PANAS BERAPI! PAS SANGGUP HINA MUFTI DAN JAKIM DEMI KUASA POLITIK!

Sangat mendukacitakan apabila PAS bersikap kebudak-budakan apabila begitu celupar bertindak biadap terhadap institusi Mufti dan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) dengan tuduhan yang begitu hina.

Dalam kenyataan terbaru yang dikeluarkan PAS melalui pemimpin mulut “hebiaq”nya, Idris Ahmad, PAS menuduh para Sahibussamahah Mufti dan ulama yang bernaung di bawah JAKIM sebagai “tukang bodek” UMNO.

Idris yang sudah tidak laku di dalam PAS menganggap bahawa tindakan para Mufti dan JAKIM yang mendesak supaya Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menarik balik amanatnya itu sebagai satu tindakan untuk menyelamatkan UMNO menjelang PRU ke-13.

Persoalannya, siapa Idris untuk menghina para ulama muktabar dan Mufti-Mufti yang bernaung di bawah DYMM Yang DiPertuan Agong serta para DYMM Sultan-Sultan?

Saya yakin, sekiranya diletakkan Idris di tengah-tengah dewan yang dikelilingi para Mufti dan ulama JAKIM, nescaya dia akan terkulat-kulat, terkebil-kebil dan mungkin terkencing di dalam seluar berhadapan dengan kemantapan hujah mereka yang beraqli dan naqli.

Bukanlah saya mahu menghina kreadibiliti Idris dan PAS, tapi melihat kepada sikap bongkak dan angkuh mereka yang menghina para ulama yang mempertahankan perpaduan serta aqidah ummah, saya dapat melihat kehinaan paling jijik pada diri ahli-ahli politik tersebut.

Sebagaimana maklum, sebelum mana-mana pihak dari kalangan Mufti atau JAKIM mengeluarkan kenyataan atau fatwa mereka, sudah tentu mereka sudah berijtihad dan mengkaji setiap perkataan yang terbit dari lidah mereka.

Read more...

12 Responses to "PANAS BERAPI! PAS SANGGUP HINA MUFTI DAN JAKIM DEMI KUASA POLITIK!"

  1. Parti Haramjadah.PEMUSNAHAGAMA BANGSA,sekampung pun dujudkan permusuhan!itulahhasutan PAS.Kalau itu Syaitan dilaknat ALLAH,marilah sama2 kita mohon agar kita dijauhi oleh ALLAH S.W.T akan hasutan PAS!semoga persaudaraan ISLAM akan berterusan!AMIN

    ReplyDelete
  2. deris muka hitam legam yg xde nur chaya tu kalau mengeluarkan kata2..bolih lah diumpamakan belaiu meludah kelangit...bertanding lah kalau berani...sah aku dan 16 ahli keluaga aku comform tak akn undi...nak BN jg....

    ReplyDelete
  3. idris pulak dah..
    dia tu ulamak besar ke atau wali..
    suka2 hati je tuduh mufti kaki bodek...
    ntah2 dia tu yang kaki bodek nij aziz dan hadi awang...
    mulut orang yang mengamalkan ajaran agama begini ke?????????
    nabi menyuruh kita menjaga kata2 kita walaupun dengan orang kafir dan layanilah mereka seperti yang mereka kehendaki...
    ini sesama islam suka2 je mulut celupar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku sokong habis dgn apa yg kau katakan ini kejora malam.

      Delete
    2. mmg pun kejora malam...ntah2 si idris tu kaki bodek nak ajis tu n hadi awang! pastu sedap2 mulut kata yg mufti kaki bodek!! mulut tak reti jga btllh!! ikut sedap je nak kata apa pun!

      Delete
  4. Ikula nasihat mufti, pemimpin2 pas hanya keldai dap. Nak sokong kapir memipin negara punya hal, mufti pun di maki hamun. Kita tinggal pas ni beramai2 dan menangkan umno/ bn di pru13 supaya Islam dan melayu kuat dibumi kita ini.

    ReplyDelete
  5. alau dah bercampur aduk dengan "Najis Mughalazah", najis itu tetap Najis mughalazah juga. Contoh: Dalam satu peti ais terdapat daging khinzir beku bersama dengan daging sembelihan "ulama pas" (nak tunjuk betapa tinggi status ulama pas)yang halal lagi thoiban. Halal ke daging sembelihan "ulama pas" tu? Jawaplah sendiri beb. Bersyukur kita kpd Allah kerana telah "membuka" mulut "berbau no......ok" Mat Sabu itu sekarang (sebelum pilihan raya ke 13) kalau tidak, mungkin kita akan mempunyai TPM yg liberal/sama rata, sama rasa, "bini orang, bini dia" Biarkan dia buat berbagai kenyataan sebelum "pilihan raya ke 13 nanti". Senang kerja BN. TAK PAYAH NAK KEMPEN KUAT-KUAT. Bagi saya jangan pilih parti yg dipimpin oleh orang seperti MAT SABU/LGN/Anu....ar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TERBAIKLAH KAK BEDAH DGN KATA2 PEDAS KAK BEDAH, KALAU MEREKA TAK FAHAM LAGI JENTIK AJE TELUR DRG SEORANG2, BARU PADAN MUKA DEPA INI.

      Delete
  6. Timbalan Presiden PAS adalah Ketua Parasit sebenar dalam Pertubuhan Sesat PAS...sekarang ramai ahli2 serta penyokong PAS sedar...tembelang dia sudah pecah,dia adalah penyokong kuat Anwar Ibrahim yang mana dulu dia yang kata Anwar Al Juburi...Kaki Bontot..

    ReplyDelete
  7. harus kita ingat bahawa komposisi pemimpin-pemimpin dalam PAS sekarang majoriti di antara mereka berkefahaman liberal atau berpaksikan serta berkiblatkan 'anwarisme'(mengikut istilah yang diguna-pakai oleh pengamat-pengamat politik tanah air). Atas sebab inilah mereka terus akur berpegang kepada dokumen persetujuan itu yang ditandatangan oleh presiden PAS. Oleh itu beliau mencadangkan Datuk Seri Hj Hadi Awang harus didesak sekali lagi, kali ini menarik balik persetujuan yang telah beliau tandatangan itu pada tahun 2010 mengenai persetujuan bersama pemimpin-pemimpin tertinggi DAP & PKR membenarkan penggunaan kalimah Allah ini kepada agama lain.

    ReplyDelete
  8. kalu dh brcampur dgn daging babi dlm peti sejuk atau mana2 tempat simpanan pun ia tetap haram sbbnya air atau darah titisan daging khinzir tu sydah pun bercampur... buley ko terangkan camna ko nk samak daging yg brcampur dgn daging khinzir tu?? kalau dh brcmpur maknanya tetap jadi haram.. ko nk samak camna lg labu sbb ko xtau bahagian mana yg dh tercemarngan daging khinzir tuh... oleh sbb tu tlg la belajar bnyk lagi ilmu agama sblm ko nk mengajar org le

    ReplyDelete
  9. Kkdg aku jd heran ler ng mufti2 ni..bnda2 yg rumit psal agama islam ni pon mcm mufti2 wt dek jer.xd nmpk meetng ke,sidang akbar ke mnolak pndpt2 yg mragukn mcm ni..skang ni aku tgk cm ularmak pas yg bkuasa psal agama islam..common MUFTI anta smue rmai, nik ajis 2 sekor jer.apsal anta kene tkut dgn nik ajis.kalu srban nik ajis tu senget anta smue bole tgur dia..kalu dia x lyan anta bole biarkn saje utk tuhan bri pmblsan...skang ni aku tgk org politik bole brckp psal islam tntg benda2 yg rumit..renung2kn lh wahai mufti.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!