BO LA WEIII! NIK AZIZ ADALAH HAIWAN YANG SUDAH PATUT DISIMPAN DIKANDANG SEBENARNYA!

Sebelum aku nak bebel pasal si tua kutuk yang tak sedar diri ni ada baiknya korang tonton dulu video Bo La Wei kat atas tu, bukan apa sekadar nak mengingati rakyat Kelantan siapa dia Nik Aziz Haiwan ni sebenarnya..

Baiklah aku marah sangat ni sebab si tua kutuk tak sedar diri ni cakap macam ni:


Kota Bharu: Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat semalam, tetap dengan pendiriannya menyamakan penerima Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) setaraf haiwan.

Malah Menteri Besar Kelantan itu menyalahkan UMNO, dengan menyifatkan kaedah pemberian bantuan berkenaan juga sudah meletakkan rakyat Kelantan setaraf dengan haiwan.

"UMNO sekarang guna duit melalui BR1M 1 dan BR1M 2 (untuk mendapat sokongan). Ini seperti kita hendak panggil ayam, panggil itik; hei itik, mari aku nak beri ceramah ugama, mana itik hendak mari. Tapi kena beri hampas nyor, beri padi, baru dia mari, mesti beri benda.

"Begitu juga pada lembu dan kerbau, haiwan ini tidak mari kecuali beri rumput, beri hampas nyor kepada dia, baru mari. Kalau kita panggil orang, beri benda juga, tidak beri ilmu bererti kita meletakkan manusia ini setaraf haiwan," katanya kepada pemberita selepas majlis bersama warga Yayasan Islam Kelantan (YIK), di sini, semalam.

Nik Aziz Rabu lalu sekembali dari menunaikan umrah, menyamakan usaha murni Kerajaan Pusat dalam membantu meringankan beban rakyat miskin melalui pemberian BR1M itu, seperti ayam dan lembu, akan datang sekiranya manusia memberikan haiwan itu dengan makanan.

Beliau turut menyifatkan pemberian wang berkenaan adalah salah di sisi Islam kerana ajaran Islam yang sebenarnya ialah memberikan ilmu kepada manusia.

Ditanya sama ada penerima BR1M itu bersalah kerana menerima duit bantuan itu, beliau menegaskan, mereka yang diberikan wang berkenaan, perlu mengambilnya, namun apabila hendak memangkah parti dalam pilihan raya umum nanti, harus memangkah PAS.

"Saya kata, bila diberi duit, harus terima; beri kain pakai; beri gula kacau; beri lembu ambil, tapi beri kertas undi pangkah PAS. Duit itu hak mereka kerana ia duit kerajaan bukan UMNO. Sepatutnya saya boleh beri duit itu. Sebagai ketua kerajaan Kelantan, BR1M kena beri pada saya, saya akan beri kepada rakyat," katanya.

Sama ada beliau merasakan penerima bantuan berkenaan dijadikan seperti ayam dan itik, Nik Aziz berkata, sebenarnya UMNO yang meletakkan rakyat Kelantan ini macam setaraf haiwan itu.
"Ayam beri barang, kambing biri-biri beri barang, rakyat Kelantan juga diberi barang. Itu salah UMNO meletakkan manusia dan haiwan serupa, sama-sama diberi barang. Sepatutnya manusia diberikan ilmu," katanya.

Katanya, beliau tidak kisah apa yang hendak dikatakan akhbar dalam isu ini, namun menyifatkan wartawan itu berdosa sekiranya mengubah ucapannya.


House PK: Lu orang tengok la si haiwan Nik Aziz ni, dah la dia sendiri tadbir Kelantan pun hancus pastu bila kerajaan Persekutuan tolong rakyat Kelantan dia marah pulak siap panggil binatang lagi? Apa benda ni wei Rakyat Kelantan? Korang takde maruah ke? Apa barang Nik Aziz siap panggil binatang lagi dan lagi ni?


Tahukah anda yang menerima BR1M ni adalah dari semua kalngan rakyat? Bukan orang BN je yang dapat tau? Semua dapat. kalau la BN busuk hati dia tapis dan bagi pada penyokong dia saja macamana? Apa perasaan penyokong Pakatan kalau macam tu beb?


BN bagi kat semua dan setakat yang aku tau la, penyokong PAS la yang paing keterdepan sekali untuk mengambil duit BR1M ni. Ada clause special pulak si lahanat tua kutuk ni kata ya? Kerajaan bagi duit ambik tapi undi dan pangkah mesti PAS saja?


Kenapa macam tu Nik Aziz? Supaya rakyat Kelantan terus minum air KARAT? Supaya mereka terus dhimpit kesusahan? Inikah yang kamu mahukan wahai rakyat Kelantan sekalian? Sampai bila korang nak diperbodohkan oleh orang tua nyanyuk ni?


Allah dah tunjuk siapa Nik Aziz ni sebenarnya, kini terserah la pada orang Kelantan untuk menilainya sendiri....

33 Responses to "BO LA WEIII! NIK AZIZ ADALAH HAIWAN YANG SUDAH PATUT DISIMPAN DIKANDANG SEBENARNYA!"

  1. Kami lagi hormatkan tgna dr najib rosmah yg xde telor...kalu tgk pic tgna n rosmah..kami lagi aman tgk muka tgna berbanding muka rosmah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau Nik Aziz ada telor sangat, sila adakan sidang media khas untuk umumkan pendirian rasmi PAS berhubung isu kalimah Allah berdasarkan keputusan mesyuarat Majlis Syura Ulama PAS di hadapan semua pimpinan tertinggi Pakatan Rakyat terutama Karpal Singh, Lim Guan Eng, dan Lim Kit Siang serta Anwar, ada beranikah?

      Malahan beranikah PAS mengadakan forum yang mana ahli panelnya adalah Nik Aziz, Hadi Awang, Karpal Singh, Lim Kit Siang dan Anwar untuk menjelaskan secara terperinci kedudukan hudud dan negara Islam dalam Pakatan Rakyat? Ada beranikah?

      Moderatornya adalah Lim Guan Eng serta Ustaz Dr. Haron Din serta C.N. Al-Afghani, ada beranikah?

      Malahan sila adakan sidang media dan forum itu itu di Dataran Merdeka dan panggil semua pimpinan akar umbi Pakatan Rakyat serta ahli-ahli mereka dan juga orang ramai yang lain. Ajak seberapa banyak media dalam dan luar negara untuk buat liputan program itu, ada beranikah?

      Orang yang gelap hatinya akan sukakan kejahatan tapi tak pedulikan kebenaran, inilah jadinya kerana terlalu taksub dan sesat dengan ajaran pelik PAS selama ini.

      Oleh itu jika Nik Aziz dan Pakatan Rakyat ada telor, sila sahut cabaran saya berkenaan sidang media dan hudud itu, sahutlah cabaran ini jika berani sangat.

      Sedarlah Rakyat Malaysia sekalian, dari dahulu hingga kini, saya cabar Pakatan Rakyat berkaitan perkara ini, satu orang pun tak berani sahut, bukan setakat nak buat forum dan sidang media itu mereka takut, malahan nak ulas pasal ini pun mereka tak berani, dasar telor dah kena ikat dengan tali rafia oleh DAP, maka jadi macam inilah, mana boleh salak lebih sangat, nanti DAP tarik tali terus mengerang semua pecacai Pakatan Rakyat ini. Oleh itu sedarlah semua bahawa Barisan Nasional konsisten dengan semua hal, maka kerajaan seperti Barisan Nasional adalah kerajaan yang diperlukan oleh kita semua untuk pembangunan negara dan masyarakat. Sedarlah semua rakyat Malaysia. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. Cakap bukan main angkuh....cilako.
      Dgn dapig bacuuuuul nak mampus...nyatakan pendirian tegas...nape?takut dgn presiden dapig ker?

      Delete
    3. Jangan sembah gambar tgna.
      Keamanan jiwa hanya dengan yang Esa.

      Delete
  2. Pok nik betul2 ke berjuang utk islam.Nampak nya ni berjuang utk parti yg semakin jauh terpesong drpd landasan yg sebenar.Mungkin dah tua tanda2 nyanyok telah kelihatan yg ditunjukkan oleh Allah.Ada kah kita rela dipimpin oleh orang yg dah nyanyok.Mari insaf dan kembali kepangkal jln dgn menyokong BN wahai ahli2 pas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nik Aziz dah keliru diantara parti dan Islam. Mungkin bagi dia Pas itu Islam dan Islam itu Pas. Boleh ke? Atau sampai ke Pas kepada tahap tersebut. Tindak tanduk Pas adalah adalah kearah kemenangan Pas dan bukan Islam. Perjuangan Pas adalah untuk meneraju negara. Perjuangan Nabi Muhammad saw adalah untuk mendaulahkan Islam.

      Delete
  3. 23 tahun pork nik tipu hidup hidup adik kakak mung takut baiah talak 3 ke awe...mung jadi kaldae dapig la we.mu jual abis Allah mu cheap gok ke awe......kah.kah. .kah. awe bahlol kena jual oleh dapig.langkah mayat dulu.kapal sinki.....

    ReplyDelete
  4. Kalo BR1M di beri pada N ajis utk di agihkan, mau tukar keter ferarri pulak le N ajis...wang xsmp ke sasaran tapi tersangkut kat tgh jalan...sedangkan peruntukan yg kjaan pusat beri utk menyelesaikan pelbagai mslh spt air, jalanraya kat kelantan yg berjuto2 pon ntah ke poket mana dia masuk ini pula wang BR1M...

    Lagi 1,,,wang tadah TIN MILO tuh acane lak ye....kire yg menerima wang TIN MILO tuh HAIWAN LA gak ye....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul anon 10.50pm! :-P. Itu la niat nik ajis :-).

      Delete
  5. tgna menyamakan penerima Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) setaraf haiwan.
    tgna, kalau perokok setaraf apa pula??

    ReplyDelete
  6. Aku adalah manusia di beri Allah akal fikiran....bukan ayam atau lembu......
    Sudah masa aku masuk barisan semula.....
    Selamat tinggal PAS.....
    Bo La Wei.....Mantap.....

    ReplyDelete
  7. Oklah tu, Kerajaan bagi BR1M, Nik Aziz bagi ilmu. Banyak dah agaknya ilmu yang dia berikan dan apakah semua ilmu yang dia berikan itu benar belaka, betul dan memberi menafaat kepada rakyat...??

    ReplyDelete
  8. bo la wei dok maghoh ko dio,dio pung nok gi doh

    ReplyDelete
  9. kalu ikuk barise kiro ok la ,tok kuca

    ReplyDelete
  10. Esok masjid tempat aku akan mengadakan EGM atas arahan JAIS. Senarai nama-nama AJK yang baharu kena hantar segera untuk menyelamatkan keadaan pengurusan yang telah haru biru. Isu utama perpecahan didalam kariah disebabkan ceramah-ceramah politik disebalik majlis ilmu hentam menghentam, maki memaki, kafir-mengafir telah sampai keperingkat yang kritikal. Masyarakat setempat telah tidak dapat menerima penghinaan, kebiadaban dan keceluparan, terutama bila meelibatkan penceramah-penceramah yang tidak ada tauliah tetapi mengaku berilmu.

    Harap selepas ini duit tabung masjid tidak lagi digunakan untuk ceramah-ceramah merosakkan perpaduan jemaah ini. Yang dah habis tu biarkanlah. Mudah-mudahan segala akan pulih saperti dulu.

    ReplyDelete
  11. Jikalau rakyat yg menerima bantuan br1m dianggap seperti haiwan.. Bagaimana pula dgn sebuah parti yg KONONNYA bakal kerajaan baru terhegeh hegeh minta derma duit dri rakyat setiap kali diadakan ceramah politiknya? Lebih truk dari binatang ler gamaknya kot ? Kah kah kah kah

    ReplyDelete
  12. Seorang Ulama tidak akan bercakap sesuka hati Ulama itu akan bercakap mengunakan Dalil yg soheh dan tidak akan becakap merapu contohnya kita lihat seorang tokoh Ulama iaitu Syeikh Nuruddin Al Banjari ketika dia menyampaikan ceramahnya didalam Majlis Ilmu tidak tidak akan mengutuk orang lain kita lihat lihat bagaimana ust azhar idrus mengeluarkan fatwa yg tidak betul lalu ditegur oleh Syeikh Nuruddin dgn cara yg sopan barulah namanya Ulamak bukan ularmak politik. Itu pun manusia tak boleh pikir akibat dari taksub kpd politik org pas bukanya alim pun dia alim kpd parti pas sahaja bukan alim kpd Allah SWT. Takbir

    ReplyDelete
  13. 10.19. En jgn tgk dari setakat luaran sj. Pandangan luaran belum tentu serupa d dalam seperti pengikut2 syiah. Kemungkinan nikk darii serpihan fahaman syiah yg bertopengkan manusia dlm jubah. Dlm jubah ada apa hehehe. bagus ke dan tahan tgk org2 kampong hidup dlm kemiskinan dan cukai dari mereka untok buat highway. Selama ini jadi menteri besar dia buat hapa? Sebar dan buat fitnah. Lagi satu kesedihan boleh bagi tanah kpd kafir laknat tapi org melayu yg BUKAN ORG KEL tak boleh beli tanah sana. Datang negeri lain cari kerja di negeri org brlagak mcm bagus sgt. Tak malu ke. Malu la sikit weiii. Jgn la jadi hypocrate. Klau tak boleh rasa rendah diri sesama manusia rendah hati kpd Allah. KERANA DIA yg tahu apa yg tersirat dlm hati. Lambat laun akan klr jugak. Apa nikki panggil isteri dan mak dia. Tine jugok ko. Biadap punya ularmak. Retire laa. U are irrelevant already maaah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KL pun mana ada orang tempatan? Kg Bharu?...Jawa dan oghe Acheh jer. Jange ngaku ada hak sebagai rakyat tempatan sedangkan kamu sediri pong cari makan tempat lain jugak. Selangor, Johor pendatang Jowo, boyan!! Kalu nak tahu resam oghe Klatan, kalu tak kembara 4 penjuru angin tak leh ngaku anak jantan. Kalu takdak seorat mah, jange ngaku tino!! Sebab tu mu tengok oghe Klatan dimana sahaja sampai New York.

      Jange sebab TGNA mu nak hina oghe Klatan, takdak kena mengena tuh! kami masih ada beribu pemimpin2 lain termasuk penasihat Presiden Obama pun, penyelidik NASA pun oghe Pasir Puteh...demo-demo ni hasil didikan mak bapak dan adat Klatan, dibantu juga oleh kerajaan Malaysia ngaji dulu.

      Delete
    2. Sbb ularmak kau lidah mcm binatang buat perempuan mak sendiri pon d panggil dgn name haiwan. Big deal kau sampai seluruh pelusok dunia pon. Dunia bukan kepunyaan kau sorang jgn perasaan who cares syiok sendiri new york ke bapak new york who cares. Perangai tu sopan sikit kau ingat dunia ni moyang kau punya. Tgna is an ass tag along teaching people to b super ass like animals.

      Delete
    3. No sori sir. Aku kerja d tempat aku sendiri. Dan d cni melambak2 org luar cari makan. Tmpat aku tggl ramai org luar kel etc. Jgn menyombong srh la ularmak kau siapkan kerja untok korang. Klau dah cari kerja yg halal d tempat orang perangai tu rendah diri lebih lagi. Kurangkan kesamsengan anda itu. Majikan masokkan korang kerja sebab kesian pd korang tapiiii lepas tu korang masokkan geng2 korang tunjok lagak pulak. Sickos. Mcm bagussss. Jgn mare. Life is a bitch.

      Delete
    4. Anon 1.25, jangan asobiyah.

      Delete
    5. Tapi perempuan Kelantan lawa-lawa, tak macam baka madey.

      Delete
  14. Parpukari bukan jantan real. Kalau real sangat tunjuklah muka and proper email address or mana tinggal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...penting ke dimana admin tinggal.. Kenapa dan mengapa???tak perlu buat ugutan secara sinis bro...bhai muka atau email itu adalah hak privacy seseorg... Namun jika lu rasa segala komen atau berita yg admin keluarkan adalah palsu dan fitnah..ada caranya bhai...blogger bukan entiti kebal bro...

      Yg jadi masalah pada kita ialah apabila satu2 isu yg dipaparkan mmng benar dab sahih,dan jita sakit sngt kerana kita tak mampu nk menepis...kemon bhai,lu berhujah utk mematahkan 'fitnah' yg cuba didedahkan...kemon bhai ugut mengugut cara sarip dol samseng kg dusun...lu bukan sarip dol kan? ? ?..lu kata ..lu suka ..lu fikirlah

      Delete
    2. Anon 9:59 ...cara pr nak tutup keaiban...mrk akan bunuh karektor seseorg..sama ada ugut atau ancam...tu cara yahudi nak jaga kepentingan..
      Kira mcm mat liwat dgn menyaman...

      Delete
    3. Anon 9:59; lu pun ckp belit2 mcm MB Kelantan la. Lu sendiripun x pakai nama betul, tiada gambar, tiada email address ..... tapi nak wat lagu mano mugo pesen demo lagu tuh ....., TAK SEDAR DIRI. Kkecek bodo tapi ingat cridik.

      Delete
    4. 9.59 eh lu jantanman ko? Kamu nak tau muka alamat sapa2 pon spa hal. Ni nak tunjok samsung la ni. Typical of a sour looser. Kecek pandai rupanya mmg kurang pandai.

      Delete
  15. Nik aziz salahkan umno dan gelar penerima brim ayam dan lembu..
    Bagaimana dgn lembaga zakat yg memberi bantuan kewangan kpd asnaf fakir dan miskin?
    Patut ke nik aziz salahkan lembaga zakat dan gelar asnaf fakir dan miskin sbg ayam dan lembu??
    Sbb situasinya sama iaitu menghulur bantuan kewangan kpd golongan yg memerlukan...
    Apapon aku setuju ngan saudara d atas kerana bila pas ceramah atau kempen kt area umah aku tiada ceramah agama pon kecuali memburukan kerajaan pong pang pong pang je.. Eh cuma baru2 ni gong xi fa cai yb iskandar buat best sket kt kg baru ampang ada amoi pakai seksi joget trgedik2 atas stage.. Ulamak la sgt..

    ReplyDelete
  16. Bn bagi duit utk rakyat digelar binatang.N.ajis bagi duit pi sokong pengerusi lgbt tu lagi binatang taraf yahudi laknat..Cilako3

    ReplyDelete
  17. Dia dh ada unsur kifarah & nyanyok boh. Berat berdoah doh.
    1) dulu kata Dr M amalkan kroni. Menantu dia Ir ( palsu?) arif fahmi dia lantik jd ceo pmbk dulu. Anak & ank sdara pun ada jwtn parti. Saing dia, Abe wa brahim pun ada anok branok dlm parti
    2) dulu kata Dr M merintoh lamo sgt. Lo ni dia pulok lebih 22 thn , rasa x cukup lagi.
    3) dulu kata x nk ke brg mewah. Lo ni ??? Kereta, rumah, brg kemas, tanah ....
    4) dulu nk ngr isle, lo ni ngr kbajikan pulok ... flip flop
    5) dulu kato umno ssaing dgn oghe kapir mca, mic . Lo ni dio pulok gi ngindir dgn LGE, KS & AI
    6) nk wat go ni , nk wat go tu, so habuk tak jd kijo. Pandai kkecek, tepek banner / sakla, dok nyohor sano sini..... akhirnya mapuh nga ggitu.

    Ambo royat dari sudut pentadbiran je , wpun dia dipanggil tok guru tapi once dia jd oghe politik & jd pentadbir negeri , dia kena btgjwab dari sudut pentadbiran . Jd komen ambo pasal pentadbiran dia mmg TERUK. Kalu cikgu matematik jd MB , adakah kita masih nilai dia sbg cikgu matematik ????? Hok ni hok punohnya.
    Hok bab agama, mace2 dah dgr sejak zaman arwah tokguru hj abd rahman sg durian & hj abdullah lubok tapah lagi. Sapo budok pondok masa tu tahu cerita.

    Ibn Rushd

    ReplyDelete
  18. Nak kongsi cerita BR1M dari sudut pemikiran member aku , sorang profesional dgn gaji 5 digit (namanya aku panggil awe).

    Awe: nik azih kata BR1M tu rasuah utk raih undi.
    Aku: mu ccayo?
    Awe: mesti la, mmg rasuah, tektik yahudi nih.
    Aku: bakpo mu kato ggitu?
    Awe: yo lo la , dekat pilihae rayo dia bui pitih. Kalu nk bui, bui la sokmo.
    Aku: la .... berat demo nih . Demo tahu ko dok? BR1M ni dh ada tahun lepah lg. Najib kata akae ado BR1M 3, 4,5 & seterusnya jika bn meghetoh.
    Awe: rasuah , aku ttp kata rasuah.
    Aku: k'jaan bui biasiswa ke demo masa ngaji unibesiti dulu kira rasuah ke, buat jlnraya, buat skoloh comel2 rasuah ke? Dah ada hukum, jika dari kerajaan dinamakan bantuan , bukan rasuah
    Awe: doh dia bui dekat pilihan raya. Masa ni x keno.
    Aku: doh, kalu oghe nnego bui diskaun masa hari perayaan tu, kira rasuah jugok ke?
    Awe: itu tarikan.
    Aku: dah ni pun tarikan jugok sbb ikut maso hok sesuai. Bantuan tetap bantuan , cuma masa bukan 1 masalah, ianya adalah faktor tarikan atas kesesuaian program.
    Awe: bakpo gak dok menyusah ke org ramainya, kena bratur 2-3 jam kih nak bui rm500. Bakpo tak mmasuk ke no akaunnya terus.
    Aku: menyusah ko oghe ramai... la mu nih. Mu letak acuan dirimu ke atah oghe ramai. Mu tu gaji 5 digit buleh la kato ggitu, mu gaji >rm500 sehari , dok dlm aircond, laluan vip sokmo. Nak royat bui, isi borang baru 1/2 jam, bratur 3 jam, total 3.5 jam dpt rm500 ..... bg oghe ramai tu kira baguh doh, bukan bratur, dok atah krusi. Kalu hok kkijo akat sampah, 8 jam bekerja baru boleh rm50.
    Mu ingat mmasuk kot bank, mu ingat oghe ada no akaun supo mu blako? Sapo hok gi ambik x tahu. Kalu mu nk bui pitih ko ayah mu, mana lg afdal bui ko tangan ke mmasuk bank?
    Awe: bui ttangae la. Kalu k'jaan guna duit tu wat tturun rego minyak lg baguh
    Aku: la.... mu pening doh nih. Dah ada subsidi minyak . Kalu tturun lg , oghe miskin tu bukan ada kereta setengahnya, ada hok paka basikal / beca .... x pakai minyak pun. Mu hok paka Q7 hok utung nya. Mu x kelih ikut acuanmu jah, x leh kata ikut acuanmu jah.
    Awe: pening aku dgn mu
    Aku: mu tu sebenarnya hok pening sebenar. Mu x layak brim tp dok mengomen ggitu ggini buat oghe miskin pening. Ngaji sapa U tp x reti ggapo 1. Ni oghe panggil cerdik x leh tumpang

    Ibn Rushd

    ReplyDelete
  19. Asalamualaikum...
    ampun ya Allah...ajis hadi anwar ajija norol azmin berjuang tuk pewot sendiri...
    syukur ya Allah haku bodoh dlm agama Mu tp kerana kasih sayangMU haku bkn bodoh stupid piang....Alhamdullilah ya Allah.....

    pt3 jawa

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!