EKSKLUSIF! DR ZAMBRY SUDAH JADI MB PERAK 4 TAHUN! MARI KITA LIHAT BAGAIMANA PERAK BERKEMBANG DIBAWAH PENTADBIRAN BELIAU!

Semalam genap empat tahun Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir mengangkat sumpah sebagai Menteri Besar Perak yang ke-11.

Bercakap kepada pemberita di Ipoh selepas majlis ringkas memperingati peristiwa itu, beliau menegaskan, ia bukanlah satu keistimewaan sebaliknya satu tanggungjawab yang harus dipikul dengan penuh rasa amanah dan ikhlas.

“Saya akan terus bekerja seperti mana saya bekerja dari peringkat mula.

“Ia bukan keistimewaan bagi saya tetapi tanggungjawab yang perlu dipikul dengan penuh rasa amanah dan keikhlasan,” katanya lagi.

Majlis ringkas yang dibuat tanpa pengetahuan Menteri Besar Perak itu turut dihadiri Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Ahmad Puhat Mat Nayan, Pegawai Kewangan Negeri, Datuk Gazali Jalal dan barisan exco negeri termasuklah Exco Kesenian, Kebudayaan dan Belia negeri, Datuk Zainol Fadzi Paharuddin, Exco Penerangan, Perladangan dan Pembasmian Kemiskinan; Datuk Saarani Mohamad, Exco Kesihatan, Alam Sekitar dan Hal Ehwal Bukan Islam; Datuk Dr Mah Hang Soon dan Exco Pelajaran negeri, Datuk Mohamad Zahir Abdul Khalid.

Hasil pentadbiran dan pengurusan yang cekap, kerajaan negeri Perak terus melakar kejayaan demi kejayaan yang pastinya dicemburui pihak luar terutamanya pembangkang.

Laporan Ketua Audit Negara 2012 contohnya memuji pengurusan kewangan kerajaan Perak, jabatan dan agensi di bawahnya kerana prestasi lebih baik berbanding tahun sebelumnya.

Laporan itu turut menunjukkan rekod baik dicapai hasil tindakan kerajaan negeri dan jabatan negeri yang memberi tumpuan dan fokus sejak pelaksanaan Indeks Akauntabiliti oleh Jabatan Audit Negara bermula 2007.

Ia juga memperlihatkan tahap prestasi prestasi pengurusan kewangan di 11 jabatan dan agensi negeri bagi 2011 juga berada pada tahap baik dengan dua lagi menerima penarafan sangat baik.

Selain itu, semakan di tujuh jabatan pula mendapati kawalan bajet, terimaan dan perbelanjaan berada pada tahap sangat baik manakala kawalan pengurusan di tahap baik.

Tidak dinafikan, sejak Barisan Nasional (BN) mengambil alih pentadbiran negeri daripada Pakatan Rakyat (PR) sehingga ke hari ini, pelbagai usaha dan pendekatan dilaksanakan untuk menyediakan perkhidmatan berkualiti kepada rakyat.

Penerokaan sumber baru seperti sektor pelancongan dan perkhidmatan secara tidak langsung menambah hasil negeri yang sedia ada kerana tidak mahu terlalu bergantung kepada sektor pertanian dan berasaskan mineral.

Bukan setakat cemerlang dalam pengurusan kewangan, Perak juga menjadi negeri pertama di Malaysia yang melaksanakan Program Transformasi Secara Menyeluruh (SWAT) dan bakal dicontohi negeri-negeri lain selepas ini.

Negeri Perak juga berjaya memastikan kesemua Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) dan Pejabat Tanah dan Daerah (PDT) termasuk Pejabat Setiausaha Kerajaan negeri memiliki Pelan Strategik Organisasi dan Pelan Strategik ICT yang lengkap mengikut format yang ditetapkan oleh Unit Pemodenan Tadbiran dan Perancangan Pengurusan Malaysia (MAMPU).

Selain itu, Pejabat SUK Perak menjadi pejabat pertama yang mempunyai Pelan Pengurusan Risiko tersendiri selain menjadi negeri pertama yang memiliki Pelan Kesinambungan Perkhidmatan yang ditetapkan oleh MAMPU.

Kini, jelas terbukti pengurusan kewangan dan pentadbiran yang cekap oleh kerajaan negeri mampu merealisasikan sasaran gagasan Perak Amanjaya.

Dengan transformasi yang dilaksanakan di peringkat negeri dengan slogan Tiada Tertinggal, Tiada Terpinggir, rakyat Perak seharusnya memberi sokongan tidak berbelah bahagi kepada kepimpinan Menteri Besar bagi memastikan negeri ini terus maju, aman dan makmur.

Perak juga menjadi satu-satunya negeri yang menganjurkan Hari Bertemu Rakyat bagi memberi peluang kepada rakyat untuk menyuarakan masalah mereka secara terbuka kepada Menteri Besar.

Sejak diperkenalkan kira-kira empat, 75 peratus daripada lebih 25,000 aduan rakyat berjaya diselesaikan oleh kerajaan negeri.

Di bawah gagasan Perak Amanjaya yang menggariskan tujuh teras upaya, rakyat Perak berpeluang meningkatkan taraf sosio-ekonomi mereka melalui pelbagai pendekatan dan bantuan yang disalurkan melalui agensi kerajaan negeri seperti Yayasan Bina Upaya Darul Ridzuan (YBUDR) dan Pusat Kerjaya Amanjaya (PEKA).

Ekonomi negeri juga berkembang pesat dengan pelaburan mega yang diterajui oleh Syarikat Vale di Teluk Rubiah dan DRB Hicom di Proton City, dekat Tanjung Malim.

Sumber: Perak Today

50 Responses to "EKSKLUSIF! DR ZAMBRY SUDAH JADI MB PERAK 4 TAHUN! MARI KITA LIHAT BAGAIMANA PERAK BERKEMBANG DIBAWAH PENTADBIRAN BELIAU!"

  1. UMNO = 24 Jam menipu dan syok sendiri. Mesti hutang keliling pinggang. nanti rakyat la kena beban dengan kutipan ini dan itu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menifesto PRU 12 apa cerita? Memang Pakatan Rakyat pembohong. Di Selangor, kerana nak saingi Barisan Nasional, projek Langat 2 ditentang habis-habisan walaupun projek Langat 2 sangat diperlukan oleh rakyat di Lembah Klang yang mengalami krisis air yang makin teruk. Pakatan Rakyat nak buat Loji Air Mitigasi 1 dan 2 di Sungai Selangor, mereka nak halang Langat 2, tetapi hingga kini tak ada perkembangan langsung pasal Loji Air Mitigasi 1 dan 2 itu, apa cerita?

      Memang Pakatan Rakyat dasar pembohong, suka syok sendiri dengan pembohongan mereka, dasar manusia yang tak peduli dosa pahala, tak peduli halal haram, apa saja sanggup dibuat untuk nafsu serakah sendiri, itulah Pakatan Rakyat perosak masyarakat. Sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. A ah, macam dekat kelantan nak buat highway tapi mintak sedekah kt rakyat.

      Penang, Selangor etc etc pelaburan masuk bukan sebab PR punya pentadbiran Tip top, tapi semuanya pasal berkat Usaha Kerajaan Pusat Under MITI yang bawa pelabur masuk.

      Delete
    3. Sedekah untuk buat Lebuhraya di Kelantan berapa banyak PAS dah dapat? Tak ada perkembangan pun, apa cerita? Malahan perkembangan projek Lebuhraya itu pun tak tahu hujung pangkalnya, kononnya nak dimulakan pada hujung tahun lalu, tapi hingga kini tak ada perkembangan pun, apa cerita? Malahan apa dah jadi dengan syarikat Baldah Thoiyyibah yang menguruskan pembinaan lebuh raya itu, apa kerja mereka? Janganlah nanti duit derma itu digunakan untuk bayar gaji pekerja di Baldah Thoyyibah sedangkan kerja-kerja di lapangan tak dibuat langsung, sedap benar mempelahap duit sedekah orang ramai puak PAS ini, macam duit Tabung Memali, sedekah diberikan untuk kegunaan balu dan anak-anak korban Memali, tetapi balu dan anak-anak korban Memali dibiarkan terkontang kanting, sedangkang duit derma yang banyak itu mana perginya?

      Mahfuz Omar perlu desak parlimen untuk adakan Suruhanjaya DiRaja untuk menyiasat isu duit Tabung Memali yang lesap bersama-sama tabung itu sekali semasa diuruskan oleh PAS sendiri. Selama ini Mahfuz sibuk nak buat suruhanjaya itu dan ini untuk memburukkan UMNO, tetapi bila ada isu integriti dan penindasan yang dibuat oleh PAS terhadap balu dan anak-anak korban Memali, pasal apa Mahfuz Omar tidak melalak di sana sini minta buat Suruhanjaya DiRaja?

      Mahfuz Omar juga perlu menggesa diadakan Suruhanjaya DiRaja untuk menyiasat pengurusan wang sedekah orang ramai kepada PAS Kelantan yang dikatakan nak digunakan buat lebuhraya di Kelantan, tetapi hingga kini projek itu tak tahu hujung pangkalnya. Oleh itu silalah Mahfuz Omar desak parlimen untuk buat Suruhanjaya DiRaja untuk menegakkan kebenaran, bukannya sibuk menyalak memburukkan kerajaan, tetapi di pihak PAS berbagai kemungkaran dibiarkan berleluasa. Sedarlah rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    4. naper BN tak beri hak rakyat kelantan untuk mereka membuat jalan? kenapa BN nak siksa melayu kelantan kerana meraka tidak memilih sistem kafir UMNO? Kenapa BN tak beri hak royalti rakyat sana. Menyamun mencuri dan menipu. Rakyat boleh pikir dan nilaikan sendiri.

      Delete
    5. Bila masa Barisan Nasional tak beri hak rakyat Kelantan nak buat jalan? Siapa cakap? Ini mesti kerja penceramah pembohong PAS yang suka membohong dalam ceramah mereka itu. Pasal royalti, kena fahamlah, kerajaan sedang buat kajian, malahan silalah saudara tanya kepada Husam Musa, baru-baru ini dia umumkan kata ada petroleum di Tumpat dan Kota Bharu, tahun 2006 kata dah lantik pengkaji, tapi hingga hari ini kajian mengenai keberadaan petroleum di Kelantan tak ada lagi hasil kajiannya, apa dah jadi Husam?

      Siapa yang menyamun dan menipu? Duit Tabung Memali yang lesap entah ke mana semasa diuruskan oleh PAS itu disamun oleh UMNO ke? Macam mana UMNO nak samun duit itu kerana duit itu diuruskan oleh PAS? Rakyat memang boleh berfikir, tetapi saudara saja yang tak reti berfikir, menelan bulat-bulat segala pembohongan penceramah PAS yang berselindung di sebalik jubah dan serban, kononnya warak sangatlah, tapi berceramah dengan perkara menipu, dasar perosak masyarakat.

      Pasal isu Tabung Memali yang dah lesap duitnya dengan tabung-tabung itu serta isu sedekah buat lebuhraya yang diuruskan oleh PAS itu perlu dibuat suruhanjaya, semoga saudara boleh suruh Mahfuz Omar yang suka buat suruhanjaya itu dan ini buat suruhanjaya segera untuk siasat masalah ini. Itu pun kalau pedulikan pasal hukum hakamlah, tetapi kalau politik lebih utama berbanding hukum hakam, maka gerenti saudara tak akan ambil peduli apa yang saya cakap ini. Jangan menyalak nyaring tak tentu pasal, tetapi apa butirnya pun entahlah. Sedarlah diri. Sekian, terima kasih.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    6. Umno tak main dah billion........depa skarang dah hutang SETENGAH TRILLION......hampir 55% dari GDP. Depa kata kjaan banyak duit....boleh bagi BRIM...Podah, khaaaark Ptui!

      Dah 15 tahun belanja lebih dari pendapatan( deficit budget)........sejak Anwar kena tangkap.......tengok, tuhan nak tunjuk, kau khianat kat orang, rezeki kau kena sekat........macam sumpah mahsuri pulak.

      Delete
    7. Jgn main sumpah bro..dulu pas sumpah k.o bn..sekarang pas kena pukulan k.o dari kapal sink..lim babi n anugay krn isu kalimah Allah.
      Nyata sial kena batang hidung sendiri..sesama puak tak satu hati ada hati nak pegang malaysia.
      Dpd aku ada bakal pm yg suka berzina n meliwat..lbh baik aku berhijrah ke negara lain..Malu..satu dunia dah tengok kote bengkok anugay tu..
      Menjadi bahan lawak dlm kalangan rakan2 fb aku seluruh dunia mgatakan 'kote bakal pm ko bgkok...main tanpa ada ringan2...gelojoh...'
      MANUSIA TU KO PUJA?KAH100X

      Delete
    8. Bro..jgn hina kote bengkok dia bro...krn bengkok tersebut kak wan setia dgn dongengan dia..krn bengkok tu juga bini azmin rebah...krn bgkok tu juga n.ajis..hadi u-turn..lim babi n kerpal sink angkat dia jadi bakal pm kita krn yg lain tu tak sebengkok anugay...

      Delete
    9. Cai B-end..kami tak pernah mengangkat atau mgiktiraf sama sekali dia jadi bakal pm..tlg jgn hina pemimpin kami..

      Delete
    10. Bhai encik mohamad tabek 21x lu mmng superb bro....
      Bhai 02.29 khaaaaar ptuiiiii moga2 ludah aku smpi kat lu....lu nk ckp trillion pastu brim....bhai berapa org pr yg menolak brim berdasarkn rasa tngunhjawab pd negara... Bhai ntah2 lu paling kecoh nama tak naik lagi utk brim...mnkin lu tak layak utk brim tp lu tipu info nk juga brim....dan lu org pertama dpn bank bila dpt baucer...ptuiii

      Delete
  2. Hari2 terakhir sbg mb perak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya...kita akan lantik balik si nizar kuli dapig tu semoga perak aman dan maju..

      Delete
  3. Nawaitu kena betul. Bukan macam mb sekor lagi tu. Yang bolih kita kenang sampai bila2 sebab 999thn.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana taknya...dah kepala kena pijak oleh dapig..yes sajalah..klu naik dia...bmw jadi kreta rasmi exco..

      Delete
  4. Kalau admin x kluarkan artikel dlm sehari,
    Matilah 2 pencacai kat atas sekali tu takda
    duit nak makan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keturunan firaun kat bawah ni pun sama, Nak cari duit beli nasi tgh ni ke?.

      Delete
    2. Pakatan Rakyat jenis perosak masyarakat, mana tau apa, mereka hanya tau buat kerosakkan saja, lihatalah apa kerja mereka setiap hari, politik siang dan malam, surat khabar mereka pun penuh dengan cerita politik, membohong di sana sini tanpa rasa malu, dasar jenis manusia tak tahu malu dan tak peduli dosa pahala serta halal haram, semua sanggup dibuat untuk puaskan nafsu serakah sendiri.

      Pakatan Rakyat perosak masyarakat, sedarlah rakayt Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    3. Pecacai Pakatan Rakyat bukannya nak cari duit nak beli nasi tengah hari, tetapi sibuk menyalak membohong yang bukan-bukan untuk mendapatkan tulang babi yang dilempar oleh DAP. Makin banyak menyalak, makan banyak tulang babi yang mereka dapat, daging babi DAP dah pelahap, pecacai Pakatan Rakyat layak dapat tulang babi sajalah. Sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan permainan politik liar Pakatan Rakyat ini, sedarlah semua. Sekian, terima kasih.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  5. Mamak lebihkurang Yahudi.......bilangan sikit tapi boleh jadi PM, Menteri Besar, KSN dan macam macam lagi. Hidup Mamak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu Kehendak Allah SWT - dan sejak bila Mamak tu dianggap Taboo? ke Pencacai PR yang fobia dengan mamak sampai si aljuburi punya gen mamak pun tak nampak?

      Gua rela pilih mamak, dari pilih melayu bodoh yang dok jadi anjing kurap belaan DAPigs. ptuih. hina sungguh.

      Delete
    2. Mamak pun manusia juga, malahan Mamak bukannya orang jahat pun, sila lihat Tun Mahathir, KSN sekarang ini, Dr. Ali Hamsa, dan ramai lagi pimpinan kerajaan yang berdarah Mamak seperti Tan Sri Nor Mohamed Yakcop, Ahli Parlimen Tasik Gelugor, mereka banyak membantu negara ini. Malahan usaha Tun Mahathir yang mengusahakan pembangunan Malaysia hingga begitu pesat sebagaimana yang dikecapi hari ini, apakah itu semua merupakan kejahatan? Apakah membangunkan Malaysia dan ramai rakyat Malaysia dapat manfaat itu suatu kejahatan?

      Dalam PAS pun ada golongan mamak, maka pecacai Pakatan Rakyat tak ambil peduli pasal perasaan ahli-ahli PAS di kalangan mamak. Maka ahli-ahli PAS perlu keluar dari PAS kerana mereka telah dituduh seperti Yahudi oleh puak Pakatan Rakyat sendiri. Sedarlah wahai rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    3. Mamak..mamak.yahudi...tetap yahudi..sipeliwat besar dlm pr adalah kwn setia yahudi..itu kenyataan.
      Kerana berkwn dgn si soros ekonomi malaysia jatuh..pandainye dia suruh kerajaan pinjam dgn imf spy kita jadi hamba pd along antarabgsa..
      Tujuannya mudah..ekonomi jatuh..pm madey dianggap lemah dan dia ganti..
      Syukur madey bijak dan tak termakan hasutan dia pinjam dgn imf..kita mmpu selesaikan..
      Kalau tidak..sama taraflah kita dgn negara miskin yg lain..
      JADI...JGN BERKAWAN DGN ORG YG BERKAWAN RAPAT DGN YAHUDI YG SUKA DGN LGBT..

      Delete
  6. AnonymousFebruary 7, 2013 at 10:41 AM

    Mamak lebihkurang Yahudi.......bilangan sikit tapi boleh jadi PM, Menteri Besar, KSN dan macam macam lagi. Hidup Mamak!

    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Kamu pula lebih kurang macam iblis, kalau tak membuat kerosakan, hasutan dan pecah belah masyarakat, bukannya pecacai Pakatan Rakyat lah.

    Pakatan Rakyat lebih kurang macam iblis, setan, jin, yakjuj makjuj, suka buat kerosakkan di sana sini, mereka mana tau nak bangunkan negara kerana mereka berfikiran iblis yang sukakan kerosakan.

    Sedarlah rakyat Malaysia sekalian, jauhilah golongan iblis dan syaitan yang bertopengkan manusia seperti Pakatan Rakyat ini. Sekian, terima kasih.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Minta maaf.....incek mamak juge ke? Banyak Marah, sori la.

      Delete
    2. Tak kisahlah saya ni mamak ke apa ke, apakah ibu bapa saudara mengajarkan budaya buruk kepada saudara hingga sanggup berkelakuan begini? Tak malukah saudara berkelakuan liar sebegini, inikah tunjuk ajar ibu bapa kepada saudara supaya jadi manusia jahat dan liar sebegini rupa? Ingatlah perbuatan seseorang itu mencerminkan ajaran ibu bapanya. Sekian, terima kasih.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    3. Liar? liar kot mana ye? Boleh tolong terangkan?

      Delete
    4. Anda tak pernah ambil periksa UPSR ke? Anda perna bersekolah tak? Takkan tak tau menilai diri dengan kelakuan liar menghina bangsa orang lain? Tak kisahlah bangsa apa pun, apakah hak saudara untuk hina bangsa orang lain? Jika saudara nak tahu perangai liar saudara itu, sila tanya ibu bapa saudara, mungkin dia boleh jawab. Sekian, terima kasih.

      Encik Mohamad.
      Nasioalis Melayu

      Delete
    5. Kepada pecacai Pakatan Rakyat, sudah-sudahlah jadi agen perosak, sedarlah bahawa manusia ini bukannya hidup selama-lamanya, nanti di akhirat akan diadili akan perbuatan di dunia ini. Ingatlah Allah melihat kepada ketakwaan manusia, bukannya kerana dia menjadi ahli PAS, atau beserban atau digelar tok guru, ulama dan sebagaimanya. Kerana jika ahli PAS, pakai serban dan jubah ke sana ke mari, digelar tok guru dan ulama, tetapi berbuat perkara yang tidak betul seperti mempolitik agama sesuka hati hingga agama jadi tunggang langgang di kalangan masyarakat, maka orang sebegitu pun berdosa juga. Jadi sedarlah, jangan ingat dengan jadi ahli PAS dan undi PAS boleh masuk syurga dan dapat pahala, kerana amalan kita bukannya kerana mengundi PAS, tetapi cara hidup yang berakhlak Islam itu yang membolehkan kita masuk syurga dan mendapat pahala. Sedarlah diri. Sekian, terima kasih.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    6. tak ada point langsung......tulis je berjela, penat baca. udahlah

      Delete
    7. Sbb sekolah tak habis tu sbb tak mau nampak point yg en mohamed sampaikan. Org yg tak suka membaca tu sbb penerangan pon tak mau lihat dgn mata hati.

      Delete
  7. Selagi ada Nizam Kicap, Hanapiah Man, Azwan, dan lain-lain budak KJ dan ex PKR, Zambery susah untuk diterima rakyat dan pemimpin UMNO Perak.

    Macam mana nak memimpin bila dia tak boleh memimpin dan ketua-ketua bahagian saja kena dengar cakap dia.

    Sebahagian dari ketua-ketua Bahagian adalah menteri oenuh diperingkat pusat.

    Sudahlah Zamberi botok kicap ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu dengki apa lagi Pecacai Pakatan Rakyat, memang jenis iblis yang suka menghasut, sila cermin diri kamu dan nilaikan dengan perangai iblis, sebijik, sebab suka menghasut. Pakatan Rakyat bukannya tau buat apa, suka kelentong sana sinilah. Dasar penipu, itulah Pakatan Rakyat.

      Hoi anon, macam mana dengan PAS pasal isu kalimah Allah, sudah hantar surat rasmi pendirian rasmi PAS kepada DAP dan PKR ke? PAS pengecut tak berani sebab PAS adalah kuli batak kepada DAP dan PKR. Insaflah. Sedarlah Rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu.

      Delete
    2. BETUL TU..MRK LAYAK DIGELAR KULI DAN PENCACAI DAPIG JER..TAHU ORG ISLE SAKIT HATI DGN ISU KALIMAH ALLAH..PENCACAI2 TULANG BAVI NI MSH SEMBAH TOKONG LIM BAVI.

      Delete
  8. Persamaan iblis, yakjuk makjuj, syaitan, jin jahat, dan dajjal dengan Pakatan Rakyat adalah suka membuat kerosakkan di muka bumi, suka menghasut dan merosakkan perpaduan masyarakat, suka membuat huru hara, suka membohong, lihat dajjal membohong kononnya minum air kencing yang dibawanya itu boleh hilangkan dahaga, tetapi akhirnya makin dahaga. Macam Pakatan Rakyat jugalah, janji macam-macam, macam di Selangor kononnya nak berikan bantuan RM 50.00 sebulan kepada pelajar tadika, tapi tak bagi pun, malahan janji nak kurangkan cukai pintu 20%, tetapi ada kawasan di Selangor yang dinaikkan cukai pintu sampai 1000%, l0 kali ganda cukainya.

    Memang Pakatan Rakyat golongan perosak yang tak tau nak menolong masyarakat, tetapi mereka hanya tahu mempergunakan masyarakat dengan hasutan dan penipuan mereka itu. Memang perangai macam iblis, syaitan, jin jahat, yakjuj makjuj dan dajjal Pakatan Rakyat ini.

    Kepada pecacai Pakatan Rakyat, kalau tak puas hati dengan komen saya ini, sila beri hujah anda, itu pun kalau retilah. Sekian, terima kasih.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
  9. Saya akan sokong setiap kebaikan yang kerajaan buat. PR ni cuma bangkang saje. Tak kan sikit pun takde yang baik.
    Bila dah tak ade idea dan fakta mereka mula meroyan dan menghina orang. Apa
    sempurna sangatkah kita ini? Bermuhasabahlah sikit bro. Hidup bukan untuk menongkat langit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lone ranger...anda wajib sokong BN, supaya tidak mati kering!

      Delete
  10. DARI ITU,KITE MUSTILAH LANTIK GAY TUA SEBAGAI PEMIMPIN KITE..DAN LEBAI2 PEROT BOROI YG MKN DUIT ANK YATIM DAN FAKIR MAMALI SEBAGAI PEMIMPIN KITE DEMI MASA DEPAN ANAK BANGSA KITA..SEMOGA BANYAK LAGI TANAH KITE,BAGI KAT CINE SINGAPORE YG BEGITU MURNI DAN IKHLAS.

    HIDOP GAY///IDOP LGBT////

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan lupa kepada kanak-kanak tadika dan pra sekolah yang ditipu oleh Pakatan Rakyat di Selangor, dalam menifesto PRU 12, mereka nak berikan bantuan RM 50.00 sebulan kepada setiap kanak-kanak tadika dan pra sekolah di Selangor, tetapi satu sen pun kanak-kanak tadika berkenaan tak terima, malahan hingga kini kanak-kanak itu sudah pun di darjah 3, malahan kanak-kanak tadika sekarang ini pun tak terima bantuan berkenaan, apa ni Pakatan Rakyat? Pakatan Rakyat ni bab nak menipu serahlah kepada mereka, semua boleh, maksiat, jenayah, pembohongan, hasutan, buat jahat itu dan ini semuanya boleh kerana demi undi dosa pahala boleh ditolak ke tepi, pasal hala haram pun boleh dibuang begitu saja oleh Pakatan Rakyat. Sedarlah rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  11. Pakatan Rakyat bila dah tau nak mengkelentong, maka mereka akan meracau tak tentu arah, inilah Pakatan Rakyat, tak ada arah tujuan, sukakan kerosakan, hasutan dan pembohongan saja, sedarlah diri, hidup ini bukannya selama-lamanya, di akhirat kelak, kita akan diadili, jadi janganlah nak keterlaluan sangat berpolitik secara liar, kerana itu lebih buruk dari perangai haiwan kerana haiwan pun tak berkelakuan liar sedemikian walaupun mereka tidak pernah pergi sekolah dan tak pernah ambil UPSR. Jadi kepada pecacai Pakatan Rakyat, sedarlah diri. Rakyat Malaysia sekalian, sedarlah akan bahaya politik Pakatan Rakyat ini, selamatkan Malaysia dan bersama-samalah kerajaan Barisan Nasional yang telah lama membuktikan kejayaan menguruskan negara inid engan begitu baik. Sekian, terima kasih.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
  12. Bila Nik Aziz sebagai Mursyidul Am PAS nak buat sidang media untuk menegaskan pendirian rasmi PAS berhubung kalimah Allah? Sila buat sidang media itu dengan segera, jemput khas semua pimpinan Pakatan Rakyat terutama Karpal Singh, Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng, serta jemput para ahli Pakatan Rakyat ramai-ramai untuk dengan pendirain rasmi PAS yang akan diumumkan oleh Nik Aziz sebagai Mursyidul Am PAS. Malahan dalam sidang media itu juga, Hadi Awang perlu tandatangan kenyataan pendirian terbaru PAS berdasarkan keputusan Majlis Syura PAS berhubung isu kalimah Allah sebagaimana yang dibincangkan oleh Majlis Syura PAS sebelum ini dan serahkan pendirian terbaru PAS itu kepada Karpal Singh sebagai Pengerusi DAP dan Anwar sebagai Ketua Umum PKR.

    Malahan dalam sidang media itu, sila benarkan Karpal Singh dan Anwar berucap untuk mengulas mengenai pendirian rasmi PAS itu, saya percaya RTM dan TV3 akan berikan ruang selama 5 jam untuk majlis itu disiarkan di seluruh negara secara percuma. Jika berani, silalah sahut cabaran ini, itu pun kalau PAS masih ada maruah dan masih ada harga dirilah. Kalau PAS dah tak ada maruah, dan tak ada harga diri lagi kerana PAS sekarang ini hanyalah sekadar kuli batak kepada DAP dan PKR, maka gerenti PAS tak akan berani sahut cabaran ini. Sedarlah rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
  13. Encik Mohamad dengan Juragan 69 terlebih info BTN? Atau mcm ahli PERKASA, cakap berdegar2 nak bakar bible Melayuke, tapi hampis macam time BERSIH dulu nak keluaq tapi last dok bersantai makan KFC kat Tasik Titiwangsa.

    Ni semalam Deepak dah bagi bom-bom baru kat Najib dakwa terbaru Najib yang arah Boustead beli syarikatnya, yakin hampir 100% pegawai2 PM ada semasa mongolia itu dibunoh pakai C4 dan mintak imuniti AG nak dedah maklumat OSA dan rahsia PM dan bini terlibat salah guna kuasa, rasuah, kes bunoh.

    Maslan pendek UMNO kena cari spin baru pulaklah. Ari tu spin belasah PAS hebat-hebat, makan balik diri UMNO sendiri. Isu Amanat, Hadi kedepan selangkah, Rais dan UMNO pecut 10 langkah kebelakang. Kalimah Allah, fatwa terbaru kufr Harussani dan fatwa terbaru syirik Hasan Ali dah kantoikan Najib dan UMNO pasal surat Najib tahun 2010 10 point solution kpd Bishop Malaya sebagai kuasa KDN lulus impot Bible Melayu Indonesia ada kalimah Allah nak ambik hati pengundi kristian PRU Sarawak. Maslan dah tak boleh pakai Harussani dan Hasan bantai PAS, takda kredibiliti tak cermat pakai ilmu. Last-last pendirian UMNO mcm MCA, GERAKAN sokong bukan Islam pakai kalimah Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa ni saudara? Sudah terlebih kena tarbiah penipu dalam Harakah ke sampai jadi begini rupa? Biasalah tarbiah dalam Harakah yang penuh dengan penipuan, kelentong sana sini, kononnya parti Islam, tetapi menipu tak peduli halal haram, itu ajaran Islam ke?

      Pasal bakar Bible, tak ada pun PERKASA bakar Bible, cuma Pakatan Rakyat sibuk kelentong rakyat untuk burukkan kerajaan dan burukkan PERKASA, jenis Pakatan Rakyat tak peduli dosa pahala dan tak peduli halal haram memang beginilah, sanggup buat apa saja, dosa pahala, halal haram boleh lempar ke tepi.

      Jika ada bukti pasa PM arahkan Bousted beli syarikat Deepak, sila tunjukkanlah, rakaman video ada ke? Sedangkan rakaman video kelakuan tak senonoh pimpinan Pakatan Rakyat pun kamu semua cakap tak betul, video tak boleh jadi bukti, kononnya video besi, apa kejadahnya? Sekadar Deepak cakap itu boleh percaya ke? Aku pun boleh cakap itu dan ini.

      Pasal Amanat Hadi Awang, pasal apa Pakatan Rakyat tak ubah undang-undang tubuh negeri yang dikuasai mereka itu, kerana undang-udang tubuh negeri-negeri berkenaan itu juga sejak zaman penjajah lagi, maka jika Hadi Awang kata dalam ceramahnya bahawa UMNO tak Islam sebab kekalkan perlembagaan Malaysia yang dibentuk pada tahun 1948, maka apakah hukumnya PAS di Kelantan dan di Kedah serta Pakatan Rakyat di Penang dan di Selangor yang masih kekalkan undang-undang tubuh kerajaan negeri yang sejak zaman pentadbiran British lagi?

      Pasal itu kalimah Allah, Hadi Awang sendiri yang kata bahawa Islam benarkan bukan Islam gunakan kalimah Allah dalam ibadah mereka walaupun tidak mencapai maksud sebenar dalam bahasa asal Al-Quran, apa cerita? Dalam isu ini, Bible dalam Bahasa Melayu walaupun dibenarkan import, tetapi tidak dibenarkan ada kalimah Allah di dalamnya, jangan nak spin sana sinilah.

      UMNO, MIC, MCA, malahan parti-parti bumiputera di Sabah dan Sarawak masih berpendirian bahawa bukan Islam tidak dibenarkan menggunakan kalimah Allah dalam penerbitan dan acara keagamaan mereka kerana mereka menghormati kedudukan Islam sebagai agama bagi negara Malaysia. Hanya PAS yang membenarkan bukan Islam guna kalimah Allah sesuka hati.

      Walaupun Majlis Syura PAS buat mesyuara selepas berhari-hari isu ini jadi panas selepas persetujuan PAS membenarkan kalimah Allah digunakan oleh bukan Islam sesuka hati mereka, tetapi hingga kini tak ada surat rasmi yang menerangkan pendirian rasmi PAS berhubung perkara ini dimajukan kepada DAP dan PKR untuk membatalkan pengumuman Hadi Awang itu. Malahan Ustaz Nasharuddin Mat Isa telah dipecat dari Majlis Syura kerana kelantangan beliau menentang DAP dan tidak benarkan bukan Islam guna kalimah Allah secara sesuka hati, malahan beliau dipecat tanpa dibicarakan, lebih teruk dari ISA, paling kurang ISA hanya ditahan tanpa bicara, tak hukum lagi, tetapi PAS terus hukum dan pecat tanpa bicara, PAS lebih teruk dari ISA.

      Jangan nak kelentong lagilah, memang Pakatan Rakyat sudah sewel, sudah tak tentu arah, meracau yang bukan-bukan. Sedarlah diri, bertaubatlah. Sekian, terima kasih.

      Delete
    2. Anon 1.22

      Tak sangka.....masih ada orang yng intelek dalam blog ini. Tahniah.You punya point tidak boleh disangkal langsung

      Delete
  14. MB lanun yang tak dipilih rakyat. Rampasan kuasa tahap lanun. PRU ni gerenti mamak hi hanguis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudah tak tahu nak berbahas ke? Bila masa Barisan Nasional rampas pentadbiran Perak? Barisan Nasional berkuasa di Perak mengikut undang-undang, majoriti Ahli Dewan Undangan Negeri memilih Barisan Nasional mengetuai Perak, jadi apahal pula nak merapu tak tentu pasal? Malahan semasa ADUN Bota, Dato' Nasaruddin Hashim buat serangan psikologi dengan menyertai PKR, maka Pakatan Rakyat begitu gembira, tak apa lompat parti, itu hak asasi manusia kata mereka, kemudian bila Dato' Nasaruddin Hashim kembali kepada UMNO selepas berjaya membuat serangan psikologi untuk mengajar Pakatan Rakyat, malahan dia siap bawa 3 orang ADUN Pakatan Rakyat yang sudah tak percaya lagi kepada Pakatan Rakyat, maka Pakatan Rakyat tuduh rampasan kuasa, tak bagus lompat parti, apa ini semua, jenis lidah bercabang, sekejap boleh lompat parti, kemudian tak boleh pula,apahal?

      Jangan nak berpura-pura lagilah, bila lompat parti ke Pakatan Rakyat boleh pula, tapi bila ADUN Pakatan Rakyat lompat parti ke Barisan Nasional tak boleh pula, apa ini semua? Jenis lidah bercabang punya Pakatan Rakyat, jika mereka buat semua boleh, yang tak boleh pun boleh dibolehkan, tapi jika Barisan Nasional, benda yang dibolehkan pun dituduh tak boleh, memang dasar penipu punya Pakatan Rakyat, memang jenis lanun.

      Sedarlah rakyat Malaysia sekalian, jangan terpedaya dengan taktik pembohongan dan hasutan liar Pakatan Rakyat ini, selama ini di Perak sepanjang pentadbiran Barisan Nasional membangun dengan begitu elok, marilah teruskan sokongan kepada Barisan Nasional untuk meneruskan pembangunan di Perak dan di seluruh negara. Sekian, terima kasih.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. Bro..hanguis mcm muka anugay hari tu bro....kah125x

      Delete
  15. Pakatan Rakyat sebuah parti PEMBOHONG manakala PAS Parti yang menjual akidah, agama memecahkan umat islam, guna agama utk kelansungan hidup...hanya DAP parti yg betul-betul berpegang pada Prinsip...tapi saya cadangkan pilihlah BN. BN sebuah parti yg ada segala-galanya. berpegang pada janji dan menjaga keharmonian bangsa dan agama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP pun sama, suka gunakan cara perkauman untuk menang pilihanraya, mereka sibuk tuduh MCA dan Gerakan sebagai pecacai UMNO sedangkan tidak pun sedemikian, selama ini masalah orang-orang Cina diutarakan oleh MCA dan Gerakan untuk kerajaan ambil perhatian dan langkah membantu menyelesaikan masalah orang-orang Cina. Begitu juga dengan MIC yang memperjuangkan masyarakat orang India, kerajaan membantu orang India. Selain itu UMNO dan parti bumiputera di Sabah dan Sarawak yang memperjuangkan orang-orang bumiputera, kerajaan membantu orang-orang bumiputera di seluruh negara. Dalam Barisan Nasional, setiap parti mewakili kaum masing-masing dan Barisan Nasional adalah ruang untuk setiap kaum yang diwakili oleh parti masing-masing menerangkan keperluan dan masalah yang dialami oleh kaum masing-masing dan perbincangan diadakan oleh pimpinan negara yang terdiri dari kaum-kaum di Malaysia untuk menyelesaikan segala masalah yang timbul dan menyediakan segala keperluan yang diperlukan, inilah konsep Barisan Nasional. Sebab itulah selama ini Malaysia aman damai dan semua kaum mendapat pembelaan kerana setiap komponen Barisan Nasional menyuarakan keperluan dan masalah kaum masing-masing untuk diselesaikan di pentas Barisan Nasional. Inilah kemurnian Barisan Nasional yang menjadi tonggak keamanan dan kemajuan negara kita selama ini.

      Bukannya macam Pakatan Rakyat, DAP terlalu perkauman, PKR pula hanya mementingkan diri sendiri dan inginkan Anwar jadi Perdana Menteri, PAS pula hanyalah kuli batak yang sanggup buat apa saja untuk mengkhianati UMNO walaupun terpaksa jadi pecacai dan kuli batak kepada DAP dan PKR. Masalah rakyat tidak selesai di medan Pakatan Rakyat kerana Pakatan Rakyat bukannya tempat untuk menyelesaikan masalah, Pakatan Rakyat adalah tempat bermulanya masalah, lihatlah hasutan, pembohongan di sana sini, demontrasi liar di sana ini, itu semua berpunca dari Pakatan Rakyat, tak ada gunanya Pakatan Rakyat ini, berpolitik siang dan malam tanpa mempedulikan masalah masyarakat dan negara.

      Oleh itu rakyat perlu sedar bahawa Barisan Nasional adalah pentas di mana rakyat boleh menyelesaikan masalah, sedangkan Pakatan Rakyat adalah lubuk segala masalah yang terjadi di negara ini. Apakah rakyat mahu naik ke pentas Barisan Nasional untuk menyelesaikan masalah dan mendapatkan segala keperluan yang diperlukan atau terjun ke lubuk masalah Pakatan Rakyat dan rosak binasa di lubuk kebinasaan Pakatan Rakyat itu adalah pilihan rakyat itu sendiri. Sedarlah rakyat Malaysia sekalian, keamanan dan kemakmuran negara ini bukannya dibina dengan sekelip mata, tetapi untuk merosakkan memang boleh dalam sekelip mata. Lihatlah masalah di negara ini ditimbulkan oleh Pakatan Rakyat dengan sekelip mata saja timbul masalah perkauman, keagamaan dan keganasan di sana sini, tetapi usaha Barisan Nasional hendak pupuk keamanan, perpaduan dan pembangunan seperti pembinaan KLCC, Putrajaya, Lebuhraya Utara Selatan, pembangunan modal insan hinggakan ramai yang berjaya masuk ke universiti, bantuan itu dan ini, semua itu mempunya asas yang lama iaitu sejak lebih dari 50 tahun yang lalu, oleh itu hargai keamanan dan kesejahteraan yang kita kecapi ini dan marilah bersama-sama Barisan Nasional untuk meneruskan keamanan dan kesejahteraan yang terbina ini. Sekian, terima kasih.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  16. TERBAIK BRO ... INI LAH CARANYA DALAM MEMBERI KOMEN. BUKAN SECARA FITNAH DAN MENGHINA ORANG. TERUSKAN EN' MOHAMAD DGN KOMEN2 YANG BERNAS. PR NI BILA LIDAH DAH KELU MULALAH MEROYAN TAK TENTU HALA.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!