CILI KASI TARUK! WANITA UMNO MEMBANTU KUIN, AZIZAN RAZAK MAKIN TERTEKAN!

“Kalau dah perjuangkan negara berkebajikan, PAS sepatutnya prihatin dengan kebajikan kakitangan serta permasalahan di KUIN,”.

Demikian tegas Ketua Pergerakan Wanita Umno, Datuk Seri Shahrizat Jalil yang menyelar tindakan pengerusi Kolej Universiti Insaniah (KUIN) yang tidak peka dengan permasalahan dalaman institusi terbabit.

Katanya, pengerusi KUIN yang juga Menteri Besar Kedah iaitu, Datuk Seri Azizan Abdul Razak sepatutnya mengaplikasikan slogan ‘Negara Berkebajikan’ seperti yang dilaungkan parti PAS terhadap kakitangan serta pelajar institusi terbabit.

Malah, beliau menambah, bagaimana sebuah kerajaan negeri yang sanggup membiarkan ratusan rakyat di kalangan kakitangan serta pelajar KUIN sengsara dek kerana kegagalan pihak pengurusannya membayar gaji mengikut tarikh sepatutnya yang menyalahi Akta Buruh sejak empat tahun lalu.

Baca seterusnya di Perak Today


26 Responses to "CILI KASI TARUK! WANITA UMNO MEMBANTU KUIN, AZIZAN RAZAK MAKIN TERTEKAN!"

  1. URSDAY, FEBRUARY 21, 2013

    CILI KASI TARUK! WANITA UMNO MEMBANTU KUIN, AZIZAN RAZAK MAKIN TERTEKAN!

    _____________________

    Mesti lah azizan razak tertekan, sekiranya kak izat membawa lembu_lembu nya sekali untuk membantu......silap_silap kena tanduk beb.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. babi nak tolong ke...hahaha.. tu tak kena batang sendiri.. mana tau susah org

      Delete
    2. 6:39.....babi tu parpukari punya, engkau jangan sibuk-sibuk nak usik....

      Delete
    3. Bhai ada benda kita boleh spin..ada benda kita boleh bergurau....aku tak nampak kenapa isu ini tak diambil secara serius... Secara org yg berpelajaran...yg dewasa, matang...jgn kerana politik yg hitam kata hijau...kemon bhai...komen jika ia membawa kepada penyelesaian....lu kata ..lu rasa ...lu fikirlah

      Delete
  2. Pengawal Keselamatan Cuai - PETALING JAYA : Tiga perompak bersenjatakan alat renjatan elektrik mengambil kesempatan melarikan RM2.2 juta daripada sebuah van keselamatan ketika tiga pengawal keselamatan syarikat itu singgah di sebuah medan selera semalam.Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed berkata, kejadian pada pukul 10 pagi di hadapan sebuah medan selera di Jalan 51A/227 menghala ke Jalan 222 di sini itu berlaku ketika van itu dalam perjalanan untuk menghantar wang ke sebuah bank di ibu negara.“Di pertengahan jalan, mereka telah singgah di sebuah medan selera. Dua pengawal kemudian pergi membeli makanan manakala pemandu van tersebut menunggu di luar kenderaan itu.“Tidak lama kemudian, tiga lelaki bertopeng dan bersenjatakan alat renjatan elektrik menyerang dan menumbuk muka pemandu van berkenaan sebelum mereka merampas beberapa karung wang di dalam van lalu melarikan diri dengan menaiki sebuah kenderaan pelbagai guna jenis Toyota Alphard berwarna putih,” katanya sambil memberitahu mangsa cedera ringan. – Kosmo

    __________

    Ini adalah suatu fitnah yg amat besar bagi malaysia yang aman dan damai ini.
    Perlu siasat siapa pemfitnah ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku tak berapa faham tentang isu ni..ko leh tolong bagitau kami petikan berita itu daripada mana ? nanti mudahlah kami mengulas isu lanjut...terima kasih

      HANAFI VALE.

      Delete
    2. Kosmo.

      Harap maklum.

      Delete
    3. aku pun tak paham....ftnah apa?

      Delete
  3. Berita pkr...anwar sanggup hina tg nik aziz dan hj. hadi sebagai cetek ilmu agama demi meraih undi di sabah...
    Apa nie?Kenapa hina pemimpin yg banyak selamatkannya demi meraih undi?Boleh percayakah bakal pm sebegini?Apa pandangan pas dan tg nik aziz dan hj. hadi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu n.ajis pernah kata mat liwat tu sukar dipercayai zaman awal2 penubuhan pr...
      Benar...mat liwat sanggup tikam belakang rakan2nyer sendiri demi politik.
      Tapi demi dendam dgn umno...n.ajis tetap mghalalkan perbuatan mat liwat dan sedia memaafkannye....
      Politik pr mmg busuk mcm lubang taik...

      Delete
  4. Bhai aku pun tak faham dgn apa yg lu cuba sampaikan...blh xplain sikit...

    ReplyDelete
  5. Adakah kak ijat nak mambawanya lembunya ke KUIN dan membuka course cara2 merembat duit rakyat dgn lembu?..Pasti ramai pemuda umno yg menjadi lembu di sana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian...babi merah tikam babi kuning...babi kuning tikam babi hijau..babi hijau tikam babi merah...
      Nak gaduh...gaduh ler korang..mana yg msh hidup..selamat..Yg dah kojol nanti kena panggang ler....
      Mana yg akan kojol?hahahaaaaaaa

      Delete
  6. oh macam ni rupanya lembu pakai tudung. are you ready for lembu condo? NOOOOOOOO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu bro...ko belum lagi tengok kotey bengkok yg dijilbabkan..
      Dalam video besi bro....

      Delete
  7. Sempena Stadium Runtuh, Lembu Condo pun keluar menunjukkan muka sumbangnya......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sejak lakinya songlap 250juta....lembu kondo dah start pakai tudung. Segala puji kepada Yang Berkuasa

      Delete
  8. Lembu mari lagi kenapa mata tepi semakin hitam dan muka macam tension ? Oh ! Mungkin takut kena masuk kandang lembu. Jangan takut sepatut nak makan rumput sudah tersalah makan duit. Tak apa cuma berak keluar sudah ok ! Ingat perlu minum air limau 10 little sehari baru senang keluar...

    ReplyDelete
  9. Ini lembu bukan sebarang lembu
    Lembu betina,susu masih banyak lagi.

    ReplyDelete
  10. Parpu nak bgitau pasal isu KUIN...tapi puak2 PR meroyan tak tentu pasal !! macam terkena cacing kepanasan...bontot pun panas..!! sikit2 nak sebut pasal lembu.
    Dalam kandang PR pun ada gak lembu..bukan kah si Rafizai Ramli tu lembu ? Dia pun byk kali kantoi menipu isu LTAT, Deepak, cincin dll..memang dia totally FAILED !!.

    Sebaliknya DS Sharizat Jalil walaupun dah tak jadi senator, semangat dan jiwa bekas menteri hal ehwal wanita terpanggil untuk membantu staf KUIN cari jalan penyelesaian walaupun KUIN tu berada dalam pemerintahan PAS Kedah.

    Salah kah DS Sharizat nak membantu ?

    HANAFI VALE. FIRE !! K.O. PR !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak salah shahberzat membantu.... tak lama lagi kedah bole jadi tempat menternak lembu yg berjaya!

      Hagbabi peler poyo!!

      Delete
    2. lemahnya otak hang ni anon 10.27pm supa kau punya peler poyo ha ha ha ha...orghe ates tu tanyo kak ijat nak tolog kuin. orghe pas tadak teloq mcm hang gak ha ha ha. la ropanyo betol2 hangbabi kah kah kah orghe pas takdak teloq kah ka kah

      Delete
  11. mana jambul lembu hitam ni. Dulu bukan pakai selendang nak tunjuk remoih ka? skarang sembunyi plak blakang tudung tunjuk alim selepas tibai 250 juta? Sinting la lengan cabar rakyat, kita tengah tunggu ni. Hipokrit punya UMNO

    ReplyDelete
  12. Pembaca ruangan ini tidak tahu langsung mengenai isu KUIN, Kolej Universiti Insaniah di Kedah, sebab itu mereka mencela Sharizat. Saya harap anda selidik dulu. Jika ada saudara mara yang bekerja di KUIN, tanya mereka. Tak perlu tulis komen jika tak tahu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sila lawat blog ini
      beritakuin.blogspot.com

      Delete
  13. Ramainya komen berdasarkan fitnah yg mengaibkan. Berbanding pencela2 ni jasa DS Shahrizat amat banyak. Sama spt pemimpin mereka, pengikut PR ni hanya pandai cakap benda2 rendah ttp tak tau buat buat kerja pun. Ajak berbincang pun tak layak sb emosional lebih. Pemimpin2 mereka lg teruk terbarai moral buat2 tak nampak dan terus mereka jadi bisu.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!