysia..mhuah..ha ha.

      Delete
    10. Kisah Pork nik Dan Kapal nie boleh dijadikan kisah cinta mengatasi gilem TITANIC... minta2 adelah produser yg buat filem ini...

      Delete
    11. Hahahaha...gelak besar aku skali dgn anak aku dlm perut ni tengok komen tun m td dlm buletin utama... baca korang punya komen lagi buat aku ketawa besar rs anak aku da nak tkeluar dr perut.hahahaaha.pencacai haprak sure bz nak counter attack tun m dlm blog masing2 sbb sakit ati kenakan pemimpin merpati dua sejoli sehati sejiwa diorg ni.hahahaa

      Delete
    12. Bhai2 diatas semua mmng yg dlm buletin td kelakar...tp lu org lg kelakar...hahaha... Oppps terlbih gelak...tp hahaha..lu org kelakar beb...hehehe...betapa amannya malaysia ni...hehehe...k aku rasa gelihati sngt dgn lu org...terbaeeek bro.

      Delete
    13. Bhai lu org mmng kelakar bhai...sumpah bhai smpi skrg aku dgn family msh ketawa...lu org terbaeeeek bhai..hahaha

      Delete
  2. patut la ada rumah pelacur belakang pejabat dia dan sarang maksiat kat belakang bangunan pusat PAS.

    kalau nik najis dah kafir dan bodoh, maka yg penyokong nya lagi la bodoh.

    kalau nik najis lahanat kencing berdiri (dgn tongkat la, lutut lemah mana boleh diri), anak murid cam sabu dan mahfoz KENCING BERLARI mcm anhing dan bewak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak boleh nak bayangkan bagaimsna nik ajis kencing berdiri...huduh rupenyeer

      Delete
    2. jangan bayangkan..loya tekak..

      Delete
    3. Jangan la buat fitnah, pork nick kencing bertinggung la... cuma nak bangun tinggung dah tak larat, kene pakai tongkat... menjejeh air kencing terlekat kat tongkat sakti dia tu... mahal nak lelong tau...

      Delete
    4. Nmpak sgt da nyanyuk peringkat kririkal.patut anta umah org2 tua da tu.skali dgn geng dia.si oku kapal selam dgn lim bawak sial hehehe

      Delete
    5. Hahaha...lu org kelakar beb...jom tngk bola malaysia vs qatar....kalah menang malaysia ttp di hati..

      Delete
  3. pork nick, ape yang dia tau?? Semua perkara nak menyibuk sehinggakan nampak sangat keBODOHan dan keBAHALOLan dia tu...

    Konsert PSY merugikan duit rakyat... tapi bas mewah, gaji driver bas, samseng-samseng bodyguard Punaisihat Ekonomi Selangor menguntungkan duit rakyat ke??

    Oh ye, kohilal ape khabar, dah berapa "rakyat" yang untung dari tabung jahanam tu wahai pencacai haprak fuckatan???

    ReplyDelete
  4. laaaa.... ingatkan Ulamak bertaraf murshidul nie seorang yg bijak...rupa2nya bangang nak mampooos...Patutlah pengikut dan pencacainyer bodoh piang..Nasiblah kau PAS hari2 kena jual...Macam ni nak jadi pemimpin..Hancur negara.. exPAS 2009

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puak pas yg bodoh nie(tak suma)..dah puas minum kencing sipeliwat dan pelacur kalimah Allah.
      Nie lah puak yg seronok mengaminkan doa k.o terhadap bn n umno dulu..akhirnya kena pukulan k.o drpd peliwat dan pelacur kalimah.
      Aku cukup mual dgn sikap mrk nie.Ayuh org islam yg msh ada akal (yg bodoh tak berakal..tak payah)..jatuhkan peliwat dan pelacur kalimah ini demi agama dan bangsa.

      Ada Akal

      Delete
  5. ..hmm dah nak mati dah moosidol.. tu yg buang tabiat tu.. taqbir!..

    ReplyDelete
  6. shhh... pork nick baru bangun tido dari riba bini dia masa wartawan soroskini tanye tadi. Masih mamai2 ala gitu... tadi mimpi dok berjoget ngan OKU loyar tua sambil makan kek besday le...

    ReplyDelete
  7. pedas ulasan tun mahathir kt nik aziz. karpal sing handsome sebab tu xcerai. sama islam dibuat musuh kafir pula dibuat sahabat. nasib baik tak sampai suap2 kek kat mulut. geli geleman tengok kerenah org politik

    ReplyDelete
  8. N Ajis dah setaraf dgn Mad Sabur*t , ostajah Abby Abdi selamanya, Mampoz .....mangkok jamban 4 org neh kalo bukak mulut ada saja 'statement' yg xmasok akal.....

    tu la ..macamana pemimpin macam tuh la penganotnya....semuanya MENGONG...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan setakat MENGONG lagi tapi TONGONG + BONGOK dah..

      Delete
  9. menunjukan dia tak tengok benda2 tak senonoh tu. Bukan macam ahli UMNO dok 24 jam meroyan burit nelelofa sampai terbawa ke blog. Bodoh punya topui

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ade ke 24 jam tengok burit neelofa, ko tengok kat mane??

      Ala, cakap je la pork nick tu katak bawah tempurung, neelofa pun dia tak kenal...

      Delete
  10. pas nak tegur tarian ala2 bogel anjuran dap..?? nak mampos...!!!!!!!
    sapa berani nak tegur khalipah LGE dgn lebai maksum tahap tertinggi karpal.. TG pun boleh anggok2 geleng2 ditunjal dgn lebai mangkok dua ekor ni kalau setakat balaci2 pas tahap jilat tapak kaki je...

    ReplyDelete
  11. Kenapa tak pakai serban, bole jadi macam TGNA, kalau serban lilitan 10, maka bole spin 10 kali...tak tanya PSY dah sunat ke belum. Joker of the year

    ReplyDelete
  12. Aku pon tak setuju dengan teguran nik aziz tu...
    Pedulik apa psy gangnam nak bukak aurat ke nak bukak apa, kenapa nik aziz sibuk sangat?
    Jika umno nak anjur tarian bogel ke, pesta arak ke, pesta sex bebas ke....jangan ditegur dan jangan ganggu mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan guru katakan....porahhhhhhh

      Delete
    2. 10:20pm
      Apa2 nasihat dan teguran dari pemimpin pembangkag sekali pon ia nya benar, jangan sesekali kamu menerima nya.

      Delete
  13. Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang kena tarik balik keputusan bersama dengan PKR dengan serta merta. Kalau tidak, sesiapa yang memangkah PAS atau PKR, bermakna mereka juga bersubahat menyokong penyelewengan Kalimah ALLAH, menyokong LGBT, menyokong melayu boleh di murtadkan, menyokong pluralisme, menyokong wahabbi, khawarij, muktazilah, asobiyyah dan mengkafirkan sesama umat Islam. Oleh yang demikian mereka ini termasuk golongan orang-orang yang rugi di dunia dan akhirat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BETUL TU..ITU ANTARA AMANAT HJ.HADI.ORG HINA ISLE TAK LAYAK DIUNDI.

      Delete
  14. Pembaziran untuk Gangnam Style

    05 Februari 2013 09:56

    Penyanyi rap terkenal Korea Selatan, Psy yang popular dengan tarian kuda menerusi Gangnam Stylenya dikatakan telah diundang untuk membuat persembahan di Rumah Terbuka Tahun Baru Cina Barisan Nasional (BN) pada minggu hadapan. Laporan media tempatan menyatakan bahawa majlis tersebut akan diadakan di Sekolah Tinggi Han Chiang, Pulau Pinang pada 11 Februari 2013 bersempena dengan sambutan Tahun Baru Cina (Sinar Harian, 3/2/13).

    Undangan tersebut telah mendapat banyak reaksi daripada parti-parti politik dalam negara ini melalui laman sesawang sosial dan twitter serta ia dijangka akan menelan belanja sekitar USD300,000 hingga USD400,000 (RM932,100 hingga RM1,242,800) untuk persembahan ringkas dengan lagu-lagu yang dirakam dan juga beberapa orang artis iringan. (Malaysiakini, 3/2/13). Di saat negara Malaysia masih mempunyai ramai lagi rakyat yang mengalami kemiskinan dan kemelaratan hidup, BN nampaknya tidak mempunyai sebarang masalah untuk membelanjakan wang yang sebegitu banyak untuk membiayai hiburan dalam acara-acara politik anjuran mereka, sedangkan dasar parti-parti politik itu mendakwa mereka cuba untuk mengekang masalah kos sara hidup rakyat dengan mengagihkan bantuan kewangan. Jika benar berita yang dilaporkan oleh media tempatan ini, BN selaku parti pemerintah telah melakukan salah satu bentuk pembaziran dan kemaksiatan yang dilarang oleh Allah SWT. Sebagai pemerintah, keharaman yang utama yang dilakukan adalah membelanjakan wang ke arah kemaksiatan berbanding  memenuhi keperluan rakyat. Selain itu, nyanyian dan kehadiran artis Korea tersebut akan menambahkan lagi senarai pesta-pesta maksiat yang lain untuk tumbuh lebih subur dalam negara ini. Di samping itu, lagu Gangnam Style itu sendiri mempunyai nilai hadharah yang bertentangan dengan Islam dan ini akan menyumbang kepada gejala hedonisme di kalangan masyarakat. Semua itu akan menambahkan lagi  kerosakan akhlak masyarakat yang sudah sememangnya semakin hari semakin parah.

    Justeru, sepatutnya sebagai pemerintah yang amanah, wang tersebut dibelanjakan dan digunakan untuk perkara-perkara yang ma’ruf serta diredhai oleh Allah SWT, dan bukannya dengan membayar orang-orang kafir dengan harga yang tinggi hanya semata-mata untuk hiburan yang melalaikan yang bakal membawa kepada azab Allah SWT. 

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laa kau ni baru keluar gua ke??
      Semua org dah tau sykt swasta yg bayor,
      tak silap aku sykt mega ultimate ka
      namanya.
      BUKAN DUIT NEGARA LA BHAI..

      Delete
    2. Bhai...apa sajalh lu punya statement ni, bukan bermakna aku sokong dgn konsert ni...tak kira local atau bertaraf wolrd...tp bhai tak brrmakna aku seorg yg jumud...aku betul2 tak faham dgn lu org punya politik...pas dgn islam ektrem ,pkr berbagai kaum mengamalkan pluralisma serta liberalisma dan lu org pnya taiko dgn demokrasi yg rasis lg chauvinist....

      Klu lu org ni adalah suami isteri yg bermadu yg berlainan bangsa yg kuat dgn jatidiri kaum masing2...dan diluar rumah lu org dianggap pasangan ber madu yg bahagia ttp didlm rumah anda tidak pernah utk bersama menjalin hubungan suami isteri...

      Bhai lu brckp atas kapasiti siapa...pas,pkr atau dap...dan lu tiba2 nk buat tuduhan pada bn secara mnkhinzir buta tnpa lu melihat didlm ruang yg lbh besar...bhai ini bukan program bn yg menggunakan 100% duit kerajaan...tp program ini ditaja oleh pihak swasta bhai...lu kena tngk dari sudut komersil dan bukan kejumudan politik lu...

      Adakah sbb bn yg mengsnjurkan dulu program open house chinese new year dari parti pemerintah pp maka segalanya salah...bhai bukankh cina pp itu buahati pas sehingga sngup berjihad demi cina...skrg lu persoalkan bn yg meraikan cina...lu nk berckp tntg hukum pada bn tp lu tak berani nk ckp hukum yg sama pada pr...bhai pkr mengadakn program berunsur lucah...mana teguran lu utk pr...

      Bhai...jika perbelanjaan program tersebut mencecah 1.2 juta atau kita kata lebih lg mnkin 2.0 juta...bhai blh lu nyatakn berapa yg dikeluarkan oleh bn sebagai penganjur,dan berapa pula yg di belanjakn oleh PENAJA..ini hak penaja berapa yg mampu mereka keluarkan kerana mereka melihat dari sudut komersial dan bukan politik seperti lu.

      Bhai...maybank menaja badminton.. Airasia menaja kelab bolasepak BPL petronas menaja F1...kenapa tidak ada pakar ekonomi mengatakan ini pembaziran...bhai penaja ada strategi pemasaran dan bukan serupa lu yg strategi politik yg hnya tahu utk menyalahkan kerajaan tnpa lu buat 'homework'

      Program ini akan dianggap program 'of the year' jika program ini dianjur oleh lu punya tokong...mnkin lu akan katakan bertapa hebat dap menghargai rakyat pp dan bukan seperti bn yg tahu menzalimi rakyat...

      Bhai jika program ini dikatakan bernilai rm 1.2-1.5juta menjadi isu besar yg mana lu katakan satu pembaziran dan tiada nilai2 islam...bhai ini bukan sambutan aidilfitri...dan jika nilai itu suatu pembaziran dan pembaziran adalah sikap yg dibenci Allah...aku nk tnya lu..utk himpunan bersih 1 berapa juta kerugian yg ditanggung oleh peniaga dan berapa bnyk kerugian atas perbuatan merusuh yg merosakkan harta awam...

      Bersih bersiri dan hkr yg lu org anjurkan tidak membazirkah...ketakutan warga kota diredhai oleh Allah kah menjatuhkn nama baik negara perbuatan mulia yg dianjurkan oleh islam kah.....bhai jujurlh mana yg lebih baik bersih/hkr atau jamuan rakyat...jujur itu pahit,namun penawar kepada hati....fikirlah bhai

      Delete
    3. YES! Juragan 69, sokong lah sapa yang kau nak sokong, dan memang itu nilai diri engkau...
      Dan orang macam kau pon memang patut pon sokong artis2 luar dan dalam negara dan memang itu digalakan...

      Delete
  15. Pakcu Rantau PanjangFebruary 6, 2013 at 11:14 PM

    Susah betul bila PAS dengan gaya Islam "saduran' dan UMNO pulak dengan liberalnya...KEJAP minat Islam kejap minat dasing-dasing...Alamat Malaysia nak runtuh kot....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak kump nasyid buat persembahan
      di majlis sambutan gong xi fa cai ke?

      Delete
    2. Buat lah apa saja wahai umno, aku yakin tidak ada ulama kamu akan berani berbunyi.

      Delete
    3. Wahai para 'pengkomen' sakalian..,bagi pandangan saya..,
      wajar atau tidak sesuatu perkara yg hendak dilakukan adalah di atas fikiran dan keimanan seseorang.
      'Kematangan' sesebuah negara bergantung kpd 'kebagusan' dan nilai2 baik rakyatnya..Rakyat yg baik melahirkan pemimpin yg baik..begitu juga jika rakyat yg baik akan menasihati atau memberi pandangan yg baik kpd pihak pemerintahan..Namun begitu ..teguran seharusnya dengan nada 'yg sopan'..kerana itulah tunggak kestabilan negara dan rakyat Melayu lahir dengan nilai2 yg murni..beradab sopan.,100x tidak suka sekalipun..kekerasan dan kebiadapan bukanlah satu2nya jalan penyelesaian..Kita mungkin terlalu 'bernafsu' utk memerintah..namun mengambil contoh negara luar sebagai strategi utk menawan..ia adalah sesuatu yg di luar 'tatasusila' kita..Kita tidak boleh samakan bangsa negara lain dengan bangsa di negara kita..
      Maka oleh itu..sebaik2nya berilah cadangan kpd kerajaan mengenai PSY dan gangnam ini dgn kaedah yg beretika,bermaruah atau bersopan santun..
      Nampak sangat yg orang muda zaman sekarang telah meninggalkan 'nilai2 murni' dalam jati diri.
      Tak setuju mengenai seuatu perkara..'memberontak' terus salahkan orang lain..terus nak tukar kerajaan..terus bermaki hamun..
      Di akhir2nya perpecahan pun berlaku..saling musuh memusuhi..sedang isunya tidak pun sebesar mana..! maka bangsa kita cuma pandai bertekak..membina negara dan meningkatkan kualiti hidup..terburai dek kerana 'ketidak puasanhati'..
      Rupa2nya rakyat Malaysia..tidak mampu dan tidak pandai nak 'selesai'kan masalah dgn cara baik.

      Delete
  16. Nik Aziz tak sesuai duduk zaman ini ! PSY dia pun tak kenal ? lebih baik duduk zaman batu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 12:54am...jngan dengar nik aziz, walau apa yang dikatakan itu memang benar & sahih..

      Delete
    2. bukan masalah kenal ke tak... rasanya org sekeliling dia tue yg mcm anjing kurap... tgk sendii la mhfuz mcm mana

      Delete
  17. rupanya ada lagi cai2 PR macm baru kuar dari gua...la tak baca paper rupanya..itu ari dah bagitau konsert PSY disponsor oleh syarikat swasta dari KL melalui inisatif MCA..tu la ceta dia. So harap cai2 PR berfikiran terbuka menerima teguran dari penyokong BN..

    HANAFI VALE. Fire !! K.O. PR !!!

    ReplyDelete
  18. Anjing2 pakatan sejibik mcm tuan dia.asyik menyalak je ke keje dia asalkan kerje yg bn buat baik utk rakyat.menyalak menyalak menyalak ikut suka ati depa.langsung xde fakta mahupun isi.otak masing2 sah2 ltak kat jubo msing2.Bila diorg ni nak guna otak betul2 tahla.

    ReplyDelete
  19. Nik Aziz cuma tahu memperalat agama untuk dapat kuasa politik. Mulut tak habis-habis cakap agama. Kalau menang undi kata Allah tolong bila kalah kata Syaitan kacau. Hahahahaha

    ReplyDelete
  20. Undi pakatan kalimah allah dipermainkan..... Undi bn, kalimah allah terpelihara.. Takbirrrr.. Alahuakbar

    ReplyDelete
  21. Nik Ajis ni kalimah Allah yg penting itu pun dia bolih terkeliru, tak hairan la sampai dia secara spontan mengeluarkan fatwa AURAT kelakarnya yg hanya sesuai utk program Maharaja Lawak shj.

    ReplyDelete
  22. ORANG DAH NYANYOK...TAK LAMA LAGI TU MAIN TAIK LA TU...

    ReplyDelete
  23. pepatah org dulu2 rumah kata pergi kubur kata mari ada gak betulnya kan....

    ReplyDelete
  24. Takde pemimpin pas yg betul2 layak yg dpt ganti mrk nie..mcn ust nasha ker..
    Kecewa sgt lah dgn kemelut kalimah Allah nie..makin teruk hinaan yg mrk terima..Adakah ini dinamakan hukum karma?

    ReplyDelete
  25. Biarlah dihina seluruh penduduk bumi dek tidak mengenali siapa itu PSY.

    Dari dihina Allah, seluruh penduduk langit dan seisi alam dek tidak mengenali siapa itu Muhammad bin Abdullah (s.a.w.)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai bkn kh lebih baik kita ada kedua2 mmng psy tu nothing...tp klu kita tahu mknanya pengetahuan am kita lbh...apa pun akal itu kurniaan Allah maka gunakan sebaik munkin utk menunjuk kn kesyukuran kita kpd Allah dan bkn menjadi bebal...

      Delete
  26. Mat sabu syiah tp knp pas wat x tau ajer.aku pelik lah.pasal politik pas blh kerjasama dgn dap,blh kerjasama dgn syiah,umno pun sama gak bg brim nk dekat pilihnaraya.tak ada parti politik yang betul2 nak perjuangkan islam.DAP PAS PKR UMNO MCA MIC .SEMUA SAMA 2X5.

    ReplyDelete
  27. Nik aziz tu dh tua nyanyuk.dh bole sgt letak jawatan.ckp merapu2.xlayak dh jd mb kelantan.dh bole ajak kapal sink dok lepak umah je.xyah nk merapu2 lg.

    ReplyDelete
  28. Xknal PSY lg bagus..daripda kenal tp xde buat ape2..tgk video pon dah tau mcm mne BN leh bawak masuk msia..

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!