PANAS! KEBERANIAN TUN M DI BOSNIA YANG MESTI ANDA KETAHUI! WAJIB BACA

Satu dunia tahu tentang 'pendalangan' Tun Dr. Mahathir dalam Perang Bosnia dan Kosovo. Walaupun Amerika Syarikat dan negara-negara Eropah cuba mencari dan mendapatkan bukti tentang pembabitan secara langsung Tun Dr. Mahathir dalam perang tersebut, sehingga sekarang negara-negara pengganas tersebut masih gagal memperolehinya.

Disebabkan kegagalan itulah, Mahathir sentiasa menjadi ancaman kepada mereka sehinggakan proksi Zionis perlu melantik atau melatih seseorang yang boleh menjatuhkan Mahathir, seterusnya menghukum Mahathir sepertimana yang mereka inginkan.

Anda tentu seringkali mendengar cakap-cakap Anwar Ibrahim kononnya, apabila dia menjadi Perdana Menteri nanti, perkara pertama yang akan dilakukannya adalah MEMENJARAKAN TUN DR. MAHATHIR dan 'KRONI-KRONI'nya kerana kononnya mereka telah mencuri wang negara.
Tun_Mahathir_Sembahyang

Itu cakap Anwar Ibrahim sahaja. Hakikatnya, semua orang tahu, mengapa Anwar Ibrahim ingin benar memenjarakan Tun Dr. Mahathir serta beberapa orang pemilik syarikat korporat berbangsa Melayu dan beragama Islam yang dilihat terlalu banyak memberikan bantuan kepada Tun Dr. Mahathir dalam usaha membela umat Islam tertindas di seluruh dunia. Semua orang juga tahu, Anwar Ibrahim menerima titah dan perintah daripada tuan-tuan besarnya yang membela Zionis dan negara haram Israel selain melihat umat Islam kekal sebagai golongan yang teraniaya di seluruh dunia.

Ramai tertanya-tanya, daripada sekian banyak negara, mengapa Bosnia-Herzegovina dan Kosovo begitu menyanjung tinggi Malaysia. Tentunya ramai yang masih ingat, bagaimana Yasser Arafat dan Nelson Mandela begitu mesra dengan Dr. Mahathir dan berkunjung ke Malaysia sehinggakan untuk mereka, perhimpunan telah diadakan di Stadium Negara.

Terlebih penting, mengapa bekas Perdana Menteri Thailand, Thaksin Shinawatra begitu marah apabila Dr. Mahathir memberikan cadangan agar empat wilayah selatan Thailand diberikan status autonomi kerana itu sahajalah cara yang paling afdal untuk mengamankan wilayah-wilayah tersebut. Dan selepas itu, Thaksin menuduh Malaysia menjadi pangkalan pasukan pemberontak, malah kononnya Malaysia melatih dan membekalkan pejuang-pejuang pemisah itu senjata.

Ada satu kisah yang cukup popular di kalangan bekas anggota tentera yang pernah ke Bosnia dan menjaga keselamatan Tun Dr. Mahathir sewaktu Mahathir ke negara itu.

Mahathir telah diminta untuk memakai pakaian kalis peluru. Bagaimanapun dia enggan berbuat begitu. Mahathir memberikan alasan, ajal mautnya di Tangan Allah Taala. Kalau Allah Taala telah mentaqdirkan ajalnya di bumi Bosnia, maka dia redha.

Semua baju kalis peluru yang diberikan kepadanya, enggan dipakai oleh Tun Dr. Mahathir. Sedangkan dia akan memasuki sebuah kawasan yang dikenali sebagai zon perang, dan penembak-penembak curi besar kemungkinan berkeliaran dan cuba mencari nama dengan membunuh seorang dif kehormat yang berkunjung ke Bosnia.
mahathir

Bagaimanapun, seorang anggota polis yang mengawalnya, berjaya memaksa Tun Dr. Mahathir memakai baju kalis peluru itu. Baju kalis peluru yang dipakai oleh Tun Dr. Mahathir adalah baju kalis peluru yang tersarung pada badan anggota polis berkenaan.

Bukan kerana takut dengan herdikan dan ketegasan anggota polis berpangkat rendah tersebut, tetapi Mahathir menyanjung sikap anggota polis tersebut yang sanggup berkorban untuknya walaupun nyawanya sendiri mungkin terancam.

Akhirnya, baik Tun Dr. Mahathir mahupun anggota polis yang menanggalkan baju kalis peluru di badannya untuk Dr. Mahathir, kedua-duanya memakai baju kalis peluru dan kedua-duanya selamat pulang ke Malaysia.

Itu secebis kisah Tun Dr. Mahathir yang tidak akan sama sekali disebut-sebut oleh para pecacai Pakatan yang berasakan Anwar Ibrahim lebih pandai dan berani berbanding Dr. Mahathir, walaupun hakikatnya antara kedua-duanya memang ada jurang yang sangat besar dengan Anwar Ibrahim adalah tentera upahan Zionis di Malaysia.
mahathir2
Dan kini, baru beberapa hari lepas Perdana Menteri Malaysia, Najib Abdul Razak ke Gaza pula bersama-sama Zulkifli Nordin dan Nasharuddin Mat Isa. Dan sebelum Nasharuddin Mat Isa sempat membuka mulut, pada 13 Januari lalu, dia telah dipecat dari Majlis Syura Ulama PAS.

Apa sebenarnya yang ditakuti oleh PAS tentang Nasharuddin Mat Isa ke Gaza? Adakah kerana ia mempunyai kaitan dengan IKHWANUL MUSLIMIN yang mana PAS dikatakan 'menerima' arahan daripada badan tersebut? Adakah PAS akan memberi alasan yang merek atidak perlu menerima sebarang kata-kata daripada Nasharuddin Mat Isa kerana bekas Timbalan Presiden PAS itu kini hanya ahli biasa dan tidak mempunyai sebarang keistimewaan lagi?

Rahsia akan terbongkar tidak lama lagi!
 
HOUSE PK: Ini aku petik dari Kedahan69ers! Wahai ahlul bahlul dalam PAS! Semua pemimpin korang tahu akan cerita ini namun disebabkan kemunafikan mereka dan kegilaan mereka untuk dapatkan Putrajaya maka mereka tutupkan cerita sebegini. Bukaklah mata! Anwar memang anjing Israel Zionis.
 
Wahai anak-anak muda, jangan terpedaya dengan wayang kulit Anwar Harami ni. Baca balik sejarah negara kita dikala Tun M menjadi PM. Jangan asyik terpedaya dengan wayang Anwar dan fitnah si KITOL! Mereka ni pengkhianat beb! 

146 Responses to "PANAS! KEBERANIAN TUN M DI BOSNIA YANG MESTI ANDA KETAHUI! WAJIB BACA"

  1. Lepas sembahyang para jemaah dihidangkan Corona Beer , keluaran San Miguel Beer Company, syarikat terbaru dalam empayar perniagaan Mirzan Mahathir............cili kasi taruk!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dapat duit pun bukan dari San Miguel tapi dari Petron. Banyak juga orang PAS isi minyak di Esso dan Petron

      Delete
    2. Salam ..Mahathir semakin sihat... nik aziz sdemakin nyanyok dan suka meroyan....PAS dah sampai penhujungnya..PAS is dead...amiiiin.

      Delete
    3. Sesunggunhya fitnah itu amat jahat dan tercela, semoga Allah apunkan dosa-dosa kita semua.Amin

      Delete
    4. Khawarij bodoh ni takde substance hujahnya..melilau ke mana..dan teramat bodoh. Buat semak je

      Delete
    5. Bhai 10.17 semoga rahmat Allah utk lu...
      Tiada kh perasaan takut akan laknat Allah serta cercaan dariNya andai tuduhan itu fitnah....bhai,agaknya keceluparan serta sikap tidak peduli atas fitnah maka tiada rahmat Allah utk PR...

      Delete
    6. Sila sertakan dgn bukti bertulis atau bergambar boleh?

      Delete
    7. Model perempuan berbangsa melayu disebat kerana meneguk segelas beer di Cherating........si dajjal yang menghalalkan pembelian syarikat beer terbesar di Filipina oleh anakya sendiri pula di dewa-dewa kan........Inilah Umno.

      Delete
    8. anon 8.55pm

      TERBAEEEK!

      Delete
  2. Mujurlah mimpi syok sendiri umno akan berakhir tak lama lagi dan rakyat akan merdeka dari penindasan UMNO dan kroni mereka

    ReplyDelete
    Replies
    1. BAGUSLAH....ORANG MELAYU ISLAM AKAN DIKAWAL, PAS PARTI ANJING SURUHAN DAP

      Delete
    2. Bermula dengan Hassan Ali diikuti oleh Nasaharudin selepas ini Harun Din Dan Harun Taib serta seluruh ahli majlis syura yang bukan anwarisnas akan dipecat..
      PAS dah jadi bangkai...tak boleh diselamatkaaan....Hanya azab Allah yang belum diturunkan kepada PArti PAS...Bertaubatlah wahai ahli PAs sebelum terlambat...
      PAS = Parti Anjing Suruhan.

      Delete
    3. betul anon 11.39 am apa yg kau katakan ini mmg benar belaka, entah bila agaknya pas ini akan kena bala baru drg akan sedar agaknya tapi malangnya yg tak berdosa juga akan turut teraniaya nanti. masih blm terlambat utk parti pas kembali ke pangkal jalan.

      Delete
    4. SYABAS PAS! tegas & berwibawa.

      Keputusan tepat yg utamakan kepentingan jemaah lebih dari nak jaga kepentingan seorang individu yg khianati prinsip & ikrar berjemaah.

      Hilang seorang ahli yg salahlaku, ganti beribu ahli baru yg sedia berjuang .......

      jika UMNO sudi... ambillah Ustaz Nasha & Hasan Ali jd calun UBN dlm pru13 nanti untuk bertanding lawan PR nanti.... heheheheheheeeee....

      Delete

      Delete
  3. Komen terawal dari dua ekor haiwan liar peliharaan Aljuburi

    ReplyDelete
  4. Tgk sendiri la bertapa rendahnya mentaliti puak aljuburi 2 ekor kat atas tu. Org mcm tu, kalau dibagi fakta pun tak guna, sbb hati dia tuhan dah tutup utk perkara yg benar

    ReplyDelete
    Replies
    1. PEMIKIRAN MEREKA TAHAP BABI......

      Delete
  5. Mahathir mane ade praktik islam........Isteri dan anak2 nya semua x tutup aurat.

    Mahathir suka main kuda....Ishhhhhh

    Saje nak tipu melayu je...Plakkkkkkssss

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia tunggang Kuda macam Nabi juga menunggang kuda sebagai riadah, tapi Pas jadi kuda kena tunggang oleh DAP harbi. Mahathir tak jual Islam.

      Delete
    2. Kah...kah kahhhhhh
      Pas jd kuda tunggann Dapp dan Kaldaian Kafir laknat

      Delete
    3. HAHAHA..PAS..PARTI ANJING SURUHAN. DAP

      Delete
    4. PANASSSS , Anuar Tunggang China Doll lagi Dahsyat sampai terbengkok ..tut tut. nya ... mhuah ha ha

      Delete
    5. BUAT FITNAH SANA SINI PUN TAK APA ASAL TUTUP AURAT !!!
      BERKHALWAT PUN TAK APA ASAL TUTUP AURAT !!!!
      BERKHALWAT DENGAN SUAMI ORANG PUN TAK APA ASAL TUTUP AURAT !!!
      BERZINA PUN TAK APA ASAL TUTUP AURAT !!!
      MELAKUKAN PERBUATAN KAUM NABI LUT YANG DILAKNAT ALLAH PUN TAK APA ASAL KELUARGA TUTUP AURAT !!!

      Kerana itu ALLAH mengatakan dalam ALQuran " ALLAH tidak lihat pada perhiasan (zahir) kamu tapi ALLAH lihat pada hati hati kamu.

      Hamba Allah bukan hamba nafsu.

      Delete
    6. Tu lah pemikiran org pas kolot gila...biar buat apa saja janji tutp aurat.. tp klu tak tutup aurat buat lah baik mana pun dia kata kiita anjing gak...tp klu tutup aurat memperdagangkan nama allah drg xde mslh.... pemikiran org2 pas terlalu sempit mcm org yg tak berpelajaran...mcm mana lah drg nak jadi pemimpin sendiri pun bodoh

      Delete
    7. Tak guna nak tunjuk hebat kalau benda basic tutup aurat pun gagal! Ngaku hamba Allah, tapi memilih2 nak laksana perintah Allah yg mana ko suka. Spesis yg amik sebahagian perintah Allah, yg lain diperlekeh. Khaktuii. Apa punya bangang org tua ni!

      Delete
    8. Memang benar anon 2:20 PM, Si tua kutuk Nicky Ajis,seorang ularmak yang disanjung akhirnya SESAT dengan isu kalimah Allah dan Sanggup bersekongkol dengan pihak kafir , selepas tu tiada pendirian, bila disergah dengan Majlis Syura buat U-TURN,... ORANG MACAM INI NAK JADIKAN PEMIMPIN,Sejahat2 Madey pun dia tidak menyesatkan akidah orang..Sejarah PENDITA BARSHISA kini berulang lagi dengan watak utama NIK AJIZ dan HJ HAADI.

      Khaktuii... Apa punya bangang org tua kutuk ni!

      Delete
    9. Actually, aurat ni sama kes macam negara Islam. Dua2 x de dlm Quran :)

      Delete
    10. Balik India je la kalau x nak tutup aurat, Madey

      Delete
    11. Boleh lawati military of malaysia terhadap orang islam yang di tindas

      Delete
  6. Boleh perasan nk menang pru 13...x de modal.. pakatan rakyat..isu jual kalimahh Allah pn umatt islam dh bengang..siapa nk sokong..kapir harbi je lh sokong pr...

    ReplyDelete
  7. Ustaz Nasa sikit pun tidak menunjukkan dia memberontak, suatu sikap rendah diri seorang pemimpin islam. Walaupun beliau adalah bekas Tim.Presiden, bukan macam DSAI yg terus memimpin dan membuat konfrantasi. Ini menunjukkan perbezaan sebenar sikap pemimpin yg berjiwa Islam. Allah itu maha Esa dan Kaya, maka ketahuilah mereka, orang-orang yg zalim, pasti menerima pembalasan dan azab dariNYA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ustaz Nasha punya iman yang kental, alhamdullilah. Dia sedar diri dia adalah hamba ALLAH bukan hamba manusia, apalagi manusia durjana yang menjadi ejen ejen syaitan untuk rosakkan Islam dan umat ISlam. Semoga ALLAH melindungi dia dan berinya kekuatan untuk terus mempertahankan Islam seperti Dr Hassan Ali dan rakan rakan lain.

      Delete
    2. betul betul betul...Biarlah AllAH yang menjadi pembela beliau...kasihan dia...ramai di antara kita LIDAHnya tidak gentar dengan ancaman api neraka...maki hamun caci mencaci...semoga Ustaz Nasha tabah...

      Yang benar katakan benar...

      Delete
  8. Kisah kononnya anak Tun M memiliki syarikat arak adalah tidak benar dan Tun M sendiri telah jelaskan. Mirzan sebenarnya dilantik sebagai ahli lembaga pengarah San Miguel Corp mewakili syarikat pelaburan Q-Tech Alliance Holdings Inc atas kepakaran beliau dalam menyusun semula syarikat. Setelah itu beliau mengundur diri. Tun M sendiri dah jelaskan kalau betul anaknya menjual arak beliau sendiri akan suruh dia berhenti. Kalau dah nama Malaysian Insider, MalaysiaKini tak sah la kalau tak menipu.. Sama je perangan dgn Anwar.. Dasar putar belit

    ReplyDelete
    Replies
    1. toksah nak spin le ........


      Petron ini milik siapa?

      Rupa-rupanya, Petron adalah anak syarikat milik San Miguel. Anak Mahathir, Mirzan merupakan Pengarah San Miguel (Syarikat Arak).


      Mengapa MAS tidak membeli minyak dari Petronas sebaliknya membeli minyak dari Petron?

      sekarang kita nampak bahwa Mahathir masih lagi mempunyai kuasa ke atas Najib. Najib mengarahkan MAS membeli minyak dari Petron untuk memastikan Mahathir mempunyai duit yang cukup untuk memastikan anaknya Mukhriz menghadapi pilihanraya akan datang.

      Macam mana lagi nak salurkan duit kepada Mahathir?

      Bukan setakat MAS saja yang terpaksa membeli minyak dari Petron, malah Petron juga telah mengambil alih syarikat Esso Malaysia Berhad. Tak lama lagi, semua stesyen-stesyen minyak Esso akan bertukar menjad Petron.

      Setiap hari kita dengar Mahathir dan Umno bercakap tentang Islam, tentang Melayu..tapi dalam masa yang sama, Mahathir menggunakan duit arak dari San Miguel untuk membeli Esso Malaysia.


      UMNO!!! tak ada ke syarikat-syarikat Malaysia yang boleh beli Esso Malaysia? Mengapa boleh lepas ke syarikat arak terbesar di Filipina? Mana orang Umno yang menyalak mempertahankan hak Melayu, kalau peluang perniagaan yang cukup lumayan ini pun diberikan kepada syarikat arak? Malu la.

      Satu lagi, apa yang Najib buat sampai Petronas tu dah jadi macam syarikat mak bapak depa yang punya..

      Delete
    2. setujuuuuuu....

      Delete
    3. "Sakai UMNO" memang betul sakai. Semua orang tahu (berok ni tak tahu) Esso tak nak jual pada syarikat Malaysia dan ramai orang bantah pada masa tu tetapi Esso tetap jual kepada syarikat asing. Lain kali sebelum nak mengupas pasal perkara2 ni baca dulu buat homework. Kau tu macam guru tadika (kata Hadi).

      Jangan layan sakai bodoh ni. Sakai original pun tahu perkara ni. Buat malu kaum sakai je.

      Delete
    4. Wahaii sakai..Sila berikan bukti dan fakta anda ( rujukan pihak berkecuali )...setakat buat cerita sapa2 boleh buat..lebih2 lagi kalau dibayar macam kau...lagi satu mak bapak kau tak pernah ajarkah dosa membuat fitnah? .. ataupun dia orang pun 2x5 macam kaau....

      Delete
    5. Biar la si bodoh ni nk tunjuk pandai.. Org yg pandai di kalangan org bodoh hanya sama taraf dgn org paling bodoh di kalangan org pandai.

      Siapa tokoh pemimpin khawarij dan harbi yg pandai? Gay tua tu punya ilmu nk banding dgn tun dan PM..buat la perbandingan..tak setanding pun. Yg macai lg la..berlagak pandai.. Hero keyboard..pirah.

      Delete
    6. Salam bhai 11.21,utk isu pemilikan saham syarikat arak aku tak sentuh,sbb aku tak dpt info yg sahih...yg ada pun penuh keraguan tanpa bukti tanpa fakta utk dizahirkan sebagai sesuatu yg sahih...

      Bhai...utk penjualan syarikat mobil dan esso di bawah syarikat exxon...adakah lu pasti yg kedua syarikat dimiliki oleh mana2 syarikat malaysia secara persendirian atau glc..bhai lu siasat betul2 sblm buat hujahan..kedua2 syarikat ini adalah syarikat asing yg beroperasi di malaysia sama dgn shell atau lbh mudah seperti petronas di afrika...ada kah petronas di miliki oleh afrika???

      Di mana salahnya petron memiliki kedua2 syarikat asing ini...petron bukan miliki petronas pun...klu petron beli petronas pun rasanya puak sana pun tak heran,sbb org yg menentang penubuhan petronas ada di sana...ttp sekrg petronas antara entiti yg di idamkan....ok bhai lu study dulu isu petron + esso...apa hak kerajaan kpd syarikat ini.

      Delete
  9. Syria tengah berperang. Siapa benar siapa salah. Kedua-dua istihar jihad. Peristiwa dizaman Saidina Ali dan saidina Hassan berulang. Pas nak buat macam Syria ke. Situasi tak sama. Ada orang Pas mati tiap-tiap hari kena bunuh ke. Mati kolestrol ada le.

    ReplyDelete
  10. Mahadey ini nak tipu pakcik makcik di kampung boleh la. Nak klentong melayu di bandar, perlahan-lahan tunggu la umngok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian mamat saekor ni, awal2 lagi dia tak sadar diri dah kena klentong oleh Pas, PKR dan DAP. Gelihati aku. Dia kena klentong tak apa.

      Delete
    2. DIA TAK SEDAR KENA KLENTONG DEK ALJUBURRI, ALPELIWAI, ALPENZINAHI....YANG DIAGONGKAN NANTI JADI PERDANA MENTERI.

      Delete
  11. menarik untuk renungan warkah bapa kemerdekaan kita nie untuk rakyatMALAYSIA
    link dari site ini
    parpu hang reti baca tak bahasa melayu?

    http://www.wasukalu.com/2013/01/ini-warkah-terakhir-tunku-abd-rahman.html

    ReplyDelete
  12. Khusyuk betol.....boleh caya ke ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan fikir tak baik. Mana kau tahu? Itu Allah yang menentukan. Jangan mendahului Allah. Bertaubat beb.

      Delete
    2. kalau tgk gambar Pok Nik tua kutuk tu sembahyang sperti yg dijaja oleh pecacai 2 PAS lagi Khusyuuuuk.... boleh caya ka..

      Delete
    3. kalau tgk gambar Pok Nik tua kutuk tu smbahyang sprti yg dijaja oleh pecacai2 PAS lagi khusukkkkkk..
      boleh caya ka...

      Delete
  13. Bro iditech .. Aku setuju dengan prespektif ko membandingkan siapa pemimpin berpaksikan akhlak Islam dan siapa yang berpaksikan nafsu. Aku sedia maklum ramai pencacai PR yang melabelkan Dr. M dengan pelbagai gelaran tidak faham keadaan dan sejarah perjuangan Dr. M.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama bangang dengan iditech

      Delete
    2. kau punun turut terbangang sekaliii..mhuah ha ha

      Delete
  14. nuaq kote bengkok plak tk der masaalah nk tipu melayu perasan bandar kannn...

    ReplyDelete
  15. ala pas dah terdesak. benda salah kata betul, biaq depa dengan dunia dia lah. pilihanraya pru13, mai pakat ramai-ramai pangkah umno/bn. kalo ada yang tak kena dengan orang bn/umno, mai pakat habaq kat najib orang dia lantik kita tak suka. saya rasa tun m, tahu mana orang umno yang boleh memimpin, betul tak tuan tun m?

    ReplyDelete
  16. Bacalah kisah Khawarij dizaman para sahabat R.A dan kita akan dapat jawapannya. Khawarij dizaman para sahabat R.A mereka ini adalah golongan yang hafal AlQuran. Solatnya lebih hebat dari org biasa, puasanya lebih hebat dari org biasa tetapi mereka mengkafirkan sahabat nabi dan mendakwa bahawa merekalah yang mempraktikkan Islam yang sebenar. Sehingga mereka membunuh Saidina Ali dan Saidina Usman kononnya utk mencari redha Allah. Sabda Nabi SAW "Akan keluar satu kaum (Khawarij) dari umatku yang membaca al-Quran, mereka menyangka bahawasanya diberi pahala untuk mereka padahal (kemurkaan Allah) atas mereka. Solat mereka pula tidak melepasi tenggorokan mereka”.(Hadis Sahih Riwayat Muslim). Puak Khawarij ini dtg dengan serban, kopiah dan zikir tak lekang dari mulut tetapi sibuk mengkafirkan org Islam yang lain. Jangan kita tertipu dengan golongan serban dan jubah yang mengaku tok2 guru ni tetapi sebenarnya melacurkan agama. Semoga Allah menyelamatkan kita dari fitnah terbesar ini. Nauzubillah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih Tuan...sgt bermanfaat...

      Delete
    2. Bhai 11.25 info serta fakta terbaik bhai... Mana semua penyokong tegar PR ada beran utk menidakkan hujah serta dalil dari bhai 11.25....apapun bhai, info terbaeeeek

      Delete
    3. Sabda Nabi SAW:
      "Akan keluar satu kaum dari umatku yang membaca al-Quran, mereka menyangka bahawasanya diberi pahala untuk mereka padahal (kemurkaan Allah) atas mereka. Solat mereka pula tidak melepasi tenggorokan mereka”.(Hadis Sahih Riwayat Muslim).

      CUBA BACA SYARAH HADIST DENGAN BETUL.......... JANGAN SELEWENG HADIST UNTUK PERTAHAN KAUM YG FASIK & ZALIM!

      ORANG BACA ALQURAN ........ TAPI TAK BERIMAN, TIDAK YAKIN & TOLAK SEBAHAGIAN HUKUM HAKAM ALQURAN!... dapatkah pahalakah golongan ini?

      ORANG YG SOLAT... tak khushu' & menghadap wajah kepada Allah tapi tiada perasaan ubudiah kepada Nya!... mulut saja ucapkan Allahu Akbar dalam setiap peralihan perbuatan rukun solat tapi hati & fikiran tidak memBESARkan Allah! Bahkan ucapan ALLAH AKBAR hanya sebutan kosong tanpa diyakini & tawajjuh..... bahkan fikiran golongan ini masih mendewakan makhlok (syirik) & tamakkan harta benda (materialistic),... solat tertolak!

      UMNO terlepaskah dari kutukan Hadist diatas?

      Delete
    4. Sabda Nabi SAW:
      "Akan keluar satu kaum dari umatku yang membaca al-Quran, mereka menyangka bahawasanya diberi pahala untuk mereka padahal (kemurkaan Allah) atas mereka. Solat mereka pula tidak melepasi tenggorokan mereka”.(Hadis Sahih Riwayat Muslim).

      CUBA BACA SYARAH HADIST DENGAN BETUL.......... JANGAN SELEWENG HADIST UNTUK PERTAHAN KAUM YG FASIK & ZALIM!

      ORANG BACA ALQURAN ........ TAPI TAK BERIMAN, TIDAK YAKIN & TOLAK SEBAHAGIAN HUKUM HAKAM ALQURAN!... dapatkah pahalakah golongan ini?

      ORANG YG SOLAT... tak khushu' & menghadap wajah kepada Allah tapi tiada perasaan ubudiah kepada Nya!... mulut saja ucapkan Allahu Akbar dalam setiap peralihan perbuatan rukun solat tapi hati & fikiran tidak memBESARkan Allah! Bahkan ucapan ALLAH AKBAR hanya sebutan kosong tanpa diyakini & tawajjuh..... bahkan fikiran golongan ini masih mendewakan makhlok (syirik) & tamakkan harta benda (materialistic),... solat tertolak!

      UMNO terlepaskah dari kutukan Hadist diatas?

      Delete
    5. Sabda Nabi SAW:
      "Akan keluar satu kaum dari umatku yang membaca al-Quran, mereka menyangka bahawasanya diberi pahala untuk mereka padahal (kemurkaan Allah) atas mereka. Solat mereka pula tidak melepasi tenggorokan mereka”.(Hadis Sahih Riwayat Muslim).

      CUBA BACA SYARAH HADIST DENGAN BETUL.......... JANGAN SELEWENG HADIST UNTUK PERTAHAN KAUM YG FASIK & ZALIM!

      ORANG BACA ALQURAN ........ TAPI TAK BERIMAN, TIDAK YAKIN & TOLAK SEBAHAGIAN HUKUM HAKAM ALQURAN!... dapatkah pahalakah golongan ini?

      ORANG YG SOLAT... tak khushu' & menghadap wajah kepada Allah tapi tiada perasaan ubudiah kepada Nya!... mulut saja ucapkan Allahu Akbar dalam setiap peralihan perbuatan rukun solat tapi hati & fikiran tidak memBESARkan Allah! Bahkan ucapan ALLAH AKBAR hanya sebutan kosong tanpa diyakini & tawajjuh..... bahkan fikiran golongan ini masih mendewakan makhlok (syirik) & tamakkan harta benda (materialistic),... solat tertolak!

      UMNO terlepaskah dari kutukan Hadist diatas?

      Delete
    6. Bhai 01.08 adakah tercatat dl hadis tersebut hukum ini utk org lain selain pas...sesiapa yg mndftar sebagai ahli maka ia lengkap sebagai umat islam....

      Utk unkapan 'kaum fasik dan zalim'dimana fakta yg mengaitkan ahli umno berada di dlm golongan fasik dan zalim...'org yg solat tp tidak khusyuk'bhai berdasarkan apa yg lu meletakkan solat ahli umno tidak khusyuk adakah lu terlalu hebat dianugerahkan Allah utk sifat maha mengetahui....bukankah itu sifat riak...bhai tlg cari hadith berkaitan perasaan riak dlm beribadat....

      Delete
  17. Esso Malaysia yang ditukar nama sebagai Petron, dibeli anak Dr Mahathir Mohamad menggunakan sumber kewangan San Miguel Corporation – sebuah syarikat arak terkemuka.

    Jadi, kalau pergi stesen Petron, samalah pergi ke syarikat San Miguel beli arak

    Kakakakakaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. jadi, kalau sokong PAS umpama menyokong peliwat?

      Delete
    2. ini namanya anon 11.27 am bodoh nak mampos sebab kalau nak samakan petron dgn san miguel corporation, kau takkan blh hiduplah beb. cuba kau fikir bila kita ke 7 eleven ada tak mereka jual arak juga,so mcm mana kita nak elak, semua ini bergantung pada niat kita masing-masing. nak dengki sgt dgn anak tun m kenapa kalau anwar beli tak apa zionis bagi duit tak salah pulak. inilah org2 yg blh menjadikan anak generasi muda sekarang jadi penentang kerajaan. harus di ingat apa yg sepatutnya pas lakukan adalah menegakkan agama islam bukannya menjual agama islam kita seperti mana yg berlaku pada hari ini. jgn jual agama islam demi semata-mata utk politik kotor dan gila kuasa saja.

      Delete
    3. Patutlah keta aku kalu isi Petron dia jalan hoyong hayang.....dia mabuk petron.

      Delete
    4. ANON 1:53PM
      memaang Betul ,, keta kau tu kalau bawak kemasjid atau surau mesti tak mahu masuk sebab tak boleh beza dengan gereja yang guna kalimah Allah..

      Delete
    5. Bhai 11.27...lu nak ulang berapa kali isu ini,hahaha ini yg dikatakan takda idea tp nk joint gak....bhai,sebenarnya petron ke,esso ke,mobil ke hatta shell sekalipun,tak perlu pening kepala sbb kita ada jenama kita sendiri...jenama terbaik PERTRONAS.

      Bukan saja utk kegunaan kenderaan kita saja malah apabila kita berbelanja di petronas,secara tak langsung kita menjana ekonomi negara tanpa perlu wang kita dibawa keluar...dan kita juga mendapat kebaikan kerana dari keuntungan petronas itu dibina jalan raya,sekolah,masjid serta berbagai lagi...

      So kpd bhai2 PR dari lu bikin dosa kering dari ketidakpastian sumber berita,lbh baik lu tlg seru rakyat malaysia utk menggunakan jenama malaysia...PETRONAS

      Delete
  18. UMNo memang la kafir tak tahu halal dan haram. Tapi mujurlah rakyat dah tahu UMNO itu haram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untuk makluman ..Nik AZIZ dan Hj HADI telah menjadi KAFIR beberapa hari selepas menyokong dan bersetuju kafir menggunakan serta menyekutukan Kalimah Allah dalam bible..Diharap dalam tempoh tersebut beliau berdua tidak Berzina atau melakukan mukaddimah zina dengan bekas isteri beliau didalam tempoh tersebut..
      PAS = Parti Anjing Suruhan

      Delete
    2. Allah dalam bahasa arab bermakna The God. Ia bukan Nama tuhan

      Delete
    3. Tetapi didalam bible The God itu bermaksud apeeee????? ...
      The God = Allah yang Esa ???????????

      Delete
    4. Allahuakbar Allah Maha Besar

      Delete
    5. mangkuk mana yang kata Allah dalam Bahasa Arab bermakna The God? Cuba-cubalah belajar usuluddin sikit aih... nampak benak sangat sampai Allah pun tak kenal. Tapi ngaku Islam...

      Delete
    6. tak penah tengok filem orng putih paderi dia guna Allah..... Sume ni untuk agenda memurtadkan melayu islam mcam di indonesia.... Susah sangt ke nak paham......

      Delete
    7. 12.18..org2 xstian tak malu nak share name tuhan dgn org islam? Y u want to share. Klau nak share lu tukar name islam la .puasa la bulan ramadhan bayar zakat. Lepas ni lu orang mau apa lagi mahu share zakat. Lu tak malu ke atau kemaluan sudah hilang maaah. Itu anak tuhan jesus bapak dia org islam punya Allah ka? Lu pekak lu buta ka. Allah tiada anak dan tdk d peranakan. Part mana yg tak masok kepala hotak lu. Korang ni makin biadap.

      Delete
  19. pehal la gelap sgt hati melayu yg jilat kaki DAP ni? snggup menafikan jasa baik dari pemimpin kaum sendiri... snggup biar kafir laknatullah menyelewengkan kalimah Allah.... ape DAP suap kt korang ar? holy water ke? ish ish ish...

    ReplyDelete
  20. Pengharaman arak oleh Allah (SWT) adalah tidak sekadar meminumnya sahaja.

    Malah, ia melibatkan semua kegiatan yang berkaitan dengan penghasilan dan penjualannya.

    Arak juga tidak mengenal kuantiti sama ada banyak atau sedikit, hatta setitikpun, hukumnya tetap haram.

    Di dalam Al-Qur’an, Allah (SWT) berfirman yang bermaksud:

    “Wahai orang-orang yang beriman, sesungguhnya meminum arak, berjudi, berkorban untuk berhala, mengundi nasib dengan panah, adalah perbuatan keji termasuk perbuatan syaitan. Maka jauhilah perbuatan itu agar kamu mendapat keberuntungan”. (Surah al-Ma’idah: 90).

    Di dalam sebuah hadis dinyatakan:

    “Rasulullah (SAW) melaknat tentang arak ke atas sepuluh golongan: (1) yang memerahnya; (2) yang minta diperahkan untuknya; (3) yang meminumnya; (4) yang membawanya; (5) yang minta dihantarinya; (6) yang menuangkannya; (7) yang menjualnya; (8) yang makan hartanya; (9) yang membelinya; (10) yang minta dibelikannya”. (Hadis riwayat Tarmizi dan ibn Majah).

    Adalah jelas sikap Mahathir menampakkan kejahilan dan ketidakprihatinan beliau mengenai halal dan haram dalam sesuatu urusniaga dan implikasinya dari segi akidah dan shari’at Islam di sisi Allah (SWT). Nyata beliau hanya memikirkan keuntungan kebendaan dan dunia semata-mata.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PR dah perintah Selangor hampir 5 tahun dah kita x dengar satu kilang arak pon yang mereka tutup. Bile Dr Hasan Ali buat rampasan arak die pulak yang kene pecat. Arak di Langkawi makin lame makin byk je aku tgk. Bile Ex mufti Perlis Dr Asri tegur arak di langkawi makin banyak, ceramah beliau di Kedah dibatalkan. Apa yang PAS Kedah buat ? Hipokrit

      Delete
    2. Aku orang umno tapi aku pilih untuk senyap daripada nak back-up apa yg dilakukan oleh Tun M

      Delete
    3. Aku orang UMNO tapi aku pilih untuk bersuara menjelaskan tipudaya ( SPIN ) pihak musuh ISLAM ter Tum M

      Delete
  21. Aku rasa anak Mahathir beli stake dlm San Miguel pasal oil and gas business dan San Miguel control 40 % oil and gas kat Filipina dan tertubuhnya Petron kat Malaysia. Beer tu hanya satu sahaja dari keseluruhan biz San Miguel cuma aku tak pasti berapa contribute to the group. LTAT(Lem Tabung Angkatan Tentera) yg biz BHPetrol mulanya nak amik ESSO kat Malaysia dan beat dgn Petron tapi Petron ada expertise bukan sahaja dlm petrol kios tapi refinery..dan LTAT cuma ada expert dlm petrol kiosk.Tu pasal le Petron menang dlm bidding.

    San Miguel punya core Businesses
    Beverages(ni yg beer)
    Food
    Packaging
    Properties

    New Businesses
    Fuel & Oil
    Infrastructure
    Power & Energy
    Mining
    Telecom
    Banking

    Mcm mana pun aku pendapat peribadi aku saham ni(San Miguel) tak syariah compliance mcm jugak saham tersenarai di Bursa Malaysia yg tak syariah seperti Malaysia Airport Hldg Bhd, Maybank,DRB Hicom,CIMB, Affin,Malaysia Building Society Bhd (MBSB), Shangri La Hotel Bhd , ASTRO dan lain lain . Sila rujuk di Securities Comission punya web under Islamic Capital kalau nak tahu company di Bursa Malaysia yg tak syariah.

    Aku jugak tahu ada businessman yg sering di kutuk dlm web dan juga akhbar pembangkang telah mengeluarkan secara senyap senyap entah berapa juta RM utk kebajikan Islam di Malaysia dan negara luar terutama di Palestin dan Syria.
    Aku tahu pasal aku ada le buat kerja kerja business sikit sikit.Aku juga tahu ada businesman yg kena kutuk ni setipa tahun akan ada budget utk hantar gi Umrah dgn percuma dan terbuka kpd mereka yg layak.

    Kalau saudara yg menulis beragama Islam dan tentunya mengucap satu syahadah eloklah bersatu tak kira dari pihak A atau B. Sekian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terimakasih diatas penjelasan tersebut

      ex PAS 2009

      Delete
    2. Tk Tuan, yang benar kita kata yang benar...

      Delete
    3. Bro, penjelasan diatas nampaknya berdasarkan fakta bukannya auta.
      Cara bro ulas mcm bro ni ada MBA dan ada bukak business. Tahniah.

      Soalan tambahan: Mana yg lebih bro LAYAK memimpin PAS....
      Ustaz Nasha yg kena kick dari Majlis syura(Law graduate dari Scotland dan bekas pensyarah law di UIA) atau ..... Mat Sabu (SPM gred 3) atau Mahfuz (SRP)

      Delete
    4. Aku sokong Mahfuuz sebab dia boleh buat lawak mr bean..boleh lega tension..

      Delete
    5. Kalau macam tu kau bukaklah bisnes halal seperti tadika, jual makanan halal, bela haiwan korban dan lain lain benda yang halal......UNTUK MENDAPAT DUIT LEBIH KAU BUKAK LAH MASSAGE PARLOUR DAN LACURKAN BINI KAU

      Orang umno otak letak kat lutut

      (maaf terpaksa cakap kasar sikit)

      Delete
    6. Wahai orang PAS dan Pakatan Rakyat, walau marah sekalipun janganlah anda lacurkan bini anda untuk dapatkan duit ataupun jangan lah buka massage parlour BERDOSA tuu.... Kalau nak Duit MOHON BR1M atau pun kalau nak berniaga buka kedai Rakyat satu malaysia-KR1M, ...JANGAN HALALKAN YANG HARAAM... Semakin teruk penganut PAS nieee semenjak utz Nasharudin tiada dalam Majlis Syura PAS , jangan ikut DAPig yang kafir....

      Kesian..Kesiaan .. Pencacai PAS kena jual

      ( Minta maaf kebenaran memang perit bila didengar )

      Delete
    7. kau kenakan aku balik ye...lahanat kau.

      Delete
    8. Bhai 11.57...lu terbaeeek bro,penuh fakta dgn susunan kata tnpa perlu menghina sesiapa pun...

      Bhai 02.28 lu cukup peka,tabik utk lu bro...
      Hahaha bhai 02.42 lu lawak bro...tnpa prlu makian lu terima seadanya...tp betulkah lu org yg sama dgn bhai 02.01

      Delete
  22. syarikat besar dipaksa beli dari petron supaya anak mahathir boleh kelihatan "berjaya"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setiap syarikat besar mempunyai lembaga Pengarah ,Penasihat dan Pemegang saham nya sendiri...' " bolehkan anak mahathir " mempengaruhi dengan senangnyer ?????...gunakan fakta kalau nak jawab..bukannya dengan fitnah..

      ex PAS 2009

      Delete
    2. tak perlu anak ada pengaruh jika bapa dah besar dan berpengaruh. Anak hanya proxy

      Delete
    3. Anon 12:20 PM... Anda sudah mula memfitnah...Andaian semata mata tidak boleh pergi kemana2... berikan bukti...sebagai contoh bukti Video china doll dan pengakuan sumpah laknat Eskay... Minta bukti ( pihak berkecuali politik ) akan keterlibatan Mahathir diatas isu ini... kalu tidak anda sememang anak luar nikah pemakan bangkai .... Tq

      exPAS 2009

      Delete
  23. 'jgn kamu cela apa jua kebaikan yg dilakukan walau hanya sekadar seseorg bertemu saudaranya dgn wajah senyum dan riang'- HR Ahmad dr Jabir ra.
    ' wahai org org beriman, jgnlah satu kaum mencela kaum yg lain, boleh jadi ( 'asa) mereka yg dicela lbh baik dr yg mencela,....'.AlHujurat 11. kitab tafsir mencatatkan bila Tuhan yg kata 'asa, maknanya pastilah. so fikirkanlah wahai org org yg suka mencela.
    ''wahai org org beriman , jauhilah kebnykn dr prasangka, sesungguhnya sbhgn prasangka itu adalah dosa dan jgnlah kamu mencari cari kesalahan org lain, dan jgnlah sbhgn kamu mengumpat sbhgn yg lain.....' AlHujurat 12.
    sedara sedara tak reti bersangka baik dgn org lain ke ?...

    ReplyDelete
  24. http://www.malaysiakini.com/news/220237

    ReplyDelete
  25. Sudah ada gerakan dalaman UMNO untuk menaikan balik imej Mahathir supaya Najib senang ditendang keluar, selamat bercakaran puak2 dan cai2 sekelian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai ini bukan kisah dlm pas ke..bhai lu nk buat citer pun biarlah logik bhai...tp klu betul lu apa celop toq...ada masalah utk lu....lu jaga jew parti lu!!!nmpk sngt mulut kata benci...tp hati tak mampu menipu yg lu sygkan umno dan rasa terhutang budi...

      Delete
  26. Pencaci pembangkang dah takde idea nak kutuk drg mula lah ungkit cite2 bodoh...sudah lah wei terima je kenyataan yg krg semua akan kalah pru13 ni....umno gak yg akan menang...tak yah buang masa lah wei

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul3 bang ajis mmg dlm pru13 ini pas akan terkubur selama-lamanya kerana umno akan menang dgn kesumua kerusinya.

      Delete
  27. UMNO Hancurbabi

    http://www.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=49601:latest-intelligence-pr-to-win-124-seats-bn-98-rm5-million-going-rate-to-lure-pr-contestants&Itemid=2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha..Ha..Ha... PAS yang dah hancur jadi bangkai, selepas majlis syura kena liwat dengan PKR dan DAP..Mhuah ha ha

      Delete
    2. Selepas PRU13.... pd MAC atau APRIL ..... UMNO akan berkubur selepas ini........................mungkin APRIL .... aprilfool!!!!!!!!!!!!!!!

      Delete
  28. Connectify: Teknologi perisian tentera kini untuk pengguna bagi perkongsian internet. Sebagai contoh katakan rakan sebilik anda mempunyai komputer riba yang disambung ke talian internet manakala komputer riba atau tablet anda tidak mempunyai sambungan internet, maka perisian inilah yang anda perlukan. Baca selanjutnya...



    Pengasas Blackberry hilang jawatan kerana para pelabur. Jawatan Ketua Pegawai Eksekutif(CEO) yang disandang bersama oleh Mike Lazaridis dan Jim Balsillie kini terpaksa akur dengan tekanan dari para pelabur syarikat mereka untuk melepaskan jawatan mereka. Walaupun mereka berdua bersama sama adalah pengasas bersusah payah membangunkan syarikat ini pada awalnya tetapi mereka terpaksa melepaskan jawatan tersebut kepada Thorsten Heins. Keputusan itu sekali gus menamatkan perkongsian kepimpinan selama dua dekad oleh Mike Lazaridis dan Jim Balsillie yang juga pengasas syarikat telekomunikasi itu selepas bergelut untuk bersaing dengan Apple dan Google.
    Baca selanjutnya...



    Ketua Pegawai Eksekutif(CEO) Teknologi Maklumat Terteruk: Terdapat beberapa individu yang disenaraikan oleh readwriteweb.com di antara ketua pegawai eksekutif(CEO) yang paling teruk bagi peneraju industri teknologi maklumat.Baca selanjutnya...



    Telefon pintar berteknologi Android kini turut sama 'berperang' di medan peperangan untuk membantu tentera dengan mengenal pasti lokasi laluan & pasukan yang lain serta membantu membina taktikal sistem pertahanan pasukan. Pihak tentera Amerika Syarikat telah melancarkan versi terbaru prototaip yang diberi nama Army Software Marketplace iaitu sebuah laman web yang menyediakan muat turun aplikasi perisian bagi peranti yang telah disahkan di dalam rangkaian tentera. Baca selanjutnya...



    Telefon pintar Sony Ericsson Xperia tawarkan kapasiti 50GB simpanan secara percuma. Pihak Sony Ericsson telah melancarkan promosi bagi pemilik Xperia yakni ruang simpanan berkapasiti sebanyak 50GB secara percuma berasaskan teknologi cloud storage.Baca selanjutnya...



    Syarikat pengeluar BlackBerry, Research In Motion (RIM) mengalami masalah kegagalan servis yang serius dalam sejarah iaitu kegagalan titik tunggal atau istilah 'single point of failure' yang disebabkan oleh bencana alam di beberapa negara bebaru ini. Baca selanjutnya...



    SINGAPURA (AFP) - Rekrut baru bagi pertahanan tentera Singapura di mana tentera udara & tentera laut akan mendapat senjata baru selain senjata api iaitu iPad. Anggota tentera boleh mengunakan kamera terbina dalam Ipad tersebut untuk mengambil foto & klip video di tempat kerja dan memuat naik ke portal dalam talian Angkatan Bersenjata Singapura(SAF), LEARNet. Anggota tentera juga boleh menggunakan bahan media seperti foto dan video untuk melaksanakan penilaian selepas latihan atau misi.Baca selanjutnya...



    Flashback trojan: Ancaman virus terbesar bagi pengguna Mac Apple. Serangan virus Flashback ini boleh dikatakan di antara ancaman virus platform Mac OS yang paling terbesar dalam sejarah tersebar sejak era virus disebarkan melalui disket. Boleh dikatakan insiden merupakan serangan yang paling ketara dalam sejarah ke atas pengguna Mac di mana sebelum ini amat jarang untuk diketahui sistem operasi tersebut mempunyai ancaman virus. Baca selanjutnya...

    ReplyDelete
  29. Pas akan berkubur tanpa nisan sikit masa lagi.Kalau ada pun cap palang.Pkr terkubur mcm umat nabi luth.Dapig kene penyakit babi gila.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bubar Parlimen 22 Februari 2013............. pas tu seminggu penamaan calun......... 10 hri kemuadian undi tolak UMNO/BN!!

      bulan April 2013 kerajaan pusat baru.....

      tempah tiket kapalterbang.... pi mekah/ australia/ england/ USA/ .....

      bulan Ogos 2013 balik.... atas perintah mahkamah kes altantuya, kes scorpene, kes mrt ampang, .... deepak diminta hadir sama dimahkamah.... jangan lari.....

      .
      ..
      ..
      ... pastu ?????????????????????????????? sg buloh?, kajang?
      pulau jerjak?, simpang rengam............

      Delete
    2. Insya Allah ... rakyat semakin 'celik' dengan kedajalan UMNO/BN yg banyak merugikan rakyat dan negara!

      Dengan gabungan kekuatan politik massa PAS, PKR, DAP ....... PR jika diizin Allah akan melenyap nostalgia mimpi2 lucah & korup UMNO/BN selama ini!

      Delete
    3. UMNO akan berkubur selepas ini........................mungkin APRIL .... aprilfool!!!!!!!!!!!!!!!

      Delete
    4. Hahaha...berangan! Yang tolak UMNO/BN hanya rakyat kelas lembu, kerbau, keldai dan ba**. Berapa kerat sangat yg ada?

      Delete
    5. Setuju. Dulunya bn byk syiok sendiri. Skrg dah menyakit dlm pas pis pus. Jawabnya tolongkop laaa. Tetapi yg rugi masih org melayu dan islam. Kapiag2 dok cucok dlm diam. Let them argue with one another. They split we come in round them up and burnt their kampong. Yeahhh. That what they hv in their hidden agenda. Now they sit tight bit by bit n make their move unknown to us. Pathetic. Wake up wahai kalifah2 aku menunggu kehadiran kamu semua untok membela ugama bangsa dan hanya satu negara yg kita ada. Bangun dan celikkan mata hati mu wahai kalifah2 kalian. Amiin.

      Delete
  30. RAKYAT BUKANNYA TAK TAHU TAPI BUAT-BUAT TAK TAHU AJE SEBAB DAH TERLALU TAKSUB DGN ANWAR ZIONIS ITU, SAMPAI MEREKA JADI BEBAL IKUT AJE DGN APA YG DIKATAKAN OLEH ANWAR TENTANG KEBURUKAN TUN M. ADA AKAL PAKAI KALAU BUKAN KERANA TUN M TAKKAN NEGARA KITA AKAN DIKENALI DI SELURUH DUNIA MALAH ANGGOTA ZIONIS TLH MEMILIH ANWAR SEBAB MEREKA TAHU ANWAR INI MMG JAHAT ORGNYA YG BLH JADI PENGKHIANAT NEGARA DAN SANGGUP LAKUKAN APA SAJA DEMI KERANA KUASA DAN DUIT. TAPI AKU TAK PAHAM KENAPA ADA JUGA RAKYAT YG BODOH MASIH NAK SOKONG PAS DAN PAKATAN YG MANA SAH-SAH DAH NAMPAK MEREKA INI DAH JADI ORG SURUHAN DAP CINA RASIS LAGI NAK SOKONG KE. JANGAN ASYIK NAK SALAHKAN TUN M TELAH MEMBRANKRAPKAN NEGARA, HABIS TU KENAPA PAS, PAKATAN N DAP TAK HBS2 NAK REBUT PUTRAJAYA SEBAB MEREKA TAHU BANYAK UNTUNGNYA BILA DAPAT KUASAI PUTRAJAYA. SIAPA YG TELAH WUJUDKAN PUTRAJAYA BUKANKAH TUN M. MALULAH SIKIT KALAU TAK SUKA TUN M KENAPA NAK AMBIL ALIH SEGALA APA YG DIBANGUNKAN OLEHNYA. SEKARANG JELAS KETARA KITA SEMUA NAMPAK PM KITA IAITU DS NAJIB MMG MEMPUNYAI CIRI2 SAMA SEPERTI TUN M APA SAJA YG DILAKUKAN AKAN MEMBERI KEUNTUNGAN PADA NEGARA BUKAN MCM ANWAR APA SAJA DIA LAKUKAN HANYA UTK KEJATUHAN EKONOMI NEGARA KITA SAJA. SO KITA SEMUA MEMPUNYAI AKAL WARAS DAN BLH FIKIRKAN YG MANA BAIK DAN BURUK.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysia bukan milik UMNO atau Dr M. Ia milik rakyat malaysia. Kembalikan hak kami. Awas kamu di PRU ini

      Delete
    2. Malaysia milik orang ISLAM yang menyembah Allah yang satu ..BUKAN milik PAS dan Proksinya...Kembalikan Daulah Islamiyah di tanah Melayu ini...

      AWAS KAMU DI PRU 13 INI... bakal di Talkinkan beramai2

      PAS IS DEAD...

      Delete
    3. Mereka yang menyokong anwar ibrahim ni bukan tak tahu siapa dia anwar ibrahim , mereka tahu tapi sama aje. species sama!!!

      Ingat lagi Augustine Paul yang menjadi hakim pada perbicaraan liwat 1998. Setelah berapa tahun bersama Anwar dalam mahkamah, hakim mengatakan Anwar "SAKIT JIWA". Semua yang menyokongnya pun sama sakit jiwa!!!!!

      Delete
    4. Pencacai pencacai PKR dan PAS tak perlu lah cakap banyak, kalau benar kamu orang Islam dan beriman pada ALLAH, rujuk lah SURAH ALBaqarah ayat 8- 20. Mungkin tak pernah baca pun sebab itu tak dapat bezakan antara yang hak dan yang bathil.

      Surah ini menyebut tentang "Kaum MUNAKIK yang mengaku mereka beriman tapi mereka tidak beriman, mereka cuba TIPU orang Islam tapi sebenarnya mereka menipu diri mereka sendiri. Dalam hati mereka ada PENYAKIT dan ALLAH tambahkan lagi penyakit itu. Mereka buat kerosakkan tapi tidak mengaku dan mendakwa mereka hendak perbaiki keadaan"

      Menurut kebanyakan ulama asing sudah wujud kaum munafik yang berkerjasama dengan musuh musuh Islam untuk merosakan Islam dan umat Islam.

      SEBAGAI SEORANG MUSLIM, KITA WAJIB YAKIN DENGAN APA YANG DISAMPAIKAN OLEH ALLAH S.W.T. SUDAH TERANG DAN NYATA SIAPA KAUM MUNAFIK DIMALAYSIA INI.

      Hamba yang cintakan kebenaran

      Delete
  31. Malaysia ditadbirkan oleh BN bukan pkr atau dap dan pas pis pus.PM malaysia bukan hadi jauh sekali nuar.Pm malaysia adalah mereka yg berwawasan lagi cerdik.Kedua2 hadi dsn nuar tak mempunyai ciri2 yg diperlukan sebagai pm malaysia.Malaysia berhak mendapat yg terbsik.

    ReplyDelete
  32. Letih lah baca komen komen ni tapi ada komen tu yang terang terang tegakkan benang basah..yang lain pulak sah sah dengar cakap lepas tu spin sikit penambah rasa..apa apa pun sebagai pengundi atas pagar waa dan nampak clue parti mana yang harus di undi..syyyy..undi itu rahsia..tapi pemerintahan sekarang okay apa..

    ReplyDelete
  33. Mahathir tolong Bosnia?! kirim salam lah.

    Yang tolong Bosnia ialah Bill Clinton (presiden us) atas usaha Richard Holbrook yang hantar jet pejuang bedil Karadzic dan Milosevic sampai terkangkang-kangkang.

    Kalau harap Mahathir, aku rasa bangsa Bosnia dah pupus dah sekarang.

    (Mahathir tahu nangis je masa perhimpunan umno....simpati kat anak anak bosnia konon)
    Perumpamaan Melayu: Lembu punya susu Sapi dapat nama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. biasala blog UMNO suka syok sendiri dan menipu dan mendewakan mahadey

      Delete
    2. Pala Hotak Ko Amerika...Baca sejarah...Jangan main balun je...

      http://www.nytimes.com/1995/07/24/news/24iht-malay_0.html

      Delete
  34. UMNO setiasa terkincit

    http://www.keadilandaily.com/deepak-mohon-imuniti-pakatan-untuk-banyak-lagi-pendedahan/

    ReplyDelete
    Replies
    1. setujuuuuuuuuuu.......................

      muak aku dgn UMNO .... banyak sangat SLOGAN retorik ...... Contoh tubuh TERAJU kononnya nak tolong bumiputra... Tapi hakikat nya amalkan kronisme ali babakan MRT corp kepada George Kent..... Nego tender... Syrikat2 Melayu lain lompong ..... Teln air liur sj... yg berkuasa pm..... Janji ditipui ....

      Delete
  35. Ini juga salah keberanian yang orang islam yang tak berani buat...


    Jangan Lupa, Mahathir Juga Pernah Hina Nabi Muhammad

    Ketika ini umat Islam seluruh dunia sedang bangkit melakukan pelbagai bantahan terhadap sebuah filem, Innocence of Muslims yang jelas menghina Islam dan Nabi Muhammad SAW. Di Libya, tunjuk perasaan yang berlaku telah menyebabkan empat diplomat Amerika termasuk dutanya ke Libya, telah terbunuh.Di negara kita, kebangkitan umat Islam terhadap penghinaan itu juga berlaku di mana-mana. Selain bantahan melalui tunjuk perasaan di beberapa masjid, khutbah-khutbah Jumaat juga turut menyampaikan mesej yang sama. Media pro kerajaan dan pro pembangkang turut bertindak sama. Semua parti politik dan pemimpin utamanya juga mengutuk perbuatan menghina agama Islam serta keperibadian Rasulullah itu.Dalam masa yang sama Pemuda UMNO dan Pemuda Pas, dua buah parti politi Melayu dan Islam terbesar di Malaysia turut bergabung tenaga mengadakan tunjuk perasaan pada Jumaat ini sebagai luahan perasaan mengutuk perbuatan menerbitkan filem yang jelas menghina Islam sehingga mencetuskan pelbagai rusuhan di seluruh dunia itu.Semua tunjuk perasaan dan kebangkitan umat Islam kini adalah mesej jelas bahawa umat Islam tidak rela dipermain dan dihina sesuka hati oleh pihak lain.Bagaimanapun di sebalik kebangkitan umat Islam sedang membara jiwanya kini, tiba-tiba Pengerusi DAP Perak, Ngeh Koo Ham dalam laman twitternya telah mengeluarkan komen yang dianggap tidak sensitif terhadap kebangkitan umat Islam sekaran.

    bersambung....

    ReplyDelete
  36. Beliau mempersoalkan niat diadakan tunjuk perasaan itu sama ada untuk kepentingan umum atau politik peribadi sambil mengajukan persoalan apakah umat Islam sanggup membuang masa dan tenaga yang begitu banyak untuk tujuan itu.Komen itu telah menyebabkan Ahli Parlimen Beruas itu dikecam oeh pelbagai pihak. Pemimpin UMNO dan kerajaan mengambil kesempatan atas isu ini menyerang DAP serta mengaitkannya dengan pendirian Pas. Media UMNO dan blogger pro kerajaan turut tidak henti-henti menyerang beliau sambil menimbulkan kemungkinan beliau bakal menerima nasib seperti duta Amerika ke Libya iaitu diserang sehingga mengakibatkan kematian.Jika diteliti komen Ngeh itu, tiada apa-apa yang pelik sebenarnya. Beliau sekadar menyuarakan pandangannya terhadap situasi yang sedang berlaku tetapi langsung tidak menghina Islam dan Nabi Muhammad. Pandangannya ini lebih bersifat peribadi dan kurang memahami sensitiviti Islam sehingga menyebabkannya tidak sensitif terhadap perasaan umat Islam itu sendiri.Sebenarnya tiada ada yang perlu dirisaukan dengan komen Pengerusi DAP Perak itu. Beliau tidak menghina apa-apa yang berkaitan Islam. Beliau cuma tidak sensitif dan sebagai seorang bukan Islam, perbuatan beliau itu boleh dimaafkan. Cuma beliau perlu lebih diberi kefahaman tentang Islam dan perasaan umat Islam itu sendiri serta tidak lagi mengulanginya di masa depan.Kenyataan Ngeh itu amat kencil jika dibandingkan dengan apa yang pernah dilakukan oleh Tun Mahathir suatu ketika dahulu. Ketika menjadi PM, beliau pernah mengeluarkan beberapa komen yang amat jelas menghina Islam dan keperibadian Rasulullah. Tetapi oleh kerana ketika itu beliau begitu berkuasa, semua pihak berdiam diri termasuk pemimpin dalam UMNO yang berpendidikan agama.Mahathir pernah mengecam hukum hudud dengan menyifatkan hukum potong tangan akan menyebabkan orang Islam dipandang hina oleh agama lain kerana hukum itu mengakibatkan ramai yang kudung tangannya.Beliau juga pernah menganggap amalan menyimpan janggut bukan sebahagian Sunnah Rasulullah dan menyifatkan ianya menjadi amalan ketika dahulu hanyalah kerana ketika itu belum dicipta alat pencukur atau Gilette.

    Bersambung...

    ReplyDelete
  37. Mahathir juga pernah menyindir amalan pemakaian jubah dengan mengatakan ia sebenarnya bertujuan untuk mengekang nafsu syahwat bangsa Arab yang dianggapnya mempunyai nafsu seks yang besar.Cuba kita bandingkan, komen Mahathir atau Ngeh yang lebih menghina Islam dan Rasulullah!Jika Ngeh mengeluarkan komen sedemikian sebagai seorang yang bukan beragama Islam, tetapi Mahathir berbuat demikian atas kapasitinya sebagai seorang Islam. Lebih dari itu, ketika itu beliau juga menjadi Perdana Menteri yang tentunya komen beliau itu menimbulkan kesan kepada orangramai.Dalam hal ini tentunya perbuatan Mahathir lebih menghina berbanding komen yang dibuat oleh Ngeh itu.Sebelum pemimpin-pemimpin UMNO dan media pro kerajaan mengecam perbuataan Pengerusi DAP Perak ini dengan lebih lanjut, ada baik mereka juga bertanya kepada Mahathir sama ada beliau masih berpegang kepada kenyataan-kenyataannya yang menghina itu atau beliau kini sudah insaf dan ingin memohon maaf atas keterlanjurannya itu.Meskipun Mahathir turut mengutuk penerbitan filem Innocence of Muslims ini tetapi komennya hanyalah secara umum sahaja iaitu dengan mengatakan kebebasan bersuara tidak seharuslah disamakan dengan kebebasan menghina orang lain.Yang jelasnya, sehingga kini Mahathir masih statik dengan pegangannya berhubung hukum potong tangan, amalan menyimpan janggut oleh Rasulullah serta pemakaian jubah. Tidak pernah terdengar beliau menarik balik atau memohon maaf berkenaan dengannya.Kepada pemimpin UMNO, pemimpin kerajaan, media, blogger dan umat Islam seluruhnya, dalam suasana kebangkitan Islam yang begitu dirasai kini, ada baiknya jika mempunyai kesempatan, mereka turut bertanyakan kepada Mahathir tentang penghinaan kepada Islam dan Nabi Muhammad yang pernah dilakukannya dahulu itu.Tentunya kita ingin tahu sama ada pendiriannya sama atau sudah berubah sekarang ini.Kiranya Mahathir terus kekal dengan pendiriannya yang menghina Islam dan Nabi Muhammad ini, elok rasanya selepas ini diadakan pula tunjuk perasaan besar-besaran di hadapan rumahnya di Mines Resort untuk membantah perbuatannya yang juga salah dan menghina itu.Secara logiknya, Mahathir dan Innocence of Muslims tidak ada bezanya langsung. (SH 19/09/2012)

    ReplyDelete
    Replies

    1. betul... betul... betul ... ipin... ehh ...upin!!! madey dok solat tu jangan ganggu..... hoooi ...tak reti ke..orang tengah sembahyang tuuuuuuuuuuuuuuuu ................

      Delete
    2. Setujuuuuuuu...memang bagus

      Delete
    3. Bhai....lu buat karangan,novel atau apa saja, atau lu nak catat...dari kota baharu smpi ke alor setar pun tun m tak bertanding pru13.. Bhai cukup2 lah taktik lama yg digunakn oleh pas semasa kegemilangan tun...apa yg lu cuba smpikan...semua tahu,klu skrg yg biasa org buat ialah 'cut n page' dan itulah yg pas buat dulu...

      Bhai...kenapa tak lu siarkan keseluruhan ucapan atau ungkapan tun,lu takut yg generasi baru yg lebih pandai menilai dimana penghinaan yg tun buat...wow utk cina laknat lu siap kupas,dan lu sndiri tlg bungkuskan...tahniah bhai...utk cina apa kutukan,cacian serta hinaan pada agama lu, lu letakkan sebagai PANDANGAN PERIBADI..
      Bhai...semoga disaat terakhir lu sebagai manusia Allah tunjukkan kembali segala fitnah lu buat....

      Bhai...aku tak nak ulas apa yg lu fitnahkn ucapan tun...aku tak nak dikatakan buyers dgn tun...tp aku CABAR lu...klu benar lu berjuang atas nama emakbapak lu..zuriat lu dan rasul lu serta tuhan (Allah) lu,maka lu siarkan ucapan tun sepenuhnya tanpa apa2 edit...dan nyatakan tarikh serta dimana ucapan tersebut di buat...

      Bhai 07.40 & 07.42...takkan perbuatan solat pun dijadikan bahan jenaka...aku tak tau adakah lu tersalah didikan...bhai mnkn solat tun lebih sempurna dari solat kita...dan solat tun lbh ikhlas dari solat kita...bhai tun serahkan dirinya kepada Allah dan biarkan Allah tentukan...lu sapa bhai smpi solat lu anggap lawak...

      Delete
    4. Juragan 69,
      Tak kan jentik sikit pon tak boleh....itu cuma pandangan dia dan bukan muktamad.

      Delete
    5. Salam wak...apakah atas nama pandangan maka fitnah sebagai intipati dlm sesuatu psndangan...bhai sbb itu aku tak nak ulas apa yg dilontarkan...aku cuma minta siarkan ucapan tun sepenuhnya agar kita nilaikan sendiri tanpa prejudis terhadap sesiapa...

      Delete
    6. pandangan? puak pakatan haram jadah tu mana ada pandangan. Dah lama Allah ambil balik matahati mereka. yg tinggal cuba 'pungkoq' semata-mata...

      Delete
  38. Madey ..sunni?
    Kakakaka lawak betul....

    Sunni cela Rasul tak cukur janggut kerana tak ada pisau gillatte.....

    Sunni yg tolak hudud......

    Sunni yg anti gerakan Islam ....

    Salam Hussin dulu pun mengaku sunni......
    Gaddafi yg dibunuh rakyatnya juga mengaku sunni....
    Tapi amalan hidup berpegang kpd sosialis....

    Madey.... pulak .... Sekular kapitalis pragmatik..... bertaubatlah....

    ReplyDelete
  39. jika nak tau siapa Mahathir......

    sila tubuh tribunal khas bicara kes skandal diera Mahathir.....

    bicara secara terbuka........

    ReplyDelete
  40. masa semua rakyat dibenar londeh amalan politik & pentadbiran mahathir..............

    bermula dari konspirasi terhadap Tun Hussain Onn PM, BMf,.. trajedi pembunuhan memali... pemilihan UMNO 1988, lucut hak kekebalan raja2 melayu, pembatalan umno, pemecatan ketua hakim negara, tun salleh abbas, ..... ...... perwaja, ipp, ..........., pemecatan anwar 1998, kes liwat I,......., , ppsmi ....

    ReplyDelete
  41. Anuar terrberak hadi terkencing nik terkentut dlm seluar batal air sembayang.Nuar tu tak tau lah ada ambik air sembayang ke tak sbb bab mandi junub ni.Kalau dia baru lepas berjuburtak mandi junub satu hal lak.

    ReplyDelete
  42. Boleh lawati military of malaysia dalam menolong org islam

    ReplyDelete
  43. nampak tak macam mana kebodohan Anwar mainbelakang bontot ni, dah la konon nya nak jadi PM mmg bermimpi lah weyy! dah tu kalau jadi nak penjara kan pulak mmg wadepark lah wey tu. Tun M dah banyak berjasa dengan kita. Anwar Ibrahin mainbelakang bontot apa je yg dia buat kt negara kita selain merosakkan kerajaan.
    buat Bersih all that bullshit.
    BUKA LAH MATA WAHAI MANUSIA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fitnah sebanyak mana pun, hina sebanyak mana pun,Dr. Mahathir tetap diiktiraf oleh negara negara Islam sebagai PEJUANG ISLAM. Dr Mahathir terkenal diseluruh dunia sebagai pemimpin yang banyak berjasa terhadap umat Islam, tidak seperti Anwar yang terkenal diseluruh dunia disebabkan skandal demi skandal Orang kafir pun ada maruah, bila terlibat dalam skandal, mereka letak jawatan. Rakyat yang kafir pun tak boleh terima pemimpin yang terlibat dengan skandal tapi Anwar tak ada maruah, keluarga pun tak ada maruah dan penyokong penyokong penyokong pun tak ada maruah. Nama aje Islam tapi lebih teruk dari orang kafir.

      Dalam doa qunut kita baca tiap tiap solat subuh, antara lain ada menyebut "TIDAK HINA ORANG ORANG YANG KAU PIMPIN DAN TIDAK MULIA ORANG YANG KAU MUSUHI"

      Delete
    2. aaa...tulis mcm mana pun sejarah tetap mengenang anwar ibrahim sebagai seekor biawak, nik aziz sebagai tukang pikul biawak tu dan lim kit siang sebagai penjualnya!

      Delete
    3. bukalah mata anda seluas luasnya. adab mahathir dgn anwar jauh berbeda. mahathir xpernah hipokret. dia x jual agama untuk politik. tp anwar siang berkhutbah, mlm berjoget. mahathir xterkinja kinja menari sambut hari nponggal . . anwar kita jd malu yg amat sangat. boleh jd sivaji. boleh jd ustad, boleh jd apa saja asal dpt pujian org.dia suka org kagum dgn dia. dia nak tunjuk dia org bertaraf wali.. kdg2 maksum. dia tengok org dgn mata lalat. semua xindah dimata dia umno ini, tp dulu sewaktu dlm bahtera umno. pas ni dikatakan parti wal maki wal hamun.. anwar bkn pemimpin untuk rakyat malaysia. org sepertinya hanya sesuai jd pm dinegeri wal hutan wal belantara je, sesuai dgn feel org seperti ini

      Delete
  44. TARAF,KREADIBILITI,KEPIMPINAN, KETOKOHAN SERTA KEIKHLASAN TUN UMPAMA LANGIT DENGAN BUMI KALAU DIBANDINGKAN DENGAN NABI PAS YAKNI NIK AZIZ ALAIHISALAM...NIK AZIZ PEMIKIRAN NYA SEUMPAMA KANAK-KANAK MUMAYIZ YANG TAK MENGERTI APA-APA MALAHAN TIADA NILA WALAU SEBESAR ZARAH SEKALI PUN, MALAHAN AGAMA ISLAM TIDAK MENDAPAT APA MANFAAT PUN DARI BUAH FIKIRAN POK NIK......BEGITU JUGA UMMAH MALAHAN UMMAH LEBIH RUGI, MUSNAH DAN HANCUR KALAU TERUS MENERIMA PAKAI BUAH FIKIRAN LAPUK DAN USANG POK NIK...BERBEZA DENGAN TUN YANG MANA IDEA DAN KEPIMPINAN NYA DITERIMA DAN DIIKTIRAF DUNIA DAN GLOBAL....MALAHAN BELIAU DIPANDANG TINGGI DI KALANGAN PEMIMPIN ISLAM DUNIA.....POK NIK HANYA DITERIMA DAN DISANJUNG OLEH PENGIKUT LOW CLASS YANG HIDUP DI BAWAH TEMPURUNG ZUHUD YANG HANYIR DAN PENUH KETOLOLAN........AKU ORANG KELATE PADA AKU LA POK NIK SAMA TARAFNYA DENGAN BUDAK-BUDAK....yang melihat dan berfikir MAMUD KOTA BHARU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. taksub melampau fanatik2 mahadey.......... sdgkan rakyat dah juak dgn cakap penuh auta madey ni................

      Delete
    2. Bhai 12.55 yg taksub melampau tu lu....jgn babitkan rakyat,majoriti rakyat menkagumi (bukan taksub) pada tun...adakah kita tidak perlu mengenang jasa org...

      Delete
  45. nak burukkan Tun dgn naikkan anWAR ALJUBURI???

    tanya mat sabun pasai apa sampai hari ni dia tak pernah tarik balik gelaran ALJUBURI yg dia anugerahkan pd anWAR secara terbuka tuh???

    anWAR? satu hapa pun tak bley harap!!

    hanya tahu naikan anu..dia shj!! dia gunakan semua org utk naikkan diri dia...

    ReplyDelete
  46. aku sanjung tiggi pada mahathir. tak kira la apa org lain kata tp mmg banyak jasa dia pada negara. tp kalau nak anuar yg memerintah sorry. bkn aku tk dgr dia pnya ceramah tp more to revenge. pnuh dgn dendam. sorry to say but itu apa yg aku rasa. anyway aku tknk amik risiko mengadai kan negara sendiri hanya nak try tukar kepimpinan. sekali tersalah langkah takut tkde jalan nak patah balik

    ReplyDelete
  47. aku sanjung tiggi pada mahathir. tak kira la apa org lain kata tp mmg banyak jasa dia pada negara. tp kalau nak anuar yg memerintah sorry. bkn aku tk dgr dia pnya ceramah tp more to revenge. pnuh dgn dendam. sorry to say but itu apa yg aku rasa. anyway aku tknk amik risiko mengadai kan negara sendiri hanya nak try tukar kepimpinan. sekali tersalah langkah takut tkde jalan nak patah balik

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!