CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Monday, January 7, 2013

PANAS! INI BUKTI HUSAM MUSA ADALAH MANUSIA PALING BANGSAT DALAM DUNIA!

Husam Musa adalah satu-satunya ahli politik di Malaysia yang ada kes saman hingga berpuluh-puluh di serata mahkamah di seluruh Malaysia. Semua kes samannya melibatkan Husam menyaman musuh-musuh politiknya.

Husam adalah jenis manusia yang menggunakan mahkamah sebagai pentas politiknya.

Jika sebelum ini Husam ghairah menyaman orang, tetapi kini saman-saman Husam mula membelit lehernya sendiri terutamanya yang melibatkan samannya terhadap blogger.

Saman Husam terhadap blogger bermula dengan saman terhadap pengendali blog RBF Online, di mana akhirnya menyaksikan Husam tewas dalam saman berkenaan apabila hakim Mahkamah Tinggi Kota Bharu pada 2012 memutuskan Husam gagal membuktikan fitnah yang dibuat oleh lelaki yang diheret oleh Husam ke mahkamah bagi satu kes skandal balak.


Saman Husam yang kedua terhadap blogger adalah kepada pengendali blog Kickdefella berhubung artikel yang menuduh Husam seorang pembohong.

Saman terhadap Kickdefella adalah saman yang amat mencabar Husam. Husam ingat tindakannya menyaman Kickdefella sebagai ugutan dan gempak yang akhirnya akan menyaksikan Kickdefella akan duduk di depan media memohon maaf kepada Husam. Ternyata Husam silap percaturan. Kickdefella membeli saman yang dijual oleh Husam tanpa rasa gerun dan takut. Ini kerana beliau mempunyai cukup bukti untuk bertarung dengan Husam.

Kickdefella berjaya dalan permohonannya untuk memindahkan kes berkenaan dari Mahkamah Tinggi Kota Bharu ke Mahkamah Tinggi Kuantan walaupun dibantah oleh Husam.

Kes mula dibicarakan di Mahkamah Tinggi Kuantan pada 19 Disember 2012.

Husam yang sepatutnya menaiki pentas saksi pada hari berkenaan tidak muncul di mahkamah. Peguamnya memberi alasan Husam ada tugasan penting di Kelantan. Manakala seorang pengikutnya yang berada dalam mahkamah memberitahu salah seorang orang awam yang berada dalam galeri mahkamah bahawa Husam berada di Kuala Lumpur. Namun begitu dua orang ‘body guard’ Husam yang sentiasa mengiringi Husam ke sana sini berada di mahkamah pada hari itu.

Baca seterusnya di sel13.com

40 comments:

  1. House PuKi, Bila sampai giliran engko???



    Blogger mesra-Umno dan Barisan Nasional (BN) hari ini mengaku bersalah di Mahkamah Tinggi Pulau Pinang ekoran artikel memfitnah ahli parlimen Shah Alam, Khalid Samad.

    Blogger tersebut dikenali dengan nama Dr Novandri yang memiliki blog Minda Intelek Melayu (MIM) memohon maaf di hadapan hakim sebentar tadi.

    Permohonan maaf ekoran dakwaan Khalid adalah Bishop (paderi Kristian) itu akan diletakkan dalam blog beliau novandri.blogspot.com dan Harakahdaily.net hari ini.


    Dr Novandri melalui blognya, novandri.blogspot.com pada 15 Januari 2010 lalu menulis satu artikel dalam blognya bertajuk 'Penjarakan Khalid Bishop Samad'.

    Ekoran itu, Khalid melalui peguamnya menuntut supaya Novandri menarik balik tulisan dan gambar yang menunjukkan Khalid memakai tanjak Kristian dan salib dari blognya.

    Perbicaraan bermula jam 9 pagi tadi dengan kedua-dua plaintif dan defendan hadir di mahkamah yang agak sesak dengan kehadiran puluhan penyokong Pakatan Rakyat.

    Khalid dwakili peguam PAS, Hanipa Maidin manakala Novandri membuat pengakuan tersebut tanpa diwakili mana-mana peguam Umno sehingga ditegur mahkamah beberapa kali sebelum ini.

    Beberapa blog pro-Pakatan Rakyat sebelum itu mendakwa Dr Novandri merayu kepada Khalid supaya menyelesaikan saman tersebut di mahkamah namun Khalid menegaskan ia menjadi pengajaran berguna kepada sesiapa yang cuba memfitnahnya.

    "Dia nak minta maaf atau tidak berhubung fitnah ke atas diri saya itu biar dalam mahkamah supaya jadi pengajaran bagi blogger Umno yang lain," ujar Khalid menerusi panggilan telefon sebelum masuk ke mahkamah.

    Manakala beberapa bloggers Umno turut mendesak agar Dr Novandri diwakili peguam Umno bagaimanapun sehingga pengakuannya tadi tiada seorang pun kelihatan hinggalah muncul di saat-saat akhir.

    Blognya juga memaparkan permohonan maaf sebagai syarat penyelesaian di luar mahkamah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas akan berkubur diPRU 13 nanti. Talkin buat Pas dan Pencacai 2 bengap Pas.

      Delete
    2. yayaya...setan akan kekal sampai kiamat. KAH KAH KAH

      Delete
    3. Dlm berblog gelaran yg diberi itu mmg melampau-lampau dan itu perkara biasa la.knp khalid samad nak melatah dan menyaman sana sini.

      Blog pakatan pun gelar ahli politik umno dgn gelaran mcm2 tp x de pun yg disaman.

      Itu pun nak kecoh2.rilek la bro.klu pun mahkamah berpihak kpd kau sekalipun dan gelaran tu ditarik blk oleh dr novandri pun x akan ubah apa2.

      Khalid samad! Kami kenal siapa kau dan klu berani bertanding lah lg di shah alam pru 13 ni.

      KAMI KASI AJARRRRRR!!!!!!

      Delete
    4. btl2 apa yg anon 8.27 pm katakan ini,aku sokong habis dgn kau.

      Delete
  2. Kepada blogger2 pengampu UMNO. Nasihat kami jika kamu gatal sangat nak memfitnah pemimpin2 Pakatan pastikan dulu kamu dapatkan surat akujanji dari Najib atau Rosmah untuk menyediakan peguam2 handalan UMNO (ada lagi ke?) dan siapkan dua tiga guni duit untuk bayar gantirugi saman. Tengok mangkuk yang mengelar dirinya Minda Intelek Melayu ni, sorang peguam UMNO pun tak berani datang bela dia. Konon Minda Intelek tapi standard macam budak tadika, dah berak dalam seluar baru nangis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hidup UMNO. Hidup BN. Janam Pas. Keneraka jahanam Pas.

      Delete
    2. Kau tahu apa maksudnya?

      Maknanya bloger pro kerajaan bkn semua ditaja. Ada yg berblog atas kesedaran sendiri utk sedarkan puak2 yg masih lena dibuai mimpi angan2 pakatan dgn putrajayanya.

      Lainlah bloger pakatan.klu apa2 hal bersusun loyar dihantar utk back up.nampak sgt afa yg sponsor.

      Kan. ..kan....kan....

      Delete
    3. Orang Pakatan mana ada prinsip perjuangan,yang ada hanya DendamKesumat!Fikirle sikit,kalau Nuar dlm UMNO dan dh jadi PM,xdelah terkinja2 harapkan pertolongan korang semua .

      Delete
    4. pakatan makan duit gaji yg diberikan oleh nuar..silap2 dpt jubur sekali eeeeeeuuuuuuwwwwww jijik sial

      Delete
    5. TAHU PULAK PENCACAI SI ANWAR JUBURI INI RASA SAKIT HATI BILA ORG2 UMNO INI MENGATA PEMIMPIN MEREKA. MACAM TULAH KAMI RASA BILA KRG MAIN SUKA HATI MAK BAPAK KRG BUAT FITNAH UTK PM KITA DANISTERINYA ITU.

      Delete
    6. Kepada pengampu nik najis...cepat cepat lah bertaubat

      Delete
  3. Nmpkny blogger2 umno mmbutkn big bos2 pakatan haramjadah bgai cacing kpanasan..bukti n fakta bloger umno is the best..GUD JOB BLOGGER2 UMNO.hehehe

    ReplyDelete
  4. blogger2 ameno hanya tahu gunapakai isu basi (sep16) atau seks/liwat. itupun rekaan aje. minda korang hanya ada najis.

    isu kecik2 diperbesarkan kononnya akan menjahanamkan malaysia.

    asyik2 skandal seks ini seks itu. satu gambar yb husam tu kat atas, nak jadi bahan skandal? pi lah. house puki, macamana engkau boleh berdepan dgn anak2 atau saudara mara ngkau? cari makan cara menjijik macam ni? tak malu ke...?

    isu ltat. isu lembu kondo 250 juta. isu pkfz. isu felda fgv. isu rasuah berbilion2 ringgit. ini ngkau semua buta ke...? pekan ke...? bisu ke...?

    jangan2 anak-cuc ngkau orang jangan membesar jadi macam ngkau orang. bapa dah rosak iman, jangan dirosakkan anak2. renung2lah.

    kami x heboh sangat pasal najib port dickson, kami pun skejap aje heboh pasal chua soi lek batu pahat. yang macam ngkau orang ini, tak ada modal lain dah.

    nak cari bab rasuah pakatan, cari cari x dapat. jadi kena hebohkan isu basi dan isu jijik aje lah. bukan gitu?

    ada klas kah? tak malu kah?

    tapi, hakikatnya, kami di pakatan rakyat perlu blogger low-class macam ngkau orang ini. mencerminkan kebijaksanaan kami.

    ayuh, teruskan agenda hodoh dan bodoh ngkau orang. kami tergelak dan kami mengalu2kan kamu sekelian.

    sekian.

    4RAKYAT

    ReplyDelete
    Replies
    1. Best la, ini blog UMNO mane boleh pakai...Seks je le dorang pandai

      Delete
    2. Kamu yg buta. Tidak mahu menerima kebenaran. Tapi mengiyakan segala fitnah yg di buat olih ketua kamu yg munafik yg akan mengherit kamu semua ke neraka jahanam.

      Delete
    3. aq tgk ramai pencacai fuckatan yg suka blog nie.. terutamnya bila berkaitan dgn seks... pastu nak salahkan blog ni plak.....

      Delete
    4. KAMU EJA UMNO PUN TAK BETUL. TULIS PUN ENTAH APAAPA. MENTALITY SANGAT LAH RENDAH. PGILAH SEKOLAH DAN BELAJAR PANDAI2 YA. BARU SAMA TARAF DGN ORANG UMNO. LOW CLASS..

      Delete
  5. Papagomo dengan Papurkari adalah anjing UMNO yang suke buat fitnah.......ptuiii ptuiii ptuiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini adalah kebenaran. Anon kau ni tak tahu sejarah ketua kaulah ko ni buta politik. Baru makan garam. Agak nya belum tumbuh bulu lagi kot?

      Delete
    2. anon 6.50 adalah bontot anwar brahim yg suka dijilat babi guan eng..... huhuhuhu

      Delete
    3. wahai anon 6:50 PM.. apa yg papagomo dan parpukari siarkan nie bkn fitnah tapi adalah kebenaran...dan kebenaran sntsa pahit..sbb tulah kau tak blh nk terimakan...pastu salahkan org pulak!

      Delete
  6. Anjing2 dan babi2 peliharaan pakatan laknatullah sudah mula merengek minta nyawa.
    Kuang..kuang....kuang

    ReplyDelete
  7. Hello...bila kena tang blogger pro UMNO/BN..pencacai pakatan lah yang mengeletik memberi komen pertama..UMNO/BN bukan macam pakatan... loyar kiri kanan yang ambil kesempatan..Dr. MIM ada harga diri lah mengaku salah..bukan macam politician pakatan yang jelas salah laku dan tak payah bersuluh lagi masih menegakkan benang basah..Dr. MIM tak mau blogger pakatan mencipta fitnah sekiranya beliau mengguna atau mengambil lawyer daripada BN/UMNO...tak faham ke? duduk diam diam...

    ReplyDelete
  8. Blog PR lagi tak boleh pakai..Bohong dan terus membohong..
    Koya kuat, baru pengundi atas pagar bagi undi sikit PRU12 2008, dah koya nak tawan Putrajaya..
    Kerja kuat bantu rakyat, selesaikan masalah rakyat, majukan taraf hidup rakyat tak mahu, nak berpolitik sokmo..
    Politik pulak, politik samseng...mencarut dan caci maki memang makanan pagi petang siang malam korang..
    Kena kelentong lah hidup2 dengan al Jubs dan Pok Nik dan Lim Tokong yg maksum pada korang tu...

    ReplyDelete
  9. House puki, nama yang baik tu...hehehehe

    ReplyDelete
  10. Blogger pembangkang kehausan saman kerana fitnah mereka tidak dilayan oleh pemimpin umno. Satu dua minta maaf bererti ribuan lagi artikel dari blogger umno tidak perlu minta maaf kerana semua itu benar

    ReplyDelete
  11. Anjing2 pengesan ni cpt je bau klu ada entri yg dirasa sdp utk diketedarah.

    ReplyDelete
  12. Blogger UMNO lg penakut...Sampai blog sndiri pun tknk mengaku.dah gtu Papapgomo?

    ReplyDelete
  13. pukimak punya umno..sampai hati biarkan dr novandri keseorangan...mana semangat membantu ahli parti umno harbi?..mana peguam umno harbi?..kenapa pemimpin umno harbi tidak menyediakan dana dr duit rasuah unt membela bloger umno pukimamak?...brp sgt kalu nk bayar lawyer kalu nak dibandingkan duit haram pemimpin umno harbi...mmg celaka pemimpin umno ni...begitu juga ahlinya...

    ReplyDelete
  14. Engkau pergilah undi fakatan kau
    Kami orang-orang UMNO tak perlu
    sama kau punya undi.Mari kita
    tengok siapa yang kena...

    MUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.........................

    ReplyDelete
  15. aq tgk ramai sungguh pencacai fuckatan yg x puas hati dgn apa yg cuba dibongkarkan oleh blog nie..... mubkin diorang rasa puki diorang tue dah makin panas kot sebab tue la rasa mcm tue... nasihat aq la... klu rsa puki tue x tahan panas baik jgn cuba meredah api.....

    ReplyDelete
  16. apa kata kali ni orang umno pula saman orang pr atas apa jua berita yg diorang tulis yg dirasakan tak benar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu tawun wa aler niaga lulian sana timpat Pandan Indah, D24 D27, moasang king jugak aler. Itu jam MPAJ sama gomen BN tak aler angkat pau. Sikalang jam niage manyak susat maa. Itu timpat wa niage PKR MPAJ olang sudah konker, wa kena kasi baya 1 linggit 1 lulian. Satu hali wa ade niaga 50biji lulian mau kasi pau kopon 20linggit diskaun jugak. Haiyyyaaa...hidup susa, niage pon susa, BN bila mau angkat balik?? Wa mau BN, wa niage lagi bagut.

      Delete
  17. kawan aku pernah melawat kilang di China.. dlm dok perati, dia di perhatikan yang dia macam berkenan dengan seorang perempuan kerja kilang tu.. Bila dia balik ke Hotel,,, perempuan itu di hantar ke bilik dia untuk melayan dia,. kawan aku. dan memang patut pun tidak menerima "Hadiah" itu..

    ReplyDelete
  18. Sejak jam 8.00 pagi sakan blogger-blogger pembangkang melaporkan bahawa blogger pro UMNO Dr. Novandri atau Dr. MiM membuat permohonan maaf kepada Khalid Samad dan memohon kes tersebut diselesaikan di luar mahkamah.

    Setelah terbaca laporan tersebut, saya bertindak menghubungi Dr.Novandri (Doc) untuk bertanyakan sama ada laporan tersebut benar atau tidak, kali pertama panggilan saya tidak dijawab oleh Doc.

    Selang beberapa minit Doc membalas panggilan saya, dalam perbualan itu saya bertanyakan perkembangan kes tersebut, katanya benar dia memohon untuk diselesaikan di luar mahkamah dengan membuat permohonan maaf dan menyiarkan permohonan tersebut di laman blognya.

    Bukan itu sahaja, Doc juga perlu membayar sejumlah wang ganti rugi dalam tempoh yang ditetapkan kepada Khalid Samad, angka tersebut tidak perlu dinyatakan di sini, tetapi jumlahnya agak besar bagi orang-orang biasa seperti kami.

    Sekarang separuh daripada jumlah ganti rugi yang dituntut oleh Khalid Samad telah berjaya dikumpulkan dengan bantuan pihak yang selalu dibela oleh bloggers-bloggers Penang.

    Pun begitu, pihak yang dimaksudkan oleh Doc dikatakan tidak mampu untuk menyelesaikan semua jumlah ganti rugi tersebut, dengan alasan tiada wang yang diperuntukkan untuk kes yang dihadapinya.

    Jika dahulu mereka mengatakan tiada peruntukkan untuk menyediakan peguam mewakili Doc, kini setelah Doc secara berani membuat permohonan maaf dan memohon kes diselesaikan di luar mahkamah dengan jumlah ganti rugi tertentu.

    Pihak yang sering dibela oleh bloggers-bloggers Penang ini turut beralasan tiada peruntukkan untuk membantu dia menjelaskan ganti rugi dalam kes tersebut.

    Namun dari sudut lain, tindakan Doc harus dipuji dan dijadikan contoh kepada bloggers-bloggers lain.

    Doc berani bertanggungjawab di atas segala tulisan beliau.

    Akhir sekali tiba-tiba muncul di benak fikiran saya, adakah nasib yang menimpa Doc adalah bukti 'pengiktirafan' kepada bloggers dan pejuang siber sebagaimana dilaung-laungkan oleh pembesar-pembesar parti Melayu?

    Sumber : Double Y

    Inilah antara punca kenapa aku sejak akhir akhir ini juga kerap menyepi. Bukan kerana bosan sebaliknya bimbang jika terkena sebegini. Aku bukanlah kenal mana mana "orang besar". Hanya blogger separuh masa sahaja. Jika Dr Novandri yang terkenal pun kena sebegini, apatahlagi aku seorang blogger yang langsung tak dikenali sesiapa.

    Mungkin aku harus pencen selepas ini ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak buat blog jgn mengutuk org... bukan org je marah Allah pun marah.. cuba buat blog yg boleh bagi informasi berguna.. sy pasti ramai yg akan kunjung blog tu... bila org dpt ilmu kau dpt pahala... tapi bila memfitnah je kejnya... org dpt informasi panas ko dpt api panas nnti.. fikirkanlah...

      Delete
  19. Rakyat pun tahu blogger hanjing umno hanya tahu memfitnah. Sebabtu terpaksa minta maaf dan takut di saman. Ka ka ka. Mampus la UMNo sebulan dua lagi

    ReplyDelete
  20. JOM GI KULIAH
    Bersama!
    Ust.Azhar Idrus

    SABTU 19/1/13(8mlm)
    Dataran Surau An-Nur,
    Jalan Uda Utama 2/1,
    Bandar Uda Utama, JB

    AHAD 20/1/13(Lepas Maghrib)
    1) Mj.Jamek Tmn.Pasir Putih
    Jln Canggung Tmn Pasir Putih
    Pasir Gudang
    Johor

    2) Mj.Kg.Cahaya Baru(9pm)
    Jalan Perak Kg.Cahaya Baru Masai
    Johor

    - Studio Mukmin

    ReplyDelete
  21. Dan..jangan lupa juga Pemimpin fuckatan termasuk blogernya sekali lagi kuat memfitnah sebab pembagunan dan keberkesanan mentadbir negara adalah zero..jadi mereka lagi tidak ada modal selain fitnah semata-mata. Selain menjadi tukang tabur fitnah puak fuckatan juga kuat berbohong. Bakal PM fuckatan pernah berbohong konon nya ada enam kotak fail salah laku BN yang bakal didedahkan tetapi sampai sekarang yelle..pochi.! oleh kerana para penganut fuckatan rakyat terdiri daripada lembu2 dan kerbau2 maka nasib bakal PM itu tetap juga terbela, kesetian mereka kepada bakal PM fuckatan itu tetap tiada berbelah bagi.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!