CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Sunday, February 10, 2013

PANAS BERAPI! AMANAT HADI BARU YANG MESTI DIBACA OLEH SEMUA AHLUL PAS!

Baca, fahamkan dan sebarkan.....

99 comments:

  1. pembetulan mr.parpukari.......bukan ahlul pas tapi BAHLUL pas.diulangi. ....... BAHLUL.hahahahahahahahhahaha.ni la terjadi jika sejak lahir ditanam pemikiran kerajaan amat jahat.yang baik semua pas.jika benar kerajaan jahat dah lama pas pupus.jika kerajaan jahat bagaimana mereka boleh berjawatan tinggi dalam kerajaan.....menyambung pelajaran hingga ke langit.....kereta besar..... dan macam2 lagi.kerajaan tak sempurna.............itu saya setuju.tetapi adakah pas itu terlalu sempurna sehingga boleh mengkafirkan sesama islam.adakah islam di malaysia ini berbeza dengan negara2 islam lain?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong3...




      PAS sesedap rasa jer mengkafirkan sesama Islam. Tinggi sangatkah akhlak mereka disisi Allah S.W.T?

      Delete
    2. Eh....mesti la tinggi...orang laen semua bawah2 jer...

      Delete
    3. dah banyak kes ,bini lu bini gua, bole kongsi satu lesung dua/tiga antan apa!!,ganti2 la macam tumbuk beras jadi tepung...satu antan sikit lambat laaaa.....banyak antan lagi sedap..

      Delete
    4. bahlul PM amanat diatas tak tulis pun amanat hj hadi tah tah amanat tok det ka tok jib keh keh bahalul tu diri sendiri la....

      Delete
  2. Satu amanat yg cukup baik utk direnungi oleh segenap umat Islam tanahair

    ReplyDelete
  3. Ini baru amanat...tak kan nak kena kencing jer dgn mat liwat n dapig..TAHNIAH...

    ReplyDelete
  4. Kalau orang umno berani BERJIHAD, memang akan berlaku kiamat di malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak sangat Qiamat ke ? Yg takat halqom pon seksa bro...

      Jangan main ikut sedap je....na yaaaa

      Delete
    2. Org umno, pemimpin umno dh pegi gaza demi islam d plastin....x jihat ke tu....org pas ade braniiiiii

      Delete
  5. Kiamat?ni gerenti n.ajis yg bagi tahu...penjaga pintu syurga...klu tidak pun, mmg dah kena kencing oleh mat liwat cai atas nie..
    Jihad utk agama...suci.jihad utk politik mggunakan agama...memang babi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perghhh.. Betul3...

      Delete
    2. Jihad tu berat sangat, suruh jadi imam solat berjamaah pon ketar lutut.....lebih2 lagi subuh jumaat lagi kecut...

      Delete
    3. Spt kata datuk nalla...mat liwat jadi imam kluar dlm paper...lps tu dapat jadi dajal dgn bini bini....
      Tak ketar lutut dia...?

      Delete
  6. Salam Tuan mhn tlg pautkan blog http://anakjatimalaya93.blogspot.com/ di blog list tuan..blog tuan sudah sy pautkan ..kerjasama anda didahului dgn ucapan tq

    ReplyDelete
  7. Amanat hadi 81, amanat khawarij ideologi muktazilah amanat tak habis belajar ! Tak pandai beza lagi "zalim","fasik" dan "kafir". Skrg ni tak tau la dia dah pandai beza ke tak ? kalau tak boleh beza lagi kena gi sambung belajar ! Tp yg pasti , ramai lagi pentaksub PAS masih tak boleh beza !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hebat tulisan u bro....zaman dulu bila ada org abis bljr di arab...org yg kurang ilmu agamanya senang kena putar..sekarang pun msh ada jugak tapi tak seperti dulu...Betul penuh ker ilmu agamanya atau cukup tawaduk dia dgn Allah?..Rasa2nyer mgkin sekadar lulus jer dan bhs arabnyer mgkn berterabur....
      Banyak sudah pakar rujukan di negara kita skrg tempat kita merujuk hal agama.Amanat hadi dulu mmg sepatutnya haram hukumnya...yg hati dah hitam pekat mmg susah nak dicuci...

      Delete
  8. Hahaha....... ni baru betul2 amanat bagi semua umat islam sejagat. Bukan umat islam yang berpuak-puak.

    ReplyDelete
  9. Anda seorang islam yang sangat suka dan sayang pada islam, jadi bagaimana mungkin anda akan bergabung dengan puak islam yang tapi tidak suka kepada islam dan suka mempermainkan hukum dan syariat islam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm isu kalimah Allah yg dimainkan oleh pelacur politik khasnya org islam sendiri..

      Delete
    2. betul3x...ada pelacur politik tu kata perjuang Islam, konon kafir tak boleh pakai kalimah Allah. Tapi dek kerana takut kehilangan undi, maka mereka membenarkan Bible BM & kalimah Allah digunakan di Sabah dan Swak.

      Delete
    3. sapa boleh jawab? apasal kalimah Allah boleh digunakan d Sabah & Swak? alasan sbb ia sdh lama digunapakai kat sana tak logik beb! Kat sana pong byk jugak islam. Tak takut ker Islam kat Sabah swak akan terkeliru dgn kalimah Allah lantas masuk kristian? Apa crita ni? tak kan double standard?

      Delete
    4. Jawapan kepada soalan anon ats ni ada di bawah. Sila scroll ke bawah cari dan baca. Jgn baca sekerat2 baca senuhnya dn anda akan faham duduk perkara isu ini yg sebenarnya kerana sya prcaya anda hanya di dgr melalui cramah PR yg sekerat2 dan selalu menyembunyikan gakta sebenar supaya pendengar mnjadi bgitu benci kpd kerjaan BN. Saya tau krana saya juga kerap mengikuti cramah PR ttapi saya mengambil pendekatan tidak menelan bulat2 setiapa yg diceramahkan. Sya akan mencari sumber lain untuk di buat perbandingan dlm mencari kebenaran.

      Delete
  10. Ini blog bukan kelasnya utk brcakap pasal agama...ini blog sesuai utk para lembu kaki.penipu kaki fitnah...khaik.puiii..
    Tq tumpang lalu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hanya pas aje layak cakap pasal agama ?

      Delete
    2. Semua orang layak cakap pasal agama asalkan dia tahu huku quran dan hadis serta hadam bahasa arab.
      Najib mengapa tidak pernah dia petik satu ayat quran dan syarah, atau ambil satu hadis dan hurai apa ysng tersurat dan tersirat.....mengapa pemimpin umno takut untuk melakukan nya?

      Pemimpin pas jika mereka pergi kesatu-satu tempat, mereka lah yang jadi imam, yang baca doa, dan mengadakan kuliah/tazkirah dan bermuzakarah.....ini sangat jarang atau tidak pernah dilakukan oleh umno, mengapa?

      Bila pas cakap pasal agama mula nak melenting, macam mana nie?

      Delete
    3. Itu lah bezanya pemerintah dgn ulama...
      Ulama sepatutnya berada dibawah pemerintah...buat teguran...

      Delete
    4. Mmg benar ulama pas selalu buat ceramah agama dan jadi imam bila pegi mana2.Tapi kena ingat...ulama pas ada 2.ulama politik yg mgkafirkan org dan spin agama utk politik.
      Ulama pas kedua ikhlas menegur parashit dlm dan luar pas tetapi mrk nie mudah dipecat oleh ulama politik.
      Cth mudah...menyokong pemimpin lgbt sampai bagi upah buat demo.tak berdosa ker merosakkan negara dan rezeki org.
      Bila ditegur ulama islam...n.ajis akan sanggah dgn spin agamanya.

      Delete
    5. Anon 10:45am
      Dalam isu kafir mengkafir kita yang tiad faham hukum quran dan hadis dan ditambah lagi tidak hadam bahasa arab, lebih elok berdiam diri, kerana itu bukan bidang kita.

      Aku bukan nak bela sapa2 yang haq tetap haq dan yang batil tetp batil, tak kira sapa2.

      Nak lebih puas hati saya saran anda bermuzakarah dengan orang yang anda katakan itu, saya itu lebih bagus dan lebih elok...

      Delete
    6. Klu tak faham...jgn kita dgr pdpt dari sblh pihak sahaja..jgn hanya dgr pdt dan amanat dpd ulama politik sahaja..kena jugak dgr dpd ulama dan tok guru yg lain.
      Masalah org kita ada yg pemalas..nak bljr cuma nak percuma..
      Mesir negara islam tapi tak amal hudud tapi adakah mrk kafir?Ramai puak pr n bn antar anak2 mrk bljr di sana.
      Nak tanya dgn anon 10:55..siapa yg mengamalkan politik dendam dan kebencian?
      Jgn jadikan agama sebagai pemuas nafsu politik....cth mudah...isu kalimah Allah..pluralisme agama...lgbt...
      Pas blh singkir ulama yg berani menegur...atas arahan mat liwat...n lim babi...
      SEDARA...JGN DGR SEBELAH PIHAK SAHAJA.CARI SBNYAK MANA ILMU DAN GUNAKAN AKAL UTK BEZA INTAN DAN KACA....

      Delete
    7. Satu lagi cai...ramai kwn aku dlm pas tolak mat liwat n lim babi..kenapa?
      Jadi gunakan akal...tak suka bn...no hal tapi jgan angkat pelacur agama sbg pemimpin....

      Aku bekas ahli pas kampung

      Delete
    8. AnonymousFebruary 11, 2013 at 11:46 AM

      Kluu tak faham...jgn kita dgr pdpt dari sblh pihak sahaja..jgn hanya dgr pdt dan amanat dpd ulama politik sahaja..kena jugak dgr dpd ulama dan tok guru yg lain.Masalah org kita ada yg pemalas..nak bljr cuma nak percuma..Mesir negara islam tapi tak amal hudud tapi adakah mrk kafir?Ramai puak pr n bn antar anak2 mrk bljr di sana.Nak tanya dgn anon 10:55..siapa yg mengamalkan politik dendam dan kebencian?Jgn jadikan agama sebagai pemuas nafsu politik....cth mudah...isu kalimah Allah..pluralisme agama...lgbt...Pas blh singkir ulama yg berani menegur...atas arahan mat liwat...n lim babi...SEDARA...JGN DGR SEBELAH PIHAK SAHAJA.CARI SBNYAK MANA ILMU DAN GUNAKAN AKAL UTK BEZA INTAN DAN KACA....AnonymousFebruary 11, 2013 at 11:46 AMKlu tak faham...jgn kita dgr pdpt dari sblh pihak sahaja..jgn hanya dgr pdt dan amanat dpd ulama politik sahaja..kena jugak dgr dpd ulama dan tok guru yg lain.Masalah org kita ada yg pemalas..nak bljr cuma nak percuma..Mesir negara islam tapi tak amal hudud tapi adakah mrk kafir?Ramai puak pr n bn antar anak2 mrk bljr di sana.Nak tanya dgn anon 10:55..siapa yg mengamalkan politik dendam dan kebencian?Jgn jadikan agama sebagai pemuas nafsu politik....cth mudah...isu kalimah Allah.
      .pluralisme agama...lgbt...Pas blh singkir ulama yg berani menegur...atas arahan mat liwat...n lim babi...SEDARA...JGN DGR SEBELAH PIHAK SAHAJA.CARI SBNYAK MANA ILMU DAN GUNAKAN AKAL UTK BEZA INTAN DAN KACA....

      ####
      Mesir bukan negara islam, tapi ia sebuah negara yang diperintah oleh orang islam.

      Mengamalkan polotik kebencian dan dendam ia memang tidak selari dengan syariat islam.

      Pasal pas engkau kena tanya orang pas dan ulama dia dan lagi bagus engkau bermuzakarah dengan mereka...itu lebih elok & bagus.

      Pengunaan khalimah Allah dalam bible aku pon tak setuju seperti sebahagian mereka bersetuju.
      Tapi kalau orang kafir mengatakan bahawa Allah yang menjadikan seluruh alam ini.....disini adakah salah orang kafir itu menggunakan khalimah Allah?
      Begitu jika orang kafir berkata kepda anda:"Semoga Allah bagi kamu kesihatan yang sempurna."...adakah perbuatan kafir ini salah kerana menggunakan khalimah Allah?

      Delete
    9. Bhai 10.45 & 11.46 lu terbaeeek bro,hujah yg bernas,bhai aku respek sama lu.....utk bhai 10.55 jika kita benarkan apa yg lu katakn maka yg ramai di malaysia ni nti ahli al arqam,ahli ayah pin,ahli kahar rasul melayu...ramai pngikut kumpulan sesat ini adalah org yg boleh kita katakan golongan intelektual...

      Tetapi persoalannya bhai,kenapa dan mengapa????mereka mempunyai kehidupan yg sempurna...dipandang mulia dlm masyarakat kerana keintelektualan ini menjadi kan mereka golongan profesyional melayu yg berjaya...mereka mmbentuk kominiti melayu liberal yg setanding dgn banggsa cina dan india profesyenal.

      Bhai mereka ini berjaya secara fizikal dan lahiriah...namun hakikatnya jiwa dan rohaniah mereka kosong...dan jalan mudah utk mereka mencari Allah,ialah mendampingi kumpulan agama,dan mereka ini belajar tanpa BERTANYA...mengamalkn tanpa SOAL....dan apa yg terjadi bhai??? Bhai akal yg diberikan Allah bukan sekadar utk menerima,ttp utk berfikir...jika agama bukan bidang kita,tak bermakna kita tidak perlu menggunakan akal...

      Bhai,jgn kita belajar di sekolah yg sama dgn guru yg sama sepanjang hidup kita sbb kita akan mendapat ilmu yg sama...bhai jika kita berdiam dan menerima tnpa berfikir kerana kita anggap BETUL LAH TU,...lu fikirlah

      Delete
    10. Bhai 12 .55...kita mesti mengenal Allah baru sempurna islam kita...kita mesti tahu sifat 20 Allah...zat Allah dan siapa Allah maka kita akan mentauhidkn Allah dgn sebenar2 nya serta menzahirkn kebesaran Nya dngn ibadah serta berserah kepadaNya..dimana islam kita jika kita tidak belajar utk kenal Allah...

      Bhai...adakah Allah yg disebut oleh pnganut kristian itu adalah Allah didlm sifat 20 Allah.
      Apakah pengertian mereka Allah itu sama.. Dan apakah penerimaan kita itu Allah yg mana??? Allah hnya satu bhai...bukan Allah yg mempunyai anak...jesus bukan Allah yg mempunyai isteri maryam...adakah kristian mengESA kan Allah yg lu kenal...fikirlah

      Delete
    11. Juragan soh chai.....kita semua ada akal, tetapi akal kita mesti dipandu dengan ilmu dan ilmu pula mesti berdasarkan kepada wahyu.

      Kalau kita tanya orang kafir : siapa yang menjadikan alam ini, Adakakh salah jika mereka mengatakan Allah yang menjadikan alam ini? Atau orang kafir nak cakap macam mana?

      Penggunaan khalimah Allah dalam bible memang aku tak setuju. KDN kan under BN buat lah sesuatu dalam isu ini..

      Delete
    12. Hahaha...adakah lu menerima wahyu???
      Bhai...jika org kafir mengakui dunia ini di cipta oleh Allah...pengertian lu dgn pengertian mereka adakah Allah yg sama..
      Dan jika mereka menhina Allah apakah yg harus lu lakukn....??? Lu nk salahkn bn.. Umno...atau wahyu lu...

      Delete
  11. Sesiapa yang membenar dan meluluskan penggunaan Kalimah Allah dalam Bible Bahasa Melayu SELAIN DARIPADA SABAH DAN SARAWAK boleh menjadi Kafir. hahahahahahahahahahahaha

    KAFIR TERPILIH HANYA KPD SEMENANJUNG SAHAJA. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fakta yg sebenarnya adalah mmg kerajaan barisan nasional melalui kdn mengizinkan pengimportan bible dalam bahasa melayu di sabah dan sarawak ini kerana pihak kristian mendakwa ramai penganut kristian di sabah dan sarawak tidak tahu berbahasa inggeris. Dalam masa sama juga ada paderi di sana melalui penerbitan the harold telah membuat permohonan agar kalimah Allah dibenar cetak dalam al kitab berkenaan tetapi kdn tidak pernah memberi keizinan malah al kitab berbahsa melayu itu juga tidak dibenar cetak dan edar untuk negeri2 semenanjung. Oleh kerana tidak berpuashati atas ketidak izinan kdn itu paderi2 dari majalah the harold ini telah membawa kes dan permohonan ini ke mahkamah sivil dan hakim yg mengambil kes ini juga bukan seorang islam telah memberi kemenangan kepada pihak paderi ini serta mengizinkan penggunaan kalimah Allah dalam cetakan terbitan the harold ini. Kerajaan melalui Kdn telah membuat rayuan agar keputusan ini dibatalkan dan kes ini masih tertangguh hingga ke hari ini sementara menunggu keputusan baru di umumkan larangan penggunaan kalimah Allah dalam bible edisi melayu terbitan untuk sabah dan sarawak adalah tetap kekal. Kerana itu LGE menimbulkan semula isu ini agar Kdn menarik semula arahan pembatalan yg sebelumnya telah diberi izin oleh hakim bukan islam itu. Tak alih2 hadi awang dan nik aziz plak boleh brsetuju dgn cdngan LGE ttapi buat u turn selepas mndapat tntangan hebat dr masyarkat islam dan majlis syura khasnya.
      Namun begitu rakan mereka dlm pkatan seperti anwar dan asmin yg mengaku islam secara terbuka dan terang bersetuju dgn permintaan LGE.
      Kesimpulannya adakah kerjaan BN melalui KDN bersetuju dan ada mengizinkan permohonan paderi sebelumnya. Jawapanya tentu tidak malah KDN telah memohon kepada mahkamah agar keputusan hakim terdahulu di batalkan. Lihat pula pada PR adakah mereka mengizinkan. Jawapanya jelas ya dan andainya mereka jadi kerajaan serta KDN di bawah mereka sudah tentu permohonan pembatalan keputusan hakim bukan islam itu akan dipersetujui. Oleh itu harap penyokong PR jelas atas perkara ini. Anda sebenarnya telah dipesong pemikiran agar melihat seolah isu ini berpunca daripada BN yg mengizinkan sdgkan kezinan hanya pada mencetak alkitab dlm bahsa melayu tidak pada penggunaan kalimah Allah.

      Sekian wallahulam.

      8028

      Delete
    2. ye ke? Apa pasal nazri aziz mengeluarkan kenyataan ia boleh digunakan d Sabah Swak?
      hahahahahahahahahahahahahahahaha

      Delete
    3. Tunjukkan bila dn dimana nazri kata boleh guna. Kalau boleh cetak dlm bahasa melayu mmg ada. Entah2 anwar kot yg menyamar jadi nazri sbb anwar ni kan mcm cicak kubing boleh brtukar wajah dan warna dlm sekelip mata. Satu lagi kurangkanla ketawa ya kerana nabi kata org bnyak ketawa ni sahabat syaitan. Jadi kurangkanlah hahanya tu ya.

      Delete
    4. Bn pon takut nak halang pengunaan nama Allah oleh puak kristian.
      Bn jika mereka menghalang, besar kemungkinan BN akan hilang sokongan puak kristian, ini amat membimbangkan BN.

      Delete
    5. Kami org kristian tak pernah rasa ingin dan teruja sedikit pun.kenapa pemimpin agama lain dlm pr bersusah-payah.
      Mazhab kristian terbesar di sbh/swk tdk mgunakan kalimah tersebut.yg ada krn diadaptasi dari negara jiran dan sebutan nya jauh dpd org islam..mrk telah mgunakannya sblm merdeka lagi.
      Tolong jgn dipjgkan lagi isu ini demi politik...kami rakyat malaysia yg bertoleransi dan sygkan keamanan tidak spt parti pr yg suka menimbulkan huru hara..

      Delete
    6. Pr ni suka jadikan agama utk politik mrk.Jgn heran lah krn mrk suka melihat negara kita tidak aman..
      Nak harapkan mat liwat n the geng jadi pemerintah...hancuss.
      Tak ada keikhlasan langsung..sekadar nak selamatkan noda yg mrk telah lakukan..mat liwat..mat liwat..kerpal sink suruh tobat..

      Delete
    7. 8.11AM.. BN hormat kpd undang-undang. Perkara ini dibawa dulu oleh paderi kristian ke mahkamah. Bila melalui mahkamah bermakna perlu ikut saluran undang-undang. Sudah dinyatakan berkali-kali mahkamah telah membenarkan tetapi telah dirayu oleh KDN utk batalkan semula. Kata mudah kerajaan buat rayuan kpd mahkamah supaya kalimah Allah itu tidak boleh dicetak dlm bible melayu. Paderi kristian guna saluran undang-undang kerajaan lawan guna saluran undang-undang jugalah.

      Delete
    8. Bhai 02.40...ketawa lu sprti ketawa org yg punyai masalah kejiwaan...dan ini dizahirkn dgn statement lu...bhai jgn ekploitasikn satu2 isu dgn hujah tnpa fakta...

      Delete
  12. Logiknya klau kerajaan BN dah izin guna Kalimah Allah kenapa la LGE susah payah timbulkan semula isu ni sehingga membuat hubungan PAS dn DAP jd goyah. Patutnya LGE berterimakasih pada BN kalau mmg BN dh beri izin. Jelas bila LGE meminta perkara ini dipertimbangkan semula maknanya kerjaan BN tak pernah beri kelulusan. Itu pun pencacai PR susah nak fikir ke. Adoyaiii....

    ReplyDelete
  13. Memgubah yg hak mengikut yg berubah(politik dunia)

    Sehaknya politik(berubah)perlu diurusselia bagi kebaikan hak(fixed)agama.

    Tu yg jual agama bila mengubah agama mengikut selera politik.

    ReplyDelete
  14. Parpubabi...tolong jangan guna kalimah pencacai kepada puak pakatan...nama tu memang telah digazetkan untuk umno...pencacai adalah hak mutlak umno ok..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa saja lh bhai....macam2 org pr ni,nti kena gelak marah....jd cerdik sikit pun dah memadai bhai...

      Delete
  15. Isu Kalimah Allah isu tauhid bukan isu politik. Majlis Fatwa Kebangsaan juga Majlis Syura Ulama' PAS sudah pun membuat keputusan. Itulah yg sepatut diikuti !
    "Barangsiapa melihat kemungkaran hendaklah dia mencegahnya dgn tgnnya (kuasanya), jika tak mampu mk dgn lidahnya, jika tak mampu mk dgn hatinya (membencinya), dan itulah selemah lemah iman" HR Muslim. Kemungkaran apakah yg paling besar ?
    "...,Sesungguhnya syirik itu adalah kezaliman yg besar" Luqman 13.
    Bila seseorg mengatakan Allah pencipta alam, Allah yg memberi rezki, Allah yg maha berkuasa tentulah tiada masaalah samaada dia Islam atau bukan Islam. Tp bila dikata Allah itu tiga, tiga dlm satu, bapak, anak, roh suci, bolehkah kita bersetuju , atau menyokongnya. Sekurang kurangnya, dgn iman yg paling lemah, hendaklah kita benci dlm hati, bukan menyetujui atau menyokongnya. Begitu juga bila kita melihat org menyembah berhala, hendaklah sekurang kurangnya kita membenci dlm hati dek krn lemahnya iman kita yg tak mampu mendakwahkan Islam kpd mrk. Jika itu pun tiada, di manakah iman kita. Lupakanlah isu politik dan kepartian seketika. '...,Dan tiadalah yg dpt mengambil pelajaran kecuali org org yg mempunyai pintu (hati)." Ali Imran 7.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai....lu antara blogger yg mmpu menzahirkn sesuatu hujah dgn bijak...
      Thanks bro...moga2 kita ditemukn smbil minum2 teh tarik dpt kita berbual2 tntg agama,bangsa dan negara...terbaeeek

      Delete
  16. disini yang berjaya adalah Lim Guan Eng ,DAP....Cuit sikit maka berkelahi dan bergaduh la semua melayu sehingga mereka yang bergelar ulama... teruskan laaa pertelingkahan ini sehingga puas ...Guan Eng u smart..spark pastu u diam jer biarkan mereka berkelahi sehingga hancusssss.yum seng

    ReplyDelete
  17. saya suka membawa pengalaman sendiri satu peristiwa di menara maybank pertengahan tahun 90an dulul surau ditingkat 11 selalu mengadakan tazkirah sebelum sbyg zuhur. disitu nik amarr salahudin nasir bunyamin,dll penceramah pas. sering memberikan kuliah. selain diberi kuliah tentunya diselit propaganda politik antan mereka, umno dilabel kafir kerana mahathir menolak hukum islam. dipendekkan sahabat baik saya ini org neg sembilan dgn semangat menyatakan org umno ni kafir kafir belaka. tah naph menjadie terpacul dari mulut saya dia ank kafir kata saya. mukanya merah menyala. . dgn senyum saya berkata. tuan juga menyatakan keluarga tuan ayah , mak dan abg dan kakak tuan bknkah ahli umno yg tegar dinegeri sembilan. dia pun mengurut dada, terkena btg hidung. jd kita jgn mudah mengkafirkan org kerana perbedaan wadah politik ini. sahabat saya itu sampai sekarang tetap setia dgn pas tp dah merubah nada. xapa lah itu pegangan politik dia..saya pun maseh menjadi sahabat beliau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ulama politik dgn ulama tulen mmg ada beza...

      Delete
    2. so sapa ulama tulen yang anda rasa ada di malaysia ni?

      Delete
    3. Ulama tulen tidak mudah dikencing oleh mat liwat n dapig babi.

      Delete
    4. Ulama yang tulen ialah mereka yang faham hukum al-quran & hadis serta hadam bahasa arab.
      Itulah ulama tulen.
      Salah sebab kita tsk brjumpa dengan ulama tulen, kerana kita tak nak carik dan tak nak campur dengan mereka dan dengan mereka yang suka kepada para ulama.

      Delete
    5. Ulama tulen tak melacurkan agama demi politik...

      Delete
  18. Konsep sedekah ni sebenarnya bantu org yg rapat dgn kita dulu. Ahli keluarga yg susah, jiran kita sekampung yg susah. Pergi rumah dia sendiri, hantar beras gula. Buat gotong royong bersihkn rumah dia. Itu konsep sedekah yg betul. Org sebelah makan ikan kering sepat, tapi kita sibuk derma kat org negeri lain buat apa? Cuba tanya diri berapa ringgit kita sedekah pd anak yatim sebelah rumah kita dgn berapa byk kita sedekah pd anak yatim di Gaza? Atau lebih teruk berapa byk kita derma dlm tin milo parti politik?




    Semua yang anda kata kan sudah sedang dan terus saya lakukan, dan ia langsung tadak jadi masalah bagi saya.....

    Adakah ia satu masalah bagi anda?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen sy adalah komen balas bg artikel sebelum ini kpd seorg anon. Sy tidak tahu jika tuan adalah org yg sama dgn anon tersebut. Jika tuan org yg sama komen balas sy lebih kpd sindiran supaya jgn membandingkan dan merendah-rendahkan amalan dan sedekah org itu dan org ini. Jika tuan bukan org yg sama maka tiada apa yg perlu kita debatkan.

      Delete
    2. Ya saya orang yang sama,

      Delete
    3. Bhai inlah masalahnya bila kita berselindung di sebalik anonymous,dan bukan nama sebenar atau samaran yg menjadi identiti kita....bhai,yakinlah sekiranya kita guna satu identiti,maka kita lbh yakin dgn statement kita...fikirlah

      Delete
    4. Tuan juragan 69, bukan sy tidak mahu gunakan nama samaran, tetapi sy jarang memberi komen di blog ini. Hanya sekali sekala bila hati tersinggung dgn tuduhan dr pihak sebelah sana.

      Delete
    5. Bhai...biarpun hnya sekali utk mmberi komen,tp yg penting komen kita...identiti kita...tak siapa tahu siapa kita selagi kita tak kenalkn siapa kita...kita hnya beridentiti trtentu hnya utk dunia cyber...

      Delete
  19. Yang komen kat blog ni semua kaki sembang deras ja PAS.PKR dan UMNO sama..pakat2 nak tunjuk pandai tetapi telur bagi cina jentik. Cuba tengok cina..ada ka bising2 macam melayu,time mengundi tenyeh aja yang mana dia suka. Dok lawan kutuk apa dapat? hati sakit silap2 buat dosa kering aja pakat2lah muhasabah diri..ubah akhlak melayu tu dulu..tengok benda2 positif dari bangsa lain dulu jadikan sebagai tauladan, pakar motivasi pun ada cakap..orang putih sama orang putih kalau duduk dua orang sembang pasal nak jajah negara orang, cina sama cina sembang pasal nak berniaga tapi melayu sama melayu sembang pasal nak makan.. kalau tak percaya balik rumah tengok drama melayu kat tv mesti ada scene cakap pasal makan punya. Lagi satu bial dengar deruman enjin kereta yang kuat, cina pernah cakap itu mesti kereta melayu..mau beli kereta mewah tak mampu tapi mau orang pandang hebat. Walaupun kita dengar sakit hati tetapi cina tak salah sebab ada kebenarannya yang salah ialah melayu sendiri..makan puji tak bertempat sehingga bangsa lain langsung tak respect..siapa tak puas hati mau marah lantak lah..aku apa ada hal..!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yang berlaku pada orang melayu, disebabkan pemimpin melayu juga.

      Delete
    2. Telur UMNO dah lama di potong dan direbus oleh taukeh cina. Sebab tu semua tanah dan hak melayu sudah di gadaikan oleh bacul UMNO

      Delete
    3. Termasuk ladang rakyat di kelantan..rasuah dapig n pashit...bagi tanah...pulanganya nizar jadi mb..

      Delete
  20. apapun selamat memuki kpd UFB. Aku tau apa rasanya puki pinoy ni. Mungkin suatu masa nanti saya & UFB boleh bertukar2 pandangan ttg puki pinoy. Tidak spt melayu, ada sesetengah puki pinoy tidak berbau hapak, cuma sedikit masam. kalu UFB dpt jenis puki pinoy yg mcm ni, bertuah dia. tidak busuk walau berpeluh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. AnonymousFebruary 11, 2013 at 12:48 PM

      Apapun selamat memuki kpd UFB. Aku tau apa rasanya puki pinoy ni. Mungkin suatu masa nanti saya & UFB boleh bertukar2 pandangan ttg puki pinoy. Tidak spt melayu, ada sesetengah puki pinoy tidak berbau hapak, cuma sedikit masam. kalu UFB dpt jenis puki pinoy yg mcm ni, bertuah dia. tidak busuk walau berpeluh.

      _______________________________________________________________________________________________

      Apa untung nya anda berkata demikian?
      Apa untung nya?

      Delete
    2. Jeles ker bro...dia memuki dgn cara yg halal..mat liwat memuki dgn cara yg haram sambil divideokan...
      Tak pandai beza halal haram cai malicai pr bodoh dungu nie...
      Akibat minum kencing dan najis mat liwat...
      Salam dgn mat liwat...ko tak nak tengok video terkininya..?

      Delete
    3. Cai pr nie suka yg haram jer...sepatutnya dia berkongsi dgn mat liwat...tapi malangnya dia dpt kongsi tengok aksi video jer...telan air liur busuk ler..hahahahaaaa

      Delete
  21. PAS JADI HINA DAN LEMAH KRN MENERIMA MUNAFIK DAN ANTI ISLAM DLM PARTI.ULAMA YG PERJUANGKAN ISLAM DISINGKIR DAN TINGGALLAH ULAMA TULEN DI KALANGAN ULAMA PASHIT.

    ReplyDelete
  22. AnonymousFebruary 11, 2013 at 10:55 AM
    Kami org kristian tak pernah rasa ingin dan teruja sedikit pun.kenapa pemimpin agama lain dlm pr bersusah-payah.Mazhab kristian terbesar di sbh/swk tdk mgunakan kalimah tersebut.yg ada krn diadaptasi dari negara jiran dan sebutan nya jauh dpd org islam..mrk telah mgunakannya sblm merdeka lagi.Tolong jgn dipjgkan lagi isu ini demi politik...kami rakyat malaysia yg bertoleransi dan sygkan keamanan tidak spt parti pr yg suka menimbulkan huru hara..
    ______________________________________________________________

    Benar anda orang kristian?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai..ada masalah pada lu dgn pengakuan dia....positif le bhai...blog ni bukan setakat org kelantan atau kedah je boleh surf...lbh baik dari org islam yg mengaku islam tp tak peduli masalah org islam....

      Delete
    2. Juragan soh chai....aku nak pastikan, sebab banyak lagi soalan aku nak tanya dia.
      Soh chai....tolong perati eak, kalau dia tanya aku balik jurangan soh chai tolong jawab eak!

      Delete
    3. Soh chai 69....banyak lagi soalan aku nak tanya dia,lagi pon engkau tak tahu macam yang aku tahu, dan aku pon tak tau macam yang engkau tahu.

      Delete
    4. Apa2 lah bhai...lu jew yg bebas di dunia ni, lu jew yg berada dlm kelas atasan bila berbicara dl blog...thanks bro

      Delete
  23. http://www.keadilandaily.com/nong-chik-tolak-debat-takut-skandal-anak-terbongkar/


    Tu dia UMNO bacil babi dayus lagi. Tak berani nak pertahankan perbuatan mencuri dan merompak. Kalau UMNO bacul hilang telur nak berdepan dengan rakyat atas salah guna kuasa, perlukah melayu menyokong parti babibacul ini? Lari keluar ikut pintu belakang seperti tikus

    ReplyDelete
    Replies
    1. Raja Nong Chik tak suka buang masa dgn berdebat. Dia sudah suruh YB Nurul listkan apa yg dia buat utk masyarakat Lembah Pantai. Yb Nurul listkan shj. Buat banner besar-besar naikkan dkt kawasan Lembah Pantai apa yg dia dah buat. Gunakan media pro pembangkang utk cerita apa yg dia dh buat. Kmudian masyarakat lembah pantai nilai betul ke tidak. Jawapannya masa PRU13 nanti sama ada masyarakat memilih dia semula atau menolak. Nak berdebat lagi buat apa? Kalau aku suka kpd MP yg bekerja turun padang jumpa rakyat drpd MP yg asyik berceramah dan berdebat. Sbb yg turun padang selesaikan masalah, yg berdebat cuma duduk atas pentas je.

      Delete
    2. Mat liwat tu lagi bnyak salah guna kuasa...blm sempat org bn nak canang...org dia sendiri ramai2 hebohkan.. Yang menang dlm pemilihan p'gay'r dah disusunatur agar kroni2 yg suka hisap pelir mat liwat nie yg mng.
      Sampai gaduh bertumbuk baling kerusi...

      Delete
    3. Bila ada kuasa...bini kwn dia sapu..pmbantu peribadi sendiri diliwat...bukan salahguna kuasa ker tu?
      Rakyat ditipu...

      Delete
    4. Apa telur kecik atau tiada bijik?

      Delete
    5. Debat je la yg belah sana suka. Ingat masalah boleh selesai ke dgn debat? Hari-hari masuk parlimen bersidang tu bukan debat ke? Nak bw sampai ke padang ceramah plak ke? Perut lapar boleh kenyang ke dngr org berdebat? Duit instalmen kereta boleh bayar ke kalau dgr org berdebat?

      Delete
    6. Berdebat dan menipu mmg hak pr..kesian kak wan...si anu gairah tu dah bnyak tipu kak wan n rakyat..

      Delete
  24. Menyamun dan merompak lagi


    http://www.keadilandaily.com/umno-songlap-peruntukan-wang-luar-jangka-untuk-br1m-2-0-azan/

    ReplyDelete
    Replies
    1. SPRM kan ada...

      Delete
    2. Klu laman kencingdaily tu...hanya org dungu jer yg baca..mat liwat n the geng jer pelanggan setianya.

      Delete
  25. Pencacai pr hanya rindu dgn sprm bila bn kena..bila bab diorang...cibai ler nak ngaku sumer..

    ReplyDelete
  26. to anon feb 11 2.31pm dan anon 2.42pm.

    hang dri dulu lagi memang sah dah disontot oleh Peliwat Utama Malaysia...masih lagi baca keldaiandaily atau rujuk haramkahdaily..ape saje yg kuar dri mulut Peliwat Utama Malaysia hang telan je dlu, kini dan selamanya... bererti akal hang dah set macam otak terminator..mana ada system check betul atau tidak pe2 si Peliwat Utama Malaysia cakap...sebab tu aku tengok iistilah UMNO rompaklah..BN rompaklah..MCA rompaklah...MIC rompaklah...dan entah pe2 yng dikatakan menyamun, merompak harta kerajaan. Tapi!!! yng aku tahu depan mata bnyak rompakan dan menyamun harta rakyat oleh PR berlaku di selangor !!! pasir korek sana korek sini, jual harta PKNS..rampas asrama YBK...songlap wang rakyat bayar peguam, bayar Pornthip kes beng teoh dan byak lagi !!!

    so aku nasihatkan ko kembalilah ke hollywood untuk betulkan otak terminator ko tu..

    HANAFI VALE. Fire !!K.O. PR !!!

    ReplyDelete
  27. Are you ready for BN? NO

    3X in a row. Padan Muka UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...indahnya dunia ni....sndiri tnya, sndiri jwp...sndiri yg bangga..hualoh??

      Delete
  28. Msia 20th akan dtg akan jadi negara cacarmarba.melayu trpingir dtanah air sndiri dek dpenuhi pndatang asing yg dberi krakyatan.demi kuasa umno jadi pondan dprkuda mca n mic. Agama n hukum islam dprsenda n dhina tiada tindakan sunyi sepi...brlambak kmungkaran selama 50 th lebih umno kuasai.......fikir fikirkan...tq.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...bn dh 56 thun berkuasa...lu nk letakkan lg 20 thn...kenapa tak yakin dgn pr ke....bhai umno jd pondan itu kuasa Allah dimasa hadapan....masalahnya pas jd pondan..pkr jd pelacur kepada big ganster sebelum pr berkuasa...agak2 lu apa status pas/pkr jika pr yg menang.... Lu fikirlah

      Delete
    2. Kami dah fikir..fikirkan. anda sudah fikir2? 5.34pm. Tq.

      Delete
  29. Blog parfuck tahi ni macam UMNO la> hampas

    ReplyDelete
  30. Ape2 pun,tanya KDN. Kapir lama dah dlm bible guna kalimah Allah dlm bible bhasa melayu.baru skrg nk melalak.pak Menteri jgk yg luluskan.?? Menteri mana??? Kesuluruhan negeri mana??Sbh,sarawak??smenanjung??? Jgn skg nk melalak.. Pak menteri,jgn buat2 melalak jugak pertahan kalimah Allah,napa pak menteri yg meluluskan dlu mcm telan air liur je.?? Jgn pertahankan kalimah Allah je,tp kehidupan dlm islam,nilai2 dlm islam tak jd panduan..??
    Biar buta mata,jgn buta hati.
    Biar ape pun jd, iman sndri mau jaga..

    ReplyDelete
  31. Yg lebih fasik bila PM yg berugama Islam,dgn muka keimanan nya hanya kaku,apabila menteri MCA mghina hukum Islam scara dpan2.
    Yeke????

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!