CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Thursday, January 17, 2013

PANAS BERAPI! TUN M KATA TUNKU BAGI 1 JUTA KERAKYATAN, TAK KECOH PUN!

Best apa yang RBF Online tulis kat blog dia, KLIK SINI

Ringkas je tulisan dia tapi cukup menujsuk kalbu! Ok la aku nak sentuh pasal apa yang Tun M cakap dalam TV3 tadi, beliau berkata apa yang beliau lakukan adalah mengikut undang-undang. Lagipu RCI tu panjang lagi dan beratus lagi saksi akan turun, part yang melibatkan Kote Bengkok belum sampai lagi.

Sebab tu Anwar tak berani nak bersuara, dia suruh kekasih dia si Assmin yang juga berkongsi Shamsidar dengan dia attack Tun M di Melacurkini. Anwar risau ni, sebab zaman tu dia TPM dan masa dia berkuasa dulu banyak salahguna kuasa yang Anwar buat di Sabah! Tungguu

Apa yang aku nak sentuh kat sini ialah statement Tun M pasal pemberian 1 juta kewarganegaraan kepada kaum DAP yang tak pernah tahu nak berterima kasih tu. Kalau la Tunku tak bagi mereka dulu, aman negara ni, sebabnya kata mana saja ada kaum DAP ni maka jadi kacau bilau beb!

Kat Indonesia pun sama gak, kaum ni cuba nak buat negara tu macam bapak mereka yang punya akhirnya end-up dengan tragedi 1998 yang membuatkan kaum DAP kat Malaysia beralih arah menyokong BN demi keselamatan.

Kini sejak dibackup oleh Anwar, PAS dan Nizar laknatullah, maka kaum DAP dah besar kepala dan dah mula mintak macam-macam. Bukan takat demand je mereka dah mula berani hina Islam dan Melayu. Lepas tu bila kecoh mintak maaf setel, tapi hakikatnya agama dan bangsa sudah dihina. Mudah saja melayu kena tipu lagi.

Lagi bestnya ada segelintir malayu lahanat yang menyokong Cina dan menghina sesama Islam. Jenis macam ni memang ramai dalam pakatan, mereka ni jenis melayu yang boleh tolak tepi agama hanya untuk bersama kaum DAP. Ada banyak beb, aku percaya korang pun pernah jumpa melayu moden yang kurang Islam, bestnya kumpulan ini dibackup oleh PAS syaitannirrajim!

Anyway kalau nak cerita pasal kaum DAP ni 3 hari 3 malam pun tak habis. So apa yang Tun M perli tadi memang amat panas dan menyusuk kalbu! Sememangnya Tun M adalah Anugerah Allah yang original kepada negara kita yang dirahmati Allah ni.

Lepas ni korang tengok puak Pakatan akan masuk dan memaki hamun Tun M! Tak caya, tengok je la..

127 comments:

  1. Tolak UMNO. Sudah terbukti UMNO sanggup mengkhianat negara dan bangsa dengan memberi kerakyatan kepada warga asing hanya kerana nak menang pilihanraya. Sial betul UMNO LAKNATULAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muhaha dol mat pun... Emmm apa lah pembangkang ni mcm dah xde cara lain plak

      Delete
    2. ini bangsa kurang hajar suka main bangsat bodoh tak bertempat nak menipu tak kena gaya ..apa kau kurang senang sama aku ka..

      Delete
    3. Kelakar anon 9.49PM punya komen. Tergelak2 baca. Mcm2 la dorang ni. Kesian betul. Lagi korang korek buat modal lagi byk korang jadi tunggang langgang.

      Delete
    4. Nama pun DOL..
      macam pemimpin dia pun sama-sama DOL...
      keh.. keh.. keh.. tuuiiihhh..

      Delete
    5. Anon 12.05AM: kot yea dah nak 10thn pon zaman mahathir. Dulu tak pulak bising pasal ni? Skrg baru nk timbul? Betul ke? Kalu betul lama dah kot geng anwar terutama soros jadi warga sini. Tau lah tektik ketua2 korg saje nk bagi puak2 korg senantiasa panas je kan. Kot suam2 kuku takut lak nnt pengundi btukar arah yea dak? kelakar lah pasal ic ni. Next issue pls!.

      Delete
  2. UMNO penghkianat negara memang jelas terbukti. I juta yang tungku beri untuk mereka yang memang dah ada di sini dan termasuk dalam syarat kemerdekaan negara oleh british.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada keling sekor kata masih ada 300 000 orang India yang tak ada IC. Mari mana ramai sangat ni. Bekas gerila Sri Lanka ke. Atau masih ada kat India lagi. Kalau PR menang mungkjn jadi 2 juta India yang tiada IC. Kejap lagi DAP pula kata. ...

      Delete
    2. Anon 9.52 PM... Awak dok maki2 UMNO sebagai pengkhianat negara la... silap2 awak salah seorang dari keturunan yg 1 juta yg Tunku beri IC tu kot... Kalau ya, apakah perasaan awak memaki hamun diri/ keturunan sendiri...

      Delete
  3. Ketahui lah...
    Setiap Program yg dilaksanakan zaman TUN M...
    Kesemua nyer dah siap paperwork yg amat2 terperinci...sebelum pelaksanaan nyer...
    Semua kesan2 buruk setiap program telah dikenal-pasti terlebih dahulu bagaimana penyelesaian nyer...
    Program zaman TUN M bukan seMbarangaN program...
    Nikmat nyer akan dirasai 100 % setelah 10 tahun dan lebih pelaksaan nyer...
    Satu daripada program itu ialah PUTRAJAYA...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salah satu program terperinci toon M, yg gagal, ialah Polisi pandang ke timur, bersih cekap dan amanah, dan seperti yg kita tahu menghantar monyet ke angkasa hmm puri, sebagai menteri! Program yg madey ciplak pula ialah wawasan 2020, ciplak dari siri tv Beyond 2000? Hebat kaki temberang ni!

      Delete
    2. Mahadey ni nafsu binatang, setiap apa dia buat untuk negara mesti dia selit agenda untuk rembat duit bagi anak2 jantan dia yang bodoh dan pemalas tu jadi billionaire....Dasar bangsat.....

      Delete
    3. PAS menghalalkan: Allah di hina (Allah samseng). Nabi dihina (mat kampung). Kafir mengkafir. Ahlulbait dihina (pasar Siti Khatijah). Kalimah dihina (bible melayu) menghalalkan reka cerita. Menghalalkan fitnah. Mendapatkan khidmat syaitan. Dll Sabda Rasulullah SAW bermaksud: “Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah.” (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim). 

      Delete
  4. Wei Pundek sial keling mamak pandykutty laknatulah.....orang cine dan india dapat kerakyatan sebab diorang ade jasa masa nak capai kemerdekaan drpd Britsh. Kes lain la bangang. Ini pulak Mahathir keling nak bagi IC untuk filipino , ape hal? ape jasa dorang dalam kemerdekaan negara? Ptuihhhh punya bangsat UMNO laknatullah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha nama kak bedah pun ko tak lps jugak ek... Aku tau ko org yg sama je.. Aku baca blog ni tiap2 hari lah aku tau sapa yg btl n menyamar lah... Kesian kt org yg terdesak mcm ko ni kan

      Delete
    2. Macam mamak dalam ameno, tup tup jadi melayu. kenapa ah? oh ye program ic madey kot? nko pun dah jadi bangang kelly engko!

      Delete
    3. Cuba kau cerita sikit anon pukimak, jasa apa yang Cina Bangsat buat masa tu?

      Delete
  5. Tunku bagi kerakyatan pada cina DAP. Seperti menolong anjing terspit ..last2 kene gigit balik. dol mat ko iq tahap bodoh gaan tak tau nak menilai apa yg ditulis diatas. buta hati seperti nik kambing sial.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baru padan muka nko anon 9:54: Tup tup singapore pun dapat kat DAP. Ini lah jasa ameno kat orang melayu!

      Delete
  6. Melayu Umno Bodoh nak gadai negara demi kuasa politik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha nampak sgt pembangkang dah sesak sgt skrg ni sampai sgp guna nama aku utk komen... Aku kesian kat pembangkang kan dah tak tau nak pusing mcm mana lg lps tu menyampar pun jadi lah

      Delete
    2. Eh wah perasan la pulak! nko ingat dalam mesia ni ada satu kak bedah je? kalau nak bezakan, sebut le kak bedah pontianak baru orang kenal kak bedah yg mana satu! cit parpu punya worang!

      Delete
  7. ko tau tak..ug bagi kerakyatan tu arahan sapa kalau tak anuargay, dia menang jadi tpm sbb dah sogok ramai adun sabah. ghafar baba kalah sbb taktik kotor dia. Allah akan menangkan BN utk selamatkan bangsa islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen dr tadika kemas.......

      Delete
  8. UMNO memang hipokrit. Dia yang dok lacurkan hak melayu pastu dia tudoh cina. macaam la orang bodo taktau apa UMNO dok buat. Ptuih ludah muka UMNo di pru ini

    ReplyDelete
  9. Melayu PR yg bodoh. Masa mahathir ..keling cina babi semua kecut telor. tak berani nak ckp apa nak mtk apa2. sbb ada pas bodog pkr bangang..semua nak mintak. jgn mencuba jgn menyesal..Allah selamatkan UMNO Allah selamatkan UMNO Allah selamatkan UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu anon 10:01pm, sampai sekarang najib pun bukan setakat kecut, dah tak de telur dah, yg ada Datuk T je, perogol kanak kanak dan pembikin felem porno, USha sama dengan siam eskeeot.Walaupun demikian, felem yg ori hanyalah siri chua sua mai!!!!!!!

      Delete
    2. Kenapa kau tak cerita si perogol bontot dan pezina china doll yang ada video?

      Delete
  10. Ape punya tahap auta si keling madey nih........Memang pun sikap keling yang boleh berpusing satu alam....Laknatkanlah pengkhianat negara UMNO haramjadah

    ReplyDelete
    Replies
    1. ala setakat sifat murahan ko main nie tak laku lah wei sial...
      aku sentiasa komen guna id bukan nama macam tu..
      sebab aku tahu anak haram macam ko suatu hari nanti akan terdesak sebab dah tunggu masa nak kalah akan gunakan pelbagai cara keji untuk mempersendakan diri dan imej pakatan sendiri ahahahahahahahahaha
      lawak sial

      Delete
    2. Haha kejora malam kau pun kena jugak dvn org dah terdesak ni ye... Drg ni bt lawak je kan ingat semua org bodoh mcm pembangkang

      Delete
    3. Takpa, jangan risau, itu maknanya korang memang terer, depa dah terasa sampai ke lubang jubor tu..

      Delete
  11. Tun tak auta tapi anuawr gay pemimpin sundal yg auta byk dan kaki puki. kalau nuargay ni dlm umno..mmg umno dah kalh pru tahun 98. Mahathir mmg bijak dan genuis. Syabas tun krn menendang jubo nuargay pengkhianat Islam Malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alahai ameno hoi! kalau takat nak mencacai macam nko anaon 1004pm, tak sampai la matlamat ketuanan nko....jawab le dengan fakta!Budak tadika kemas pun tak caya!

      Delete
  12. patut la sekarang dah tak dak tempat orang mlayu nak niaga,semua bangla, indon, mynmar sapu habih. Ni kerja UMNo haramjadah la. Merosakkan masa depan orang mlayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kasi bukti la, jangan dok melalak macam anjing je, mana bukti?

      Delete
  13. clinton yg tak ada video seks pun ngaku kote nya diisap monica..tapi melayu islam bertopeng syaitan pun masih tak mengaku telah berzina dgn cinadoll babi dan bini org. Cermin dirilah PR . dpt pemimpin kaki puki. Cari org yg serupa dgn anuargay tgkap dia dan tanya dia semsa kejadian zina itu berlaku.. mmg tak jumpa punya krn yg berzina itu adalah anuargay ..kesian jijah papan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul anon, nampaknya yahudi lagi bermaruah dari melayu dalam pakatan

      Delete
  14. MADEY NI LAU LETAK KT ATAS,DIA AKAN KENCINGKAN ORANG YG DOK BAWAH...DN JIKA DIA DOK BAWAH,DIA AKAN JOLOK ORANG YG DOK ATAS...DAN JIKA DUK DI TENGAH-TENGAH,DIA AKAN JOLOK N KENCING.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh kalau Tun M ni pemerintahan jahat sangat orang Malaysia ni dah berlambak jadi orang gaji kat luar seperti Indon dengan Filipin. Beratus ribu yang jadi orang gaji. Kalau nakcari orang gaji orang Malaysia payah.

      Delete
  15. takpayah le kata umno punya pasal...yg bagi lps tu pun org kuat penyokong pr bangang. yg merasuah dan beri rasuah juga adalah org pr dlm kerajaan. Ko ingat yg keje gomen tu semua org bn ke.

    ReplyDelete
  16. WOOI MELAYU PR, PAS & PKR..KAU ORG YG DAH TERLEBIH MAKAN TAIK PALAT CINA & INDIA KORANG TAK SEDAR KE!! KORANG LAH YG Menghancur kan MELAYU kerana MENAIK kan CINA BABI & KELING tu... Sendiri mau ingat..

    ReplyDelete
  17. takat kencing takpe ...ini kene jubo kene memantat lagi teruk...we sokong kote begkok we sokong israelll

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masih tak sedar lagi kan melayu jenis pakatan ni? Anwar penzina ada video, peliwat ada air mani dalam bontot saiful, pendokong negara Israel dan macam2 lagi. Zaman 98 kerana dia negara hampir bangkrap pun masih puak pakatan puja? Gila apa melayu pakatan ni?

      Delete
  18. Tak sedar2 lagikah pencacai umno..melayu akan dianggap menumpang di tanah air sendiri disebabkan pengkianat terhormat ini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setakat yang aku tau yang merempat kat negara ni semuanya melayu Pr yang termakan dengan janji manis pakatan, kata menang selangor macam2 nak buat alih2 cukai pintu naik 120% kat tempat melayu pulak tu? Siapa leboih khianat ni? UMNO ka pakatan? Akai ada ka?

      Delete
  19. Sikap Keling yang tidak dapat diubahJanuary 17, 2013 at 10:13 PM

    hahahaha.....tengok lah betapa sikap perkauman ditunjukkan oleh TDM ni!!! langsung tak berterima kasih kpd Tunku Abdul Rahman yg turut memberi kerakyatan kepada tok nenek TDM yang mai dari Kerala sana nu....kalau tidak, jgn kata dia nak jadi PM terkaya dalam sejarah Malaysia, nak jadi kerani pun belum tentu dapat di bumi bertuah ni.....apa maksud 'sejuta kewarganegaraan'....pada hemat aku, ianya mungkin merujuk kepada kerakyatan yang diberi kepada kaum Cina dan India yang diterima sebagai rakyat Malaysia yang termasuk dalam pra-syarat kemerdekaan ditandatangani oleh Tunku Abdul Rahman.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wei anon pukimak, apa jasa mereka> Kasi story kukuh la, jangan buat cam anwar main liwat dan sokong israel pastu menipu pak lebai kata dia alim....ha ha ha ha

      Delete
    2. Sikap Keling
      Cuba kamu fahami sindiran Tun M tu. Fahami apa yang dia cakap kalau tak faham pi belajar lagi bahasa melayu. Sindiran pun tak faham. Nama je dah duduk berpuluh tahun kat sini, bahasa yang simple pun tak faham.

      Delete
  20. Pr bangang takan menang pru13 percayalah..korang pr dah buat taik kat malaysia ni..rakyat benci..nak pm kaki puki? lagi le rakyat tak mau. setruk bn pun lagi teruk berjuta2 kali teruk pr sial

    ReplyDelete
  21. cilaka punya mamak kerala, tuduh pulak orang yg dah meninggal.....phtuiiiiiiiiiiiiii

    ReplyDelete
  22. tak kisah lah TDM berasal dari kerala ka..dari siam ka...asai bukan anuargay jadi PM rakyat malaysia sudah, Aku tak mau malaysia ditimpa bala, gempa bumi bila dpt pm yg halalkan LBGT , yg permainkan kes murtad yg mainkan kalimah alllah..yg sokong melayu bebas memilih agama selain islam..nauzubillah..Selamatkan Malayisa dari Anuargay

    ReplyDelete
  23. KO PR..KO PR..PR KO KO..Ameen. Listen Listen Listen (KEHANCURAN BUAT PR)

    ReplyDelete
  24. Aku tak mau malysia jadi seperti Indon yg selalua da gempa bumi kerana peminpin dan rakyatnya bebas kawin islam kafir..dan mainkan isu allah...ya Allah selamatkan kami dari pas syiah dap babi rasis dan pr LGBT

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku sokong anon, tapi melayu PR nak jadi macam tu asal senang sikit kat depa negara hancur pun apa mereka peduli

      Delete
  25. Hanya perkataan SIAL yg mampu saya ucapkan kpd org2 yg bert/jwb memberi IC utk PATI di Sabah. Aku ahli UMNO Sabah.

    ReplyDelete
  26. Celaka punya Anuar gay Nik Kambing Hadi Bwng..kalu mu mampos aku kencing atas kubur mu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau diorang mati dulu! Rasenye ameno mati dulu kot? boleh aku tumpang kencing sekali?

      Delete
    2. AKu akan kecing atas 7 keturunan anwar la, ko jgn risau

      Delete
  27. ORG SABAH DAH LAMA TAU DIA NI PENGHIANAT NEGARA....cuba bayangkan hari ini..warga asing yg tgal di sabah..sudah melebihi 2 kali ganda banyak dripada penduduk tempatan.mamak penghianat!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org Sabah kepingin ANUwar jadi punahsial ngr kot mcm kat Selangor..Igr pr ingat MANIFESTO BUKAN JANJI...ok gak..Selangor dah punah nnt org Sabah undi lah pakatan...kite tgk sapa yg kene jual pulak lps neh.....



      Delete
  28. Kan dah terang lagi bersuluh drM ni dah nyanyok tp masih lagi nak tunjuk fikirannya masih boleh diguna pakai....lembu pun x nak dengar lg percakapannya.. semuanya seperti sampah yang kotor lg busuk. Apa yag dikatakan aruah Ust Fadzil Nor terbukti sudah yang menghancurkan UMNO/BN semuanya angkara drM....fikir2kan lah selama ini anda telah memberikan undi anda ditempat yang salah olih itu cepat2lah berubah dan bertaubat...sesungguhnya anda telah mengkhianati amanah yang ALLh telah berikan pada kita untuk kebaikan. Jangan lagi dipercayaai pemimpin UMNO/BN ini sekiranya untuk kejayaan jenerasi akan datang. Tumbangkan UMNO/BN

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaa... ko ni anon fuckatan yg takut ke sampai pakai nama aq utk kutuk BN nie... ko ingat org x tau ke ko ni penjilat jubur guan eng... agak2 la wei.... pukimak haram jadah betullah..... sial mcm ko ni patut campak dalam lubang taik babi je...

      Delete
    2. Klasss kak bedah.

      Delete
    3. kakbedah ko dah basoh puki busok ko ke? mulut ko mengemut2 macam puki ko la. kih kih kah.

      Delete
    4. kakbedah klaass taik palat tak basoh selepat. kih kih kih.

      Delete
    5. Bedah pontianak ke tu?

      Delete
    6. Steady kak bedah, kau memang hebat la! Takut puak pakatan sampai maki hamun kau! Tabik kak bedah!

      Delete
  29. Raja2 Melayu semua menyokong BN..Daulat Tuanku.

    ReplyDelete
  30. Masa TUN memerintah takdak melayu berpecah..tapi sebab anuargay melayu berpecah dan ikut tunjuk DAP babi...apa saja ckp cina keling ..terima kerana nak ke Putrajaya...fadzil noor mati sbb kena tulah dgn Abdulah Badwi ..ngumpat org. last2 sakit terus K.o

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi ameno berpecah tiga kali....sampai diharamkan! kenali lah fakta1

      Delete
  31. muka nauargay tak bersiri seperti ahli neraka..

    ReplyDelete
  32. Muka nik kambing tak bersiri byk titik hitam, muka hadi bwg mcm susah hati kerana amanat bodohnya itu..hadi mati ditalkin di gereja oleh bisop LGE

    ReplyDelete
  33. tiada mana mana negara yg rela memberi kerakyatan warga negara asing melebihi had dg secara memberi kad pengenalan secara segera. jika hanya disebabkan pilihanraya supaya pendatang asing boleh mengundi tunuan sesebuah parti itu utk menang itu ada lah perbuatan khianat yg tidak boleh dimaafkan.

    ReplyDelete
  34. Himpunan Samsidar berjaya...ya berjaya menumpulkan 1 juta lembu babi dan monyet di std merdeka...Hidup lembu

    ReplyDelete
  35. pembangkang dah sebut berebelas tahun berpuluh tahun..hari ni jelas terbukti..siapa BAPAK PENGKHIANAT NEGARA

    ReplyDelete
  36. KakBedah Puki tak basohJanuary 17, 2013 at 10:39 PM

    Terima kasih Madey kerana tolong jahanamkan UMNO......KAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKKAKA

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha......... puki ko kot yg x basuh wahai fuckatan haram jadah..

      Delete
    2. butuh la kakbedah gua pernah main lu punya puki la. puki busok banyak taik palat. kih kih kih.

      Delete
    3. Apa teruksangat bahas penyokong pakatan ni? Kata islamik?

      Delete
  37. Kikiki..berangan lah puak2 pembangkang.. Kalau berketua kan kaki main buntut,teruskan bmimpi.. Kena kuda lah penyokong2 nya demi cita2 nak jadi PM.. Kah33... Sengal

    ReplyDelete
  38. kasihan dilihat sifat pakatan yang semakin terdesak..
    yelah selain melalak apa lagi mampu dorang lakukan..

    ReplyDelete
  39. Umno paksi pengkhianat melayu....pengundinya tunjang kebodohan melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. fuckatan paksi yahudi dan syaitan durjana.... huhuhuhuhu

      Delete
  40. ramai betul pencacai fuckatan malam nie suka menggunakan nama org lain utk kutuk BN.. nampak sangat dah yg diorang tue semua dah kehabisan maklumat dan idea.. sampai sanggup tikam belakang.. kat sini pun kita dah nampak bagaimana fuckatan rakyat mengajar ahlinya supaya menjadi org yg teramat busuk hatinya seperti hati babi yg kena kurap hanjing liar....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah basuh cipai busok belum?

      Delete
    2. belum lagi..puki aku banyak taik palat..kih kih drp. kakbedah lubang puki beso.

      Delete
    3. Kak Bedah oiii...dia orang tu mengamuk, lepas tu guna pulak nama orang lain sebab dia orang tu tak berjenis, tak ada i/c dan kerakyatan.

      EVLee

      Delete
    4. HAHA....PUAK FUCKATAN MEROYAN MACAM ORG GILA BILA KEBEJATAN DEPA TERSINGKAP SATU PERSATU...TUHAN BAYAR CASh$$$$$$$....

      kakbedah pulak yg popular....

      Delete
  41. Tunku Abdul Rahman dibayar oleh kongsigelap/gangster lombong untuk memasukkan syarat Kemerdekaan Tanah Melayu dengan mengambil banduan banduanndari Tanah Besar China sebagai warganegara. Cina cina lombong(di ketuai oleh Tan Cheng Lok) inilah asal usul DAP dan LIM Kit Siang. Tunku Abdul Rahman terima sebab sudah dibayar berjuta juta Pound Sterling, Banduan banduan angkutan dari Tanah Besar ini juga merasuah Jutaan Pound Sterling kepada Pegawai British Sir Donald MacGillivary, Pesuruhjaya Tinggi Persekutuan Tanah Melayu bagi pihak baginda Queen Elizabeth II, supaya menetapkan syarat Kemerdekaan Tanah Melayu pada ketika itu adalah dengan memberi kerakyatan kepada semua banduan-banduan angkitan dari Tanah Besar China.

    Perjanjian Kemerdekaan Persekutuan Tanah Melayu ditandatangani pada 8 Februari 1956 di Lancaster House, London. Perjanjian ini ditandatangani di antara Tunku Abdul Rahman Putra, Ketua Menteri Persekutuan Tanah Melayu bagi pihak kerajaan Persekutuan Tanah Melayu dengan Mr. Alan Lennox-Boyd, Setiausaha Negara Tanah jajahan British bagi pihak Kerajaan British. Dimana ketika ini, semua orang cina bertepuk tangan sebagai tanda matlamat mereka untuk bebas dan memulakan empayar China di luar China sudah tercapai.

    Tidak hairanlah jika orang Cina mengangungkan Tunku Abdul Rahman dengan mendirikan Kolej Tunku Abdul Rahman dan Universiti Tunku Abdul Rahman, kerana jasa-jasa Tunku kepada kaum Cina bekas banduan yang tidak mahu pulang ke China dan menjadi banduan semula.

    Jika kita lupa apakah wasiat Raja Raja Melayu, ini dia

    Wasiat Raja-Raja Melayu yang disampaikan sebelum Merdeka kepada rakyat Melayu yang merupakan rakyat asal dan subjek Raja-Raja Melayu adalah seperti berikut:

    "Kami wasiatkan kepada zuriat keturunan kami tujuh perkara yang mana jika kamu bersatu padu dan berpegang teguh kepadanya selama itulah kamu akan aman dan damai dan selamat sejahtera."

    TUJUH PERKARA ITU ADALAH:

    Pertama:
    Kami namakan dan kami panggil akan dia, bumi yang kamu pijak dan langit yang kamu junjung PERSEKUTUAN TANAH MELAYU (sekarang dikenali dengan nama MALAYSIA).

    Kedua:
    Kami isytiharkan dan kami simpan untuk kamu dan kami benarkan kamu isytihar dan simpan untuk anak cucu kamu, selain gunung-ganang, tasik dan hutan simpan, TANAH SIMPANAN MELAYU sehingga nisbah 50 peratus, selebihnya kamu rebutlah bersama-sama kaum lain.

    Ketiga:
    Bagi menjaga kamu dan bagi melindungi anak cucu kami serta harta hak milik kamu, kami tubuhkan REJIMEN ASKAR MELAYU selain untuk membanteras kekacauan dalam negara dan ancaman dari luar negara.

    Keempat:
    Kami kekalkan dan kami jamin Kerajaan dan Kedaulatan RAJA-RAJA MELAYU memerintah negara ini.

    Kelima:
    Kami isytiharkan ISLAM adalah Agama Persekutuan.

    Keenam:
    Kami tetapkan bahasa kebangsaan ialah BAHASA MELAYU.

    Ketujuh:
    Kami amanahkan dan kami pertanggungjawabkan kepada Raja-Raja Melayu untuk melindungi KEDUDUKAN ISTIMEWA ORANG MELAYU dan KEPENTINGAN SAH KAUM- KAUM LAIN. (Kemudian ditambah kedudukan istimewa anak negeri Sabah dan Sarawak).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mahadey di bayar oleh siapa pulak? Pekida? pukida? kimma? atau perkasam,hmmm bukan bukan perkosa ye!Tidak munkin.....hmmmm Israel kot?

      Delete
    2. Kau tanya anwar yang berketurunan keling tu, korang kutuk mahadey, ANWAR TU BAPAK DIA KELING. TOK DIA KELING MASUK ISLAM. Inilah masalah bila penyokong pakatan bodoh tak tau siapa depa sokong, kah kah kah

      Delete
    3. Bodoh juga kau ni. Dalam buku jingga negara Islam bukan agenda. Tun dah istihar Malaysia negara Islam, ni sedap sedap kata negara islam tiada dalam agenda. Nak tunggu jadi wali baru nak mengaku Islam selak keralah.

      Delete
  42. melayu umno diperbodohkan mamak harbi ni..najib dh tak berfungsi lansung..tanda kematian umno harbi..

    ReplyDelete
  43. Puak2 UMGOK ni semuanya x da kualiti memberikan pendapat cuma menunjukan kebodohan aja... apa yang terang salah dan penipuan yang dibuat olih pemimpinnya masih lagi nak di bela.. x kan bodoh namanya.. macam disuruh makan tahi ...pun dimakannya.. mana nak taruh muka dan maruah mereka.. ajak berdebat x da fakta .. cuma cerita maki hamun dan modal sek aja... sumuanya otak kat bontot bukan lagi kat lutut.

    ReplyDelete
  44. Kapal BN yang bocor tak dapat diselamatkan lagi. karam karam karam. Bersama muatan balaci bodoh bin anjing.

    ReplyDelete
  45. mazidul akmal tuan punya blog ni tadi kena tangkap sebab hisap rokok. kih kih kih.

    ReplyDelete
  46. sekarang kepala botak mazidul akmal dah penoh kudes sebab tu dia pakai topi. kakakaka

    ReplyDelete
  47. Senang2 je nak laknatullah kan orang... Kemon la PAS ambiga terang2 sokong LGBT ape cite PAS membatu je...Anwar sokong pluralisme ape cite PAS membatu lagi...Jadi batu je la PAS...

    ReplyDelete
  48. UMNO umpama babihutan yang merosakkan kebun petani. Hanya satu penyelesaian untuk Babi rakus ini

    ReplyDelete
  49. Anwar ni memang licik...Lepas satu2 dia cipta huru-hara nak tutup masalah die...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana boleh lawan licik madey.....taik atas kepala nko pun nko tak sedar!Licik licik toon dey tambi ni!

      Delete
    2. Penjilat pungkoq Nuar dah mai...

      Delete
  50. patutlah selepas pru 1994 dulu ramai PATI tiba2 jadi warganegara. Sekarang kaum kerabat sial ni membawa cukup byk masalah kpd Sabah! Bangsa melayu semenanjung yg pegang kuasa kat Putrajaya ni memang pukimak besar!!!!! Kerana nak menawan Sabah, kami jadi mangsa!!! For the rist time! aku jadi racist!!! PUKIMAK BANGSA ELIT MELAYU SEMENANJUNG!!! MUDAH2AN BENCANA BESAR MENIMPA KALIAN! BIAR BANGSA MELAYU SEMENANJUNG HILANG DI DUNIA!!!!! BANGSA CELAKA!!!! YAHUDI ASIA!!! JGN SAMPAI KAMI BANGSA BORNEO MENIRU TINDAKAN DAYAK KALIMANTAN YG MENGHAPUSKAN BANGSA MADURA!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 12.58
      LU CAKAP SERUPA BURIT AYAM.. MANYAK MUSUK LOL..
      WA INGAT LU PUN ASAL PATI JUGAK TAPI LOW CLASS SEBAB ITU LU BANYAK SIAL..
      WA ATAK HINGAT LU BORNEO PUN TALAK SAMPAI LOL.. CAKAP TATAK SELUPA BIKIN SELUPA PUNDEK ITU MACAM LOL..

      Delete
    2. Sabah mempunyai penduduk majoriti kadazan/dusun & merupakan penyokong kuat PBS (yg masih dlm pembangkang). Untuk menguasai Sabah 100%, umno harus merampas kuasa. Caranya ialah mengubah demografi Sabah, menurunkan penduduk majoriti kadazan/dusun. Akhirnya cara paling mudah, menawarkan kewarganegaraan kpd pendatang asing sama ada yg punya dokumen atau PATI yg tidak berdokumen.

      Inilah tindakan laknat pemimpin2 umno, sanggup mendedahkan negara ini kpd bahaya kuasa asing. Ingatlah, kebanyakan pendatang itu kini memiliki 2 kewarganegaraan... ramai yg sdh bekerja d dlm sektor2 kritikal kerajaan. kalau mereka ini perisik kpd negara asal mereka bagaimana? BODOH PUNYA UMNO!! KERANA TERDESAK NAK BERKUASA! SANGGUP MENGGADAI MARUAH RAKYAT SABAH KPD PENDATANG!!! SEMOGA BALA MENIMPA KPD MEREKA YG BERTANGGUNGJAWAB NI! ITU MEGAT JUNID SUDAH MAMPOSS!! MOGA ROH BELIAU DISIKSA DLM KUBUR SAMPAI HARI KIAMAT!!! JAHANAM!!!

      Delete
    3. Kalau borneo tak join Malaysia dulu bangsa kamu ni kekal dengan cara traditinal. Tapi Malaysia menolong memajukan semua bangsa. Beri pelajaran kepada semua hingga kamu cerdik.sampai.sekarang. Kalau Bruno Manser dia nak orang borneo kekal macam orang Penan. Mu tengok apa jadi orang Penan yang ikut cakap bruno.

      Delete
    4. Anon 6:40AM
      ngok lah ko ni. saper yg persoalkan kemasukan Sabah ke Msia? Yg dipersoalkan sini ialah Umngok sanggup menjadi pengkhianat Sabah

      Delete
    5. Bodoh bila kitak cakap Malysia kitak cakap UMNO lah yang tolong sebab UMNO yang lead. Bodoh tahap lembu kau ni

      Delete
  51. di mana UMNO kuat (Johor) disitulah melayu paling miskin kat Malaysia,Dimana Islam kuat ( Kelantan ) disitulah Melayu paling kaya.....Puak-puak UMNO ni mana tau memerintah....merompak harta rakyat kerja yg dia tau......

    ReplyDelete
    Replies
    1. APA YG MIKE CAKAP TU MEMANG BENOR YOP SEBAB ...
      TAK ADA NEGERI YANG PALING KAYA MELAINKAN KELANTAN CIK CT WE KEMBE..
      TAK ADA BANDAR YANG PALING MAJU MELAINKAN PEKAN KOTE BARU..
      TAK ADA NEGERI YANG PALING ISLAM MELAINKAN KELANTE MEMBANGU BESAME ISLE..
      TAK ADA MAKANAN YANG PALING SEDAP MELAINKAN BUDU SEDAK BELAKO
      TAK ADA ORANG YANG PALING PANDAI MELAINKAN NIK AZIZ..
      TAK ADA ..TAK ADA.. TAK ADA ..SEMUA NYA TAK ADA YOP..
      APA YANG TINGGAL HANYALAH HAYALAN IBARAT BULAN DITUTUP AWAN..
      YANG TINGGAL KINI ADALAH TOK TOK DALANG WAYANG KULIT PAS...

      Delete
    2. Kalau saudara boleh beri jaminan 100% rasuah terhapus bila PAS/PR memerintah, saya akan undi PAS PRU 13 nanti

      Delete
  52. Mak Bapak Mahadey ni dulu mesti ada dosa besaq ni sampai Allah bagi anak sejahat Mahadey kat depa. Kesian. Jahat yang Mahadey buat pulak jenis ganggu orang dan musnah hidup orang. Cthnya rembat duit puluh2 billion hanya untuk kemewahan dua tiga ekoq anak2 dia saja sampai jutaan Melayu Islam hidup di bawah paras pendapatan RM1500.00., bagi IC kat PATI sampai depa bolot habis hak tanah, pekerjaan dan perniagaan drp org Melayu. Dosa jenis ni bukan terampun walaupun buat taubat nasuha sebab dosanya ada dua ranting, satu dosa dengan Allah dan dosa dengan manusia. Mampuihla la hang Mahadey. Punyala hang anak beranak malas nak berusaha cari duit tp ada hati nak hidup mewah sampai tergamak bagi hidup org lain merempat. Apa la punya bangsat manusia macam hangpa anak beranak ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS menghalalkan rekacerita.

      Delete
    2. Tak payah lah hang dok bawak cerita kedai kopi, kalau hang tak pernah terlibat dalam pentadbiran kerajaan atau dalam dunia korporat perniagaan secara langsung, tok sah dok sembanglah. Cerita hang tu hanya andaian saja. Hang ni ada penyakit SINDROM SALAHKAN ORANG, inilah yang banyak terjadi pada orang Melayu, tak dak duit salahkan kerajaan, berak cirit salah kerajaan, anak terkencin dalam seluak salah kan kerajaan, tayar motor pancit salahkan kerajaan. Gunalah sikit akal yang Allah anugerahkan tu.

      Delete
    3. PAS SENTIASA MEREKA CIPTA FITNAH....ITULAH MAKANAN DEPA SETIAP HARI...
      TANPA FITNAH MAKA PAS AKAN TERKUBUR....NIK AZIZ TUKANG ENDORSE REKACIPTA FITNAH....SYURGA ALLAH... HANYA ALLAH SAJA YG TAHU PENGHUNINYA...NIK AZIZ JANGAN PANDAI2 DOK TIPU PENGIKUT TAKSUB BODOH TAK BOLEH FIKIR....HANGPUN NIK AZIZ BELUM TENTU MASUK SYURGA....JGN ANGKUH SANGAT LA WOOII..

      Delete
    4. Anon 2.42 AM... Awak kata Tun banyak dosa, tapi muka Tun tetap berseri dan dah berumur lebih 80 thn... Awak tak ada dosake??? Mengutuk Tun tapi bukti nyata tak ada...Dapat pahala kot (mungkin sebab ikut ajaran PAS)... Cermin diri awak sendiri, entah2 dosa awak lagi besar dan mati dulu dari Tun...

      Delete
  53. Barua punya Mahadey laknatullah, orang dah mati mcm YTM Tunku Abdul Rahman pun hang pi serang demi nak cover line dosa hang pada org Islam kat Malaysia ya.Agak-agak la barua woi, matlamat hang cuma nak rembat duit untuk anak2 hang saja, jadi tak payah la hang dok jahat sangat. Ahli UMNO pulak hanya mendewakan Presiden Mamak saja, Presiden2 UMNO yang lain mcm Tunku, Tun Hussein, Pak Lah dan DSN kena maki depa buat tak kisah saja. Bodo punya Melayu. Kan aku dah kata, team Mahadey tu lebih berkuasa dari organisasi UMNO dan Kerajaan Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun M xcover la...tpi Tun bagitau ceta sebenar...hang xcerdik bila beri komen sebab xbaca abis2 ststement Tun M dalam media d blog ni..

      Delete
    2. Tak hang je bodo sorg2... Bodo lame tak abih bawak bodo baru... PR mmg camtu bodo memanjang...

      Delete
    3. Kalau Tun M jahat seperti kata. Nak tanya satu soalan adakah rakyat Malaysia seteruk rakyat Filipina bawah Marcos, rakyat Mesir bawah Mubarak, rakyat Indon bawah suhabrto. Kalau betul bukan bawah Rm1500 bawah. Rm 200. Mu tengok ada ke rakyat Malaysia jadi orang gaji kat Arab Saudi dll. Bodoh.

      Delete
    4. Hang lagi barua la anon 2.49 am. Bodoh tahap pungkoq anwar ibrahim. Nak cover line pasai dosa kat umat Islam di Malaysia kepala hotak tokwan hang. Dosa ka kalau yang Tun M permudahkan dapat IC tu orang Islam jugak? Kalau depa bukan Islam, ok la kut? Bagi tau kat puak PAS laknatullah tu, kalau tak kerana ada puak Islam Filipina yg dibagi IC tu, entah-entah la ni PAS takdak ahli pun di Sabah. Bodoh. Tokwan hang patut kambus hang hidup-hidup masa kecik dulu.

      Delete
  54. Aku UMNO. Isu kerakyatan ni toksah main la. Aa yg RCI buat tu untuk siasat penyelewengan. Siasat, dan hukum serta tambah baik. Jgn bagi umpan kpd mamat bontot. Dan lagi jgn hina kaum lain.

    ReplyDelete
  55. HARAM untuk kita undi parti yang tipu pilihanraya.

    ReplyDelete
  56. KENA KAJI BALIK KENAPA DIA ORANG DAPAT KERAKYATAN..ASALNYA MEREKA ADALAH PENDUDUK DISEKITAR GUGUSAN PULAU2 DIANTARA SABAH DAN MINDANAO YANG MANA MEMPUNYAI PERTALIAN DARAH/SUKU/KAUM SEJAK BERABAD LAMANYA DAN JUGA MERUPAKAN PENDUDUK ASAL SEBELUM SABAH MASUK DIBAWAH MALAYSIA..MEREKA INI BUKAN LAH DIBAWA MASUK OLEH PENJAJAH BRITISH SEPERTI KAUM CINA DAN INDIA...

    ReplyDelete
  57. SETUJU 100% TUN ADALAH ANUGERAH ALLAH YANG PALING BESAR PADA RAKYAT MALAYSIA TERUTAMA UMAT NABI MUHAMMAD S.A.W. HANYA YANG BUSUK HATI SAJA YANG TAK NAMPAK INI.BUKAN SAJA UMAT ISLAM DIMALAYSIA MALAH UMAT ISLAM YANG HIDUP DAIF DINEGARA NEGARA LAIN JUGA DAPAT MANFAAT DAN KEBAIKAN DARI ANUGERAH ALLAH INI. DENGAN KEBIJAKSANAAN DAN KEKUATAN YANG DIBEKALKAN ALLAH, SELURUH UMAT NABI MUHAMMAD S.A.W DAPAT MANFAATNYA. BERSYUKUR LAH..

    SEMUGA ALLAH PANJANGKAN UMUR DAN BERI TUN KESIHATAN UNTUK TERUSKAN PERJUANGAN YANG SEMAKIN RUMIT INI.

    PEMINAT ASING.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 6.40 PM... Betul 3x tu... Saya sokong... Tun sememangnya HEBAT... Semuga ALLAH memberkati dan merahmati hidup Tun sekeluarga... Amin.

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!