PANAS BERAPI! AMANAT TENAT YANG MESTI DIBACA OLEH SEMUA!

Adengan Tak Ingin Kita Lihat:
Karpal: Hardee, 1981 lu kata itu law kapir, 2003 lu kata Islamik? Apa maciam?
Hadi: Karpal, 1997 lu kata Anwar peliwat, 2008 lu jadi loyer liwat dia? Apa maciam?
Pok Nik: kito supor sokmo..ambo tau ambo nak jadi Embee laie!
Ini cerita panas yang ditulis oleh YB Kulim yang mesti dibaca oleh semua rakyat Malaysia. Sangat panas adanya. Moh le kite baca kat bawah ni:

Teman tertarik dengan kenyataan Datuk Seri Hadi Awang yang mendesak diberi ruang selama satu jam siaran secara langsung di media utama (RTM/TV3) untuk memberikan penjelasan mengenai isu Amanat Hadi 1981 yang mencetuskan kontroversi berikutan pendedahan pengikut taksub & ahli seumur hidup PAS Cikgu Zainon Ismail @ CN Al-Afghan melalui bukunya 'Kafirkah Aku'.

Desakan DS Hadi turut disokong oleh Datuk Nik Aziz yang menyandarkan hujahnya kepada hukum Islam yang mewajibkan semua pihak diberi hak bersuara & membela diri.

Teman pun naik pelik dengan gelagat dema ni yop. Dema nak mintak hak bercakap dan membela diri melalui RTM? TV3? Atau mungkin juga Utusan? Mimpi ke apa ni yop?

Bukankah selama ini media-media utama ni RTM, TV3 & Utusan difitnah oleh pembangkang sebagai 'media-setan'. Diberi label TV 3/4, Utusan Setan, Utusan Meloya; sampai ada yang sanggup boikot dan bakar! Malah sampai tidak dibenarkan buat liputan dalam majlis pembangkang!

Malah teman pernah dengar sendiri pengikut taksub buat kenyataan haram tengok TV3 & RTM! Kalau orang UMNO mati, kapankan dengan kertas Utusan aje!

Tup..tup!!! Dema kebuloq nak keluar dalam RTM? Biar betoi yop. Skrew dema ni dah longgar ke atau 'alignment' politik dah gelong. Apapun, desakan dema ni membuatkan lawak Senario jadi macam cerita Doraemon je yop.

Desakan ini juga menimbulkan satu persoalan besar; adakah DS Hadi dan pimpinan pembangkang terutama PAS dah tak percaya kepada media dema sendiri Harakah! Kan bagus kalau buat penjelasan didalam Harakah; takkan Harakah pun nak putar atau edit kenyataan Presidennya sendiri kot?

 Teman tidak menafikan syariat Islam mewajibkan mana-mana pihak diberi hak membela diri dan bersuara dalam mana-mana isu yang membabitkan dirinya. Malah hak asasi kemanusiaan juga menuntut seseorang diberi hak membela diri & hak bersuara. Ini hak asasi tiap individu!

Apa yang teman pertikaikan ialah amalan politik dualam, cakap tak serupa bikin & demokrasi hipokrit amalan pembangkang. Hak membela diri, hak bersuara adalah hak semua orang, bukan hak terpilih, dan bukan hanya untuk individu terpilih!

Contohnya, mengapa semasa PAS membat keputusan memecat Datuk Hasan Ali, beliau langsung tidak diberi hak membela diri dan hak bersuara.

Malah, Hasan Ali langsung tidak diberi notis tunjuk sebab atau alasan tindakan memecat akan diambil terhadap beliau.

Sehingga hari ini Hasan Ali tidak tahu apa sebab beliau dipecat!!!

Baca seterusnya di blog Zul Nordin

8 Responses to "PANAS BERAPI! AMANAT TENAT YANG MESTI DIBACA OLEH SEMUA!"

  1. Hahaha lucu gak yer Hadi dan pengikutnya ini yob..hehe Cakap Siaran BN ini setan tapi merayu pula masuk siaran BN. Memang jadi Setan la gak ni Hadi lepas ni.

    ReplyDelete
  2. OIIII...JANGAN TAROH BANYAK CILI SANGAT..NANTI KENA BERAK LAGI DALAM BLOG INI..SUDAH CUKUP BUSUK INI, JANGAN BERTAMBAH TAHI LAGI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalo busuk ko bla jela dari sini xda apa pun paksa ko melalak disini

      Delete
  3. pakatan masing2 tengah mimpi nak jadi PM..
    NIK AJIS,ANUAR,KARPAL,GUAN ENG, dan ramai lagi tengah berangan tinggi nak tahkta...
    bukannya nak membela nasib rakyat..
    hello rakyat sorry la mereka nie nak membela nasib korang dah dapat apa dorang nak tahu la korang mereka hirup darah hidup2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. depa tu angan2 je lbh nk jadi PM konon sbb bnda tu mustahil bg depa... ksian btl tgk depa tu...

      Delete
  4. kenapa hassan ali dilucutkan jawatan?????hoi PAS bgtau lah..ini ke keadilan korang

    ReplyDelete
    Replies
    1. kerana di bodoh macam korang yg berkokok di sini. Nasib le kene pecat je, baik kasi mampos pon xpe.

      Delete
    2. Anon12:31pm ... Ko tu mungkin salah sorang anak pasangan yg dinikahkan semula. Mungkin juga ko tengok mak bapak ko dinikahkan semula. Bermakna mungkin ko tu "anak luar nikah" ...

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!