CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Seminar

Seminar

Saturday, February 9, 2013

APA NI? BAWANI KOMUNIS PUN TERIMA BR1M LE? BANGSATNYA MINAH NI...

Lu orang tgk la sendiri, ini BR1M yang diterima oleh Bawani, cakap tak serupa bikin....bikin tak serupa cakap...cakap-cakap tapi tak bikin-bikin pun...

77 comments:

  1. kan aku dah kata ..... apa apa yang kerajaan bagi... depa yang gelojoh merembatnya .... lepas tu ludah kat kerajaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasib baik depa ludah saja, kalau depa boh penerajang?

      Delete
    2. Kalau depa boh penerajang, ambik tukul ketuk kaki bagi patah lepas tu lempar dalam laut biar mampus kena makan dek jerung. Dasar tak sedar diri, nak ludahlah, nak penerajanglah, nak harapkan PAS boleh buat apa? Sibuk dok mintak sedekah lepas ceramah sajalah, kutip guna kopiah, guna tin milo, guna tin sardin, guna plastik, guna tempurung, tak ada pun bagi bantuan kepada rakyat, sibuk membohongi rakyat kemudian mintak sedekah lepas ceramah, itu jenis apa pula gamaknya ya?

      Pakatan Rakyat pula sibuk demontrasi liar sana sini, sampai jadi huru hara dan peniaga kecil kerugian berjuta ringgit, itu semua membantu jenis jadah apa pula?

      DAP pula sibuk menghasut orang ramai berpecah belah, mainkan isu perkauman, keagamaan dan lepas tu sibuk jadikan PAS sebagai pecacai suruhan berhadapan dengan segala masalah yang ditibulkan oleh DAP itu, apakah ini adalah bantuan kepada masyarakat?

      Sedarlah rakyat Malaysia sekalian, Pakatan Rakyat ini golongan perosak yang tak sedar diri. Mereka ni tak sedar diri sebab mereka tak tahu malu, jenis tak peduli halal haram dan dosa pahala, semua pakai main buat ikut suka hati, kalau DAP itu tak heranlah sangat sebab jenis bukan Islam, yang PAS dan PKR, terutama PAS yang kononnya parti Islam tu, berperangai liar tu pasal apa? Ajaran Islam suruh berkelakuan liar macam itukah? Bertaubatlah, insaflah dan sedarlah diri. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    3. Bhai 01.08...tak perlu nk ckp penerajang sapa kuat...kita dlm arena politik,dan bukan di medan perang...bnykkn bersabar dlm berpolitik...utk apa kita berterajang sesama kita...cukuplah perbedaan politik ini telah menjadi pemisah antara kita...tp biarlah MELAYU itu masih mmpu utk menyatukan kita...ok bhai!!! All the best for malay

      Delete
    4. anon 1.08 tu berkokok ada tapi melawan tiada... cakap berdegor2 tapi terkencing dalam seluor..porahhhh

      Delete
    5. Anon 1.08 ko nak ludah ke ko nak penerajang tapi br1m pun ko terima juga mmg muka tak tau malu. Perasaan malu ko dah sampai ke tahap sifar

      Delete
    6. fuyoo skali dato ac mizal tweet..baru padan muko dio...mmg taktau malu la...kulit muka tu da lebih dari kulit babi....fuker biwani...yes msia is not perfect for you so please go to india or somewhere else that perfect for you...

      Delete
  2. Br1m untuk rakyat malaysia, atau hanya untuk penyokong BN?

    ReplyDelete
    Replies
    1. brim untuk semua,tetapi yg bersyukur sahaja...faham.

      Delete
    2. Juga utk para pencacai pr yg basah dikencing mat liwat..

      Delete
    3. Bhai 11.47...lu sndiri fikirlah...lu layak amik atau tak...jgn persoalkan lg utk apa brim tu..atau yg terbaik lu sedekah pada baitulmal bhai...kecuali lu rasa tidak haram utk lu...bhai,kawan lu bhai 12.07 dh panggil tu..nk ajak lu pergi rumah broker tanah kt penang...ada lbh 100 ekor babi pangang utk rakyat pp dan org seperti lu...

      Happas chinese new year & gong xi pas cai

      Delete
    4. MMG UNTUK SEMUA CETUSAN IDEA PM PEMERINTAH BN KAU TAU. TAPI DALAM HAL INI YG GELOJOHNYA BUKAN ORANG BN TAPI ORG PASS PKRR. BILA DI TANYA KATA HAK RAKYAT. ITU LAH MODALNYA. ASYIK KATA DUIT RAKYAT. NAK CAKAP DIA PELAHAP DIA MALU. KATALAH DUIT RAKYAT. AGAKNYALAH KALAU DIA MEMERINTAH APA AKAN JADI DGN NEGARA KITA NI. KALAU BN DIKATAKAN RASUAH PUAK NI DPT SIKIY PUN MELAHAPNYA BAGAI NAK RAK INIKAN PULAK PERINTAH NEGARA. CONTOH TGK SAJA NEGARA YG DIPERINTAHNYA SEKARANG. ADA YG DI JUAL ADA JUGA YG DIBERI SEBAGAI RASUAH. RASUAH BEB.. BUKAN MAIN2 INI KERJA HARAM HUKUMNYA DAN MEREKA LAKUKAN. UTK KELING KAFIR NI MMG LAH DIA MUSUH ISLAM. MCM KAPALSINK APA HAK DIA SIBUK PASAL KALIMAH ALLAH. DIA BUKAN KRISTIAN PUN. TAPI DIA YG SIBUK LEBIH.KENAPA TAK SURUH SAJA BIBLE SEBUT NAMA TUHAN SIKH DIA. PRINT DALAM BAHASA SIKH ATAU CINA ATAU INDIA. KENAPA NAK JUGA ALLAH TUHAN KITA DI GUNAKAN. MESTI ADA AGENDA NAL PESONGKAN GENERASI ANAK MELAYU KITA. ORG2 MELAYU BODOH NI TAK PERASAN SEDIKIT PUN AGAMA KITA DIPUTARBELITKAN. MEREKA TAK PERASAN PUN PERASAAN MEREKA DIBAKARKAN DGN API KEBENCIAN PADA UMNO BIARPUN APA YG DIBUAT UMNO ITU BETUL MERELA TETAP KATA SALAH SETELAH PEMIKIRAN MEREKA DIPESONGKAN OLIH KAFIR2 LAHANAT NI. SEKEELING BAWANNY JENIS MANUSIA TAK TAU BERTERIMA KASIH MCM AMBEEGA. AGAKNYA TOKNENEK DTG SEKAPAL. TAK SEDAR DIRI DARI PARIAH DAH JADI SENANG DIMSIA. NAK MENGIGIT ORG PULAK.

      Delete
  3. Bodoh dan Gelojoh serupa BABI!!!

    ReplyDelete
  4. Bg1m adalah utk semua rakyat malaysia tapi.....setelah anda maki anda berak, kencing dan pelbagai kehinaan....bukan setakat penama di atas.....puak tok tok pas yg mengatakan haram tu laaa muka yg kat depan nuh pi amik.....tak tau malu je serakah awak berak kencing dll kemudian kilas balik....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mrk ambik tapi tak pandai berterima kasih..lps tu kutuk balik kerajaan..berkatkah?

      Delete
  5. TONTON PELBAGAI SIARAN TV MALAYSIA SECARA ONLINE SEPERTI
    RTM1 ,RTM2 ,Muzik Aktif ,TVi ,TV3
    Ntv7 ,8Tv ,Tv9 ,Astro Ceria ,Astro Ria ,Astro Warna
    Astro Prima ,Astro Ria ,Astro Oasis ,Astro Arena ,Alhijrah Tv dan banyak lagi channel lain hanya di
    DI http://www.vecests.com/2013/01/online-tv-malaysia-radio-streaming.html 

    ReplyDelete
  6. hahahahahaha. ramainya penyokong Sharifah Zohra kat dlm ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai lu salah rumah kot...lu blh ambik bawani ngan bhai 11.47 pergi mkn besar kt rumah LGE...nik aziz ngan hadi dh ada kt sana sejak zohor td...cpt2 broker tanah penang nk bg angpau..duit brim tu lu sedekah kt baitulmal...ambik pun jd haram utk darahdaging...

      HAPPY CHINESE NEW YEAR & GONG XI PAS CAI utk lu dan semua penganut pas...

      Delete
    2. 12.07...mike baru taw ker..kesian..kesian bong nuar...

      Delete
    3. juragan 69, jgn dilayan org2 mcm ni...nama ja melayu tp sokong hak asasi utk murtad dsb...bodo ka apa ni?..aku ngaku aku smyg tungang terbalik, tak ckup tp aku stil bleh bezakan org nk hancurkan agama, bangsa dan negara aku tak mcm org2 yg still taksubbb nyokong bangsat2 mcm ni..

      Delete
  7. Samalah juga bila kita makan gaji dengan kerajaan. Segala kemudahan kerajaan kita dapat manfaatnya. Kemudian kita khianati kerajaan maki hamun tak sokong fitnah kerajaan etc. Rasanya halal tak gaji yang bagi makan anak bini? Tu belum termasuk keikhlasan dalam bekerja dengan curi tulang dan sebagainya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. pandangan yg tidak matang. agensi kerajaan bukanlah parti politik. Walau pemerintah bertukar, agensi kerajaan tidak akan bertukar. Tugas agensi kerajaan adalah berkhidmat kpd rakyat tanpa mengira fahaman politik & seharusnya agensi kerajaan mesti bebas dari fahaman politik. Jadi jangan samakan agensi kerajaan dgn parti politik.

      Delete
    2. Sokong GotYou! Kakitangan yang sedang bekerja di bawah Kerajaan Barisan Nasional perlu tahu menghormati majikan anda, selalunya golongan ini akan dengan bongkaknya kata rakyat majikan mereka, tetapi sedarlah bahawa Kerajaan Malaysia sekarang ini dibawah pimpinan Barisan Nasional, jadi tahu-tahulah sedar diri, kalau tak puas hati dengan kerajaan, sila berhenti kerja, sila kerja dengan PAS jadi tukang pegang tin milo masa kutip derma selepas ceramah.

      Dalam perkhidmatan kerajaan, apa saja yang masalah dibuat oleh kakitangan kerajaan maka Kerajaan Barisan Nasional yang dapat nama buruk. Misalnya pasal rasuah, bila ada ketirisan dalam urusan jabatan kerajaan seperti kes Institut Kemahiran Belia Negara yang beli tukul sampai beratus-ratus ringgit itu arahan dari Barisan Nasional ke? Tak pasal-pasal Barisan Nasional pula yang dituduhnya.

      Malahan jika sistem penyampaian yang buruk di jabatan tertentu kerana pegawai dan kakitangannya pemalas, pasal apa sibuk tuduh pihak kerajaan Barisan Nasional juga, apakah Barisan Nasional mengarahkan pegawai-pegawai dan kakitangan itu ponten kerja dan buat kerja secara cincai?

      Pakatan Rakyat memang begini, kalau apa yang dibuat baik oleh kerajaan mereka akan sindir dengan tuduhan melulu yang keji, tetapi kalau kejahatan di pihak mereka, maka mereka akan tuduh itu semua konspirasi Barisan Nasional, sudahlah, dasar penipu Pakatan Rakyat ini. Sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    3. Bhai 12.18...mmng betul apa kata lu ttng status agensi/jabatan kerajaan...sama juga polis atau tentera..entiti ini tidak berubah TETAPI sebagai pertugas kerajaan maka wajib utk kita taat pada majikan yg kita diamanahkan oleh majikan utk menjalankan tugas yg sepatutnya....

      Bhai...jika kita bertugas tanpa keikhlasan, maknanya kita tidak menjalankan amanah yg sepatutnya...dan hukum nya....fikirlah!!
      Bhai jika kita bekerja tp kita tidak suka pada suasana serta majikan kita maka wajib utk kita.....fikirlah!!!
      Adakah islam membenarkan kita terus memgambil upah dari hasil jawatan kita dan bukan kerja kita yg ikhlas...fikirlah!!!

      Bukankah jika kita tidak suka dgn majikan kita,dan kita gunskan jawatan kita utk mensabotaj agensi/jabatan maka...fikirlah!! Bhai lu fikirlah sendiri..yg bhai got you tidak matang atau lu sendiri yg cuba nengelak utk memberi jawapan tentang tanggungjwp seorg pekerja kepada majikan...bhai kita bukan tiada pilihan...ttp kita yg tidak memilih...

      Mampu kah PR memerintah dgn sempurna jika 80% dari kakitangan KERAJAAN masih menyokong bn...jadi yg terbaik kakitangan kerajaan mesti menjalankan tanggungjwp yg diamanahkn oleh majikan tnpa menjadi parasit....seperti yg aku ckp td,pilihan di tangan kita..rezeki Allah tentukan...

      Bhai letakkan diri lu sebagai majikan...apa yg lu harapkan...adakah lu redha pekerja lu menjadi talibarut kepada persaing lu... Sedangkan sebagai majikan lu berusaha menjadi majikan terbaik...jd ada beza antara status agensi/jabatan/entiti dgn tanggungjawap pekerja...fukirlah

      Delete
    4. Bhai...Bhai...butuh Pak Hang....Paymaster hang dok gelinte bijik kelentit ja, yang hang dok sengkang mata...

      Delete
    5. Penjawat awam dibayar utk melaksanakan tugas. Tugas penjawat awam ialah pelaksana dasar. Terserah jika mahu menyokong pembangkang tetapi jgn sesekali menentang dasar yg dibuat oleh kerajaan.

      Delete
    6. Bhai...lu nk kata apa lu katalah...paymaster aku adalah Allah...aku tidak berkerja dgn sesiapa...demi Allah bhai,hnya keluarga aku saja yg kenal siapa JURAGAN 69...aku buat atas rasa tangungjwb kpd agamaku,bangsa ku dan negara...serta zuriat aku,agar mereka tidak merempat di bumi sendiri seperti keturunan melayu terdahulu semasa tanah melayu terjajah..thanks bro

      Delete
    7. hahahahaha...masih tak faham2 macai2 umno ni. BN disamakan dgn agensi kerajaan. malang sungguh org yg berfikiran spt ini. Mengapa agaknya undang2 memberi kebebasan kpd rakyatnya utk mengundi siapa saja calon/parti yg dipilihnya? TIDAK ADA termaktub dlm undang2 bahawa kakitangan kerajaan HARUS mengundi BN. hahahahaha

      Delete
    8. Bhai...hahaha tidak ada langsung komen di atas yg mrngatakan kakitangan kerajaan HARUS/MESTI mengundi bn...lu baca ayat yg mana bhai...klu tak suka dgn kerajaan maka tak perlu berkhidmat dgn kerajaan. Takda maruah kah...dah tak suka tp masih mengharap pendapatan utk menyara keluarga...berckp tntng hukum,tp hal duit hukum blh tukar...ini atas hati kita bhai...

      Masih menharap wang ringgit makbapak wlupun kita memilih utk menjadi anak derhaka...adakah yg menentang kerajaan msh rasa tak bersalah utk dpt makan dari kerajaan.bhai kerajaan tak tnya pun kakitangan yg berkerja di agensi kerajaan lu sokong sapa...tp dari hati kita,dari akal kita adakah kita masih punyai MARUAH dan HARGA DIRI...

      Andai masih ingin terus bekerja maka terus kanlah,sebab maruah dan hargadiri adalah kita yg menentukan...bukan jiran kita.klu lu sebagai kakitangan kerajaan rasa takda apa2 dgn terus berkerja....maka teruskan lah...bermaruah atau bangsat nya kita...kita yg tentukan...lu fikirlah bhai.
      .


      Delete
    9. Betul..kalau x suke kerajaan..behenti keje gomen...balik kampung...jual burger tepi jalan...takyah jd hipokrit...gaji nak..kutuk bukan main..PR babi

      Delete
    10. Bhai bhai, kepala butuhlulah. Gua kerja untuk kerajaan bukan umno. Nilah masalah sebenar. Umno ingat dia kerajaan dan ada hak untuk rembat duit rakyat. Dah nama umno, kalau rembat untuk tembolok dia ajer lah, rakyat marhaen dapat habuk. Memang sial umno nie bhai.

      Delete
    11. Lu mesti keje dgn kerajaan negerikan?so lu mestila sokong bos lu.kalau lu penjawat kerajaan malaysia.maksudnya bos lu adalah kerajaan memerintah.kerajaan memerintah adalah bn.so conclusionnya.lu kenala patuh dan setia pd. bos lu.bodoh sgt la lu ni.p smbung blaja.kat tadika sana.

      Delete
    12. Kerja dgn kerajaan maknanya laksanakan, promosikan dan terangkan polisi dan dasar kerajaan. Nak sokong pembangkang terjemah masa di peti undi, bukannya terang-terang kritik kerajaan. Bila kerajaan perkenal AES, terus kritik kata kerajaan curi duit rakyat. Padahal tugas penjawat awam ialah melaksanakan. Bila pendidikan sibuk berkokok tentang pendidikan percuma, sedangkan dasar pendidikan percuma itu mmg dasar kerajaan. Terangkanlah. Bila isu Lynas terus cerita radiasi dan bahaya, sedangkan tidak. Promosikanlah. Itu tugas penjawat awam. Tak suka kerajaan, just undi pembangkang itu shj, jgn kritik dasar.

      Delete
    13. Bhai 07.14....kenapa lu mesti guna kata2 carutan...sbb lu menyorok di sebalik 'anon' maka timbul keberanian...atau dh menjadi habit...bhai,jika kita nk berckp ttng rembat duit rakyat melalui kerajaan,knp tiba2 umno yg dpt nama...spt yg lu ckp kerajaan bukan umno...bn pun bukan kerajaan..jd pru utk apa???

      Bhai..jika lu yg mnjadi penjawat awam yg MEREMBAT@RASUAH adakah itu diatas kapasiti bn....umno...penjawat awam...atau lu yg tidak amanah. Bhai org yg tidak amanah ini biasanya org yg TIADA perasaan tanggungjwb,,intergriti,peduli, agama serta kesetiaan kpd majikan...bhai seperti kata 07.58 lu p sambung blaja...halal atau haram apa yg kita terima setiap bulan...lu fikirlah

      Delete
    14. kalu dah kata kerajaan tu tak betui rasuah duit...takkan la hang nak kerja ngan kerajaan lagi...hang kerja ngan org tak betui laaa..undi pr=dap=kominis

      Delete
  8. Setuju dgn GotYou...Samalah juga bila anak2 kita... Diasuh dgn kasih sayang, diberi pelajaran dan bila dah besar dan senang-lenang, bukannya nak berterima kasih pd ibubapa....malah dimaki hamun, apa kah perasaan anda (ibubapa)?... Begitula juga dgn kerajaan, dah lah tak tahu berterima kasih malah dikutuk2 pulak...

    ReplyDelete
  9. Pohon kepada semua rakan-rakan sekalian untuk menguar-uarkan kepada semua masyarakat bahawa mana-mana permohonan Bantuan Rakyat 1Malaysia yang gagal disebabkan masalah teknikal supaya mengemukakan rayuan di Lembaga Hasil Dalam Negeri selepas menerima surat yang menyatakan kegagalan permohanan tersebut.

    Harapnya jangan biarkan Pakatan Rakyat menggunakan isu ini untuk mengkelentong orang ramai dengan menghasut pemohon yang gagal itu. Ini kerana permohonan yang gagal boleh dirayu semula kerana kegagalan tuan-tuan dan puan-puan sekalian adalah kerana masalah teknikal seperti berikut:

    1. Tanggungan yang bertindih.

    Perkara ini terjadi apabila permohonan baru bagi pasangan yang baru berkahwin. Ini kerana sebelum ini isteri atau suami pemohon adalah tanggungan ibu bapa mertua anda. Maka ini berlaku pertindihan tanggunan.

    Pertindihan tanggungan juga berlaku apabila seorang duda berkahwin dengan seorang janda.

    Dalam perkara ini, mungkin suami janda tadi telah membuat permohonan dengan meletakkan anak-anak tiri sebagai tanggunangnya beserta dengan keluarga barunya. Jika terjadi demikian sila buat rayuan di Lembaga Hasil Dalam Negeri selepas menerima surat permohonan yang gagal itu.

    Ini adalah senario yang berlaku kerana tanggungan tidak dapat dikesan oleh sistem Lembaga Hasil Negeri kerana melibatkan keluarga yang lain-lain.

    Sila hadir ke Lembaga Hasil Dalam Negeri yang berhampiran untuk mengisi borang rayuan selepas menerima surat permohonan anda ditolak.

    Kepada semua penyokong kerajaan, terutama cawangan-cawangan parti komponen Barisan Nasional perlu mengambil berat akan hal ini untuk mengelakkan perkara ini dimanipulasikan oleh Pakatan Rakyat hinggakan rakyat mengganggap kerajaan sebagai kejam pula sedangkan kegagalan permohonan tersebut adalah disebabkan masalah teknikal yang boleh dirayu dan boleh lulus.

    Ingatlah semua Pakatan Rakyat tidak peduli jika permohonan yang gagal ini tidak dirayu kerana mereka peduli apa rakyat rugi tak dapat RM 500.00 kerana dengan penipuan inilah mereka dapat hasut rakyat membenci kerajaan. Jadi kepada semua penyokong kerajaan dan ketua-ketua cawangan parti komponen Barisan Nasional sila ambil perhatian serius dan sila pastikan orang-orang kampung kita atau jiran satu taman perumahan kita yang layak tetapi gagal dalam permohona kerana masalah teknikal supaya pergi buat permohonan rayuan selepas menerima surat permohonan mereka yang gagal akibat masalah teknikal itu.

    Marilah kita membantu kerajaan untuk membantu rakyat Malaysia, insyaAllah, jika kita jujur dan banyak membantu orang, kita akan diberikan pahala. Sedarlah semua. Sekian, terima kasih.

    Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa dan Tanah Air.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi barua Mohamad, aku pun umno jugak tapi letih la tengok hang tulis panjang2 ni...Hang ni gila menulis ka?

      Delete
    2. Kalau letih nak baca skroll terus ke bawah.

      Delete
    3. la ada gak mengaku org UMNO...kalo dah jenis malas membaca mcmana nak jadi minda berkembang dan berfikiran kritis ?biarlah encik mohamad tulis idea2 yng jadi pengajaran buat kita semua..sabarlah sikit..baca pelan2 insyallah mminda anda jadi cerdik..

      HANAFI VALE. Fire !! K.O. PR !!!

      Delete
    4. Kepada yang kata saya barua itu, nilailah diri sendiri, kalau tak suka baca jangan baca, saya tak pernah paksa kamu baca pun, tetapi kerana kamu sakit hati akan pendedahan saya yang banyak membongkar kejahatan Pakatan Rakyat dan banyak membantu pihak kerajaan, maka kamu pun meracau bukan-bukan kerana dengki dan iri hati telah bersarang dalam kepala otak dan hati kamu itu. Kamu pula gila nak meracau ke? Sedarlah diri.

      Kepada kawan-kawan seperjuangan sekalian jangan dipedulikan pecacai Pakatan Rakyat yang sudah bengang kerana saya berjaya merosakkan agenda jahat mereka itu. Mungkin dia sakit hati kerana saya telah mengingatkan rakan-rakan seperjuangan sekalian untuk membantu mana-mana permohonan yang gagal akibat masalah teknikal itu. Mungkin Pakatan Rakyat dah rancang untuk hasut semua pemohon yang gagal itu supaya jangan membuat rayuan kononnya tak boleh merayu, tetapi kerana pendedahan saya ini maka peluang mereka untuk hasut telah musnah, tak gitu anon yang meracau tak tentu pasal tadi?

      Teruskan perjuangan rakan-rakan sekalian, kita perlu menentang kemungkaran Pakatan Rakyat ini untuk menyelamatkan Malaysia dan rakyat Malaysia, demi agama, bangsa dan tanah air. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    5. Teruskan En. Mohammad, ada yang dah sakit jiwa dan panas .....

      Delete
    6. Teruskan tulis Encik Mohamad, saya pemnaca setia komen Encik.
      Menang BN, terpelihara ISLAM.
      Menang PR, musnahlah ISLAM.

      littlesamurai

      Delete
    7. Teruskan En. Mohamad.Cai pr ni mmg dasar pemalas.nak baca malas...dengar cerita dongeng mat liwat mrk rajin..sebab itu mat liwat senang kencing muka diorang..

      Delete
  10. pergh..... kutuk kerajaan tapi bila bagi duit sapu gak.. pukimak2 mcm nie la yg aq benci... talam dua muka...dahlah jilat puki babi pastu boleh g sapu gak duit br1m .. ko x rasa malu ke????

    ReplyDelete
  11. nasib baiklah pukimak nie x de depan aq klu x dah lama aq suruh dia jilat puki anjing dulu sebelum ambik duit.........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Burit Mak Hang Bedah, duit tu umno punya ka? Macam bangsat punya bedah....

      Delete
    2. Duit itu bukan UMNO yg punya, juga bukan penerima BR1M yg punya. Krn setahu sy penerima BR1M itu terdiri dr org yg tidak dikenakan cukai pendapatan. Dan org yg dikenakan cukai pula tidak layak memohon. Dan sudah tentu duit itu dtg dr org yg membayar cukai. Jadi kpd tuan-tuan yg tidak pernah membayar cukai pendapatan atau pun apa-apa sumbangan pun kpd jabatan kerajaan, janganlah memalukan diri sendiri dgn mendakwa duit itu sbg duit rakyat.

      Delete
    3. Pakatan Rakyat mana tau erti malu kerana mereka memang dasar tak tahu malu. Duit yang kerajaan beri itu memang bukan duit UMNO, tetapi kerana dasar Barisan Nasional jugalah yang menyebabkan dapat beri bantuan ini. Kalau nak harapkan PAS sibuk mintak sedekah sana sini, kutip guna kopiah, tin milo, tin sardin, pakai plastik, pakai tempurung.

      Duit derma Memali apa cerita?

      Duit sedekah buat lebuhraya di Kelantan apa cerita? Berapa banyak dah dapat? Berapa banyak dah digunakan? Kerja dah mula ke belum? Kalau setakat Nik Aziz buat majlis perasmian, jangan nak berlagaklah, tak siap lagi pun. Sedarlah diri.

      Rakyat Malaysia sekalian perlu berhati-hati dengan Pakatan Rakyat ini, mereka golongan yang buruk dan keji yang tak sedar diri, jangan terpengaruh dengan mereka ini kerana anda pun boleh jadi keji kerana mereka ini walaupun berserban, berjubah, kononnya ulamak, ustaz atau tok guru, tetapi berkelakuan liar entah apa-apa. Sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Kepada puak pecacai yang meluat nak baca komen saya, tak payah bacalah saya tak pernah paksa anda baca pun, tapi kalau nak baca dan lepas tu sakit hati, itu anda punya pasal kerana apa yang saya tulis adalah kebenaran dan hakikat, takkan nak sakit hati dengan kebenaran dan hakikat kot? Gunakan akal fikiran dengan baik, barulah boleh jadi manusia yang tahu berfikir. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    4. En Mohd:
      01. BN hutang duit KWSP. PAS mintak sedekah pakai tempurung? hehehe nampak sgt penipunya.
      02.tabung memali? Apasal polis hentikan siasatan penyelewengan ini? Polis tidak menjumpai bukti yg ia diseleweng.
      03. Pakatan Rakyat keji? satu generalisasi yg ditambah2. Maknanya BN juga keji krn ada pemimpin2nya yg rogol amah (amah tu kaya-raya skrg walau laki bini tak kerja), raba punggung GRO, skandal dgn adik ipar, rasuah dll.

      Sekian, terima kasih.

      Encik Mail Kerbau
      (bekas suami pertama Kak bedah)
      04. kpd en mohd tak payah sakit hati baca komen ni sbb buat apa marah dgn kebenaran & hakikat? betul tak?

      Delete
    5. anan 2.50...mike mesi ahli dap, parti cap kepala babi tunggal kott... kalau ahli pas mesti penah tengok ahli kutip duit rakyat guna tabung tempurong jantan.. kalau orang pkr mesti syok tengok nuar balun ciner doll... cakap merapu dengor buai orang tak guna mat.. ...nak bukti cer tanya mat sabu...

      Delete
    6. En. Mail Kerbau:
      1. Selama tuan hidup, pernah tuan dengar pencarum KWSP yg tidak dpt mengeluarkan duitnya bila sampai umur pengeluaran disebabkan wang KWSP sudah habis dipinjamkan kpd kerajaan?
      2. Tuan tahukah berapa jumlah wang yg telah terkumpul sejak dr tercetusnya peristiwa menali hingga kini? Adakah catatan rekod jumlahnya?
      3. Dlm setandang pisang takkan semuanya baik. Begitu juga pemimpin BN dan PR. Sy tidak melihat pemimpin secara individu tetapi kekuatan dan kesefahaman gabungan parti keseluruhannya. Pemimpin yg rosak boleh diganti tetapi gabungan parti yg cacamarba dan sering tidak sependapat tidak patut diberi kepercayaan mentadbir negara.

      Delete
    7. Kalau Barisan Nasional hutang duit dengan KWSP apa masalahnya? Kerajaan berhutang kerajaan bayar balik, malahan kalau kau kata polis hentikan siasatan terhadap kes Tabung Memali, maka dalam kes kerajaan hutang duit dari KWSP tak pernah ada sisasatan pun, ini menunjukkan kerajaan tak ada masalah dalam kes hutang duit dengan KWSP. Tetapi sekarang ini CN Al-Afghani dah lapor polis semula pasal kes Tabung Memali itu, malahan dalam laporan itu dinyatakan bahawa PAS telah menjual mesin jahit Bengkel Memali, apasal jual mesin jahit itu sedangkan mesin jahit itu boleh digunakan oleh balu Memali untuk mencari rezeki?

      Kalau pasal bukti kes penyelewengan Tabung Memali, dulu CN Al-Afghani terpaksa merengkok dalam penjara kerana terpengaruh dengan ajaran militan PAS, sebab itulah siasatan tidak berapa mantap, sekarang ini tunggulah siasatan dari polis, sekarang kita nak lihat apakah Hadi Awang, Mat Sabu, Azizan Razak, Yusof Husin, Mahfuz, Salahuddin dan pimpinan PAS yang lain berani ke nak beri kerjasama dengan polis dan beranikah mereka untuk hadir ke mahkamah untuk beri keterangan?

      Kerana biasalah Pakatan Rakyat nak sekat Shamsidar dari jadi saksi kes Anwar saman Nallakaruppan sampai sanggup buat perhimpunan liar, malahan dalam kes kelakuan tak senonoh seorang pimpinan Pakatan Rakyat yang memperkosa pembantu lelakinya, sanggup Pakatan Rakyat berdemontrasi liar di jalanan, di depan mahkamah untuk ganggu konsentrasi hakim, ini adalah salah satu bukti kekejian Pakatan Rakyat, golongan keji yang tak tahu malu.

      Pasal tuduhan seorang pembantu rumah yang dituduh dirogol oleh seorang menteri, ada rakaman cctvkah? Ada rakaman videokah? Ada bukti DNAkah? Apakah menteri itu pernah hasut penyokongnya supaya berdemontras liar di depan balai polis atau di depan mahkamah untuk halang kes sebagaimana yang dibuat oleh pimpinan Pakatan Rakyat yang sanggup hasut penyokongnya berdemontrasi liar di depan mahkamah untuk ganggu prosiding kes? Jangan sibuk nak kelentonglah, Pakatan Rakyat sememangnya telah terbukti luar dan dalam, zahir dan batin memang keji dan tak sedar diri, termasuklah diri saudara sendiri yang masih tak sedar diri kerana saudara dan geng-geng Pakatan Rakyat adalah golongan yang tak tahu malu, jadi mana ada tahu apa itu sedar diri. Sedarlah, bertaubatlah. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihaku, Demi Agama, Bangsa dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    8. Terbaik anon 9.20 hihihi

      Delete
    9. Mail Kerbau, baiklah, kalau kau ingat PAS mintak sedekah lepas ceramah guna tempurung itu tak berapa sesuai sebab kecil, tak apalah, kali ni aku kata PAS kutip derma guna tong sampah, lebih besar dari tempurung, banyak sikit boleh kutip. Kalau tong sampah pun kau kata masih kecil, tak apalah, PAS mintak sedekah guna tong taik lepas ceramah, lagi besar dari tong sampah, puas hati? Apalah PAS ni, berlagak tuduh UMNO macam-macam, tetapi UMNO bantu rakyat, tapi PAS asyik memeras duit rakyat, derma ikhlas konon, dengan memmpergunakan agama, putar belit sana sini, maka rakyat pun bagilah sedekah pada PAS. Memang PAS tak sedar diri.

      Kepada Mail Kerbau, kalau kau tak puas hati dengan komen saya ini, jangan baca, kalau tidak kau jadi ting tong kepala terus berkubang dalam lumpur 1000 hari 1000 malam pula nanti. Ingatlah apa yang saya nyatakan di sini adalah hakikat dan kebenaran, jangan nak kelentong lagilah kerana kebatilan akan dimusnahkan oleh kebenaran. Apa yang jelas adalah Pakatan Rakyat asyik memeras duit rakyat, tetapi Barisan Nasional asyik bantu rakyat dalam semua hal. Sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    10. aq setuju sangat dgn kenytaan ko tue... diorang fuckatan nie mmg pukimak... suap mcm2 tapi still x leh nak hargai....

      Delete
    11. Musykil jugak ek...kutip duit rakyat masa ceramah, dahkira merompak la tu.
      Beri ceramah, siap maki hamun UMNO, dah kira fitnah la tu. Bila berdoa plak siap cakap BN KO BN KO BN KO.., dah kira meroyan la plak;.

      littlesamurai

      Delete
  12. bravo Encik Mohamad dan Juragan69 !!!! Teruskan perjuangan menentang KEJAHILAN,FIKIRAN SINGKAT, TOHMAHAN PR, BUSUK HATI DAN SEGALA KEKOTORAN MINDA pihak pembangkang agar mereka terus terkangkang dan masuk longkang....

    ReplyDelete
  13. Saya rasa...semua yg baca tulisan En Mohamad/Juragan69 termasuk puak2 pakatan...semua dah buka mata...nampak terang-benderang dan jelas...selama ini fikiran dan mata dema sempit dan terkatup...
    Saya percaya selepas ni semua yang baca tulisan En Mohamad/Juragan69...akan pusing dan set-up minda dema...:
    Kami SAYANG UMNO...
    Kami SAYANG BN...
    Kami SAYANG YAB DSN s/isteri...
    Kami SAYANG YBHG TUN M s/isteri...
    Kami SAYANG negara MALAYSIA Tercinta...
    INSYAALLAH...AMEEN...
    TERIMA KASIH En Mohamad/Juragan69...
    Kami BENCI pakatan...yang merosakkan dan menghuru-harakan keharmonian dan kesejahteraan.

    ReplyDelete
  14. Bukan duit UMNO, kisah apa?

    Listen! Listen! Listen! UMNO dah nak mampus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello, China Doll dah jongket ke?

      Delete
    2. Kesian kat lu, ketua sedap2 balun Cina doll, lu apa dapat?

      Delete
    3. YOU SHOULD LISTEN DUNGGU. KAU JADI BALACI DAPPIG JATUHKAN MARUAH MELAYU LEPASTU KAU TUDUH UMNO. KETUA KAU BANYAK BUAT SILAP PUN KAU SETUJU. MMG SAH KAU ORG NI JENIS TONGGONG.

      Delete
    4. Awak tak kisah sbb tak payah susah-susah bayar cukai. Yg bayar cukai ni kisah sbb duit pembayar cukai ada sikit dlm tu. Kalau kerajaan x bentuk negara yg stabil dgn peluang pendidikan ke tahap tinggi, dgn peluang pekerjaan yg bermacam-macam, dgn bantuan kpd pengusaha IKS bumiputera, awak rasa bolehkah kami semua mendapat pekerjaan yg baik? Bolehkah kami semua membayar cukai? Jadi yg tidak bayar cukai please... Listen! Listen! Listen!

      Delete
    5. Woi Anon 9;28... Jgn perasanla,,,byk sesgt ke bayar cukai???? Berlagak

      Delete
    6. Tak byk mana pun. Tapi lebih baik dr yg x byr langsung kmudian ambik duit, kmudian lepas ambik duit kutuk balik kerajaan.

      Delete
    7. Bhai...09.07 aku setuju dgn apa yg lu katakan...bnyak atau sedikit yg penting kita dah jalankn tanggungjawab kita kepada negara....dan mmng benar org yg tidak menyumbang tidak kesah pun...ayat klise itu tanggungjwb kerajaan...

      Delete
  15. Org kasta bawahan faham faham sajalah. Bagi sepuloh sen pun merela rebut. Inikan pula Brim. Blh tlg mak bapak kat estate tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...maaf ya,rasanya tak manis lu gunakn ayat yg sebegitu bhai...aspirasi bn jelas utk mmbantu rakyat pertengahan yg membentuk 60% dari rakyat malaysia tnpa mengira kaum... Saya mohon maaf andai teguran saya tidak diterima...

      Delete
    2. Sokong Juragan 69, aspirasi Barisan Nasional adalah membantu rakyat dalam semua peringkat tanpa mengira agama, bangsa dan negeri tempat mereka tinggal. Barisan Nasional adalah pemangkin kemajuan negara dan pemangkin kesejahteraan rakyat.

      Pakatan Rakyat pula adlah tukang peras duit rakyat dengan alasan dermas ikhlas dan jihad, entah apa dijihadkan tak taulah, mungkin jihad bayar upah penceramah pembohong mereka yang asyik berceramah membohong siang dan malam itulah.

      Barisan Nasional sibuk bangunkan negara dan rakyat, tetapi Pakatan Rakyat sibuk dengan ceramah membohong, hasutan dan demontrasi liar pula.

      Memang Pakatan Rakyat teruk dan keji, tetapi Barisan Nasional penuh dengan wawasan dan keprihatinan. Selama lebih 50 tahun telah terbukti kejayaan Barisan Nasional menjayakan negara ini demi agama, bangsa dan tanah air. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihaku, Demi Agama, Bangsa dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  16. Keling pukimak patut dibunuh je.

    ReplyDelete
  17. cakap lebih duit kerajaan bagi ambik jugak tak malu punya paria cerita banyak kira beruntong apa yang kerajaan lakukan masa kini. ...

    ReplyDelete
  18. Dulang paku serpih menuduh orang anu war yang lebih...cerdik x boleh d ikut bodoh x boleh d ajar. .has utk cai.

    ReplyDelete
  19. Kali pertama bukak blog2 politik nie.Hebat hujah yg dikemukakan khasnya dpd bn n bagi pihak pr banyak bagi hujah sakit hati jer.

    ReplyDelete
  20. Dia ni tak dapat BR1M pun tak apa. Kita mungkin tak tahu, beliau dapat elaun tiap-tiap bulan dari NGO pembangkang. Kau teka achi ni nak perjuangkan pembangkang kalau tak ada habuan. Beliau dan kuncu2 di Universiti di beli dan di bayar elaun. Kalau tak percaya sila siasat.

    ReplyDelete
  21. hoi pk!! Lu cakap biar beradap sket, jgn nak menghina gadis semulia bawani ni!! Bila masa dia masuk islam smpai lu nak hina dia panggil minah ha!! Panggil la dengan gelaran yg lebig mulia, minachi ke, tanggaci ke.. Lu suka2 je memfitnah nama dia!!

    ReplyDelete
  22. hoi pk!! Lu cakap biar beradap sket, jgn nak menghina gadis semulia bawani ni!! Bila masa dia masuk islam smpai lu nak hina dia panggil minah ha!! Panggil la dengan gelaran yg lebig mulia, minachi ke, tanggaci ke.. Lu suka2 je memfitnah nama dia!!

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!