CILI KASI TARUK! PENDEDAHAN PENIPUAN TABUNG MEMALI DIDEDAH OLEH AHLI PAS SEUMUR HIDUP - FINAL EPISODE

62 Responses to "CILI KASI TARUK! PENDEDAHAN PENIPUAN TABUNG MEMALI DIDEDAH OLEH AHLI PAS SEUMUR HIDUP - FINAL EPISODE"

  1. hahahahaha, promosi buku rupanya. Cayalah mamat ni, dia ada belajar marketing lah. Dlm fikirannya bukan psl mangsa memali, tapi berkisar ttg duit!...duit!...duit!

    ReplyDelete
    Replies
    1. untung tentang duit bukan tentang burit

      Delete
    2. Anon 4:11 tu mmg bodoh..org nak tlg lap muka dia yg basah dikencing mat liwat...dia blh gelak mcm org gila babi..
      Klu ckgu non tu nak jual buku pun aku tak kesah....pokok utamanya ialah kebodohan manusia yg mgagungkan ulama u-turn hingga harta anak yatim pun mrk nak telan..

      Delete
    3. tak dak modal la tu asyik kata mat liwat kah kah kah kah.......sapa nak rasa kena liwat ngan nuar boleh dapatkan gel dari parpukari dia bagi percuma kah kah kah.........lepaih ni kita tgk spa plak akan diliwat oleh bang nuar adakah abng jib atau tok dek atau perogol artis atau perogol robengah atau tukang urut atau china doll atau mat sembab atau mat kotak atau mat katak atau parpukari kah kah kah.......

      Delete
    4. Aku tak pernah dan tak akan bertuankan mat liwat..hadi lebih baik moralnya.

      Delete
    5. Klu ttg mat liwat tu...bnyk sangat modalnya...penipu..pgkhianat..pelobi yahudi...pelacur agama..pelakon-video..pelakon baik dpn bini dan mcm2 lagi..
      Bukak bab penipu...mcm2 boleh dikaitkan.
      Belum lagi yg lain...

      Delete
  2. sesiapa yg ingin membeli buku ini, sila order dpd kak bedah. ada 200 buah buku tersebut masih tersimpan kemas dalam kopek puki kak bedah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak malu ke kamu anon 4.38 pm dok mengata kak bedah gitu dah cuba kau bygkan kalau yg baca blog ini keluarga kau ke, mak kau ke, bini kau ke, anak2 kau ke kan nampak sgt kotor bahasanya. cubalah ckp tu baik2 sikit.

      Delete
    2. 300 buku pulak boleh didapati bergantung kat kxxx bengkok mat liwat..
      Sayang tak blh jual...mat liwat buat dajal...dia kencing semua buku tu...cari dpd cikgu non jer lah.

      Delete
    3. ala dol mat kalau tak mau ahli keluarga malu tak yah dok fitnah oghang........nu kalau nak fitnah oghang p fitnah tok jib ngan tok mah atantuya....tu baghu fitnah besaq namanya he he he......

      Delete
    4. Kalau ianya fitnah...sila sanggah..tak pun pi saman jer cikgu non tu..

      Delete
  3. Mkn harta anak yatim kira halal bagi puak munafik nie.Cakap hal agama bkn main tapi amalannya tak ada.Klu bab kafirkan org bukan main pandai...bodoh nak mampuih

    ReplyDelete
  4. woi parpu mabuk..kami mahukan video lucah..bukan vedio mamat x guna ni..cepat uploadkan cerita lucah terbaru..kalu xde sgt cpt uploadkan video hassan jati tgh pancut..ooohhhh yeesss...xpun video UFB tgh doggy pinoy philipina...syukkrannnn...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Astaghfirullah... tak sangka penyokong PAS minat benda-benda macam tu.

      Delete
    2. APA NAK JADI DGN PENYOKONG TEGAR PAS INI SAMPAI MINTA GAMBAR LUCAH PULAK, ITU HANYA ANWAR AJE BLH BERI GAMBAR LUCAH DIA KAT KRG SEMUA.

      Delete
    3. Bodoh bangang cai nie...lu mintaklah sama mat liwat klu bab video lucah...bodoh...Ni lah sifat munafik cai pas nie bila dosa mrk dipernampakan..
      Sukar terima hakikat mrk tu bukannya bagus sgt hal agama...Ingat undi pas msk syurga ker?Keimanan tu yg paling penting..

      Delete
  5. Bodoh piang punya pas.

    ReplyDelete
  6. Tak Ku Sangka begitu hina dn terkutoknya PAS memakan wang harta anak2 Yatim dan wang2 derma masyarakat. Muntah kedarah lupa nya orang2 PAS yg kurap, pelahap, rakus dan tak amanah sungguh makan wang dan hak2 balu2 dan anak2 Yatim Memali. Inilah bila Wali Terompah Jamban kata mereka lebih sanggup bersetongkol dgn syaitan demi temolok, palahap dan nafsu membabi PAS.
    PAS sudah harus direjam sperti kanak2 Palestina merejam askar2 Yahudi Zionist demi agama, bngsa dan negara. Cilako X5 PAS

    ReplyDelete
  7. UMNO bodohbabi nak cakap pasal tabung memali sedangkan wang rakyat habis lesap disapu kroni UMNOkafirharbi sampai negara dah tergadai ke yahudi sampai hutang 500 bilion. Setaip hari bayar balik 1juta pun akan ambil lebih seribu tahun tak habis bayar. Belum masuk riba yahudi lagi. 50 tahun perintah dah 500 bilion hutang. Nak bayar pakai apa? nak tindas rakyat lagi lah degan GSt, AES pala butuh cengkaman maut. Nak bagi chance 5 tahun lagi> sori beb. UMNO baculbabi barua yahudi pengkhianat bangsa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah dasar bangang nak mampuih....bila mat liwat kencing muka cai nie dia dgn rakusnya menelan..tak tinggal sisa langsung.
      Klu ko rasa cerita mat liwat tu betul..pi jilat pelir dia..harapkan cerita penasihat ekonomi selangor tu..selangor sampai sekarang tak terurus..bodoh..
      Bodoh punya cai...bodoh...boleh ko dgr cerita merapu dpd pelobi rejim yahudi tu.?!
      Kalau hal jam omegay n bini asskrim tu dia blh tipu kak wan dan anaknya...apa lagi cai bodoh bangang mcm ko nie

      Delete
    2. Wang rakyat lesap?!giler nye...tapi kenapa ada brim..rm100 utk mula sklh..bantuan banjir...rmh pprt..wang amanah...utk tentera tak berpencen....bonus felda...dan bnyk lagilah..
      Mcm mana bn lesapkan wang rakyat?jahat ker?Cai malicai pr pun turut melahap wang tersebut..dungu sejak kena berak mat liwat nie.

      Delete
  8. kah kah kah kah.....tok det pun ahli seumur hidup umno tu pun keluar umno sebab org tak lantik anak dia jd Peeee eeemmmm.........org dah kenyang mcm mcm dia buat citer....ramai lagi ahli pas yg keluar pas tp tak dgr plak citer bab tabung memali........cuba citer bab tabung lembu yg ratus ratus juta.....bab duit kwsp yg bilion bilion tu.....bab duit petronas ke.....baghu best ni citer duit yg kutipan pun ratus ratus je......tu pun tah fitnah je lain le duit lembu yg dah jadi kes mahkamah....duit rakyat kelantan yg pun dah masuk mahkamah ni duit yg jgn kata mahkamah citer pun tungang langang kah kah kah.....ada aku kesah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...lu mesti bhai yg ntah apa nama aku dah lupa...tngk cara ayat sama jew biol dan macam ada masalah jiwa....bhai lu mkn ubat dulu...dah ok nti joint balik ok....

      Delete
    2. Bro...pencacai pr/pas tu mgkn ada masalah mental mcm mat liwat jugak..Dia dah taboo dgn umno sejak mat liwat berak atas muka dia...

      Delete
    3. Pencacai pr nie paling gerun dgr nama madey...syukur madey pjg umur utk melihat org yg bnyk memburukkannnya dulu makin teruk dan dashyat dihina oleh rakyat..peliwat will always be a peliwat...satu kemenangan bagi madey...
      Tun mmg hebat...semoga diberkati.

      Delete
    4. Anon 8:09..ingat senang dan logik ker wang berbilion ringgit blh hilang.tak patut tak ada pencacai pr yg bekerja dlm kwsp @ petronas yg blh jadi saksi..
      Bodohnya audit profesional yg dilantik oleh mrk...Ni tak ada lain mmg sah kena kencing mat liwat nie.Dpd dgr cerita karut mat liwat baik ko dgr cerita anak ko sendiri.

      Delete
    5. memang gerun dgr nama madey bukan apa sebab dia berkawan ngan setan kah kah kah.....tu la len kali tuleh tu biaq berfakta ni kaki takebeer tulih pun hampa percaya ha ha ha....ada aku kesah

      Delete
    6. Tapi madey bukan kaki liwat n kaki china doll...klu setan baca ayat kursi lari...mat liwat nie silap2 hari bln juboq ko tu koyak diliwatnya..

      Delete
    7. kah kah kah tapi madey kaki fitnah org liwat sbb tu mahkamah tarik balik kes kah kah.....lain la kalau anon 12:08 dah pernah kena liwat ngan nuar kah kah.....ps parpukari boleh kasi gel kah kah kah ada aku kesah......

      Delete
    8. Org yg kena fitnah takut nak bersumpah dibandingkan org yg diliwat.
      Belum lagi video lucah dgn china doll...nak terima jugak mat liwat nie?Terima jerlah wahai pencacai pr...dasar org yg mudah dikencing mat liwat..apa2 yg kluar dari mulut mat liwat dah mcm wahyu yg wsjib diikuti...dia seronok...cai nyer cuma telan air liur jer...kesian

      Delete
  9. Sedarlah ahlul2 tolol sampe bila nak diperbodoh bodohkan, sampe bila nak dok terus terusan dalam Parti Ajaran Songsang yg sesat lagi menyesatkan. Sampe bila nak bersetongkol dgn Parti Haramjadah yg bergelumang dalam kancah maksiat, terkutok, jijik, songsang dan lahanat. Insaflah dan bertaubatlah sebelum malaikat ajal didepan mata, tak sempat nak bertaubat mati dalam ahlul tolol, mati katak dalam Parti yg Sesat lagi lahanat.
    Sanggup melakukan perkara2 terkutok lagi sesat demi Nuar Jubor, demi komunis baiDAP yg rasis giler vavi, yg anti Islam, Yg anti Melayu. Sedarlah dan insaflah dgn segera, janganlah merelakan diri dilaknat Allah kerana bsok hati, hasad dengki, dah lah bengap tetapi berlagak samseng. Terimlah kenyataan anda sebagai ahlul tolol, dikencingkan, diperbodohkan dan di bahalul oleh pemimpin2 PAS yg rakus, tamak, pelahap, temolok, jahil dan berhati busok, semua bole digadaikan termasuk isteri dan anak2 demi nafsu membabi, temolok rakus dan pelahap, demi kuasa dan pergi jahanam agama. Inilah PAS yg sebenarnya. Selamtkanlah diri dan keluarga, jauhi dari menyokong PAS dan Fuckaton, demi agama, bngsa dan negara

    ReplyDelete
    Replies
    1. nuar jubor pun mahkamah dah tentukan bahawa tiada kes dan kes dibuang mana saiful....dah dapat duit kut senyap je......nu....so lek punya kes babydool memang sah dah pun ngaku....nu....rasuah mb selangor keh keh apa citer.....ni kes atantuya keh keh apasal tak jawab.......mca rasis apasal tak citer......ni nak nasihat sket nak selamatkan diri elok jauhkan lah diri dari BN dah 50 tahun perentah apa yg ada......asyik kata kerajaan dah bagi semua .....kerajaan bagi tu duit sapa....duit umno ka...duit mca ka....duit mic ka.......atau duit rakyat yg beli gula kena cukai yg beli susu kena cukai yg nak ngaji pun kena cukai yg nak kencing pun kena cukai.......kah kah kah ada aku kesah

      Delete
    2. Rakan parti bn hidup aman dan bersatu-padu..pr pulak kencing-mengencing antara mrk..kesian...PAs yg paling hina dikencing. Kerajaan pr pun bnyk berjanji nak bagi itu ini...mana?!Tak tahu nak guna duit rakyat ker?
      Atau tahu bagi tanah rakyat dgn dapig...halal dunia akhirat kata ulama pas.....hahaa
      Dulu pun mat liwat canang nak bagi itu ini klu dpt jadi pm..mana dtg duit tu klu dia jadi pm?..dari pashit..p'gay'r atau dapig.Ataupun pelobi yahudi...dapat dpd mana cai?
      Pencacai babi nie tak tahu bersyukur?Di bagi mengata...tak bagi lagi teruk dikata...
      Cai cai....dah dasar minum kencing n makan najis mat liwat.

      Delete
  10. orang tua ni cakap pusing pusing pun tetap cakap umno yang bunuh orang kat mamali..tetap cakap org mamali tu x salah..malas nak layan dia ni..buang masa je promosi orang pas ni..

    orang pas kaut duit tabung, itu masalah dorang sendiri..padan muka dia kena kencing dengan kawan sendiri..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yb raz.....SPRM kan ada diorang xboleh siasat ker?

      Delete
    2. Aku nak tunggu org pas ni pegi saman cikgu non...tak sabar..mtk tlg mat liwaf.dia pakar saman dan tak makan saman....

      Delete
    3. Pas perlu kemukakan bukti laporan kewangan lengkap ttg wang tersebut...biar jujur dan ikhlas demi agama..

      Delete
  11. Aku Tengok PAS ni punya lah sengkek, perakus, pelahap lagi kurap, dah lah duit orang kaup, sana sini masuk duit kantong, duit balu2, duit kanak2 semua diambil. Begitu perakus lagi zalim betul PAS ini. Duit balu2 yg janda, ibu tunggal, dan tanggung anak2 Yatim Memali tidak diambil peduli dalam masa yg masa kematian arwah2 Memali yg mati katak dijaja ke seluroh pelusok kampong kutip duit, yg dapat pemimpin2 PAS yg berkopiah sebesar sarang tabuan.ishh ishh sihh ishh keprat, bngsat dan lahanat betul PAS cilako x5.
    Dah lah isteri2 orang diburit oleh pemimpin2 PAS, anak dara orang dibawa lari, berzina dekat Hotel Puduraya lah, Hotel Perdana bilek 121, dalam koch keretapi, urut mengurut dalam rumah, berzina dgn isteri teman, berkauseling jam 3pagi siap pake tuala basah, tinggalkan bekas2 air burit pada misai dan janggut sampe stim kodok, meliwat jantan2, boypren2, adik2 terangkat, melacur dgn Cina Doll, Siam Doll, Mak Nyah Doll, pelacur2 dalam dan luar negara, semua nya ada dalam Parti Ajaran Songsang yg haramjadah.
    Buat ahlul2 yg insaf dan bertaubat, selamatkanlah diri dan keluarga, jauhilah dari menerima laknat Allah dan jangn bersetongkol dgn Parti Ajaran Songsang dan Fuckaton yg takde berkat malah musibah, demi agama, bngsa dan negara. Menyokong PAS bererti menyokong peliwat, LBGT, Yahudi Zionist Neocons, Komunis biaDAP yg rasis giler vavi, Anti Melayu, Anti Islam. Ingat PAS bukan Islam, tetapi Isley, mereka dijanjikan syurga mak bapak Nik Najis yg punya dan bukan Syurga Allah.
    Dalam PAS semua bole digadai demi kuasa, temolok, lahap, rakus dan nafsu membabi, Agama, anak dan isteri, maruah, moral, semua bole digadai.
    Ingat PAS = Ingat Zina, Ingat PAS = ingat Takde maruah, Ingat PAS = Ingat mulut celupar Wali Terompha Jamban.
    Inilah agaknya balasan Allah kepada spesis2 keparat, bngsat dan lahanat. Semua doa yg burok kepada umat2 Melayu Islam, doa pecah perut, doa hancurkan UMNO dan BN, Doa Cilako x3, Doa KO BN, sekarang sudah ternampak jelas terbalik kepada spesis2 ahlul tolol dari PArti Ajaran Songsang yg sesat lagi terkutok.

    ReplyDelete
  12. "Saya selama-lamanya akan pertahankan kalimah Allah...tak akan reda sama sekali kalimah itu diletak (menggantikan 'God' dalam Bible versi bahasa Melayu).
    "Boleh jatuh syirik dan (sesungguhnya) Allah tak ampunkan dosa orang yang lakukan syirik," - Datuk Dr. Harun Din Al-Hafiz..
    Selama ini berapa ramai pemimpin2 PAS dan PgayR yg menyokong giler kalimah Allah bole digunakan agama lain?
    Nuar Jubor, Samad gereja, Pork Nik, Haji Hardy, -- Allah tidak mengampunkan dosa orang yg melakukan syirik. Nauzibillah.
    Harap ahlul2 jangan jadi tolol. Gunakanlah akal dan berfikir lah secara waras dgn bukan dgn dendam kesumat dan busok hati, siapa yg anda sokong? Pemimpin yg syirik kah? Maka syiriklah hang....gumbiralah dalm syurga mak bapak Nik Najis yg punya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. allah dah bayar cash pada orang yg mengkafirkan org lain sesama islam..yg mana kafir itu akan ditimpa kepada org yg menuduh sebagaimana yg disahkan oleh haron din....nauzubillah.

      Delete
  13. Bila SPRM nak siasat pasal tabung memali nie....nak jugak aku tengok hadi awang/nik aziz kena gari.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku nak tengok hadi u-turn/n.ajis ni mtk khidmat nasihat mat liwat bgmana cara nak saman cikgu non ni.
      Klu mat liwat main ratus juta...pas cukuplah main ribu-ribu jer krn takut cikgu non tak mampu byr...maklumlah guru sklh rendah...kata hadi u-turn.

      Delete
    2. tak kes la mcm mana sprm nak siasat baek sprm siasat 403 juta....atau kereta mewah anak nazri....kes nfc pun tak settle lagi keh keh keh.....

      Delete
    3. Klu susah nak siasat...saman jer cikgu non tu?Ada teluq ker?mat liwat lgbt tu kan terer.....

      Delete
  14. Benar sepertimana yang UFB katakan, mana2 pihak yang ada bukti mengatakan bahawa pad songlap duit tabung memali, sila kemukakan bukti.
    Dan pas yang menafikan tuduhan itu mesti mengistiharkan dimana wang itu berada dan berapa banyak wang itu yang masih ada.

    Dan kepada soh chai- soh chai yang bukti pon tak ada, hujjah pon dah bankrap, elok diam-diam itu lebih bagus dan munasabah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saman jer cai...

      Delete
    2. N.ajis pun kata begitu jugak..AJK pas yg bertanggungjawab perlu sediakan laporan kewangan ttg hasil kutipan n pggunaan wang tersebut.
      Siapa bendahari..juruaudit dan ketua yg berhak atas pergerakan wang tersebut..
      Buktikan kpd cikgu non...biar dia tak dpt jual bukunya...
      TAPI INGAT...JGN JADI MUNAFIK DGN SEMBUNYIKAN PERKARA SEBENAR...NAYA DI DUNIA DAN DI AKHIRAT SUMPAHANNYA...WANG ANAK YATIM TU SHEIKH.....

      Delete
    3. Saman jer cikgu non tu cai

      Delete
    4. Ada berani ker nak saman?mtk tlg mat liwat yg mrk agungkan tu...pakar saman org..penyokong lgbt

      Delete
  15. Kah..!Kah..!Kah...!smpi skrg pencacai2 PasPisPus menderma kpd entah apa2 tabung pd setiap kali ceramah!!..akhirnya semua di songlap oleh pemimpim2 mereka sndri..pencacai2 ni berakal ke tidak???..KAH..!!..KAH..!!..KAH..!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang pas memang suka derma/sedekah.
      Orang umno suka terima derma dan mintak sedekah.

      Anon 2:00am.

      Delete
    2. Nak derma buat apa bising-bising? Hari-hari sembahyang dkt masjid tu ada tabung derma, masukkan aje duit tu dlm tabung. Hujung bulan ajk masjid akan tulis dekat papan kenyataan jumlah kutipan. Pemeriksa kira-kira akan sahkan. Tu baru telus. Kalau nk derma pd org susah tgok bersamamu. Dekat situ siap nombor akaun lagi. Lepas tu ada paparan berapa susah org tu. Kmudian dia akan paparkan keadaan org tu selepas 2-3 tahun selepas dibantu. Kita nampak siapa dibantu dan hasil bantuan kita.

      Konsep sedekah ni sebenarnya bantu org yg rapat dgn kita dulu. Ahli keluarga yg susah, jiran kita sekampung yg susah. Pergi rumah dia sendiri, hantar beras gula. Buat gotong royong bersihkn rumah dia. Itu konsep sedekah yg betul. Org sebelah makan ikan kering sepat, tapi kita sibuk derma kat org negeri lain buat apa? Cuba tanya diri berapa ringgit kita sedekah pd anak yatim sebelah rumah kita dgn berapa byk kita sedekah pd anak yatim di Gaza? Atau lebih teruk berapa byk kita derma dlm tin milo parti politik?

      Delete
    3. Derma/bersedekah bagi orang pas adalah biasa.
      Terima derma dan sedekah bagi orang umno itu wajib!

      Delete
    4. Jadi yg derma dlm tabung masjid tu org PAS shjkah? Org UMNO langsung tak pergi masjid agaknya... Hukum wajib kalau tak dibuat sudah berdosa. Bila tuan dpt tauliah dr tuhan utk ganti tugas malaikat catat dosa pahala org lain ni?

      Delete
    5. Tak sah jadi orang umno kalau tak terima derma/sedekah.
      Maka wajib disini ialah...wajib seseorang itu memerima derma/sedekah bagi syarat sah jadi orang umno.

      Delete
    6. Jadi peminta sedekah tak aper...jgn kutip duit sedekah anak yatim...tak sampai ke tangan mrk..naya tuan2 nanti kena sumpah...

      Delete
  16. siapa yg beri gelaran Al Jubori kepada anukerah tuhan dan Imam mahady PgayR?
    Pemimpin tertinggi PAS iaitu Mat Burit Sabun.
    Siapa yg suruh Imam Mahady Pgayr sudah harus bertaubat?
    Karpal Singh dari DAP.
    Siapa yg beri gelaran kepada Nik Aziz MB kelantan dgn gelaran Wali Terompah?
    Nuar Jubor yg ahlul2 tolol sanggup menjilat dan mendewakan sekarang.
    Siapa yg sanggup bersetongkol dgn syaitan demi kuasa politik, kerakusan kuasa, demi temolok, pelahap dan nafsu membabi?
    Wali Terompah Jamban.
    Parti mana yg sanggup menzalimi anak2 Yatim dan isteri2 yg janda akibat mangsa Memali yg kini pemimpin2 PAS menterjemahkan kematian mereka adalah mati katak kerana Hukom Hudud dan Negara Islam tidak ada dalam Al Quran.?

    Inilah PAS yg bukan Parti Islam, tetapi parti Isley Pork Nik, sesiapa dalam PAS yg ingin mengikut ajaran Islam yg dibawa oleh Rasulullah S.A.W. seperti perpaduan sesama bangsa dan seagama, kalimah Allah hanya untuk Islam, tidak mengikut agama tafsiran anak tekak dan nafsu membabi wali terompah jamban, akan dibuang dari segala jawatan dan dibuang dari menjadi ahli dgn tidak diberi peluang membela diri, kerana daam Isley PAS mereka mengamalkan bukan kuku besi tetapi kuku Titanium, lebih zalim dan lebih kejam dari Yahudi zionist. Ini semua kerana mereka mempunyai hati g busok dan dendam kesumat macam Yahudi Zionist. Hanya orang2 yg tolo dan bahalul dan jahil dalam agama saja yg masih menjadi penyokong Parti Ajaran Songsang yg sesat lagi menyesatkan.
    Yg sedar, insaf dan bertaubat, selamatkanlah diri dna keluarga, jauhi lah dari menyokong Parti Isley Pork Nik Cilako X5, jangan lah merelakn diri dari dilaknat Allah, bertaubatla sebelum ajal didepan mata, sebelum terlambat demi agama, bngsa dan negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hebat komen u bro....klu cai pas tak sedar..mmg hati dia ada n.ajis jer bukannya Allah SWT.
      Tapi bagi cai pas yg beriman mgkin tidaklah sebegitu.

      Delete
  17. Konsep sedekah ni sebenarnya bantu org yg rapat dgn kita dulu. Ahli keluarga yg susah, jiran kita sekampung yg susah. Pergi rumah dia sendiri, hantar beras gula. Buat gotong royong bersihkn rumah dia. Itu konsep sedekah yg betul. Org sebelah makan ikan kering sepat, tapi kita sibuk derma kat org negeri lain buat apa? Cuba tanya diri berapa ringgit kita sedekah pd anak yatim sebelah rumah kita dgn berapa byk kita sedekah pd anak yatim di Gaza? Atau lebih teruk berapa byk kita derma dlm tin milo parti politik?


    Apa yang anda sebut itu sudah, sedang dan akan terus saya lakukan dan tanpa sebarang masalah bagi saya.

    Adakah ia suatu masalah besar bagi anda?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bersedekah konon...org atas tak jalankan tgjwb yg betul dgn wang sedekah..kena sumpahan anak yatim nanti....

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!