ISU KALIMAH ALLAH MENURUT PANDANGAN TUN M!

1. Malaysia adalah sebuah negara berbilang agama dan rakyat boleh mengamalkan agama masing-masing walaupun Islam agama resmi. Secara keseluruhan penduduk yang berlainan agama hidup bersama dengan aman. Kita tidak melihat keganasan antara pengikut yang berlainan agama seperti yang terjadi di Ireland Utara, Lebanon dan benua kecil India.

2. Rakyat Malaysia menghormati agama yang berlainan dan hak mengamal upacara keagamaan masing-masing oleh pengikutnya. Kita mengelak membuat komen mengenai agama orang lain walaupun kita berdebat hebat sesama kita yang menganut agama yang sama.

3. Malangnya sekarang ini kita sedang menghadapi kontroversi berkaitan penggunaan nama Tuhan, “Allah”. Beberapa tahun yang lalu, kontroversi ini diselesaikan apabila diterima bahawa penganut Kristian di Sabah dan Sarawak boleh terus mengguna kalimah Allah di dalam Kitab Injil dan pengajaran mereka tetapi ini tidak boleh dilakukan di negeri-negeri lain dalam Negara.

4. Malangnya, beberapa ahli politik yang mahu sokongan dari penganut Kristian di Malaysia, mendesak supaya Kitab Injil berbahasa Melayu dibenar mengguna kalimah Allah di seluruh Negara. Seperti yang dijangka, kontroversi ini muncul kembali.

5. Penganut Kristian dan orang Yahudi amat sedar di dalam Kitab Injil, Kitab Lama (Old Testament) dan Kitab Baru (New Testament), Kitab Injil versi King James dan lain-lain versi, kalimah “Allah” tidak pernah diguna sebagai nama Tuhan. Hanya selepas datangnya Islam dan Al Quran barulah dunia mengenali kalimah “Allah” sebagai nama Tuhan.

60 Responses to "ISU KALIMAH ALLAH MENURUT PANDANGAN TUN M!"

  1. Melihat kepada gelagat dan tingkah laku mantan Perdana Menteri, Mahathir Mohammad, aku ini mencadangkan kepada si pencen ini supaya bertanding semula di kerusi Parlimen Kubang Pasu. Ini kerana pengkhianat terkutuk ini dilihat lebih berkuasa dan lebih hebat berbanding Perdana Menteri dan menteri-menteri yang ada sekarang.

    Setiap hari mamakkutty ini mengeluarkan kenyataan. Macam-macam kenyataan yang dikeluarkan oleh si nyanyuk ini. Sekali pandang kita tengok pandykutty ini acapkali mendahului Najib dalam banyak perkara. Kenyataannya pula jarang sekali disanggah oleh Najib. Anak Tun Razak itu menjadi Pak Pacak dan Tukang 'Hangguk' Mahathir. Apa sahaja yang Mahafiraun ini cakap semua di'hangguk' oleh Najib. Apa ilmu yang Doktor setan ini pakai aku pun tidak tahu.

    Tetapi apa yang pasti semua cerita Najib ada dalam 'poket' Mahathir kutty. Najib tak berani bersuara. Sebab itu Najib lantik anak Madey laknatullah yang kalah bertanding Ketua Pemuda Umno jadi anggota kabinetnya. Tetapi tidak memberi ruang kepada Ketua Pemuda Umno yang menang mengalahkan anak Mahafiraun untuk sebarang jawatan dalam kabinet.

    ReplyDelete
    Replies
    1. takut tu cakap la takut. org tua pencen pun takut. dah nak mampos la PRU13

      Delete
    2. 10:01 macam kau jugak bebas bersuara....tun juga bebas bersuara...macam kau jugak bebas berdemo...tun juga bebas berdemo...tapi tun tak buat begitu sebab dia berfikiran jauh....mcm 10:09 cakap...dengan orang pencen pun takut ke....

      Delete
    3. Bukan setakat depan orang pencen mereka takut, depan OKU pun mereka kecut la bro...

      Delete
    4. Dia orang takut bayang-bayang sendiri maka carilah cerita merapu. Kalau nak bandingkan Mahathir dengan Anon 10.01am jauh macam bumi dengan langit. Mahathir dah puas jadi PM dan dia telah berkuasa dulu. Kalau dia nak berkuasa macam situa unta Pock Nik baik dia tak serahkan kuasa pada Ahmad Badawi.

      Delete
    5. Dia ada hak nak cakap. Ape yang die cakap pun betul. Nik Aziz tu yang nyanyuk aritu kata boleh esok kate tak boleh guna kalimah Allah utuk non muslim. Harap pada serban dengan nama Tuan Guru je la ape pon takde...

      Delete

    6. Mahathir Delima,


      Kau pergi jilatlah lendir Anwar tu.setua-tua Tun M tak seburuk wali terompah.

      Delete
  2. Mahathir pandykutty mempunyai pengaruh besar dalam kabinet Najib dan keputusan yang Najib buat. Kalau Pak Lah ada 'geng' tingkat 4, Najib ada Syaitan Mahathir. Itulah kehebatan Mahadeath. Selagi nafsunya tidak dipenuhi dia akan terus bersuara dan memastikan nafsu itu dipenuhi walaupun dengan apa cara sekalipun. Dia sanggup memecat 3 Timbalan Perdana Menteri, beliau sanggup memfitnah dan buat apa sahaja. Sekarang ini anaknya kaya raya, ada syarikat minyak ada macam-macam syarikat yang kontroversi. Salah seorang anaknya mempunya duit sebanyak RM2.9bilion untuk membeli Syarikat San Miguel. Dari mana anaknya dapat duit sebanyak itu ......RM2900 juta bukan sedikit. Kalau diharapkan kepada gaji dan elaun Mahathir kutty takkan dapat dia mengumpul wang sebanyak itu .........dari mana anaknya dapat duit sebanyak itu.

    Kini ada satu lagi hasrat dan nafsu serakah Mahafiraun yang belum tertunai. Ramai mendakwa bahawa Mamak ini mahu anaknya menjejaki Najib yang berjaya menjadi Perdana Menteri. Sebab itu pengkhinat no. 1 ini beriya-iya menonjolkan anaknya itu. Najib kelihatan begitu menghormati anak Madey apatah lagi Mahafiraun. Namun akhir-akhir ini kelihatan si tua kutuk ini mempunyai agenda untuk mencari pengganti Najib......semakin cepat Najib pergi semakin cepat Madey mamak kutty ini menggapai cita-citanya .........

    ReplyDelete
    Replies
    1. PKR - kak jijah dan nurul izzah
      DAP - kit siang guan eng karpal sing gobind singh
      PAS - kambing tua, bewak bodoh

      Delete
    2. Sama juga Lim Kit Siang, Lim Eng Guan dan Karpal yang mempunyai pengaruh besar pada pembangkang. Apa dia cakap pasti dua ekor unta tua mesti ikut. Pas kan Parti Anggok Saja.

      Delete
    3. Mase Anwar jadi TPM dengan Menteri Kewangan pon banyak kroni die masyuk.. x yah nak bunyi banyak la...

      Delete
    4. Mahathir Delima,

      Apa jasa kau kepada negara bawah tapak kaki Tun M pun tak ada kalau dibandingkan dengan Tun M.yang diakui dunia sebagai bapa pembangunan Malaysia.kau boleh taip kat computer ni pun hasil jasa Tun M lah.jadi kaulah pandikutty.

      Delete
  3. Itulah dia Dr Mahathir. Semasa beliau menjadi PM beliau pantang menerima teguran dari bekas PM negara sebelum beliau. Tetapi setelah beliau melepaskan jawatan beliau akan bertindak untuk masuk campur dalam urusan pengganti-pengganti beliau.

    Sesungguhnya Dr Mahathir masih merasakan yang beliau adalah seorang yang paling berkuasa sehinggakan semua dalam UMNO itu mestilah mengikut arahan dan mendengar pandangan beliau sahaja. Dr Mahathir ini berfikir seolah-olah beliau boleh mengubah segala-galanya. Beliau seolah-olah boleh menjadikan matahari naik dari barat dan turun di timur dan menaikkan hujan ke langit serta mengalirkan sungai ke hulu.

    Lantaklah lu Mahathir yang berasal adri kerala india. Ahli UMNO yang tak sedar diri masih dok menyokong si nyanyuk ini lagi, kesian. Hidop Pak Lah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anuwar ingat dia boleh jadi PM. rupanya jadi pencacai DAP.

      Delete
    2. Anwar layak jadi Peliwat Malang je. Satu dunia dah kenal dengan peliwat malang ni....

      Delete
    3. pencacai mangkuk hayun ni copy & paste dari blog asspan alias... bukan keluar idea komen sendiri pun... cukup memalukan jadi pencacai fuckatan ni..

      Delete
    4. Engko tu yang x sedar diri. Mahathir buat macam2 nak tolong org Melayu, majukan Malaysia tapi si peliwat yang x menyumbang ape2 pon melainkan bawa huru-hara pada negara yang ko agung2kan...Jilat la bontot nuar sampai licin...

      Delete
  4. Mahathir ternyata begitu ‘desperate’ untuk mendapatkan semua yang akan terjadi adalah di atas kehendak beliau. Beliau mahukan semua pihak yang naik dan turun itu berterima kasih kepada beliau di atas kesusahan rakyat dan negara. Bersepah negara dibuatnya dan beliau tidak berhenti di situ sahaja. Itulah sebabnya UMNO itu tidak mungkin boleh menyelamatkan negara jika pemimpin-pemimpinnya boleh di kotak-katikkan oleh orang bernama Mahathir ini.

    Mahathir hanya mahu orang lain meletakkan jawatan jika mendapat kekurangan sokongan. Beliau mahu Abdullah Badawi berhenti kerana kehilangan mandat 2/3 di Parlimen dan sekarang beliau mahukan Najib untuk berbuat perkara yang sama jika keadaan dan keputusan pilihanraya tidak bertambah dari pihanraya yang lalu.

    Mahathir sepatutnya berfikir apakah beliau sendiri melakukan apa yang beliau suruh orang lain lakukan? Beliau telah ditunjukkan oleh orang ramai melalui pemilihan 1987 dahulu dimana beliau hanya memenangi pertandingan jawatan Presiden dengan hanya 43 undi. Beliau tidak meletakkan jawatan dan mengatakan walaupun menang dengan satu undi beliau tetap menang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HKR 121 ingat kan satu juta. rupanya 40000. itu pun kene cut and paste. mana pergi fuckatan? oppss.. lupa... rakyat dah tahu.. fuckatan dah mati.

      Delete
    2. Kalau ikut prof longkang, ade la 700,000 berok je yang datang. Itupun semua berok hanya berdiri lurus tanpa ada ruang, menyontot semua berok yang ade dihadapan. Confirm dapat 700,000 kalau ikut 'kiraan songsang'...

      Delete
    3. pencacai mangkuk hayun ni copy & paste dari blog asspan alias... bukan keluar idea komen sendiri pun...

      Delete
    4. Jangan lupa 16 September..aljubur kata 30 AP BN sudah sedia nak cross,setiap saat ada AP BN cross, AgonG sedang tunggu juburi nak tandatangan pelantikan,ATM dah sedia dan setuju dengan jubori..last-last habuk pun tarak.sekarang jubori pergi heboh diluar engara kononya PRU13 Pakatan akan menang besar, rakyat sokong pakatan macam2 lagi mat saleh kena tipu ngan jubori.sepanjang hidup dia kerja tipu saja.

      Delete
  5. Semasa Mahathir mengambil alih jawatan Presiden UMNO pada tahun 1981 dari Hussein Onn, beliau telah membuat satu janji yang jelas di dengar oleh perwakilan UMNO tahun itu. Dalam ucapan penggulungan perhimpunan itu dengan meminta rakyat atau UMNO memberikan isyarat kepada beliau jika beliau sudah tidak dikehendaki lagi. “Jika ada tanda-tanda yang UMNO sudah tidak berkehendakan beliau, beliau akan meletakkan jawatan dengan terhormat."

    Tetapi apabila beliau hanya mendapat kemenangan yang amat tipis dalam pertandingan Presiden itu beliau berkata satu undi pun saya menang. Beliau tidak mengambil contoh bagaimana Hussein Onn bertindak selepas beliau memenangi pertandingan jawatan Presiden UMNO dengan Sulaiman Palestin pada tahun 1978 dahulu. Sulaiman Palestin hanya mendapat 125 undi sahaja sedangkan lebih dari seribu perwakilan yang lain memberikan undi kepada Hussein Onn.

    Tetapi Hussein Onn bertindak mengumumkan yang beliau tidak akan mempertahankan jawatan Presiden UMNO itu dalam pemilihan parti 1981 kerana hendak mengelakan perpecahan dalam UMNO. Hussein Onn tahu cabaran yang di lakukan oleh Sulaiman Palestin itu adalah dari Timbalannya sendiri, iaitu Mahathir yang tidak sabar untuk menunggu giliran untuk naik ke jawatan tertinggi itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. si tua pencen dah berenti. takkan nik aziz nak jadi MB lepas mati? ke nik aziz ingat dia tuhan allah lagi?

      Delete
    2. pencacai mangkuk hayun fuckatan ni copy & paste dari blog asspan alias... bukan keluar idea komen sendiri pun... cukup memalukan

      Delete
    3. Anggok-anggok geleng geleng
      kena jolok pongkok berguling-guling
      Melayu angkat bendera DAP
      Tanpa Y jelly Anwar pening.

      Delete
  6. Sekarang dalam masa Mahathir sudah bersara pun perangai dan sikap itu tidak dapat dibuangnya kerana sifat itu sudah meresap dalam segenap tubuh dan naluri beliau. Sekarang kuis-menguis di antara pemimpin-pemimpin UMNO amat mengembirakan Mahathir. Dengan keadaan ini Mahathir selalunya akan berjaya menyelitkan agenda beliau yang tidak mempunyai sempadan dalam politik negara ini. Itu pun keyakinan beliau sendiri. Tetapi Mahathir tidak akan bernasib baik sentiasa. Ada kalanya tindakan beliau itu akan memakan diri beliau sendiri dan juga UMNO itu keseluruhannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. anuwar aljuburi takut si tua pencen. ha ha ha.. berani dgn "jantan" dan china doll je. liwat tetap liwat!

      Delete
    2. pencacai mangkuk hayun ni copy & paste dari blog asspan alias... bukan keluar idea komen sendiri pun...cukup memalukan

      Delete
  7. "Hanya selepas datangnya Islam dan Al Quran barulah dunia mengenali kalimah “Allah” sebagai nama Tuhan".

    Yahudi lah yang mula menggunakan kalimah Allah. Diikuti Nasrani. Kemudian Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke?? Ko pakai bukti dari kitab mana?? Kitab jinggay ke??

      Delete
    2. Boleh tahu dari mana dapat info ni?

      Delete
    3. Dari kitab jinggay... tolong rujuk kitab tu ye...

      Delete
  8. ha ha ha
    NIK AZIZ KAFIR HARBI.
    Ugama tak reti.
    kawan dgn saudagar mimpi
    husam si kambing al janapiri
    dapat presiden hadi kodi
    sibuk nak jadi PM
    rupanya nelayan dlm hati
    kata si anuwar aljuburi

    ekonomi pun tak reti
    sibuk dgn si pencen mahathir alkutty
    fuckatan ingat rakyat suka hati
    dia tak tahu, fuckatan sudah mati
    sudah mati
    sudah mati
    fuckatan tak laku sudah mati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesian kau anon

      Delete
    2. wa caya sama lu. Pork nick hanya tau tido atas riba bini je.... datang mesyuarat pun asyik tido je, pemimpin apekebenda camtu. Bukan aku cakap, hadi boroi yang kasi pecah lobang... nasib korang la dapat pemimpin-pemimpin BODOH camtu...

      Delete
    3. Tuan Guru cabuk nyanyuk...

      Delete
  9. Klu yahudi mula dulu guna knper pope xnak guna perkataan allah nie....baik dlm ucapan atau bible itali sekalipun

    ReplyDelete
  10. Banyak anon bagi fakta salah tentang UMNO.... no wonder bodoh...fakta pun tak tahu

    ReplyDelete
  11. Pencacai umno dah panas bontot.......hahahhahahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Panas ke?? Bontot Al-Juburi juga yang lama tak berasap, takde sape yang sudi. Kalau dulu ade Sukma tolong sontotkan... kini Sukma pun lari dulu ke Indonesia... kesian peliwat malang tu...

      Delete
    2. pencacai DAP kat mana ni? tak kan takut pasal kalimah ALLAH.

      Delete
    3. Pencacai PR dah lebam bontot kene tibai dengan Nuar...

      Delete
  12. PR MANA MAHU TERIMA SEBARANG PENDAPAT YANG BERNAS. APA PUN YANG BAIK BANGKANG TETAP BANGKANG. ITULAH MENTALITI MEREKA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan setakat bangkang, fakta pun lintang pukang...

      Delete
  13. Ada 1 hamba Allah tu, benci teramat sangat dan kutuk macam2 tentang Tun... tapi masih sayang dgn nama Tun... Mahathir (cuma tambah Dilema) hahahaaaaa.... ini yg dinamakan benci tapi sayang.... tak gitu...

    ReplyDelete
  14. Amanat Hadi jangan lupe. Hadi kene beri penjelasan. Jangan nak lepas cam tu je...

    ReplyDelete
  15. Mahathir laknattullahFebruary 5, 2013 at 12:59 PM

    PERDANA MENTERI MALAYSIA

    8 Jun 1999

    Tuan Yang Terutama

    Encik Ehud Barak

    Perdana Menteri Israel

    TEL AVIV

    Tuan Yang Terutama,

    Saya ingin menyampaikan ucapan tahniah atas kemenangan tuan dalam pilihan raya baru-baru ini. Dengan mandat yang cukup meyakinkan, saya berharap tuan dan rakan gabungan tuan akan dapat memimpin masa depan rakyat Israel di ambang Abad baru.

    Saya ingin mengambil peluang ini untuk mengulangi pendirian Malaysia yang sentiasa memperjuangkan keamanan dan penyelesaian masalah antara jiran menerusi rundingan. Oleh itu menjadi harapan kami untuk melihat pelaksanaan bersama perjanjian yang ditandatangani antara PLO dan Israel. Kami juga percaya jika proses perdamaian hendak diselamatkan, langkah-langkah berkesan mesti diambil untuk memenuhi komitmen.

    Sebagai rakan penting dalam proses damai adalah mustahak bagi Israel lebih bersedia bertolak ansor. Rakyat Palestin telah membuat pengorbanan besar. Mereka tidak lagi menuntut penghapusan negara Israel. Mereka malah sedia berkongsi Baitulmaqdis dengan anda. Oleh itu kini masanya bagi Israel memberi respons positif demi mempertahankan harapan rakyat di Palestin dan Israel. Komitmen mulia yang dibuat oleh Kerajaan sebelumnyua mesti dihormati. Jika tidak saya bimbang, akan wujud suasana konflik dan ketidakstabilan serantau yang berkekalan menjangkau ke Abad akan datang. Ini adalah prospek yang mesti dielakkan.

    Pokok masalah ialah bahawa tiada pihak yang harus kembali kepada cara lama merundingkan apa yang dimiliki pihak lain, di satu nada dan menghasut kebencian dan keganasan, pada nada lain. Malaysia tidak dapat membiarkan keganasan oleh mana-mana pihak, sama ada rakan atau musuh. Mana-mana negara yang merampas tanah dan harta orang lain, atau menghapus tempat tinggal orang lain untuk mendirikan penempatan mereka sendiri tidak boleh dianggap bersikap jujur mahukan perdamaian.

    Malaysia yakin penuh bahawa keselamatan semua negara di Asia Barat dapat dijamin dengan kewujudan perdamaian yang adil, berkekalan, dan komprehensif di rantau berkenaan. Ini mestilah berdasarkan pada prinsip "pertukaran tanah untuk perdamaian" dan penubuhan sebuah negara Palestin merdeka dengan Baitulmaqdis Timur sebagai ibu negaranya.

    Dunia berharap Israel di bawah kepimpinan tuan, mengetengahkan proses damai dengan iltizam yang tulen. Saya sesungguhnya berharap pencapaian penyelesaian komprehensif di rantau tersebut akan membolehkan Malaysia melihat dengan realistik langkah positif ke arah penubuhan hubungan biasa dengan Israel.

    Yang Ikhlas

    Dr Mahathir Bin Mohamad

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Sebagai rakan penting dalam proses damai adalah mustahak bagi Israel lebih bersedia bertolak ansor. Rakyat Palestin telah membuat pengorbanan besar. Mereka tidak lagi menuntut penghapusan negara Israel. Mereka malah sedia berkongsi Baitulmaqdis dengan anda"-MADEY KUTTY

      SIAPA BENARKAN BAITUL MAQDIS DIKONGSI DENGAN TERORIS ZIONIS?
      SIAPA YANG AKUI ISRAEL TU NEGARA HALAL?

      -- PENDATANG YAHUDI RAMPAS BUMI RAKYAT PALESTINE, KEMUDIAN DIPAKSA RAKYAT PALESTINE BERKONGSI?

      MABUK APA MAHATHIR NI?.....OH OH LUPA ANAKNYA TOKEY ARAK SAN MIGUEL.. Petron adalah anak syarikat milik San Miguel. Anak Mahathir, Mirzan merupakan Pengarah San Miguel.

      Delete
  16. ..tun berwawasan bkn mcm hadi boroi.. hehe.. amanat dia sendiri dia langgar.. sejak berpakat dgn gay tua kutok & bai lumpuh serta cina2 kapiaq teloq hadi boroi makin mengecil.. taqbir!..

    ReplyDelete
  17. Anon laknatullah 12.59. Lebih le sikit bayaran
    ko dpt hari ni ya.
    So apa masalah dgn surat tu.sekadar ucapan
    tahniah kerana menang pilihanraya dan
    harapan dr mahathir kearah perdamaian
    palestine dan israel.
    Ngok ngok cuba usaha lebih lagi ya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. maknanya mamak mengiktiraklah negara israel dan memberi tahniah lagi. ka kaka. mana satu agaknya Allah benci. Orang yang percaya Islam, orang yang tak percaya Islam atau orang yang munafik. Depan rakyat cakap begini, di belakang cakap macam lain

      Delete
  18. Segala AUTA, KORUPSI, KONSPIRASI & KEKEJAMAN Mahathir perlu disiasat dan diadili........ sejarah hitam "madey" tidak boleh dipadam dgn kosmetik pengampu2 umnuu ......... jika dia terlepas hari ini... di Mahsyar nanti tetap dituntut dan bicara di Mahkamah Allah Rabbul Jalil! ........ ........ Janji Allah itu benar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhsi 07.26... Klu lu benar yakin dgn..JANJI ALLAH ITU BENAR..dan smpi skrg tiada bukti yg sahih utk meletakkan tun m sebagai penjenayah maka kita serahkn kepada Allah...semua dari kita PASTI akan kesana utk diadili...maka tidak ada satu dosa pun terlepas dan tidak ada satu pahala pun tidak dibalas...

      Utk apa kita memaki hamun tun m dgn segala gelaran jijik...sdgkn tiada satu pun bukti utk kita menghukum tun...dan dgn perbuatan kita yg terkeluar dari batasan bukankah kita juga akan dipersoalkan di padang mashyar...lu fikirlah

      Delete
    2. Janji ALLAH itu benar. Tapi apa hang buat
      waktu maghrib dok layan internet.
      Datang bulan ka??

      Delete
  19. UMNO bacul lagi takutkan rakyat dari Allah

    ReplyDelete
  20. ..terima kasih tun kerana memecat anwar aljuburi dari umno.. wawasan jangka panjang demi agama bangsa & negara.. taqbir!..

    ReplyDelete
  21. yohanes membaptis dengan air.tidak lama lagi kamu akan di baptisdengan roh kudus.kamu akan menerima kekuatan apabila roh kudus turun ke atas kamu.kamu akan menjadi saksi ku di yerusalem,di seluruh yudea dan samaria, bahkan sampai ke hujung bumi".hidup yahudi hidup israel..

    ReplyDelete
  22. sejarah 6 hari perang ARAB VS ISRAEL kenapa semua negara arab kalah? sedangkan israel kecil...tuhan bersama yahudi di israel sampai akhir dunia pun isreal tidak akan kalah ..harap2 negara kita jangan jaga tepi kain orang...amin.

    ReplyDelete
  23. kita di sarawak sudah mengguna pakai perkataan allah di dalam kitab suci injil perjanjian baru lebih dari 400 tahun..saya bagi amaran jangan sesiapa cuba mempertikaikan hak pengunaan perkataan allah dalam injil dalam bahasa iban..saya risau pekara spti ini akan menjadi rusuhan di sarawak suatu ari nanti..kalau DAYAK sudah hilang kesabaran ...saya mengesa masyarakat dayak di negeri ini supaya bertenang..TUHAN BERSAMA KITA,AMIN

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!