CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Tuesday, February 19, 2013

GEMPAR BERAPI! PKR DAN DAP JOHOR BERGADUH! MESTI BACA


Akhir-akhir ini politik Malaysia semakin kerap dihiasi dengan kisah pertelingkahan antara parti-parti sekutu di dalam pakatan pembangkang akibat isu-isu semasa.  Antaranya, isu Kalimah Allah, jelas meretakkan hubungan PAS dengan DAP walaupun terdapat suara-suara di dalam PAS yang tidak mampu mengakui hakikat itu.  Isu yang sama juga menjauhkan lagi PAS dengan PKR kerana parti PKR jelas mempunyai pendirian yang sama dengan DAP.

Walaupun PAS pada hakikatnya, akur dengan kehendak PKR dan DAP tetapi ‘pertelingkahan mulut’ di media perlu diteruskan bagi memberi gambaran kepada penyokong PAS kononnya parti itu tidak akan mengalah.  Namun, ketidaksanggupan PAS untuk keluar dari Pakatan Rakyat dengan sendirinya menandakan PAS telah pun kalah dan akur kepada DAP dan PKR.

DAP dan PKR pula secara umumnya tidak bermasalah dari segi isu-isu semasa.  Tetapi, perkembangan terbaru di Johor, telah membuktikan bahawa pendirian yang sama dalam isu semasa bukan jaminan yang kedua-dua parti itu tidak bertelagah.

Pendek kata, secara dasarnya, Pakatan Rakyat kini telah retak seribu, dan hanya menanti belah dan hancur lebur sahaja sahaja.

Masalah PKR dan DAP di Johor dikatakan berpunca dari Pengerusi PKR Johor, Datuk Dr. Chua Jui Meng.  Perkara ini dibangkitkan sendiri secara terbuka oleh Dr. Boo Cheng Hau, Pengerusi DAP negeri.   Semuanya kerana berebutkan kerusi pilihanraya di mana Chua dikatakan telah ‘membuat serangan hebat’ terhadap DAP Johor secara bawah tanah, sejak beberapa bulan lalu.

Antara serangan yang dilakukan oleh Chua ialah menuduh DAP sebagai bongkak bagi menafikan beberapa kerusi kepada DAP sekali gus, mengelakkan penguasaan DAP di negeri itu.  Chua juga dituduh telah tidak menghormati sejarah persefahaman dan hubungan erat antara parti komponen dalam PR di Johor yang terjalin sejak dahulu dengan mengumumkan diri sendiri sebagai calon Gelang Patah sedangkan pembahagian kerusi belum pun muktamad.

Alasan Chua bahawa beliau berhak berbuat demikian sebagai Pengerusi PKR Negeri memperlihatkan keangkuhan dirinya mengatasi DAP yang menjadi sasaran tuduhan bongkak.

Dalam PRU-12, kawasan parlimen Gelang Patah dimenangi oleh calon Barisan Nasional (BN) Tan Ah Eng dengan menewaskan calon PKR Zaliha Binti Mustafa sebanyak 33,630.   Dalam pilihanraya kali ini, PKR dikatakan ingin bertanding semula di kawasan tersebut tetapi Timbalan Pengerusi DAP Tan Kok Wai telah mengumumkan untuk meletakkan calon DAP di situ.  Justeru, tindakan Chua mengumumkan diri sendiri menyebabkan keadaan menjadi tegang serta janggal.

Hari ini Karpal Singh dilaporkan menegaskan bahawa DAP tidak mengambil ringan aduan Dr. Boo dan akan menyiasat perkara tersebut segera demi kepentingan PR.  Walaubagaimanapun, tiada kenyataan dari pihak PKR mengenai perkara yang sama.

Oleh itu, Dr. Boo terpaksa ‘menyeru’ Ketua Pembangkang, iaitu Anwar Ibrahim atau Presiden PKR, Wan Azizah agar masuk campur dan memantau politik PR di Johor bagi memastikan perancangan menawan negeri tersebut berjalan lancar.

Pelik sekali, apabila Anwar terpaksa ‘diseru’ untuk masuk campur, sedangkan dalam kebanyakan isu, Anwar akan masuk campur secara suka rela.  Malah, dalam pemilihan parti PKR juga Anwar bukan sahaja masuk campur tetapi ‘menggaul rata’ sebelum menapis dan membuang mana-mana yang dilihat ‘tidak begitu setia’ atau tidak memberi keuntungan kepadanya.

Selain itu, bukanlah rahsia yang Anwar juga telah masuk campur dalam politik dalaman PAS melalui kuncu-kuncunya yang digelar parasit oleh mereka-mereka yang arif mengenai strateginya.

Berdasarkan hakikat ini, mungkin Karpal, Dr. Boo dan DAP wajar memikirkan semula ‘seruan’ mereka agar Anwar atau isterinya masuk campur dalam pertelingkahan DAP-PKR di Johor.

Adalah tidak mustahil bahawa usaha mengsabotaj DAP yang didakwa dilakukan oleh Chua Jui Meng adalah sebenarnya berpunca dari ‘campur tangan Anwar’?

Sesungguhnya, amaran telah dikeluarkan kepada rakyat bahawa ‘perang’ di dalam PR adalah sesuatu yang pasti dan akan berterusan.  Ia bukan sahaja kerana ketiga-tiga parti membawa pendirian, sifat dan halatuju yang bertentangan, tetapi juga kerana karektor individu-individu yang menerajui parti-parti tersebut.

Maka, senarionya kini dan selama-lamanya ialah, PKR akan terus menikam DAP di Johor, dan sembunyi tangan.  DAP akan terus menikam PAS di Pulau Pinang, dan sembunyi tangan juga.  PKR terus meracun PAS dari dalam dan DAP pula terus memijak PAS dari atas.   PAS pula sedang menghancurkan diri sendiri kerana terlalu sayang pada PKR dan DAP walaupun saban hari berendam air mata, disepak terajang dan diludah dan ditunjal kepala.

Melihat bagaimana DAP-PKR-PAS ‘berbunuhan’ sesama sendiri, Pakatan Rakyat mungkin akan mati sendiri pada bila-bila masa sahaja, tanpa BN perlu melancarkan serangan.

48 comments:

  1. kenapa pencacai2 UMNO suka bercakap menggunakan bijik kelentit dari guna otak?!

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg tulis ni pun pakai bijik kerandut daripada guna mata yg telah dibuta kan...haha

      Delete
    2. Bile da ggit biji klentit bru ler otak gtau sedap sedap sedap..bodoh btul ler kau ni anon 5:10

      Delete
    3. PARTI2 MCM NI KE YG NAK DIPILIH MENGKEMUDI NEGARA. NAK CAPAI KATA SEPAKAT PUN SUSAH. ITULAH NERSATY DENGAN SYAITAN BESAR AWAK PUN TERIKUT2 MCM KAFIR LAHANAT. FIKIRLAH WAHAI ORG PASS. KAMU TAKKAN BERJAYA MEMERINTAH CUMA BAKAL JADI KUDA TUNGANGAN KAFIR LAHANAT SAJA. MEMALUKAN SAJA.

      Delete
  2. Undilah PAS.InsyaAllah selamat dunia & akhirat.ada satu parti tu bersungguh2 memperjuangkan kalimah Allah.tapi pada masa sama menolak hukuk Allah iaiti hukum HUDUD.isteri pemimpin yg x tutup aurat pon disanjung2...Astaghfirullahalazim...

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalu pkai serban atau pkai purdah pon tp prgai mcm cibai n mcm monyet nk wt pe skong PAS..UNDI PAS ADALAH HARAM.Persatuan ulamak dan mufti.

      Delete
    2. Bhai tak payah kita bercakap tntng agama dlm masa yg sama kita mnjadi penyangak besar...jgn menuduh org lain berdosa sdng kn waktu yg sama kita sdg membuat dosa... Bhai utk apa kita mngunkap ungkapan islamik sedangkan lu adalah munafik paling bangsat...bhai jgn mnjadi bacul dgn mngunakn nama org lain...lu kata ...lu rasa ..lu fikirlah

      Delete
    3. Puak pakatan ni bila dah tak ada modal je mulalah ungkit pasal tudung kepala isteri pemimpin BN. Dosa tu dia tanggung, tapi dosa menyesatkan rakyat oleh pemimpin Pas kan ke lagi besar??? Bab tudung kepala ni kan Jokiden suruh rujuk Surah An Nur ayat ke 62 dulu.. lupa ke??

      Kalau tanya Hj Hadi pasal hudud, dia akan jawab "alah.. 0.001% je dari hukum jenayah syariah Islam.." nampak sangat Hj Hadi ni perlekehkan hudud, tapai anon 5.19 sdr Mohamad percaya sangat yg Hj Hadi dan Pas ni nak kan hukum Islam. Dia tipu tu sdr.

      Kalau tanya pasal huduh Hadi jawab 0.001%, kalu tanya pasal tudung pulak tentu Hadi kata "alah 0.00000001% je tu" hahaha.. sesiapa yang percaya Pas nak laksana hukum Islam, maka ternyatalah dia sudah tertipu..

      Delete
    4. anon feb 19, 5.19pm tu menyamar sebagai en. mohamad. so hati2 balas komen...si penyamar ni memang penakut....aku leh tau cara En. Mohamad tulen...Hello En. Mohamaad tulen !!! penyamar dah mula buat perangai...

      AWASI PENYAMAR !!!!

      Delete
    5. anon 5:19 bangsat....ko memfitnah guna nama orang lain...kejadahnya...ingat bole selamat dunia akhirat? Cermin diri sendiri dulu la sebelum cakap orang lain.

      Delete
    6. Tutup aurat macam ostajah pening tu buat apa..mulut jahat..

      Delete
  3. Pencacai PR lagi teruk la bro...berfikir menggunakan jubor tahi dari gunakan otak...sbb tu sanggup jilat jubo lim guan geng dn konco-konconya

    ReplyDelete
  4. Lim Guan Eng kan setaraf khalifah abdul aziz bagi penyokong PAS

    PAS dulu berkokok bantah lina joy yg murtad tu, lepas tu pemimpin PAS hadi/nik aziz tunduk dan sanjung ambiga lawyer lina joy murtad sebagai leader himpunan bersih

    Undi lah UMNO , sbb UMNO jaga kalimah Allah dan Orang melayu

    Pengudi atas pager
    zawiyah omar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zawiyah omar....engkau kalau tak nak mampos kering....memang elok undi umno

      Delete
    2. DOA ORANG MAMPUS...ALHAMDULILLAH.

      Delete
    3. 6:45pm....bukan doa, cuma berpesan pesan.

      Delete
    4. U- turn pulok dah.. kui..kui..kui...

      Delete
    5. 7:47pm......ni memang aku doa untuk engkau......semoga engkau mati sebelum engkau mati...
      K...puas hati?

      Delete
    6. Bhai...lu doa ke...lu sumpahke...dah ramai ke yg mati..klu ramai,lu g apply kt nik aziz utk jawatan pendoa ko kan org...bhai jgn jadi budak kurang akal le...lu kata ...lu rasa ..lu fikirlah

      Delete
    7. Inilah nyata pelindung kpd puak lgbt.

      Delete
    8. Zawiyah Omar..respect sama lu...si u-turn ni yg buat pas tercemar..terlalu bodo krn ikut tarian bogel video besi...

      Delete
    9. Juragan.....nik aziz jangan dikaitkan dengan aku dan aku jangan dikaitkan dengan pas.
      Pada aku pas/umno sama saja,
      Pas selak kain umno, umno selak kain pas.....

      Dari dulu hingga kini, sama saja je....

      Delete
    10. Bhai klu lu guna anon sapa yg kenal dgn lu.. Lg pun bhai itulah namanya politik...utk apa aku puji nik aziz sdngkn pada aku dia bapak kepada syaitan...anyway bhai buh nama sikit...sorry bro...ada rezeki kita jmpa minum teh tarik smbil sembng...jgn kecik hati bhai...lu kawan aku sedara aku..buh nama ckit ya...lu kata ..lu suka ..lu fikirlah

      Delete
    11. Juragan..ikut pandai kau nak kata apa pada nik aziz, kalau dah memang gitu cara engkau,....teruskan

      Delete
  5. RM0.00 19/2: Seramai 2,636 rakyat M'sia di luar negara, sehingga kini, telah mendaftar utk mengundi secara pos/ Pengerusi SPR -Bernama

    ______________________________

    Mesin pembohongan umno\bn sudah memulakan operasinya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa sajalah bhai...asalkan lu blh sukakn hati sndiri...lu kata ..lu rasa ..lu fikirlah

      Delete
    2. anon 6:02...apa barang mesin bohong...tengok pemimpin pujaan ko, mat liwat, lagi la kuat bohong....perut sendiri pun tak ngaku

      Delete
  6. Deepak Minta Mahathir Bagitahu Najib Jangan Gigit Tangan Yang Menyuap nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Deepak Minta Mahathir Bagitahu Najib Jangan Gigit Tangan Yang Suapnya

      Ahli perniagaan Deepak Jaikishan menyokong kenyataan Tun Dr Mahathir agar jangan menggigit tangan yang menyuap anda dengan meminta Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak agar jangan juga menggigit tangan yang merasuah anda."Tun Mahathir meminta peneroka Felda agar bersyukur dan jangan menggigit tangan yang menyuap mereka."Tun, tolong beri nasihat yang sama kepada (Datuk Seri) Najib dan (Datin Seri) Rosmah, yang mereka tidak sepatutnya menggigit mereka yang memberikan rasuah kepada mereka," kata Deepak bekas rakan perniagaan Rosmah hampir 10 tahun dalam kenyataannya kepada media hari ini.Beliau mengulas kenyataan Mahathir kepada peneroka Felda agar jangan sesekali melupakan jasa kerajaan kepada mereka dengan meminta mereka 'jangan menggigit tangan yang menyuap mereka.' Deepak sebelum ini mendakwa telah memberikan puluhan juta kepada rakan perniagaannya itu melalui projek yang mereka usahakan bersama.Namun sejak kes Akuan Bersumpah P Balasubramaniam yang kedua, Deepak telah diketepikan dan diberikan pelbagai tekanan oleh rakannya.Deepak juga meminta Najib tidak melupakan rakyat yang memberikan undi kepadanya selama ini."Juga yang memberikan undi kepada mereka kerana ia sangat berbahaya untuk berbuat demikian."Mereka boleh jadi hilang pekerjaan dan yang lebih teruknya berakhir di (penjara) Sungai Buluh," kata Deepak dalam kenyataannya kepada media.

      Delete
    2. Deepak lg...lu hidup dgn deepak ke..klu deepak bg rasuah...kenapa nk sebut rakan bisnes...klu rakan bisnes biasanya bg profit...eh fenin lah ini keling...apa beza deepak dgn najib vs nalakaruppan dgn anwar...bhai tlng jawap sikit...

      Delete
  7. Pengerusi DAP, PKR Johor diarah tutup mulut

    Feb 19 2013 Ekoran perang mulut antara pengerusi DAP Johor, Dr Boo Cheng Hau dengan rakan sejawatannya daripada PKR, Datuk Chua Jui Meng semalam, satu arahan dikeluar meminta mereka 'tutup mulut' dan tidak meneruskan lagi pertikaian mereka secara terbuka."Saya telah bercakap dengan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar  Ibrahim dan kami bersetuju supaya Chua dan Boo berhenti daripada terus membuat komen terbuka mengenai hubungan antara kepimpinan DAP dan PKR Johor, terutama mengenai isu agihan kerusi," kata Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng (kiri) dalam satu kenyataan hari ini. "Kedua-dua pemimpin negeri itu juga hendaklah berunding terlebih dahulu dengan kepimpinan tertinggi parti masing-masing sebelum membuat sebarang kenyataan terbuka mengenai peruntukan kerusi antara kedua-dua parti bagi pilihan raya umum akan datang."Lim menegaskan bahawa pertelagahan antara kedua-dua pemimpin Pakatan Rakyat Johor itu telah dieksploitasi oleh media arus perdana yang dikawal oleh BN."Publisiti negatif sedemikian tidak wajar menjelang pilihan raya umum dan hanya akan menggembirakan BN dan mengecewakan penyokong Pakatan Rakyat, yang berharap untuk mencipta kejayaan memecah kubu BN ini (Johor)."Lim berkata kepimpinan DAP pusat menghargai sumbangan Boo dan mengakui kekecewaan beliau tetapi menegaskan bahawa ia tidak seharusnya dinyatakan secara terbuka sehingga semua saluran perbincangan dimanfaatkan. Beliau menggesa semua pemimpin, ahli dan penyokong Pakatan supaya meluahkan pandangan mereka melalui saluran dalaman agar tidak membuka peluang kepada musuh politik mereka.Kepimpinan DAP pusat, katanya, akan menyampaikan sentimen dan justifikasi DAP Johor dalam rundingan akhir agihan kerusi, yang akan dimuktamadkan oleh pemimpin tertinggi Pakatan.Lim juga mendedahkan bahawa rundingan agihan di kalangan parti komponen Pakatan masih berterusan.DAP diwakili pasukan yang diketuai oleh Timbalan Pengerusi dan Pengerusi Jawatankuasa Pilihan raya, Tan Kok Wai.Semalam Boo mengeluarkan kenyataan keras menggesa Anwar atau Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail supaya mengambil alih kepimpinan PKR Johor.Beliau mendakwa keangkuhan Chua telah merosakkan kerjasama yang kuat yang dibina antara DAP Johor DAP dan PKR sebelummya dan sehingga 2010.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...gelihati bhai dgn pr ni...tu kt johor yg belum buktikan apa2 dah kelam kabut...camana nk agih kerusi utk semua negeri...sapa nk jd mb/exco sapa nk jadi pm/kabinet...hahaha...lu kata ...lu rasa ..lu fikirlah

      Delete
    2. Org pas meluat mat liwat jadi pm...dapig sokong penuh....apa nak jadi badut2 ni

      Delete
  8. berapi2 gak cai2 PR komen dalam blog ni bila gang2 pakatan haramjadah dah bercakaran sesama sendiri....mulalah target dan tuduh BN/UMNO itulah inilah...sampai tak nampak gajah yg didepan mata...tapi nampak taik yg seketul je di nun diseberang jalan..

    wah !!! mcm nampak hebat sgt la pakatan haramjadah tetapi sebenarnya hanyalah illusi minda dan emosi meluap2...

    HANAFI VALE. FIRE !! K.O. PR !!!

    ReplyDelete
  9. anon feb 19, 5.19pm tu menyamar sebagai en. mohamad. so hati2 balas komen...si penyamar ni memang penakut....aku leh tau cara En. Mohamad tulen...Hello En. Mohamaad tulen !!! penyamar dah mula buat perangai...

    AWASI PENYAMAR !!!!

    ReplyDelete
  10. Saya respek DAP/PKR/PAS berani untuk memberi pendapat sendiri sebelum mendapat kata sepakat. Bukan seperti UMNO/APCO yang tak berani nak tegur Chua Soi Lek pun.
    Cermin diri sendiri dulu wahai parti syaitan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha....apa ke bodoh punya anon 8:02 ni....punya la clear pakatan liwat tu berantak sesama sendiri....respek kejadahnya....

      Delete
    2. ANON 8.02PM.

      chua soi lek ckp dia tolak hudud PAS je...itu pun ko tak pham2 smpai skrg...nampak dangkal sgt pemikiran ko ni...PAS asyik nak bising2 pasal hudud tpi apa2 pun masih tak menjadi kenyataan...

      HANAFI VALE. FIRE !! K.O. PR !!

      Delete
    3. betul tu. dalam PR ada demokrasi. Dalam UMNO komnis hanya diktatorship

      Delete
    4. Demokrasi pr...hahahahaaaaaa.Sekali itu kapla sink berdehem...bacul si mat liwat n si stiker kereta....kecuuuut...bacuuul la

      Delete
  11. Sekurang2nyer csl mengaku dan mohon maaf..Tak mcm mat liwat pelayan pelacur...dilindungi oleh para pelacur agama dgn hadis dan hukum yg berat sebelah...mana tak pas dipandang hina...sehina org yg dilindingi mrk...
    Bacul!Angkat sumpah laknat pun takut....

    ReplyDelete
  12. BODOH!!...KERUSI PUN NAK DIREBUT..DASAR PAKAT MASUK LUBANG TAIK...

    ReplyDelete
  13. Mmg bodoh puak fuckaton nie...kerusi pun nak direbut ker..bagi jer kat pas...senang cerita..adil.
    Tak perlu rebut2, malu rakyat tengok...

    ReplyDelete
  14. Ini yang puak pakatan kehendaki.Hak kebebasan dan hak asasi.ni baru betul betul demokrasi yang tulen.hak untuk bergaduh sesama sendiri.UMNO jagan tak tau, mcm ni punya cara demokrasi mana ada dlm BN.

    ReplyDelete
  15. Sampai hari ini aku tak nampak macam mana PR ni boleh duduk dalam satu kandang. Yang amat jelas PKR rasa dia otai, DAP rasa dia otai dan PAS pun rasa dia otai. Anuwar rasa terbaeek sebab ramai member oversea! Karpal rasa dia the best & terrorest! Pok Nik rasa dia disayangi Allah teramat sangat!!.

    Diperingkat negeri yang tidak diperintah oleh PR, tak ada siapa jadi Pengerusi PR. Malah di negeri yang diperintah oleh PAS, diaorang buat pekak badak pada regu yang lain. DiPP DAP tengok PAS dan PKR macam tengok pengidap kusta, low class! DiSelangor PKR tengok PAS macam bola takdak angin disepak terajang, manakala punggung direlakan ditoron oleh DAP!!! Overall DAP rasa dialah yang terPOWER!!!

    Kalau macam ini PR ditadbir diperingkat negeri, aku tak mahu bayangkan macamana akan jadi jika mentadbir negara. Selama ini kerja diorang merekacipta fitnah dan kesalahan pemerintah BN. Tapi kalau diaorang memerintah, apa diorang nak buat selain berbalah sama sendiri dan menyalahkan kerajaan yang lepas, sedangkan benda lain mereka tak tahu melainkan faraid harta rampasan perang termasuk khazanah rakyat sekali.

    Hakikatnya diantara mereka bertiga, PKR yang paling lemah! tetapi dialah yang paling lantang melolong dan membuat janji kosong. PAS dijadikan keldai tunggangan dan penjarah undi buat PKR, sedangkan keseluruhan sidang pemimpin PKR adalah keluaran factory reject, yang dibatalkan oleh BN, DAP dan tak memenuhi syarat (tak cukup alim)PAS. Tak layak jadi PM.

    Manakala DAP tidak akan hormat dan tunduk walaupun seinci kepada PAS! Kiblat mereka adalah SingAhPor, PAP. LKY adalah mentor LKS. semua dari Melaka. LKY ada cakap " Wa bmoleh kasi sinyap itu nyanyi ajan diSingapore. Lu apamacam wa celenj kasi sinyap itu lagu diPenang jugak. Itu Malai sap-sap soi, kasi kaotim sama pak aji ajik semua kasi setel! SingAhPor All The Way maa! Long term blodder! Sing lollar maaa!

    Jadi bagi aku ini adalah permulaan bagi satu berantakan yang panjang. Yang jadi pak pandir adalah Melayu tak kira dari parti mana sekali pun. Selama ini pun apa sahaja yang puak Chinkey orkestrakan, Melayu pejam mata dan menyanyi ikut alunan lagunya, sampaikan ada yang sanggup makan bah ku teh "halal" yang dipromokan oleh satu syarikat Cina dengan cop tiruan Halal Jakim.. terkedu aku bila promo dibuat diPWTC tempohari.

    ReplyDelete
  16. KUASA RAKYAT
    KEBANGKITAN RAKYAT
    TUMBANGKAN MAT LIWAT N GENG LIWATNYA.

    ReplyDelete
  17. Auw auw auw.iii nuar brahim.all bhai blog can i help u..i nak join syura ulama pas bole ke..kehkehkeh

    ReplyDelete
  18. SEKANDANG BABI GILER BERNAMA FUCKATAN.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!