GEMPAR BERAPI! BETUL KE SPRM SUDAH MENJADI ANJING PAKATAN???

Aku ada hati sikit panas la, bermacam-macam pendedahan sudah kita lakukan, tetapi nampaknya SPRM terus tidur, kalau bab BN bukan main laju lagi, seawal subuh SPRM akan serbu punya, kalau bab Pakatan SPRM buat bodoh je dan paling hina sekali bilamana SPRM kata takde kes.

Khabarnya ada seorang dalang paling besar dalam SPRM ni, dalang ni jawatan dia sangat besar dalam SPRM dan mamat ni adalah penyokong tegar PAS serta semua conman-conman yang boleh suap dia. Inilah masalahnya bila badan yang mencegah rasuah sendiri terlibat dalam RASUAH! Ini bukan aku kata tetapi ramai yang bercerita di luar sana, aku nak share dengan korang artikel Flying Kick pasal SPRM ni.

Sungguh pelik melihat tindak tanduk SPRM atau Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia. Kelembapan SPRM cukup ketara biarpun SPRM tidak disirami hujan. Namun dari satu segi pula, SPRM cukup efisien dan cukup pantas seolah-olah merekalah yang paling hebat di dunia ini.

Pendedahan demi pendedahan yang dibuat berhubung penyelewengan serta salah laku melibatkan para pemimpin Pakatan Rakyat, langsung tidak berbekas dan menandakan ada tindakan yang akan diambil oleh SPRM. Sebaliknya SPRM kelihatan cukup bersahaja dan buat-buat pekak badak dalam menangani masalah yang diutarakan serta didedahkan oleh pelbagai media.

Kes pembalakan-pembalakan di Kedah yang secara jelas melanggar pelbagai peraturan dan akta. Penggubahan status tanah wakaf khas secara haram sehinggakan berlaku perintah mahkamah, kes perubahan status tanah rezab Melayu untuk membolehkan kewujudan sebuah kubur swasta terbesar di tengah-tengah perkampungan Melayu di Sungai Kob melibatkan Pejabat Daerah, Pejabat Tanah dan Galian, Exco dan Menteri Besar, pencurian pasir dan mineral sama ada di kawasan-kawasan yang telah digazetkan, mahupun di kawasan-kawasan yang tidak langsung mendapat kelulusan sebagaimana di kaki Gunung Bongsu, di Bukit Kachi dan sebagainya, semuanya jelas telah membuktikan betapa SPRM menjadi buta, tuli dan hati mereka terkatup rapat.

Kalau di Selangor, dari awal lagi, kes pasir telah didedahkan namun sehingga kini tiada sebarang tindakan susulan daripada SPRM. Memang benar, SPRM ada mengambil keterangan daripada beberapa orang Exco dan ADUN, malangnya selepas kena gertak dek Pakatan Rakyat, SPRM bagaikan budak kecil yang terkincit dan terberak dalam seluar. Asal Pakatan Rakyat buka mulut sahaja, SPRM akan lari menyorok sambil terketar-ketar ketakutan.

Pendedahan berhubung pemilikan harta secara tidak sah melibatkan Azmin Ali dan Zuraidah Kamaruddin, misalnya, sehingga kini terbiar. Tiada sebarang tindakan daripada SPRM. Bahkan pegawai-pegawai tinggi SPRM yang sebelum ini cukup bercinta dengan kamera dan mikrofon, juga menikus dan hilang terus.

Cuba kalau melibatkan pemimpin UMNO dan Barisan Nasional...

Khir Toyo diekori, diawasi dan dipantau 24 jam sehari dan 7 hari seminggu. Walaupun Khir Toyo bersedia untuk memberi keterangan kepada SPRM, agensi berkenaan telah menghantar orang-orangnya menunggu dan membuat intipan dengan begitu jaya. Tidak cukup bukti, SPRM pandai pula mencari orang yang berkaitan dan seterusnya menggunakan keterangan bercanggah saksi tersebut untuk menghadapkan Khir Toyo ke mahkamah. Keterangan-keterangan yang bercanggah, tidak stabil dan tidak keruan telah dimanipulasi sehingga akhirnya, mahkamah mendapati Khir Toyo bersalah.

Ali Rustam, Ketua Menteri Melaka... hanya kerana kenduri kahwin anaknya, SPRM melayannya sepertimana SPRM melayan Khir Toyo. Cukup efisien dan cukup hebat. Walaupun Ketua Menteri Melaka itu bersetuju untuk memberikan keterangan dan menjelaskan kedudukan yang sebenar, SPRM tidak peduli. Sangat tegas untuk mengambil tindakan yang lebih keras ke atas Ali Rustam.

Konon-kononnya SPRM sedang bekerjalah. Dan apabila SPRM sedang bekerja, maka sebarang keputusan yang dibuat, tidak boleh dibantah. Jangan tegur SPRM sebab SPRM sedang melakukan kerja-kerja pencegahan rasuah.

Kononnyalah!

Ketua UMNO Bahagian Sabak Bernam dihadapkan ke mahkamah kerana rasuah. Bersorak para penyokong Pakatan Rakyat kerana kes tersebut disahkan sebagai UMNO makan rasuah. Janice Lee gelapkan beratus ribu ringgit duit derma untuk sekolah Cina di tapak yang tidak wujud di Pandan Perdana, SPRM terus senyap sepi.

Bekas Ketua UMNO Bahagian Pandan dihadapkan ke mahkamah kerana rasuah, sekali lagi para penyokong Pakatan Rakyat bersorak kerana UMNO dan Barisan Nasional semakin jelas mentekedaghah rasuah. Lim Guan Eng melakukan transaksi tanah dan terlibat dalam skandal rasuah mafia di Pulau Pinang bagi memastikan Pulau Pinang terus di tangan DAP dan kegiatan maksiat, dadah serta pelacuran tidak dikacau, haram SPRM tak pergi siasat dan tak berani nak sentuh Lim Guan Eng!

Bersungguh-sungguh SPRM menyiasat tentang kes RM40 juta Musa Aman tetapi pada masa yang sama, SPRM haram tak berkutik apabila melibatkan RM3 bilion Anwar Ibrahim...

Itu sedikit sahaja contoh-contohnya... kalau nak disenaraikan kesemuanya, rasa-rasanya lebih banyak kes berbanding jumlah sebenar penduduk Malaysia melibatkan SPRM dan tindak tanduk agensi berkenaan yang cukup memalukan.

Sekarang ini, pendedahan berhubung Talam Corporation Bhd di Selangor dan KUIN di Kedah sedang dilakukan. Kita nak tengok sejauh manakah SPRM akan bertindak atau sekali lagi SPRM sedang mencari-cari pemimpin UMNO-BN yang manakah untuk mereka siasat, uar-uarkan dan kemudian cerita tentang Talam Corporation dan KUIN senyap begitu sahaja.

Bukankan taktik sebegitu sudah terbukti dilaksanakan oleh SPRM selama ini?

35 Responses to "GEMPAR BERAPI! BETUL KE SPRM SUDAH MENJADI ANJING PAKATAN???"

  1. Kaka ka. Nak spin tahap drama tamil. Kitapun tahu SPRm anjin UMNO kerana tiada pun Orang besar umno masuk jail lagi. ha ha aha. Teruskan tunjuk kebodohan media UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. klu SPRM macam tu nak ngadu kat sapa lak ya?

      Delete
    2. yeke abis tu sprm kelantan tu yang siap simpan kesalahan nik ajis tu apa pulak ye anon 5.40

      Delete
    3. Logiknya ada. Konon nak tunjuk ketelusan. Kenapa lambat sangat. Kes Video China doll tu pun dah terlampau lama....kes wang RM 3 Billion tu... kenapa dengan puak-puak ni....?

      Delete
    4. Ha...ha...ha...Ini sudah tentu anjing kurap belaan Anwar

      Delete
    5. yea ker bull dog anwar ada dalam sprm .. cam tu kasi jer santaw anjing, mesti dia tergolek dog ..

      Delete
  2. Kuat betul pengaruh si kote bengkok tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan saje bengkok yop..malah berbisa cam ularmak..

      Delete
  3. pr mana ada rasuah..rasuah adalah makanan umno harbi..dr ketua bahagian smpailah naib presiden semua naik melalui rasuah....mmg umno ni celaka harbi.sprm mmg menjalankan kerja dgn profesional.hanya ahli umno harbi yg makan rasuah shj yg takut..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kata siapa pr tiada rasuah? kote bengkok!

      Delete
    2. Tak de makan rasuah, cuma "sedekah". Macam Tok Gundu sedekah tanah 4000 hektar kat cina DAP tuu..!

      Delete
    3. kah kah kah....lain negeri kata rasuah..haram. tapi kat kelantan kata sedekah pulak..halal..
      tu yang nik aziz munapik terima sedekah haji.. kalo sprm ambil tindakan..nik aziz bomoh siam jampi pecah perut..pop meletop..

      Delete
  4. rasuah dan salahlaku bgi Pakatan Haramjadah memang tak salah dan halal disisi undang2 rimba Pakatan Haramjadah...So mana leh ambik tindakan..Sebaliknya org yang melapor salahlaku dan rasuah Pakatan Haramjadah akan dihukum di bawah Pasal 1(2) Akta Beruk Dan Kera 2008 dalam Kanun Keseksaan Monyet...itula ceta dia kononnya tak ada bukti rasuah dan salahlaku Pakatan Haramjadah..he !! he..!! he..!!he..!!

    HANAFI VALE. Fire !! K.O. PR!!!!

    ReplyDelete
  5. Bila melayu bodoh dan takut UMNO berkuasa
    Bila Melayu pandai dan berani, UMNO tergugat

    ReplyDelete
  6. SPRM dah siasat, tapi ternyata kes2 yg melibatkan pakatan dibuktikan tidak bersalah. Apa nak buat, Pakatan memang suci. PP yg diketuai Guan Eng bersih rasuah sehingga mendapat pengiktirafan a'bangsa. Sebab tu semakin kita renung muka Guan Eng, terasa semakin silau mata ini dek terkena pancaran nur dari muka Guan Eng yg jujur itu.

    ReplyDelete
  7. Lancau la anon-anon kat atas ni, TKPj Datuk Hj. Mohd Shukri bin Abdull
    Timbalan Ketua Pesuruhjaya 1 adalah anjing PAS! PK, lu kena dedahkan pasal si Shukri ni, kat Kelantan hari tu memang dah kantoi tapi Shukri masuk campur dan tutup kes, ramai businessman yang kuat kencing orang pun si Shukri cover. Yang terang2 dah ada bukti pun kes mereka ditutup.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak baik buat fitnah bro. kelantan adalah negeri sifar rasuah.

      Delete
    2. Hanya orang gila sahaja yang berfikiran seperti itu - Anon 6:54....

      Delete
  8. Jangan salah faham ngape sprm bertindak sedemikian.....ini adalah kerana bagi BN rasuah adalah najis yang perlu dibersihkan...dan adalah menjadi tanggung jawab membersihkan najis-najis rasuah dikalangan orang-orang BN bagi menjamin kerajaan yang ada bebas dari gejala najis rasuah...manakala dikalangan pembangkang najis rasuah adalah salah satu sumber yang boleh mendatangkan manfaat kepada perjuangan parti pembangkang. jikalau tiada rasuah....dari mana lagi sumber yang boleh pihak pembangkang perolehi bagi menyambung hayat perjuangan mereka...tak kan BN nak bagi peruntukan....sebab itu definisi rasuah bagi pembangkang adalah berbeza dengan BN. Rasuah bagi pembangkang adalah amal jariah...so peranan sprm sekarang ini memang menepati penubuhannya oleh kerajaan BN...renung-renungkan lah....

    ReplyDelete
  9. OOOiii Barua
    AnonymousFebruary 7, 2013 at 6:40 PM
    AnonymousFebruary 7, 2013 at 6:36 PM
    AnonymousFebruary 7, 2013 at 6:11 PM
    AnonymousFebruary 7, 2013 at 6:11 PM

    ...aku anak penang....hangpa jgn dok sembang mcm musibat... lancau bapak lu... tutuh mak hang.... anak kit sial tu dok hancur peniaga melayu di pp... bapak hang nak settle semua ni...?? butuh anak kit sial dah tutuh pantat mak, sampai rumah mampu dimiliki harga RM400k keatas... dasar hang anak pelacur tepi jalan..buta perut... klu tak kerana anji UMNO yg dok jaja tu... tanah melayu tak akan merdeka... bapak hang jadi tukang drebar org putih, bw mak hang pi tido dgn tuan org putih...sbb HANGPA DASAR ANAK2 komunis balance2 ayaq mani komunis. BARUA PUNYA PENCACAI PR luaq Penang....Kali ni aku akan spin balik PR... PILIH ISLAM ANDA SELAMAT... UNDI PAS ANDA AKAN MEREMPAT....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak baik fitnah mcm tu. Peniaga melayu d pp semua gembira sbb dpdt berniaga dgn aman, malah memuji2 guan eng. Rumah mampu milik tu berharga RM72K - RM400k lah. semua penduduk pp menyayangi guan eng spt keluarga mereka sendiri.

      Delete
    2. Betul tu anon 7:37, mana ada manusia lebih baik dari khalipah yang awak suka sgt tu, walau pun dia mencabar islam untuk salahguna kalimah Allah, tapi sepatahkata pun korang x berani nak sanggah.... Dasar pengecut....
      Puji Dan sayang LGE lebih dari agama? Tengah kemarok nak mampus kah awak? Sesat sungguh awk ni........

      Delete
  10. Mamak keling pria tuduhan yang kamu berikan faktanya hanya dari utusansex je takda bukti lah lembu tonggong punya lembu pawah umgok ni jahil tak habis2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asal bkn dap. Hang tu manusia yg paling hina dr keldai. Lbh baik jf binatang dr manusia. Ada akal tuhan bg tk reti guna. Mmg bodoh banghal anjing umnoporno. Lmbu shahrizat dok kondo. Hang dok umah nk roboh
      Pikir pikirkan

      Delete
    2. Aku sokong dap..aku sokong kote bengkok selama2nya..semoga mrk dapat hina dan pijak2 kepala hamPas dgn najis babi.

      Delete
    3. Oklah anon 7:51, kalau dah hang kata mcm tu, kita pakat sama2 menyokong dap komunis dan sikote bengkok menjadi pm..... He he he

      Delete
  11. Dh memg org bwh sprm pun pro anwar..keje pun takat syarat...tgok husband mber aku, staf sprm....p keje tgahari...ptg blik umah...mkn gj cane kalo p keje ikut suke ati dia je....byk staf sprm ni ngulor je lbih....tang kerajaaan siasat abis2 tp puak depa....hmmmm pjak semut x mati...xpe, akhirat nti korg mjwb le...

    ReplyDelete
  12. Walaupun perang anti-rasuah, berprofil tinggi Malaysia,Separuh daripada eksekutif korporat yang dikaji oleh pemantau rasuah global percaya bahawa pesaing telah diperolehi perniagaan di negara ini melalui sogokan/rasuah.Transparency International berkata Malaysia adalah negara terburuk dalam pada 2012 .Hampir 3,000 eksekutif dari 30 negara sama ada mereka telah kehilangan kontrak pada tahun lepas kerana pesaing membayar rasuah, keputusannya,di Malaysia, 50% daripada bancian berkata 'ya'.Tempat kedua adalah Mexico, yang berada di 48%.Menurut Wall Street Journal, Jepun disenaraikan sebagai tempat kurangnya rasuah di dunia untuk menjalankan perniagaan, dengan hanya 2% daripada responden .Sebaliknya Singapura berjiran dengan Malaysia adalah kedua paling bersih, yang merupakan 9%.Malah Indonesia, dengan reputasi lama untuk rasuah, meningkat lebih baik daripada dan lebih maju dari Malaysia.Sebagai perbandingan, 27% daripada responden di China berkata mereka fikir rasuah ialah kos mereka perniagaan, menurut laporan itu."Ia menunjukkan sikap syarikat-syarikat swasta di Malaysia, menunjukkan bahawa rasuah dalam sektor awam boleh sistemik dan dalam erti kata yang diinstitusikan," Paul Low, presiden bab Transparency International Malaysia, katanya.

    ReplyDelete
  13. Tp mmg alat utk jatuhkan UMNO BN oleh PR ialah dgn tuduhan rasuah sbb hal ini mudah, tidk perlu banyak bukti sperti liwat atau melanggan pelacor..just sembang kedai kopi je jadik la.

    Apapun Malaysia akan selamat dan bersih apabila pemimpin2 kotor Pakatan Haram ditumbangkan..Insya Allah PRU13 kita wajib tumbangkan Pakatan Haram, penggalak LGBT, perosak agama, melaga2kan kaum dan agama2..

    TUMBANG PAKATAN!! HIDUP BN!! MUSNAHKAN KOMUNIS!!

    ReplyDelete
  14. Tumbang pakatan,rombak sprm.PM AMBIL PERHATIAN.Menteri akan,seakan2 xda dlm senarai.

    ReplyDelete
  15. menteri pun main amaran jer
    mana sprm tak lemak

    ReplyDelete
  16. SPRM lu kena ingat, sapa yg bayar lu punya gaji.

    ReplyDelete
  17. minta kerajaan gubal undang undang boleh saman pegawai sprm dan sprm kalau tidak ikut SOP dan gila kuasa

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku setuju pinda undang-undang boleh saman dan ambil tindakan atas sprm. sebab dia bukan kerajaan dia suruhanjaya. pulak tu bila buat salah pandai selindung belakang kerajaan. tak perlu inkues sebab dia bukan bawah kerajaan. terus siasat bawah kanun keseksaan.

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!