CILI KASI TARUK! APAHAL PAS KEDAH MINTAK AZIZAN RAZAK TURUN DARI JADI MB NI?


Tempoh hari pada hari Rabu, berlaku satu demo oleh Dewan Ulamak Kedah yang membuat bantahan di Markas PAS Batu 9, Kuala Semut. Seramai 30 orang ahli PAS Jerai dan Kota Seputeh menyuarakan bantahan terhadap pemimpinan Menteri Besar PAS, Dato Azizan Razak dan menuntutnya mengundur diri.

Mereka ini mendakwa mewakili suara Dewan Ulamak PAS Kedah kecewa dengan pentadbiran MB kedah yang didakwa gagal melaksanakan keputusan dewan Ulamak PAS Kedah.


Jurucakap mereka menafikan mereka menentang PAS, sebaliknya hanya menentang MB Kedah.

Suatu yang menarik adalah sebelum bermula demo, beberapa org ahli PAS menyatakan tiada apa yg berlaku dan meminta semua wartawan beredar. Mereka menjemput wartawan untuk hadhir hari ini di Jalan Megat dewa hari ini, Februari 22hb.

Dalam mereka luahkan perasaan, mereka cuba berhati-hati, maklumlah nak PRU. Ketua UPU Megat Dewa, Asri Ahmad, berkata dalam ucapan bahawa mereka mendesak MB turun dari kepimpinan negeri tapi berkata mereka masih berdiri teguh di belakang keputusan ulamak PAS.

Ahli PAS jerai, Nordin b Ahmad menuntut ulamak diberi tempat yang sepatutnya seperti mana PAS Kelantan. Dia menuntut kerajaan negeri mesti mendengar keputusan parti. Sepatutnya parti yang memerintah kerajaan dan bukannya kerajaan yang perintah parti.

Tuntutan ini agak menarik. PAS muncul dan ditubuhkan dari sekumpulan ahli-ahli ugama yang membuat tuntutan sama terhadap YDP UMNO ketika itu. Mereka mahu kerusi tetap untuk perwakilan "ulamak". Kecewa bila tuntutan tak diterima, Haji Ahmad Fuad dari Pulau Pinang keluar dan bersama kumpulan Islam lain tubuhkan PAS.

Pihak British begitu cepat menerima permohonan pendaftarana parti PAS Piss Pus ini. Tak berapa hari Haji Ahmad Fuad dilantik menjadi Councillar di Pulau Pinang dengan gaji lumayan dan diberi kereta.

Tapi hari ini, Mat Sabu sanggup sokong komunis Mat Indera dan Chin Peng yang konon lawan british dan tuduh pula UMNO tali barut British. Padahal UMNO mahu halau british tetapi dengan cara yang ambilkira kelamahan kita yang ada. Tak sembrono dan tak berstrategui macam Unit Amal dan golongan baring tengah jalan PAS.


Cerita pasal sembrono dan cara keganasan PAS, Zan taliban dan beberapa rakan muncul dan membantah ahli-ahli PAs berkenaan hingga keadaan menjadi tegang sebentar. Nampaknya pihak PAS sedaya upaya cuba untuk mggagalkan usaha kumpulan ini. Kisahnya diceritakan di Kedahan69ers SINI

Bagi kami, episod ini kerja bodoh. Inilah akibatnya slogan "Kepimpinan Ulamak" yang PAS jajakan selama ini. Ulamak bukan setakat mengaji Quran dan tahu hukum hakam, dan hukum orang lain kafir serta maki hamun rakyat yang perlu bantuan.

Ulamak adalah ahli dalam sesuatu bidang. Kalau nak mentadbir negeri mestilah orang yang taju dna ahli dalam mentadbir. Kalau tak pakar atau ahli, sekurang-kurangnya mempunya daya pemikiran, kebolehan kepimpinan dan sedikit sebanyak ilmu, pengalaman dan kebolehan belajar untuk mentadbir.


Slogan :Kepimpinan Ulamak dipahamkan PAS sebagai memberi kuasa dan jawatan politik dan kerajaan kepada golongan yang ngaku diri sebagai ulamak atau para pengamal atau sikit-sikit guru ugama. Ini tidak lain dan tidak bukan hanya golongan ular dalam semak yang mahu kuasa, kekayaan dan ego keulamakan.

Sepatutnya ikut cara UMNO yang menyerahkan pentadbiran kepada mereka yang layak. Serahkan kepada ulamak dalam ilmu pengurusan, pentadbiran dan lain-lain kepakaran diperlukan untuk jawatan yang tertentu.

Takkanlah guru ugama yang ajar hukkum mandi wajib dan negaji mukaddam memimpin negeri yang mana memerlukan ilmu-ilmu dalam pentadbiran awam, perundangan, kewangan, pelaburan dan pengurusan korporat, pengurusan ekonomi dan sain sosial.

Itu yang rancangan pembangunan ekonomi hanya nak tanak rambutan di Pedu. Tak tahu balance kewangan, potong balak sampai hutan botak untuk cari wang. tapi jual air murah-murah ke Pulau Pinang. Buat Ladanag rakyat yang hanya penyelwengan. KUIN sampai tak dibayar gaji.


Dah kasi ulamak naik, mahu turunkan pulak. Takkan Tok Jan nak turun.

Peliknya Azizan adalah sebahagian dari faction Ulamak dalam PAS. Apa langsung letak lagi banyak-banyak ulamak dalam kerajaan, wang boleh turun dari langit? Masaalah air boleh selesai?

Sumber: The Unspinners

18 Responses to "CILI KASI TARUK! APAHAL PAS KEDAH MINTAK AZIZAN RAZAK TURUN DARI JADI MB NI?"

  1. There are so many work at home based business opportunities available,but one of the best CashbackBooking http://t.co/OIsiSmBdvk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jentik telur ko sampai hancur kang br ko tau...

      Delete
  2. Heheheheheheh!!!! ciaaaaan Unit Amal...penat bertempur dgn Polis !

    ReplyDelete
  3. Menteri besar yang bangang dan bengang, bahasa bercakap macam anak luar nikah, sombong dan ego mengalahkan jahiliah, buat kerja cara Islam konon, pasyirik Kedah salah melantik azizan sebagai MB, kini pasyirik dah hancur dibumi Kedah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan sampai babitkan anak luar nikah bro...mb ni lagi baik dari nik aziz

      Delete
    2. Aku sokong..mb kedah lebih baik dpd n.ajis.Mgkn di kedah ada puak parasit @ anwarinas yg hasut.

      Bekas ahli pas kampung

      Delete
    3. Bg aq semua pemimpin n penyokong pas adalah babi tahap kurap sekian terima kasih

      Delete
  4. Bawah pemerintahan BN,

    Melayu, Cina, Indian dan lain2 bangsa dapat bantuan,
    Sekolah Kebangsaan dapat bantuan,
    Sekolah Jenis Kebangsaan dapat bantuan,
    Sekolah Agama dapat bantuan,
    Sekolah Pondok dapat bantuan,
    Orang Miskin dapat bantuan,
    Ibu tunggal & kurang upaya dapat bantuan,
    Orang kaya pun dapat bantuan,
    Bukan penyokong keraajaan (Org PKR, DAP & Pas) pun dapat bantuan(tapi tk mengaku)

    Pendek kata, bersyukur sangat duduk dalam Malaysia dibawah kerajaan BN, yg penting apa sumbangan kita demi menjaga keamanan dan hubungan antara kaum supaya terus harmoni..

    ReplyDelete
  5. Dlu, mereka hbo, undi umno xmsk syurga.... duit umno, duit haram.... tp Time amik duit, org pakatan cakap BRIM tu duit rakyat... Hihi.. Terdesak sangat nk duit..bila tak dapat, marah!!! Hihihi.. Bila nk dapat, berebut2... Tp still ckp rasuah, tp amik jgk.. Munafiq2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaa betul tu. Duit RM 500 tu blh makan setahun untuk satu keluarga. Bagus betul KeRa jaan BN kan...kan....kan..... mewah betul rakyat Malaysia sekarang ye.

      Delete
    2. Bhai isu dis bukan berapa lama blh digunakan...krrajaan tak paksapun mrsti guna duit tu utk apa...kemon bhai..kita dah smpi zaman global...klu aku diberi rm1000 oleh pr utk undi..aku x akan undi..jd rm500 tu bukan penentu kpd siapa undi nk diberi..
      Jadilah jantanman sikit bro...kenapa perlu goyang jika org pr dah yakin sesangat rakyat menyokong...

      Bhai...penhinaan dari nik ajis mnkin mnjadi tunrning point kepada rakyat utk berubah... Knp brim jd isu rasuah kpd rakyat...janji pr macamana...hrga minyak turun..cukai kereta turun..ptptn mansuh...dan berbagai lg.itu bukan rasuah politik..tp org selangor dh dpt ke apa yg dijanji...

      Rm500 sesuatu yg pasti...janji Allah tntng syurganya pasti...ttp kehidupan nik ajis di alam barzarkh tiada siapa yg pasti.. Kehebatan janji pr belum pasti...sama seperti anwar yg belum pssti mmpu mnjadi pm...apa yg pasti dan tidak pasti tntng sokongan rakyat pada pr..pasti utk kita terjemahkan dlm pru...lu kata ..lu suka ..lu fikirlah

      Delete
    3. Aku dan keluarga ahli pas...bila aku lihat ibu aku menangis terima br1M disamakan dgn binatang....rasa sedih sangat.
      Pernahkah mrk beri sebaik itu?Klu cemburu sekalipun...sebagai tok guru..jgnlah sekejam itu.Mudah-mudahan doa k.o. tu pulang balik kpd mulut yg mghina kami.

      Delete
    4. Sbb nik ajis dgn binatang xde beza sbb tu dia ckp mcm tu

      Delete
  6. Pencacai PAS tkpyahlah nk habiskan tenaga otak lembu kalian utk lawan situasai. Inilah BALASAN dan TEGURAN ALLAH pd kelompok manusia yg xpernah PUAS, ANGKUH, SOMBONG-PAS Laknatullah, lg banyak duk perburukkan UMNO BN lg banyak musibah yg Tuhan turunkan kpd PAS. Musibah besar ialah mereka mengakui parti Islam tp mereka tidak tahu apa itu Islam, mereka tidak kenal Allah, lalu mereka sekutukan Allah tanpa rasa takut, mereka sibok harian utk tumbangkan UMNO, UMNO tdk tumbang Insya Allah tp PAS yg akan terkubur, akan musnah dr perjuangan... jgn main2 dgn Agama-NYA!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul 3x......Parti Ajaran Sesat dan Parti Kote Reput akan terkubur untk selamanya....Amin3x.

      Delete
    2. Tsk lama lg drg akan lesap bro kits tgg jr lah saat kemusnahan pas n pkr

      Delete
  7. Azizan kaki kencing dah bt salah byk lps tu tuduh irg lain bt plak

    ReplyDelete
  8. Dia mmg kaki kencing...xde telor..klu aq jumpa aq jentik telur dia sampai telur dia keluar blk

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!