PANAS BERAPI! APAKAH PAKATAN FAHAM MAKSUD SEBENAR KEBEBASAN MEDIA? MESTI BACA!

Kelakar beb bila Malaysiakini siarkan bahawasanya kebebasan Media di negara kita ni berada ditahap yang rendah! Alasan mereka sebab ada menteri yang pernah saman blogger pembangkang si kira Malaysia ni takde kebebasan Media adanya.

You gotta be kidding me wahai Malaysiakini, how could you write something like this? Lepas tu Malaysiakini tajaan Soros ni pulak dok aim kat belah kerajaan! Apa yang melacurkini lupa ialah bagaimana si TOKONG GUAN ENG menghalang Utusan dari membuat liputan di Penang?

Bagaimana Anwar al juburi menghalang kemasukan Utusan dan lain-lain media dari membuat liputan? Ish, takkan la portal pro pembangkang yang tidak bermoral ni tak tau semua cerita ni? Kenapa mesti dia ambil comparison yang dangkal?

Malah Malaysiakini sendiri siarkan artikel berbentuk fitnah dalam setiap artikel mereka. Mereka sendiri adalah spin master upahan Soros yang cuba memecah belahkan masyarakat Malaysia. Wei, Melacurkini aka Merapukini. ambik cermin dan suruh bos lu orang tengok dulu siapa kaki kencing dan suka menghalang kebebasan media?

Anwar dan anjing-anjing dia sendiri berapa kali saman Utusan dan menang kes mereka di mahkamah walau apa yang disiarkan adalah hakikat, Ini bab mahkamah aku malas nak ulas panjang. Tapi kalau mau tau betapa mahkamah berat sebelah, BACA KAT SINI

Apa Malaysiakini dah lupa si Tokong Lim Guan Eng yang juga merupakan Khalifah bagi orang PAS pernah ugut Media sekiranya siarkan skandal dia dalam akhbar maka akan disaman? Apa cerita ni wei? Apa yang tak bebas lagi? Malaysiakini sendiri biarkan komen menghina Nabi dalam artikel mereka tersiar!

Ini adalah keratan dari artikel Malaysiakin yang pernah aku siarkan dalam blog aku tidak berapa lama dulu, nak baca penuh pasal isu ni, KLIK SINI

Juga Malaysiakini sudah lupa bagaimana pemimpin Pakatan BLOCK aku sendiri dari laman twitter mereka! Hanya kerana aku menanyakan soalan panas! Kebebebasan apa ni? Baru tanya sikit terus kena block! Aku lepas semua komen kat blog aku, tak kira la kutuk atau puji apa aku tulis. Tak cukup bebas ka tu?

Tapi kenapa bila bab pembangkang dan pemimpin yang sangat memilih-milih media mana yang mereka mahu, Malaysiakini tidak HIGHLIGHT? Bias sial portal upahan Soros ni, sangat bias. Kebebasan bersuara dalam pembangkang hanyalah mimpi disiang hari!

Lagi satu, kita yang sokong kerajaan ni, bila ada benda tak betul kita tegur dan sound, tapi pakatan yang ada video Anwar berzina boleh pertahankan dia sampai kata 'ada tisu terbang' dalam video tu? Bodoh kan? Sama macam gambar dalam gereja yang aku siarkan tadi tu!

SESUNGGUHNYA TIADA KEBEBASAN MEDIA MAHUPUN SUARA DALAM FUCKATAN RIOT! Tak percaya? Tanya la Hassan Ali, Nasaharuddin Mat Isa mahupun Tunku Aziz! Cerminlah diri sikit wahai pemimpin dan pencacai Pakatan! Rakyat dah sedar akan penipuan dan wayang yang korang mainkan ok!

Fikir-fikrikanlah!

37 Responses to "PANAS BERAPI! APAKAH PAKATAN FAHAM MAKSUD SEBENAR KEBEBASAN MEDIA? MESTI BACA!"

  1. Kebebasan bersuara hnyla utk puak mrk...tapi kalo utk org/puak len xBOLE sama sekali...sbb bagi puak pakatan HARAMjadah ini...hny mrk yg paling suci, murni, mulia, maksom dan paling tertindas di donia...hny mrk yg punya HAK ASASI , org len xperlu krn hny mrk yg punya PERASAAN....sbnrnya hny mrk YANG PERASAN BAGOS...

    poodaaachittttt....

    PRU13 kite kuborkn pakatan HARAMjadah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umum saja tarikh PRU. lets get it on.Lalat dah hurung bangkai UMNO tinggal nak tanam saja

      Delete
    2. Pakatan HARAM akan dihumban kedalam lubang taik!

      Delete
    3. Pakatan HARAM cakap tak serupa bikin.

      Delete
    4. hari2 tv123 dok hentam pakatan kebebasan ka tu.smpai naik mluat org.smua bn ok.undi pon harap pendatang.cakap pandaI.

      Delete
  2. Kalau kebebasan media di tahap rendah, dah tentu Merapukini bangsat tu pun tak di benarkan wujud. Kejadahnya laporkan berita bangsat macam ni.

    ReplyDelete
  3. Memang Betul Kata MALAYSIAKINI.

    Malaysia memang tiada kebebasan media.

    Paling jelas, Pakatan memerintah lima dari 13 negeri, memperolehi 48% dari 10juta undi pada pilihanraya lepas......TAPI Anwar Ibrahim tidak boleh bersuara walau 1 minit dalam RTM, TV3,NTV7 , Awani dsbg.

    Sebab tu orang pergi Demonstrasi.....nak tengok betoi ka Pakatan ni lemah, takda suara........ Nah Ambik Kau.....HKR 112.....lautan manusia keluar bersuara.
    Orang umno kecut telor. terus jual saham depa....BSKL jatuh 41 mata....BARU KAU TAU!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha..podah pasaran saham jatuh 41 mata, woi ngok pasaran saham ada turun naiknya bergantung pada mcm2 faktor n berita, ko pernah keja saham? technical analysis, chart, ekonomi,weather,speculator n etc2...cuba habaq mai.

      Delete
  4. tengok tv bengap rtm dan TV3 pun dahtau media malaysia tahap binatang sarkas terbantut. UMNO amat takut sekali jika pembangkang mempunyai suara. media di belenggu dan wartawan dipukul. Kaka ka Nak tipu sapa wahai UMNO hancurbabi.

    ReplyDelete
  5. orang yang pergi bersih dan HKR pun boleh tengok betapamedia bengap UMNo spin cerita. Tapi malangnya pada UMN baculbabi, sekarang dah zaman moden ada internet, twitter, facebook etc. lagi UMNo nak tipu lagi nampak kebodohan UMNO. Memang dah ditakdirkan UMNO hancurbabi di PRU ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai,org yg pergi bersih dan hkr tu ada akal ke utk membaca...klu tngk berita ngan buletin pun silap2 ada anak kena penampar..tak pun tv lepas luar tingkap.. Bhai lu org klu ada akal,lu org tak buat kerja tak berakal tu...

      Delete
  6. Utusan dah banyak kali kalah saman. best lah

    ReplyDelete
  7. pegi mampuslah pr. masih tak nak terima hakikat ke pr memang tak berkualiti. orang berhujah lawan dlm blog pun dah kena block. kebebasan konon. phuiih!

    ReplyDelete
  8. Kebebasan yg mcm mana?Sampai dalam Malaysiakini dsbnya, puak kafir mesra PR mecaci,menghamun agama Islam sambil pencacai beragama Islam buat bodo je!Kualiti mcm tu lah yg ada dlm Pas&Pkr asalkan kerajaan tumbang,tetapi mereka tak tahu apa yg menanti seterusnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. NAMPAK BENAR KAU DILAKNAT ALLAH! Tak tau guna otak termakan cerita dongeng Mahathir.

      Nak tau cerita....MELAYU kat malaysia 72%. Cina cuma 21%. Melayu pecah 3 pun masih boleh balun Cina.......Hang takut apa? Sampai bila hang nak percaya cerita dongeng Umno kononnya Melayu akan hilang kuasa akibat undi Pakatan?

      Apa yang menanti, aku tahu.....kalau undi BN......letrik naik 50%(depa dah kata depa tak boleh tanggung sabsidi), air naik 70% akibat Langat-2,kereta tetap mahal, silap-silap tol naik lagi, saman AES bakal sampai, kalau tak hantar penyata LHDN penjara menanti, GST 4% keatas semua barangan.......dan bermacam -macam lagi.Kecutlah kau!

      Delete
    2. haha..kesian mamat pr ni. nampak sangat sengkek dan suka langgar undang2. sebab tu takut semua tu. mesti jenis rempit..mesti jenis tipu tax..mesti dulu malas belajar sampai gaji sikit mentaliti subsidi sampai cerita pasal tol gst semua tu.. inilah manusia yang percaya janji2 palsu harga turun. ni jenis manusia tak pernah keluar negara kot. semua nak salahkan kerajaan. tu laaa..suruh belajar malas.

      Delete
    3. Memang gua gaji kecik....memang gua malas belajar....memang gua tak pernah pi oversea . Tapi 70% orang melayu SAMA MACAM AKU.

      Undi aku satu , undi kau pun satu.

      Delete
    4. so? terima lah hakikat orang lain boleh berjaya sedangkan lu tidak. yang dok bising pasal gst tol semua tu apehal? orang lain pun bayar jugak..kat negara lain harga barang pun mahal jugak..bayar tax jugak..

      ni lah mentaliti puak2 pr nih..bawak motor kapcai tapi heboh pasal harga minyak naik..tak layak bayar tax tapi bising pasal tax..beli barang kat kedai runcit tapi marah pasal gst..dapat rawatan free kat gov hosp tapi kutuk kerajaan pasal gst..bla bla bla..tapi tang merokok..tak boleh tinggal..tax rokok tinggi boleh boleh sabar...hmmmmmmmmmm

      Delete
    5. 11.57AM... Apa da ko merapek nie... Hadoi aiiii.... Apa pun tak boley... Gaji aku pun kecik gak.. Masih sentedy la... Ko tu yg tak reti syukur.. Da tau gaji kecik yg ko nk beli kereta sgt tu apsal...?? Kan ker bodoh namanyer tuh...

      Nie aku nk bgtau kt ko nie... Kt Malaysia nie da kire senang nk hidup.. Aman damai... Kt malaysia nie org yg gaji RM1500.00 da boley pakai keta... Ko nk keta murah...?? P dok kt Singapura tuh... Kat sana keta sgt murah... Bole la ko pakai keta mahal... TAPI... Hahahaha... Nie aku kasi tau kt ko yer... Kt Singapura tuh, kalo ko da ada keta, maknanyer ko kena ada tmpt parking (parking kena bayar daily) minyak seliter 2.85 cent... Roadtax keta ada 3 jenis... Nk roadtax murah, ko beli roadtax khas jalan malam ajer... Perubatan, ko kena byr... Makan mahal (harga brg krperluan) pondok tol memang takde, tapi ko tetap kena byr tol.. Lastly, org sana yg bergaji 3000(dolar Sin) sebulan, tak mampu nk pakai keta.. Ko fikir la sendiri.... (Penat jari aku menaip...)

      -aku amz klang-

      Delete
    6. anon 11.57AM tak sedar dek untung,dari dalam perut mak sampai tua bangka dok balun subsidi.Apa kau ingat bakal PM kau lulusan sastera boleh ubah ekonomi lagi baik,bagi melingkup adala.

      Delete
    7. anon 11.57AM,Sedongeng Mahathir lebih baik drp seauta Anwar Berahi.Kau sapa,nak mengatakan dilaknat ALLAH?Nampaknya penyakit fatwa sesat PAS dah berjangkit kat kau kot.

      Delete
    8. Indon.bangla.nyamar be end amat memerlukan undi anda.

      Delete
  9. Eloklah di Malaysia dikurangkan kebebasan media asalkan di naikkan kesejehteraan rakyat.... Kebebasan media bukan boleh makan pun

    ReplyDelete
    Replies
    1. kebebasan media dan kesejahteraan rakyat akan dicapai pabila UMNO hancurbabi menemui ajalnya

      Delete
  10. Simamat pas pis pus dan pkrgay tua letak kat singapork ketak nak ckp ngan kominis kat sana.Mesia mu masih blh ckp.

    ReplyDelete
  11. So hang dah berjaya la ni? Keta apa kau pakai? Maserati?

    Hang ingat 4% GST tu kecik? Dari sawah ke peraih 4%, dari peraih ke kilang 4%, dari kilang ke pengedar tunggal 4%, dari pengedar tunggal ke pemborong 4%, dari pemborong ke peruncit 4%, dari peruncit kepada KAU 4%.Ini baru GST, belum masuk untung!

    Inilah yang dipanggil MULTIPLIER EFFECT. Nasi sepinggan yang kau biasa makan $5 boleh jadi $8 tau? Ada paham ka?

    Tapi...... kalau hang jenis boleh beli cincin juta-juta hang tak kisahlah.......tapi kalau hang masih jenis yang bulan-bulan beratur kat mesin ATM, jangan berlagaklah. Hang ni muda kot,..umur berapa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Brader... Udah la tuh... Ko nk mcm mana lg...? Kereta la, 4% la... Cincin berjuta² la.. Apa daaaa.... Sentedy la sikit.. Ko nk hidup yg mcm mana..?? Cer cite.. Ko nk gaji ko mahal, brg murah, apa lg..?? Tol free..?? Letrik free..?? Air free..?? Umah free..?? Minyak 20 cent seliter..?? Ko cite berdegar² tp sebenarnyer ko nie hampas.. Ko bandingkan la malaysia ngan negara lain... Kite kt sini da cukup baik da keadaan kite... Ko tu jer yg kelam kabut...

      Aku amz klang

      Delete
    2. Ishhhh tak puas hati la aku ngan brader 2:00PM nie.. Apa pun tak bole... Tau nk murah jer.. Aku cadangkan ko g tinggal kt singapura... Kt sana best.... G ar tinggal sana... Nk lg murah tinggal kt thailand ataupun indonesia... Ada lg murah, ko g tinggal kt china ataupun india.. Nk bergaya lg, ko tinggal kt england.... Ko surender nationality ko... Jgn jadi rakyat malaysia... (Pasal ko nie pemalas brader, tu yg ko nie bnyak komplen, bnyak bersungut... Ko igt kalo PR memerintah, ko bole dpt sume yg ko ckp tuh...?? Hahahaha.. Jgn harap la brader, paling best pun PR bole bg, 3/4 tahun memerintah, lps 3/4 tahun, boley lingkup malaysia, ko akan dpt lg teruk dari apa yg kerajaan bg kt ko skg nie.. Pelabur lari, keje takde, brg mahal... Silap² bole membuatkan ko bunuh diri woooooo)

      Delete
    3. anon 2.00PM dengar cerita GST dari punaisihat RM 1 Selangor,macam tulah jadinya.

      Delete
    4. Pakatan memerintah kerajaan bankrap?
      Biar betul.......Khalid ambik alih dari Toyo tangan kosong.....sekarang Selangor ada surplus 2 billion.
      Guan Eng memerintah Penang.......sekarang ada cash 1 billion.

      Tapi kalau bagi kat Najib ,dia beli kapal selam lagi satu lah!

      Delete
    5. Mana tak untung,habis aset dijual,perbelanjaan pengurusan sampah,manifesto tak ditunaikan asyik simpan cashflow shj.Yg kat Penang tu ketua menteri dia ejen hartanah terbaik....

      Delete
    6. Salam semua bhai2.......bhai 11.57 sesedap jari lu jew nk kata org di laknat Allah...bhai laknat yg camana...tun dulu bukan lg solat hajat brrbagai cara yg org pas buat,tp tun semakin sihat...nik aziz semakin nyanyuk, hj hadi semakin biol,karpal dah rupa usop welcha...LKS dah macam org bisu...LGE tak main pintu,asyik keluar opis pintu belakang...anwar lak dh macam kambing boer apa yg lalu dia tengek...bhai sapa yg kena laknat...

      Bhai disini kita nmpak yg melayu subsidi dah makin mengecil dlm umno...mnkin ada beberapa faktor yg menyebabkan senario ini berlaku...antaranya umat melayu didlm umno semakin bijak serta kualiti hidup yg sederhana.Generasi ketiga umno semakin ramai yg berkelulusan luar negara termasuk bidang agama,semakin ramai golongan profesyional serta ahli perniagaan kelas pertengahan dan atasan.

      Ini semua bermula dgn subsidi serta bantuan kerajaan...dan kini melayu semakin kurang bergantung dan berharap pada umno..malah mereka turut menyumbang utk melayu lain utk maju..adakah Allah terlalu zalim utk melaknat umno..

      Bhai...masih ada.lagi melayu yg TERLALU bergantung kepada subsidi dan bantuan, golongan ini adalah golongan pemalas yg nk semuanya disediakan...kemalasan ini termasuk dari segi akedemik...dan golongan tersebut telah lari kepada PR kerana terpedaya dgn bisikan dajal mata satu... Mereka dijanjikan bulan dan disediakan roket utk merelialisasikan impian dan angan 2 golongan melayu subsidi..

      Golongan inilah yg ranai menjerit diblog2 tntng bisikan dajal mata satu ttng betapa mudah kehidupan ini andai PR yg menang.
      Bhai logiknya tidak ada satu pun negara dlm dunia kembali kebelakang ketahun 60an utk kos kehidupan..dan mereka juga berpusu2 serta teruja utk sebarang demo...ialah tak bnyk kerja nak buat,pastu dpt baju,dpt duit belanja,dpt pergi kl (rombongan)ini bukan aku ckp,tp pengakuan nik aziz..

      Memang mudah utk berjanji...tp utk menunaikan dimana jaminannya...isu air yg dijanjikan hnya utk sebuah negeri maju pun tak mampu nk direalisasikan...bhai 03.02 lu dpt fakta darimana yg mengatakan khalid dan guan eng bermula dgn kosong...bhai sapa pun boleh jd mb dgn aset kerajaan negeri yg diserahkan oleh mb/km bn...

      Dlm perdebatan antara penyokong bn dan pr juga menampakkan perbezaan iq dlm memberi hujah masing2..penyokong pr cuba memainkan satu2 isu itu tanpa fakta yg kukuh serta lebih kepada fitnah.kata2 kejian serta lucah itu makanan dlm setiap komen dari pr...namun penyokong lbh bnyak yg bertindak lebih rasional dari emosional...

      Delete
  12. yang kuat komen tu terdiri daripada mereka2 yang malas, kuat langgar peraturan dan undang2, penting diri sendiri dan bangang sebab amat mudah ditipu.

    masuk tandas awam...dulu free. skrg pun dah kena bayar 30sen-50sen ooooooooi..adakah kenaikan bayaran yuran masuk tandas awam itu atas sebab GST? tidak bukan?

    ReplyDelete
  13. Bila UMNO hancurbabi di PRU nanti penyokong semua boleh lah buat senaman lancap beramai2 dan check ada telur ke tak. ka ka ka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai 04.26 lu klu tak mencarut tak sah ke lu jadi ahli PR...semua org dikurniakan nafsu sex tp bukan semua giler sex serupa lu dgn boss lu....mmng layak lu duk kt sana...bn tak perlu org yg ada masalah krisis identiti. Malu bhai kt org kg klu diaorg tahu siapa lu..

      Delete
  14. PERUBAHAN PRINSIP POLITIK MELAYU/MUSLIM

    PRU13 ____ Mengapa UMNO akan hilang kuasa?

    1. Melayu majoriti tolak UMNO

    2. Melayu majoriti bersatu dalam PAS

    3. Melayu majoriti mahu redha Allah

    4. Melayu majoriti tak mahu bertuankan ketua2 lanun UMNO

    5. Melayu majoriti yakin perubahan kearah kebenaran dan keadilan bersama PAS & PR

    6. Melayu majoriti ingin pengkhianat bangsa UMNO diadili

    7. Melayu majoriti tidak mahu diperhambakan oleh ketuanan UMNO @ diperkudakan oleh Tuan2 Besar para kaum bangsawan UMNO!

    8. Melayu tak mau meLAYU berbudaya yahudi Apco lagi... rasuah & fitnah ...

    9. Melayu sudah sedar...
    Melayu bangkit bersama Islam.
    Melayu bertamadun bersama Islam.
    Melayu gagah bersama Islam.
    Melayu memimpin ummah bersama ISLAM

    &&&& etc......................

    => "PAS ganti UMNO" ...untuk Melayu & Rakyat Malaysia!
    ==> "PAS for All"
    ==> "PAS for Change"

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!