INI SEMUA SALAH UMNO! KALAU TAK KERANA NAJIB DAH LAMA ANWAR JADI PM!

Mari kita kenang kembali apa yang berlaku semasa peralihan pemerintahan diantara Tun Dol dan Najib. Bukan nak lukakan kembali parut yang lama tetapi sebagai manusia kita harus ingat selalu kesilapan kita supaya ianya tidak berulang kembali.

Masih ingatkah korang bagaimana Najib yang ketika itu masih TPM diasak dari luar dan dalam oleh musuh-musuh beliau? Dari isu Altantuya hingga ke Scorpene? Beliau dituduh macam-macam, malah bukan beliau saja steri beliau yang takde kena mengena dengan politik pun menjadi mangsa sama.?

Hingga ke akhir saat pun, masih ada usaha puak pakatan agar Najib tidak menjadi PM, mereka berhempas pulas nak pastikan Tun Dol terus kekal menjadi PM, lagi lama Tun Dol jadi PM lagi bagus dan cerah peluang Anwar jadi PM. Aku rasa tak perlu la aku ulas panjang sebab semua dah tahu apa ynag telah beraku masa tu.

Apa yang aku nak ingatkan kat sini ialah, Anwar mati-matian tak mahu Najib jadi PM. Pakatan pun begitu, mereka tahu Najib ni adalah seorang yang bijak dan memang layak jadi PM yang bagus. Sekali jawatan itu terlepas ke Najib memang susah mereka nak ambilalih Putrajaya.

Akhirnya apa ditakuti Anwar terbukti menjadi nyata. Setelah menjadi Perdana Menteri, Najib yang memegang "Rakyat didahulukan, Pencapaian Diutamakan" telah membuktikan bahawa dia memang layak jadi PM. Rakyat dari golongan bawahan hingga ke peringkat atasan semua merasai nikmat pemberian kerajaan.

Segala apa yang Najib buat semuanya menjadi hinggakan puak Pakatan terpaksa spin benda yang baru. Frankly speaking kadang-kadang mereka sendiri pun tak tahu apa yang mereka spin sebenarnya. Satu persatu bala menimpa Anwar. Dari kes Liwat Saiful ke Video China doll, makin lama Anwar makin tidak relevan..

Apa yang ingin aku simpulkan dalam story ringkas aku ini ialah, kalau tak kerana Najib dah sah-sah Anwar jadi PM dan Pakatan dapat Putrajaya. Tapi mood kini anda tanya la diri sendiri adaah kita masih marah lagi macam tahun 2008? Adakah kita teraniaya dibawah pemerintahan Najib?

Apa tidak cukup kah segala kenikmatan yang kita kecapi hari ini? Apakah kita mahu mengkufuri nikmat yang Allah bagi? Apakah kita mahu dari senang menjadi susah balik macam dulu? Mesti tak nak kan? So, sebelum anda jadi bebal dan terikut-ikut dengan orang nak tentang kerajaan, baik tanya diri sendiri apa benda yang aku buat ni sebenarnya? Adakah aku mahu tergolong dikalangan orang yang MENGKUFURI NIKMAT?

So sebab itulah Anwar nak bawak Xenophone, microphone dan macam-macam lagi untuk bangkitkan kemarahan rakyat kununnya. La ni aku nak tanya siapa yang marah sangat si GAY haramjadah tu tak dapat masuk negara ni? Korang marah ka? Tak kan? So?

Ingat satu benda je, Anwar jaja keseluruh negara dengan mengatakan Pakatan confirm menang, dia jugak suruh beberapa pemimpin Pakatan buat benda yang sama, ada yang bijak tak nak cakap ada yang bebal macam Nizar buat ramalan tahap seluar dalam koyak dia. Tujuannya satu saja nak create perception yang BN bakal kalah walau pada hakikatnya BN akan menang 2/3.

Anwar setelah kecewa tak dapat jadi PM disebabkan Najib, mahu cetuskan Arab Spring kat negara ini namun apa yang aku nampak ianya lebih kepada KUNYIT SPRING! Ya, sesiapa yang menyokong gerakan Anwar ni adalah penyokong Kunyit Spring, meraikan peliwat dan penzina sebagai PM! Euuwww, sampai sanggup turun atas jalan? Owhhhhh geli siot..

Oh ya aku terlupa! Kita bukan sekadar ada PM yang hebat tetapi kita juga ada TPM yang terbaik iaitu Tan Sri Muhyiddin Yassin yang sentiasa bersama PM dalam setiap keputusan. Gandingan mantap ini membuatkan pemimpin Pakatan keseluruhan menjadi tidak keruan dan kebingungan.

Pakatan melalui blogger nak reform cuba melaga-lagakan PM dan TPM dari 4 tahun lepas, mereka buat macam-macam cerita beb, tapi bab ini aku akan ceritakan dalam posting yang lain. Cukuplah korang fokus pada kegilaan Anwar nak jadi PM ni, PAS dah mula nak tarik handbrake sebab selalu sangat dibuli DAP.

Jadi kita tunggu dan lihat apa seterusnya strategi si PM wanna be Anwar ni.

Nak tulis lagi ke? Kome pikior le sendiri!

55 Responses to "INI SEMUA SALAH UMNO! KALAU TAK KERANA NAJIB DAH LAMA ANWAR JADI PM!"

  1. Rusuhan ala arab spring mesti dicegah lebih awal. Sebaik sahaja keputusan pru diumumkan, kerajaan mesti mengambil tindakan drastik untuk menghalangnya. Lagi satu, sebelum aku terlupa, aku nak ingatkan najib, tolong jgn lagi lantik hisham menerajui kdn. Pastikan jugak saipudin abdullah dan nazri aziz tidak dicalonkan dalam pru nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku setuju Bro!!

      -Rakyat Kelantan-

      Delete
    2. Yes bhai..aku setuju termasuk mana2 menteri/timb.menteri dari parti komponen, lantikkan berdasarkan merit bukan atas kapasiti parti...cuba cari calon yg sama atau lbhkrg sikap tan sri lee lam thye...pasti org melayu akan terbela dibawah beliau..lu kata ..lu rasa ..lu fikirlah

      Delete
    3. MELAYU2 YG GOBLOK NI MANA TAU TENTANG ARAB SPRING. MAKA NANTI KALAU JADI DIA AKAN SALAHKAN UMNO JUGA. ALMAKLUM OTAK SIMPAN DIBONTOT. MANA PANDAI FIKIR LEBIH. DAH JADI NANTI BARU NAK SEDAR TAPI DAH TERLAMBAT.

      Delete
  2. ALLAH dah turunkan petunjuk dari langit......BARISAN NASIONAL AKAN KALAH TERUK DALAM PILIHANRAYA KE 13.................BUMBUNG STADIUM SULTAN MIZAN TERENGGANU RUNTUH LAGI!!!!!!!!!

    SUBHANALLAH!
    ALHAMDULILLAH!
    ALLAHU AKBAR!

    Segala puji bagi Allah yang meruntuhkan rejim korup di Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nuar berahim, pok nik, guan eng lagi terok korup dari korup org umno... apa masalah kooo

      Delete
    2. Arkitek yang buat stadium itukan Raja Bahrin, orang kuat PR, dia awal2 lagi dah sabotaj untuk jatukkan UMNO...semua orang dah tahu.. hanya Anda yang duduk bawah tempurung

      Delete
    3. Arkitek stadium tersebut telah gagal mendapat sebarang kontrak kerajaan setelah kejadian runtuh tersebut. Sekarang bagi mengelak dituduh si arkitek i masuk hamPAS. Dia tahu kalau dia masuk hamPAS maka segala dosa dosa dia diampun oleh nabi hamPAS iaitu n.ajis KO najis KO, KO n.ajis celako celaka celako. so bersemayam dengan aman lah dia di hamPAS kerana tidak ada orang akan kacau dia akibat dari design dia yang hampir membunuh orang ramai itu. Raja Bahrain sudah jadi pengikut si BABI aka anugerah tuhan dan celako KO nabi n.ajis

      Delete
    4. RAJA BAHRIN MANA? RAJA BAHRIN OGHE GANU ARKITEK KAYA RAYA YG BANYAK BINI TU? YG BWK LARI ANAK MACAM LANUN IKUT LAUT SBB NAK SELAMATKAN AKIDAH ANAK2 HASIL DENGAN BEKAS JANDA CINA AUSTOLIA DIA TU. DAH PUAS HIDUP MACAM GIPSY MAT SALLEH KAT OVERSEA NI JADI PEMBANGKANG PULOK DOHHH.

      Delete
    5. KUBAH MASJID KAT KELANTAN ROBOH TU TANDANYA PAS N SEKUTU2 NYA AKAN TERBARAI...

      MADRASAH/PONDOK KEPUNYAAN HADI BOR** TERBAKAR HANGUS HINGGA TINGGAL PALANG BERBENTUK SALIB ..TANDA PAS MMPERMAINKAN DAN MNGGADAI KALIMAH ALLAH...

      PETUNJUK DAH BYK TAPI MASIH XNAK BUKAK MINDA, MATA DAN HATI...KALO DAH BEBAL , HATI DAH DITUTUPI OLEH PERASAAN HASAD DENGKI THDP BANGSA DAN AGAMA SENDIRI MAKA TERTUTUP LAH PINTU HATI MELIHAT KEBENARAN...

      Delete
    6. Senang mcm ni lah...selagi si stiker kereta melindungi mat liwat munafik tu...payah sgtlah.
      Kesilapan besar memakan diri sendiri...sepatutnya sbg org isle..si stiker kereta buangkan sifat dendamnya..
      Hanya wali Allah yg sebenar shj bersifat zuhud..wali politik hanya jual agama utk survival politik mrk...

      Delete
    7. Sesungguhnya kebenaran dr ALLAH telah dipersaksikn oleh ALLAH dibumi kelantan dgn brhimpunnya sekelian para ulama pondok, Ust2 muda, para2 tok imam serta cendiakawan islam yg telah beristijhad bhwa mngundi pas dn sekutunya adalah haram hukumnya. Keputusan ini juga turut dipersetujui oleh para mufti dn ilmuan islam. Marilah kita pastikn ulama politik yg mngejar kuasa diturunkn dr tahta bg mnyelamatkn islam, umat islam dn negara islam. Amiinn..

      Delete
  3. Walaupun saya kekal menjadi ahli Pas tapi untuk PRU13 ini Umno adalah pilihan saya. PRU14 dan seterusnya, tengok dulu macam mana rentak tari Pas. Kalau Pas masih menari tempo yang sama, saya masih ahli Pas, tapi undi bukan untuk Pas.

    Isu kalimah Allah menyedarkan saya banyak. Nak istihar keluar Pas, tak boleh kerana keluarga sebelah isteri banyak orang2 kuat Pas. Terpaksa lah pakai jubah dan serban Pas, tapi undi bagi kepada Umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu yg terbaik. bulatkan tekad tp xyah naik roket utk ke bulan sbb. roket dh langgar bulan maka smua dh rosak. timbang timbangkan demi agama bangsa dan negara. cinta agama dan negara perlu mengatasi niat utk ke putrajaya. takut menang sorak kg tergadai.

      Delete
    2. Aku pun ahli pr...nak sebut parti mana malu.
      Kadang2 cuba juga tulis dlm blog pr tapi tak kena siar..mgkin mrk takut dikritik.
      Nak kluar parti...takut kena pulau.Jadi aku akan undi protes utk pru13 ini.
      Dah cukup bosan dah...mgkin ramai rakan2 yg akan turut serta..

      Aku nak undi protes.

      Delete
  4. Bodek tahap gaban mcm horse puki nih boleh dapat byk dana dari BN. Syabas... anda boleh dpt anugerah bodek terhebat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. meroyan ke cai?

      Delete
    2. Anon 2:26 PM

      Kenapa TAKUT dengan berita @ maklumat yang disiarkan, Buktikan dengan Ilmu anda bahawa apa yang dikatakan Oleh House PK adalah salah....atau pun ini adalah sifat semulajadi Penyokong PR yang tidak mampu berhujah dengan Ilmu atau anda juga dibayar untuk komen??..

      Delete
    3. ini bukan bodek, ini betul2.....terima kenyataan....jangan biarkan otak ko di liwat lagi

      Delete
    4. Mana ada bodek. Yang dah terang nak suluh buat apa. Sebab juak2 ni dah terbiasa diliwatlah otak mereka ni dah mereng tak dapat membeza yg mana betul dan tak betul.

      Delete
    5. anon 2;23pm:nmpak sangat la ko nie jenis pencacai yg x boleh terima kenyataan bila house pk mendedahkan kebenaran....kat sini x de istilah bodek membodek apa yg d ceritakan pk mmg kebenaran bukan cerita rekaan seperti para blogger pakatan harami yg sememamg nyer bebal mcm ko....muaahahahaha....

      Delete
    6. Cai yg meroyon..pi amek kunyit utk hilangkan meroyan tu

      Delete
    7. biasalahkan...nama pun FUCKATAN.

      Delete
    8. Adalah sungguh bodohnya pncacai pnjilat aljuburi gaytua yg mnyokong dgn penuh smngat brkobar2 dlm mnjujung gaytua tp hampeh sdgkn gaytua aljuburi serta rakan2 bolot berbilion ringgit sumbang ucle sam yahudi amerika.

      Delete
    9. gay tua yg cuma pandai berceramah memfitnah takut sumpah laknat ni yg puak2 ni nak buat PM...dapat kat tangan hantu ni jangan kata sebulan, seminggu jer hancur Malaysia.

      Delete
    10. kalau xmaki-maki xboleh ke?

      Delete
  5. Salam,

    RUKUN ISLAM ke 6, Percaya kepada QADA' dan QADAR,..... maka terimalah hakikat bahawa Najib telah dilantik, ATAU DITAKDIRKAN oleh Allah menjadi PM Malaysia dan bukannya Anuar.. Manusia hanya boleh merancang tetapi tuhan yeng menentukan...Tentu ada sebab kenapa Allah yang ESA memilih Najib......fikir fikirkan lah..

    Kepada yang tidak terpilih cuba renungkan kedalam diri apa yang telah anda lakukan sehingga tidak dipilih menjadi pemimpin... sesungguhnya Allah amat mengasihi orang orang yang berfikir dan beramal dengan ilmunya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro..

      Juak-juak Pakatan Haram ni mana tahu Rukun Islam dan Rukun Iman, yang mereka tahu hanya buat lendir ajeeer..Kalau tak percaya rujuk Wakil rakyat Fauziah Salleh berkenaan Isu kalimah Allah ..Inilah wakil rakyat yang paling bodoh dalam sejarah Malaysia... Kesian Pakatan Rakyat..

      Delete
  6. Siapa kata Anwar tak boleh jadi PM..Beliau dah berjaya pun jadi PM di mata masyarakat luar..cuma orang Malaysia jer tak boleh terima... Negara Maju Barat telah pun mengiktiraf dan Anwar telah berjaya membuktikan beliau sebagai PM...


    wait seminit..bukan PM = Perdana Menteri .... PM = Pengkianat Malaysia..... ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh juga di klasifikasikan mat liwat sebagai PM = Peliwat Malaysia atau Pluralist Melayu

      Delete
    2. Dlm laman web lucah ANUwar di iktiraf sbg PM...kah kah kah....

      Delete
  7. PM = PAKAR MELIWAT

    ReplyDelete
    Replies
    1. As salam
      Percaya kepada QADA' dan QADAR adalah rukun bagi kita..tapi fitnah lak
      rukun bagi kamu..ingatlah nabi berpesan datang yer DAJJAL kerana FITNAH..contoh fitnah yang nyata UMNO 54 thn memerintah maka harus di
      beri kuasa bukan kepada Anuar berahim...ooi melayu tak nengok citer
      P.Ramlee ke Ahmad Albab..Kebahagian dan kekuasaan terletak pada ALLAH bukan ditangan BN..tau..ini dunia melayu pendajjalan yg berluluasa sekarang..macam israel la...adik beradik kut!!!!

      Delete
    2. Betul tu, kebahagian dan kekuasaan di tangan Allah, tapi kalau UMNO tak usahakan sebaik mungkin, tak mungkin allah bagi mcm tu je kebahagian dan kekuasaan.. Usaha & tawakal itulah resepi UMNO memimpin malaysia berjaya hingga seperti hari ini..

      Delete
    3. Kesian Orang2 PR,,Malunyeeer...

      Bila ade masalah rujuk kepada Filem P Ramlee,,,ingatkan Rujuk AlQuran dan Sunnah.. dah leeer Tok Guru sesat macam DAJJAL,,anak buah pulak lagiii menyesatkaan..Patutlah dah 20 tahun lebih kelantan tak berubah puuun...

      Delete
    4. Orang PR dah takde modal. Mulut bau kentut.

      Tabung Haji, KLIA, UITM, jalan raya dan segala macam kemudahan tu siapa yg usahakan???? Adatlah kalu tak semua nyer perfect sebab nama punya yg mengusahakannya manusia bukan malaikat...negara lain lebih bangsat dan teruk.

      Apa hal??? FUCKATAN perfect sangat ker????????

      Delete
  8. Klu lah anwar jd pm abis lah lungkup negara kita...semua org kena liwat lps tu dia pk perut dia sendiri je

    ReplyDelete
  9. Pukimak punya anwar kaki jubor dah lah bodoh ada hati nak jadi pm plak anwar ni layak letak kat chowkit je...biar pondan2 kat sana jentik telur dia sampai hancur

    ReplyDelete
  10. Dengan penuh harapan semoga najib kekal dengan jawatan nya sebagai perdana menteri, sehingga penghujung hayat nya.

    ReplyDelete
  11. Najib bukan PM dipilih rakyat . hes just warming the seat for the real PM after PRU 13 DSAI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai klu bodoh pun jgn nak menunjuk2 pada org yg lu terlalu bodoh...lu kasi tunjuk pm mana yg dipilih oleh rakyat...bodoh tahap gaban...LU TLG KASI TAU AKU PM YG MANA RAKYAT PILIH....lu kata ...lu rasa ...lu fikirlah

      Delete
    2. Mana bhai yg nak bgtau siapa pm yg di pilih oleh rakyat...

      Delete
  12. LGE PILIHAN MELAYU YG BUTE WARNA.

    ReplyDelete
  13. PM yang bagus pikilah ! Dia menyebab banyak peniaga masalah kerana menetap gaji pekerja min Rm900. Tak lama banyak peniaga aka gulung tikar. Pekerja mahal barang akan jual mahal jadi inflasi akan naik.Sama juga dapat gaji banyak perbelanjaan banyak. Malaysia domesday is coming....,...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai lu mnkin bercakap sbgi majikan yg membuat keuntungan atas tenaga org.. Bagaimana pula dgn harapan pekerja peringkat bawahan...ni lah manusia hnya memandang satu pihak dan menyalahkn kerajaan...letih bhai kerajaan kena penuhi impian SETIAP individu...kongsi2 rezeki bhai..insyaAllah akan digandakn rezeki kita...

      Delete
    2. Tengok kerana naik gaji Rm900 menyebab tidak adil kepada pekerja Proton. Yang kerja lama naik sikit yang baru kerja terus dapat gaji banyak. Hati tidak puas ini akan lanjut. Takut-takut pekerja tak puasa hati akan menyebab kualiti kereta terjejas ! Pemimpin yang tiada otak akan menyebab negara masuk longkang

      Delete
    3. Tulah bhai aku dulu elok naik sekolah menengah baru sekolah rendah yg cantik yg luas baru dibuka...heee tak puas hati aku...
      Masa dulu aku pergi penang letih tnggu feri tp skrg org lalu ikut jambatan jew...dulu aku tngk tv 1,2dan 3 jew tp skrg org dah tngk berpuluh channel...dulu aku mkn pagi rm2 cukup...tp skrg rm 5 blm tentu cukup...hee tak puashati aku dulu dan skrg...tp ialah aku lahir dulu dan bukan sekarang...jd bhai 06.36 aku pun tak puashati...lu kata ..lu rasa ..lu fikirlah

      Delete
  14. Smoga najib kekal memjadi pm buat selama-lamanya...

    ReplyDelete
  15. Ini pula Aziz Bari berkata UMNO menang dan boleh memerintah atas kebodohan rakyat…*****************************************

    Ramalan Daim boleh jadi kenyataan – Aziz Bari

    TEMERLOH, 28 Mac: Ramalan bekas Menteri Kewangan, Tun Daim Zainuddin bahawa BN hanya akan memperoleh tiga negeri pada pilihan raya umum akan datang perlu diberi perhatian serius kerana bukannya ramalan kosong.Pakar undang-undang, Dr Abdul Aziz Bari  ketika berceramah di sini menegaskan, jika ramalan tersebut menjadi kenyataan seperti ramalan beliau pada PRU 2008, sudah tentu Pakatan Rakyat (PR) akan mara ke Putrajaya.“Daim kata BN hanya selamat di tiga negeri saja iaitu Johor, Melaka dan Pahang apa yang dikatakannya bukan ramalan kosong tetapi fakta dan ada kredibiliti kerana beliau rapat dengan saudagar, agen risikan dan badan politik.“Dulu sebelum 2008 Daim juga ramal lima negeri akan jatuh kepada pembangkang dan setelah keputusan PRU ternyata tepat.“Malah badan penyelidik Merdeka Centre yang mendapati kajian imej (Datuk Seri ) Najib (Tun Razak) naik itu mengeluarkan kenyataan jika 45 peratus undi Melayu menyebelahi Putrajaya akan dikuasai PR,” ujarnya.Abdul Aziz yang berceramah di perkarangan pejabat PKR di sini kelmarin mengulas kenyataan Daim juga bekas Bendahari Umno dalam satu wawancara dengan sebuah akhbar berbahasa Cina baru-baru ini meramalkan BN hanya akan memperoleh kemenangan di tiga negeri sahaja pada PRU-13 nanti.Serentak dengan itu beliau menggesa jentera PR Pahang digerakkan segera kerana komposisi kaum di Pahang sama seperti Selangor dan jika pengundi diberi akses maklumat tidak mustahil boleh berubah.Abdul Aziz berkata, orang-orang Melayu yang kurang maklumat terpengaruh dengan propaganda kalau PR menang Cina akan memerintah atau Malaysia akan jadi republik sedangkan itu tidak betul.“Sebab itu Umno menang dan memerintah atas kebodohan rakyat. Ini terbukti tempat yang dimenangi mereka tempat-tempat yang kurang akses maklumat dan di situlah juga berlaku pelbagai masalah.“Peranan jentera penerangan ialah memberitahu rakyat kali inilah kita kena ubah jika tidak entah bila lagi. Jika tidak Umno akan lebih ganas lagi, rasuah akan lebih berleluasa lagi.“Umno takut untuk berdebat soal-soal dasar dan polisi tetapi mereka lebih mudah mengganggu ceramah PR dengan mengupah samseng-samseng. Beritahu rakyat cara politik seperti inilah yang kita kena hentikan,” tambahnya lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takpa bhai..tak perlu pening2 pru pun dah hampir..kita tngu dan lihat siapa yg kena...apapun itu ketentuan Allah.

      Delete
    2. Bior ler si ajis tu nak ckp apa...lantak ler.
      KUASA RAKYAT
      KEBANGKITAN RAKYAT
      TUMBANGKAN MAT LIWAT N GENG LGBT NYER

      Delete
  16. Walaupun anda PAS tapi PRU 13 undilah UMNO dan BN untuk perpaduan ummah.

    ReplyDelete
  17. Asalamualaikum...
    maaf cakap...yg sokom anwar sama jenis,level,mentaliti..
    kaki sontot,kongsi bini n segala mcm mende burok lew..tu yg sokom tak hengat...nauzubillah...haku bkn menghina..ingat ingat saper kiter ye...
    jaga jaga adew yg meratiiiii......

    put3 jawa...

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!