PENYOKONG DAP BABI BAKAR KENDERAAN JPJ!

Empat cedera parah manakala 21 lagi cedera apabila sepuluh kenderaan terlibat dalam kejadian kemalangan di Kilometer 12 Jalan Ipoh-Lumut dekat Ayer Tawar, Sitiawan, semalam.

Timbalan Ketua Polis Daerah Manjung, DSP Ahmad Mat Isa, berkata mangsa yang mengalami kecederaan parah dikenali sebagai Fatimah Abd Rahman, 44 dan Wong Lan Chang, 69.

Menurutnya, identiti dua orang mangsa masih lagi sedang dikenalpasti.

Beliau berkata, kejadian berlaku kira-kira jam 12.30 tengah hari apabila sebuah kenderaan jenis Toyota Fortuner yang dinaiki tiga orang pegawai Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Seri Manjung berhenti di persimpangan lampu isyarat di Pekan Ayer Tawar berhampiran Sekolah Menengah Methodist.

“Semasa menunggu lampu hijau, tiba-tiba sebuah lori yang membawa muatan kelapa sawit dari arah Ipoh telah melanggar kenderaan JPJ berkenaan.

“Selepas itu pegawai berkenaan keluar dari kenderaan, orang ramai mula menyerbu mereka menyebabkan anggota berkenaan bertindak melarikan diri kerana khuatir dicederakan orang ramai,” katanya.

Menurutnya, hasil siasatan polis mendapati kenderaan JPJ telah cuba diterbalikkan dan dibakar tetapi berjaya diselamatkan pihak bomba.

Beliau berkata, seramai 25 mangsa terlibat dalam kemalangan berkenaan dan ke semua mangsa dihantar ke Hospital Seri Manjung untuk rawatan lanjut.

Menurutnya, antara kenderaan yang terlibat dalam kemalangan itu ialah dua lori tiga tan, dua bas sekolah yang tidak mempunyai penumpang, lima kereta dan sebuah motosikal.

Sumber: Perak Today

13 Responses to "PENYOKONG DAP BABI BAKAR KENDERAAN JPJ! "

  1. ko ni nak spin kasi cerdik sikit boleh tak?
    cuba ko pikir, logiknya kalau lori tu sondol belakang kereta jpj, macam mana yang lain2 pon boleh eksiden? sedih la aku ngan kau ni

    boleh tak jangan politik kan semua benda?

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah nama dia anjing UMNO maka bodoh la dia. Dia tak leh fikir tahap manusia lain cuma tahap anjing menyalak saja.

      Delete
  2. Fitnah lagi. Kelam macam keluarga parpu ja aku tengok.

    ReplyDelete
  3. admin ni bukan kes dekat lampu isyarat.. tak nampak ke lori tu terlebih muatan... agak2 la... saya dah biasa ternampak lori kena kejar jpj... kat ipoh, manjung dan alor gajah...kadang2 juga ternampak polis kejar penjenayah... dari segi kesalahan lori yang langgar kereta jpj memang sengaja atau disengajakan untuk membunuh angota jpj itu...

    ReplyDelete
  4. Apa benda la ko nie HOUSE PK....ko buat citer camnie...camnaorg nak percaya citer ko yg lain....meh sini aku ajar...sebuah lori yg terlebih muatan telah didapati melanggar lampu merah di kaw sekolah yg sesak dgn kanak2. Ketika kejadian...terdapat kakitangan jpj di kaw berkenaan yg sentiasa memantau keselamatan murid2 sekolah setelah menerima aduan org ramai sebelum ini. Melihat kejadian ini...anggota2 jpj berkenaan cuba mengejar lori tersebut utk diambil tindakan supaya menjadi cth kepada pemandu2 yg lain...walaubagaimana pun..keenganan pemandu lori utk berhenti ketika cubaan penahanan menyebabkan kemalangan. Hhhahahah camtu la cerita...kalau nak cover line lg.....tambah....setelah siasatan lanjut di buat...didapati...pemandu adalah warga asing yg tidak mempunyai permit yg sah.....kalau nak hentam pembangkang lak...kau citer camnie..... Disebabkan pemandu lori tersebut dipercayai penyokong pembangkang ( DAP ) berdasarkan kepada pakaian beliau...penyokong DAP yg lain telah bertindak liar dgn membakar kenderaan JPJ dimana mereka menganggap pegawai ini adalah tali barut kjaan yg melaksanakan AES.....hahahhah...camna...ok tak....dr bjb

    ReplyDelete
  5. Kat atas ni semua pandai baca.tapi tak faham
    apa yg dibaca.
    Itu kan kenyataan timbalan ketua polis daerah
    manjung.
    House pk pulak ambil sumber dari perak today.
    Baca bagi faham betul2 lah.

    ReplyDelete
  6. Korang tengok la yg buat kerja mejoritinya keling dan cina lahanat.aku x pikir org melayu buat kerja ganas macam ne.Keling dan cina babi yang anti melayu ne dah mula sikit demi sikit mencabar kesabaran orang melayu,x pe la buat la sampai setakat mana yang mereka boleh buat,tunggulah sampai kesabaran kami orang melayu terhapus,nanti bila sampai masa orang melayu mengamok pihak polis sibuk pulak menghalang kerana nak menjaga keamanan,sebab 2 la mrk ne semakin besar kepala...Keling ne belum kena lagi penangan orang melayu macamana cina kena masa 13mei dulu.Aku memang tunggu jer masa....

    ReplyDelete
  7. BAGUS...SKRIP DRAMA YG TELAH DI ATUR JALAN CERITA NYA BEGITU TERANCANG SEKALI... ANUGERA BEST DIRECTOR MILIK ANUWAR LAKNATULLAH ...MAMPUS KAU ANUWAR ada lah lebih baik..KO Anuwar KO Anuwar...mari kita sama2 buat doa qunut Nazillah...AMEEN

    ReplyDelete
  8. ala klu tak pasal pembangkang tak jd lah mcm ni...pembangkang menyusahkan org je bg jalan jem n kumpul ramai2 lah eeuuuwwww

    ReplyDelete
  9. bala menimpa kat negara kita ni semua sbb pas lah drg murtad negara kita yg dpt bala..klu aq jumpa lah org2 murtad tu semua aq nk jentik telur drg

    ReplyDelete
  10. Ingat ape tahan lori blh dapat rasuah lebih cikit,,,,kesian lah kat drebar lori jugak ,mereka pon tgh mati cari mkn...skrg pe dah jd ...padan muka la ko jpj

    ReplyDelete
  11. Ingat ape tahan lori blh dapat rasuah lebih cikit,,,,kesian lah kat drebar lori jugak ,mereka pon tgh mati cari mkn...skrg pe dah jd ...padan muka la ko jpj

    ReplyDelete
  12. Komunis ada belanja tu.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!