PANAS BERAPI! MISTERI DISEBALIK PEMECATAN USTAZ NASHA DARI MAJLIS SYURA!

Sedang hangat dibicarakan tentang kontroversi isu penggunaan kalimah “Allah” yang diperjuang oleh DAP dan disokong oleh Anwar Ibrahim, tiba-tiba kita digemparkan dengan insiden pemecatan bekas Timbalan Presiden PAS, Ustaz Nasharudin Mat Isa dari Majlis Syura parti itu.

Peliknya, PAS mendakwa Nasharudin dipecat dari Majlis Syura kerana tidak mengikut garis panduan “berjamaah”. “Berjamaah” bagaimana? “Berjamaah” mengikut ajaran “agama” PAS?

Sebagaimana maklum, Ustaz Nasharuddin sebelum ini begitu vokal menempelak Presiden DAP, Karpal Singh yang disifatkan sebagai bukan sahaja anti hudud tapi anti Islam.

Karpal marah “bangat” dengan kenyataan bekas Timbalan Presiden PAS itu dan mengugut akan bertindak menyaman Ustaz Nasharuddin atas insiden tersebut.

Sama seperti yang berlaku kepada bekas Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Dr. Hasan Ali, PAS sedikit pun tidak membela Ustaz Nasharuddin dalam hal tersebut dan ekoran itu beliau dijangka akan dipecat selepas mesyuarat Majlis Syura pada 9 September tahun lalu.

Namun Presiden PAS, Abdul Hadi Awang menafikan jangkaan itu dan menegaskan bahawa isu Nasharuddin tidak dibincangkan di dalam mesyuarat tersebut.

Baru-baru ini pada 13 Januari lalu, Majlis Syura sekali lagi bersidang namun mereka langsung tidak menyentuh mengenai Ustaz Nasharuddin, namun memberikan fokus kepada isu penggunaan kalimah “Allah” yang menyaksikan PAS “sengaja” membuat “U-turn” bagi meraih undi umat Islam.

Paling pelik, sejurus selepas gambar Nasharuddin terpampang di media bersama Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, bersama-sama mengadakan lawatan ke Gaza baru-baru ini, terus Majlis Syura memecat beliau?

Apakah ini merupakan kebetulan atau Majlis Syura sakit hati melihat keintiman Nasharuddin dan Najib yang berpeluang melawat umat Islam di Gaza yang ditindas oleh kezaliman sahabat-sahabat karib Anwar Ibrahim?

Sekiranya Majlis Syura memberi alasan bahawa Ustaz Nasharuddin dipecat dari majlis berkenaan kerana melanggar peraturan “jamaah”, apakah tindakan melawat umat Islam bersama Najib itu dianggap sebagai “dosa” tidak berjamaah?

Baca seterusnya di Perak Today

34 Responses to "PANAS BERAPI! MISTERI DISEBALIK PEMECATAN USTAZ NASHA DARI MAJLIS SYURA! "

  1. korang perasan tak, muka Nasha ni mcm chimpanze. malang arr bini dia dpt laki chimpanze. Tiap malam jimak rasa mcm jimak dgn beruk. kesian

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau pulak anjing kurap, kasihan bini kau..

      Delete
    2. Oooo...mcm chimpanze,dulu masa dngan pas ko tak sedar yer. Elok la tu kalau dia keluar dari kumpulan "beruk-beruk" dalam PR !!! Terutamanya spesis beruk mcm ko ni !

      Delete
    3. yer lah. betul kata Anon 9:39am. muka nasha sebijik rupa cimpanzi. geli ar tengok! tengok muka je dah tau akan menjadi ahli neraka.

      Delete
    4. Ni rasa beruk PKR sebab dalam Islam tak memntingkan rupa paras atau bangsa. Kalau beruk PAS ayat atas bukan agama. Ayat atas agama suku politik suku. Mengucapla.

      Delete
    5. Ahli PAS mcm yg diatas to konfom AHLI NERAKA JAHANAM

      Delete
    6. enggkau BAHLOL KUMPULAN BABI HUTAN..

      Delete
    7. MUKA MAT SABU??

      Delete
    8. korang bandingkan saja muka nahsa ngan guan eng. sapa lebih putih dan bersih. pastilah guan eng yang ada nur bersinar di wajahnya. nur tanda orang yang jujur dan bersih hatinya.

      Delete
    9. 12.09 pergi ko jilat jubo cina tu. Babi
      mcm ko memang layak menyondol jubo
      dia.Sial ko anak haram pelacur.

      Delete
    10. siapa kau wahai anon 11.12 am malaikat ke kau ini, sampai dah tahu yg nasharudin itu penghuni neraka dan bukan ke islam menagajar kita supaya tidak sekali-kali menghina rupa bentuk muka seseorang kerana itu adalah ciptaan ALLAH SWT. Ini ke yg pas ajar kau selama ini.

      Delete
    11. Kamu semua yang mengutuk ciptaan ALLAH ini sudah melampau !!
      Hitler. Mussolini, Ariel Sharon dan ramai lagi penjenayah penjenayah besar didunia ini lebih putih dari Guan Eng.

      Bilal ada lah orang pertama yang masuk syurga bersama Rasullulah s.a.w. Bilal tidak putih macam Kafir laknat Guan Eng.

      Semoga ALLAH jadikan kamu semua beruk beruk dipadang masyar kalau pun tidak didunia ini seperti yang ALLAH sebut dalam alquran...DIPADANG MASHYAR NANTI ADA YANG DIBANGKITKAN DENGAN MUKA HITAM LEGAM. Kalau perangai kamu macam ini, kamulah orang yang disebutkan oleh ALLAH s.w.t.

      Delete
    12. tapi memang terbukti guan eng ada nur di wajahnya. beliau tidak pernah makan rasuah, sebaliknya berkhidmat dengan penuh jujur kepada rakyat. kalau diberi pilihan antara guan eng dengan nasha, aku lebih rela sembahyang berimamkan guan eng.

      Delete
    13. Sembahyang berimamkan orang kafir.. baguslah tu. Memang Rasullulah s.a.w pun sudah ingatkan kita tentang orang orang seperti kamu yang bersepah diakhir zaman nanti.

      Delete
    14. nur?...ajaran pas lah ni...patut lah ramai dah keluar pas....:)

      Delete
    15. Anon3.38 tu org kafir

      Delete
    16. Lebih suka sembahyang berimamkan Guan Eng... ditokong atau digereja??

      Delete
  2. Apa nak kecoh rumahtangga org.Kalau PAS dah tak nak baguihla untuk UMNO.Kalau Real Madrid tak nak Ronaldo berebut2 kelab lain nak ambik dia.Kalau dia sgt bernilai BODO sgt UMNO tak nak ambik dia.Lagipon bukan kena bayar pon macam ROnaldo.Kalau aku ,aku tak fikir panjang terus ambik dia dan jadikan bukan setakat jadi ahli tapi jadikan terus sebagai Ketua Majlis Syura merangkap penasihat utama PM

    ReplyDelete
    Replies
    1. SYABAS PAS! tegas & berwibawa.

      Keputusan tepat yg utamakan kepentingan jemaah lebih dari nak jaga kepentingan seorang individu yg khianati prinsip & ikrar berjemaah.

      Hilang seorang ahli yg salahlaku, ganti beribu ahli baru yg sedia berjuang .......

      jika UMNO sudi... ambillah Ustaz Nasha & Hasan Ali jd calun UBN dlm pru13 nanti untuk bertanding lawan PR nanti.... heheheheheheeeee....

      Delete
    2. Yalah... Aku tak rasa heran sikit pun... Puok Pas nih memang gitu pemikiran dia.. Diri sendiri tabal diri jadi ulamak.. Kemudian puok puok sendiri yang buang gelaran tersebut..Pas memang parti yang kelakar... Mcm budok budok main pondok pondok... Kih kih

      Delete
    3. pas frust tak dpt ikut najib pi palestin....parti islam konon..hipokrit.....siap celebrate potong kek dgn karpal singh over dead my body tuh...lantak lah diaorang.

      Delete
  3. 如果你想支持U M N O米

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS....PARTI ANJING SURUHAN
      KEGEMARAN NYA TULANG BABI..........

      Delete
  4. Game Over UMNO hancurbabi

    http://www.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=49601:latest-intelligence-pr-to-win-124-seats-bn-98-rm5-million-going-rate-to-lure-pr-contestants&Itemid=2

    ReplyDelete
  5. SEBENARNYA PAS DAH MALU DGN SIKAP PRIHATIN USTAD NASHARUDDIN ITU SEBAB ITU USTAD NASHARUDDIN DIPECAT OLEH PAS LAGI2 BILA PAS TGK HUBUNGAN MESRA NASHA ITU DGN PM DS NAJIB MANA BOLEH TAHAN MARAH PAS TERUS PAS MENUDUH YG USTAD NASHA TIDAK MENGIKUT GARIS PANDUAN BERJEMAAH. MEMANG PAS INI DAH TAK BETUL JALANNYA.

    ReplyDelete
  6. ..ust nasha dipecat.. peliwat disanjung.. taqbir!.. bantumla sekoq peliwat jadi perdana menteri agar dot laksana hudud di msia.. hehe..

    ReplyDelete
  7. ..ust nasha dipecat.. mat sabu sex maniac dipilih jadi timb pres.. taqbir!.. bantu la sekoq peliwat jadi perdana menteri agar dpt laksana hudud di msia.. hehe.. moosidol keramat idop segan mati & resign takmau sanggup diperkudakan oleh gay tua kutok terus2an.. taqbir!..

    ReplyDelete
  8. ramai betul diorang masuk.. siap boleh tengok nur orang pulak tu... nur diri sendiri tu cmna?... tengok ayat macam x de nur.. sebab tu dia nampak lim guan eng ada nur...pehhhhhh.. porah...

    ReplyDelete
  9. apa susah hati, ustaz nasha dah berkawan karib dgn PM, orang yg berkausa di msia ... usraz nak apa cakap saja... jib/ kak ros boleh adjust.. kasi jadik!

    kan pm boleh beri apa saja.... janji cover jib & keluarga sudah la.. ada ubi ada batasnya, ada "budi" ada balasnya... lu "jaga" saya, saya jaga lu... hheheheeeeee

    ReplyDelete
  10. DOUBLE STANDARDS & HIPOKRASI:

    apa tindakan & layanan UMNO terhadap timbalan menteri KPKT.. datu LAJIM UKIN......?

    Apa kata PARPUKARI dlm blog ini pada 27/7/2012:

    "ATAS alasan apa sekalipun tindakan Lajim Ukin yang akan meninggalkan UMNO adalah tindakan paling biadap,jahat,kotor serta keji dan inilah tindakan yang paling tidak bermaruah serta beradab dalam sejarah politik tanahair yang dipamerkan oleh beliau sekailgus membuktikan bahawa beliaulah pembeot parti yang paling hina kalau mahu dibandingkan dengan beberapa nama sebelum ini.

    Sikap berpaling tadah Lajim Ukin di saat beliau masih memegang jawatan Timbalan Menteri Perumahan Dan Kerajaan Tempatan serta meletakkan jawatan sebagai Ketua UMNO Bahagia Beufort membuktikan bahawa beliau meletakkan kepentingan peribadi lebih utama daripada mempertahankan maruah UMNO serta Barisan Nasional."

    elok ustaz nasha diberi tempat dlm umno ganti lajim ni... heeheheheheeeeeee.

    ReplyDelete
  11. Alhamdullilah ALLAH dah selamatkan Nasharuddin. Yang bersih semua dah keluar dari PAS. Insyallah, lebih ramai lagi yang berseh ALLAH akan selamatkan.

    ReplyDelete
  12. Menghalalkan kalimah Allah digunakan dalam bible melayu kristian boleh membawa kepada kekufuran. Tok Guru sempat taubat. Habis apa jadi kepada ahli Pas yang mati diantara tahun 2010 hingga 2013 yang sokong ikut Tok Guru dimana kalimah Allah digunakan dalam bible melayu kristian. Mati dalam kekufuran juga ke. Habis Tok Guru yang menyebabkan orang mati dalam kekufuran walaupun dah taubat macam mana pula. Mungkin masuk neraka dulu lepas tu masuk syurga (kalau). Penyokong yang mati tadi terus kekal kat neraka ke.Atau Tok Guru akan tanggung dosa.semua orang. Mujur bapa aku yang kuat Pas meninggal sebelum 2010. Kalau tak bapa aku mati dalam kekufuran. Abang aku memang ada sebut tahun lepas bahawa kalimah Allah boleh digunakan oleh orang kristian. Ini adalah kerana Tok Guru cakap boleh. Sememangnya, kalau Tok Guru masuk syurga tak semestinya anak buah masuk syurga juga tapi kalau Tok Guru masuk neraka, beribu-ribu orang akan masuk neraka. armd05ya...

    ReplyDelete
  13. Nik ajis jatuh tersungkur menyembah oku. Orang tua yg sedang menuju ke penghujung jln dan kehilangan pedoman.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!