FUYOH! NIK AZIZ KATA PENERIMA BR1M ADALAH BINATANG!

Perlu ke aku nak cakap lagi? Nik aziz dah gila....




Ketika jutaan rakyat Malaysia bersyukur dengan pelbagai bantuan yang diberikan Kerajaan Pusat, Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sebaliknya menyamakan usaha murni itu sebagai ‘memberikan hampas kelapa dan padi serta jerami kepada ayam dan lembu’.

Menurut Menteri Besar Kelantan itu, pemberian wang ringgit sangat mendapat sambutan kerana sama dengan ayam dan lembu yang akan datang sekiranya manusia memberikan haiwan tersebut makanan yang digemari.

Sehubungan itu, beliau menambah, pemberian wang ringgit adalah salah di sisi Islam kerana ajaran Islam yang sebenar adalah memberikan ilmu kepada manusia.

“Orang yang menawarkan (wang) kepada orang, (sama seperti) kalau kita panggil ayam nak suruh ayam datang dekat, kita tabur hampas kelapa, tabur padi. Kalau nak panggil lembu kita bubuh (bagi) jerami.

Tq Kedahan69ers

131 Responses to "FUYOH! NIK AZIZ KATA PENERIMA BR1M ADALAH BINATANG!"

  1. makin lama makin sasau orang tua ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kimak lah korang kutuk Nik Aziz.Bijan tu dayus.bini sendiri x blh didik pakai tudung.pastu sedap2 peluk laki org...dayus sial!

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. Dia kutuk org bleh plak? Pelik2.... duduk dlm gua la klau xnk kena kutuk..

      Delete
    3. Hey komunis, dah menggelabahkah sampai dah tak tau nak kelentong lagikah? Sibuk gunakan nama saya pasal apa?

      Memang dasar komunislah kamu ini, menyamar lepas itu merapu yang bukan-bukan untuk memburukkan saya. Sibuk tuduh orang dayus, kamu itu 10 kali lebih dayus sebab menyamar untuk fitnah orang, dasar pengecut, bacul, dayus, penakut, semuanya itu adalah diri kamu yang buruk itu.

      Walaupun dia tak pakai tudung, memanglah salah, tapi dia tak bersikap dayus macam si komunis penyamar macam kamu ini.

      Hey komunis penyamar, anjing kurap tepi jalan pun lebih mulia dari kamu, kalau kamu ada anak, sila kamu tanya perbuatan kamu ini dan bandingkan diri kamu dengan anjing kurap tepi jalan, sudah tentu anjing kurap itu lebih baik dari kamu kerana dia tak menyamar macam kamu ini.

      Inilah Pakatan Rakyat sibuk hina orang, tak bertudunglah, tapi mereka fitnah orang dan menyamar sebagai orang lain untuk burukkan orang itu apa cerita? Ini semua mulia sangatkah dalam ajaran Pakatan Rakyat? Dasar ajaran sesat, berlakon alim, tapi penyesat, perosak, pengkhianat. Dasar tak tahu malu, dasar tak ada maruah, anjing kurap tepi jalan pun tak berkelakuan macam kamu ni, kamu ni tak ada maruah, lebih hina dari anjing kurap, tak percaya sila tanya ibu bapa kamu dan saudara mara kamu berdasarkan sikap keji kamu ini. Sedarlah diri, bertaubatlah. Tetapi kamu mesti ingat kamu berdosa kerana ainaya saya. Ingatlah itu kerana itu semua akan jadi masalah kepada kamu nanti di akhirat kelak, itu pun kalau kamu ini orang Islam dan orang yang percaya kepada agamalah, kalau jenis tak beragama, maka itu dari segi moral, kamu lebih hina dari anjing kuraplah, itu saja. Sedarlah diri.

      Saya dah banyak kali nasihatkan kamu, sudah banyak kali memberikan pengajaran kepada kamu, tapi kamu masih tak sedar diri. Saya tak tahulah apakah kamu ini manusia atau haiwan yang masih tak sedar-sedar akan sikap buruk kamu, malahan nak katakan kamu haiwan pun, haiwan pun lebih baik dari kamu. Sedarlah diri. Insaflah, dan ingatlah kamu telah ainaya saya dan kamu berdosa berdasarkan perbuatan itu, ingatlah. Sedarlah diri.

      Lihatlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat sebenar Pakatan Rakyat ini, mereka ini memang jenis tak pedulikan halal atau haram, malahan dosa atau pahala pun mereka tak kisah, sebab itulah mereka sanggup berkelakuan liar seperti anon di atas. Oleh itu sedarlah semua. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    4. Undilah PAS. InsyaAllah kita semua selamat dunia akhirat. Semoga kita dapat tegakkan agama Islam yang syumul di Malaysia insyaAllah.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    5. Komunis, masih nak teruskan dengan penyamaran liar sebegitukah? Sungguh memalukan, tapi biasalah, dasar tak tahu malu, tak ada maruah diri macam si komunis ini, mana tau erti malu, malahan entah dia ada kemaluan entahlah.

      Komunis, jika kau ambil seekor anjing kurap kemudian kau duduk sebelah anjing kurap itu, maka anjing kurap itu lebih mulia dari diri kau, kerana kau ini pengecut, dayus, bacul, penakut, tak sedar diri, jenis maruah kau, sudah kasi anjing gonggong sajalah.


      Saya tidak mahulah mendoakan kecelakaan kepada kamu akibat perbuatan jahat kamu yang mengainaya saya ini, semoga kamu insaf dan sedar akan perbuatan kamu ini. Sedarlah, betapa malunya ibu bapa kamu mempunyai anak yang dayus, penakut, tak bermaruah, pengecut, bacul seperti kamu ini. Malahan betapa malunya ibu bapa kamu ada anak yang maruahnya sudah tidak ada, maruahnya sudah dijual beli untuk kegiatan liar sebegini. Manalah ibu bapa kamu nak letakkan muka mereka dengan perbuatan liar kamu ini? Malahan perbuatan kamu ini menyebabkan ibu bapa kamu dianggap tidak tahu jaga anak dan mengajarkan perkara keji kepada anak seperti kamu ini. Lihatlah betapa hinanya ibu bapa kamu disebabkan perbuatan kamu ini, masihkah kamu tidak sedar diri akan perbuatan liar kamu ini sudah memalukan dan menghinakan ibu bapa kamu hingga lebih teruk dari haiwan liar di hutan? Tidakkah kamu ada perasaan belas kasihan kepada ibu bapa kamu hingga maruah mereka tercemar akibat perbuatan buruk kamu ini? Tidak adakah walaupun sekelumit rasa pada diri kamu untuk bersihkan maruah ibu bapa kamu ini?

      Jika masih ada rasa kasih sayang kamu pada ibu bapa kamu dan mahu bersihkan maruah mereka yang dihinakan lebih hina dari haiwan oleh kamu sendiri maka perkenalkan diri anda dan nyatakan motif anda buat sedemikan serta bertaubatlah kepada Allah dan minta maaflah pada saya, itu pun jika anda ada rasa tanggungjawab untuk pertahankan maruah ibu bapa kamulah, jika kamu tidak peduli ibu bapa kamu diperhinakan lebih teruk dari haiwan di hutan, sudah tentu kamu tidak akan pedulikan dengan nasihat saya ini. Oleh itu, fikirkanlah apakah kamu mahukan ibu bapa kamu diperhinakan dan maruahnya tercemar oleh perbuatan kamu yang buruk ini, ataupun kamu hendak bersikah diri maruah ibu bapa kamu dengan mengikut nasihat saya tadi. Sekarang terpulanglah kepada kamu hendak jadi anak yang derhaka yang memburukkan maruah ibu bapa kamu hingga sehina itu atau kamu ingin bertaubat. Sedarlah diri. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    6. Komunis, tak mau dedahkan diri dan mahu jadi derhaka kerana menyebabkan maruah ibu bapa kamu tercemar dan jadi kejikah?

      Kesian ibu bapa kamu, ada anak macam kamu yang telah melumurkan taik ke muka ibu bapa kamu sendiri dengan berbuat jahat sedemikian.

      Saya masih berikan peluang kepada kamu, tetapi sampai bila kamu nak cemarkan maruah ibu bapa kamu dengan bersikap dayus dan pengecut sebegini?

      Kamu tidak ada hati perutkah untuk bersihkan maruah ibu bapa kamu yang kamu ainayakan hingga jadi macam ini?

      Kamu boleh bayangkan perasaan ibu bapa kamu bila mereka tahu kamu mencemarkan maruah mereka hingga sebegini rupa? Tiadakah perasaan belas ihsan dari kamu untuk bersihkan maruah mereka yang dilumurkan dengan tahi oleh kamu sendiri? Anak jenis apakah kamu ini hingga sanggup bersikap derhaka, sanggup burukkan maruah ibua bapa sendiri tanpa tahu malu? Sedarlah, insaflah.

      Astaghfirullah hal azim, MasyaAllah, sedarlah, bersihkan maruah ibu bapa kamu di atas perbuatan liar kamu ini, tiadakah rasa kasihan kamu kepada ibu bapa kamu sendiri hingga kamu sanggup biarkan maruah mereka dipandang hina dengan perbuatan kamu yang liar itu, mereka dianggap tak tahu jaga anak, malahan dengan perbuatan liar kamu itu juga ibu bapa kamu dianggap golongan liar, tidakkah kamu ada rasa malu dan tidakkan kamu rasa tanggungjawab untuk bersihkan maruah ibu bapa kamu itu. Sedarlah, insaflah, bertaubatlah.

      Saya menyeru kepada supaya dedahkan diri, nyatakan motif anda serta minta maaflah pada saya, jangan risau, saya tak minta RM 100 juta sebagai gantirugi dan dakwa kamu di mahkamah, saya hanya mahu tahu siapakah kamu dan apakah motif kamu serta hendaklah kamu minta maaf pada saya demi untuk membersihkan maruah ibu bapa kamu yang telah kamu cemari dengan perbuatan buruk kamu itu. Sedarlah, insaflah, dan bertaubatlah. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    7. Nik Najis ni sama saja dgn org tua yg nyanyok, perasan ulamak lak tu. Undi PAS merana dunia akhirat.....hidup didunia merana nak beribadah pun susah. Kotor - negeri dibawah PAS....lihat kebanyakan rumah ahlinya!!!!

      Delete
  2. Tahniah Tuan Guru......kerana mendedahkan niat jahat Umno yang memperlakukan rakyat seperti binatang......semoga rakyat membalas dengan memangkah Pakatan.

    Sebenarnya duit BRIM adalah duit hutang.....kerajaaan BERHUTANG untuk beli undi rakyat. Hutang kerajaan sudah melebihi 500 BILLION!. Kerajaan Umno belanja LEBIH DARI PENDAPATANNYA sudah 15 TAHUN!(sejak Anwar dipenjarakan).

    Jangan terpedaya dengan Umno....segala yang busok dan hina.

    ReplyDelete
    Replies
    1. darimana anonymous 9.15 tahu kerjaan dah hutang500 b,klu benar dakwaan itu saya juga nak sokong pk dlm pru13 nanti. buktikan dgn faktar jika hanya fitnah, nantikan balasan api neraka di akhirat kelak.

      Delete
    2. Anon 9.28pm: jangan dilayan orang2 mcm anon 9.15pm. Dunia dia dan yang sekutu dengannya hanya terima cerita2 dogeng.

      Delete
    3. entah2 family dia kat kelantan antara orang terawal berbaris. biasalah kannnn tanya menadah mulut mengata. standard org low iq

      Delete
    4. Anon 9.28

      Mintak maaf banyak-banyak....saya tersilap. Yang sebenarnya:

      RM 456.12 BILLION setakat tahun 2011
      (berdasarkan lapuran Auditor General)

      Tapi , by now, mungkin sudah sampai 500b....kalau tengok gaya najib belanja.

      MEMANG BENAR DAN TIDAK BOLEH DISANGKAL BAHAWA KERAJAAN BELANJA LEBIH DARI PENDAPATAN SEJAK 1998.....korang boleh check!

      Delete
    5. Pernah ker zaman mat liwat bagi balik yg negara dapat kpd rakyat sedangkan dia yg pegang duit..?
      Yang ko susah hati buat apa?Bodo nak mampuiih wakil parlimen korang terlalu bacuuul tak berani suarakan di parlimen...
      DASAR PENIPU YG TAHAP LUBANG TAIK

      Delete
    6. Anon 9.15 pm n 10.00 pm

      TERBAIIIK! ........ hujah mantap. orang2 yg berniat jahat memang tak suka dengar perkara2 sebegini.......... sebab mereka suka berketuakan orang jahil-jahat!

      Delete
    7. Sedara letaklah berapa angka pun yg pasti penduduk Kelantan penerima BR1M terbanyak dan rakyat yang paling ramai merempat ke negeri BN untuk bekerja hinggakan peluang untuk anak negeri tersebut disapu licin.

      Jalan negeri Pahang digunakan sepenuhnya oleh orang Kelantan hingga menyusahkan penduduk disepanjang laluan dari Tol Karak hingga sempadan negeri setiap musim perayaan dan cuti hujung minggu.

      Pakai otak la beli kereta pun kene berhutang..inikan pulak untuk membangunkan negara dalam masa yang singkat. Masa Dr M memerintah orang luar ingat di Malaysia ni org masih tinggal atas pokok hinggalah tercacaknya menara KLCC, Litar sepang, Klia antaranya.

      Budak tadika pun boleh pikir..so lu pikir la sendiri.



      Delete
    8. SEBENARNYA MALAYSIA NI DAH HAMPIR2 NAK KENE JUAL MASA PELIWAT JADI TPM. NASIB BAIK DR M CEPAT TAHU. PEKARA TU TAKDE SIAPA PULAK NAK INGAT DAN SEBUT SEBUT. TU YANG MOROYAN MELIWAT DAN MAIN TAIK JER KERJANYA SAMPAI SEKARANG.

      Delete
    9. Bhai 09.15 & 10.00...boleh lu bg tahu negara yg tak berhutang...adakah jepun tak berhutang...arab tak berhutang,amerika juga tak berhutang ke...bhai pentadbiran sebuah negara lbhkrg operasi sebuah industri atau bisnes...org yg terkaya juga berhutang,asalkan dia mampu utk membayar balik...no hal bro

      Sekiranya anwar yg mnjadi pm selepas tun m mnkin kita bermasalah...antaranya petronas akan dijual separuh saham ke syarikat usa atau proksi yahudi yg lain utk mereka mengawal hrga minyak disebelah asia,dan dlm masa yg sama mereka akan menguasai hak carigali petronas di benua afrika...

      Bhai..aku tak faham dgn attitude lu org.. Kerajaan bantu salah...tak bantu salah. Buat jalan salah..buat sekolah sekolah...lu tngk negeri dibawah pr...semua dah ada tak perlu buat apa lagi...tp mendabik dada merekalah yg terbaik...gunakan akal utk yg logik bukan utk politik...lu kata ..lu rasa ..lu fikirlah

      Delete
    10. Puak Pakatan Rakyat ni mana tau erti bersyukur dan mereka juga tak reti apa itu erti terima kasih. Lihatlah mereka tuduh kerajaan zalim dan kejam, tetapi tak ada pula kerajaan pergi terajang muka mereka semasa mereka makan nasi di rumah, malahan kerajaan tak pernah pun membelasah mereka semasa mereka sendang baca Harakah, Roket atau Suara Keldaian, tetapi mereka tetap tuduh kerajaan zalim keran mereka tak tahu berfikir mana yang baik dan mana yang buruk, mereka juga tidak pedulikan dosa atau pahal, malahan halal dan haram pun mereka tak kisah. Mereka tuduh kerajaan zalim, tetapi kerajaanlah yang bina sekolah tempat mereka belajar dahulu, malahan jalanraya yang mereka gunakan hari-hari adalah dibiayai pembinaannya oleh kerajaan, malahan bila mereka dan keluarga mereka sakit, mereka gunakan kemudahan kesihatan kerajaan yang hanya bayar RM 1 sama macam orang lain yang sokong kerajaan untuk dapatkan rawatan dan ubat-ubatan.

      Tetap dengan muka tak tahu malunya mereka sibuk tuduh kerajaan zalim sedangkan mereka selama ini gunakan dan ambil segala kemudahan yang disediakan oleh kerajaan. Golongan seperti ini adalah golongan yang lebih teruk dari haiwan, malahan anjing pun jika kita bagi makan dan beri minum dia tahu hargai jasa orang yang bantunya, tetapi Pakatan Rakyat ini bantulah macam mana pun, mereka tak kenang budi juga, kalau tak kenang budi itu tak apa lagi, tapi siap khianat kepada kerajaan yang bantu mereka, itulah sangat keji Pakatan Rakyat ini, bantuan yang mereka gunakan itu bukannya nak terima kasih kepada kerajaan, tetapi sibuk khianat terhadap kerajaan pula.

      Lihatlah PAS, PKR dan DAP mana tau apa, apa satu pun tak tau nak buat pembangunan untuk kesejahteraan Malaysia, mereka hanya sibuk perosakkan negara dengan ceramah pembohong, hasutan di sana sini, demontrasi liar, itu semua adalah baik pula bagi puak Pakatan Rakyat ini, memang mereka tak reti fikir, sebab itu mereka berkelakuan begini, sokong kejahat dan tak tahu bersyukur atas segala bantuan orang lain. Sedarlah semua, jangan jadi macam puak tak sedar diri itu. Sedarlah semua rakyat Malaysia. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    11. Dia orang ni nak kata bodoh nampak cerdik...nak kata cerdik..yer ker cerdik??

      Kita hutang bukan bayar dengan PITIH. Kat sekolah tak belajar ker?
      Kita barter trade dengan hasil bumi seperti kelapa sawit, getah dan segala macam benda baik hasil bumi atau pun bahan buatan yg diperlukan yang tidak terdapat di negara yang memerlukan bahan tersebut.

      Sekolah ker selalu ponteng sekolah???Sebab tu HUSAM HIGHWAY kene mintak derma dari rakyat (sebab derma rakyat sebab rakyat yg nak guna) serta guna cangkul, pengali, penyodok dan kereta sorong. Agak2nya dah berapa k/m jalan ni siap? Duit derma siapa simpan?

      Delete
    12. Puak Pakatan Rakyat ni mana tau erti bersyukur dan mereka juga tak reti apa itu erti terima kasih. Lihatlah mereka tuduh kerajaan zalim dan kejam, tetapi tak ada pula kerajaan pergi terajang muka mereka semasa mereka makan nasi di rumah, malahan kerajaan tak pernah pun membelasah mereka semasa mereka sendang baca Harakah, Roket atau Suara Keldaian, tetapi mereka tetap tuduh kerajaan zalim keran mereka tak tahu berfikir mana yang baik dan mana yang buruk, mereka juga tidak pedulikan dosa atau pahal, malahan halal dan haram pun mereka tak kisah. Mereka tuduh kerajaan zalim, tetapi kerajaanlah yang bina sekolah tempat mereka belajar dahulu, malahan jalanraya yang mereka gunakan hari-hari adalah dibiayai pembinaannya oleh kerajaan, malahan bila mereka dan keluarga mereka sakit, mereka gunakan kemudahan kesihatan kerajaan yang hanya bayar RM 1 sama macam orang lain yang sokong kerajaan untuk dapatkan rawatan dan ubat-ubatan.

      Tetap dengan muka tak tahu malunya mereka sibuk tuduh kerajaan zalim sedangkan mereka selama ini gunakan dan ambil segala kemudahan yang disediakan oleh kerajaan. Golongan seperti ini adalah golongan yang lebih teruk dari haiwan, malahan anjing pun jika kita bagi makan dan beri minum dia tahu hargai jasa orang yang bantunya, tetapi Pakatan Rakyat ini bantulah macam mana pun, mereka tak kenang budi juga, kalau tak kenang budi itu tak apa lagi, tapi siap khianat kepada kerajaan yang bantu mereka, itulah sangat keji Pakatan Rakyat ini, bantuan yang mereka gunakan itu bukannya nak terima kasih kepada kerajaan, tetapi sibuk khianat terhadap kerajaan pula. Sikap dan pemikiran liar Pakatan Rakyat ini lebih hina dari seekor anjing kurap di tepi jalan, kerana walaupun anjing itu seekor binatang yang terbuang, tapi bila kita bagi dia minum, dia tahu hargai jasa kita, dia tak kacau kita, tapi Pakatan Rakyat pula kerajaan bantulah macam mana pun, mereka akan menyalak ke hulu ke hilir hina kerajaan, malahan sampai sanggup nak tikam kerajaan, inilah sikap yang tak bertanggunjawab. Oleh itu sedarlah semua.

      Lihatlah PAS, PKR dan DAP mana tau apa, apa satu pun tak tau nak buat pembangunan untuk kesejahteraan Malaysia, mereka hanya sibuk perosakkan negara dengan ceramah pembohong, hasutan di sana sini, demontrasi liar, itu semua adalah baik pula bagi puak Pakatan Rakyat ini, memang mereka tak reti fikir, sebab itu mereka berkelakuan begini, sokong kejahat dan tak tahu bersyukur atas segala bantuan orang lain. Sedarlah semua, jangan jadi macam puak tak sedar diri itu. Sedarlah semua rakyat Malaysia. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    13. Juragan 69: tu pasal jangan layan sangat dorang2 ni sbb cakap mengalahkan ahli ekonomi padahal serba serbi cetek sangat pahamannya. Malu laaa orang luar tengok pembangkang kat malaysia ni sbb tak ada ciri2 pembangkang berkualiti.

      Delete
    14. negri Selangor wlaupun bukan bawah UBN.... tetap negeri termaju dan terkaya... bahkan rezab negeri dah lebih rm 2 billion...... bgtu juak p.pinang.. mengatsi negeri2 dibawah BN yg kroni2 boloti semua peluang buat harta untuk diri sendiri ...........

      itu belum semak laporan audit... dr segi ketelusan kerajaan negeri2 PR!

      juga.... laporan kes SPRM pegawai2/ahli2 politik di negeri2 kerajaan PR ......

      4 tahun terbukti lebih baik darikerajaan negeri2 dibawah BN!

      NYAH UMNO/BN.. kita lebih berjaya!

      Delete
    15. Rizab negeri Selangor yang terkaya konon, blah la, memanglah kaya sebab tipu kanak-kanak tadika yang masa kempen PRU 12 kata nak diberikan RM 50.00 jika Pakatan Rakyat menang di Selangor masa PRU 12, tetapi hingga kini ada pelajar tadika berkenaan dah darjah 5 pun tidak diberikan walau sesen pun hak mereka itu. Kalau kaya pasal apa sanggup tipu kanak-kanak tadika? Warga emas pun Pakatan Rakyat tipu, ibu tunggal pun ditipu oleh Pakatan Rakyat, apa ini semua.

      Jangan nak berlagaklah, sedarlah Pakatan Rakyat sangat kejam, kanak-kanak tadika pun sanggup ditipu dan diainaya dengan sebegitu zalim. Maka sedarlah rakyat Malaysia sekalian, tak guna Pakatan Rakyat ini, mereka hanya tukang tipu sajalah. Oleh itu sedarlah semua. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    16. Juragan 69'

      Aku rasa kau perlukan kursus Ekonomi Makro sikit.

      BETUL.....hampir semua negara berhutang

      TAPI

      Amat penting supaya BUDGET DIA "SURPLUS BUDGET".....iaitu, pendapatan kerajaan LEBIH dari perbelanjaan kerajaan .

      YANG BERLAKU KAT MALAYSIA.......pendapatan kerajaan KURANG DARI perbelanjaan kerajaan (DEFICIT BUDGET), INI SUDAH BERLARUTAN SELAMA 15 TAHUN!


      Inilah yang menjadi kebimbangan IDRIS JALA yang menganggarkan Malysia akan MUFLIS PADA 2019! (tapi lepas kena luku dek najib, dia pusing kot lain)


      Jadi, BRIM itu hanya MENAMBAHKAN HUTANG NEGARA yang lambat laun terpaksa dibayar oleh rakyat

      Delete
    17. Anon 11:26 PM, sepatutnya anda yang kena belajar ekonomi asas tingkatan 5 serta kena belajar matematik semula.

      Beginilah Pakatan Rakyat tidak tahu ekonomi tetapi sibuk membohong itu dan ini, tapi biasalah, membohong, menghasut serta berdemontrasi liar adalah amalan turun temurun dan tradisi PAS, PKR dan DAP, biasalah.

      Dalam isu Bantuan Rakyat 1Malaysia, kerajaan berikan bantuan supaya perbelanjaan rakyat makin bertambah kerana sudah ada wang. Ini akan memajukan ekonomi negara kerana bila rakyat berbelanja, permintaan terhadap barangan dan perkhidmatan akan bertambah, kemudian ini akan menyebabkan banyak peluang pekerjaan untuk menambahkan keluaran barangn dan perkhidmatan itu, maka rakyat akan dapat banyak kerja, rakyat akan dapat gaji dan berbelanja untuk beli itu dan ini maka permintaan akan makin bertambah, ekonomi negara akan baik kerana permintaan untuk barang dan perkhidmatan makin bertambah dan ini mewujudkan banyak peluang kerja.

      Bila wujud banyak perniagan dan untung banyak, kerana hasil keluaran dibeli oleh orang ramai, maka keuntungan itu sebahagiannya dicukaikan kepada pihak kerajaan untuk membangunkan negara.

      Pakatan Rakyat tak sedar dan mereka ini tak tahu pun pasal ekonomi. Dalam isu Bantuan Rakyat 1Malaysia ini, hanya dengan RM 500.00, banyak peluang ekonomi akan muncul, ini akan mempercepatkan pertumbuhan ekonomi negara dan kesannya negara akan dapat banyak pendapatan.

      Tapi biasalah Pakatan Rakyat mana tau ini semua, mereka ingat dengan mintak sedekah buat lebuhraya, buat projek keretapi laju, kemudian rampas gaji kakitangan dan pensyarah KUIN untuk biaya operasi KUIN itu adalah yang baik sangat, tapi itulah yang akan merosakkan ekonomi negara kerana rakyat akan makin kurang wang kerana PAS asyik peras kononnya derma sedangkan itu semua tanggunjawab PAS selaku kerajaan di Kelantan. Bila rakyat kurang wang maka perbelanjaan makin kurang, permintaan barangan dan perkhidmatan akan kurang, maka pengusaha kena hentikan sebahagian pekerja untuk jimatkan kos pengeluaran, maka makin kurang permintaan, dan akhirnya pekerja akan kehilangan kerja, manakala perusahaan akan bankrap kerana tak ada orang yang boleh beli kerana pergerakan wang menjadi statik kerana PAS asyik mintak sedekah lepas ceramah hingga rakyat kurang wang untuk berbelanja.

      Kepada anon di atas, jangan hendak bermain drama di sini, saya belajar berkenaan ekonomi, perdagangan, serta hal berkaitan pengurusan di sekolah menengah hinggalah saya di universiti. Jadi jangan nak temberanglah.

      Bersikap jujurlah, jangan berlagak lebih, tetapi sekadar auta macam anon yang merapu itu. Sedarlah semua rakyat Malaysia. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    18. Bhai 11.16...lu tak malu ke mengatakan negeri selangor dan pp menjadi negeri termaju dimalaysia...bhai betapa bongkak tak bertempat ttp menunjukkan betspa bodohnya statement lu...pr perintah selangor dan pp berapa tahun bhai..dan berapa tahun dua negeri ni dibawah bn.. Bhai kedua2 negeri tu menjadi maju sebelum 2008 bhai...tak malu mengaku pr yg memajukan selangor dan pp...ialah semua dah cukup,klu anak aku jd mb pun dia tahu simpan duit klu tak perlu bg rakyat balik...

      Kenapa lu tak jadikan kelantan negeri termaju di malaysia...hampir separuh dari kemerdekaan kita kelantan dibawah pas.. Kenapa tak maju pun...undang2 hudud tak buat sbb tu tak boleh maju...takda rasuah tak boleh maju...takda kroni tak boleh maju..atau Allah benci dgn apa dan siapa di kelantan maka negeri tu kekal negeri termiskin di kelantan...takkan nk harap royalti minyak baru boleh maju...johor, selangor,pp takda pun minyak...ok jew!!!

      Bhai 11.26...jika dngr ckp bakal pm pr..bnyk cukai dimansuhkan...hutang ptptn di hapus kan..yuran pendidikan keseluruhan di hapus kan...tol dihapuskan...darimana ye kerajaan nk dapat duit utk tampung kos pentadbiran, kos pembangunan utk kemajuan negara... Duit petronas lagi...sedangkan mlm ni isytihar pr menang besok hrga minyak turun...berapalah yg tinggal kt petronas tu.
      Shell sapa nk tnggung kerugian dia....hmm petronas lagi.....lu kata ..lu suka ..lu fikirlah

      Delete
    19. insya Allah PM kerajaan PR akan bukti kecemerlangan negara tanpa rasuah dan tyrany .........

      Delete
    20. Betul pandangan dari Saudara Juragan itu, Bantuan Rakyat 1Malaysia tidak membankrapkan Malaysia, tapi akan menambahkan pertumbuhan ekonoomi Malaysia sebagaimana penerangan saya di atas.

      Tetapi negara Malaysia boleh bankrap jika Pakatan Rakyat sibuk berpolitik liar siang dan malam hingga memporak perandakan negara ini. Malahan Buku Jingga Pakatan Rakyat yang merapu itu, di manakah faedah jangka masa panjang untuk kepentingan negara? Itu semua untuk memusnahkan negara adalah.

      Perlaksaan Buku Jingga boleh menyebabkan Malaysia terjerumus ke krisis ekonomi yang sangat dahsyat seperti di Greece. Ini kerana di Greece, kerana dasar seperti Buku Jingga inilah menyebabkan negara itu di ambang muflis dan kini kedudukan kewangan Greece sangat kritikal, dan sudah tidak terkawal.

      Di Greece kerana nak menang pilihanraya, parti yang kaki auta macam Pakatan Rakyat janji macam Buku Jingga inilah, cukai dikurangkan sebanyak-banyaknya, kemudian beri subsidi yang melampau-lampau, tak cukup dengan itu banyak benda dikurangkan cukainya hingga pendapatan negara berkenaan merosot dengan begitu mendadak, kemudian dalam tempoh tak sampai 5 tahun, negara itu di ambang muflis hinggakan ramai penjawat awam di Greece dipecat kerana kerajaan Greece tak mampu bayar gaji lagi, malahan kakitangan yang ada pun dipotong gaji mereka dengan begitu banyak. Malahan kerana kantung negara Greec sudah hampir kering, segala subsidi yang melampau-lampau selama ini dihentikan, malahan cukai dinaikkan lebih tinggi daripada sebelum perlaksanaan Buku Jingga Greece itu. Maka kehidupan rakyat menjadi sangat menderita, peluang pekerjaan makin menyusut, malahan pekerja sedia ada terpaksa diberhentikan oleh majikan kerana majikan sendiri sudah bangkrap, sudah rugi banyak, tak mampu nak beroperasi kerana kos yang sangat tinggi dan jualan yang makin kurang.

      Inilah rakyat Malaysia perlu sedar bahawa Buku Jingga untuk seronok dua tiga tahun bolehlah, seronok harga petrol diturunkan sebanyak-banyaknya, kemudian tak payah ada tol di lebuhraya, tak payah bayar cukai, semua hutang rakyat terhadap negara seperti PTPTN dimansuhkan, memanglah seronok sekejap, tetapi selepas itu, selepas segala harta benda yang ada telah habis dijoli secara melulu itu, dari mana nak dapat duit untuk biaya semua urusan pembangunan dan urusan bantuan yang melampauj-lampau itu? Kerosakkan di lebuhraya, siapa nak baiki? Malahan lepas duit PTPTN sendiri sudah kering, nak ambil duit dari mana lagi nak biaya kos pengajian yang tinggi itu? Malahan petroleum yang subsidinya melampau-lampau, maka nak ambil dari mana lagi nak bayar subsidi petroleum?

      Maka akhirnya akan jadi macam Greece jugalah, segala bantuan dihentikan, pembangunan negara terbengkalai, cukai dinaikkan berganda-ganda, kos sara hidup meninggakat dengan dahsyat, ramai pekerja kehilangan kerja, majikan ramai yang bankrap kerana hasil keluaran tak dibeli oleh orang yang tak ada duit. Kemudian penyelenggaraa infrastruktur awam akan terbengkalai, jalan berlubang tak dapat dibaiki, lampu isyarat rosak tak dapat dibaiki, sekolah nak runtuh pun tak dapat dibaiki, pelajar belajar di bawah pokok. Inilah akibatkanya jika berjoli tanpa arah tujuan akhirnya sekejap sajalah senonok, tetapi menderita dalam tempoh masa yang panjang untuk pulihkannya kembali.

      Lihatlah di Greece, lepas kerajaan tak guna itu porak perandakan Greece, maka dah tak tau nak baiki keadaan, letak jawatan, tapi rakyat masih menderita hingga hari ini, taik yang dia berak itu orang lain pula yang kena cuci. Inilah macam Pakatan Rakyatlah, jika negara kita punah ranah macam Greece, maka kalau Barisan Nasional nak pulihkan balik pun ambil masa yang panjang, bukannya nak pulihkan ekonomi itu dua tiga minit, dua tiga puluh tahun pun tak pasti lagi boleh pulih. Oleh itu sedarlah semua, janganlah terpedaya dengan janji penipu Buku Jingga dan Pakatan Rakyat penipu itu. Sedarlah semua. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    21. Lawaklah Anon 1:00 AM itu, kononnya tanpa rasuah dan tyrani, tapi lihatlah dalam Pakatan Rakyat, betapa kejamnya PAS yang pecat ahlinya tanpa diberikan peluang bela diri, malahan pemecatan itu adalah keran ahlinya itu gigih pertahankan Islam dan pemecatan itu adalah kerana kehendak DAP tak guna itu.

      Kemudian dalam PKR pula, Anwar lantik dirinya sendiri jadi Ketua Umum tanpa proses demokrasi, tak ada pemilihan pun, malahan tak ada orang calonkan dia pun bagi jawatan itu, dia sendiri buat jawatan tersebut, kemudian lantik dirinya sendiri. Malahan dalam PKR juga isterinya adalah Presiden, dan anaknya pula Naib Presiden.

      Samalah macam DAP, anak beranak berkuasa dalam parti, Lim anak beranak menantu, Karpal anak beranak pun berkuasa dalam parti juga. Malahan nak kira undi yang hanya lebih sedikit 1800 undi ambil masa sampai 19 hari malahan mereka juga tak dapat nak bezakan nama Vincent Wu dengan Zairil Khir Johari, sangat teruk, bukan saja tak reti mengira, malahan tak tahu membaca, apa ini semua?

      Pakatan Rakyat hanyalah perosak sajalah, oleh itu rakyat jangan terpedaya, bukit dah ada keburukkan Pakatan Rakyat ini. Sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    22. Anon 9.15pm...Aku sebenarnya tak berapa suka polemik ekonomi ni, lebih-lebih lagi dari orang yang merasa terror saperti awak. Aku tanya satu sahaja.

      Berapa gaji awak sebulan sekarang? OK, aku letak RM20,000.00, Bini awak? Ok aku letak RM25,000 ( Bini awak pandai pada awak )

      Income laki bini awak berdua..RM45,000.00 sebulan WOW!!!WOW!!!

      Berapa hutang kereta awak? RM100,000. (Blame UMNO kereta mahal)
      Berapa hutang kereta bini awak? RM 40,000 ( Bini awak pandai )
      Berapa hutang rumah awak lakibini? RM200,000. (mampu milik)

      Hutang awak lakibini...RM340,000.00 ( Logik tak???)

      Orait!! Awak laki bini rasa miskin nak mampuskah dengan pendapatan RM45,000 sebulan?? Sedangkan hutang awak lakibini RM340,000.00

      Aku pasti awak lakibini mampu makan steak, melancong dan beri duit kat mak bapak dikampung, disamping sekali seminggu masuk sedekah dalam tabung jumaat masjid. Awak tak rasa kedana, malah awak yakin awak lakibini mewah.....

      Jadi apa erti hutang Negara RM500 billion atau RM600billion waima.

      Awak lakibini ada faham??? Kawan-kawan awak ada faham??? ANUWAR IS NOT AND NEVER A STRATEGIC ECONOMIST.

      Delete
    23. Anon 9.15pm, sedikit tambahan untuk mencairkan otak awak yang tepu (kerana aku rasa sayang pd awak).

      2011 end. Malaysia mencatatkan GNP sebanyak RM982billion ( dekat-dekat
      RM 1trilion ), meletakkan negara dikedudukan ke12 negara perdagangan dunia. Tahun 2012?? dan seterusnya sekiranya tak ada huru hara....

      Saperti awak juga bulan Jan 2013 awak lakibini terima gaji RM45,000, bulan Feb 2013 RM45,000 lagi...dan seterusnya...sekiranya tak ada huru hara dan awak lakibini tidak dipecat oleh DAP.

      Hutang Malaysia 2011 ada RM400bilion...carry ke 2012 + charges etc jadi RM 480 bilion....carry ke 2013....seterusnya sekira tak ada huru hara..
      Hutang masih menten RM480bilion...TAPI GNP bersifat Kummulatif, saperti awak lakibini terima gaji setiap bulan...Kumulatif akhir tahun awak lakibini terima RM510,000 WOW 5X!!!( bayar cukai tau).

      Jadi awak cerap dah ke sekarang? Jangan mekonfiuskan issu, nanti rakyat cerdik marah..Kita dah mencapai 98% celik huruf dan 68% celik komputer.. Saya tak suka diperbodohkan, begitu juga rakyat dan rakan lain, semua kita anggap cerdik.

      Delete
  3. Biasa laa org pantai timor ni. Semua related dgn binatang. Klau tidak takan la org perempuan pon d panggil 'tine'. Dah kawin bw penyakit hiv ke rmh sbb rajin pg seberang cari pelacur siam. Dah ada yg halal yg haram masih sedap. Lelakinya nafsu mcm kerbau jantan mcm binatang. Cakap tak serupa bikin. Tak malu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tok guru kata tu jika wang rasuah.... memang salah. kalau duit sedekah/hadiah,OK.

      Delete
  4. Yg dikatakan binatang ternak itu, bahkan lebih sesat lagi adalah " al ghafiluun", golongan yg mengikut sahaje tanpa memikir benar salahnya. Dulu dulu binatang ternak dijaga, dikawal oleh anjing anjing pengembala ! Anjing anjing ini akan menyalak nyalak bila ternakan cuba lari atau cuba dicuri. Sori ! kasar sikit !
    "Dan kalau Kami kehendaki nescaya Kami tinggikan (derjat)nya dgn ayat ayat itu, tetapi dia cenderung kpd dunia dan menuruti hawa nafsunya yg rendah, mk perumpamaannya spt anjing, jika kamu halau dia munghulurkan lidahnya, dan jika kamu biar dia menghulurkan lidahnya (juga),....." Al A'raaf 176.
    "Dan sesungguhnya Kami jadikan utk (isi neraka) Jahanam kebanyakan dari jin dan manusia, mrk punya hati (akal) tp tidak memaham / berfikir dgnnya, mrk punya mata tp tidak melihat (tanda tanda kebesaran Allah swt) dgnnya, mrk punya telinga tp tidak mendengar (ayat ayat Allah swt) dgnnya. Mrk itu spt binatang ternak, bahkan lebih sesat lagi. Mrk itulah org org yg lalai (" al ghafiluun") Al A'raaf 179.

    ReplyDelete
  5. Mr nikki ni esok klau mati dan dgn bahasa2 yg beliau lemparkan ulat gogok nanti klr dari mulut beliau. Retire la cepat sebelum kena sumpah dari orang ramai. Bagi la kata2 yg baik jadi semua org rasa hormat bukan setakat penyokong sendiri sj yg syiok pd dia. Insaf la sudah ramai berkecil dgn lisannya dan jgn fikir Allah itu pekak.

    ReplyDelete
  6. Dia cakap mereka macam binatang tapi dia lagi macam Taliban. Muka, badan, cakap, jalan, perintah, fikiran pun macam Taliban

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah jika wanita2nya d panggil 'tino' ibu sendiri pggl apa? Ibu mereka bukan wanita yg susah melahirkan jantan2 keparat nih. Pandang rendah kpd orng2 perempuan entah kepala hotak engkau keluar dari mana. BIADAAAP!!! Nabi muhds.a.w. tidak ajar umatnya sebiadap begini. Mr nikki tolong fikir dgn kepala diatas jgn kepala bawah kamu sblum darjatmu sebagai lelaki tdk tergolek mcm nangka busok. Bummer. Penat aje mak engkau lahirkan kau. Allah tidak tidor. Retire!!!.

      Delete
  7. Nik Aziz hina kata Bantuan Rakyat 1Malaysia yang diberikan oleh kerajaan itu hanya diambil oleh orang-orang yang macam binatang, macam lembu dan ayam. Lihatlah betapa teruknya PAS hingga tok guru politik dia pun dah keliru, dah ting tong kepala hingga tak tau nak burukkan kerajaan lagi hinggakan sanggup hina orang ramai yang terima bantuan sebagai binatang.

    Malahan kepada ahli-ahli termasuk pimpinan PAS di kampung-kampung, taman perumahan yang dah terima Bantuan Rakyat 1Malaysia sila pulang wang itu kepada kerajaan kembali kerana tok guru politik anda, Nik Aziz kata penerima Bantuan Rakyat macam haiwan, oleh itu sila pulangkan balik bantuan itu jika anda rasa Nik Aziz itu betul, kalau anda rasa Nik Aziz itu ada sesuatu yang dah kena dengan pemikirannya yang makin celaru dan serabut kerana politik dengki selama ini, maka adalah lebih elok anda semua tinggalkan saja PAS itu, kerana PAS dah teruk, orang bagi bantuan pun dihina, orang terima bantuan pun dihina. Sedangkan PAS yang selepas ceramah tadah songkok putih, tadah plastik, tadah tempurung, tadah tin milo, tadah tin susu untuk mintak sedekah dari orang yang datang ceramah itu apa pula ye? Itu lebih teruk, tak ada bantu pun kepada rakyat, tapi sibuk nak ambil harta rakyat pula. Bukannya tak bagus bagi sedekah, bagus, tapi lihatlah PAS itu bagi sedekah nak buat apa? Pimpinannya dah senang lenang, malahan para penceramah itu dibayar buat apa, kononnya ikhlas, perjuangan agama, auta sajalah, perjuangan agama apanya kalau setiap kali ceramah nakkan bayaran, kalau ceramah elok itu tak apalah ada manfaat, tapi ceramah maki hamun, hasutan, caci maki, bercakap biadap, ajar perkara buruk dan keji, itu semua perosak, layakkah diberikan bayaran ceramah untuk perkara sesat macam itu? Oleh itu rakyat semua perlu jelas dan sedar akan semua yang berlaku ini. Marilah kita menyokong Barisan Nasional untuk terus membangunkan negara ini kerana ia juga adalah untuk kesejahteraan diri kita dan keluarga kita juga. Oleh itu sedarlah semua rakyat Malaysia. Sekian, terima kasih.

    Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
  8. patut la pun,kepada pengikut pakatan rakyat yg pergi ke perhimpunan bersih tajaan nik ajis tu lembu2 nik ajis rupanya,bukan saya kata,nik ajis kata.

    ReplyDelete
  9. Wahai warga Kelantan pemimpin macam ni kalu korang simpan lagi lama teruk penderaan jiwa mental dan fizikal yg korang akan alami.

    Org bercakap dia pun dah tak dengar. Apa yg dia cakap dia sendiri pahae atau tak pahe Allah saje yg tahu.

    Penerima BR1M benate...hok tok guru dok memekik melolong pasal duit royalti mintak yang pelantarnya bukan dalam negeri Kelate tu apo diao? Suis pale mu ni ok lagi ko doh ko??

    ReplyDelete
  10. Saudara dan saudari sekalian, lihatlah Nik Aziz hina kata Bantuan Rakyat 1Malaysia yang diberikan oleh kerajaan itu hanya diambil oleh orang-orang yang macam binatang, macam lembu dan ayam. Lihatlah betapa teruknya PAS hingga tok guru politik dia pun dah keliru, dah ting tong kepala hingga tak tau nak burukkan kerajaan lagi hinggakan sanggup hina orang ramai yang terima bantuan sebagai binatang.

    Malahan kepada ahli-ahli termasuk pimpinan PAS di kampung-kampung, taman perumahan yang dah terima Bantuan Rakyat 1Malaysia sila pulang wang itu kepada kerajaan kembali kerana tok guru politik anda, Nik Aziz kata penerima Bantuan Rakyat macam haiwan, oleh itu sila pulangkan balik bantuan itu jika anda rasa Nik Aziz itu betul, kalau anda rasa Nik Aziz itu ada sesuatu yang dah kena dengan pemikirannya yang makin celaru dan serabut kerana politik dengki selama ini, maka adalah lebih elok anda semua tinggalkan saja PAS itu, kerana PAS dah teruk, orang bagi bantuan pun dihina, orang terima bantuan pun dihina. Sedangkan PAS yang selepas ceramah tadah songkok putih, tadah plastik, tadah tempurung, tadah tin milo, tadah tin susu untuk mintak sedekah dari orang yang datang ceramah itu apa pula ye? Itu lebih teruk, tak ada bantu pun kepada rakyat, tapi sibuk nak ambil harta rakyat pula. Bukannya tak bagus bagi sedekah, bagus, tapi lihatlah PAS itu bagi sedekah nak buat apa? Pimpinannya dah senang lenang, malahan para penceramah itu dibayar buat apa, kononnya ikhlas, perjuangan agama, auta sajalah, perjuangan agama apanya kalau setiap kali ceramah nakkan bayaran, kalau ceramah elok itu tak apalah ada manfaat, tapi ceramah maki hamun, hasutan, caci maki, bercakap biadap, ajar perkara buruk dan keji, itu semua perosak, layakkah diberikan bayaran ceramah untuk perkara sesat macam itu? Oleh itu rakyat semua perlu jelas dan sedar akan semua yang berlaku ini. Marilah kita menyokong Barisan Nasional untuk terus membangunkan negara ini kerana ia juga adalah untuk kesejahteraan diri kita dan keluarga kita juga. Oleh itu sedarlah semua rakyat Malaysia. Sekian, terima kasih.

    Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
  11. UMNO dah lama makan duit tak halal. Hak rakyat kelantan dirimbat. Minyak yang diberi tuhan kepada orang kelantan sebagai rezeki telah disamun oleh quraish UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni lagi sekor lubang taik punye pencacai pr..
      cai..klu telaga tu tepi rmh n.ajis....bolehla.
      Ni telaga di luar sempadan...payoh...

      Delete
    2. mak oi.... ganaih betul satement ko tu wahai pukimak anon 10.09 oi.... mcm sial je.. padahal ko pun ambik jugak bantuan rakyat tu... apalah sial nasib malaysia terima org mcm ko nie....

      Delete
    3. Apa ni saudara, minyak apa pula? Kawasan perairan lebih 5 batu nautika adalah milik kerajaan Persekutuan, petroleum yang diambil dari dasar laut di kawasan itu adalah lebih dari 5 baut nautika, jadi danganlah sibuk nak menuduh yang bukan-bukan pula.

      Sila saudara lihat tanah hasil usaha rakyat di Hulu Kelantan dan beberapa kawasan lain di Kelantan yang dirampas oleh PAS untuk dibuat Ladang Rakyat yang akhirnya jadi ladang swasta, rakyat hanya dapat hampas kelapa dan jerami sajalah sedangkan santan dan padinya dikaut oleh pihak swasta tersebut apa cerita? Malahan tanah yang diperoleh oleh Syarikat Ngeh Koo Ham dan Nga Kor Ming itu juga sebahagiannya adalah tanah yang diusahakan oleh penduduk, malahan penduduk sudah pohon untuk memiliki tanah itu, tetapi tidak dipedulikan oleh PAS Kelantan, bertahun-tahun pohon tapi tak ada kelulusan pun. Tetapi Syarikat Nga Kor Ming dan sepupunya Ngeh Koo Ham, iaitu pimpinan DAP Perak mudah-mudah saja dapat tanah tersebut, bukannya seekar dua, tetapi lebih 10,000 ekar. Inilah PAS yang menindas rakyat sendiri.

      Saudara perlu lihat kezaliman PAS dahulu, jangan sibuk nak fitnah Barisan Nasional pula. Oleh itu sedarlah diri. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    4. Dia orang mana tahu kiraan nautika ni..dia org main jengkal-jengkal pakai jari.

      Delete
    5. anom 10.22

      disabah n sarawak .. dapat 5% royalti dari semua hasil minyak diperairan negeri masing2 tu... semuanya kurang dari 5 batu nortika ke? ( fakta < 25 batu nortika)

      mengapa double standard! kerana diskriminasi politik ke? orang kelantan tu bangsa apa yg umno dok lanyak tu? nepal ke, bangla ke? kikikih.... tunggulah saatnya........... ko pun akan merasa jua..

      Delete
    6. rampas royalti minyak kpd kelantan,terengganu... saman AES.... naik bil TNB, tol2 yg tinggi.......... UMNO memang penyamuuuuuuuuun! org kaya UMNO hasil dari samuuuun!

      Delete
    7. Yang kurang menyumbang kepada ekonomi negara tentu dapat kurang. Itu kiraan budak darjah satu pun boleh congak.

      Delete
    8. mesti ada sebab kurang sumbang ekonomi tuu.. ditindas ke, ditipu ke, dimonopoli ke, didiskriminasi keeeeeee????

      Delete
    9. Rampas royalti minyak konon, yang PAS pergi rampas tanah penduduk dan berikan kepada syarikat milik pimpinan DAP Perak itu apa pula? Itu mulia dapat pahala banyak mana pula mengikut ajaran PAS? Dalam isu royalti minyak, kerajaan sedang buat kajian, tunggulah hasil kajian itu.

      Dalam isu AES, kerajaan buat penguatkuasaan tangkap orang langgar undang-undang, kalau buat salah, kena tangkap, kena denda, itu biasalah, ajaran mana-mana agama pun kalau buat salah kena hukumlah, kalau Pakatan Rakyat nak buat salah tanpa dihukum itu ada dalam ajaran jenis apa? Inilah cakap bab agama kononnya dialah yang terbaik, tapi bila mereka buat salah tak apa, kononnya undi PAS masuk syurga, dapat pahala, entah dalam ajaran apalah semua perkara mengarut itu.

      PAS menyamun gaji kakitangan dan pensyarah KUIN apa cerita? Pasal apa sebahagian gaji pensyarah dan kakitangan KUIN dirampas untuk biaya operasi KUIN sedangkan itu adalah tanggungjawab Kerajaan Kedah yang dikuasai oleh PAS sekarang ini?

      Malahan Pakatan Rakyat di Selangor yang menyamun RM 50.00 setiap bulan dari kanak-kanak tadika sejak tahun 2008 apa cerita? Dulu dalam menifesto nak berikan RM 50.00 setiap bulan kepada kanak-kanak tadika dan pra sekolah, sekarang kanak-kanak berkenaan sudah darjah 5, satu sen pun tak diberikan apa cerita? Inilah Pakatan Rakyat, bukan saja orang dewasa, malahan kanak-kanak sekecil itu pun sanggup mereka ainaya dan tindas dengan kejam. Oleh itu berhati-hatilah semua.

      Sedarlah rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    10. Negeri ko memang takde tol. Yang ko lalu tu tol negeri orang lain. Org lain tak cbuk pun. Duit tol tu guna untuk maintainance..ni pun nak ajar ker? Tar jalan tu tak payah tukar? pekerja tol tak payah bayar gaji? jalan tak payah ada lampu? pokok2 tepi jalan tak payah jaga dan tebang, trowong tu biarkan berkulat? jamban dan surau tak payah kasih bersih?

      Kalau dah serba serbi tah tahu, tak pahe, kurang pekso korang sekolah sampai darjah berapa sebenar-benarnya atau memang tak pernak pergi sekolah.

      Delete
    11. TAKDE MAKNA NYER NAK MENIPU. KORANG TU JER OTAK BEKU DAN JENIS SUKA SORONG KEPALA BIAR DILIWAT.

      BUANG SIFAT PEMALAS & PHD(PINGAT HASAT DENGKI) TU JER FORMULA NAK MAJU MACAM ORANG LAIN.

      Delete
    12. duit maintenance jalan tak sememestinya dari TOL....

      jika pemimpin/pegawai tak rasuah, penyelewengan, penipuan, skandal sprti BMf, PERWAJA, MAS, PETRONAS, LUTH, KWSP, PKFZ, SCORPENE, cincin 24j, NFC, FGV, dll kita akan jimat belanja dan hasil pulangan negara tinggi... duit lebihan ni guna untuk bina dan senggara semua jalan raya kita secar TERBAIK!

      BN memang tak mampu bebaskan diri dari amalan KORUPSI & SALAHGUNA KUASA ... jadi rakyat yang mampu UBAH kerajaan BN kpd PR dlm PRU13 nanti! Ameeeeeen!

      Delete
    13. anon 10.39

      ko ni bebal la...baca la balik undang2.. sabah dan sarawak x sama mcm semenanjung.. sbb tu dpt royalti..

      Delete
    14. UBAH?Aku sokong penuh dgn syarat mat liwat n geng disingkirkan dulu.Aku nak ust. Nasha jadi presiden pas dan ust. Harun din jadi mursyidul..Klu tak...samalah kita kafir harbi yg melacurkan agama Islam.

      Bekas ahli pas kampung

      Delete
    15. Anon 11:31 PM, biasalah Pakatan Rakyat ini, tak ada bukti pun boleh tuduh sembarangan saja, dengan syarat untuk memburukkan UMNO, ajaran sesat Pakatan Rakyat selama ini.

      Dalam isu diatas, tak ada bukti sangat pun yang pihak kerajaan buat benda yang dituduh itu.

      Malahan dalam Pakatan Rakyat sendiri.

      1. Bail-out Talam Corporation yang dah jadi Trinity Corporation dengan kos hampir RM 500 juta ringgit sedangkan tanah Yayasan Basmi Kemiskinan di Serendah dirampas kerana tunggakan cukai sekadar hanya RM 5 juta lebih sikit saja, walaupun Yayasan Melaka nak bantu Yayasan Basmi Kemiskinan pun Pakatan Rakyat Selangor tak bagi, malahan Yayasan Basmi Kemiskinan ditindas dengan kejamnya oleh Pakatan Rakyat Selangor, apa cerita ini semua?

      2. Pakatan Rakyat Selangor beli tanah 80% bawah air dengan harga RM 87 juta dari Trinity Corporation yang dibail-out oleh Pakatan Rakyat Selangor itu nak buat apa pula? Kos menambak tanah itu pun lebih kurang RM 50 juta, apa maknanya semua ini?

      3. Rafizi Ramli dibiaya oleh kerajaan Pakatan Rakyat Selangor dengan kos RM 500,000.00 bagi yuran guaman kes peribadinya walaupun Rafizi bukannya kakitangan atau pegawai kerajaan negeri Selangor pun, apa cerita ini semua? Malahan rakan subahat Rafizi Ramli dalam kes berkenaan iaitu bekas kerani Public Bank itu tak dapat satu sen pun bantuan dari Pakatan Rakyat Selangor, apa cerita, kes sama, malahan dua-dua bukannya kakitangan atau pegawai negeri Selangor, tapi pasal apa Rafizi dapat bantuan yuran guaman RM 500,000.00 tetapi rakan subahat Rafizi Ramli iaitu bekas kerani Public Bank itu tak dapat sesen pun, apa cerita ini semua?

      Jangan nak bermain wayanglah, Pakatan Rakyat memang teruk, keji dan sangat tidak bertanggungjawab, mereka ini sangat berbahaya kepada rakyat Malaysia sekalian. Oleh itu sedarlah semua. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    16. Dan klau dia jmpa kaum wanita kamu ,, mu bw binate2 tino mu. Syiah ke korang nih???
      Big deal wit you kelantanese perangai macam sundal jantan. Pimps!!!! Sudahkan menyundalkan perempuan2 kamu korang lacurkan ugama dan bangsa sendiri. Tok sah duduk dalam negara msia. GET OUT!!! Tgk korang boleh dapat negara yg mcm negara msia. Pathetic looooserrrs. Laknatullahh

      Delete
  12. Ello anon10.09, hahah kau ni baru kuar kandang lembu ke apa? Org kelatan yg kerja kat negeri lain tu apa cite, bgtau aku pelantar mana yg lokasinye dlm territory kelantan? Lu nak sembang jgn mcm husam tu, belum buat kajian geologi dah buat statement minyok ada di daratan kelantan... Lu kata umno quraisy, lu maksud org umno ni kafir ke? Lu jwblah sendiri kat akhirat dgn org2 umno...statement mcm budok2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sokong R!

      kembalikan hak anak negeri!
      jangan hasil minyak dipulun oleh elit2 umno saja untuk hidup mewah lupa daratan....

      Delete
    2. Anon 10:09 PM perlu tanya Husam Musa, apa dah jadi dengan hasil kajian oleh pihak yang kononnya dilantik oleh PAS untuk mengesan petroleum di Kota Bharu dan Tumpat itu? Kajian dibuat pada tahun 2006, hingga kini tak selesai lagikah? Malahan baru-baru ini Husam buat kenyataan lagi kononnya ada petroleum di Kota Bharu dan Tumpat, dah ada hasil kajian kot, sila buat kenyataan rasmi berhubung perkara ini beserta hasil kajian bertulis itu.

      Rakyat Malaysia perlu sedar bahawa politik sepanjang masa oleh Pakatan Rakyat tiada gunanya untuk kita semua kerana mereka tak tahu bangunkan negara, sibuk politik merapu siang malam, tak ada gunanya. Oleh itu rakyat perlu sokong Barisan Nasional yang sentiasa berusaha bantu rakyat dan memajukan negara ini, macam ini barulah kerajaan yang berkualiti yang diperlukan oleh kita semua. Sedarlah semua rakyat Malaysia. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    3. Tak payah jawab Akhirat, kita jawab sekarang........

      Polisi Umno ke atas Negeri Kelantan adalah SAMA DENGAN POLISI ISRAEL KEATAS GAZA.

      Umno enggan membayar royalti ( YANG CUMA 5%) kpd Kelantan sehingga menghadapi kesukaran menyediakan kemudahan asas.Supaya rakyat kesempitan dan menolak PAS, sama spt tekanan ke ats rakyat Gaza diharap membuat kerajaan Hamaz jatuh.

      Umno memang macam Yahudi.....dulu masa Hj Hadi jadi MB Terengganu, Umno enggan bayar royalti kpd kerajaan PAS Terengganu......Macam -macam alasan si lahanat Madey bagi. Dia nak bagi WANG EHSAN KONON, MACAM BAGI SEDEKAH.......Duit minyak depa kaut, depa joli kat KL.

      Delete
    4. Sokong T, kembalikan hak rakyat di Hulu Kelantan yang dijual kepada syarikat milik Nga Kor Ming dan sepupunya Ngeh Koo Ham, pimpinan DAP Perak.

      Pasal apa rakyat pohon tanah bertahun-tahun, berapa ekar saja, tapi tak dipedulikan oleh PAS Kelantan? Malahan pasal apa syarikat swasta bukan bumiputera pohon tanah sekali pohon terus lulus, sekejap saja, malahan tanah penduduk yang dah buat tanaman pun dirampas dan diberikan kepada syarikat bukan bumiputera, bukannya sedikit hampir 5000 hektar syarikat Nga Kor Ming dan sepepunya Ngeh Koo Ham dapat, apa cerita ini?

      PAS perlu jelaskan isu ini, pasal apa sanggup ainaya rakyat di Kelantan sebegitu rupa? Di manakah Nazri Deraman tak mau bela rakyat yang tertindas inikah? Inilah PAS, indah khabar dari rupa, macam rumah banglo, tapi banglo yang dah terbakar hangus sajalah, mula-mula denganr memang best, rumah banglo, tapi bila pergi tengok, banglo yang dah terbakar, dah hangus rentung, apa gunanya? Oleh itu rakyat perlu ambil iktibar akan perkara ini untuk keselamatan kita semua. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    5. Anon 10:41, polisi PAS terhadap Ustaz Dr. Hasan Ali dan Ustaz Nasharuddin Mat Isa macam mana pula? Itu baru polisi Israel terhadap penduduk Palestin, ditindas dengan kejam, tidak diberikan peluang bela diri. Malahan Ustaz Dr. Hasan Ali dipecat dari jawatan Pesuruhjaya PAS dan dipecat dari PAS kerana menentang arak dan judi di Selangor, malahan beliau dipecat kerana pertahankan akidah umat Islam.

      Ustaz Nasharuddin Mat Isa pula dipecat kerana pertahankan kesucian kalimah Allah, beliau menentang keras perbuatan DAP yang mahu syirikkan kalimah Allah dalam ibadat bukan Islam puak DAP itu.

      Lihatlah betapa ganasnya tok guru PAS yang sanggup pecat ahli mereka yang pertahankan Islam kerana untuk gembirakan DAP. Ini kerana ustaz Dr. Hasan Ali dipecat atas kehendak DAP, begitu juga ustaz Nasharuddin Mat Isa dipecat kerana nafsu serakah DAP juga. PAS lebih mengutamakan kehendak dan nafsu serakah DAP walaupun sampai menindas ahli mereka sendiri dan walapun PAS perlu bersekongkol merosakkan Islam pun tak apa, janji PAS boleh jadi pecacai DAP untuk DAP letak kaki atas kepala PAS bila DAP nak berehat. Inilah PAS, pecacai DAP selama ini.

      Oleh itu rakyat Malaysia sekalian, sedarlah akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    6. anon 10.41 pm

      terbaeeeeeeeek! sokong! kembalikan R atau TUKAR KERAJAAN PUSAT KPD PR dapat 20& royalti... untuk sabah, sarawak, kelantan, terengganu...... duit royalti untuk "Negara Berkebajikan" .....

      Tolak UMNO/BN dlm PRU13... dapat royalti 20%.

      Delete
    7. Anon 10:49, terburuuuuuuk, Royalti konon, tanah penduduk kampung di hulu Kelantan apa cerita? Pasal apa penduduk kampung buat permohonan bertahun-tahun tak dipedulikan, tetapi syarikat bukan bumiputera yang kini dikuasai oleh pimpinan DAP Perak pula yang dapat tanah itu apa cerita?

      Negara Kebajikan kepala otak kamu sajalah, kanak-kanak tadika dan pra sekolah yang ditipu oleh Pakatan Rakyat Selangor itu apa cerita? Dalam menifesto PRU 12 kata nak berikan RM 50.00 setiap bulan kepada kanak-kanak tadika dan pra sekolah, sekarang pelar itu ada yang sudah darjah 5, mereka ditipu dan diainya dengan kejam oleh Pakatan Rakyat yang sanggup menipu kanak-kanak kecil

      Rakyat sekalian jangan terpedaya dengan mainan politik liar Pakatan Rakyat ini, penduduk kampung mereka tipu, malahan yang paling kejam adalah kanak-kanak tadika dan pra sekolah pun ditipu juga oleh Pakatan Rakyat ini. Oleh itu berhati-hatilah, jangan terperosok ke lubang biawak Pakatan Rakyat yang lain dicakap lain dibuat, kononnya nak buat Negara Kebajikan, tetapi orang kampung ditipu, kanak-kanak ditipu, mana dia kebajikannya? Blah la, Pakatan Rakyat memang penipu.

      Oleh itu sedarlah wahai rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    8. Aib yang tok guru buat mana dia org nak ungkit. Biasalahkan kuman seberang lautan nampak, babi depan hidung buat-buat halal.

      Delete
  13. he he he
    dah tua nak mampos, suruh balik jaga cucu, tak nak.
    nak juga jadi kafir bodoh. ye laaa.. MB nik aziz.

    elok gak cakap mcm tu. mulut longkang. nanti jgn lupa
    sakit jantung masuk lagi hospital kerajaan ya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. TGNA tuu segar mengancam... power! umno semakin melentuk kerana banyak korupsi & skandal!

      Delete
    2. Segar apanya pula, asyik masuk hospital saja, sibuk menghina Tun Mahathir, tetapi Tun Mahathir yang lebih tua dari tok guru politik PAS itu pula lebih segar dan lebih berwawasan, tok guru PAS pula kepala makin ting tong, makin merapu, entah apa-apalah dia ini. Sedarlah rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  14. tok guru kata tu jika wang rasuah.... memang salah.

    tambah2 lg BR1M ni sumber dari duit rakyat ... tp umno berlagak macam duit dia.... nak suruh rakyat beratur ambil sampul... buang masa, tenaga pegawai ... jika masuk terus dalam akaun kan senang.... tak yah berpeluh2 beratur nak tunggu najib!

    ada udang sebalik batu ke.... dekat2 pru13 nih?

    Ambil duit BR1M kemudian tolak UMNO/BN!!!!!! yeaaahhh..!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni lagi tunggul kayu..ko ingat semua penerima yg tua-tua tu ada akaun bank ker? nak cucuk jolok. yang tak reti nak eja dan tulis nama pun ada - ni org bank yg cakap bukan rekaaan atau cerita romen dolly cina.

      yang pandai menyucuk menjolok cuma god father ko pakar meliwat tu. lubang taik pun dia jolok jugak.

      Delete
    2. ko ni mengkolotkan rakyat malaysia yg serba canggih di abad ke 21 ni ke?

      inilah sifat ego elit2 UMNO terhadap rakyat.... merendah2kan IQ rakyat!

      tolak UBN.... dari rakyat kpd rakyat... bukan dari rakyat kepd elit2 UMNO/BN yg kayaraya seprti 55 tahun lepas!

      PRU13............ kuasa RAKYAT!..undi PR!

      Delete
    3. Ko suruh mat liwat tu bertobat nasuha dulu...tu ler puak elit yg korang puja2 sangat tu..
      KUASA RAKYAT
      KEBANGKITAN RAKYAT
      TUMBANGKAN MAT LIWAT N GENG

      PELIWAT TETAP PELIWAT
      PELACUR AGAMA TETAP PELACUR AGAMA
      PENIPU TETAP PENIPU
      BABI TETAP TIDAK AKAN JADI HALAL

      Delete
    4. Duit BR1M tu patut2 masuk dalam akaun TOK GURU atau PELIWAT...baru lain nada jawapannya.

      Betul tapi korang tu yang masih hidup di kurun ke 15.

      Delete
    5. Bhai klu dah rasa brim ni menyusahkan dan menambahkan hutang serta duit difatwakan haram sama dgn rasuah...dan taknak disamakan dgn binatang oleh ha tok guru kepala bapak dia...jgn ambik bhai..utk apa ambik klu menjadikan lu berdosa memaki hamun...atau lu dah loaded dan tak layak nk terima brim tp lu ndak juga duit 'rakyat' tu maka lu jadi seperti babi mati anak ...lu kata ..lu suka ...lu fikirlah

      Delete
    6. UMNO dan Barisan Nasional banyak bantu rakyat dan membangunkan negara. Sedangkan Pakatan Rakyat pula sibuk menipu rakyat dan memporak perandakan negara. Malahan di masa Barisan Nasional bantu rakyat beri Bantuan Rakyat 1Malaysia, sedangkan PAS pula sibuk buat ceramah pembohong kemudian sibuk tadah plastik, tin milo, tin sardin, kotak ubat nyamuk, tempurung, kopiah putih sibuk mintak sedekah lepas ceramah apa ini semua? Inikah cara pentadbiran Pakatan Rakyat, mintak sedekah kepada rakyat dengan cara sebegini? Sibuk tuduh kerajaan macam-macam, tapi Pakatan Rakyat pula bukannya tau nak bantu rakyat, tapi sibuk peras rakyat pula. Sedarlah rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    7. LIKE sejuta kali..

      Delete
  15. N.ajis ni tak sedar mat liwat kutuk dia di sabah baru2 ni.Kata ilmu agama n.ajis msh rendah..mat liwat lebih tinggi...
    Kasian n.ajis pikul biawak hidup tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. N.ajis tak kesah krn mat liwat tu adik angkat dia.
      Dia akan kata...'mat liwat tu buat lawok jer'
      Tak caya..tengok ler..

      Delete
    2. Woi...mana cai2 pr ni...tak nak komen ker? Ataupun tikam menikam..singkir menyingkir dah budaya pr?

      Delete
    3. Keaiban sendiri tak nampak...dasar bacuuuul

      Delete
    4. Mcm mana rakyat nak terima pr..org alim tegur pas terus kena singkir tanpa membela diri.
      Si munafik menghina...tak berani langsung ambik tindakan...bacuuuuul.
      Double Standard..dasar yg ditiru dpd yahudi laknat...mampuiih korang.

      Delete
  16. itulah tanda2 pimpinan kelantan yg diagungkan mula akan jatuh tak lama lagi....kalau kita baca doa iftitah sblm memulakan bacaan fatihah di dalam solat....sudah jelas terbukti bahawa allah akan menaikkan sesiapa yg dikehendaki dan menjatuhkan sesiapa saja melalui tanda2 dan corak2 pemikiran dan perilakunya.....sudah jelas nyata lagi bersuluh bahawa........tunjang utama NIK ACIS mula pening2 dalam percakapannya BERPUNCA adalah disebabkan dia merendahkan darjat dan menjatuhkan martabat kekasih allah....."nabi muhammad menjadi mulia setelah umurnya mencapai 40 tahun di angkat menjadi nabi " ini adalah fakta ttg akidahnya nik acis semakin lemah lalu allah menzahirkan kesilapannya dalam bertutur.......allah maha kuasa KEBENARAN AKAN TERBONGKAR DENGAN SENDIRINYA....kebenaran yg di inginkan dalam beragama....JGN SESEKALI MERENDAHKAN DAN MENGHINA NABI.......nik acis ni hebatnya setakat manusia dia boleh hina, apatah lagi dengan nabi dia hina dgn lantang.....inikah pemimpin islam sejati....

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO nak perjuangkan Islam?.... ceah! retorik giler!... ketua2 UMNO nak suruh anak bini tutup 'aurat pun tak mampu! ... inikan nk laksana sunnah Nabi yg hebat2.... UMNO mohong kelas pertama!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      piraaaaaaaaaah UMNO... ko orang masuk kandang babi lg baik drp disumpah rakyat dan dimurka Allah kerana permain2kan hukum hakamnya!

      Delete
    2. Pejuang isle pr cuma pandai kafirkan org isle jer.
      Kafir harbi lacur agama pun tak mampu nak buat demo...demo sekerat2 jer.
      Klu demo sokong pengerusi lgbt...hebat2 pejuang isle nie...
      Klu pelahap harta anak yatim...sanggup berjuang....cis..pi palestine ler...

      Delete
    3. Anon 11:02 PM, siapa yang main hukum hakam sebenarnya?

      Dulu PAS tuduh UMNO kafir kerana UMNO kerjasama politik dengan MCA dan MIC untuk perpaduan dan tidak jejaskan Islam pun, tapi PAS mencanangkan seluruh negara tuduh UMNO kafir dan berdosa.

      Sekarang PAS bukan saja kerjasama dengan DAP, malahan PAS dah jadi pecacai suruhan DAP, sekarang apa pula, dah halal kerana yang buat itu PAS-kah? Sekarang PAS lebih teruk dari UMNO kerana PAS sudah dikuasai oleh DAP, malahan PAS sanggup pecat ahlinya yang pertahankan maruah Islam iaitu Dr. Hasan Ali dan Ustaz Nasharuddin Mat Isa kerana PAS nak gembirakan DAP kerana bagi PAS kegembiraan DAP adalah suatu yang penting, maruah agama boleh lempar tepi jalan pada pandangan PAS sekarang ini.

      Malahan PAS dengan bangganya mengumumkan bahawa bukan Islam boleh gunakan kalimah Allah dalam ibadat mereka walaupun perbuatan itu mensyirikkan Allah. Mula-mula Nik Aziz sehati sejiwa dengan Hadi Awang, setuju bukan Isla boleh gunakan kalimah Allah dalam ibadat mereka. Bila jadi panas hinggakan ahli PAS sendiri marah, Nik Aziz berpakat dengan Majlis Syura buat keputusan baru, sekarang bukan Islam tak boleh pula gunakan kalimah Allah dalam ibadat mereka, malahan Nik Aziz dah tikam Hadi Awang dari belakang kerana nak selamatkan karier politiknya itu.

      Sekarang lihatlah siapa yang permainkan agama sebenarnya? PAS suka buat hukum hakam sendiri, agama dijadikan alat permainan malahan sanggup diperdagangkan kerana politik kedengkian dan busuk hati PAS selama ini. Ini ajaran apa hinggakan halal haram dan dosa pahala pun tidak dipedulikan? Jangan sibuk nak hina kerajaan kerana Pakatan Rakyat terutama PAS sangat teruk, sangat menjijikkan. Sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  17. kicap tamin sebotol lambang dacing,bangsatnya bn buat rakyat malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak apelah daripada pelahap harta anak yatim...sumpahan anak yatim dasyhat wo..
      Tu lagi bangsat...sebangsatnya

      Delete
    2. 10.51pm dan klau kau bw isteri ibu dan anak perempuan kamu nikki akan brtya kpd kamu bhwa kamu bw skli binatang tine2 mu? Kepala nikki ni dulunya klr kot mana. Pakai la kepala atas jgn pakai kepala lutut. Nabi muhd s.a.w. pon tdk ajar umat2nya pggl wanita dgn name binatang. BIADAP!!! Retire la cepat jgn rosakkan lagi org kelantan dah jadi mcm kerbau cucok hidong. Pathetic loosers. Samseng jalanan. Nak buat highway minta duit org kampong. Shame on you!!! Ularmak hapa nih. Bangsat..hati dah mcm kerbau jantan. Step down wit grace old man

      Delete
  18. yg makan harta anak yatim tu umno pelahap nak mampos,tu lagi bangsat

    ReplyDelete
    Replies
    1. kutipan HUSAM HIGHWAY siap simpan?

      Delete
    2. Dah nampak mcm kena sumpahan anak yatim cai nie..bertobat la...baik pulangkan balik harta anak yatim memali tu...harammmmm

      Delete
    3. Bhai umno makan duit anak yatim??? Anak yatim yg mana bhai????boleh detailkan tuduhan tu...klu detail dan berfakta itu dikatakan tuduhan..tp klu sebut ikut kepala ha tok guru...itu fitnah bhai...lu kata ..lu suka ..lu fikirah

      Delete
    4. duit majlis agama tu.. ada hak anak2 miskin/fakir lg yatiimm......... ada yg kebas buat bayar utang judi dilondon... ad yg subahat!

      amacam.......... tada dosa ke?

      Delete
    5. Ye ker?Buatlah sidang akhbar mcm cikgu non klu benar..jgn main tuduh...percuma dpt dosa...
      Ni ckp kat sini...mmg dasar pecinta lubang taik...bacuuuuuuul nak mampuih...ptuiih

      Delete
  19. PR DAH MELACURKAN KALIMAH ALLAH. TU YANG KORANG KENE BAYAR SEKARANG ATAU DALAM KUBUR NANTI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. setakat pertahan ucapan/perkataan kalimah Allah......

      TAPI... hak kewajipan yg terkandung dalam kalimah ALLAH tu macam mana?

      TAHAP beriman, taat, ikhlas, takwa kpd ALLAH macam mana pulak?

      Delete
    2. Dia sorg jer yg beriman sampai hak org isle lain dikafirkan...hebat org agama pr nie..ptuiih..

      Delete
  20. PR ke putrajaya utuk perubahan.. kita tarak susah hati pun... kita dah bahagia dlm kerangka politik baru negara!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakatan Rakyat boleh pergi jahanam, kalau dengan politik sasau dan liar Pakatan Rakayt ini, bahagia jadah apa lagi yang adanya? Kalau sekadar tau ceramah membohong, kemudian sibuk menghasut itu dan ini, tak cukup dengan tu buat demontrasi liar, itu bahagia jadah apa?

      Malahan kanak-kanak tadika di Selangor yang ditipu oleh Pakatan Rakyat terlebih bahagiakah? Mana dia menifesto PRU 12 yang kata nak berikan RM 50.00 kepada kanak-kanak tadika setiap bulan, sekarang kanak-kanak tadika itu ada yang sudah darjah 5, tetapi mereka terus ditipu oleh Pakatan Rakyat, itu bukan bahagia, tapi badigol, jenis perosak adalah Pakatan Rakyat tak guna. Kalau kanak-kanak kecil pun Pakatan Rakyat sanggup tipu, apatah lagi orang dewasa, kerana orang menipu kanak-kanak adalah golongan yang tak bertanggungjawab, maka Pakatan Rakyat memang tak bertanggungjawab dan ini kita tidak boleh terima kerana ini semua adalah perbuatan golongan perosak. Oleh itu sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. Tak akan ada perubahan dalam PR selagi mat liwat n geng masih di dalam.

      Bekas ahli pkr kota

      Delete
  21. Klu baca buku jingGay....jika isi didalamnya dilaksanakan....bankrap malaysia..
    Tapi bn dah buat yg terbaik..dan lbh baik dpd buku jingGay pun mrk msh kata tak betul...
    Pr..pr...cakap senang...janji di selangor pun tak mampu nak tunai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mata mrk terkesima dgn lubang taik...tak ada yg baik dlm bn...

      Delete
  22. anon feb 22, 12.03am

    Anon feb 22, 12.06AM dalam komen atas sekali no komen ke 2 tu adalah seorang penyamar mengguna nama En. Mohamad. Ko jgn guna nama org lain. Ko masih tak berubah !! Aku boleh kesan dari mana berdasarkan IP address dan aku software mengesan alamat IP dan ko punya email address. Ko dikehendaki mohon maaf pada En. Mohammad.

    AWASI PENYAMAR !!!

    AKU ADALAH POLIS CYBER ( CYBER POLICE ).
    SKMM

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang tak boleh kesan ialah pembohongan Mahathir yg cakap berbelit2 dlm mahkamah ttg isu PKFZ .... first: the minister was cheated Cabinet! di court: the minister not cheat Goverment......... oooooooooiiiiiiiiiiiiiiii karapukari

      Delete
    2. Dalam kes PKFZ walaupun tak ada bukti rakaman video yang disahkan oleh pakar luar negara yang 99.9% tulen, tetapi Pakatan Rakyat dengan bangganya canang ke sana ke mari burukkan Tun Dr. Mahathir dan pihak kerajaan.

      Tetapi lihatlah dengan pimpinan mereka yang buat hal keji yang dirakam ada video yang disahkan tulen 99.9% oleh pakar luar negara, mereka kata itu tak boleh jadi bukti, kerana kalau perkara buruk yang dibuat oleh Pakatan Rakyat, datanglah bukti macam mana pun maka tak boleh jadi bukti.

      Ini menunjukkan Pakatan Rakyat mengamalkan perbuatan asobiyah jahiliyah, iaitu jika hendak burukkan kerajaan, tak payah ada bukti terus mereka canang keliling negara, malahan kalau boleh mereka nak canang hingga ke planet Pluto.

      Tapi lihatlah jika ada perkara maksiat yang dibuat oleh Pakatan Rakyat, maka mereka akan putar belit hukum hakam untuk membohongi orang ramai, kononnya mereka baiklah sangat.

      Inilah adalah amalan asobiyah jahiliyah dengan unsur-unsur Israel Zionist, sangat jelas Pakatan Rakyat mengamalkan ajaran pelik yang merosakkan akidah orang ramai. Oleh itu sedarlah semua. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    3. dah tahu
      buat apa lagi nak mohon mohon maaf
      lapor la je pada polis. kau tu dah skmm pegi la buat laporan kat boss kau.
      bingai ke apa.

      Delete
    4. en mohamed......baik sekali ulasan en....PR sangat jahat jiwanya...baik kata buruk buruk kata baik...tak pernah Insaf..nik aziz pun sama lagi jahat....baru balik umrah....lagi jahat...busuk betul hatinya...dendamnya umpama Yahudi....hitam hatinya

      Delete
  23. BR1M ambik, jangan tak ambik................................... rugi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. NIK AZIZ PUN AMBIK GAK..BEZANYA DIA TAK AMBIK YANG CIPUT CIPUT.....

      Delete
    2. alamak, betul la nik aziz kata
      perangai binatang mcm anjing gigit tuan.
      dah ambik kutuk pulak. ini betul lembu.

      Delete
  24. Pelapis yang berkaliber lagi tak de ke Nik Ajis. .Orang Kelate tak dok boleh harap lagi ke? Semua sampah je yang keluar dari mulut Nik Ajis lately.

    ReplyDelete
  25. Bukan saje dsh gile mmg gile sejaj azali.Tok sah layan kalau layan tahap gile akan menjadi super gile sampai ke pru.Orang yg nak buat highway pakai pitih mintak derma pakai tin milo ialah orang gila.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cilako...gilo ruponya puok tu...

      Delete
  26. Rakyat Klaten amat rasa malu selama 23 tahun tak jumpa nak cari pegganti Pok Nik. Umpama kereta buruk, dok gahar yang tu saja. Ramai pelapis-pelapis dari Al-Azhar, Madinah, Makkah yang muda dan lebih waras, berteknologi dan lebih lama menuntut, dimana mereka semua?

    Adakah silibus yang diikuti Pok Nik pada 1972 dulu terlalu tinggi hingga sampai sekarang tak boleh ditandingi? Tak boleh dikembangkan? Tak ada sesiapa dari Nusantara yang dapat surpass Pok Nik? Sampaikan orang lain tak layak buat kenyataan..

    Patut pun Imam Budak anggap Pok Nik ni sebagai Nabi...Nabi tak Jumud.

    ReplyDelete
  27. PAS mana sesuai perintah Malaysia yang berbilang kaum dan agama. Mereka ini cuma tahu pentingkan agama yang lain tak tahu. Orang yang kuat agama kebanyakan tidak suka kemajuan, hiburan, persaingan, mewah, kaya dll. Jadi jika diperintah pasti bermasalah. Mereka lebih sesuai perintah di Masjid sahaja. Jika Rakya ingin kemajuan lebih baik pilih UMNO, Keadilan, DAP atau lain parti yang kurang pentingkan agama

    ReplyDelete
  28. Dah negeri tepi pantai silap haribulan tengelam seperti acheh. Serambi mekah konon. Serambi mekah ada d mekah saja lah. Dah la perasan samseng lakkk. Rasa diri mcm bagus sangat. Kamu panggil org rumah kamu tino jadi buat dia mcm nate jugok lah. Dia nate tino mu nate apo?

    ReplyDelete
  29. AKU TAK SIL KECEK BANYAK BUAT RUGI AIR LIUR AKU YANG BERKUALITI,CUMA APA YANG AKU NAK KATA MENTERI BESAR AKU NIK AJIS NI ADALAH MANUSIA TOLOL DAN BODOH...DIA LAH SETOLOL TOLOL DAN SEBODOH MANUSIA YANG DICIPTA ALLAH DI ATAS MUKA BUMI INI.....DI ALAH MANUSIA YANG TAK RETI BERSYUKUR DAN BERTERIMA KASIH....DIA LAH MANUSIA YANG PALING SOMBONG DAN RIAK TIADA BANDINGNYA LAGI......TAK PERNAH SEKALI PUN BERCAKAP MACAM ORANG BERTAMADUAN DAN MATANG....BERFIKIR HANYA GUNA KEPALA LUTUT.....TAK PERNAH BERFIKIR PERASAAN ORANG LAIN....TAK PERNAH MENJAGA LIDAH.....TAK PERNAH MENJAGA PEKERTI.....DIA LAH MB AKU TAK PALING TERUK DAN TIADA NILAI WALAU SEBESAR ZARAH...JASA NYA APA UNTUK AGAMA SELAIN DARI MENGELIRUKAN RAKYAT KELATE......APA YANG PASTI PAS PASTI BERKUBUR DI PRU 13 NANTI......SELURUH GENERASI AKU DAN KAUM KERABAT AKU DAH TAK SABAR NAK AJAR NIK AJIS ALAIHISALAM DI PRU NANTI........yang ikhlas dan cedik MAMUD KB.

    ReplyDelete
  30. kau boleh tulis apa saje...media perdana pun boleh siar apa saje...tetapi ini zaman langit terbuka internet di hujung jari... kami pengundi muda akan mendengar ke dua- dua belah pihak sebelum memutuskan siapa betul siapa salah...a

    ReplyDelete
  31. Pork Nik, Pork Nik....apa nak jadi dgn kamu ni. Ore parti PAS-piss-puss dia sendiri digelarkan binatang. Itupun pencacai PAS-piss-puss dok sanjong ore tua nak mapoh dah ni.

    ReplyDelete
  32. Ikut sedap molot dia jer org tua ni lah, apa yg terlintas, trus sebut. Guna akal lah sebelum berbicara. Kata Ulamak, ulamak kan ckp setelah bnyk kali berfikir dan muhasabah, ulamak apa ke ular dalam semak?

    ReplyDelete
  33. PAS-PISS-PUSS(PAS-kencing-nanah)nih wat adalah HAQ lagi BERPALA serta membawa ke SORGE,contoh:
    -air burit penuh dimuka Mamat Syabu
    Hotel Perdana Kote Baru.
    -bantuan SYAITAN untuk PAS melalui
    Nikki Aziz
    -atau kerjasama Aji Adi ngan
    kafirun menjadikan Mesia nih negara
    kristian liberal LGBT.

    Apa saja yang puak2 AMENO wat
    adalah BATHIL lagi BERDOSA &
    membawa ke NERAKA.

    ReplyDelete
  34. ENYAKIT kronik nik ajis ni semakin parah, itu tanda hampas jer dia pergi umrah, umrah FREE tentu ALLAH tidak terima, kepada rakyaat terima BRIM RM.500 masing-masing dengan penuh syukur. kerana balas JASA DAP nik ajis BAGI TANAH BERIBU-RIBU EKAR PADA DAP APA NAMANYA. PORK NAJIS tak pernah syukur ALLAH dah panjangkan umur dia atau dia rasa macam firaun nak tongkat langit, tak guna bagi gaji kepada penasihat, makan gaji butalah tak bagi nasihat/ingatkan dia dah nyanyuk berundur lah jangan menyebuk main - main politik

    ReplyDelete
  35. kesian pok nik... si-tua kutuk yg semakan parah dan nazak.

    ReplyDelete
  36. Pok nik dajjal mengaku muslim. Rajin laga2kan sesama muslim krn perangai dah mcm binatang tu sbb pggl perempuan dgn name haiwan dan nafsu mcm haiwan bahasa yg keluar seperti haiwan rupa pon dah seperti haiwan iblis.= dajjal mengaku muslim yg dah klr dari negeri kel. Kami pengundi yg brfikir kebenaran tak kira muda atau tua kami akan klr mengundi even on the wheelchair. You bet 10.33am.

    ReplyDelete
  37. Weii..pope nicky bilo demo nok declare reto mung hok belanar tuh zuhud korok mu, rakyat meskin nek keto api jah demo nek keto mewoh, kalu sebutir jah tak po, ni sampa bobutir butir. .belawok bui ko demo...korokmu.

    ReplyDelete
  38. kepada penyokong tegar pas...ni la tuan guru di sanjung tinggi...lagi banyak pok nik berhujah...lagi banyak kejahilan terserlahAK DIA TIDAK LAYAK DI SANJUNG,PEMIMPIN TERBAEK NABI MUHAMMAD PEMIMPIM SEKALIAN UMAT...walaupun Hari nie tuan ibrahim tuan man berkata ini adalah sindiran ...macam kucing dengan anjing orang salah tafsir,tetapi mengapa mengunakan bahsa persamaan dengan haiwan,ini menunjukkan pok nik ajis mempunyai hati yang busuk...apa slah nya kita sebagai islam bersangka baik...tak boleh ka nik ajis berkata nie adalah bonus kerajaan kepada rakyat kata kata ni lebih manis daripada perumpamaan dengan binatang saya tak dapat pun brim tapi tak sehina nik ajis menghina orang seislam lain...pas dan pkr sibuk nak merampas putrajaya... padahal masa zaman Tun melaksanakan pembangunan putrajaya pok hadi awng orang yang pertama menyatakan mahathir Firaun ,dan mahu lelong putrajaya,,,malula sikit pas segala pembangunan oleh orang BN direstui Allah,isu kalimah Allah pas berdiam diri...secara terang terang menyatakan umno nie musuh...pada hal palestin rakan seislam,pas tak pernah mereka berdoa solat hajat dan berjihad...PAS GUNAKAN ISLAM UNTUK MENCAPAI MATLAMAT POLITIKNYA........TETAPI UMNO MENGUNAKAN POLITIK UNTUK MENEGAKKAN ISLAMNYA

    ReplyDelete
  39. orang bagi aku ambil
    Islam pilihanku

    ReplyDelete
  40. bg aku. tak perlu kaji jauh-jauh.. pemimpin yang ikut Alquran Assunnah. Yamg itu aku nak sokong.
    Kalau ada pemimpin yang ikut pun tapi tak amal hampeh jugak.. Alquran kata wajib bertudung, pemimpin rakyat semualah kena bertudung..jadi Islam pilihanku..

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!