CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Seminar

Seminar

Thursday, January 24, 2013

PANAS BERAPI! APA BENARKAH SUMPAH ROSMAH TAK BOLEH PAKAI? APA KATA ANWAR?

22 comments:

  1. Mengapa pula sumpah Rosmah tak boleh pakai? Adakah kerana dgn gaya selekeh rambut mengerbang tak menutup auratnya spt tuntutan Allah sumpahnya kpd Allah tak boleh dipakai?? Don't judge a book by its cover!! Jangan menilai Rosmah semata2 kerana dia tak mengikut perintah Tuhan. Kalau penzina, peminum arak dan pembunuh pergi ambil Haji pun Hajinya tetap diterima Allah, sumpah Rosmah pun pasti diterima Allah, tak kira sama ada sumpahnya sumpah yg benar atau sumpah palsu. Seperti juga sumpah India2 pembunuh Sosliwati, ia tetap diterima Mahkamah tak kira benar atau tidak sumpah mereka. Oleh itu berbaik sangkalah dengan Rosmah wahai penyokong2 PR...

    ReplyDelete
  2. kenapa sumpah itu tidak sah..pada aku jika seseorang itu berani bersumpah mnggunakan nama ALLAH mknanya dia mmg betul2 tak buat..giler kau kalau kita salah nk bersumpah dgn nama ALLAH,kau tak takut ke azab ALLAH,sumpah2 ni blh mkn diri sndri beb..lagi satu rosmah sdh sekian lama memendam rasa brhbung hal ini sebab trlalu byk fitnah yg dtang pada dia,mgkin akibat sdh tak tertahan dengan tohmahan yg trpksa ditanggung...persolannya sekrang,kalau sumpah Rosmah ni tak sah dari sisi islam,cuba sruh Anwar Ibrahim bersumpah camni...ad berani ke anwar???

    ReplyDelete
  3. sumpah rosmah tidak sah kerana beliau adalah seekor badak air..badak air tidak boleh bersumpah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dan cercaan kamu ini akan kembali pada kamu semula..tidak kira kamu Islam atau tidak....InsyAllah..

      Delete
    2. ko ni mmg sial lah suka2 hati je nak hina org kan badak air lah apa lah...skrg kurang nye dia byk tlg rakyat bkn mcm jijah bengkok tu apa pun tak blh pakai

      Delete
    3. Salam anon 09.58.. Munkin tuan mempunyai fizikal yg sempurna,tetapi tuan jgn lupa kesempurnaan tuan itu anugerah Allah dan bukan kerana tuan 'direkabentuk' oleh ibubapa anda...setiap penhinaan kpd org lain sama seperti menhina kuasa Allah. Tuan,biar kita hodoh jgn kita bodoh... Org yg tuan hina itu mugkin lebih sempurna dan bahagia kehidupaannya...yakinlah tuan segalanya ditentukan olleh Allah.

      Ds anwar,TGNA serta hj hadi tidak menjadi pm bukan kerana kebodohan mereka semata2 ttp kerana Allah tidak mengizinkan dan segala permasalahan yg dilakukan hnya penyebab dari Allah...biarpun selangkah saja lagi anwar sepatutnya menjadi pm,namun dgn kuasa Allah maka impian hnya kenangan...bukan kerana tun M ttp kehendak Allah yg mengaturkan qadq dan qadar kepada anwar.

      Yakinlah tuan sekiranya Allah telah tetapkan pru13 ini pm malaysia berubah maka berubahlah,bukan kerana makian, carutan,atau penghinaan dari tuan serta penyokong yg lain...tuan rezeki,ajal serta keberkatan bukan kerana BN dan bukan juga PR jadi tidak perlu kita melampau dlm tutur kata serta perbuatan hnya kerana org lain akan berkuasa

      Tuan cuba renungkan kembali,semasa ds anwar menjadi tpm dan berkuasa dlm bn adakah anwar menjadikan pas serta rakan baik..adakah beliau menjalinkan hubungan utk melakukan tranform dlm bn seperti yg di war2kan sekarang...dan adakah TGNA serta hj hadi dan mat sabu adalah trio perjuangan yg senada dgn anwar...tentu nya TIDAK jawapannya...maka politik adalah.politik dan jgn kita jd badut dlm berplitik....wallahualam

      Delete
    4. macam nielah sifat dan mentaliti pakatan menyamakan manusia dengan binatang.....
      ingat lawak sangat ke...
      sumpah dia sah ke tak ke yang penting beliau berani kerana benar....

      Delete
    5. sedapnya mulut kau mengata org anon woi!! kau menghina og ibarat kau menghina Tuhan tau tak!

      Delete
    6. pe ke sialnye ko ni anon wei,ko ingat ko bagus sngt ke.
      mcam manapun rupa dia,dia adalah ciptaan Allah.
      sebaik2 ciptaan Allah adalah manusia,ko hina dia seperti ko hina Allah.
      ni ke ajaran nik aziz,ni ke ajaran peliwat tu.
      dasar manusia sial yg lahanat,manusia yahudi yg hipokrit.

      Delete
    7. pe ke sialnye ko ni anon wei,ko ingat ko bagus sngt ke.
      mcam manapun rupa dia,dia adalah ciptaan Allah.
      sebaik2 ciptaan Allah adalah manusia,ko hina dia seperti ko hina Allah.
      ni ke ajaran nik aziz,ni ke ajaran peliwat tu.
      dasar manusia sial yg lahanat,manusia yahudi yg hipokrit.

      Delete
    8. mcm sial je mulut ko kn anon senang2 jer nak ckp mcmtu woi belajar lah hormat wei....rosmah berani kerana benar bkn mcm anwar yg takut sbb die salah...suruh lah anwar brsumpah ade berani???

      Delete
    9. BILA UMNO MAKI KE, PERTIKAI SUMPAH, ORG2 PAKATAN KATA UMNO INI KURAFAT PUNYA ORG TAPI BILA PENCACAI DEPA DOK KATA SUMPAH ROSMAH TAK SAH KENAPA SIAPA KRG INI NAK JUDGE SUMPAH HANYA ALLAH SWT YG TAHU AKAN SAH ATAU TAK SUMPAH ITU.

      Delete
  4. anwar mmg kafir dia selalu buat hal lepas tu dia buat muka tak besalah je...lps tu suka nak salahkan org lain plak....

    ReplyDelete
  5. zaman sekarang nie manusia lebih suka mempercayai fitnah dari kebenaran kerana jauh di sudut hati diorang telah dilitupi oleh kebencian hasil hasutan puak2 pembangkang.. so, klu rosmah bersumpah dgn keluar air mata darah sekalipun belum tentu diorang akan percaya. dasar manusia yg mudah lupa diri.. begitulah sikap diorang nie....

    ReplyDelete
  6. Pencacai semua terbakar bile tgk kenyataan dh terklr...ape lgi punngung drng terbako ar wakakak...fak u all PR!!
    dah slh tuh ngku jela slh...korang hnye nk menjhnmkn negara

    ReplyDelete
  7. Tahniah datin kerana berano bersumpah dan membuktikan bahawa datin tiada cincin tersebut, kepada pencacai pencacai pakatan sudah sudah la menyebarkan fitnah dan menuduh datin rosmag memiliki cincin tersebut sedangkan cincin tu pun ko tak pernah nampak

    ReplyDelete
  8. Anuar/Rosmah tidak perlu bersumpah dan jangan bertaubat, beristiqamah lah hingga ke mati....

    ReplyDelete
  9. biarlah org melalak mcm anjing gila yg penting aku respect habis kat ds rosmah sebab dia beranibuat akuan bersumpah tentang cincin berlian yg tidak pernah beliau miliki seperti mana yg dituduh oleh pakatan kepada beliau.

    ReplyDelete
  10. Dol mat....
    Memang betul dia dah bersumpah, dan ufb pon dah ulas pasal sumpah tu....
    "cicin tak ada ditangan saya"....kata2 ini benar tapi agak meragukan
    Memang tak ada ditangan dia......tapi,...kau pon boleh fikir sendiri...

    Macam najib bersumpah bahawa dia tidak mengenali wanita mongolia itu.....tanpa menyebut nama altantuya...kenapa?

    ReplyDelete
  11. Salam anon 10.10...rasanya tidak perlu sdra memberatkan kepala utk memikirkan samada sumpah ds rosmah sah atau tidak...beliau bersumpah dgn nama Allah,maka biarlah Allah yg menentukan sumpah tersebut.lainlah klu ds rosmah bersumpah atas nama sdra...tidak ada sesiapa pun dpt mengesahkn sumpah tersebut di terima atau tidak...

    Lapangkan lah hati sdra dgn apa yg ds rosmah serta ds najib lakukan...mereka lakukan sumpah dlm sedar dan bukan dipaksa...klu anwar ada keberanian spti ds najib serta isteri,maka rakyat lbh menghormati kreditbiliti beliau.... Saya yakin sekiranya anwar msh dlm umno maka bagai nak rak dan gegaklah suara ahli pas dgn berbagai dalil dan fatwa utk anwar melakukan sumpah laknat...

    Kesimpulannya mmng sikap umat melayu dlm PR yg tidak pernah ada fikiran positif...brsumpah salah tak bersumpah pun salah...sekrg2nya mereka berani utk mendapat laknat Allah sekiranya tuduhan itu benar...manakala anwar terus dgn misteri kehidupan beliau...

    ReplyDelete
  12. the boy who cried wolf

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!