FUYOH! DAP MAHU BERTANDING 150 KERUSI PARLIMEN! APA KATA PAS?

DAP menerusi Pengerusi Biro Pilihanraya DAP merangkap Ahli Parlimen Cheras, Tan Kok Wai telah mengesahkan bahawa DAP akan bertanding di 150 Kerusi Parlimen. Sekaligus menjadikan DAP sebagai kuasa dominan dalam Pakatan Rakyat sekiranya Pakatan Rakyat berjaya memenangi PRU13.

Jumlah keseluruhan Kerusi Parlimen adalah 222. Dengan DAP bertanding 150 Kerusi, bermakna bakinya akan dibahagi-bahagikan antara PKR dan PAS. 72 Kerusi dibahagikan antara PKR dengan PAS kalau dibuat secara 'saksama' bermakna kedua-dua parti tersebut hanya memperolehi 36 kerusi untuk ditandingi.

Secara realitinya, PAS tidak akan menikmati jumlah kerusi yang sama untuk ditandingi berbanding PKR.

Justeru, di mana relevannya kesungguhan dakwah dan hujah PAS bahawa DAP akan berpegang teguh kepada kenyataan awal mereka bahawa DAP akan berpegang teguh kepada prinsip Perlembagaan Malaysia?

Dengan penguasaan 150 Kerusi, walaupun tak menang kesemuanya, DAP sudah menjadi terlalu dominan berbanding PAS dan PKR. Walaupun mungkin Anwar Ibrahim dilantik sebagai Perdana Menteri - seperti yang sering ditegaskan oleh kepimpinan DAP, hakikatnya Anwar Ibrahim tidak lebih sebagai sebuah boneka yang langsung tidak ada kuasa. Sebaliknya Anwar Ibrahim akan terpaksa mengikut apa-apa sahaja yang dicakapkan atau diarahkan oleh kepimpinan DAP, khususnya daripada Lim Guan Eng.

Pada PRU12 lalu, DAP telah bertanding di 49 Kerusi Parlimen dan telah memenangi 28 daripadanya.

Tan Kok Wai ketika mengesahkan rancangan DAP untuk bertanding di 150 Kerusi tersebut berkata, DAP memerlukan sekurang-kurangnya RM15 juta sebagai pemudahcara dan perbelanjaan.

Kesian PAS... kesian Anwar Ibrahim... punyalah kuat berangan-angan, tetapi kesudahannya yang kenyang makan adalah DAP dan Lim Guan Eng!!!

Sekaligus, mudah cakap ler... Melayu-Melayu dalam PAS dan PKR, kesemuanya jenis lembu gemuk fidlot yang dibodohkan dengan rumput kering. Sibuk membodohkan Melayu lain, akhirnya yang nyata bodoh adalah mereka dan kepimpinan mereka sendiri!!!

House PK: Ini aku petik dari blog The Flying Kick! Memang tokong si Guan Eng akak Kahlifh PAS nak sangat jadi PM ni...aku nak tengok apa reaksi PAS! Sebab yang cakap ni bukan orang BN tapi orang DAP sendiri, apakah yang akan terjadi? He he he

75 Responses to "FUYOH! DAP MAHU BERTANDING 150 KERUSI PARLIMEN! APA KATA PAS?"

  1. parputkari

    ko ni kalut sungguh. tak baca betul berita tu.... memamng dap bertanding 15o kerusi tapi jumlah kedua2 Parlimen dan ADUN...... bukanya parlimen saja...........

    ulasan ko yg lain tak relevant lg dan karut fitnah semata2 .......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 3.46pm: kenapa pas, pkr dan pkr tak bertanding atas tiket pr? Kenapa? Kenapa? Kenapa?.

      Delete
    2. mana islam nya PAS.mana mana.setakat pakai kopiah mcm org giler dan janggut panjang berjela, rabi yahudi pun pakai cam tu.

      Delete
    3. betul kata ko. klu dah kaki penipu semua bnda nk menipu. dap tanding parlimen 49 kerusi dan dun 101. baca biar abis supaya tak jd bloger bodoh. contohi amnoworld setiap ulasan x de belit dan menipu mcm ko parpu oii.

      Delete
    4. Bhai/DeeDee Anon 4.00PM

      Aper la bengap lu nih... itu semua kerja Pendaftar Pertubuhan (ROS) lar .... orang boleh buat kerja dalam seminggu... ROS amik masa bertahun-tahun tak selesei pendaftaran PR.... Aper punya KPI yang agaknyer... patut kena pecat pegawai ROS tue pasai tak capai KPI...

      Lain kali... baca dan kumpul fakta dulu... jangan jadi bengap dan bodo macam blogger yang tulis blog nih... hahaha

      Delete
    5. Korang je tak dapat tangkap jumlah 150 kerusi DAP tu!. Tak payah nak reka cerita pecahan2 dun berapa parlimen berapa. Sebagai pengundi biasa yang bijak seperti kami tahu maksud disebalik jumlah kerusi tersebut tujuannya untuk apa!.

      Delete
    6. setiap kali umno buka mulut bau busuknya terkeluar......makan diri,,,, tak yah kata apa2 la macam kes deepak.... sebelum najib/ros jawab semua orang cool sja.... tapi bila najib, rosma kata deepak tak boleh pakai..... maka deepak buka kes kemahkamah... lg parah la ko najib!!!!

      macam sifu ko madey tu luar mahkamah bukan main kata bekas mentri penganngkutannya tipu dia... terkial2 si-apek lim leong sik tu nk jawabnya..... tp tiba dimahkamah dia kata lain pulak dah... dia tau, dia tak ditipu.... AUTA BETUL MADEY KEREPUT TUU.......

      Delete
    7. Orang Melayu JANGAN TERPEDAYA! Umno kuat menipu.

      Orang Umno kata MELAYU HILANG KUASA KALAU PAKATAN MENANG....BOHONG!

      Mengikut perangkaan pecahan bangsa di Malaysia 2010,

      BUMIPUTERA 67%

      CINA 24%

      INDIA 7%

      Bermakna Orang Melayu 2.8 KALI LEBIH RAMAI DARI Orang Cina
      dan Orang Melayu 9.2 KALI LEBIH RAMAI DARI Orang India.

      Kalau kedua-dua undi Cina dan India bergabung untuk jatuhkan undi Melayu, mereka tak akan menang sebab undi BUMIPUTERA 2.1 kali LEBIH BESAR.

      Walau parti mana saudara pangkah, MELAYU TETAP TUAN DI MALAYSIA.
      Oleh itu, janganlah risau....undi ikut akal ,jangan undi sebab takut Melayu hilang kuasa.

      Seperkara lagi....Undilah Pakatan, jauh lebih bersih dan beriman.


      Perangkaan di atas diperolehi dari EPU.GOV.MY.


      Pada 1969, Melayu rasa terancam kerana Melayu 52%, Bukan Melayu 48%. Sekarang, Melayu sudah selesa di segi bilangan dan harta. Jangan bagi Umno jadikan Melayu miskin balik.

      Delete
    8. Banyak ko punye fakta....bukan sebab UMNO ke yang jadikan melayu kuat? Apa yang pr dah buat? Noting

      Delete
    9. Kalau mengikut perlembagaan Malaysia, bumiputera termasuklah bumiputera sabah dan sarawak. Jadi peratusan yang di berikan bermakna orang Melayu tidaklah sampai 60%. Dari peratusan tersebut, orang Melayu telah berpecah kepada beberapa parti politik yang dirasakan tidak dapat bersatu.

      Cuma yang menjadi kerisauan kita adalah pergerakan DAP yang telah menjadi semakin berani memainkan isu agama dan sekiranya semua masih ingat, bekas ahli jk DAP tertinggi telah mendedahkan, sekiranya DAP menang mereka akan menjadikan agama rasmi negara ini adalah agama kristian dan perdana menteri adalah dari kalangan orang kristian (saya pasti penyokong PR akan mengatakan kenyataan ini direka oleh parti UMNO)

      Persoalannya sekarang adakah kita sanggup menggadaikan agama demi perjuangan politik PR ini? Satu lagi persoalan, kenapa PAS yang berjuang untuk islam sanggup bersengkongkol dengan parti yang secara terang-terangan menentang Islam?

      Delete
    10. Data diatas menunjukkan bahawa orang Melayu TIDAK AKAN HILANG KUASA, kuasa tetap ditangan Melayu, Anwar atau Najib...

      Oleh itu, pangkah parti yang menjaga kebajikan kita

      Yang Menghapuskan Tol

      Yang Turunkan Harga Kereta LEBIH 50%

      Yang Membatalkan AES

      Yang memberi pendidikan percuma

      Yang menurunkan harga minyak

      Yang batalkan PTPTN

      Yang tidak akan kenakan cukai GST

      Yang TIDAK RASUAH



      Delete
    11. Anon 6.38

      Pepatah Inggeris,"Even leaky boats rise when the tide rise" menggambarkan Malaysia di bawah pemerintahan Umno. Umno tidak cekap...Malaysia lebih maju SECARA RELATIF di bawah pemerintahan British!

      pada tahun 1957, Malaysia mempunyai PENDAPATAN PER KAPITA KE 2 TERTINGGI DI ASIA selpas Jepun!

      Pada 2013..Malaysia ketinggalan di belakang Qatar, Jepun, Singapore, Hong Kong, Korea, Taiwan , UAE, Kuwait, dan banyak lagi.

      Kadar pertumbuhan Malaysia merosot kerana rasuah yang keterlaluan....pada pendapat saya.

      Delete
    12. Anon 7:12 PM, mana dia bantuan RM 50.00 untuk kanak-kanak tadika sebagaimana menifesto PRU 12 Pakatan Rakyat Selangor?

      Elaun RM 250.00 untuk ibu tunggal sebagaimana dalam menifesto PRU 12 Pakatan Rakyat Selangor apa cerita?

      Pakatan Rakyat sekat dan kacau projek Langat 2, kononnya nak buat Loji Air Mitigasi 1 dan 2 di Sungai Selangor, tapi sampai ke sudah tak tahu hujung pangkalnya, apa cerita?

      Projek Sungai Limau Hydrocarbon Hub di Kedah bila Pakatan Rakyat boleh selesaikan, sudah hampir 5 tahun, tapi hanya semak samun sajalah, bangunannya mana?

      Kononnya Pakatan Rakyat nak berikan pendidikan percuma kepada pelajar, mengapakah hingga ini pelajar di UNISEL dan KUIS di Selangor serta KUIN di Kedah tidak dapat pendidikan percuma lagi? Bila nak buat? Esok? Tiga minit lagi? Tahun depan? Bila?????????? Malahan yuran di KUIN dinaikkan, apa yang lagi teruk adalah Pakatan Rakyat sanggup biarkan pengurusan KUIN yang sebenarnya dikuasai oleh Pakatan Rakyat rampas sebahagian gaji pensyarah dan kakitangan KUIN untuk biaya operais KUIN di mana kedudukan kewangan KUIN sangat teruk.

      Mana dia pemotongan cukai 20% untuk cukai PBT di Selangor? Malahan sibukkan naikkan cukai di seluruh Selangor, malahan ada yang sampai dinaikkan hingga 1000%, 10 kali ganda, apa cerita?

      Mana dia Negara Kebajikan Pakatan Rakyat bila kedai-kedai bumiputera di Penang dirobohkan dengan alasan tak ada lesen walaupun telah pohon lesen berkali-kali tak lulus juga, apa cerita? Malahan pusat hiburan maksiat termasuk yang jenis songsang berleluasa di Penang hingga banyak yang tak berlesen, apahal tak pergi robohkan pusat hiburan itu juga?

      Di Kelantan, bila nak mulakan projek Lebuhraya Mintak Sedekah? Kutipan sedekah di sana oleh PAS, tapi hingga kini tak tahu apa perkembangan projek berkenaan, dulu kata nak mulakan pada November 2012, kemudian sekarang ni kata bulan Mac 2013 pula, lepas ni bila gamaknya ya? Nik Aziz dah lama buat pecah tanah projek itu, tapi hingga kini tak tau apa cerita? Syarikat Baldah Thaiyyibah yang dipertanggungjawabkan uruskan pembinaan lebuhraya itu yang dimiliki oleh PAS itu apa kerjanya hingga kini Lebuhraya Minta Sedekah itu tak tahu apa hujung pangkalnya?

      Projek Lembah Sireh di Kelantan apa dah jadi? Syarikat swasta dah diberikan 1000 hektar / ekar tanah sebagai upah untuk bangunkan Lembah Sireh sebagaimana yang dicanangkan oleh PAS, tapi hingga kini tak ada apa pun pembangunan di sana oleh syarikat itu, apa cerita?

      Sebenarnya ada banyak lagi nak tulis ni, tapi nantilah sambung lain. Lihatlah rakyat Malaysia sekalian, anon 7:12 PM sibuk canangkan menifesto baru Pakatan Rakyat yang merapu itu, sedangkan menifesto PRu 12 pun lebih dari 80% tidak dibuat oleh Pakatan Rakyat, maka memang Pakatan Rakyat ini jenis penipu, dasar komunis, jenis tak peduli halal atau haram, jenis tak kisah dosa atau pahala, dasar asobiyah, zionist, memang macam inilah menipu sahajalah di sana sini.

      Alasan Pakatan Rakyat tak buat apa yang dimenfistokan dalam menifesto PRU 12 mereka dulu kerana mereka anggap menifesto bukanlah perjanjian, senang sangatlah cakap. Memang Pakatan Rakyat tak anggap menifesto mereka sebagai perjanjian, kerana itu semua pembohongan untuk, menipu rakyat jelata supaya terpedaya dengan pembohongan mereka itu supaya undi Pakatan Rakyat, tapi lepas Pakatan Rakyat menang, segalah dikhianati, inilah Pakatan Rakyat, membohong diutamakan, politik liar didahulukan, dasar zionist komunis jahiliah Pakatan Rakyat ini. Oleh itu sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    13. Anon 6.21pm: betul bangsa melayu 67% dalam negara, tetapi jika dipecahkan kepada 3 hanya berapa peratusannya pula?

      Telahan dan fahaman anda tersangat lemah serta kabur sama sekali.

      Sekiranya kalian berkuasa parti kalian bukan parti gabungan yang sah sebagaimana UMNO dan Rakan2 Komponen yang lain. Jadi bagaimana kalian boleh kata kuasa melayu nanti masih ditangan orang melayu?.

      Lagi, jika memerintah nanti apa visi bersama kalian? Apa misi kalian bersama2? Sedangkan perjuangan kalian totaly tak sama. Jadi bagaimana anda boleh kata yang tetap berkuasa adalah melayu di bawah pemerintahan PKR dan PAS?!.

      Kesimpulannya dengan pecahan peratusan melayu dalam PKR dan PAS serta perbezaan visi, kalian yang menjadi minoriti dengan rakusnya akan berebut kuasa dan akhirnya DAP menjadi pemenangnya!.

      Oleh itu saya dan rakan2 yang lain tetap bersama UMNO dan BARISAN NASIONAL.

      **Masih tak nampakah maksud jumlah 150 kerusi DAP tersebut????!!!!.

      Delete
    14. Anon 7.45

      Melayu pecah 2 saja..... 1)umno 2)PAS dan PKR(krn dah macam suami isteri)

      Cina pun pecah 2..... 1)MCA dan Gerakan 2) DAP

      India lagi hero....pecah 3....1)MIC dan PPP 2) Hindraf 3) KIMMA

      Semua orang pecah sikit-sikit.....fair and square.....inikan demokrasi.

      Delete
    15. Anon 7:23, kerana kejahilan andalah ada berpendapat begitu. Masa 1957, berapa ramai anak-anak bumiputera yang berjaya belajar hingga ke universiti? Berapa ramai anak-anak bumiputera berjaya jadi pegawai besar? Berapa ramai orang-orang bumiputera yang memiliki kereta berenjin?

      Pemikiran anda adalah anda telah lahir dalam suasana yang senang lenang, jadi tak sedar diri sebab tak lihat bagaimana susahnya negara ini dahulu hingga dimajukan dengan gigih oleh Perikatan dan kemudiannya Barisan Nasional hingga menjadi makmur sejahtera hingga kini.

      Sedarlah orang-orang kampung dahulu miskin, tak ada harta, maka kerajaan buka FELDA, ramai orang yang tak ada harta samada Melayu, Cina dan India diberikan peluang oleh kerajaan untuk miliki harta iaitu 10 ekar tanah kebun dan 0.4 ekar tapak rumah. Dulu tak ada lampu kalimantang macam hari ini, ada lampu minyak tanah yang dipanggil lampu ayam untuk menerangi rumah, jalan pun tanah merah, malahan pihak kerajaan melalui FELDA bantu beri kemudahan mengambil barangan di kantin FELDA terlebih dahulu, kemudian baru bayar bila dah dapat pendapatan pada hujung bulan.

      Malahan anak-anak peneroka dan peneroka awal merasai jerih payah untuk menjadi senang seperti hari ini. Kami dulu biasa makan nasi dengan minyak lauk, iaitu minyak gorengan lauk, jadikan kuah untuk makan dengan nasi kerana terlalu susah ketika itu. Anak-anak sekarang mana mau makan macam itu sekarang ini, termasuklah anda kerana telah senang lenang. Kami dulu nak makan ayam sebulan sekali pun payah, tak mampu, makan daging tunggu hari raya dan kenduri kendara sajalah. Tapi anak-anak sekarang senang lenang, Ayam Kentaki, Ayam Mek Donald, Ayam Panggang Keni Rogers, Ayamas, Pizza Hut, dan macam-macam lagi, dulu memang ada semua itu, tapi kami orang kampung, tak mampu itu semua, kalau dapat makan sekali Ayam Kentaki masa itu terasa sangatlah bangganya, itu kerana orang-orang masa itu tahu sedar diri akan pengorbanan untuk mendapatkan rezeki.

      Anda mungkin sekadar membaca dalam buku yang entahlah siapa karangnya atau mendengar ceramah pembohong dari tukang fitnah yang suka merapu tak tentu pasal. Hakikatnya pada awal merdeka, kehidupan memang susah bagi ramai orang, hinggalah kerajaan Perikatan dan kemudiannya Barisan Nasional membantu membangunkan negara ini hingga menjadi makmur sejahtera seperti hari ini.

      Untuk pengetahuan anda, masa tahun 1950an, orang kampung nak beli basikal pun tak mampu, ramai jalan kaki saja, oleh itu selidiklah dengan betul supaya tidak jadi manusia lupa daratan dan tak sedar hingga menuduh yang bukan-bukan kepada pemerintah yang dah banyak berjasa.

      Kepada Anon 7:23, saya pun belajar di universiti juga, saya belajar di UiTM, sepanjang saya belajar, banyak jasa kerajaan yang saya perolehi, makan minum percuma, tempat tinggal percuma, malahan kos pengajian pun disubsidikan oleh kerajaan. Anda perlu sedar, bahawa Pakatan Rakyat mencanangkan pendidikan percuma, tetapi sedarlah bahawa kerajaan Barisan Nasioal telah beri pendidikan percuma di peringkat sekolah rendah dan sekolah menengah, malahan pendidikan di universiti kos pengajian ditanggung oleh kerajaan sebanyak 90%, hanya 10% saja yurannya itu pun untuk kos peperiksaan. Jadi sedarlah diri dan selidiklah hingga ke akar umbi, hingga ke dasar, bukannya tengok dari jauh terus beri tuduhan melulu yang tak berasas. Oleh itu sedarlah. Sedarlah rakyat Malaysia sekalian, hargailah keamanan, kesejahteraan dan kemakmuran yang kita kecapi kini kerana beza antara 50 tahun yang lalu dengan sekarang ini sangat jauh bezanya, dulu orang tak mampu nak beli basikal pun ramai yang jalan kaki, sekarang ramai orang boleh beli kereta, macam-macam jenis kereta ada di rumah. Oleh itu hargailah apa yang ada dan jadilah manusia yang tahu bersyukur semoga Allah akan limpahkan rahmatnya kepada kita semua kerana tahu bersyukur dengan segala yang kita terima sekarang ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    16. Anon 7.59pm: perpecahan ini disebabkan pemimpin2 PR bermulut jahat!.

      Delete
    17. TERIMA KASIH EN. MOHAMAD DIATAS PENERANGAN YG ANDA BERIKAN. SAYA RASA BANGGA DGN KEHADIRAN ANDA DI BLOG INI. ANAK MUDA TOLONG BACA DAN FAHAMKAN APA YG DI KATAKAN DAN DIRASAI OLIH EN. MOHAMAD. MMG BETUL SEBAB SAYA PUN MELALUI BENDA YG SAMA TETAPI TIDAK PANDAI MENTERJEMAHKAN MELALUI PENULISAN.

      ANAK MUDAH TIDAK PERNAH MERASA SUSAH. SEMUA TELAH TERSEDIA DAN YG MERANGKA KEMUDAHAN INI ADALAH BARISAN NASIONAL. TAPI ADA GOLONGAN YG BUSUK HATI MEROSAKKAN KEMAKMURAN NEGARA. ANAK MUDA JANGAN MUDAH PERCAYA. JGN CUBA BAWA BUDAYA ARAB SPRING KEMALAYSIA YG AMAN.

      PERCAYALAH BARISAN NASIONAL AKAN TETAP MEMBANTU ANAK MUDA WALAUPUN APACARA SEKALIPUN. JANGANLAH DENGAR HASUTAN SYAITAN BERTOPENG MANUSIA BERTOPENG AGAMA. KELAK ANDA SENDIRI YG RUGI.

      Delete
    18. Saudara 8:28 PM, anak muda yang tak pernah rasa jerih payah orang-orang dahulu tak tahu hakikat ini, malahan jika mereka disogok oleh pembohongan tukang fitnah Pakatan Rakyat yang tak bertanggungjawab itu. Semoga anak-anak muda sedar akan perjuangan getir generasi terdahulu hingga kita semua senang seperti sekarang ini, ini adalah jasa pimpinan dan generasi terdahulu, malahan pihak kerajaan teruskan usaha murni ini. Sedarlah semua.

      Saya juga menantikan pada hari Isnin 25 Mac 2013, apakah DUN Selangor akan dibubarkan? Pakatan Rakyat dah canang kononnya nak bubarkan DUN Selangor, katanya nanti 25 Mac 2013 nanti mereka beritahu, tak apalah, kita tunggu sajalah apa lagi drama mereka nak buat. Jangan salahkan UMNO kononnya halang DUN Selangor dari dibubar sudahlah, nampak sangat kejahilan Pakatan Rakyat, yang tak sedar diri itu. Baiklah kawan-kawan, kita tunggu 25 Mac 2013 nanti, kalau tak ada tarik bubar DUN Selangor, kita lihat apa yang pecacai Pakatan Rakyat di sini akan merapu lagi. Sedarlah semua rakyat Malaysia. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    19. Anon 7.12, buntot kau lah,kau ckp mari sokong kerajaan yg turunkn harga myk,mansuh ptptn, turunkan harga kereta import 50%.... meh sni aku nk ckp.. kau pi ckp kt anwar byr dlu elaun bdk tadika rm50 dgn elaun ibu tunggal rm250 yg dia x tunaikn dah 5tahun ni, benda yg sikit mcm tu pun x bleh setle lg nk cite benda yg yg lg besar.. klu mcmtu aku pn boleh ckp klu aku jd pm aku bole bg rakyat keta myvi free sorg satu. Tp bole ke tunaikan..bodoh kau ni xtau pikir..

      Delete
    20. Anon 1.40

      Dalam hidup ni kita kena hati terbuka...KENA POSITIF. Takde benda yang akan datang secara mudah. Yang penting PR cuba sedaya upaya walaupun unsur sabotaj yang kuat oleh Kerajaan Pusat.Kita bagi peluang kat PKR jadi Kerajaan Pusat....lepas tu kita tengoklah.

      Gomen BN nak bagi semua kos NAIK.....Gomen PKR nak bagi semua kos TURUN. Kau pilihlah.

      Delete
    21. Woi dungu.....
      Tak sempat lagi bang nuar hang dgn pak lebai malang nak ubah semua2 tu dapigs awal2 lagi sumbat 2 ekor ni kat celah kangKANG DIA.....nak turun kan apa lagi....sapu taik kau kat muka lau sendri la jawabnye....ngok betul puak2 ni. Itu pun nak kena ajar mcm budak2 tadika...

      Delete
    22. Anon 1153


      Binatang apa yang bersetubuh dengan mak kau sampai melahirkan haiwan macam kau. Segala apa yang kau tuturkan hina menggambarkan betapa hina, low-class dan busuk hati kau. Semoga tuhan melaknat kau, menjadikan badan kau sama busuk dengan pertuturan kau......, bernanah dan berulat , sama seperti hati kau yang busuk dan gelap. Semoga kau diludah, dihina oleh kaum kerabat kau sendiri, ....biar mak bapak kau tidak mengaku kau anak mereka. Semoga kau mati berseorangan dalam keadaan miskin, menangis hari -hari terseksa, menanggung lapar.Semoga kau mati akibat barah yang amat dasyat dan mengaibkan.

      Semoga bangkai kau ditinggalkan reput ditepi jalan, biar tiada satu insan datang menyempurnakan jenazah kau. Biar anjing pun tak sanggup menhampiri bangkai kau kerana terlalu busuk dan menaibkan.
      Insya Allah. Amin-amin Ya Rabbal Alamin.Ya Allah,perkenankan lah doa ku ini.

      Delete
    23. Bagusnye bedoa...Rasul tak penah pun aja mcm ni..ni doa le maki...bukak kitab sikit baru kita nmpak adab bedoa..dlm doa sedara sebut zat2 Allah yg maha Suci tp di selangkan dgn ayat2 dan pekataan yg kotor..tak malu ke sedare dgn Allah...Nauzubillah...kdg2 kita rasa kita lebih tggi ilmu agama Islam dari org Islam yg lain...tapi hakikatnye

      Delete
    24. Anon 7.12...Kau merapoo aper kat sini? Bila parti Pr bapak hang turunkan tu semua? Yang aku dok nampak harga rumah di Penang, hang 7 keturunan tak mampu beli dah!!!Dok naik sakan macam kotek bapak hang Nuar tu. Datum Jelatek pun harga mencanak-canak naik, Azmin mampulah beli sebab developer bagi komisyen, tapi kau dengan aku mati idup balik dah tentu tak mampu.

      Yang turun sah-sah-sah turun ialah harga harta-harta Yayasan Selangor yang dijual kepada DAP, tanah-tanah yang PKR nak akikahkan pasir, dan peniaga-peniaga PKNS yang terpaksa turun tangga meninggalkan premis yang selama ini menjadi tempat depa cari makan.

      Pendidikan percuma? Tahniah kerana 18 bulan Khalid Gagap tidak membayar kos penyenggaraan UNISEL kepada operator, menjadikan sebagai servis percuma...Hang ada melawat Unisel???

      Kalau menganggap penjual ubat keras mempunyai karisma sebagai ahli politik, hang mampu menipu di belakang mati sahaja. Jangan menganggap semua yang lalu depan hang kaki membutuh saperti brader hang!!! ADA AKAI, PAKAI!!!

      Delete
  2. PAS mana boleh cakap. lidah bewak kepala anjing. bukak mulut mcm nik aziz nampak bercabang. Bila karpal kata senyap, nik aziz sambil rolling dan jelir lidah terus berhenti menyalak.
    Nik aziz yg tak pernah berbudi pada kelantan, apa yg dia dah buat kat kelantan? oh lupa jual tanah org kelantan, letakkan wanits sebagai second class citizen dan anggap org kelantan ayam dan lembu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah pasal tah apa nik ajis tu bangga kan sgt passl kelantan tuu ..apa pun tarak

      Delete
    2. KALU GI BERHIMPUN KERUMUN NAJIB KERANA DUIT RASUAH POLITIK TUU... MEMANG LA TEPAT CONTOH IBARAT TGNA TU..... KECUALI KO TAK RETI BAHASA BIDALAN...... TANYA CIKGU BAHASA... apa ertinya "kalau tak ada2, masakan tempua bersarang rendah", kalu tak kerana pilihanraya, masakan najib menjadi santa claus br1m --- ketua orang2 UMNO ni bagaikan "kerbau dicucuk hidung" oleh roasmah b1n1nya yg gemuk "bagaikan badak air" ........ ko orang cari lg simpulan bahasa yg dikaitkan dengan sifat binatang yg dirujuk kpd perangai manusia! tamak baagikan "anjing dgn bayang2", orang2 suka wang rasuah & rezeki haram bagaikan "anjing suka makan tahi, kalau tak makan, hidupun jadilah"!......... itulah manusia yg dibahasakan dgn sifat binatang atau kebinatangan!

      AlQuran Surah Al-A'raaf :179: "Dan sesungguhnya Kami jadikan penghuni neraka jahanam banyak dari kalangan jin dan manusia yang mempunyai hati (tetapi) tidak mahu memahami dengannya (ayat-ayat Allah), dan yang mempunyai mata (tetapi) tidak mahu melihat dengannya (bukti keesaan Allah), dan yang mempunyai telinga (tetapi) tidak mahu mendengar dengannya (ajaran dan nasihat); mereka itu seperti binatang ternak, bahkan mereka lebih sesat lagi; mereka itulah orang-orang yang lalai.

      ko orang renugilah sedalam2nya.......
      () |

      Delete
    3. dalam setiap ceramah pas,, apakah sunnah Nabi SAW yg.mereka ikut?
      mencarut?
      fitnah?
      maki?
      mengelar dan hina orang?
      usung tin milo untuk pemimpin?
      ada seruan perpaduan?
      ada seruan bersatu dah hormati pemimpin?

      gen2felda

      Delete
    4. Seronok betul puak PAS hina orang lain, harap serban sebesar tayar lori, harap jubah ke hulu ke hilir, dasar hati hitam, kalau petik ayat Al-Quran pun untuk hina orang tak guna juga, inilah ajaran sesat PAS, sesat lagi menyesatkan.

      PAS sibuk hina kerajaan beri bantuan kepada rakyat, tapi PAS buat apa untuk kesejahteraan rakyat?

      Kalau PAS ceramah membohong dan menghasut hingga orang pecah belah, rosak pemikiran, rosak akidah dengan hukum hakam sesat PAS yang direka-reka dan diputar belit itu mensejahterakan rakyatkah?

      Malahan setiap kali PAS berceramah membohong dan menghasut, selepas ceramah sibuk kutip sedekah tadah tin milo, tin susu, tempurung, kopiah putih, plastik, itu semua memberi bantuan jadah apa pula?

      PAS memang tongong, jenis tak sedar diri, berlagak merekalah yang pandai, tapi tolol sebenarnya. Oleh itu rakyat Malaysia sekalian perlu sedar mainan politik liar Pakatan Rakyat yang tak peduli dosa atau pahala, malahan halal atau haram pun dah tidak dikisahkan hinggakan agama dijadikan alat permainan untuk diputar belit dalam siri cerahmah pembohong dan menghasut mereka itu serta akhbar sesat perosak mereka itu. Oleh itu, sedarlah wahai rakyat Malaysia sekalian, selama ini Barisan Nasional yang sibuk ke hulu ke hilir untuk bantu rakyat, sedarlah akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    5. Gen2felda..... aku suka umno... . sebab kerana umno la... . negara aku ada kilang arak terbesar... . aku suka umno kerana umno la negara aku ada pusat judi terbesar di genting... aku suka umno... kerana umno la banyak disco di buka di tempat aku... . aku suka umno... . sebab umno la... . negara aku maju... ... . aku suka umno... . sebab banyak duit dari hasil haram... di kongsi bersama rakyat... ... aku suka umno... sebab negara aku bukan negara islam... ...

      Delete
    6. Bhai 06.43...apa guna lu nk tunjuk yg lu ini bercakap berpaksi kepada nas dan hadis.. Utk apa lu catatkan terjemahan ayat suci Allah...utk apa lu susah payah cari terjemahan utk lu kaitkan dgn isu yg lu hujahkan...adakah lu terlalu islamik??? Adakah lu perjuang reformis yg lebih islam dari islam...

      Bhai bukankah lebih baik lu cari terjemahan nas atau hadis tntng tuturkata kita dlm bercakap tentang islam..bhai apakah di pemulaan lu begitu bangsat menjadi biadap tetapi di hujung nas dan hadis jadi renungan..

      Hoi...adakah Allah mengizinkan lu utk mengelarkan org sesedap rasa sesedap kata malu bhai...kerana politik lu buang rasa hormat pada org...aku jangka lu org yg baik sbb itu lu cari masa utk dptkn nas bg kuatkn hujah lu..tp syg bhai..kerana politik...!!!

      Bhai jika nik ajis dan lu anggap org yg mengmbil brim seperti binatang..termasuk org pas dan pkr serta dap(fu yooh ramai gak cina wlupun kaya tp kerana rm500 sngup jd binatang)...katalah apa pun binatang,bangsat atau apa saja kerana itu hak nik azjis dan lu dlm dunia demokrasi tnpa perduli hak org yg dimaki...

      Bhai undi tu rahsia...klu brim ini rasuah pru lbh baik ds najib bg pada hari mngundi..ha itu baru real bhai...nik ajis keluarkan kata hinaan itu..bukan kh kerana kempen utk memboikot brim itu gagal...org yg selalu bertakbir semasa ceramah adalah org yg terawal utk mmgambil brim...nik ajis kecewa kerena beliau mngharapkn rakyat(pr) cuba memalukan ds najib apabila brim takda sambutan...

      Bhai...jika nik aziz berani mngatakan binatang...maka aku harap semua 'binatng' ini akan setia dgn tuan nya...dgn memberi undi kepada bn...bhai lu yg kuat agama pasti yakin dgn takdir Allah...dan kuasa Allah...bhai mnkin brim tidak bermakna kepada pengundi...ttp kata2 nik aziz lebih bernilai kepada rakyat...lu kata ..lu rasa ..lu fikirlah

      Delete
    7. AKU SUKA PR KRN MRK KAKI TIPU..TIPU RAKYAT..TIPU BINI...MRK SOKONG LGBT...LACUR AGAMA..BOLEH LIWAT...BOLEH LAYAN PELACUR DGN ULAMARK COVER...KHIANAT KWN..KHIANAT RAKYAT ..KHIANAT AGAMA N BANGSA..KHIANAT NEGARA...
      SENANG CERITA..KLU MAT LIWAT N GENG ADA DLM PR...AKU AKAN PANGKAH KAT DAHI MRK...PENSIL AKU KASI CUCUK JOBOR MRK

      Delete
  3. betul lah bloger umno nie mmg bodoh dan kaki putar belit. cuba lah jd bloger yg bijak dan mendidik masyarakat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO TAK PERLU FITNAH ATAU AJAR AKU MELAYU HILANG KUASA KALAU PR MEMERINTAH. TAPI AKU ADA AKAL UTK BERFIKIR DAN MATA UTK MELIHAT. DAH JELAS CINA MMG NAKKAN KUASA DAN MELALUI MELAYU BODOH PAK TURUT INI HASRAT NYA AKAN TERCAPAI. TAPI MELAYU BODOH NI BERMATIAN KATA TIDAK MCM DAPP TU DARAH DAGINGNYA. KALAU DGN UMNO KAU BLH BERKATA MAKI HAMUN DGN BEBAS BESOK KALAU CINAA DAH PERINTAH JGN HARAP KAU NAK HIDUP SENANG MCM SEKARANG. SEMUANYA DIA NAK KAUP AMBIK HAK KAU. AKU HARAP TAK BERLAKULAH HOI. MATI KENA SUMPAH ANAK CUCU 7 KETURUNAN KALAU MEREKA HIDUP SUSAH TAK MCM SEKARANG. FIKIR FIKIRKAN LAH.

      Delete
  4. Dap akan berkuasa mutlak...akan bergabung dgn MCA...AKHIRNYA..melayu hilang segala hak..ekonomi cina pegang..politik cina pegang,perlembagaan!!!emmmh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. berapa kerusi MCA bertanding Vs DAP?

      jika MCA menang DAP kalah, atau sebaliknya...

      kecuali bila MCA lawan PAS/PKR tetiba melayu umno undi mca dan menang itu mungkin kerusi milik MCA besar..... boleh jadi .... kerana 55 tahun 26 kawasan pilihanraya yg majoriti melayu tapi umno serah kepada MCA, MIC dan gerakan.... bodohnya UMNO!

      pru13.....tolak UMNO/ tolak BN.... selamat rakyat....

      Delete
    2. Kamu kata UMNO bodoh sebab serahkan kpd MCA, MIC dan gerakan ttp sedarkah ku adakah PAS pandai sekiranya menyerahkan kerusi kepada DAP yang secara terang menentang agama ISLAM. Jgn kerana hasad dengki kita boleh berkompromi soal agama. Salah seorang individu yang memegang jawatan tertinggi PAS (saya rasa tak perlu saya sebut namanya ttp sy boleh katakan beliau adalah ayam tambatan PAS) pernah mengatakan sedemikian.

      Buka lah mata, bukalah minda cuba fikir sejenak. Dulu saya adalah penyokong tegar anuar ibrahim ttp persoalan yang menyebabkan saya berfikir kembali adalah kalau anuar ibrahim dianiaya allah telah menjanjikan doa akan dimakbulkan tuhan... tetapi apa yang berlaku saya lihat adalah sebaliknya. Fikirlah dengan hati yang terbuka...

      Delete
    3. Bhai 06.50..apa ada hal yg penting lebih 50 tahun atau 12 pru bn ttp pemerintah dan umno ttp mnjadi parti dominan dlm bn.... Secerdik pas pun hnya kelantan saja bukti selama 20 tahun...itupun bukan kerana pss cerdik,ttp rakyat kelantan yg.....

      Utk apa lu nk kata org bodoh,sdgkn terbukti yg org itu mampu...dan utk apa lu kata pr pandai sedangkn rakyat nampak dan tahu SEJAUH mana pandai pr dan sebab pandai tu jauh....maka jauh lagilah harapan penyokonb pr...hahaha

      Delete
  5. DAP bertanding 45 kerusi dari 222 kerusi parlimen dan 105 kerusi DUN dari jumlah 505 semua nya di seluruh Malaysia.

    Anom 4:40 tolong jangan hina janggut dan kopiah, semua itu sunnah Nabi Mohamad SAW.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg hina adalah org yg mengikut sunnah Rasullullah saw berkopiah dan berjanggut tetapi ahlaknya tk mengikut Rasullullah saw...

      Delete
    2. akhlak jepun lebih baik dr umno yg perasuah, tonggang arak, kaki judi .......

      Delete
    3. Anon 7:11 PM, anjing pun tau berterima kasih dan kenang budi atas segala bantuan yang diterimanya, tapi Pakatan Rakyat memang jenis tak tau mengenag budi, jenis tak ada akhlak, semua bantuan kerajaan merekalah yang awal sekali kebas, tapi lepas tu tuduh kerajaan zalim, kejam dan entah apa-apalah tuduhan menipu yang tak berasas.

      Tabung Memali apa cerita?

      Khalwat di bilik 121 Hotel Perdana apa cerita?

      Beromen dengan bini kawan dalam gerabak keretapi apa cerita?

      'Kaunseling' jam 3 pagi dengan bini orang apa cerita?

      Perjumpaan Dewan Himpunan Penyokong PAS yang penuh dengan sajian arak apa cerita? Dalam majlis bendera PAS di sana sini, tapi botol arak penuh atas meja, apa cerita?

      Saya kalau mau dedahkan lagi, banyak sangat. Sila lihat komen saya di atas sana, banyak penyelewengan dan penipuan Pakatan Rakyat.

      Tolak Perhimpuna Liar, Tolak Hasutan, Tolak Ceramah Pembohong, Tolak Pakatan Rakyat perosak masyarakat.

      Sedarlah, selama ini Barisan Nasional yang banyak bangunkan negara, PAS, PKR dan DAP sibuk merapu, politik melampau siang malam, menghasut rakyat di sana sini, bila kita tanya mereka pasal ini, jawapan bodoh mereka adalah sekarang ini kerajaan adalah Barisan Nasional, maka biarlah Barisan Nasional yang buat semua. Inilah jawapan bodoh lagi tongong Pakatan Rakyat ini. Ooooooo, kalau pembangunan semua disuruh Barisan Nasional buat, Pakatan Rakyat pula sibuk fitnah Barisan Nasional, tuduh macam-macam itu tanggungjawab jenis apa? Inilah pemikiran jahiliyah komunis zionist Pakatan Rakyat yang sangat berbahaya, kalau mereka berkuasa (minta dijauhkan oleh Allah Taala), mereka tak reti nak buat kerja kerana hanya tahu demontrasi liar, hasutan dan memporak perandakan negara, apakah nak suruh juga Barisan Nasional bangunkan rakyat sebagaimana yang berlaku di Penang, Selangor, Kelantan dan Kedah?

      Oleh itu rakyat Malaysia sekalian, celiklah hati lihat akan kemungkaran dan kejahatan Pakatan Rakyat ini. Mereka adalah golongan perosak dan pemusnah yang akan merosakkan negara dengan politik malaun mereka ini. Oleh itu sedarlah semua bahawa keamanan dan kemakmuran negara ini diusahakan oleh Barisan Nasional. Sedarlah semua. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    4. Anon 7.11,jgn asik nk ckp org tonggang arak smua.., kadang kau kna check jgk latar blkg kau,mgkin adik beradik kau pn ada minum arak jgk cuma kau je x tau,ayah kau muda2 dlu pn kau bkn tau life dia mcmana,so xyah sesuka hati nk menuduh org,org mnum arak bkn kerana parti yg dia ikut... itu pokok pada diri sendiri..

      Delete
    5. Janggut dan kopiah sunah?Tapi mulut dan kelakuan tak mencerminkan janggut dan kopiah...itu adalah babi dapig...
      Pelacur agama dan pelindung mat liwat pelayan pelacur...cili kasi taruk...

      Bekas ahli pkr kota

      Delete
  6. PAS jd parti yg paling rendah maruah, spt perempuan jalang yg tidk mengenakan bayaran lg utk bersekedudukan, hnya perlu suap nasi 2-3 mulut shj, maka serahlah seluruh maruah tubuh diri itu kpd DAP (jantan Cina-PAS betina).

    ReplyDelete
    Replies
    1. hujah kantoi... tak relevan! PAS tetap unggul jika tidak ikut perangai budaya politik umno yg dibenci rakyat tu........

      Delete
    2. Politik sesat PAS hanya merosakkan akidah umat Islam sajalah, politik diutamakan lebih dari agama dalam PAS, buktinya kerana nak sangat sokongan DAP, PAS sanggup pecat Dr. Hasan Ali dan Ustaz Nasharuddin Mat Isa dari PAS dan Majlis Syura kerana kedua-dua ahli PAS itu begitu lantang pertahankan Islam dan kesucian kalimah Allah. Malahan mereka dipecat tanpa diberi peluang untuk membela diri.

      Oleh itu sedarlah PAS sudah jadi komunis, menghukum sesuka hati mengikut kehendak nafsu serakah mereka, buktinya lihatlah kezaliman terhadap Dr. Hasan Ali dan Ustaz Nasharuddin Mat Isa, itulah bukti kezaliman PAS sekarang ini, malahan ramai lagi yang jadi mangsa PAS sebenarnya kerana sekarang ini PAS lebih mengutamakan kehendak DAP dan tidak pedulikan kebenaran, kerana teras politik PAS adalah politik kedengkian jenis dengki khianat, puak jenis ini nasihatlah macam mana pun macam nasihatkan tunggul, tak terima nasihat, jenis tongong tak boleh diajar. Oleh itu sedarlah diri.

      Sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    3. Selagi ada mat liwat sebelah pas...pas umpama pelacur agama...

      Delete
  7. Soalan kubur: siapa saudara kamu?....bumiputra

    ReplyDelete
    Replies
    1. Paling kurang UMNO pertahankan kedudukan Islam, tapi PAS dahulu asobiyah jumud, sekarang dah jadi liberal sekular. Inilah PAS kerana politik dengki khianat halal atau haram boleh lempar dalam tong sampah, dosa atau pahala pun tidak dipedulikan.

      Inilah hakikat sebenarnya PAS, dulu tuduh UMNO kerjasama dengan MCA dan MIC walaupun untuk kepentingan nasional, PAS tuduh haram, berdosa, sedangkan kerjasama UMNO dengan MIC dan MCA dari dahulu hingga kini tidak menjejaskan hak dan kedudukan istimewa Islam dan bumiputera di negra ini, malahan diperkukuhkan dalam perlembagaan.

      Sekarang PAS sudah boleh jadi pecacai DAP, sekarah halal, boleh pula, malahan bagi PAS menjadi pecacai DAP adalah sangatlah mulia kerana untuk memusuhi UMNO, kerana bagi PAS permusuhan terhadap UMNO adalah paling utama, hal persaudaraan seIslam pun boleh lempar tepi, kerana nak musuhi UMNO sanggup PAS tuduh UMNO kafir, suatu tuduhan berat dan keji.

      Inilah PAS, hukum hakam dijadikan bahan mainan, agama diperdagangkan untuk kepentingan duniawi dan politik kedengkian khianat dan jijik PAS selama ini. Oleh itu rakyat Malaysia perlu jauhi ajaran sesat yang pelik dalam Pakatan Rakyat ini, kerana boleh rosakkan pemikiran dan akidah dengan hukum hakam sesat yang direka-reka dan diputar belit sana sini oleh tok guru politik yang tak pedulikan kepentingan ummah. Sedarlah semua rakyat Malaysia. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  8. Soalan kubur : "Apakah pengetahuan engkau ttg manusia ini (Muhammad saw) ?"

    Jawapan : "Serupa je dgn mamat mamat kampong aku".

    Boleh jawap gitu ? cer tanya tok kat atas tu !

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau orang yg tak mengaji memang jawab macam tu.......untuk makluman sememangnya secara umum Nabi Muhammad itu manusia biasa rutinnya... tapi jika rujuk kpd sifat nubuwah dan kerasulan Nabi maka kita wajib agungkan melebihinya daripada manusia lain dan akur dgn setiap sunnah, sirah, fikrah dan risalahnya... termasuk hudud & janggut!....

      Delete
    2. PAS lebih mengutamakan DAP, itu adalah hakikatnya, lihatlah Dr. Hasan Ali dipecat dari jawatan Pesuruhjaya PAS Selangor dan kemudiannya dipecat dari PAS kerana menentang arak dan judi serta perbuatan murtad di Selangor, kemudian Ustaz Nasharuddin Mat Isa pula dipecat dari Majlis Syura kerana pertahankan kesucian kalimah Allah. Malahan mereka dipecat tanpa diberikan ruang untuk membela diri, terus pecat kerana tuan besar PAS iaitu Taiko DAP yang hendakkan begitu. Sekarang ini PAS dah dikuasai oleh DAP, hala tuju PAS dipercaturkan oleh DAP. Pecacai Pakatan Rakyat nak nak kelentong lagilah, inilah hakikatnya. Sedarlah semua rakyat Malaysia. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    3. Marah betul saudara anon 5:43 pm nie.
      Statement saya umum tidak ada kena mengena dengan mana parti.
      Hentam aku saja, jangan hentam orang lain atas sebab aku.....tak adil tu.

      Delete
    4. Anon 10:48 PM, kau tau mana yang Anon 5:43 komen itu kena mengena dengan kau? Yang kau terasa lebih-lebih sangat ni pasal apa? Dia tak sebut parti apa pun, jadi yang kau terasa sangat ni apahal? Selalunya orang yang makan cili, dia terasa pedanya, tak gitu?

      PAS pecat Dr. Hasan Ali dari PAS dan pecat Ustaz Nasharuddin Mat Isa dari Majlis Syura PAS tanpa diberikan peluang bela diri itu adil sangatkah?

      Jangan berkokok nyaring ke hulu ke hilir, ekor dah penuh taik pun masih tak sedar diri. Sedarlah diri tu sama. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    5. Ooo gitu yer encik mohamad.....panjang lebar jawab terguris juga ke hati mu, wahai encik mohamad,

      Tak perlu bela mereka wahai encik mohamad, mereka kan bekas orang kuat parti ajaran sesat, tak kan encik mohamad nak bela lagi orang telah menyesatkan orang lain. Dan sesekali dia diterima oleh umno, kerana akan menyesatkan umno dari dalam dan ini sangat berbahaya...

      Delete
  9. Ala aku tau pembangkang semua tgh goyang skrg ni...yg penting umno akan menang pilihan raya ni....aku pasti

    ReplyDelete
    Replies
    1. umno berkuasa selama2nya, belum pasti... jika Allah kehendaki sebaliknya

      Delete
    2. Memanglah semuanya dalam bidang kuasa Allah Taala, tapi sebagai manusia yang tahu berfikir, orang ramai akan sedar dan dibukan pintu hati oleh Allah Taala supaya menyokong Barisan Nasional secara besar-besaran dalam PRU 13 nanti.

      Anon 7:07 PM, rakyat Malaysia tak mahukan parti politik yang jenis tongong, tak tau nak membangunkan negara, tapi sibuk politik merapu siang malam, kalau sekadar hanya tau maki hamun, hasutan, demontrasi liar, itu semua hanyalah perosak kepada negara dan masyarakat sajalah.

      Rakyat perlukan kerajaan seperti Barisan Nasional, berwawasan, prihatin, dan banyak membantu rakyat dalam membangunkan negara. Sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian, PRU 13 marilah kita beramai-ramai ke pusat pengundian yang telah ditetapkan dan mengundilah Barisan Nasional untuk negara yang aman damai serta makmur sejahtera. Sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    3. Anon 7:07..klu pr ada mat liwat n penyokong pluralisme...pendukung lgbt...Allah nak bantu ker?Mustajab ker doa org yg lacur 'namaNya'?

      Bekas ahli pas kampung

      Delete
  10. Aku hairan, bila aku surf blog pembangkang aku tak boleh comment atau ulas, kalau ulas pun kena tunggu. Kalau ulasan membedal pembangkang confirm memang tak keluar punya. Itu menunjukkan bahawa blog pembangkang takut dan semua isu adalah fitnah dan bohong belaka. Tetapi aku juga hairan pencacai mereka boleh percaya 100%.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku setuju. Mmg blog pro pr tak bleh nak komen. Ada yg bleh komen tp tk lama pastu mesti kena delete kalau komen tu tak memhak pd pr. Aku pelik tgk. Tu yg cai pr rajin singgah blog pro kerajaan sbb jat sana tak meriah . Suma komen cntik je kat pr. Mcm ni ke demokrasi. Demokrasi taik kucing.

      Delete
  11. biar brp pun kerusi dap, kami xkan pangkah parti harbi umno krn umno adalah perompak wang rakyat malaysia..hanya orang bodoh spt ahli umno yg sokong umno harbi..ayuh kuburkan umno harbi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. jihad kubra.... katakan benar dihadapan penguasa yg ganas

      Delete
    2. Anon 6.24, kau sebenarnya irang yang paling bodoh dalam dunia. Hati kau hitam dek kerana dendam kesumat yang tidak kesampaian. Bodoh kau juga kerana sanggup menggadaikan agama dan bangsa demi politik. Bodoh kau juga kerna mengikut tanpa berfikir...

      Delete
    3. PAS menindas Dr. Hasan Ali dan Ustaz Nasharuddin Mat Isa itu jihad apa pula? Jihad DAP ke?

      PAS tuduh UMNO harbi, tapi UMNO jugalah yang banyak bantu bina masjid, bina madrasah, bina sekolah agama, biaya belanja pengajian agama, itu perbuatan golongan kafirkah?

      Malahan PAS pula setiap kali ceramah kutip sedekah daripada penonton ceramah pembohong mereka itu, tadah tempurung, tadah tin milo, tadah plastik, tadah kopiah putih, tadah tin susu, apa itu membantu rakyat ke? Apa yang PAS buat untuk kemajuan masyarakat selama ini? Mempolitikkan agama hingga agama jadi tunggang langgang itu jihad apa kejadahnya pula?

      PKR sibuk buat demotrasi liar, huru hara sana sini, membangun kepala otak jenis apa pula itu semua? Dasar keldai.

      DAP pula sibuk menghasut sana sini, hasut perkauman, keagamaan, merosakkan perpaduan rakyat, itu semua membangun kepala butoh apa? Dasar syaitan dan iblis.

      Pakatan Rakyat memang tak guna, memang perosak, memang jenis komunis zionist jahiliyah, nak bantu tak tau, tapi sibuk menjadi perosak. Selama ini Barisan Nasional yang banyak bantu rakyat dan membangunkan negara. Sedarlah semua rakyat Malaysia. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    4. Dr Hassan Ali/Ustad Nasharuddin, mereka brdua adalah bekas orang kuat parti ajaran sesat (PAS), maka apa perlu nya encik mohamad membela mereka. Jika mereka berdua masuk umno, mereka juga akan menyesatkan orang umno dari dalam dan ini sangat merbahaya.

      Umno adalah suatu parti yang kuat dan jitu, maka jangan sesekali menerima batuan atau khidmat orang yang berasal dari sebuah parti ajaran sesat ini..

      Delete
  12. Apa kata PAS....??
    NIK AZIZ = ITIK.....
    Seorang mokcik di klantan sndri menggelarkan Ponik sbg ITIK...... ..
    Aku salut habis la mokcik ni...wakaka gelak tegulung guling.......

    Ponik A.K.A ITIK WAKAKA......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itik tua yang dah liat dagingnya..tak bole dimakan hanya layak untuk dibiatkan mati reput..mhua ha ha

      Delete
  13. Dah bnyk ahli2 pas....pis....pus dah masuk umno..... Teguling la pas kali ni porak hamPAS...PTHUIHH...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ambo sokong...ahli2 pas termasuk di klatam dah terbuka dan koho sedar umno pung perjuang dan pertahan Isle jugak. Ramai dah nak berenjak meninggalkan parti yang hanyut ni. Bila Nik Ajis takdak upaya, dia terpaksa naik kapal, menumpe ore lain. Silap dia tupe Nuwar brehem dan Kapal sing. Bila tupe ore kena ikut cara ore, ore idang makan, makane tok molek pun pun kena telan jugak. Masaelah benda tak molek tu jugak hulor ko penyokong suruh telan.

      Bila tupe kapal ore, takle wat mace rumoh sediri, takleh akat palo nyar marah ko kapal sing. Kena tunduk takleh bengoh...ambo tupeng rasa malu dan hina kediri. Bila kecek kena sama-sama belawok kot atah darat, mak cik semah jual moktan pun tahu puok-puok ni belawok kering.

      Tapi adat ore klaten ada tertik terning, nak maroh tak sapai bakar rumah. Dalam dieng amek kalam PRU13 kita pakat pakoh hak yang sebenar buleh bawak perubahan...BO LA WEI, BO LA KEYLONG!!!

      Delete
  14. AKU ANAK KELANTAN SEJATI DAN AKU TELAH MASAK DENGAN PERLAKUAN PEMIMPIN PAS DAN AHLI-AHLINYA......SETELAH LEBIH SETENGAH ABAD AKU HIDUP DI BUMI CIK SITI WAN KEWMBANG AKU TAK PERNAH JUMPA KEBAIKAN DAN KEMULIAAN YANG LAHIR DARI HATI, UCAPAN DAN TINDAKAN PEMIMPIN PAS DAN AHLINYA......TIADA KECERDIKAN WALAU SEBESAR ZARAH YANG LAHIR DARI HATI DAN UCAPAN NIK AZIZ, TIADA NUR HJIKMAT DARI RAUT WAJAHNYA MELAINKAN API KEBENCIAN YANG MEMBUAK DAN MENYALA TERPANCAR DARI MATA TUA NYA.TAK PERNAH WALAU SEPOTONG AYAT UNTUK MENYERU INSAN SEAGAMA BERSATU DAN BERKASIH SAYANG SEBALIKNYA API KEBENCIAN TELAH DITIUP OLEH BELIAU LEBIH DARI SEPARUH ABAD USIA EMASNYA.UNTUK ITU APA YANG BOLEH KITA HARAPKAN DARI PAS.....TIADA KECERDIKAN, TIADA KEMATANGAN,TIADA HALA TUJU, TIADA PRINSIP KUKUH DALAM JEMAAH YANG MAHA KEJI DAN TERCELA INI......SEANDAINAY PAS SYUMUL DAN SEMPURNA DALAM PERJUANGAN NESCAYA TELAH ALAM ALLAH MEMBANTU PAS UNTUK MENANG DAN PAS TIDAK AKAN DIHINA SEDEMIKIAN RUPA.......PAS TELAH SEMAKIN SESAT DAN HANYUT DALAM KESESATAN LAMPAU DAN TERUS BERGERAK DALAM GELOMBANG KESESATAN DAN KETOLOLAN YANG MAHA TINGGI YANG TIADA TOLOK BANDINGNYA......PAS SEMAKIN TOLOL DAN BINGGUNG MALAHAN SEMAKIN BEBAL DALAM DUNIA JIJIK YANG KOTOR DAN BUSOK......HANYA MANUSIA BUSOK YANG TIADA AKAL YANG MENYERTAI PAS.....CVUBA KITA KAJI DAN NILAI BALIK PERLAKUAN PAS YANG LALU SEMUANYA PENUH KEBODOHAN DAN KETOLOLAN...DAN PEMIMPIN MEREKA SEDANG MENGUMPUL KOLEKSI KETOLOLAN BARU UNTUK DIJAMU DAN DIHIDANG KEPADA RAKAYT DAN PENGIKUT BEBAL MEREKA........AKU BANGGA PAS DIPERLEKEH OLEH DAP SEDEMIKIAN RUPA......AKU BERSYUKUR PAS DIKENCING LAGI......INI SEMUA ADALAH LAKNAT YANG ALLAH KENAKAN PADA KAUM INI BAGI MENGAJAR MEREKA YANG LALAI DAN GAGAL MENGGUNAKAN AKAL ......SEMUGA PAS TERUS TOLOL DAN BEBAL UNTUK SEDEKAD LAGI...SESUNGGUHNYA AKAU BERSYUKUR DAN GEMBIRA PAS DIPERBODOHKAN SEDEMIKIAN RUPA..,.,.YA ALLAH KAU MAKBUL JUGA DOA AKU INI UNTUK PAS DIHINA...ALHAMDULILLAH........yang ikhlas MAMUD KB

    ReplyDelete
  15. Encik Mohamad, Nasionalis Melayu ni sembang je lebih...at the end of the day PROJEK2 dan KEKAYAAN jugak objektif diorang ni. Dari akar umbi smpi la atas sama je. Satu contoh ketua menteri sarawak and the gang tu tengoklah kaya giler! Dia kumpul berbillion tu nak bwk gimana aku pun tak tahu. Klu boleh customize tambah tangan jadi 5, kepala jadi 3 atau 10 pasang kaki tu lain la cerita.
    Org2 bawahan ni beli motor kapcai pun ada yg kena tarik.

    ReplyDelete
  16. Encik Mohamad, Nasionalis Melayu February 23, 2013 at 9:20 PM.
    Ada ke dia cakap Umno yg bina bina masjid, bina madrasah, bina sekolah agama etc. Eh2 kelakarnya, ini mcm punya mentaliti pun masih ada ke? Duit Umno ke yg bina tu? Pengemis tepi jalan pun boleh buat la klu dia diberi kuasa utk kumpulkan semua cukai2 org ramai. Pengemis tu tengok rakyat Malaysia ni majoriti pengundi ialah Melayu Islam, jadi klu dia tak buat surau dan sekolah agama nanti apalah rupanya dan sure org dah tak undi dia pulak nanti. Pengemis tu tau, org bodoh pun akan buat Sekolah, Masjid, Surau etc jika dia fikir tu shj syaratnya utk terus berkuasa. Masalahnya tu saje ke syarat sbg pemimpin yg rakyat hendak?
    En Mohamad, ni nak bgtau sikit nih, Kerajaan Islam Turki Uthmaniah yg berusia 7 ratus tahun lebih tu jatuh bukanlah sbb dia tak bina masjid, surau atau sekolah agama ye encik. Turki jatuh disebabkan pemimpinnya yg korup dan jahil Islam. Midhat pasha dan mustapha kamal antartuk. Apabila org Islam sendiri yg decide utk pilih pemimpin mcm tu, tak hairanlah klu Allah balas rakyat dan negaranya dgn kejatuhan yg sukar utk bangkit semula. Buku tentang Turki Utmaniah ni ada jual, pergi beli dan baca.
    Itulah sebabnya saya bersetuju katakan, kiranya dibuat perdebatan terbuka antara BN dan PR, memang BN akan tewas perdebatan tu tidak dikira diperingkat bawahan, pertengahan atau atasan.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!