CILI KASI TARUK! STRATEGI ANWAR THE HUGUAN SIOU DAN 2 BILLION RINGGIT UNTUK SABAH BOLEH BERJAYA?


Dalam minggu-minggu kebelakangan ini, ramai wajah baru yang dipanggil mengadap Huguan Siou di Tropicana. Wajah-wajah yang tak biasa nampak pun ada. Kata seorang pegawai HQ, ini adalah pemandangan biasa 5 tahun sekali. Akan ada wajah-wajah baru yang dipanggil datang. Antara yang semakin kerap berada di HQ kebelakangan ini adalah Rahim Ghouse dan beberapa orang budak muda (investment bankers) yang diajak masuk berbincang. Mat saleh pun ada. Tapi jarang-jarang sekali.

Huguan Siou sudahpun memberikan komitmen PERIBADI, bahawa dia sanggup menyediakan DANA KHAS sebanyak RM2 bilion menjelang PRU kali ini. Angka ini nampak tidak banyak. Tetapi sebagai seorang Huguan Siou, dia tahu bahawa ini adalah komitmen yang sangat besar. Usaha sedang dilakukan oleh Rahim Ghouse dalam menentukan kaedah kemasukan wang yang paling selamat dan gagal dikesan. Pasaran saham, Bursa Malaysia dijangka dijadikan alat yang paling penting.

Sebab itu, kalau anda biasa dengan saham, kena perhati sama saham-saham syarikat ‘kurang penting’ dan bawah radar yang mencatatkan aktiviti pelaburan yang luar biasa. Perhatikan sahaja. Blog ini boleh namakan beberapa syarikat, namun percaya agensi-agensi hebat seperti JASA, MKN dan sebagainya lebih maklum. Biar mereka yang maklumkan.

RM2 bilion ini akan difaraidkan ke kawasan-kawasan Parlimen/DUN yang dirasakan berpotensi dan boleh menang.

SEMENANJUNG

Fokus Huguan Siou pada ketika ini adalah 50 kerusi Semenanjung yang dirasakan paling mahu diberikan perhatian. 31 kerusi PKR sedia ada; dan 9 kerusi baru 9 kerusi baru yang bakal mendapat dana yang lebih besar adalah seperti berikut:-

1. Bukit Katil (Shamsul Iskandar)
2. Pandan (Rafizi Ramli)
3. Gelang Patah
4. Alor Setar
5. Temerloh (SA?)
6. Sabak Bernam (Dr Aziz Bari)
7. Lumut
8. Ledang
9. Muar.

10 kawasan lain sedang diperhatian secara halus oleh Saifuddin Nasution. Masih dalam kedudukan ragu.

Shamsul Iskandar, Rafizi Ramli, Dr Aziz Bari dan Temerloh (?) dikatakan antara kerusi yang dikategorikan sebagai WAJIB MENANG (dan peruntukan yang lebih dijangka akan diberikan kepada bakal calon dan jentera kawasan terbabit). Demikian juga untuk 5 kerusi yang lain. Untuk 9 kawasan ini sahaja, Huguan Siou sanggup allocate sehingga RM8 juta jika diperlukan untuk setiap kawasan Parlimen. Shamsul Iskandar tidak boleh tewas. Rafizi wajib dipastikan kemenangan. Itu arahan khas Huguan Siou.

Untuk 31 kawasan yang sedia ada menang, peruntukan antara RM3 juta setiap kawasan adalah memadai. Dana untuk 31 kawasan PKR lain akan diuruskan secara ‘centralized’ oleh Azmin Ali dan beberapa orang akauntan bertauliah. Makna kata, dalam jagaan Azmin sahaja hampir RM100 juta. Ini dana untuk jentera/bakal calon semata.

SABAH

Peruntukan Huguan Siou yang lebih besar akan dihalakan ke Sabah.

Huguan Siou mahukan peruntukan besar diberikan kepada setiap kawasan Parlimen – tetapi tumpuan akan diberikan kepada 7 kawasan.

1. Penampang
2. Kota Belud
3. Tuaran.
4. Kota Marudu
5. Putatan
6. Libaran
7. Tawau (masih dalam negotiation).

Untuk 7 kawasan ini; RM5 juta dirasakan memadai. RM35 juta untuk 7 kawasan Parlimen di Sabah adalah satu angka yang sangat munasabah kepada Huguan Siou.

SARAWAK

Tumpuan akan diberikan kepada 7 kawasan Parlimen:-

1. Stampin (P196)
2. Miri (P219)
3. Lawas (P222)
4. Selangau (P214)
5. Julau (P209)
6. Saratok (P205)
7. Mambong (P198)

Pada asasnya bersetuju menggunakan kaedah sama di Sabah; RM5 juta untuk setiap kawasan Parlimen yang dinyatakan.

Peruntukan dana pilihanraya kali ini akan dikendalikan dengan cermat dan hati-hati. Tidak mahu ada yang terkesan di atas radar SPR dan agensi keselamatan lain. Akaun-akaun khas sudahpun diwujudkan bagi memastikan semuanya dilakukan secara ‘legal’ dan terperinci. Masih banyak lagi dana yang boleh digunakan. Kalau menurut laporan semasa, setiap DUN PKR juga akan menerima peruntukan yang besar. Tumpuan, sekali lagi kepada Sabah dan Sarawak.

Dana Khas Huguan Siou ini tidak termasuk dana Selangorku, dana luar dan dana politik Pakatan Rakyat. Ini peruntukan khas Huguan Siou. Bantuan Pilihanraya Huguan Siou (BPHS2013).

Huguan Siou ini jadi penting kepada Anwar bukan atas sebab suka-suka. Memang Anwar kepingin lama dengan gelaran ini. Bukannya apa, untuk memasakkan lagi kehadirannya di Sabah, Anwar perlukan gelaran Huguan Siou untuk memikat pengundi.

Rata-rata kawan dalam PKR tahu dan maklum, Anwar tidak boleh sentuh 2 kerusi majoriti Cina di Sabah (Kota Kinabalu dan Sandakan). Walaupun menurut bisik-bisik di bawah, PKR juga boleh menang jika bertanding di kedua-dua kawasan tersebut. Tapi kerana mahu memberi laluan kepada DAP, Anwar mengalah.

Pada ketika ini, kerusi yang lebih ditumpukan adalah kerusi-kerusi MAJORITI Bumiputera Bukan Islam (kerusi KDM) dan 5 kerusi Campuran Majoriti Bukan Islam.

Kerusi-kerusi majoriti Bumiputera Bukan Islam:-

1. Kota Marudu
2. Keningau
3. Pensiangan

Kerusi-kerusi majoriti Bukan Islam:-

1. Tuaran
2. Sepanggar
3. Penampang
4. Ranau
5 Tenom

Kerusi tumpuan yang kita kemukakan semalam:-

1. Penampang
2. Kota Belud
3. Tuaran.
4. Kota Marudu
5. Putatan
6. Libaran
7. Tawau (masih dalam negotiation).

UMNO/BN di Sabah perlu memerhati jentera di kawasan-kawasan yang disebutkan ini dengan teliti. Jangan ambil mudah. Info ini datang daripada PKR sendiri.

Huguan Siou setakat ini mahu tumpu kepada undi ‘swing’ KDM. Menurut telahan Huguan Siou minggu lalu, jika KDM swing (15%) kepada PKR; ianya sudah boleh memberikan result yang baik. Undi Cina di Sabah, PKR sudah locked setakat 70 %.

Soalnya bolehkah dapat swing 15 %? DAP kata, dengan isu yang ada sekarang – 5 % pun belum tentu. Yang penting pada DAP, mereka dah secure 2 kerusi Parlimen.

Sumber: Gelagat Anwar

House PK: Khabarnya title Huguan Siou ni sendiri sudah membuatkan masyarakat di Sabah hangin dengan si Anwar ni. Belum pun settle skandal 3 Billion Anwar dia dah nak bawak masuk 2 Billion lagi, tapi macam biasa la, apa saja Pakatan buat takde siapa nak berani usik kan? Mereka kan KING?

Aku harap rakyat Sabah tidak tertipu dengan wayang murahan Anwar!

64 Responses to "CILI KASI TARUK! STRATEGI ANWAR THE HUGUAN SIOU DAN 2 BILLION RINGGIT UNTUK SABAH BOLEH BERJAYA?"

  1. HIGUAN sial muka tak sudah bila lah nak kojol.Mau tipu orang sabah lain kali bah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia akan kojol klu kotenya bengkok ke atas....

      Delete
    2. Cai pr suka agungkan negara barat yg kutuk tdm...
      Klu di negara mrk..pemimpin2 yg terbukti ada skandal lucah akan meletak jwtn demi maruah diri dan parti.
      Di negara kita...mamat nie tak peduli langsung dgn maruah diri dan kluarga asal nafsunya terlaksana.
      Yang heran rakan2 dlm pr tetap layan mamat ni demi politik dendam tetapi secara tidak langsung mamat ni jadi biawak hidup yg teruk mrk pikul...

      Pemerhati gelagat yb anu

      Delete
  2. Anwar dah kemaruk dengan jawatan, sampaikan Huguan Siou pun dia nak, apa cerita ni? Huguan Siou hanyalah dari kalangan orang-orang Kadazandusunmurut saja, apahal Si Anwar ni kemaruk juga?

    Lepas ini gelaran Tuai Rumah pula hendak direbutnya, berhati-hatilah penghuni rumah panjang, habis mau direbutnya si Anwar ini.

    Malahan mungkin gelaran Tok Batin Orang Asli pun mau direbut juga oleh Si Anwar ini, hati-hatilah Orang Asli sekalian.

    Inilah Pakatan Rakyat, kerana kuasa apa saja sanggup dibuat, menipu sana sini, aturkan huru hara sana sini, buat kekacauan di sana sini, hari-hari ceramah bohong, nak bangunkan negara langsung tak reti, sibuk bangkang tak tentua rah saja. Oleh itu sedarlah rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

    Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa dan Tanah Air.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
  3. Orang sabah dah pandai dah....mana boleh tipu lagi.

    ReplyDelete
  4. hehe temeloh

    ReplyDelete
  5. AnonymousFebruary 18, 2013 at 10:16 AM
    Hmmm
    Teringin sangat nak minum arak tapi HARAM!

    Teringin sangat nak berjudi tapi HARAM!

    Teringin sangat nak bersodomi tapi HARAM!

    Teringin sangat satey khinzir tapi HARAM!

    HMMM....Kena sokong PAS Dan PKR ni... sbb yg HARAM aka jadi HALAL

    _____________________
    Seteruk mana komen pembangkang belum pernah aku jumpa yang teruk macam nie.
    Kuat dia mempertahankan nama Allah, tapi masih nak melakukan apa yang diharamkan Allah.
    Kita tunggu apa komen encik mohamad dan juragan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai utk apa aku komen apa yg bhai tu ckp...spttnya lu sbgi org yg penuh komitmen pada parti yg jawab...nti klu aku sanggah apa yg dia cakap,entah2 mmng benar ia terjadi...kepada pemerintahan pr...klu tngk apa yg terjadi di selangor dimana dato hassan ali cuba mengatakan haram ttp haram ttp pr tetapkan tindakan dato hassan ali yg haram...

      Bila pandang ke kelantan...dngr2 kes kedai gunting...tangkapan di buat utk cegah perbuatan haram...ttp tankapan tu yg haram..sedangkan pas memerintah kelantan tanpa pr dah berpuluh tahun...
      Kalimah Allah yg haram utk di syirik ttp halal utk pakatan rakyat...jd bhai lu yg lbh sesuai memberi hujah utk menyangah hujah bhai tersebut...semua org tahu adap kpd ayat tersebut,tp tak salah klu lu bg pendapat lu sebagai ahli PR..lu kata ...lu rasa ...lu fikirlah

      Delete
    2. Tak payah nak berdramalah, komen pembangkang lagi teruk dari itu sebenarnya, malahan dalam akhbar haprakah, suara keldaian, roket bocor dan lain-lain akhbar penyesat lagi teruk dari itu pun ada.

      Malahan jika kamu dengar ceramah PAS dengan penuh teliti dengan pemikiran manusia maka kau akan lihat betapa liarnya ceramah pembohong PAS ini.

      Dalam PAS memang suka buat hukum hakam suka-suka hati, agama diperdagangkan untuk politik. Dulu tuduh haram kerjasama politik dengan bukan Islam, malahan UMNO telah dituduh kafir oleh PAS, sekarang PAS bukan saja kerjasama, malahan jadi pecacai suruhan DAP, menjalankan segala agenda sekular DAP, itu pasal apa boleh jadi halal dan mulia pula?

      Jangan nak putar sana sinilah, Pakatan Rakyat memang begini, bila dah tak tau nak jawab akan merapu ke sana ke mari, biasalah, jenis jahiliyah, tak peduli dosa atau pahala, tak kisah halal atau haram, memang akan bersikap beginilah. Malahan ajaran Pakatan Rakyat yang tak payah terima kasih atas bantuan yang diberikan, malahan boleh buat khianat kepada orang yang membantu kerana perbezaan politik apa cerita? Sedangkan anjing tau menghargai bantuan, inikan pula manusia, tak tahulah Pakatan Rakyat ni manusia ke apa, lagi teruk dari anjing, mengajar kesesatan kepada masyarakat pula. Insaflah dan bertaubatlah.

      Rakyat Malaysia sekalian, sedarlah permainan politik liar Pakatan Rakyat ini. Selamatkan diri kita dan keluarga kita dari termakan racun kesesatan yang cuba ditaburkan oleh Pakatan Rakyat ke dalama masyarakat sekarang ini. Selamatkan Malaysia, undilah Barisan Nasional untuk negara yang lebih aman dan sentosa. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    3. En mohamad/juragan......terima kasih atas komen anda.
      Komen yg memang sudah dijangka.
      Bukak aib umno untuk cover aib pas.....ini cara pembangkang.
      Bukak aib pas untuk cover aib umno.....ini cara bn.

      Ini nama nya politik selak kain.

      Delete
    4. Cara BN apa pula, cara Pakatan Rakyat yang putar kasi putar sampai terputar apa cerita? Pasal aib UMNO apa kejadahnya pula? Jawablah persoalan yang saya hujahkan, kalau sekadar merapu tak tentu pasal, apa gunanya?

      Apa yang jelas Pakatan Rakyat dah keliru, dah pening, kerana sudah tidak dapat hendak kelentong lagi, hinggakan merapu seperti kitol 6:29 PM.

      Kitol 6:29 PM, sila jawablah persoalan yang diutarakan oleh saya dan rakan-rakan saya, jangan nak berbelit-belit pula, memang Pakatan Rakyat kaki pembelit, akhirnya terbelit diri sendiri, padan muka, itulah balasan atas kejahatan kamu semu selama ini. Bertaubatlah. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    5. Encik mohamad yang saya hormati....

      Aku cuma tukang perati gelagat melayu pas/umno.

      Dua-dua sama..

      Delete
    6. Tak payahlah nak berdrama lagilah, gelagat PAS sanggup perdagangkan agama untuk kepentingan politik liar mereka, sedangkan UMNO mempertahankan kesucian agama dari dinodai oleh puak-puak DAPigs itu.

      Biasalah, bila dah tak tau berhujah, berlakon baik pula, tapi biasalah, puak Pakatan Rakyat ni bukan boleh percaya sangat, tengah-tengah buat baik itu pun sanggup tikam secara curi, inilah Pakatan Rakyat saya sudah serik dengannya, jangan nak berdrama lagilah. Sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    7. Anon 2.59pm ..Anon 6.29pm...

      Kalau karikatur kartun dipanggil SATIRA,

      Kalau kiasan atau perumpamaan dikata SINIKAL..

      TIDAK MUNGKIN KEBEBALAN ANDA MENGATASI KECERDIKKAN YG ANDA DIBANGGA2KAN..

      DUDUK ATAS PAGAR KONONNNN!!!!

      Delete
    8. Bhai tak kira yg manapun...asalkan berbangga atas status atas pagar...sebenar lu org lg bngsat jika lansung tak punyai apa2 jiwa samada kepada bangsa..agama apa tah lagi negara.Adakah lu org robot yg punyai jasad namun tak berjiwa...adakah lu org mayat hidup,yg bernyawa namun tidak ada kudrat utk bertindak..atau oku yg mngharap kudrat dan fikiran utk meneruskan kehidupan...

      Bhai...pada aku wlupun dia adalah musuh politik aku,namun aku lebih hormati musuh aku dari robot,mayat hidup atau oku yg bukan oku...sekurang2 dia berprinsip dia bermaruah terhadap diri,keluarga,bangsa, agama dan negara...tidak semestinya bila kita berckp tntng politik kita harus mnjadi calon pru...kemon bhai,adakah kita tak tahu siapa kita dan kemana kita...

      Bhai...pelacur bekerja utk hidup dan hidup nya ditentukn oleh bapa ayam...tp sampai bila pelacur mesti membiarkan org lain yg tentukan hidup pelacur tersebut...jadilah org yg bermaruah yg tahu siapakah aku, apakah agamaku,apakah negaraku...dan kemana tujuan aku...dan SIAPA yg mesti tentukan segalanya untuk AKU...lu kata ...lu rasa ...lu fikirlah

      Delete
    9. Bhai 69...

      post yg aku hantar (12.20AM) utk menyindir secara "bull Eyes" bukan sipi2 utk pemuja dan pentaksub yg berbendera hijau dgn bulat putih ditengah.

      cuma....

      hairannya anda kelihatan spt.. "BULUH TAK MIANG BEMBAN YG MIANG"

      ANDA DAH KENAPA???..

      P/S...sebelum anda berteriak dan terjerit majukan bangsa dan agama, "KAMI" terlebih dahulu dari anda!!!

      mohon maaf sekiranya SATIRA dan SINIKAL tidak bersesuaian bagi pihak tertentu dan kemudiannya mendapat simpati dari anda BHAI 69

      Delete
    10. Bhai ini yg aku rasa pada golongan yg malu utk declare arah mana nak dibawa bangsa, agama dan negara...bhai aku tahu mng bnyk golongan yg lbh tahu dan lebih segalanya dari aku...dan aku bersyukur bhai as long as dia melayu....majulah smpi ke bintang pun...lu kata ..lu rasa ...lu fikirlah

      Delete
  6. Lu mau cuba sapa tara marah sama lu.Sendiri mau sediri tanggung.Lu punya badan ma.

    ReplyDelete
  7. Semseng UMNO Pekan Terajang Siswa, Rentap Tudung Siswi, Bukti UMNO Bakal Berkubur

    Najib biar samseng UMNO Pekan terajang siswa, rentap tudung siswi Ahli Parlimen Pekan merangkap Perdana Menteri Najib Razak digesa memohon maaf kepada kumpulan mahasiswa yang diserang oleh samseng-samseng UMNO di Pekan, Pahang semalam.Penolong Setiausaha Publisiti DAP, Zairil Khir Johari dalam kenyataannya hari ini meluahkan rasa kesalnya dengan tindakan ganas pihak-pihak tersebut ke atas mahasiswa yang secara tiba-tiba diserang sekumpulan samseng ketika sedang mengedar risalah.Wakil Gerakan Mahasiswa PRU ke-13 (GM-13), Ekhsan Bukhari, dilaporkan berkata “tiba-tiba kumpulan 100 samseng di kalangan ahli-ahli Umno Bahagian Pekan mengepung kami. Ada yang kena sepak, tampar, terajang. Mahasiswi pula kena tarik tudung.” Zairil menyifatkan budaya politik samseng yang dilakukan itu adalah amat keji dan memperlihatkan didikan dan kapasiti minda yang dangkal.“Apatah lagi apabila ia berlaku di Pekan, iaitu kawasan Parlimen Perdana Menteri sendiri. Tidakkah ini memalukan Perdana Menteri, apabila siswa-siswi yang tidak bersalah telah disepak terajang malah ada siswi yang dilaporkan ditarik tudungnya?“Sebagai Ahli Parlimen Pekan, Dato’ Sri Najib Tun Razak sepatutnya bertanggungjawab untuk mendidik anak-anak buahnya untuk berhujah dengan akal. Sebaliknya, mereka hanya mampu menganiaya sekumpulan anak muda dengan kekerasan,” ujar beliau.

    _______________________________________

    Orang pekan kan bijak belaka, kalau tak tak kan boleh jadi perdana menteri.
    Kalau setakat edar risalah kertas A4...orang pekan tidak akan terpedaya.

    Yang baju putih dan merah dalam video tu cuma berani dengan orang melayu jer...dengan bangsa lain menikussssss!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gerombolan liar Pakatan Rakyat pula melempar batu bata, kon, botol air dan macam-macam ke atas kereta polis semasa BERSHIT 3.0, malahan pemandu kenderaan itu dicucuk mukanya dengan kon, tak cukup liar lagi, maka Pakatan Rakyat melompat-lompat atas kereta polis itu kemudian menterbalikkannya, malahan polis trafik juga disepak terajang dengan penuh kekejaman oleh Pakatan Rakyat rusuhan liar itu. Inilah gelagat samseng jahiliyah Pakatan Rakyat bertindak, semuanya menurut nafsu serakah dan berkelakuan liar.

      Oleh itu sedarlah rakyat Malaysia sekalian, pertahankanlah keamanan yang kita kecapi sekaran ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. Bhai...ini bukan satu kejutan..jika tidak ada provokasi dari pihak yg lain..benda ini takda masalah..bersih dan hkr boleh membuktikn betapa ego stupid u ini..opps sory student u yg menyokong pr...kenapa parti politik pr tidak menjadi org yg lebih dewasa utk nasihat para stupid ini utk menjadi student..
      Lps habis belajar maka berpilitiklh sepenuh masa.

      Bhai adakah perbuatan adam adli yg mewakili student u itu tidak biadap kepada organisasi umno...tidak memberi kesan kepada org umno terhadap budak u yg merasakan mereka sudah terlalu bijak utk memandang jauh... Jgn bertandang ke tempat org dgn rasa akulah jagoh akulah anak jantan...lu kata ..lu rasa ..lu fikirlah

      Delete
    3. Pelajar-pelajar itu jenis dah terpengaruh dengan ajaran sesat Pakatan Rakayt, tak payah terima kasih atas segala bantuan kerajaan kepada mereka, malahan boleh khianat kepada kerajaan yang bantu mereka itu.

      Mereka ini memang tolol, nama saja pelajar universiti, tapi biol, tak tau menilai baik dan buruk, memang jenis Pakatan Rakyatlah ni, mana tau peduli halal atau haram, dosa atau pahala pun tak dikisahkan, inilah jenis jahiliyah ajaran Pakatan Rakyat.

      Pelajar-pelajar berkenaan tak sedar diri, tak tau kenang budi akan bantuan kepada mereka di universiti, malahan di universiti awam, kerajaan biaya 90% kos pengajian, itu pun tak tau sedar diri lagikah? Patutnya pelajar sebegini tak payah dibenarkan belajar di universiti, menghabiskan harta kerajaan bayar subsidi pengajian mereka saja. Kepada pelajar-pelajar berkenaan, sedangkan anjing yang diberikan minuman pun tahu menghargai bantuan orang lain, kamu pula yang kononnya pelajar universiti yang diberikan bantuan lebih hebat dari anjing tadi pula tak tahu sedar diri, di manakah nilai-nilai kemanusiaan kamu semua? Cubalah bandingkan kamu semua dengan anjing tadi, tentunya anjing tadi lebih baik kerana tahu menghargai dan menilai sesuatu dengan penuh kebaikan, bukannya macam para pelajar berkenaan, tak tahu menilai baik buruk sesuatu perkara, main redah semberono saja, akhirnya memalukan diri sendiri sajalah.

      Rakyat Malaysia sekalian, lihatlah ajaran sesat Pakatan Rakyat ini, sangat berbahaya hinggakan pelajar universiti sekarang ini pun boleh jadi sesat sebegitu rupa. Oleh itu jauhilah Pakatan Rakyat untuk keselamatan kita dan keluarga kita semua. Selamatkan Malaysia, sokonglah kerajaan yang prihatin seperti Barisan Nasional untuk pembangunan negara supaya rakyat hidup aman sejahtera. Sedarlah semua. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    4. Kesian...aku rasa mmg mrk provoke dulu..mcm dua ahli bn yg ditahan jauh dari tmpt mat liwat buat ceramah..mrk ditumbuk dan dipukul dgn helmet..tanpa provokasi.

      Delete
    5. Termasuk yg tunjuk kote dpn puteri umno...semuanya cara mat liwat..mat liwat2.

      Delete
    6. Nak edar risalah umno di tempat kami/pas ia sangat2 dialu-alukan.
      Jangan bimbang tiada gangster tiada samseng.
      Keselamatan anda kami jamin.
      Edar lah risalah itu seberapa lori yang kamu mahu.

      Delete
    7. Yang mengetuai siswa-siswi ni org dapig...tak heran org islam benci dan meluat nak tengok muka babi2 ternakan mrk.

      Delete
    8. Bhai 08.22 tak usah lah nk bersandiwara didlm blog...jika pru bahangnya munkin kurang...bhai aku telah lalui beberapa prk... MasyaAllah...Allah saja yg mengetahui bagaimana kasar dan biadapnya org pas tak kira yg tua yg muda termasuk kanak2..yg lelaki mahupun kaum muslimat...ini bukan rekaan atau dngr cerita...ttp ini pengalaman aku...

      Kaum muslimahnya walaupun bertudung labuh...ttp carutan seperti zikir..dan apa yg lebih teruk kaum pas suka menjadikan kanak2 dibarisan hadapan dan muslimah dibarisan kedua...memalukan kerana taksub yg amat sngt ada yg smpi hilang kesedaran di alam zikir...aku pernah berhadapan dgn kumpulan yg berparang...

      Bhai lu boleh omong kosong didlm blog dan mnkin ada didlm blog tidak pernah rasai bagaimana dikepong di hunus dgn parang hnya kerana berharapkan syahid...bhai aku tak tahu lu umur berapa dan peti undi lu dimana...ttp aku dah alami berbagai perkara havoc semasa prk...lu kata ...lu suka ...lu fikirlah

      Delete
  8. daha kata, angin perubahan d Sabah betul2 deras kali ni. Situasinya sama spt pilihanraya negeri Sabah 1985 yg lalu. betul2 sama. Masa tu BERJAYA yg merupakan parti komponen BN ditewaskan oleh parti baru iaitu PBS. Suara KDM tu yg perlu digusarkan oleh BN skrg. Mrk benar2 bangkit kali ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang KDM sudah meluat dengan Pakatan Rakyat, sampaikan Huguan Siou pun Anwar nak rebut, apa cerita ini semua? Sebenarnya gelombang kebangkitan rakyat untuk menentang kemungkaran Pakatan Rakyat yang berlaku, sebagaimana gelombang kebangkitan rakyat menentang golongan penyesat dan perosak komunis masa PRU 1974 yang menyaksikan kemenangan besar Barisan Nasional ketika itu, inilah yang digusarkan oleh Pakatan Rakyat, sebab itu mereka suka buat cerita pembohong untuk terus membohongi rakyat. Sedarlah rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. Aku org sabah meluat melihat mat liwat ditabalkan sebegitu sekali.Mmg tak layak langsung..muka penipu dan kaki perempuan.

      Delete
  9. pulau PANDAN jauh ketengah weh,,,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cari je pulau yg tepi2..takut lemas sblum sampai kepulau pandan...sori bhai gurau2 jew..

      Delete
  10. Cakap pasal sabah ingat kat flora santos.Kesian kat dia. Dah tibai habisan nuar kutti chow.Ingat orang sabah.Flora Santos kembali menuntut bela sbb nuar mengambil barang yg beharga dari nya.

    ReplyDelete
  11. Munafik ni pandai tabur janji jer...mcm dia berjanji dgn pasangannya..klu tak pandai berjanji....tak mgkn perempuan..isteri org dan lelaki menjadi mgsa kote bengkoknya.
    Kepada rakyat...tak payah layan si sial nie..niat munafiknya akan menyakiti anda.

    ReplyDelete
  12. Tahniah brsulam malang buat bngsa kadazan dusun krn huguan siou anda adalah seorg gaytua peliwat tegar dn seorg pelanggan tegar pelacur.

    ReplyDelete
  13. Sampai bila rakyat Sabah nak ditipu oleh UMNO harbi..Minyak Sabah disedut tp rakyat Sabah masih tinggal atas pokok di Sepilok sana..Sabah negeri Kaya tp rakyat papa kedana kerana dirompak UMNo harbi..Ayuh rakyat Sabah..mari kuburkan UMNO Harbi..Jgn biarkan bangsa kamu dihina Umno celaka ini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suatu penghinaan oleh Pakatan Rakyat terhadap penduduk Sabah, malahan kata penduduk Sabah tinggal atas pokok di Sepilok, itu adalah suatu penghinaan kepada penduduk Sabah kerana di Sepilok ada pusat lindungan orang utan, maka penghinaan sezalim ini adalah amat tidak patut sama sekali. Lihatlah rakyat Malaysia di Sabah, kamu semua dipandang hing sebagai orang utan oleh Pakatan Rakyat.

      Pecacai Pakatan Rakyat ini jenis tak guna, tak tau apa perkembangan pesat pembangunan di Sabah, saya pernah tinggal di Sabah, pernah kerja di sana, saya pun lihat banya pembangunan di Sabah, orang Sabah tak tinggal atas pokok pun, ini hanyalah penghinaan yang sangat biadap terhadap penduduk Sabah oleh Pakatan Rakyat.

      Kepada pecacai Pakatan Rakyat sekalian, jangan main tuduh sembarangan, di Sabah malahan di Sarawak juga maju, banyak perumahan di bina di sana, orang-orang Sabah tinggal di dalam rumah yang elok, pasal apa kamu hina sebegini rupa? Inilah menunjukkan kebiadapan Pakatan Rakyat yang sangat busuk hati ini.

      Oleh itu rakyat Sabah sekalian, apa lagi ditunggu, PRU 13 undi Barisan Nasional sepenuhnya, apa guna sokong orang yang kurang ajar macam Pakatan Rakyat ini, hinggakan dengan begitu keji hina orang Sabah tinggal atas pokok, samakan orang Sabah dengan orang utan, saya tak tahulah apakah orang ini masih manusia atau hanya sekadar berbentuk manusia tetapi bersikap lebih teruk dari haiwan.

      Beginilah Pakatan Rakyat, memang tak salah lagi mereka jenis tak peduli dosa atau pahala, jenis tak kisah akan halal atau haram, semuanya mereka buat sesuka hati mereka saja, sanggup menghina orang dengan sebegitu keji, ini ajaran apa? Inilah hasil tarbiah songsang Pakatan Rakyat kepada pengikut mereka hingga jadi sesat dan jahiliyah sebegitu rupa. Oleh itu sedarlah rakyat Malaysia sekalian, pertahankan keamanan dan nilai-nilai murni dalam diri kita semua. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. Aku sokong mat liwat krn berjaya meliwat para cai pr yg dungu dan hina....tahniah..
      Tolong mat liwat tabur janji kosong demi kebangsatan parti lgbt ini..

      Delete
    3. Pukimak anon 4:45 kata kami org sabah tinggal di hutan sepilok...dasar puak peliwat yg tahu meliwat rakyat jak..

      Delete
    4. Mrk hina org sabah dan cuba pula nak tagih undi org sabah....dasar babi pr..baik kau mampus!Sial kau!Harap korang mati diliwat oleh babi sial itu.

      Delete
  14. Meluat tengok nuar ni. Tengok la muka dia. Muka penuh delusi kemaruk sangat nak jadi PM. Niat dia bukan nak bela rakyat pon.

    ReplyDelete
  15. Mrk bijak menabur janji...janji lama tak tertunai.Dasar munafik...yg sembah mrk ni adalah golongan yg serupa dgn dia..meliwat dan mlanggan pelacur.

    ReplyDelete
  16. Dulu aku pernah membantu geng liwat ni berkempen pru12...Aku bantu mrk menabur janji pada rakyat krn aku cukup yakin dgn pak sheikh.
    Aku tibai bn dan paling dasyhat aku ikut meraikan kutukan dan hinaan kpd tdm..maaf aku tun..
    Tapi setelah sekian lama...janji2 yg ditaburkan tak mampu ditunai sehingga aku terpaksa menjauhkan diri dpd masyarakat yg menempelak aku..
    Terbit rasa geram dan kecewa trhadap mat liwat n gengnya...
    Yang aku bengang dan sakit hati rasa nak ludah mukanya bila dia boleh seronok melayan pelacur sedangkan kami bersusah-payah mjwb penipuan mrk..Apa yg dpt aku kata..cukuplah...babi mmg tak dpt jadi halal...

    Bekas ahli pkr kota

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cai malicai pr...betul ker cerita anon5:06 nie?...nampak mcm benar jer...klu benar baik ikut dia sekali.jauhi para munafikun.
      Atau malu menerima hakikat!?

      Delete
    2. undi UMNO kali ni dan lawan pakatan liwat untuk tebus kesilapan lalu...jangan biarkan lagi mat liwat memperliwatkan anda

      Delete
    3. Betul bro...babi walau disamak dgn tanah 7 benua pun tidak akan halal.Yang heran mrk msh lagi sanggup jadi babi ternak puak lgbt nie..

      Delete
  17. Apa? Hugon Sial?

    Lu biar betul Mat Jubs!

    Sabah dpt budget 35j jak? Assmin pulak 100j?

    punyer lah murah sabah nih! Bole blah lah Mat Jub A/L Mat Toron!

    ReplyDelete
  18. Aku cuma terima org yg tabur janji dan mampu tunaikannya.

    ReplyDelete
  19. org tengoh kemaruk nok jd pm jgn sekali2 dipercayai. mempedooh memanjang


    hulk hoogan sial

    ReplyDelete
  20. Ingta2lah org Sabah, jgn diperbodoh dan diperkotak-katikkan oleh Mat Al-Juburi Al-Pelanggani China-Dolly.

    Cerita serta janji nak beri otonomi pada Sabah bila PR menang nanti, takut2 akhirnya jadi macam Pulau Pinang, anak negeri yg terpaksa cabut pergi krn tak tahan kena buli dek DAP yg pegang teraju PR secara kuku besi. Al-Juburi apa dia peduli, rakyat nak melingkup dia sikit pun tak rasa rugi, kekayaan dia cukup melanggan china-doll utk 10 generasi ...

    Waspada, dan berjaga-jagalah sebelum terkena ...

    ReplyDelete
  21. Blog ini akan dispam mulai esok. Harap maklum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa bro...terlebih makan cili ker?Dasar manusia yg berdosa...takut makin banyak noda yg terserlah/terselak....

      Delete
  22. En mohamad/juragan......terima kasih atas komen anda.
    Komen yg memang sudah dijangka.
    Bukak aib umno untuk cover aib pas.....ini cara pembangkang.
    Bukak aib pas untuk cover aib umno.....ini cara bn.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah tak tau nak komen lagi ke? Merapulah dengan sepuas-puasnya, jangan nak buruk-burukkan Barisan Nasional pula, lihat dulu kemaksiatan dan kejahatan Pakatan Rakyat yang selama ini bermaharajalela di buat tanpa peduli halal atau haram, dosa atau pahala pun tidak dipedulikan oleh Pakatan Rakyat masyarakat ini.

      Kalau ikhlas jawablah persoalan yang diutarakan oleh saya itu.

      Rakyat Malaysia sekalian, sedarlah semua. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. Bhai...cuba lu tunjuk komen yg camana yg terbaik....dan seperti yg aku cakap...bukan aku yg sepatutnya beri komen...tp lu,sila kan bhai utk memberi komen.. Lu kata...lu suka ...lu fikirlah

      Delete
  23. kebaculan UMNO menyerlah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kebaculan Pakatan Rakyatlah yang menyerlah, sibuk meracau yang bukan-bukan, tapi tak berani menjawab segala yang persoalan yang membelenggu mereka sekarang ini.

      Bawak bertaubatlah, insaflah akan keterukkan anda semua. Sedarlah diri. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu.

      Delete
    2. Semanya boleh dijawab. Sila buat debat bila rakyat boleh sendiri melihat pemimpin yang bacul? Adakah komunis melayu berani?

      Delete
    3. Komunis Melayu dalam Pakatan Rakyat sajalah, suka demontrasi liar, hasutan melampau, huru harakan negara dengan demontrasi liar. Patutnya PAS, PKR dan DAP buat forum khas untuk rakyat bertanya mengenai kedudukan hudud dan negara Islam dalam Pakatan Rakyat apakah status berkenaan kalimah Allah yang diterima pakai oleh Pakatan Rakyat selama ini. Jangan nak berdrama sajalah, sila sahut cabaran ini jika berani. Sedarlah semua. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  24. Aku perhatikan..si anu war ni gi mana2 dah jaraaaang skali bawak bini dia..knape eh?
    Atau bini dia dah meluat tengok suaminyer asyik gi kencing rakan dan rakyat jer kot...

    ReplyDelete
  25. Blog ni akan diSPAM tak lama lagi. Harap maklum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dasar pencacai pr yg takut akan diri sendiri..terlebih makan cili....boleh blahlah..
      Kecurangan anda sdh terdedah....nak spam...spamlah....tak mampu utk anda menyelamatkan mat liwat sipelayan pelacur itu..hahahaaaaaaa

      Delete
  26. hmmm....kepada semua...cubalah baca buku Teori Konspirasi Rothschild...tulisan ibnuyaacob...lepas tu cuba relate kan dgn senario yg berlaku dlm senario politik di malaysia.....cuba lahhh.....mungkin minda akan terbuka....sambil menambah ilmu....ada di dalamnya kisah taja-menaja......

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!