CILI KASI TARUK! PENDEDAHAN PENYELEWANGAN TABUNG MEMALI OLEH AHLI PAS SENDIRI EPISODE 1

16 Responses to "CILI KASI TARUK! PENDEDAHAN PENYELEWANGAN TABUNG MEMALI OLEH AHLI PAS SENDIRI EPISODE 1"

  1. penyelewangan perompak umat islam philipin oleh penyamun yang dilindungi UMNO. adakah wang rompakan akan digunkan untuk PRU13? UMNO baculbabi perompak rakyat



    http://www.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=54561:greedy-najib-musa-aman-eye-alleged-rm1bil-cash-stash?-msia-refuses-to-deport-amalilio&Itemid=2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa ni saudara, tuduh bukan-bukan pula? Saudara ada rakaman CCTV atau rakaman video yang menunjukkan UMNO menyamun umat Islam Filipinakah? Malahan kejayaan rundingan damai yang menyaksikan pertempuran bersenjata antara Barisan Pembebasan Islam Moro dengan Kerajaan Filipina hingga mewujudkan Wilaya Autonomi Muslim Mindanao yang lebih luas adalah diusahakan oleh Barisan Nasional yang menjadi orang tengah rundingan itu, apakah itu merompak masyarakat Muslim Fipina?

      Jangan nak meracau bukan-bukanlah saudara, isu Tabung Memali itu melibatkan duit anak yatim, melibatkan duit balu-balu yang mana PAS kutip derma kata nak bantu balu-balu dan anak yatim itu, tetapi duit derma banyak yang dikutip, dari tahun 1986 hingga 2002, berjuta-juta telah dikutip, terapi pasal apa balu-balu dan anak-anak yatim berkenaan masih miskin tanpa bantuan dari Tabung Memali berkenaan?

      Mana perginya duit Tabung Memali itu, berapa banyak yang dikutip, berapa banyak yang dibelanjakan, ke mana di belanjakan, siapakah penerimanya, berapa banyak setiap penerima itu terima, boleh PAS beri statitisnya?

      Kalau UMNO perompak duit rakyat, tak adalah Malaysia maju jaya seperti sekarang ini, malahan bila Barisan Nasional bantu rakyat dengan beri Bantuan Rakyat 1Malaysia, buat Kedai Rakyat 1Malaysia, buat Kedai Ikan Rakyat 1Malaysia, adakan Menu Rakyat 1Malaysia yang mana sarapan pagi hanya RM 2 siap minuman dan makan tengah hari RM 3 siap minuman, itu semua merompak rakyat ke?

      Isu tanah yang diteroka oleh penduduk di Hulu Kelantan yang kemudiannya diserahkan kepada syarikat balak yang kemudiannya syarikat itu dibeli oleh Cina DAP, Nga Kor Ming dan sedaranya Ngeh Koo Ham itu bukan merompak hak rakyat ke? Senang-senang saja beri kepada syarikat bukan bumipgtera 4000 hektar sedangkan orang-orang kampung pohon tanah selama berpuluh-puluh tahun tidak dilayan pun oleh PAS. Malahan kaya bebenor Nga Kor Ming dan Ngeh Koo Ham ada duit boleh beli syarikat balak berkenaan, berapa kos pembelian tersebut, dari mana dana pembelian tersebut, boleh Nga dan Ngeh terangkan?

      Slogan terbaru PAS: Membangunkan DAP dan Merosakkan Perpaduan Orang-Orang Bumiputera, Kerana Dengkikan UMNO, PAS Jadi Pecacai DAP Adalah Dianggap Mulia.

      Sedarlah rakyat Malaysia sekalian, marilah kita bersatu padu dan bekerjasama dengan Barisan Nasional yang telah terbukti lebih 50 tahun berjaya membangunkan negara ini demi kesejahteraan negara dan rakyat demi agama, bangsa dan tanah air. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. Pembetulan:

      Apa ni saudara, tuduh bukan-bukan pula? Saudara ada rakaman CCTV atau rakaman video yang menunjukkan UMNO menyamun umat Islam Filipinakah? Malahan kejayaan rundingan damai yang menyaksikan pertempuran bersenjata antara Barisan Pembebasan Islam Moro dengan Kerajaan Filipina dapat dihentikan hingga mewujudkan Wilaya Autonomi Muslim Mindanao yang lebih luas adalah diusahakan oleh Barisan Nasional yang menjadi orang tengah rundingan itu, apakah itu merompak masyarakat Muslim Fipina?

      Jangan nak meracau bukan-bukanlah saudara, isu Tabung Memali itu melibatkan duit anak yatim, melibatkan duit balu-balu yang mana PAS kutip derma kata nak bantu balu-balu dan anak yatim itu, tetapi duit derma banyak yang dikutip, dari tahun 1986 hingga 2002, berjuta-juta telah dikutip, terapi pasal apa balu-balu dan anak-anak yatim berkenaan masih miskin tanpa bantuan dari Tabung Memali berkenaan?

      Mana perginya duit Tabung Memali itu, berapa banyak yang dikutip, berapa banyak yang dibelanjakan, ke mana di belanjakan, siapakah penerimanya, berapa banyak setiap penerima itu terima, boleh PAS beri statitisnya?

      Kalau UMNO perompak duit rakyat, tak adalah Malaysia maju jaya seperti sekarang ini, malahan bila Barisan Nasional bantu rakyat dengan beri Bantuan Rakyat 1Malaysia, buat Kedai Rakyat 1Malaysia, buat Kedai Ikan Rakyat 1Malaysia, adakan Menu Rakyat 1Malaysia yang mana sarapan pagi hanya RM 2 siap minuman dan makan tengah hari RM 3 siap minuman, itu semua merompak rakyat ke?

      Isu tanah yang diteroka oleh penduduk di Hulu Kelantan yang kemudiannya diserahkan kepada syarikat balak yang kemudiannya syarikat itu dibeli oleh Cina DAP, Nga Kor Ming dan sedaranya Ngeh Koo Ham itu bukan merompak hak rakyat ke? Senang-senang saja beri kepada syarikat bukan bumipgtera 4000 hektar sedangkan orang-orang kampung pohon tanah selama berpuluh-puluh tahun tidak dilayan pun oleh PAS. Malahan kaya bebenor Nga Kor Ming dan Ngeh Koo Ham ada duit boleh beli syarikat balak berkenaan, berapa kos pembelian tersebut, dari mana dana pembelian tersebut, boleh Nga dan Ngeh terangkan?

      Slogan terbaru PAS: Membangunkan DAP dan Merosakkan Perpaduan Orang-Orang Bumiputera, Kerana Dengkikan UMNO, PAS Jadi Pecacai DAP Adalah Dianggap Mulia.

      Sedarlah rakyat Malaysia sekalian, marilah kita bersatu padu dan bekerjasama dengan Barisan Nasional yang telah terbukti lebih 50 tahun berjaya membangunkan negara ini demi kesejahteraan negara dan rakyat demi agama, bangsa dan tanah air. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    3. Kalau duit rakyat dirompak oleh kerajaan, logiknya tidak akan merasalah pembangunan dan kemajuan yg ada sekarang. Jgnlah sibuk bercakap tentang duit rakyat sedangkan kita tidak tahu susah payahnya kerajaan menjana duit utk negara. Adakah mereka fikir minyak dilautan akan terpancut dgn sendiri utk diisi terus kedalam tangki kereta? Adakah mereka fikir pelabur asing akan melabur di Malaysia dgn rela hati tanpa mengira faktor kestabilan, promosi dan infrastruktur di Malaysia? Adakah mereka fikir tanah yg luas itu akan ditumbuhi dgn tanam-tanaman dgn sendirinya utk dituai dan dijual didlm dan luar negara? Adakah mereka fikir industri kecil dan sederhana di Malaysia ini dibiarkan begitu shj oleh kerajaan tanpa bantuan nasihat dan modal?

      Hasil yg kaya di Malaysia ini, jika dirompak berterusan adakah dpt membentuk sebuah negara yg mampu bersaing diperingkat global? Jika tidak diurus dan ditadbir dgn baik adakah boleh memberikan pulangan kpd rakyat? Kita menikmati hasil negara ini bukan dlm bentuk wang ringgit. Tetapi kita menikmatinya dlm bentuk kemudahan, kestabilan dan keamanan. Peluang pendidikan yg terbuka luas, peluang pekerjaan yg ada, peluang perniagaan utk direbut dan kemudahan kesihatan utk semua. Dari mana kemudahan ini dtg? Tentunya dari duit rakyat.

      Bagaimana dikatakan duit itu dirompak sedangkan hospital dan klinik sangat byk di Malaysia. Sedangkan sekolah dan universiti itu ada utk anak-anak kita. Sedangkan jalan raya dihadapan rumah itu telah tersedia utk kita. Sedangkan ada polis yg ditugaskan utk menjaga keselamatan kita. Sedangkan masjid-masjid itu dibina utk ibadat kita malahan elaun imamnya juga dibayarkan utk kita. Malah terlalu byk duit rakyat yg ada didepan mata kita yg disediakan utk kegunaan kita. Bezanya duit itu bukan dlm bentuk kertas atau syiling, tetapi dlm bentuk kemudahan. Fikrlah gunakan akal bukan gunakan nafsu.

      Delete
  2. di mana kah duit itu skang wahai ahlul2 PAS yg bijak tapi x berapa pandai? ke korang dah laburkan dlm saham guan eng dlm projek penternakan babi besar2an di penang tue.........

    ReplyDelete
  3. UMNO rompak duit rakyat bagi kat mamak buat projek lembu tapi mamakparia beli apartment kat singapore. Hudohnya prangai UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesiannya... Berapa ringgit duit awak yg dirompak? Buat la report polis kalau duit awak kena rompak. Ops lupa balai polis yg awak nak pergi tu pun dibina dr duit rakyat juga... Gaji polis tu pun dibayar guna duit rakyat juga. Polis pun ikut rompak duit awak kot...

      Delete
    2. UMNO = 24 jam menyamun dan menindas rakyat

      Delete
    3. Bodoh btul bahalul pas ni.org tanya ke mana duit tabung memali pegi.dia jwb umno plak yg merompak.upsr mesti x pas ni.sbb tu bodoh ya amat

      Delete
    4. Bhai 05.00... Dia org bukan bodoh bhai....ni gang baru balik kong kong kong xi pas macai kt umah taukeh tanah kt penang...baru lps yamseng lah tu...tu yg kurang normal...tajuk lain,jawab lain...sabar je lah bhai.

      Delete
    5. Hahaha.tula juragan.aku paling kesian kat depa sbb iq diorg ni semua tahap sekolah tadika je bila berhujah.lain yg ditanya lain yg dijawab.sbb tu senang kena kencing dan kena sakau duit time ceramah.

      Delete
  4. apa punya parti pas tak dosa ke duit magsa pun nak rembat. ..

    ReplyDelete
  5. Penchachai pas ni mana ada yang pandai. IQ pun sama taraf macam Mr Bean Malaysia jer la. Orang tanya lain, dia jawab lain. Pusing2 dia ajelah yg betul. Nak kata bodoh kang marah melenting tapi bila mereka bukak mulut jer yang keluar hanya sumpah seranah, fitnah dan habuk. Kesian penganut2 pas ni. Bila la nak jadi orang pandai?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tula zakir.selagi diorg dok dengar kencing si penjubo tu selagi tu diorg akan terus diperbodohkan.duit kena sakau,otak kena mandrem smpai jd bodo cam keldai

      Delete
  6. Mrk tahu makan harta anak yatim tu neraka tempatnya....tu yg buat mereka meroyan dgn tuduh umno mcm2...giler punya ahli agama sanggup pelahap hak anak yatim...
    Klu lah umno 'rompak' duit rakyat..rakyat jugak yg dpt br1m..kwapm...rm100 mula sklh...baucer tunai pelajar...bantuan amanah dan tak terkira hasil rompakan bn...
    Kerajaan negeri parti mat liwat cuma bagi air liur dan kencing rakyat jer....bodoh...mata dan telinga dah jatuh kat kemaluan...buta dan pekak

    ReplyDelete
  7. Kalau macam ini cara orang PAS berhujah, bermakna PAS hanya nak menang sahaja bukan nak menegakkan kebenaran. Bila orang kata dia salah. dia pun kata kau pun apa bezanya. Kalau ulama betul dia tahu bila.dia buat silap. Ni ulama apa yang tak tahu yang dia buat silap dan tak mengaku pula. Kalau TG Nik Aziz sendir cakap yang kemudian macam dia tak.pernah benarkan kristian guna kalimah Allah. Pengikut dia mestilah lebih hebat dari Tg pasal menegakkan benang basah. Bayang kan kalau manusia jenis macam ini.diberi kuasa. Apa akan jadi pada negara kita. TG padan kena beli dengan kek sebiji.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!