CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Tuesday, February 12, 2013

CILI KASI TARUK! WAHAI MAHFUZ, BERANI KE KAU NAK SURUH KERAJAAN TUBUHKAN RCI UNTUK SIASAT TABUNG MEMALI?

Mahfuz Omar perlu desak parlimen untuk adakan Suruhanjaya DiRaja untuk menyiasat isu duit Tabung Memali yang lesap bersama-sama tabung itu sekali semasa diuruskan oleh PAS sendiri. Selama ini Mahfuz sibuk nak buat suruhanjaya itu dan ini untuk memburukkan UMNO, tetapi bila ada isu integriti dan penindasan yang dibuat oleh PAS terhadap balu dan anak-anak korban Memali, pasal apa Mahfuz Omar tidak melalak di sana sini minta buat Suruhanjaya DiRaja?

Mahfuz Omar juga perlu menggesa diadakan Suruhanjaya DiRaja untuk menyiasat pengurusan wang sedekah orang ramai kepada PAS Kelantan yang dikatakan nak digunakan buat lebuhraya di Kelantan, tetapi hingga kini projek itu tak tahu hujung pangkalnya. Oleh itu silalah Mahfuz Omar desak parlimen untuk buat Suruhanjaya DiRaja untuk menegakkan kebenaran, bukannya sibuk menyalak memburukkan kerajaan, tetapi di pihak PAS berbagai kemungkaran dibiarkan berleluasa. Sedarlah rakyat Malaysia sekalian

House PK: Ini aku dapat dari seorang facebooker. Aku sokong dengan apa yang dikatakan oleh brader ni. Selama mana kita nak dengar dia mintak RCI kunun-kunun untuk nak kenakan kerajaan, kali ini kita nak mintak si Mahfuz ni desak KERAJAAN buat RCI pulak tentang tabung memali..

Ada berani ke Mahfuz?

33 comments:

  1. RCI untuk salah guna kuasa kerajaan. Bila pakata memerintah nanti bolehlah buat RCI pada pakatan. Tu la UMNO bodoh bin bangang

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesian pakatan kapir Harbi yg dilaknati Allah....ada hati nak memerintah negara berdaulat umat islam ni....baru aku tahu ramai gay dalam pakatan kapir harbi

      Delete
    2. Anon Feb 12, 11.30am: Apabila sesuatu peristiwa/kejadian menjadi keluh-kesah dan perhatian rakyat, menerusi kaedah dan desakan bersesuaian maka RCI boleh ditubuhkan untuk menyiasat kejadian tersebut. Ini terdapat dalam perkara "events of considerable public concern", salah satu daripada sebab2 yg membolehkan RCI ditubuhkan. "RCI untuk salah guna kuasa kerajaan"...betulkan dan lengkapkan semula ayat tu, sebelum menuduh orang lain bodoh@bangang...ye? Waullahu'alam.

      EVLee

      Delete
    3. Bodoh punya pencacai PR. Dasar pengecut, xde telur. Dasar manusia munafik... ni la dia nilai2 murni penganut agama Parti Ajaran Sesat

      Delete
    4. masalahnya public isnt concerned hanya macai UMNO sajalah. Bukan macam isu penyelewengan macam PKFZ, lembu condo, sabah imigrants etc etc. Sebab semua tu public concern

      Delete
    5. Ooppss...Anon 12.47 cuma nak terangkan sebab2 yg dibolehkan utk tubuh RCI. Anon 1.06pm, sejak bila HANYA manusia2 lain tu 'public'? Cai2 Umno juga public daa....lu pakai apa punya standard? Double standard?

      Delete
    6. OOOO, jika hendak menuduh pihak kerajaan boleh tubuh Suruhanjaya DiRaja, tetapi bila ada salah laku Pakatan Rakyat tak payah buat apa-apa, biar macam itu saja, polisi Pakatan Rakyat macam polisi Israel, lihat Israel, kalau mereka buat jahat tak payah nak siasat-siasat, biarkan saja, jika ada yang mengkritik mereka, maka dituduh anti-semitik, Pakatan Rakyat pun samalah, kalau buat jahat apa-apa, maka biarkan saja, kalau kritik, nanti dituduh tidak hormat hak asasi manusia.

      Sedarlah rakyat Malaysia sekalian, ciri-ciri Pakatan Rakyat serupa dengan ciri-ciri Israel, hanya mereka saja yang betul, orang lain semua salah, kononnyalah.

      Mahfuz Omar perlu desak kerajaan masa sidang perlimen bukan Mac nanti supaya diadakan Suruhanjaya DiRaja untuk siasat kes berikut:

      1. Isu penyelewengan Tabung Memali

      2. Isu kutipan sedekah orang ramai untuk Lebuhraya Mintak Sedekah di Kelantan.

      3. Projek Kambing Jamnapari Husam Musa.

      4. Projek Lembah Sireh, syarikat pemaju diberikan tanah 1000 ekar/hektar, tetapi projek yang dicanangkan oleh PAS tak jalan juga, pasal apa?

      5. Projek Sungai Limau Hydrocarbon Hub.

      6. Penipuan menifesto PRU 12 Pakatan Rakyat:

      6.1. Penipuan elaun kanak-kanak tadika dan pra sekolah.

      6.2. Penipuan elaun ibu tunggal.

      6.3. Mana dia kata nak turunkan cukai pintu 20%? Tapi pasal apa naikkan cukai sampai 1000%

      6.4. Kampung Buah Pala apa cerita?

      6.5. Isu bekalan air percuma 20 meter padu, pasal apa penghuni rumah pangsa tak dapat?


      7. Isu bail-out hutang Talam Corporation yang dah jadi Trinity Corporation.

      8. Isu beli tanah 80% bawah air dari Trinity Corporation pada harga RM 87 juta, nak buat apa tu?

      9. Isu penggunaan dana kerjaaan negeri Selangor untuk membiaya kes mahkamah berkaitan Rafizi Ramli sebanyak RM 500,000.00 sedangkan rakan subahat Rafizi iaitu bekas kerana Public Bank itu tak dapat sesen pun bantuan pasal apa?

      10. Isu penindasan terhadap pensyarah dan kakitangan Kolej Universiti Insaniah yang mana mereka telah diainaya apabila gaji mereka dipotong oleh Kolej Universiti tersebut yang mana Menteri Besar Kedah, Azizan Razak adalah antara pimpinan tinggi kolej universiti tersebut, pasal apa boleh berlaku sebegini?

      11. Malalah yang paling takut sekali Mahfuz nak buat Suruhanjaya adalah macam mana pengurusan kutipan sedekah dari orang ramai yang dikutip PAS selepas ceramah yang dikutip guna kopiah, tempurung, tin milo, tin sadin, tin susu, plastik, tadah guna tangan, apakah pernah diaudit? Malahan macam manakah penggunana kutipan sedekah berkenaan? Digunakan untuk apa? Siapa penerimanya? Berapa setiap penerima dapat? Apakah Mahfuz berani desak supaya diadakan Suruhanjaya untuk perkara ini?

      Sedarlah rakyat Malaysia sekalian, Pakatan Rakyat memang penipu, menggunakan agama untuk politik liar mereka, menggunakan istilah hak asasi manusia untuk memuaskan nafsu serakah politik liar mereka. Membohong di sana sini, menghasut di sana sini, berdemontrasi liar di sana sini, mereka ini tak boleh dipercayai, dasar perosak yang tak bertanggungjawab. Sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian.

      Marilah bersama-sama Kerajaan Barisan Nasional yang telah terbukti lebih 50 tahun berjaya membangunkan negara ini dengan penuh konsisten hingga semua kaum berjaya mendapat manfaat hasil dari usaha pembangunan oleh Barisan Nasional ini.

      Sedarlah rakyat Malaysia sekalian, marilah kita menolak politik liar dan sasau Pakatan Rakyat ini kerana itu semua hanya memudaratkan kita semua saja. Marilah bersama-sama berganding bahu untuk menjayakan politik pembangunan Barisan Nasional supaya kita semua mendapat manfaat yang lebih baik demi agama, bangsa dan tanah air. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    7. KAlau benar apa yang dikata, dah lama mike mike nie kedalam wahai nasionalis melayu. kau ingat umnongok yg diketuai oleh pembesar pembesar melayu istana dan sekalIan juak juak nya nak diam diri ker.? Penchacai penchacai pulak macamana?

      Delete
  2. Are you ready for PSY...YESSSSSSS
    Are you ready for BN....NOOOOOOOO

    Tapi pencacai -pencacai UMNO jgn gundah gulana, walaupun BN kalah dlm PRU-13 nanti, Najib tak akan masuk penjara kerana Kerajaan PR akan lantik najib jadi DUTA KHAS DI MONGOLIA

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesian pencacai aljub ni....hehehe

      Delete
    2. Ala ...kalo takat suara ANJENG menyalak NOOOOOOOO..wa tatak helan la....ada berjuta lagi yg sya YES kat BN....

      Elok juga cinaDAPig buat begitu, biadap dgn pemimpin2 Melayu...nnt makin ramaila org melayu akan mnterjemahkn bantahan pada DAPig menerusi kertas undi...PAS dan PKR mmg langsong xboleh harap menjaga hak melayu....

      Delete
    3. CINA MMGLAH TAK READY TAPI KAU MELAYU TONGGONG PUN IKUT MCM CINA APAHAL. MUKA TARPAL BETUL KAU NI. TAKDA RASA MALU KAN. CINA TETAP SOKONG CINA TAPI YG KAU JUGA SOKONG CINA APA CERITA. DAH BANGSAT SSGT KE. BESOK2 KALAU LAH PERINTAH DAN CANTAS ORG MELAYU AKU TAKKAN MAAFKAN KAU SEMUA ESP POK NIK KAU AJIADI NUAR MATSAPU DAN SEMUA PENYOKONG. MATI NANTI AKU HARAP KAI DAPAT HABUAN DARI ALLAH SWT. AMIN.. INGAT SEJAJAT2 BN NASIB ORG ISLAM MELAYU MASIH DIBELA HINGGA KINI. YG KAU ORG SEMUA MEROYAN APA HAL.

      Delete
    4. Kasihan pencacai al juburi seekor ni...... menyalak sana, menyalak sini.......

      Delete
    5. ARE U READY FOR LGBT?
      ARE U READY FOR MAT GAY?
      ARE U READY FOR MAT LIWAT?

      YESSSSSS.WE ARE READY TO GET SUNTUT BY U..

      KESIAN PUAK LGBT FUCKATON..
      ASYIK KENA SUNTUT JER...TU YG CAKAP MERAPU HILANG AKAII..

      Delete
    6. yg.kata 'noooo' tu adalah anjing upahan DAPigs dan orang yg.sama dalam himpunan anti lynas dan anti Rapid yg.diupah..

      mereka bukan majority pengundi penang..Lepas PRU13, kita bakal saksikan lim kit sial anak beranak naik tongkang balik melaka!!(itu pun kalau orang melaka nak terima..kalau tak,jadi pelarian rohingya lee)

      gen2felda

      Delete
    7. Ahli pas ni mmg begitu perangai nya. Tak kan percaya ape org kata selain dr kalangan mereka . . Otak tak kan terbuka sampai bila bila. Saya dulu minat ideologi pas sebelum bersama pakatan sial. . Skrg tidak lagi. Menyesal bg undi pd pas sebelum ni. Pru sebelum ni bukan pasal pas pun sy undi tp pasal kepimpinan sebelum najib. . Pimpinan yg lemah sebelum ni. Harus di beri tunjuk ajar. Bg saya pas tak sedar diri. . Pas harus di ajar sepertimana pimpinan umno sebelum ni. Apa pun tanah melayu ini akan Allah jaga . Kepada ahli pas dinasihat kan baca alquraan paham kan makna nya. . Baca hadis paham kan makna nya.

      Delete
  3. najib nak janji monorail lah rumah murah la. semua peniouan UMNObabi. Hah berpuluh tahun tak buat apa pun. Rakyat penang tahu mereka akan dpat tu semua tanpa mengundi BN bila Pakatan menganbil alih Putrajaya

    ReplyDelete
    Replies
    1. pls jangan mimpi pr amik alih...piraaaaahhhh

      Delete
    2. bak kata anon kat atas "Pakatan Kafir Rharbi" P.K.R...kalau berani ambil alih lah, kalau tak kena hambat dengan pejuang fiisabillah entahlah.

      Delete
    3. Babi Al Juburi terlepas kandang.......

      Delete
    4. SETAHU AKU...MAT LIWAT JER YANG KUAT MENIPU.
      TERMASUK BININYER SENDIRI BAB JAM OMEGAY..
      HAHAAAAAAA

      Delete
    5. Projek monorail dan rumah murah memang adalah hasrat kerajaan Barisan Nasional untuk membantu rakyat yang mengalami masalah kesesakan jalan raya dan masalah perumahan.

      Pakatan Rakyat pula apa yang dibantu pada rakyat? Kamu semua sibuk berpolitik siang dan malam, mana tau nak bantu rakyat, kamu semua sibuk membohong sana sini untuk kepentingan diri kamu semua sajalah, sedangkan rakyat terabai mana pernah kamu ambik peduli.

      Rakyat Malaysia jangan percaya Pakatan Rakyat kerana mereka akan membohong itu dan ini untuk pengaruhi pengundi undi mereka. Lihatlah apa dah jadi dengan Kampung Buah Pala, kononnya lepas menang di Penang pada PRU 12 maka dalam tempoh 2 minggu akan selesai, penduduk akan diberikan hak milik, itulah yang Anwar kata masa kempen dulu, tetapi lepas menang apa jadi? Mereka hanya menipu sajalah.

      Malahan kanak-kanak tadika dan pra sekolah pun sanggup ditipu, kata nak beri bantuan RM 50.00 sebulan kepada kanak-kanak itu, tetapi hingga kini dari 2008, lansung tak pernah ada bantuan itu diterima oleh kanak-kanak itu. Itu semua adalah sandiwara politik liar dasar penipu Pakatan Rakyat sajalah.

      Sedarlah rakyat Malaysia sekalian, Pakatan Rakyat ini memang golongan penipu, semua orang mereka tipu daripada kanak-kanak tadika hinggalah ke orang-orang tua, mereka tipu tanpa belas kasihan, memang Pakatan Rakyat golongan tak guna, dasar penipu yang suka berpura-pura baik, tetapi jahat dan tak sedar diri.

      Sedarlah rakyat Malaysia sekalian, marilah kita bersama-sama Barisan Nasional untuk membangunkan negara Malaysia yang tercinta ini untuk mencapai negara maju mengikut acuan Malaysia berdasarkan syariat Islam dan budaya ketimuran Malaysia menjelang tahun 2020. Menyokong Pakatan Rakyat hanya akan memundurkan negara ini kerana mereka bukannya tahu nak bangunkan negara, politik siang malam tanpa segan silu, 'pembangunan' ala Pakatan Rakyat adalah ceramah membohong, hasutan dan demontrasi liar, itu semua tak guna untuk kita semua, semuanya merosakkan masyarakat saja. Oleh itu marilah kita tolak politik liar Pakatan Rakyat dan marilah kita menyokong penuh politik pembangunan dan politik keprihatinan Barisan Nasional untuk kesejahteraan kita semua demi agama, bangsa dan tanah air. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  4. kerajaan pr? mcm pernah ku dengar, tp dimana ya? ooooo....di kedutaan turki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Usin, usin kerajaan bn kan bagus & betul...ini memang betul dan sahih.
      Tapi kalau baik dan bsgus tapi orang dah tak suka BN, nak buat macam mana....

      Delete
    2. Betul tu Anon 11.54am, Orang dah tak suka, nak buat macam mana. Dan ada jugak orang2 yg masih suka, nak buat macam mana...

      Delete
    3. Aku tetap suka bn kerana mrk tak sokong lgbt dan pluralisme agama....PR jer suka benda laknatullah tu...

      Delete
    4. Mrk juga suker mat gay@mat liwat jadi pm mrk...Aku taknak ...aku taknak...
      Kah69x

      Delete
  5. mahfuz buta,buta warna, nampak hijau je bercahaya, tu sebab musim kemarau kat pokok sena dia minta lembu dipakaikan spek hijau. wakil rakyat yg xada visi, modal air liur je. tu pun org pas boleh caya. apa jasa dia kat pokok sena. wakilrakyat ini cuma nampak salah org tp xmau tengok kelambu sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Xper, xper....nanti tau le macam mana nak ajar dia.

      Delete
    2. Klu bengap mcm tu masih nak undi lg ke

      Delete
  6. nak tubuhkan RCI untuk siasat apa dah,
    duit Tabung Memali dah jadi taik pun..

    ReplyDelete
  7. melayu,cina,india yg waras dan bijak tkkn undi pr punyala...yg sokong pr hanya org yg bercelaru tkde arah haluan je...org2 camni mmg mudah diperbodohkan pr...kesian

    ReplyDelete
  8. jangan nak permimpi di siang hari.. kalau macam nilah perangai pakatan pru 13 nanti lu pegi jahanamlah..

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!