GEMPAR BERAPI! ADUN KOMUNIS KOTA DAMANSARA SUDAH JUAL UPTOWN D'KOTA?

Berikut antara soalan mungkin boleh dijawab oleh Ahli Dewan Undangan Negeri, ADUN Kota Damansara, YB Dr. Nasir Hashim.





1. Siapakah pemilik terkini Kompleks Muhibbah Petaling Jaya di Kota Damansara?


Klik di sini.

2. Apakah tindakan susulan YB untuk membantu peniaga Pasar Tani setiap Ahad agar berpeluang menggunakan surau dan tandas di kompleks terbabit?




Klik di sini.

3.  Adakah benar desas-desus mengatakan YB mempunyai kepentingan dalam syarikat swasta dilaporkan membeli kompleks itu?

4. Mengapakah selepas lebih setahun kompleks terbabit dijual oleh Perbadanan Kemajuan Negeri SELANGOR, masih tidak kelihatan papan tanda memaparkan nama syarikat pemilik?



5. Mengapakah surat rasmi dihantar oleh FAMA kepada pengurus Kompleks untuk mengelakkan peniaga bersembahyang di pinggir jalan masih tidak menerima jawaban secara bertulis? 



Mohon YB jawab.

Selaku orang biasa, saya tidak mampu memberikan penjelasan berhubung soalan dipaparkan sebab itu saya memohon WAKIL RAKYAT saya mengambil alih tugas terbabit. 

Ops! Hasil tinjauan saya sekitar jam 6.30 petang semalam, dua bendera koyak rabak masih terus berkibar layu ...



Jika sesiapa sudi untuk menggantikan bendera terbabit, sila maklumkan saya melalui emel mazidulakmal@yahoo.com.

Saya berhasrat benar untuk merekodkan detik bersejarah itu.

HOUSE PK: Ini aku petik dari blog Mazidul Akmal. Aku pun nak tahu la wahai Dr Nasir si pemuja KOMUNIS! Apa cerita ni brader? Dari komunis terus dah jadi kaki sebat projek ke? Penangan AL jubs ke? Jawab Dr Nasir jawab, jangan ingat pasal SPRM sudah sokong Pakatan sekarang ni maka lu orang boleh besar kepala beb. Rakyat sedang melihat..

16 Responses to "GEMPAR BERAPI! ADUN KOMUNIS KOTA DAMANSARA SUDAH JUAL UPTOWN D'KOTA?"

  1. dgr crita, dekat2 PRU13 ni umngok dan SYABAS akan mencipta satu insiden, melakukan sabotaj besar2an utk memutuskan bekalan air. Ia kemudian dijadikan modal menyalahkan Pakatan Sngor konon gagal mentadbir air dgn efisien. Kalaulah perkara ini betul, maka rakyat sngor dilembukan oleh umngok.

    Semua org tau, SYABAS adalah pro-BN (walau pakatan ada syer d dlmnya). Maknanya masalah2 air selama ni adalah dilakonkan atas restu Umngok. Kesian org Sngor, dilembukan umngok.

    Usaha Khalid nak menyelesaikan masalah air dgn mengambil sepenuhnya SYABAS pulak nampaknya asyik ditunda oleh BN. Nampak sgt umngok tak nak masalah air ni selesai sebelum PRU13.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saudara, jangan nak buat main wayang lagilah, Barisan Nasional tidak sekejam itu, tetapi Pakatan Rakyat saya percaya sanggup biarkan rakyat mati bergaduhan selepas PRU 13 kerana masa itu Barisan Nasional rampas kembali semua negeri yang dikuasai oleh pembangkang sekarang ini. Lihatlah Pakatan Rakyat sanggup gadaikan nyawa penyokong mereka semasa rusuhan BERSHIT 3.0 tahun lepas, rusuhan ganas dan melampau itu telah menyebabkan risiko kepada orang ramai, tetapi Pakatan Rakyat tak peduli kerana jika ada orang mati dalam rusuhan itu, maka itu adalah suatu kepentingan politik kepada mereka, mereka akan jaja keliling dunia pasal itu ini untuk menuduh polis dan kerajaan sebagai kejam sedangkan punca sebenarnya adalah Pakatan Rakyat sendiri.

      Dalam isu bekalan air di Selangor, sebelum ini Pakatan Rakyat kata nak buat loji air Mitigasi 1 dan 2 di Sungai Selangor, apa dah jadi dengan projek itu? Apakah projek itu juga gimik politik murahan Pakatan Rakyat sebagaimana Lebuh Raya Mintak Sedekah dan Projek Keretapi Laju di Kelantan? Apakah projek itu juga sama seperti Sungai Limau Hydrocarbon Hub di Kedah yang semuanya terbengkalai hingga kini?

      Janganlah nak memfitnah kerajaan Barisan Nasional pula kerana Pakatan Rakyat sangat keji dan keterlaluan hingga sanggup membiarkan rakyat terkontang kanting di sana sini demi kepuasan nafsu serakah mereka.

      Apa pun selepas Chap Goh Meh, kita lihat berapa lama Khalid Ibrahim akan ambil masa untuk bubarkan DUN Selangor, cakap berdegar-degar, tapi pengecut sembunyi belakang tong beras bila berhadapan dengan kebenaran. Sedarlah diri. Sekian, terima kasih.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. Betul Bang! Umno nak jerat kita.

      Projek Langat 2 kelolaan Umno tu 5,500juta.
      Dato Khalid kata dia boleh settle masalah pakai 500juta saja.

      Depa nak jerat kita,...... sapa kroni yang dapat projek kenyang 400keturunan, tak payah kerja.

      Delete
    3. 01. Bersih tidak akan menjadi rusuhan kalau Umngok benarkan perhimpunan. Lihat saja himpunan baru2 ini, semua berjalan baik, malah org ramai dpt berniaga dgn untung lagi.
      02. projek loji air mitigasi akan selesai pertengahan Mac - Jun 2013 ini.
      03. Membiar rakyat terkontang-kanting? rasanya itu sesuai dirujuk kpd BN. Lihat negeri di sebelah sana Sabah fixed deposit. mengapa kesetiaan rakyat Sabah dibalas dgn membiarkan mereka kekal miskin?
      04. berkenaan pembubaran DUN, sepatutnya gelaran penecut itu jatuh kpd Najib, krn kali ini dia pemegang rekod membubar PRU sehingga dekat2 tarikh expire.

      Mr. Mahmud
      Nasional Malaysia

      Delete
    4. sekian dan terima kasih.
      Mr. Mahmud
      Nasionalis Malaysia

      Delete
    5. Kesian pencaci pakatan masuk sini komen dan lawan sendiri just nak yakinkan rakyat mereka masih relevan...kih kih kih...BN akan menang 2/3

      Delete
    6. Mr. Mahmud Pecacai Pakatan Rakyat, BERSIH 3.0 sudah dibenarkan berhimpun, tetapi penganjur BERSHIT 3.0 yang bebal berarak di jalanan kemudian merempuh sekatan polis, tak cukup dengan itu lempar batu, botol, sampai cucuk kepala polis dengan kon, itu arahan UMNO ke Mr. Mahmud Si Bebal?

      Mr. Mahmud, ko perlu tahu bahawa Anwar sendiri yang arahkan supaya peserta BERSHIT 3.0 merempuh sekatan polis, kemudian berlari-lari ke hulu ke hilir macam Yakjuj Majuj keluar dari sarangnya, memekik, melolong, melompat-lompat ke sana ke sini tak tentu arah, apa cerita?

      Mr. Mahmud pasal loji air Mitigasi 1 dan 2 itu, kau ingat nak buat pondok durian ke boleh siap dalam tempoh 3 bulan, bila nak mesyuarat buat unjuran kos? Bila nak lantik perunding reka bentuk projek itu? Bila nak buat tender? Atau semuanya akan diagih-agihkan kepada sekutu dan sedara mara puak-puak Pakatan Rakyat, tak payah tender-tender lagi, pelahap habis semua duit negeri sebelum Pakatan Rakyat tumbang di Selangor, macam itu ke?

      Pasal isu di Sabah, kau mungkin tak pernah ke sana, jadi jangan menyibuk tak tentu pasal, pembangunan di sana sangat pesat, sangat berbeza dari tahun ke tahun, projek perumbahan, projek pertanian untuk masyarakat setempat, pembangunan infrastruktur makin bercambah dari setahun ke setahun, jangan nak hina Sabah dan Sarawak sebagai negeri mundur kerana sudah banyak kemajuan di sana yang diusahakan oleh Barisan Nasional, bukannya macam Pakatan Rakyat, mana mereka bantu penduduk Sabah dan Sarawak untuk tingkatkan ekonomi, malahan Pakatan Rakyat di Sabah dan Sarawak sibuk menipu masyarakat terutama di pedalaman dengan berbagai pembohongan di sana sini, mereka sibuk laga-lagakan masyarakat dengan berbagai hasutan, itu semua boleh bantu pembangunan ekonomi Sabah dan Sarawak ke? Blah la, memang Pakatan Rakyat penipu yang tidak boleh dipercayai, sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian.

      Rakyat Malaysia sekalian perlu menentang sikap buruk Pakatan Rakyat ini supaya segala hasutan dan pembohongan serta sikap liar Pakatan Rakyat ini tidak merebak dalam masyarakat kita. Kita semua tidak perlukan golongan perosak ala Yakjuj Makjuj di negara kita kerana mereka ini hanya akan merosakkan negara kita dan menyebabkan keamanan negara kita musnah dengan begitu teruk sangat. Sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  2. ' Cukuplah seseorg itu dikatakan pendusta apabila dia menyampaikan setiap apa yg didgrnya'. HR Tarmizi.

    ReplyDelete
  3. Melayu bangsat.Dulu tgk orang yg keje kuat dia cakap rasuah.Ni dia tak ada wat apa2 boleh jadi kaya.Lu mau kaya orang tak peduli tp lu jgn ckp orang semua rasuah.Sekarang lu lagi besar punya penyamun.Lu ada ingat sama melayu susah punya orang ma.Lu serupa anu war sendiri kaya ckp worang rasuah.Pokaimak punya olang

    ReplyDelete
  4. Terima kasih kerana membogelkan munafiq2 PR ini. Segala apa yang ditinggalkan oleh pejuang terdahulu untuk meletakkan anak bangsa dilaras pembangunan, dirampas, dilacurkan, dijual oleh munafiq2 ini sebagai harta rampasan perang.

    Angsa emas saperti PKNS, Yayasan Selangor bukan sahaja dikeroyok sehingga keluar urat perut,malah sekarang disembelih dan daging diakikah bersama kafir..semata mata kerana dengki, tamak dan mahu cepat kaya dengan merompak, menipu khazanah rakyat Selangor.

    Untuk menutup keghairahan merompak rakyat Selangor, segala tuduhan dilemparkan kepada Melayu BN, pemerintah Pusat, sedangkan sebelum ini rakyat Selangor hidup makmur sebelum dicandukan dengan mimpi Raja Anu, membawa perubahan...Nah inilah perubahan yang rakyat Selangor dapat, satu lubang hitam yang busuk.

    Dedahkan rompakan, penipuan, penyelewengan yang dilakukan. Sudah sampai masa rakyat marhaen Selangor diberitahu. Berapa banyak institusi Melayu digadaikan untuk menampung kewangan PKR, DAP, PAS dan individu2 tertentu dalam PR. Berapa banyak tempat maksiat dibangun dan diluluskan sebagai pusat-pusat pungutan dana kewangan untuk DAP dan PKR Selangor. Berapa banyak peruntukan pembangunan untuk rakyat Selangor dibataltan, diselewengkan dan berakhir didalam kantung PR Selangor....demi mengikut nasihat Penasihat Ekonomi bergaji RM1 Selangor itu!!!

    Rakyat Selangor ditipu sianghari, manakala pada malamnya rakyat Selangor dirogol dan dilacurkan...hanya kerana Penasihat Ekonomi RM1 mengatakan rakyat marhaen Selangor mempunyai tahap politik dungu dan bebal.

    Macamana mau kira??

    ReplyDelete
  5. UMNO hancurbabi tak dapat diselamatkan lagi

    http://www.keadilandaily.com/ketua-cawangan-umno-keluar-parti-masuk-keadilan/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...wlu lu guna nama anon tp aku tau lu antara yg aktif dlm blog ni...bhai lu pnya jiwa msti kacaukan....

      Delete
    2. Juragan 69, pecacai Pakatan Rakyat di atas sudah kepala pusing, mereng dan sewel semua sudah datang, sebab itu dia meracau yang bukan-bukan.

      Kepada pecacai Pakatan Rakyat di atas sila lihat fakta ini:

      Dr. Chandra Muzaffar, antara pengasas PKR sudah keluar PKR dan menentang keburukan PKR selama ini.

      Ng Lum Yong juga adalah antara pengasar PKR yang sudah keluar PKR dan menentang keburukan PKR selama ini.

      Peguam Zulkifli Nordin, Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu sudah keluar PKR dan jadi ahli bebas serta banyak membongkar keburukan dan kejahatan PKR selama ini.

      Ahli Parlimen Bayan Baru Datuk Zahrain Mohamed Hashim, Ahli Parlimen Bagan Serai, Mohsin Fadzil Shamsuri, Ahli Parlimen Nibong Tebal, ADUN Behrang, ADUN Changkat Jering, Ahli Parlimen Wangsa Maju, bekas Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang merangkap bekas ADUN Penanti, Mohd Fairus Khairuddin juga telah keluar parti kerana sudah meluat dengan PKR yang makin teruk dan makin merosakkan masyarakat.

      Sekarang terimalah hakikat ini, kau sibuk pasal kononnya ketua UMNO cawangan keluar parti sertai PKR, tetapi berpuluh-puluh orang pimpinan PKR sama ADUN, Ahli Parlimen atau pimpinan tempatan PKR yang telah keluar parti dan menyokong UMNO dan Barisan Nasional walaupun mereka tidak menyertai mana-mana parti dalam Barisan Nasional.

      Sekarang sudah jelas bahawa PKR yang sudah tidak boleh diselamatkan lagi kerana puluhan orang kuat mereka sudah keluar parti, kalau nak kira ahli-ahli mereka pula sudah ribuan yang keluar parti sama menyokong Barisan Nasional walaupun tidak menyertai mana-mana parti komponen Barisan Nasional atau menyertai terus mana-mana parti komponen Barisan Nasional. Sedarlah diri dan insaflah. Sekian, terima kasih.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    3. Masuk PKR tak dapat duit. Lompat masuk UMNObabi masyukkk. Jadi pikirlah siapa akan kita Undi, manusia atau katak.

      Delete
    4. Siapa yang masuk babi? PAS melutut kepada DAP, hinggakan Ustaz Dr. Hasan Ali pun sanggup dipecat oleh PAS kerana untuk menggembirakan DAP, kemudian Ustaz Nasharuddin Mat Isa pula ditindas apabila beliau dipecat dari Majlis Syura kerana mahu menggembirakan DAP. PAS suka jadi pecacai DAP kerana Nik Aziz akan disambut majlis hari lahir di rumah Karpal Singh, siap dapat kek sebiji. Sebenarnya majlis sambutan hari lahir Nik Aziz itu adalah alasan saja, sebenarnya DAP meraikan kejayaan mereka menyingkirkan satu persatu batu penghalang agenda sekular DAP untuk menguasai PAS sepenuhnya. Beberapa pimpinan PAS seperti Ustaz Dr. Haron Din adalah antara orang yang dalam perhatian DAP kerana dia sangat sukar diperkudakan, bukannya macam Nik Aziz, bagi kek sebijik boleh berpeluk-peluk dan bersuka-suka sambut hari lahir di rumah Karpal, itu pun selepas Nik Aziz pecat Ustaz Nasharuddin Mat Isa dari Majlis Syura, harga pemecatan Ustaz Nasharuddin Mat Isa adalah sebijik kek sebagai upah kepada Nik Aziz yang tak sedar diri diperkudakan oleh DAP itu.

      Lompat PKR tak dapat duit, tapi pasal apa Lajim lompat masuk PKR? Malahan dengan mudah-mudah saja PKR hadiahkan sebuah bas dua tingkat kepada Anwar untuk jadikan pentas ceramah, kosnya lebih kurang RM 650,000.00. Malahan Khalid Ibrahim umumkan itu adalah hadiah dari dirinya dan dia buat pinjaman untuk bayar balik pinjaman itu dengan kos RM 10,000.00 sebulan, nampaknya makan mi maggi sajalah Khalid Ibrahim kerana duit habis belanja bayar ansuran bas untuk Anwar Ibrahim itu.

      Kemudian bila Anwar tak mau gunakan bas itu lagi, PKR hadiahkan pula sebuah trailer yang juga diubah suai, ini pun beratus ribu juga harganya kerana trailer yang diubah suai, yang biasa pun beratus ribu juga, ini tentulah lagi mahal. Tak tahulah siapa pula yang bayar ansuran kali ini untuk beli trailer itu.

      Dari mana PKR dapat dana beli trailer itu, silalah anon di atas ini menjawabnya. Itu pun kalau seorang yang jujurlah, kalau jenis pecacai Pakatan Rakyat yang tak peduli dosa pahala dan tak peduli halal atau haram, maka gerenti tak akan dijawab punya soalan saya itu. Bersikap jujurlah.

      Sedarlah rakyat Malaysia sekalian, berhati-hatilah dengan golongan perosak seperti Pakatan Rakyat ini. Jauhilah golongan perosak ini untuk menyelamatkan diri kita dan keluarga kita dari dihinggapi virus hasutan liar yang boleh menyebabkan kita bersikap liar seperti Pakatan Rakyat yang sememangnya liar ini. Selamatkan diri kita dan keluarga kita, marilah bersama-sama Barisan Nasional untuk menjadi orang yang berwawasan kerana Barisan Nasional adalah parti yang berwawasan dan berkualiti tinggi. Selamatkan Malaysia, undilah Barisan Nasional demi negara yang aman dan rakyat yang sejahtera. Sekian, terima kasih.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    5. Masok pkr lg senang menyamun di siang hari...

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!