PANAS BERCILI! NEELOFA KECAM PAS KERANA SAPU DUIT TABUNG MEMALI

KUALA LUMPUR 6 Jan. - Pas berterusan dihimpit pelbagai isu yang menghakis keyakinan rakyat kerana belum pun reda kontroversi Amanat Haji Hadi kini, pucuk pimpinan parti itu didesak pula menyiasat dakwaan penyelewengan Tabung Memali yang bernilai jutaan ringgit.

Desakan itu dibuat sendiri Zainon Ismail atau CN Al-Afghani yang merupakan salah seorang daripada tiga individu yang bertanggungjawab mengurus Tabung Memali selepas tidak sanggup lagi melihat hak serta harta anak-anak yatim, balu dan mangsa Memali 'diratah' pihak lain.

Dalam nada tegas, beliau berkata, jika pucuk pimpinan Pas enggan menyelesaikan isu penyelewengan Tabung Memali tersebut, satu laporan polis akan dibuat dalam masa terdekat sekali gus bakal mendedahkan lebih banyak sisi gelap pemimpin parti itu.

Baca seterusnya di Utusan Malaysia SINI

Dengar video Cikgu Non berikut:

Laporan sudah diberi kepada Pengerusi Disiplin PAS pusat, Haji Hadi dan penolong Harun Taib mengenai penyelewengan Yusof Husin.

Seorang ustaz Aziz merungut kata ini orang kuat orang kuat Ustaz Fadzil yang tak boleh disentuh. Dia fotostat dan hantar kepada Perhubungan Kedah yang mana Setiausaha adalah Azizan.

Laporan tak diambil tindakan dan Cikgu Non buat laporan polis lalu dia, balu Ibrahim Ali dan anak yatim diserang oleh orang-orang PAS yang kununnya ulamak.

Selain nama-nama di atas, ramai terlibat ... Mat Sabu, blogger Bakar Hulk, Taib Azamuddin, Mustafa Ali, dan lain-lain

Sumber: The Unspinners 

p/s: Maaf ya, gambar kat atas tu sekadar hiasan

12 Responses to "PANAS BERCILI! NEELOFA KECAM PAS KERANA SAPU DUIT TABUNG MEMALI"

  1. jangan kata duit tabung yang disapu bini orang pun mereka sanggop sapu...apa nak heran ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. btl sgt tu dol mat...aku sokong 100 peratus..

      Delete
  2. TAK ADA KEJA LAIN KE NAK BUAT DUIT TABUNG PUN NAK REMBAT TULAH SUKA MEGATA UMNO YANG BUKAN-BUKAN SENDIRI TAK BETOL TAK NAMPAK PULAK MACAM NI KE NAK JADI PARTI ISLAM...

    ReplyDelete
  3. Aku mahukan amanah dalam semua kerja kerana setiap kerja atau perbuatan kita akan ditanya diakhirat nanti.Jangan dok sibok dengan parti orang parti kita sendiri pun pun banyak masaalah yang mana kalau sapu tu bukan sedikit tapi banyak-banyak.Kepada Che Neelupa tu perbetulkan diri sendiri tu dulu..kasihan kepada ibubapa

    ReplyDelete
  4. apasallah depa nie...keji btllh perbuatan depa tu smpaikan duit pun depa tak lepaskan..ish apalah nak jadi..

    ReplyDelete
  5. Pampasan landasan kereta api maut jepun yang berbilion-bilion tu pegi mana pulak? Lesap macam tu jer..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Read here for information bro : http://satdthinks.blogspot.com/2013/01/japanese-wwii-reparations-are-pr.html

      Delete

  6. cn alafgani ni .. betul ke? dah buat laporan polis... mengapa polis tak siasat dan dakwa di mahkamah?

    atau mengapa sprm tak buka buku siasatan spt penyelewengan yg lain? umom sedia maklum kredibiliti sprm, mereka akan laju bila terlibat individu pembangkang.

    aku masih musykillllllllllll watak zainon ni dlm konteks 'perjuangan Islami' beliau bila bersekongkol dgn umno yg bergelumang dgn seribu satu munkar tu!

    aku musykil... cn alafgani ...musykil....musykil,..... akhirnya "pejuang Islam" jadi kuda kayu umno sekular asobiah yg dilaknat rakyat itu......

    ReplyDelete
  7. 20 tahun kerajaan UBN bisu.... kes pembunuhan politik peristiwa memali oleh kjaan ubn bila nak disiasat & dibicara?

    ReplyDelete
  8. pembunuhan misteri memali, lubuk merbau, dll ....... umno nk cuci tangan.......

    ReplyDelete
  9. memang la penyokong pembangkang ni buta hati.yang dok merusuh nak bunuh polis tu penyokong pas yang taksub dengan amanat hj hadi.Yang sapu duit anak yatim memali tu pemimpin pas juga.takkan najib yang hentam duit tu.fikir la sikit.Yang hentam normah tu mat sabu,hentam shamsidar tu anwar,hentam bini orang dalam gerabak keretapi tu adun pas.Habis mana ada najib kat situ siol....

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!