ANCAMAN SEBENAR UMNO ADALAH INI!

Kata orang gambar menceritakan segalanya.....dalam maksud gambar ni beb....

34 Responses to "ANCAMAN SEBENAR UMNO ADALAH INI!"

  1. depan ka blakang ka, yang pasti UMNO mampus

    ReplyDelete
    Replies
    1. melesettt tue ...sebenarnya pakatan haram yang mamposs...pkr terus lenyap ditelan bumi...

      Delete
  2. Budaya turun temurun dari kesultanan Melaka lagi sehingga kehari ini, sifat hasad dengki, irihati dan menikam dari belakang, demi menjaga kedudukan, mendapat tempat dihati pemimpin.

    Jika dahulu berlaku sekitar istana dan balairong seri, tetapi sekarang merebak didalam bahagian, negeri dan pusat. UMNO perlu istiqamah, usaha berterusan mengubati barah yang melumpuhkan kuasa bangsa ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...mmng benar apa yg lu hujahkan, selagi adanya melayu yg pandai bermuka2 maka smpi kiamat pun melayu tidak akan maju dan berjaya utk mnjadi bangsa yg di hormati.selagi perwaris darah sikitol masih mengalir di dlm institusi melayu selagi itu pengkhianatan kepada bangsa kita.

      Apatah lg apabila semakin ramai melayu liberal yg berlegar utk mengadudomba kesepakatan bangsa melayu yg masih kekal dgn budaya melayu...apabila melayu liberal yg meletakkan adap dan budaya itu dibawah telapak kaki...maka pasti nya susur galur melayu itu hnya menjadi sejarah dlm peradapan melayu.

      Delete
    2. Juragan Singh, jangan kutuk Najib lebih-lebih.

      Delete
    3. Hohihiho... X guna keje penat2 utk umno slagi nak tikam blkg sesama sdiri. Itulh umno parti keramat yg tikam blkg

      Delete
    4. Juragan 69,
      Kenapa ni nak kutuk orang melayu pulak?
      Tanpa pemimpin melayu umno, banyak orang melayu mati tak makan...kena ingat tu....

      Delete
    5. Bhai...selama ni yg didlm pas dan sebahagian kecil dlm pkr bukan melayu ke!!

      Delete
    6. Juragan 69
      Melayu pas/pkr dengan melayu umno mereka sangat berbeza, walaupon kedua-duanya melayu.

      Delete
    7. Bhai 06.39 itu jawapan klise,anak jiran aku pun blh bg jawapan camtu...

      Delete
  3. Aku dapat merasakan harapan rakyat untuk perubahan. Dimana2 aku berjalan seluruh negara dan bercakap dengan sesiapa pun mereka tahu perubahan akan datang dalam 2 bulan lagi bila jangka hayat UMNO tamat secara automatik. Mampus buat selamanya. Merdeka! merdeka! merdeka!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko bjln dlm tropicana, marang, ... Tp aku da jln 1 dunia.. Smua ckp mlysia bgus... Dlm mlysia, smua bersyukur.. Ko je xbsyukur.. Hal kalimah allah hampa xdpt sttle atr pas dan dap, nk jg islam bersama??? Tpuk dada, tya iman... Jgn jd munafiqqqq.. Mlysia da merdeka...

      Delete
    2. Ya ka? umum la pilihanraya kalau apa yang kau cakap betul. Tunggu apa lagi. Grow a pair of balls motherfucker

      Delete
    3. Bhai 10.40...jgn terlalu takbur...mnkn pernantian itu lebih baik dari lu menangis tak cukup hari...bhai ia pasti datang,so sabar ya....sementara ni bnyk beristifar dan muhasabah diri

      Delete
  4. juragan 69 9.07pm kata ..."selagi perwaris darah sikitol masih mengalir di dlm institusi melayu selagi itu pengkhianatan kepada bangsa kita."


    BETUL2...MELAYU KITOL BUDAYA POLITIK UMNO....puncanya...

    melayu HANYA bagus bila beragama & berilmu .. tapi melayu2 jahil yg bangang dok dengar "hadis palsu" UMNO sepanjang hayat, otak katak tak keluar dari tempurung....


    UMNO goreng apapun ditelannya butatuli ... mengaji agama tak nak, masjid/ surau datang bermusim saja, hidup bermentaliti kebendaan dan hiburan saja.... mana nak terima hujjah alQuran & al hadist.. Allah kata liwat/zina adili ikut hudud.. mereka, UMNO bangap ni asyik nak "BERSUMPAH MUHABALAH" saja... entah betul, entah palsu.... macam la syariat Allah tu cacat jika tak bersumpah!

    Kalau dengar criter UMNO APCO ni... ribuan PAS hadir sokong Hassan ali konon,... macam dah ranap saja PAS ni dek hebatnya Hassan Ali! ...tapi entah puak mana yg dikerah kerumun Hassan ali nih..... sama seperti Ibrahim ali & zul Nordin dulu... KONONNYA habis orang PAS keluar parti... TAPI bila Himpunan BERSIH 2.0 selesai..... barulah nyata 'cakap besar' brahim ali tu PALSU! hassan ali ni pun sama.... syok sendiri.... HAKIKATNYA UMNO TIPU DIRI SENDIRI.. nak tunjuk HEBAT tapi rakyat dah MELUAT!

    insya allah.. lagi banyak fitnah kepada para pejuang rakyat.. lagi kental SEMANGAT rakyat yang inginkan PERUBAHAN SISTEM PENTADBIRAN KERAJAAN MALAYSIA harus dijayakan!

    HAPUSKAN UMNO, HAPUSLAH KITOL! PRU13.. ABU!

    ReplyDelete
  5. 1946 UMNO ASAL- DATO' ONN JAAFAR, DENGAN MISI SEMANGAT NASIONALIS WATANIAH & KEMERDEKAAN
    1972 UMNO ASAL- TUN AB RAZAK HUSSEIN, DENGAN NASIONALIS PERPADUAN & PEMBANUNAN
    1988 UMNO BARU- MAHATHIR, DENGAN IDEOLOGI SEKULAR ASOBIAH & KAPITALIS PENSWASTAAN

    2013? UMNO ISLAMIS - DIPELOPORI OLEH SIAPA?????? , BERTERASKAN DASAR ISLAM SYUMUL ???


    UMNO perlu kembali secara dasar & praktis kpd Islam yang hakiki & syumul ... barulah pada masa itu aku pun yakin.. UMNO akan membawa wadah risalah Rasulullah SAW & amalan khulafa' arrashidin... kita tukar nama UMNO=United Malays National Organisation kepada "United Muslim Nations Organisation" ..........dan PAS pun wajib sokong UMNO (United Muslim Nation Organisation).

    ReplyDelete
  6. Salam bhai...adakah lu seorg rasul utk mengata kan Allah hnya menerima 3kalimah syahadah pas...adakah syahadah pas itu 3...'aku naik saksi bahawa sesungguhnya aku ahull pas'dan bagai mana dgn syahadah umat islam negara lain.

    Bhai...adakah solat ahlul pas saja diterima oleh Allah..puasa dan zakat serta haji itu hanya bergantung kepada borang keahlian dan bukan atas lengkap segala rukun dan tertib didlm beribadat...adakah ahli2 umno yg telah meninggal dunia itu matinya sebagai kafir..dan apabila pr berkuasa maka segala kubur itu di bongkar utk diasingkn antara umno dan pas..

    Bhai adakah lu mengatakan bersumpah mahalah itu palsu walaupun secara terang dan jelas diatas nama Allah...bagaimana dgn 2kalimah syahadah yg dibuat atas nama Allah..
    Adakah lu ada karamah utk mengetahui rahsia Allah..melebihi wali yg dirahmati Allah.

    Bhai adakah hudud itu perjuangan pas..tidakkh lu mendahului ulamak pas yg tunduk kepada bapak segala ulamak iaitu hj karpal singh...bhai adakah suatu jenayah yg jelas terakam tidak boleh dijadikan bukti??? Bhai kecanggihan teknologi tidak menyalahi hukum di dlm Al quran...bhai islam hina kerana kita terkebelakang...umat islam seperti lu setaraf taliban yg dihina...adakah hidup ini hnya utk akhirat saja dan biarkan bangsa lain menikmati kurniaan Allah...malu bhai jika kita mentauhid kn Allah tp kita tidak bersyukur dgn kurniaanNya.

    Bhai adakah syarat utk menjadi murtad yg ditetapkan Allah telah bertambah dgn keluar pas atau dipecat maka individu tersebut otomatik keluar islam...bhai adakah pegawai agama islam yg dilantik oleh kerajaan juga kafir...klu benar adakah lu berani istihar didlm blog ini yg lu ANAK HARAM dan zuriat lu juga mewarisi status ANAK HARAM...

    Adakah lu berani meletakkan akidah lu sebagai taruhan yg pas TIDAK PERNAH menfitnah umno dan segala fitnah itu hnya dari umno.....bhai sesungguhnya pewaris darah sikitol itu antaranya lu...bhai ada jgn lg menipu umat islam dgn retorik hudud dan negara islam...kena sergah dek af hj karpal...terus berikan dalil yg hudud dan negara islam hnya retorik belaka...

    Bhai jgn jd melayu bangsat..umat islam bangsat dek kerana politik yg tak kemana...bhai sebelum lu cuba utk berhujah cuba cari data kerusi parlimen...berapa yg pas tandingi berapa dari dap...dan berapa dari melayu(sbb tak masuk pas tak blh sebut umat islam)pkr...bhai dimana kuasa politik pas...adakah segalanya utk dap dan pkr...pas cukup jd menteri hal ehwal agama atau penasihat agama LKS...anwar akan dihantar ke penjara oleh dap...lu fikirlah

    pru13..undi ABU(ALLAH BERSAMA UMNO)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesian umno terkial2 mencari2 AKAR PERJUANGAN yg dah lama reput sejak dilacuri Madey pd tahun 1990han......

      Pentadbiran pusat UBN terlalu "too politicking" dalam memberi perkhidmatan kepada rakyat seperti BR1M, bantuan SAR, bantuan subsidi baja padi, royalti minyak negeri, isu pengurusan air Kelantan yang pinjaman pembangunannya dikekang, dll

      umno semakin pupus para pejuang tulinnya.... yg ada jenis 'katak' yg melompat kesana atau kesini kerana WANG! budaya politik wang, politik cari makan....

      Delete
    2. kenapa nak salahkan Tun M dalam hal ni??bkn kah semasa era Tun M dulu satu2nya negeri yg tdak dimenangi oleh BN hnyalah Kelantan selain daripd tu BN menang byk kerusi di tempat lain hinggkan mampu mmbntuk kerajaan tang kuat selama 5 PRU..tiba2 saja era kegelapan mula menyelubungi BN ketika Pak Lah menaiki takhta sbgai presiden UMNO,melayu berpecah belah,ahli2 parti mula merasakan tidak puas hati dan menyebabkan tsunami politik di malaysia..kpd ahli parti UMNO mahupun yg nak bertanding ingat satu perkara kalau kau tikam bertubi2 dari belakang sekalipun jngan ingat kau boleh menang sebab yg nak buat keputusan ialah rakyat dan di malaysia rakyat yg berkuasa..!

      Delete
    3. Juragan 69.
      Panjang lebar hujjah anda bagi mempertahankan UMNO, YES!
      Semoga annda akan terus hidup bersama umno, tanpa umno siapa lah anda.

      Delete
    4. jurgan 69

      maksum sangat ke ketua2 UMNO sampai tak leh ditukar dgn ketua2 melayu lain?

      orang kafir harbi USA, Israel tau pilih & tukar pemimpin yg hilang kredibiliti... inikan orang Islam yg dinyatakan dlm alQuran supaya lantik yg terbaik dikalangan kamu... bukan yg jahil, bukan yg fasik, bukan yg zalim....

      Delete
    5. Bhai 07.22...tnpa pr lu siapa bhai...mnkn lu spesis yg merajuk didlm umno yg hajat lu tak kesampaian...dan pilihan terakhir adalah menjadi sikitol yg berlagak perjuang reformasi...bhai siapa pun aku,aku komited dgn perjuangan umno....

      Bhai 09.25 dan adakah pemimpin lu bertaraf wali...adakah perjuang terdahulu memaafkn penghinaan dap...aku adalah ahli umno,bukan ahli ds najib..muhyidin dan aku tidak akan menjadi seperti ahli anwar...bhai satu2 entiti ttp akan ujud selagi ada ahli...tetapi sseorg yg hebat ttp akan mati...

      Apakah hukum pemimpin yg memberi dua persepsi berbeza utk satu isu...dan aps pula hukum pemimpin yg bercakap berbeza di antara ahli dan pemimpin parti sekutu...
      Bhai siapa pemimpin MELAYU yg lain...
      Pemimpin pkr...dimana perjuangan melayunya...begitu juga pas...islam..hmm lbh penting restu karpal dan LGE dari rahmat Allah...lu fikir lah

      Delete
  7. ANCAMAN UMNO .... budaya korupsi & tikam belakang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO sudah tidak relevan lagi dalam konteks perjuangan Melayu Islam hari ini...... ramai yang penyangak haprak & pengkhianat bangsa berbanding pejuang sebenar!

      Allah & Rasul SAW menganjurkan kita umat Islam berhijrah dari memihak kepada golongan ahli munkar kepada golongan Islamis & pejuang keadilan...... mengapa kita hendak abaikan perintah Allah & Rasul ini semata2 menjaga kepentingan para pemimpin korup & zalim yang peralatkan UMNO, ISLAM, MELAYU & RAJA ???????

      Delete
    2. Bhai...yg tak relevan ialah lu bhai,siapa perjuang bangsa...lu,nik aziz,anwar,mat sabu....siapa bhai...umno ttp relevan selagi perjuangan umno ttp berpaksi kpd agama, bangsa dan negara....adakh perjuangan pr lbh relevan...kepada siapa bhai...

      Utk apa kita gunakan hijrah sebagai alasan sedangkan permasalahan yg ada pun tak mmpu perjuang islamis huraikan...bhai dap pun perjuang islam ke..'over my dead body'
      Permasalahsn kalimah Allah pun perjuang islam tak berani nk sangah..bhai hj hadi atau muhammad rasul lu...jesus atau Allah tuhan lu...dan ada2 mana2 nas yg mengatakan perjuang islam mesti diam wlupun tak faham apa yg di perjuang dan bertakbir utk ketua wlupun ketua jual maruah agama...lu fikirlah

      Delete
  8. Faktor utama: UMNO sangat suka menyimpan org2 dungu dan kumbahan tahap dewa2 spr pak BODO bLAH BODO berTANGKUP, Hairy Berukludin, Jin berDANSA, HISHAM SotongUDIN, Najeep Marshmallow, Rosmah Shopping Center, Nazri Babiwee, Taip Sexer... fuh!!! byk sgtlah!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...adakah lu cukup cerdik dgn menamakan nama org lain dgn tujuan utk menhina....bhai biar kita hodoh jgn kita bodoh...adakah kebiadapan lu ini mengambarkan pilihan lu tepat....sedih bhai...

      Delete
  9. jembalang & hantu raya dalam UMNO terlalu banyak! susah pawang nak ubati........ para pawang dah bermesyuarat supaya buang kelaut aje UMNO & jembalang2nya itu pada PRU13 ni, baru selamat Malaysia dari gangguan2 jembalang2 n hanturaya2 belaan UMNO tuuu !

    simpang dari malaikat 44, pohon hapuskan badi UMNO ni, TOK BOMOH ooiiii!

    ReplyDelete
  10. Adakah lu antara pawang tersebut...pergh bagus malaysia ni di bawah unno ni....smpi pawang pun ada job...dan sempat berblog lagi...hebat lu bhai....respek lu bro

    ReplyDelete
    Replies
    1. Juragan 69...sebab tu lah aku saran kan engkau pertahan umno sebaik mungkin, supaya m'sia diperintah pR, dan juga memastikan engkau tidak akan mati kering.

      Delete
    2. Hahaha....pergh lu punya ayat,uuuu takut aku...andai bn perintah lagi...lu tak malu ke yg bn ttp mengemukkan tanpa peduli lu dari parti apa...apa yg ada dlm impian lu.. Lu ada maruah ke ufk terus menjadi rakyat malaysia...bhai aku dh bnyk jmpa spesis mcm lu...bila dpn pemimpin umno,kasut dia pun lu jilat...tp duk kedai kopi lu lbh maksum dr hj hadi...jdlah org yg bermaruah dan bukan sebangsat kitol...lu fikirlah

      Delete
    3. org2 umno dan penyokong2 umno adalah manusia biasa. xsunyi dari membuat kesilapan, tp dari dulu sampai kini org2 pas dan yg mutakhir org2 pkr merasakan merekalah manusia2 terbaik yg ada kat bumi bertuah mlaysia ini. semua kejelikan dihumbankan kpd kerajaan yg ditunjangi oleh org2 umno. tp pada masa yg sama menikmati semua kemudahan yg telah diberikan oleh kerajaan yg ada pada hari ini. anda org2 pas dan pkr xpernah tahu berterima kasih apa lg bersyukur dgn nikmat tuhan. cerminkan diri anda dahulu. nilai parti anda sebelum mencaci parti org lain. jwb dgn iman sucikah parti anda....

      Delete
  11. PKR akan mampus tahun ni

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!