OH PAKATAN SONGLAP HARAPAN RAKYAT!

Cuba kalau BN buat mac ni, maka si pencacai akan kata membazir duit rakyat. Ni pakai duit siapa? Ce cite sikit

120 Responses to "OH PAKATAN SONGLAP HARAPAN RAKYAT!"

  1. Duit anwar.....kan menang saman utusex 50 juta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nampak sangat kebodohon orang menjawab camni...hmmmm kesian, balik umah nanti belaja matematik TADIKA ye. Again KESIAN kah kah kah

      Delete
    2. Bhai...blh menang lak anwar ni...kan ke umno yg control bidang kehakiman...tak da lak org umno jd meroyan buat demo ke buat kerja tak berfaedah... Agaknya anwar menang sbb dia tak ngaku sokong lgbt wlupun dia hrp lgbt akan jadi nyata...klu tak,takkan dia ckp yg undang2 liwat tu ptt di kaji semula sbb dh lapuk...hmm

      Delete
    3. Betoi tu, duit kempen PR semua guna duit saman utusan la...Tu la UMNO, kemut nak bayaq lawyer baguih2, last sekali dapat lawyer cap ayam, kena bayaq ganti rugi juta-juta la jawabnya.... Memang UMNO control badan kehakiman, kalau tak mesti lantikan ketua hakim atas nasihat MB Kelantan tapi tak jadi macam tu kan... Kat blogger bukan main lagi UMNO pemurah bayaq sampai juta-juta padahai blogger tu budak bongok saja tapi kat lawyer kedekut bukan main.... Macam pelaq UMNO ni....

      Delete
    4. KERANDA BERGERAK yg akan menguburkan bangkai-bangkai politikus bangsat yg menggadai kalimah ALLAH subahanahuta'ala

      Delete
    5. Aku stuju sangat sangat sangat.....
      1 keranda untuk Ponik....
      1 keranda untuk Kit Sial
      1 keranda untuk Juburi

      Delete
    6. BERITA BAIK UNTUK SEMUA!

      terakhir dari Sakmongkol AK47. Lapuran dari "sumber" nya:

      Bil Kerusi Pakatan : 145
      Bil Kerusi BN : 77

      Diumumkan perdana menteri malaysia yang baru : ANWAR IBRAHIM

      Gua kena oda pisang gantung kat surau. tanda kesyukuran

      Delete
    7. hari2 yg ditunggukan oleh rakyat ...... untuk perubahan bukan balas dendam!

      Delete
    8. Byk gak anwar dapat hasil jualan juboq secara online nie kan... Agak2 la klu aq jentik teloq depa, depa bayaq x duit kat aq?

      Delete
    9. Muka Botox in ada lagi.

      Delete
    10. ELOKLAH ITU ANON 10.25 AM ESK KALAU ANWAR JADI PM BLM TENTU JUBUR KAU SELAMAT TAU, NENEK KAU PUN ANWAR BLH TIBAI TAU SEBAB DIA MMG GILA SEKS PUNYA ORG LAGI KAU BLH SOKONG DIA JIJIK BTL ANON INI.

      Delete
    11. anon 10.25... leh caye ker....anwar nie suke sondol depan belakang.. takut bilangan yg mike tulis pon berpusing disondol nya.. tak pasal2 teman lak kena beli pisang awak biji sedekah pada nik aziz mulut busukk..

      Delete
  2. Semua pemimpin BN bersih, dan halal darah nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abis tu kenapa bhai...apa lu nk buat,lu samseng dgn melayu jew...knp nk tgu pru...klu bn menang darah sapa lak yg halal...bhai aku cukup benci dgn org spesis lu...ckp lebih action tarak...
      Klu betul dan takdir Allah ini menjadi sejarah malaysia...aku hrpkan kita ditemukan...halal atau haram itu Allah tentukan...lu doakan juga agar kita ditemukan....HARAMJADAH!!!!

      Delete
    2. Betoi tu, duit kempen PR semua guna duit saman utusan la...Tu la UMNO, kemut nak bayaq lawyer baguih2, last sekali dapat lawyer cap ayam, kena bayaq ganti rugi juta-juta la jawabnya.... Kat blogger bukan main lagi UMNO pemurah bayaq sampai juta-juta padahai blogger tu budak bongok saja tapi kat lawyer kedekut bukan main.... Macam pelaq UMNO ni....

      Delete
    3. Juragan 69.
      @nd@ angkat, lambung, puji, bodek dan taqdis semua pemimpin UMNO...lakukan ia dan beristiqamah. Soal halal/haram darah tak payah lah kau nak fikir sangat.
      Buat apa yang patut bagi memastikan BN akan terus memerintah malaysia, supaya anda tidak mati kebulur atas sebab kerajaan lain yng memerintah malaysia.

      Delete
    4. Bhai...aku angkat,lambung,bodek umno atas keyakinan aku sebagai umat melayu muslim...demi Allah..tidak ada sesiapa yg kenal siapa juragan,kecuali org yg paling hampir dgn aku iaitu isteri dan anak...maka kepentingan ini hnya keyakinan aku...

      Bhai aku yakin,seyakinnya yg rezeki,ajal aku ditangan Allah...ttp aku cukup benci dgn melayu hipokrit..nada ugutan..kerana politik nyawa jd taruhan...kemon bhai jgn jd jumud,jgn jd samseng politik jgn jadikan agama,jgn jadikan akidah mainan dlm berpolitik...

      Jika keyakinan aku,di kecah oleh pemimpin umno maka aku akan menyumbang agar pemimpin itu disanggah...aku tidak punya apa2 kepentingan politik yg aku ada cuma zuriat...aku berjuang demi zuriat aku.

      Delete
    5. Setelah Aku jadi Celik POlitik Malaysia ..... gagasan negara demokrasi adalah "politik kuasa rakyat" dan semua "institusi negara hak rakyat" ..... bukan milik ekslusif aristokrat feudal UMNO selama2nya!

      Melalui MEDIA BARU juga... segala pembongkaran skandal2 pemimpin2 UMNO/BN yang melibatkan kewangan & harta negara yang meruncing serta amalan politik kotor lagi ganas UMNO/BN.......... Aku semakin yakin kepada Allah & diri sendiri. Dimana JATIDIRIku?!! Aku perlu keluar dari mitos khurafat 'keberkuasaan' UMNO dan Aku tidak perlu bergantung harap kepada dahan berduri UMNO yang rapuh lagi..! Aku ingin MERDEKA! Aku MERDEKA! Aku MERDEKA! ... Yeah! Aku MEEEERDEKAAAAAAAA!

      Aku ingin bersama gelombang MERDEKA RAKYAT bebaskan dari perhambaan anarki UMNO/BN yang utama para elit & kapitalis UBN!

      PRU13..... tolak UBN.... tolak Korupsi & Kapitalis .. Tolak Anarki & Draconian Laws ............ bersama PR untuk MERDEKA RAKYAT!

      matan ahli Umno

      Delete
    6. Juragan69
      Jaga dan sokong umno sebaik mungkin, jika kamu tidak mahu kamu dan ahli keluarga kamu mati kebulur.
      Tanpa pemimpin umno, siapa lah orang melayu.
      Berjuang lah engkau demi zuriat engkau buka demi Allah.

      Memang aku tak kenal siapa juragan, tapi cukup lah aku tahu apa yang engkau tak tahu.

      Siapa samseng politik, aku cuma bagi peringatan pada engkau, jaga dan sokong lah umno, keran ia nadi orang melayu seperti anda.
      Apa pon yang pemimpin umno buat hendaklah anda bersetuju dan jangan sesekali membantah, itu derhaka nama nya....

      Delete
    7. Bhai...apa masalah lu nk katakan seolah2 aku dan keluarga aku akan kebulur klu umno kalah...lu siapa bhai nk jd taiko pr..lu sapa bhai yg menentukan takdir aku...lu sapa bhai nk bg peringatan kpd aku...lu samseng lu taiko politik dan takdir seseorg.

      Sedih bhai...umno berkuasa tidak ada org kebulur tp klu umno klh...ada keluarga kebulur...wah dasyat juga permainan politik lu bhai...hngga darah melayu halal utk lu..
      Knp umno yg sedang berkuasa tidak pernah mengimpikan darah melayu lain...

      Bhai...jgn ckp yg aku salah dlm berjuang demi zuriat aku...bhai adakah lu bawa balik rm1k...lu sedekah rm800 dan lu cuma guna rm200 dan lu tak peduli anak lu kebulur atau merempat..bhai jgn jd hipokrit dlm blog...Allah maha mengetahui apa perjuangan lu...apa perjuangan ku...

      Bhai tak perlu nak war2 dlm blog halal atau tak darah umno..adakah haram pula darah guan eng yg beria2 nk kan kalimah Allah.. haramkah pula darah dap yg mencetuskan 13 mei...

      Bhai lu nk spin komen aku,adakah lu saja yg baca komen aku...dlm statement aku,aku berjuang kerana aku umat melayu MUSLIM, bhai aku bukan vip..atau calon pru atau sesiapa didlm umno..jd jgn lah aku pun lu nak fitnah...semoga kita ditemukan andai darah umno halal utk lu...

      Delete
    8. Bhai ni syiah tu sbb darah kau dia sendiri yang halalkan. Makna sebenar merdeka pon tah tak tau. Terlolong cakap merdeka hantar kat palestine tau ke tdak apa sebenar merdeka. Pathetic case.

      Delete
    9. Apa Mei 13 pulak korang canang?!

      Orang Melayu dah sedar,
      Ini perjuangan rakyat menentang PEMIMPIN KORUP PEMERAS TITIK PELUH RAKYAT, PEROGOL, PERASUAH, PENGKHIANAT.

      Bukan perjuangan Melayu menentang Cina. Banci terakhir,Melayu 72%,Cina cuma 21%......MELAYU PECAH 3 PUN MASIH LEBIH RAMAI PADA CINA.

      Umno dok spin kot lain....jangan terpedaya!Undi Pakatan!

      Delete
    10. Bhai....Matlamat menghalal kan cara itu perjuangan lu yg sebenar...dari 71% melayu tu berapa % yg ada perasaan syg kan bangsa....dan berapa % pula yg sanggup bunuh bangsa sendiri...dan berapa % pula snggup bertuankan 21% ...lu fikirlah

      Delete
    11. Apa punya lojik hang pakai...confuse

      Delete
    12. Juragan,
      anony tersebut hanya berani sesama Melayu cuba disergah kapal mau terkencing dan tercirit dlm seluar, itu blum kim guan eng lagi!!
      Sudah la omongan hangpa tiada Muslim sejati yg takut!!

      Delete
    13. Rileks la bro juragan... Itu mangkuk, tak bole pakai punyer... Lu bgtau apa yg lu perjuangkan, si mangkuk tu lak, mana dia nk berjuang, pemalas mangkuk tuh... Nk harapkan pakatan menang, pastu dia harap pakatan akan suap semuanyer utk dia... Da la bro juragan, buat penat jari jer layan mangkuk tuh... Taraf pemikiran dorang dibwh paras sedar tuh... Maafkanlah mereka.....

      Delete
    14. Dia org ni mmg trg2 akan angkat wakil dari Bangsat DAP sebagai ketua diaorg bukan dari PAS atau PKR. Bukti yg ada cukup jelas. Kalau lu org tk nampak lagi aku tk taulah apa jenis lu org ni. Bukti lahiriah mmg dah banyak cth nik aziz hadi awang pun takut dgn karpal dgn LGE. Apa DAP ckp semua diorang sokong mcm tu juga dgn anwar. Dia akan jd PM boneka kpd DAP kalau PR menang sbb semua rahsia anwar ada dlm kocek karpal. Tak percaya lagi... Korang tgkla cara susunan bendera atau lambang 3 parti sesat ni. DAP mesti kat tengah di apit oleh PAS dan PKR. Cnth paling sng nk tengok kat gambar lori kat atas tu. Tengok stiker bendera DAP duk kat mana. Kebiasaanya kat tengah.nilah ketua dan pembuat keputusan. Dalam apa2 organisasi kedudukan tengah adalah ketua. Seperti UMNO diapit oleh bendera parti kompenen di kiri dan kanan melambangkan UMNO sebagai ketua dan apa2 keputusan akhir adalah pada UMNO. Tapi dalam pakatan kenapa tidak PAS atau PKR DUK di tengah kerana simboliknya yg berkuasa mmbuat keputusan akhir adalah DAP sial. Parti rasis yang berlakon kononnya dialah parti paling baik dan tak rasis. Kesian melayu PAS dan PKR bertuan dan berketuakan lahanat DAP.

      Delete
    15. salah tu. sebenarnya puki Juragan 68 halal untuk dijimak oleh semua jantan melayu.

      Delete
  3. Betoi tu, duit kempen PR semua guna duit saman utusan la...Tu la UMNO, kemut nak bayaq lawyer baguih2, last sekali dapat lawyer cap ayam, kena bayaq ganti rugi juta-juta la jawabnya.... Kat blogger bukan main lagi UMNO pemurah bayaq sampai juta-juta padahai blogger tu budak bongok saja tapi kat lawyer kedekut bukan main.... Macam pelaq UMNO ni....

    ReplyDelete
    Replies
    1. lor..aku ingatkan duit yahudi..sebab yahudi jer yang byk duit

      Delete
    2. duet jual jobo..

      Delete
  4. Ye ke wahai kera2 pencacai?

    ReplyDelete
  5. duit yahudiiiiiii....

    ReplyDelete
  6. JOM GI KULIAH SUBUH!
    Ahad 3/2/13



    1) Ust.Mat Esa @Surau Al Kauthsar(Subuh) & @Surau Al Husna (Dhuha 9:15am)


    2) Ust.Roslan @Mj.tmn rinting.

    3) Ust.Ismail Mat Ali @Mj.Tmn Pasir Putih


    - Studio Mukmin

    Untuk mereka disekitar masai & p.gudang johor

    ReplyDelete
  7. Dap berada di tengah tengah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dap berada di tengah2 menunjukkan kote anuar mencanak macam roket, pas dan pkr kat tepi tu macam dia punya buahlah (kan seakan bulat bentuknya)..

      Delete
    2. ani 1,27 am, ko miliki otak udang kuning.... penuh taik umno....

      Delete
  8. umno mana boleh pikir teknik mcm ni..dok harapkan bloger bodoh mcm parpu ni,lansung xleh pakai..umno masih harapkan rtm n tv3 yg hanya ditonton oleh orang utan...teknik propaganda yg ketingalan zaman..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...lu yg mana satu bodoh ke bangang...'umno mana boleh pikir teknik mscam ni' PIKIK apa TEKNIK apa..
      Tu lah sbb lnsung tak tngk berita dan buletin ayat bingai yg keluar....

      Delete
    2. ko ada tgk tv3 tak??? hahahaha jadi ko lah orang utan tu hahahaha

      Delete
    3. AnonymousFebruary 3, 2013 at 1:26 AM
      "harapkan bloger bodoh mcm parpu" tapi ada hati juga buat komen kat sini, nampak sangatlah kebodohan ko tu hahahaha tak nampak ke kewujudan bloggers PR tu??? Tu teknik apa???

      Delete
    4. Betoi tu, duit kempen PR semua guna duit saman utusan la...Tu la UMNO, kemut nak bayaq lawyer baguih2, last sekali dapat lawyer cap ayam, kena bayaq ganti rugi juta-juta la jawabnya.... Kat blogger bukan main lagi UMNO pemurah bayaq sampai juta-juta padahai blogger tu budak bongok saja tapi kat lawyer kedekut bukan main.... Macam pelaq UMNO ni....

      Delete
    5. umno duit haram ....bua apapun tak berkat, tak jadi.

      Pakatan pakai duit sikit, kesan berganda, tanda keredhaan tuhan.....orang boleh nampak,orang bukan bodoh

      Delete
    6. Bhai 10.31...dah 55 tahun...Allah lbh tahu apa yg diatur...jd lu tak payah nk mendahului...

      Delete
    7. KERAJAAN FIRAUN MELANGKAU LEBIH 2,500 TAHUN... INI UBN, BARU 55 TAHUN ....

      Delete
    8. Klu camtu lama lg lah....bhai lu tunggu lagi 2445 tahun...agak2 lu generasi lu yg keberapa baru tertunai hajat lu....
      UBN=UNDI BARISAN NASIONAL
      thanks bro

      Delete
    9. Terbaek pak juragan!!
      Sampai hati pencacai ANUgayrah tuhan bernabikan N.Ajis mengelar orang orang yg menonton TV sebagai kera, inilah hasilnya bila nabi mereka mengajar perkara karut spt dibolehkan mencarut, menyamakan tuhannya dgn sifat samseng malah nabi mereka bersedia menerima pertolongan syaitan musuh nyata manusia!! Betapa jelik perangai mereka dan langsung tiada rasa malu apalagi bersalah menghina dan mencaci maki!!
      Sedar tak cacai nih bahawa kebanyakkan pengguna TV adalah mereka yg duduk di pendalaman!! Jahatnya siapa yg mengelar manusia lain sebagai binatang!! Tahap mereka melangkaui kekuasaan Allah azza wajjalla!!
      Teringat aku bila mr hardy ah wang menghina orang orang Sarawak yg hanya bercawat tidak tahu memilih kerajaan semata mata mereka tidak sependapat dgnnya!! Jelik sungguh fitrah mereka, berubah betul sifat mereka setelah sentiasa dibrainwash dgn nabi mereka secara konsisten!!

      Delete
  9. Simpang malaikat 44...penzina jd PM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bior leh perasuah/pembunuh jadi pM, asalkan bukan penzina jadi pM.

      Delete
    2. Btol btol btol. Pembunuh kerakusan Raja Peliwat!

      Delete
    3. Betoi tu, duit kempen PR semua guna duit saman utusan la...Tu la UMNO, kemut nak bayaq lawyer baguih2, last sekali dapat lawyer cap ayam, kena bayaq ganti rugi juta-juta la jawabnya.... Kat blogger bukan main lagi UMNO pemurah bayaq sampai juta-juta padahai blogger tu budak bongok saja tapi kat lawyer kedekut bukan main.... Macam pelaq UMNO ni....

      Delete
    4. BETUI KE ADA RAMAI ORANG PERNAH DISABITKAN BERZINA DIMALAYSIA?

      BERFUNGSIKAH MAHKAMH SYARIAH DIBAWAH UMNO SEKARANG?

      BENARKAH UNDANG2 SYARIAH UMNO, AKT 599-- MENEGAKKAN HUKUM ALLAH?

      jika tidak, apa guna dok pertahan & bersubahat dgn kerajaan UMNO ni?

      Delete
    5. Mana2 undang-undang yang bertentangan dennga perlembagaan Malaysia adalah batal dan tidak sah.
      Kalau pakai undang2 islam, maka kerajaan akan hilang satu lagi punca pendapatan.

      Delete
    6. ikut perinyah Allah boleh hilang pendapatan? .... hheheheh mazhab chua soi lek ko ni...

      Delete
    7. Bhai 11.29 aku rasa lu terus pergi mahkamah syariah lg bagus,lu boleh tanya berapa ramai yg kena tangkap...klu kurang maknanya kefahaman islam itu kuat di kalangan umat islam...klu bnyk lu tnya dah csmpur sekali dgn kes ustad bahlol ke...
      Pastu lu tlg tnya sekali apa yg sebenarnya kes mat sabu dulu.....

      Delete
    8. 12:19pm
      Kebanyakan undang-undang dimalaysia ini mengenakan hukuman denda dengan wang bagi setiap kesalahan. Ini bermakna lagi ramai orang yang melakukan kesalahan maka semakin banyak wang diperolehi oleh kerajaan, kerana setiap kesalahan hukuman nya ialah didenda dengan sejumlah wang.
      Umpama contoh kesalahan jalan raya : Jika dalam satu bulan 15ribu saman dikeluarkan, jika setiap saman ada dua kesalahan, dan setiap kesalahan didenda dengan rm300...jika setahun anda kira lah sendiri.
      Dan itu tidak termasuk kesalahan-kesalahan yang lain.

      Ini cuma ijtihad aku

      Delete
    9. Ini dipanggil ijtihad hangpa!! Hang siapa?? Siapa lantik hang jadi alim ulama utk berijtihad??
      Jika benar hangpa ulama apakah 'ijtihad' hang bentuk hukuman ikut acuan hang??

      Delete
  10. Nasha tidak akan tinggalkan PAS

    Bernama6:31PM Feb 2 2013

     Bekas Timbalan Presiden PAS Nasharuddin Mat Isa hari ini menegaskan beliau akan kekal sebagai anggota PAS untukmemastikan perjuangan asal parti dalam menegakkan Islam dan membela orang Melayu tidak 'dicairkan' berikutan hubungan parti itu dengan PKR dan DAP.    Beliau yang juga bekas anggota Majlis Syura Ulama PAS berkata statusnya sekarang yang tidak menyandang jawatan dalam kepimpinan parti tidak menghalangnya daripada terus mempertahankan perjuangan asal parti.    "Tidak betul kata kalau tak jadi anggota Majlis Syura Ulama tidak boleh bersuara, saya masih boleh bersuara sebagai anggota biasa akar umbi parti. Saya mahu perjuangan asal PAS kekal, bukan sewenangnya dicairkan ikut kemahuan rakanpembangkang lain.    "PAS sebelum adanya pakatan pembangkang ini punyai kekuatan bagi berdiri dan maju sendiri sebagai sebuah parti yang perjuangkan Islam. Namun kekuatan itu dicairkan sedikit demi sedikit demi memenuhi kehendak pakatan itu," katanya kepada pemberita di kediamannya di Bandar Bukit Mahkota, Kajang.    Isnin lepas, Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata Nasharuddin masih kekal anggota PAS walaupun dipecat daripada Majlis Syura Ulama PAS, dan Nasharuddin juga tidak disenarai sebagai calon PAS pada pilihan rayaumum ke-13.Nasharuddin berkata beliau menyertai PAS kerana parti itu dahulunya sentiasa konsisten memperjuangkan isu Islam.    "Mutahir ini dilihat kepentingan politik itu diambil kira terlebih dahulu. Ia semakin melampau apabila semakin menghilangkan identiti PAS sebagai parti yang sentiasa konsisten memperjuangkan Islam, malah mula menenggelamkan suaraakar umbi yang mahu perjuangan Islam itu di depan," katanya.    Mengenai pemecatannya daripada Majlis Syura Ulama, beliau berkata: "Saya akur dengan keputusan majlis itu, tetapi sehingga kini selepas lebih dua minggu saya hanya mengetahuinya melalui media tanpa apa-apa surat rasmi...saya juga ingin tahu apa status keanggotaan saya sekarang".     Ditanya adakah pemecatan beliau dan tindakan tidak meletakkan beliau sebagai calon PAS dalam pilihan raya umum ke-13 berkait dengan golongan 'parasit PAS', Nasharuddin berkata pendirian PAS tentang sesuatu isu kini melanggar dasar utama parti hasil perbuatan parasit itu dan tidak menolak kemungkinan pemecatannya memudahkan usaha 'pelanggaran' itu.    Mengulas tindakan beliau mengikut lawatan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak ke Gaza baru-baru ini dan Makkah tidak lama dahulu sehingga menimbulkan kontrovesi di kalangan penyokong pembangkang, Nasharuddin berkata tindakan itu adalah perjuangan untuk membela nasib umat dan agama Islam.        "Ini adalah sumbangan saya untuk negara, tidak kira o BN (Barisan Nasional) atau PAS, sekiranya ada peluang bagi saya membela nasib umat Islam dan memperjuangkan Islam, saya akan ambil.    "Pihak Umno dan BN menerima pendirian saya ini dengan tangan terbuka, mereka tidak kisah saya orang PAS. Sebagai seorang rakyat Malaysia bila negara mahukan saya menyumbang demi kemajuan Islam dan rakyat, saya terima dengan hati terbuka," katanya.    Nasharuddin menafikan sekeras-kerasnya dakwaan yang mengatakan beliau menerima habuan daripada Umno dan BN untuk berpaling tadah sambil menegaskan perjuangan Islamnya tidak boleh dijual beli.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai, baru nk berjinak2 tulis cerpen ke?

      Delete
    2. Aku ambik dari BERNAMA, salah satu sumber sahih UMNO!

      Delete
    3. Panjang sangat la babi pukimak... Pendekkan lah ckit

      Delete
    4. teruk betui bahasa kakbedah ni... geli aku dengarnya... tu yg aku cuak dgn hantu2 fanatik umno nih... no class la kakbedah ooiiiiiii.

      Delete
    5. NASHA.. KENA HORMATILAH KEPUTUSAN MAJLIS SYURA ULAMAK -- yg dianggotai oleh belasan ustaz tu...... itu bukan keputusan nik aziz seorang.......

      KO PUN TAU ADAB BERJEMAAH, JANGAN IKUT HAWA NAFSU KO SEORANG DUA TU.... KEPUTUSAN JEMAAH NAK JAGA KEMASALAHATAN AMMAH.... keputusan syura bukan nak jaga kepentingan & kehendak individu.. terutama semasa kita sedang hadapi suasana 'perang politik' pilihan raya PRU13 berdepan dengan musuh politik tradisi, UMNO/BN yg mempuanyai segala kekuatan logistik & kebendaan tu.....

      contohilah semangat Saidina Khalid Ibnu Walid, yg tetap istiqamah berjuang dibarisan Islam, walaupun dilucutkan jawatan PANGLIMA TURUS TENTERA DIMEDAN YARMOUK itu.... beliau tidak khianati jemaah dan dia tidak merajuk walaupun dipujuk untuk mengingkari arahan Khalifah baru itu..... mujahidin tulin tiada syarat kedudukan atau jawatan atau habuan untuk terus berjuang! Inilah tarbiyah Nabawi yg agung melahirkan generasi Rabbaniah yg tidak tersilau oleh egoistik & kemewahan duniawi !

      NASHA berhak membuat pilihan sendiri.... jalan mana yg ingin dicontohi atau hasrat apa yg dia ingin kejari!

      Salam drp: private PAS & aktivis tua

      Delete
  11. Cheeeeh. Tuduh orang rasuah. Tak sedar diri Anuwar. Dia lagi BAPAKKK RASUAH. Memanglah kau munafik. Pengikut pun dah macam kena sihir. Suruh jilat teloq pun mereka akan jilat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betoi tu, duit kempen PR semua guna duit saman utusan la...Tu la UMNO, kemut nak bayaq lawyer baguih2, last sekali dapat lawyer cap ayam, kena bayaq ganti rugi juta-juta la jawabnya.... Kat blogger bukan main lagi UMNO pemurah bayaq sampai juta-juta padahai blogger tu budak bongok saja tapi kat lawyer kedekut bukan main.... Macam pelaq UMNO ni....

      Delete
    2. Mamat malas copy paste....

      Delete
  12. Betoi tu, duit kempen PR semua guna duit saman utusan la...Tu la UMNO, kemut nak bayaq lawyer baguih2, last sekali dapat lawyer cap ayam, kena bayaq ganti rugi juta-juta la jawabnya.... Kat blogger bukan main lagi UMNO pemurah bayaq sampai juta-juta padahai blogger tu budak bongok saja tapi kat lawyer kedekut bukan main.... Macam pelaq UMNO ni....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok bhai...aku jwp le komen lu...nti lu dok copy komen lu atas bawah atas....org mcm lu pun ada...ni kerja bebudak tak cukup akal lh ni...ok dh lu pergi tido ya.. Esok esok main lagi ya...lu main angry bird lagi bagus...macam pelaq budak ni


      Delete
    2. utusan pembohong ..... memang patut kena saman.... itu didunia, kalau diakhirat, wallahu aklam..... jika betul2 bohong, dusta & fitnah... maka alamanya segala pahala solat, puasa, haji. umrah, zakat, ziarah gaza, bantuan br1m ..... tu habis nk dibayar dosa kering ni kpd yg dimangsakan/ dizalimi itu.... hehehehhehheheeeeeeeeeeee

      Delete
    3. Amboi!! Hebat ko hanya dgn keputusan mahkamah dunia hang boleh jatuhkan hukuman di akhirat!!
      Mmg sah pengikut agama bernabikan N.Ajis!!

      Delete
  13. Pakai duit parti la.Sebab tu ada fundraising dinner. Bukan macam UMNO hancurbabi dok seluk kocek negara saja rimbat duit. Rakyat sedia derma kat PR. Derma kat PR merupakan perjuangan menentang UMNO penjajah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Byk betul duit parti fuckatan nie... Klu tgk gaya tokey balak pun bungkus klu berkempen mcm nie.....

      Delete
    2. mestila....... ko ingat lawan dgn air liur saja ke?

      Delete
    3. Bebal btul pencacai angkat N.Ajis nih!! Kakbedah perli baek punya pun tak faham, nampak sgt ko ni daPIGs komtar eekk!!

      Delete
  14. Kau nak bagi andaian ke apa dengan gambar tu? Superimpose paling fail. Dah la lori tu left hand drive. Gambar ori pun ada online.

    ReplyDelete
  15. Ni kenderaan menuju ke neraka...

    ReplyDelete
  16. wakakakakakaka Teman ku seorang pejabat pemerintah Partai setan amno udah buking jet kata dia lagi kerna mau lari ke luar negeri kerna takut dibekok . Waduh pak bisa modar kayak gene ya. kakakakakaka ,,saya mau liat itu goblok and setan melayu amno masuk penbjara ya, ngakak saya ketawa guling guling .Baca ya , alun alun.


    http://dollahyankee.blogspot.com/2013/02/5-kapal-terbang-telah-di-booking-untuk.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waduh indon ini...suka ngakak ngakak
      lobang taiknya dijolok peliwat tegar.

      Delete
  17. harga 3 buah bas tu kecik jer bagi pemimpin umngok. mcm harga lobang puki Juragan 69 jer.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lubang puki bini ko mesti lagi murah.Sebab ko kutip kat sarang pelacur
      yg makin banyak d selangor ni semenjak
      pakatan haram menang 2008.

      Delete
    2. KEMPEN BAHASA KEBANGSAAN, PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN MALAYSIA, FASAL 152: elakkan menggunakan bahasa lucah... mertabatkan Bahasa Melayu baku!

      Delete
  18. Setelah Aku jadi Celik POlitik Malaysia ..... gagasan negara demokrasi adalah "politik kuasa rakyat" dan semua "institusi negara hak rakyat" ..... bukan milik ekslusif aristokrat feudal UMNO selama2nya!

    Melalui MEDIA BARU juga... segala pembongkaran skandal2 pemimpin2 UMNO/BN yang melibatkan kewangan & harta negara yang meruncing serta amalan politik kotor lagi ganas UMNO/BN.......... Aku semakin yakin kepada Allah & diri sendiri. Dimana JATIDIRIku?!! Aku perlu keluar dari mitos khurafat 'keberkuasaan' UMNO dan Aku tidak perlu bergantung harap kepada dahan berduri UMNO yang rapuh lagi..! Aku ingin MERDEKA! Aku MERDEKA! Aku MERDEKA! ... Yeah! Aku MEEEERDEKAAAAAAAA!

    Aku ingin bersama gelombang MERDEKA RAKYAT bebaskan dari perhambaan anarki UMNO/BN yang utama para elit & kapitalis UBN!

    PRU13..... tolak UBN.... tolak Korupsi & Kapitalis .. Tolak Anarki & Draconian Laws ............ bersama PR untuk MERDEKA RAKYAT!

    matan ahli Umno

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai lu berhujah dan bg statement ke atau lu tgnh deklamasi sajak yg bertajuk MERDEKA KAH AKU SEBAGAI MANUSIA.
      Apa 2 pun sajak lu hebat...tngu bulan ogos ya...

      Delete
    2. Woo Beghapi bro!..Sooo, lepas ni kemana kita?? Jom pi Balakong lepak ngan awang itam menoron ayam-ayam Melayu, mereka merdekaaa..ayam Cina ditoron gak..merdekaa!. atau kite ke KB, sana semua dah merdekaa, kita buka kedai bundle or jadi peneroka ladang rakyat, tahun depan kalu depa amek balik tanah, kita teroka utan lain..jadi broker jual tanah kat tokey Cina Ipoh pun takper, asal masyuuuk, lepaslar juga belanja rokok...MERDEKAAAA!!

      Delete
  19. Lori tu kalau pakai utk kutip sampah bersih lah selangor.Ini depa pakai wat tempat spa bergerak.Cuba cek kondom bersepah kat dalam. Ari tu aku nampak ada sepuloh amoi tahan kat jln Imbi.Aku ingat amoi mesia alih alih dpt tau depa ni rupa nya cina doll aru sampai dari guangdong.

    ReplyDelete
  20. duit dari manalah pakatan ni rembat sampai boleh beli 3 kontena. benda bodoh mcam ni tak nampak pulak anwar membazir. cuba kalau umno yang ada lori ni mulalah diaorang kata umno guna duit rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ala pakai duit harap lah tu....anwar suka lah tu senang dia nak main jubur..tempat lain tak selamat utk dia dah nnt org tangkap klu kat dlm kontena tu selamat lah ckit

      Delete
  21. Lori hijau tu nampak dah di upgrade.Sebelum ni cuma guna lori sampah.Ada perubahan, tak mahu kalah dgn Pas dan Dap.

    ReplyDelete
  22. Cuba kita analisa Fuckaton haramjadah. Pakatan yg takde berkat malah Pakatan Musibat.
    PKR = Parti Keadilan Rakyat konon, tetapi rakyat dapat keadilan ke? Salahkan Wartawan tanya soalan diherdik, dimaki hamun dan dihina? Ini Keadilan kepala bapak Nuar Jubor.
    Rakyat mendapat Keadilan ke? Sedangkan kes di mahkamah ditangguh punya tangguh selama 3tahun lamanya dgn alasan autaw keling. Bila masuk mahkamah siap pake bengkong badan, bengkokng leher, nak jalan kena papah dan dudok kena alas bantl busok, Inilah keadilan buat Nuar Jubor. Inilah tipu helah, autaw keling, spesis pariah yg tidak tahu maksud Keadilan, tetapi hanya tahu keadilan untuk beliau dna spesis2 beliau menjubor, meliwat dan melakukan musibat atas nama Keadilan dan kebebesan dan demokerusi, semua atas nama mak bapak mereka.
    Inilah perangai keparat, bngsat dan lahanat Nuar Jubor dan penjilat2 juboq beliau.

    PAS = Parti Islay. Apakah PAS parti Islam? Sedangkan pemimpin mereka mengaku PAS tidak akan melaksanakan hukom hudud dan tidak ada dalm perlembagaan atau manifesta mereka untk mebangun negara Islam. kata mereka tidak ada dalam Al Quran. Jsdi selama ini sesiapa ahli2 PAS yg sudah meninggal dunia memperjuangkan PAS bukan mati syahid, tetapi mati katak. Mati sia2 saja, kerana PAS tidak sesekali meneggakan Hukom Hudud mahupun negara Islam. Kesian mangsa2 Memali tidak dapat syahid tetapi dikencingkan sendiri oleh pemimpin2 PAS. Hanya tinggal halul2 yg tolo tidak dapat berfkir dek terminum air seluar dalam, air singlet dan terompah jamban Tok Guru nyanyok giler vavi Nik Najis syaitannirrajim. Islay dan Islam tidak sama. Sedangkan Islam mengikut Al Quran dan Sunnah2 Rasulullah. Islay mengikut tekak, nafsu dan temolok pemimpin2 pelahap mereka. Islam menggalakan perpaduan sesama agama dan sebngsa, tetapi Islay mengamalkan pemusohan dan pemecah belah bnagsa dan seagama. Perpaduan sesama Melayu dan Islam dalam PAS diharamkan, tetapi perpaduan dgn spesis yg rasis giler vavi, anti Melayu, Anti islam, makan babi, berak tak chaybok, kote tak sunat, disanjung tinggi, dipeluk cium, dijilat, disembah, diberi gelaran Ustaz, Ustazah, dan kalipah. jangan sesekali menyentuh peliwat terkutok, barua Yahudi Zionist ataupun Tokong Lim anak beranak, mereka bkan sanggup golek2 tengah jalan, sembahyang hajat, ikut demo jalanan, korbankan nyawa anak2 kecil2 pun mereka sanggup demi dewata Nuar Jubor dan Tokong Lim anak beranak, melebihi Allah dan Rasulullah dan Islam. Inilah kejahilan PAS dan Islay mereka.
    Sudah terang lagi bersuloh menyokong dan bersetongkol dgn PAS menempah diri ke azab Allah. Yg sedar dan insaf, balik lah ke jalan yg lurus dan bukan yg sesat lagi menyesatkan. Kembali ke jalan yg diredhai. Tengoklah gelagat dan perangai2 pemimpin2 PAS yg sungguh keparat, bngsat dan meloyakan tekak. Spesis2 Fuckaton haramjadah macam musibat2 ini sudah harus direjam sperti kanak2 Palestina merejam Askar2 Yahudi Zionist demi agama, bngsa dan negara.

    Demi agama, bngsa dan negara sokonglah dan undilah UMNO dan BN. Janji ditetapi, bukan macam Fuckaton manifesto bukan perjanjian, tetapi hanya penyedap mulut dan janji2 kosong dan janji2 bulan, bintang dan cakrawala Nuar Jubor.Cukop2 lah dikencing, diliwat dan dperbodoh bodohkan oleh pemimpin2 keparat, bngsat dan lahanat Fuckaton haramjadah.

    ReplyDelete
  23. Dah sah2 pukimak nie semua akan kata yg duit ni diorang dapat hasil penjualan babi2 kat area selamgor dgn penang... Maklumlah babi tu kan makanan asasi puak2 fuckatan nie...

    ReplyDelete
    Replies
    1. pukimak ko kak bedah. masuk jer dlm ruangan komen habis satu dunia ni dipenuhi aroma bau puki ko yg busuk tu!!! buat seks dgn babi tak penahnya ko ni mandi junub. pengotor punya puki!!!

      Delete
    2. kakbedah punya puki bau petai haring hanyir , weeeeeeeeeeeek! anti klimak, putus selera!

      Delete
    3. Woi... Puki nenek ko ada masalh ke sampai ko nak cari lobang pun susah nie... Come on la ... Puki kak jijah tu celus lagi klu ko nak masukkan kepala ko tue....

      Delete
    4. puki kakbedah robak rabit..?????????????????????????

      Delete
  24. Amboi pakatan enjoy sakan na....ala berapa hari je lg krg nak mampus dah..enjoy lah puas2

    ReplyDelete
    Replies
    1. UBN coundown.......... huhuhuhuhuuuuuuuuuuu

      Delete
  25. manalah pakatan rembat duit boleh beli lori kontena. cubalal umno yang beli cmfom pakatan kata umno guna duit rakyat..

    ReplyDelete
  26. Lg satu dah kalah pru13 nnt sedekah lah lori tu utk kutip sampah tau mmg sesuai sgt uolsssss

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku rasa ada yg lelong PWTC lepas pru13 nnti.... kihkihkih...

      Delete
  27. Kalah pru ni lelong saje sinuar ni kat pasar gelap.Pasar borong pudu tak laku dia ni.Nik ajis bayar tambang pi mekah tu klu sempat.

    ReplyDelete
  28. Itu semua lori dia orang sewa,kalau lepas PRu nanti kalah terpaksa Fuckaton bayar. Kalau Pru kalah dan tak mampu bayor jangan khuatir penjilat2 dan pencacai2 Fuckaton bukan saja mereka sanggup golek2 tengah jalan, bawa anak2 kecil untuk dijadikan korban demo jalanan pun sanggup, inikan pulak menjual bontot mereka supaya Nuar Jubor bole toron, Tokong Lim Bapak dan anak, Haji Hardy, Mat Sabun, Nizar Biol, Mampos Ali, Din Puduraya, Samad Gereja, Kapal Selam, Biar jubor mereka koyax rabax macam mulut Latipah sekalipun mereka sanggup demi Fuckaton Haramjadah. Kena toron sedap pe. Tak betul kah penjilat2 dan pencacai2 Nuar Jubor?

    ReplyDelete
  29. Lori fun fair untuk pertunjukkan badut erk.. Ksian, bala mnuggu munafiq2 niii

    ReplyDelete
  30. Ada tauke cina bagi tau.Dulu lori tu dia yg punya.Dia berniaga babi guna lori buat transport babi.Orang pkr dtg jumpa nak pakai sbb berkenan.Dia bagi tau klu lori bagi kat depa nanti MB selangor bagi lesen fernak babi kat gombak Lepas upgrade lori dah jadi lori bawak babi fucktoon.Bapak babi utk kerja mengawan.

    ReplyDelete
  31. KAK BEDAH TAK SUDAH2 JAJA PUKI MAK DIA, APA NAK JADI KAK BEDAH NI? HOI ORANG UMNO TOLONG TARBIYAH KAK BEDAH TU! BAGI TAHU DIA MACAM MANA NAK JADI ANAK SOLEHA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai klu perjuang islam pun blh makbapak bagai...apalah sgt dgn kata2 kak bedah...lain kali jgn usik dia...sbb klu hatinya terusik.tu yg jd camtu...

      Utk kak bedah...akak sebenarnya ramai perjuang islam ni suka kat akak...so baik akak declare status akak...sbb berjuang.. Berrjuang gak..tp blh tahan ganas nafsu diaorg ni...bukannya dikira sngt hak sapa

      Delete
    2. juragan 69 jeles sbb kitorang dah merasa puki kak bedah. ketat! harum bak kasturi!. puki dia ada nur yg bersinar tanda perempuan solehah. tak mcm puki bini juragan, hitam berkarat, seluas serombong asap kapal titanic.

      Delete
    3. Alhamdulillah atas cercaan yg lu buat bhai..
      Kenapa lu nk bercakap ttng perjuangan dgn sikap bacul dan pengecut....inikah perjuang belum turun atas nama syahid...ttp melakukan cercaan kpd org yg langsung tidak ada kena mengena dgn politik ini...

      Bhai...hnya aku,anak dan Allah yg lebih mengenali wanita/isteri/ibu yg lu hina... Adakah lu tiada wanita yg mnjadi peneman dlm kehidupan lu...tp pasti lu dilahirkan oleh seorg wanita...bhai lu hinalah...aku dn keluargaku jika itu memberi kepuasan dlm perjuangan atas nama islam dan berpaksi kan keadilan...

      Bhai...adakah ini didikan yg lu terima dari ibu lu yg pastinya seorg wanita...bhai semoga ada rahmat diatas sikap pengecut dan bacul seorg ahli PR...yg berjuang atas paksi keadilan wlupun aku pasti lu sendiri tidak faham DEFINASI KEADILAN...semoga Allah mengampuni dosa lu kpd seorg wanita/isteri/ibu...yg pasti lu takkan dpt keampunan darinya...

      Delete
    4. Anon 6.12 PM... Anda mengutuk serta mencaci org dgn rasa bangga ya... Apakah perasaan anda bila perkataan2 yg anda ucapkan, org tujukan khas buat isteri / anak perempuan anda pula??? Seronokkah anda???... Jadi, jagalah tuturkata dan bahasa...

      Delete
    5. sudah! Juragan 69 & Dyll merajuk la pulak! Jgn mcm tu bhai... bini tak bagi ker semalam? Apa kata mlm ni korang bertukar puki bini. Jimak sampai pagi, puki lobos pun takper lah, janji dpt juga merasa puki bini org. tak gitu.

      Delete
    6. Bhai aku tak pernah merajuk...cuma aku simpati dgn manusia spti lu yg cacat akal cacat adap...aku tak pasti bhai...adakah lu ada masalah dgn isteri lu atau lu ada pengalaman lihat mak lu berlaku curang hingga lu seperti org kurang siuman... Whatever selagi aku perpaksi kejalan Allah maka aku yakin kepada keadilan Allah...

      Delete
    7. Anon 9.46 PM... Bila Kak Bedah mencarut, pandai pulak penyokong PR marah, tapi nampaknya mereka (PR) lagi teruk... tanpa rasa malu. Tahukah anda tulisan anda dibaca oleh semua lapisan peringkat umur (tua / muda). Komen anda tak ada kena mengena langsung dgn artikel diatas. Tolongla jadi cerdik akal sikit... Agaknya kalau anda masuk perbahasan, sudah pasti melencung jauh dari tajuk yg diberikan....

      Delete
    8. syahdunya membaca ceramah juragan 69 & Dyll kat atas. Sampai menitis2 air puki basi bini korang membacanya. uhuk! uhuk!

      Delete
  32. Juragan 69, apa kamuk tahu tentang UMNO ini bah. Kalau kamuk ahli UMNO di Bahagian Kinabatangan, sudah pasti kamuk akan direndam hingga ke akhir hayat kamuk bah. Kamuk ni hanya pencacai, aku boleh bayar kamuk lebih bah-Bung Hashim, Sepupu Bung Mokhtar (Penyelamat Nyawa UMNO/BN dalam Tragedi 16 September)-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...dikinabatangan tu dah abis ke org umno yg lu dah rendam...isk..isk sadis betul org di sana....biarlah aku lu nk anggap pencacai....hmmm ketingalan terus lah sarawak ni dibawah pr...
      Whatever bhai..kirim salam pada org yg belum kena rendam lagi...thanks bro

      Delete
    2. Anon 6.52 PM ... Sudahkah anda menjalani / merasai kehidupan dibawah pemerintahan PR??? Kalau belum, jadi belajarlah bersyukur (jika anda seorg Islam), dah elok hidup senang / aman, jgn minta pula kehidupan yg anda tak pasti lagi dibawah PR... Nanti menyesal tak sudah...

      Delete
    3. Juragan 69 dan Anon 9.25pm. Kalau kamuk sekalian baru dua tiga minggu dalam UMNO, usahlah kamuk mahu hebat sangat bah. Hormatlah senior dalam parti bah. Mcm mana kamuk mengaku UMNO sedangkan di mana terletaknya UMNO Bhgn Kinabatangan pun tidak tahu, ada hati mau UMNO menang. Org mcm kamuk la umno hancur bah.... -Bung Hashim, Sepupu Bung Mokhtar (Penyelamat Nyawa UMNO/BN Dalam Tragedi 16 September-

      Delete
    4. kamuk.. kamuk... kamuk... pangak mana yg bersuara nih? dupang butul! ko kutuk2 bung muktar pon dia boli rembat artis! yg salah siapa? pengundi2 dupang kawasan si bung-guk tu lah!

      ada UMNO kesah? si Musa bertanding di sandakan pon boli menang!! kalu balik beaufort sorilah pakistan raja menghamput nih bole menang!

      tolong juga kirim salam dgn perembat2 harta sabah mcm si Jubur memalui IOI dan dulu AOKAM, Sime Darby dan Felcra/Felda di Tawau. Org Sabah hanya layak digelar kaki minum!!!

      Delete
    5. Anon 6.25 AM... Tak kira la walaupun baru 1 minit dlm UMNO. Yang penting sikap kita... mensyukuri nikmat kestabilan ekonomi dan keamanan yg dikurniakan Allah diatas jasa2 pemerintahan sedia ada.... Anda tahu bersyukur tak?????

      Delete
  33. teman saya bilang Bapak Najib gak diiktirap oleh Palistina ya namun Palistina sayang banget sama Bapak Anwar kerna mereka tau ya bahawa Bapak Najib mau dibekok ato dipenjara sampei mati, itu kata mereka ya. Saya yakin kata mereka itu akan dimakbul Tuhan , Amin.


    http://bm.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=50101:hamas-kunjungi-anwar-tidak-hiraukan-najib-pengiktirafan-meningkat-pr-bakal-menang-pru13&Itemid=2

    ReplyDelete
  34. waduh pak , ini apaan ini , petinggi partai setan amno itu tau mereka hanya eseks eseks saja ya ./ Seharus nya mereka melaksanakan kerja sebagei Wakil rakyat tapi ternyata mereka semua kaki tempik kata wong jowo. Kakakakaka. saya ngakak guling guling.


    http://www.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=51071:zahida-zuhairie-daengine-sex-scandal-flares-up-again-as-infighting-in-sabah-umno-intensifies-ahead-of-ge13&Itemid=2

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!